REKLAMA

ALFABET MITÓW MENEDŻERSKICH czyli o pułapkach bezrefleksyjnego działania

Strefa Szefa
Data emisji:
2017-06-25 15:20
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
32:47 min.
Udostępnij:

Gośćmi Marzeny Mazur są Sławomir Jarmuż i Mirosław Tarasiewicz, autorzy książki "Alfabet mitów menedżerskich, czyli o pułapkach bezrefleksyjnego działania". Rozwiń »

Książka opowiada o mitach i zasadach pokutujących w świecie zarządzania, demaskuje nieskuteczne koncepcje, wskazuje które praktyki biznesowe są nieetyczne i również nieskuteczne. Autorzy prezentują jednocześnie alternatywne metody zarządzania instytucjami i zespołami pracowników. Wszystko to podane w przystępnej, ciekawej formie.

Jakie mity Sławomir Jarmuż i Mirosław Tarasiewicz uważają za najbardziej szkodliwe i psujące relacje w zespole? O tym opowiedzą w audycji Strefa Szefa. Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Audycja Strefa szefa, przy mikrofonie Marzena Mazur, witam państwa bardzo serdecznie. W studiu już są państwa i moi goście, pan Sławomir Jarmuż, dzień dobry, dzień dobry i pan Mirosław Tarasiewicz, autorzy książki "Alfabet mitów menedżerskich", bo dzisiaj o tej książce właśnie będziemy mówić. No i pozwolą państwo, że na początek powiem o dwóch moich takich refleksjach początkowych związanych z tą książką. Pierwsza to była taka, że zobaczyłam "Alfabet mitów menedżerskich" i sobie pomyślałam: o nie, kolejna książka pt. "jak być pięknym i bogatym w weekend dla opornych" i już widziałam dosłownie z oczami wyobraźni takie "jak w 10 punktach zostać fantastycznym menedżerem i zrobić błyskotliwą karierę". A potem postanowiłam jednak do niej zajrzeć i potem gdzieś przeczytałam, że książkę napisała w dwaj doktorzy: doktor psychologii i dr ekonomii, to mi w ogóle przeskoczyło w drugą stronę: to teraz będzie czytało po prostu nudna jakaś naukowa pozycja. Rozwiń »
Wreszcie do tej książki sięgnęłam, i byłam zachwycona czy naprawdę byłam zaskoczona pozytywnie nas obu tych przypadkach dotąd ani nie jest książka pod stołem jak być pięknymi bogato dwójka dla opornych ani to nie jest naukowa pozycja, której się nie doczekać, a wręcz przeciwnie jest to książka, która się bardzo dobrze czyta i niesamowitych rzeczy można z nich się dowiedzieć, więc my pierwsze pytanie, skąd pomysł na kolejną już w setną czy dwusetną książkę dla menedżerów, które są dostępne na rynku?

No cóż on wziął się z naszej praktyki praktyki menedżerskiej praktyki trenerskiej przez wiele lat w biznesie jesteśmy obecni obserwowaliśmy jak wiele zachowań menedżerów czyta naszych kolegów czy ciosu wyszkoliliśmy nagle tych zachowań jest i zachowaniami, które może nazwać innowacyjnymi i one trwają i nie zmieniają, iż pomimo tego, że nauka już dawno pokazała, że te działania itd itp te wzorce zachowań są absolutnie skuteczne, jeżeli spojrzymy na to z punktu widzenia świata nauki o zarządzaniu czy czy psychologii i w tym momencie, dyskutując rozmawiając między sobą od tych naszych spostrzeżeń postanowiliśmy nie wiem zadać sobie takie najbardziej najbardziej popularne najbardziej najbardziej częste obserwowane na najczęściej oferowane przez nas zachowania nazwać mitami menedżerskimi i opisać opisać jak powstały 3 jak myślimy, że powstały jak wyglądają, a także spróbować dać odpowiedź na to co należy robić, żeby na nasze nasze zachowanie nasze działania menedżerskie były bardziej bardziej efektywne czy i jak sobie radzić z tymi tak zachowania tak to jest to 1 podstawa tej wsi 1 inspiracja druga taka to on obaj przez nią bardzo bardzo dużym długi czas, gdy tak zapytać czym się zajmujemy to my właściwie jesteśmy budowniczymi mostów budujemy mosty między praktyką biznesową, a on teorią teorią zarządzania teoriami psychologicznymi, bo te 2 światy niestety często są bardzo siebie oddalone chcemy postanowiliśmy go reszta będzie szeroki most to na pewno jest jakaś kładka, po którym można bezpiecznie przejść nie jest myślimy o tym, żeby rozbudowywać z tego rodzaju pomostem między tymi 2 światami to taka druga inspiracja dla tej książki proszę państwa alfabet mitów menedżerskich, czyli o pułapkach bezrefleksyjnego działania wydawnictwo GWP, czyli gdańskie wydawnictwo psychologiczne w tych mitów jest tutaj 2 0 i rzeczywiście są przyporządkowane pewnym literą alfabetu jest n p . a jaka atrakcyjna prezentacja c jak cele o MDM jak Marzena Mazur, czyli AMAG motywowania pracowników i bólem on uznałby jest tak duża w, ponieważ studia są 3 osoby postanowiliśmy, że każda z osób Wybrzeża swoje ulubione mit albo taki, o którym warto powiedzieć im powiemy sobie o 3 mitach z tej książki to właśnie to zaczniemy pan Sławomir Jarmuż ona w wybranym nic w zamian iloraz sumy pieniędzy nie ma, bo z 1 strony chciałbym mówić o tym, czym się długo zajmowałem także teoretycznie, więc są osobowości, ale myślę, że z takiego praktycznego punktu widzenia chyba ciekawszym dla słuchaczy będzie mieć związane z motywowaniem do dziś jednak motywowania tak przy czym w tym haśle motywacja właściwie można mówić o 2 i mitach jak popatrzymy na praktykę biznesową to widzimy tam 2 ataki przeciw 2 przeciwstawne tendencje 2 przeciwstawne mit 1 mit jest taki motywują ludzi pieniądz i właściwie to jest zdecydowana zdecydowanie najważniejsza być może nawet jedyny czynnik, który wpływa na to jak tu działam pracuję bardzo często taki mit jest podzielane przez wielu menedżerów szczególnie w tych firmach, gdzie nowo wyniki są naprawdę istotne w firmach finansowych n p . gdzie pod koniec kwartału czy nawet pod koniec miesiąca szczególnie pod koniec roku mamy zestawienia wyników na jej, ale trzeba wpisać do arkusza w excelu odpowiednia liczne no i teraz są to trochę się też wiąże z podejściem w ogóle do biznesu, że to dobry manager to taki, który przynosi przepraszam jak się wybić nasze dowozimy tą straszną bronią się dowożą dzieci nie przynosi dowozi wyniki, a więc na te wyniki ma głównie wpływ marchewka, czyli pieniądze, jakie ludzie dostają za to, że osiągają dane rezultat to jest 1 mit drugi przeciwstawny mi to on jest często podzielane przez osoby, które przychodzą do korporacji z takich dziedzinach psychologia pedagogika socjologia z takim idealistyczne Moto podejściem, że ludzie chcą pracować są to co dobrze i właściwie w ciemności odpowiedzialnie tak samo odpowiedzialni i teraz trzeba im tylko stworzyć dobre warunki będą pieniądze będą dla nich mało istotne będą będą bardzo dobrze i pracować, ale z punktu widzenia nauki, ale też z punktu widzenia praktyki wielu firm okazuje się, że i to i to jest mitem, bo okazuje się, że w, owszem, pieniądze są istotne czasami nawet bardzo istotne, ale wtedy, kiedy wykonujemy bardzo proste prace prostsza pracą w tym większe znaczenie pieniędzy z, ale im bardziej złożona praca w tym bardziej oczekuje się od ludzi myślenia i przetwarzanie informacji kreatywności tym znaczenia pieniędzy jest mniejsza, a innych czynników większa co oczywiście nie znaczy, że nie trzeba płacić za to ludziom trzeba i to bardzo dobrze płacić, bo wykonują ważną rzecz ale, gdybyśmy teraz spojrzenie na to ona współczesny świat jakoś wygląda to nie jest świat prostej prac w świat prostej pracy zostaje coraz częściej zastąpione, a jeszcze bardziej będzie zastępowane przez maszyny, a my będziemy wykonywali coraz bardziej złożone poznawczą intelektualnie i czynności i wtedy motywacja tzw. zewnętrzna będzie odgrywać coraz większą rolę w na szczęście coraz więcej firm dostrzega ten fakt, iż świadomie wprowadza systemy motywacyjne, które są na takiej idei oparta dlatego też piszemy dużo motywacji o tym jak powinna wyglądać dojrzała wewnętrzna motywacja, ale też nie patrzymy na tę motywację z takiego no i realistycznego punktu widzenia żona właściwie zastąpi wszystko pieniądze też są oczywiście istotna tylko trzeba umieć mądrze te 2 aspekty ze sobą połączyć 3 jak zawsze złoty środek jak zawsze złoty się praktyką, że mamy na to już pewne wskazówki mamy można, by mówić o takich nieładnie trochę mięsa takich pokrętła motywacyjnych i wiemy już, gdzie te pokrętła są, żeby większe znaczenie dla człowieka miała czynnikiem wewnętrzna niż tylko te zewnętrzne marchewki kijem, która sprowadzają się de facto do tego, że dostaje się więcej pieniędzy, aby się odbiera pieniądze żal za to od czegoś nie zrobiło dobrze, a zatem na MO, że to wiedza psychologiczna w szczególności badania już od 70 tych lat dwudziestego wieku dają nam coraz więcej wskazówek jak sensownie jak mądrze operować narzędziami motywacyjnym mi, żeby nie tylko firma miała lepsze wyniki, ale też, żeby ludzie po prostu być bardziej usatysfakcjonowani z tego co robią, ale jeszcze 1 córka rzeczy, gdybyśmy popatrzyli na nartach lub to jak wygląda dzisiejsza aktywność ludzi to, gdy już tak dokładnie przeanalizowali naszą dobę powszedniego dnia to zdecydowanie najwięcej czasu wiele z Łodzi spędza w pracy, a więc od tego co się w tej pracy Jaya jak przystępują menedżerowie w stosunku do swoich pracowników, o czym się rzadko myśli od tego zależy w dużej mierze jakość życia tych ludzi to można też z takiej perspektywy spojrzeć na pracę menedżera drogim narciarza to nie tylko przynosisz wyniki swojej firmie ty chcesz czy nie chcesz wpływa aż na jakość życia ludzi, którzy z sobą współpracują w niezapomniany to powiedzieć, że wszystko to, o czym panowie piszą to nie tylko wiedza MP menedżerska doświadczenie, ale również w Choszcznie nauka po każdym rozdziale dosyć obszerna bibliografia, gdzie można nas znaleźć odesłania do prezydenta źródeł do literatury do ne właśnie miejsce, gdzie różne mechanizmy są opisane lista jest twarda wiedza połączona z doświadczeniem tak stać się korzystać nie tylko z naszych doświadczeń z naszych obserwacji, ale też z badań empirycznych, które nudno w literaturze są dość czasem bardzo bardzo zaawansowane i wyników badań korzystaliśmy w budują właśnie nasz naszemu nasze nasze rozumienie tych mitów i tego w jaki sposób można z nimi już z nimi walczyć mamy za sobą, a mnie motywowanie pracowników, a pan wybrał zaopatrzono ponadto Tarasiewicza trudny wybór trudny wybór może bowiem nie tyle o micie, który jest wg mnie najciekawszy co taki który, który wzbudzi również moje zdziwienie, gdy próbowałem go analizować to jest mit czy generalnie zjawisko dotyczące etyki biznesu i biznesu biznes etycznego, bo to coś, czyli pojęcie, które robi furorę w rynku w ostatnich latach ulga w pojęcie co robi furorę wciągu, kto je w ciągu kilku ostatnich lat, chociaż tak naprawdę pierwsze jakieś analizy tego zjawiska czy tego, czego tego tego obszaru należy datować na na początek początek lat 7 2 letni Milton Friedman zamieścił artykuł New York Timesie rośniemy, w którym za taką tezę, że tak naprawdę jedynym obowiązkiem menedżerów jest maksymalizowanie zysku dla akcjonariuszy oczywiście w granicach prawa no to jest moje to jest jasne jest warunek sine qua non natomiast wszelkie inne działania związane z odpowiedzialnością taką społeczną to są swego rodzaju fanaberia, które ten, który z 1 strony z 1 strony można je uważa jak o działania etycznej takie nastawione są społecznie z drugiej strony z drugiej strony i Milito finansowa proste pytanie dobrze, ale jeżeli w te działania wiąże się z kosztami, które z punktu widzenia firmy nie powodują wzrostu i polepszenia wyniku finansowego to takie działania są etyczne dla akcjonariuszy i n p. dla pracowników przeszczepienia z domu przez te pieniądze można, by wydatkować na chociażby na wypłatę dywidend lub na premie dla pracowników, a więc z 1 strony jest organizacja, która w sposób etyczny i odpowiedzialny działa na rzecz społeczności lokalnych n p . z drugiej strony czy takie działania są odpowiedzialne etyczne zgoda pracowników akcjonariuszy i takie jedno podejście, w którym podejście takie ultra ultra liberalne, któremu właśnie trafiły one podchodzi do tego z pkt 0 czystego zysku finansowego ma po drugiej stronie mamy podejście, które można możemy nazwać jako CSR Corporate Social Responsibility, czyli działania, które zakładają opierają się na założeniu że każda organizacja biznesowa jest członkiem społeczności obowiązki nie tylko w stosunku do sąsiada nie do społeczności w, w której w, której działa i te obowiązki wynikają one po prostu z takich bardzo z imponderabiliów z tego, że musimy mieć dobrze musimy działać etycznie musimy działać w sposób budujący również społeczeństwo społeczny społeczność lokalną przychód i teraz zastanawia mnie czy są jakieś badania stanowiło nas, że są jakieś badania empiryczne, które potwierdzałyby w sposób jednoznaczny jedno drugie podejście, które z nich jest efektywne, jeżeli spojrzymy na organizację jak ona twór, który no to faktu mają generować generować zyski wzrost dla akcjonariuszy okazało się, że tak naprawdę wyniki badań, kto do prywatnych dotarliśmy potwierdzają coś takiego, że takie podejście, że oba te oba z tych oba z tych oba z tych podejść są są również są równie dobre, dlatego że tak naprawdę firmy, które działają w sposób na wysokim poziomie etyki okazuje się, że on też mają lepsze wyniki finansowe, a więc i Milton Friedman i cała koncepcja CSL tak naprawdę doprowadzi do MPO w 2 1 do 1 i tego samego tego samego wyniku firmy, które miało mają różne swój kodeks wewnętrzny kodeks etyczny cost kodeks postępowania kodeks dobrych praktyk w dłuższej perspektywie przy czym ta dłuższa perspektywa nie są dziesiątki lat n p. 4 czy 5 lat okazuje się żona również osiągają lepsze wyniki finansowe z różnych przyczyn ludzie są bardziej zaangażowani okazuje się, że o potrafią zrobić pewne rzeczy dla firm bez wynagrodzenia to wszystko wiąże się ze sobą i tego typu działanie powoduje, że w 2 Amica, o których o, których o, których można powiedzieć limit, czyli mit wyników od daty o za wszelką cenę oraz mit przede wszystkim działania działania nie ekonomicznego działania dla na rzecz społeczności społeczności lokalnych tak naprawdę on się ze sobą wiążą dość prosta opłaca, że państwo rozmawiano o książce alfabet mitów menedżerskich pan Sławomir Jarmuż Mirosław Tarasiewicz się autorzy książki są razem z nami studia zapraszam teraz ma skrót informacji Radia tokfm PL strefa euro 2 3 SA kondycja strefy 3 przy mikrofonie Marzena Mazur studio państwa ani moi goście panowie Sławomir Jarmuż Mirosław Tarasiewicz autorzy książki alfabet mitów menedżerskich ta książka leży przede mną wydawnictwo GWP, czyli gdańskie wydawnictwo psychologiczne bardzo ładne wydanie bardzo ciekawa książka przed chwilą omówiliśmy wyrwami TM jak motywowania pracowników widać jak biznes etyczny no właśnie, jeżeli czują się państwo zainteresowani chcieliby państwo pod tą książkę sięgnąć to mamy 3 egzemplarze do rozdania za chwilę będziemy rozdawać, ale najpierw pytanie do autorów dla kogo ta książka została napisana to kto powinien teraz zawalczyć, ale o tym, książkę komuś się ona najbardziej przyda, bo pisarz wydał książkę zmyślą przede wszystkim o menedżerach osób zarządzających organizacjami lub częściami organizacji, a także o trenerach biznesu i osobach, które działają szeroko rozumianym biznesie szkoleniowym szkoleniowymi tzw. rozwojowym, bo mowa tam n p. także coachingu niezwykle popularnym dzisiaj o owianym różnymi mitami różnymi dziwnymi historiami sama w sobie opowieść w każdym czasie dla ludzi związanych bezpośrednio bardziej od trochę mniej z biznesem, a mówiąc managera mam namyśli osoby na różnym szczeblu swojej kariery menedżerskiej zarówno ci, którzy zaczynają jak i ci, którzy są bardzo doświadczeni może warto od czasu do czasu zatrzymać się na chwilę i popatrzeć na swoje dotychczasowe osiągnięcia i działania MSW z pewnej takiej refleksyjny perspektywy dla takich osób są te książki proszę państwa kierunkowy do Warszawy to 2 2 potem 4 4 4 4 0 4 4 4 4 4 4 0 4 4 nasion dawczyni Agata Strzałkowska będzie grała od państwa telefony pierwsze 3 osoby, które się dodzwonią dostaną od nas po egzemplarzu książki alfabet mitów menedżerskich to co od rana na PL ten mit, który ja wygrałam i to ja miałam straszny problem, bo oczywiście myślę też coachingu, w który uwaga zaskakująco spod liter MF nie pod literą c, bo efekt fenomen coachingu, ale jednak zdecydował się i jak intuicja intuicja no właśnie nowy ma intuicję mam taką, że to chyba nie do końca się sprawdza ta intuicja w biznesie to dosyć trafna intuicja intuicji rzeczywiście bardzo często traktują intuicja jako pewną nie ma nadprzyrodzoną moc właściwość, jaką mam żal o to przeczuwając coś myślą o czymś i coś się sprawcą rzeczy samej bywają takie sytuacje, że coś pomyślimy i coś takiego się pojawia no ale należałoby zadać sobie pytanie jeszcze takie, o ile razy pomyślałem sobie, o czym się jednak to się nie pojawiło i zaraz przewidywałem, że coś się zdarzy się nie zdarzyło dopiero zestawienie tych 2 klas zjawisk daje nam prawdziwy pogląd jak to naprawdę z tą intuicją jest na tyle ile razy zdarzyło się coś, o czym nie pomyślał też posiadacze dostaną takie 3 może nawet 4 i krytyczne pytania, bo generalnie nasza książka jest takim wołaniem o krytyczne myślenie menedżerów w różnych aspektach ich pracy, a intuicja właśnie do tego przyczynia się bardzo bardzo do tego bez krytycznego myślenia bardzo mocno, ale to nie jest tak źle z tą intuicją orzekł, że żyje w ogóle nie ma ona jest sztuką należałoby trochę inaczej ją rozumieć właśnie jak na tak, bo patrząc patrząc na prostą Natasha zwana intuicja z punktu widzenia nauki o zarządzaniu to nie więcej do do końca lat siedemdziesiątych i Wschodzie ten intuicja nieba do nieba postrzegane jako cecha menedżera, a już na pewno nie cecha menedżera, która jakiś sposób była była była wiodąca królował w zarządzanie systemowe, czyli tak naprawdę planowanie opiera o opłatę od liczby oparty o analizy trendów rynkowych chociażby natomiast do pod koniec lat 8 2 na początku lat osiemdziesiątych mało informacji 0 6 otrzymywać jej coraz bardziej postępującą współzależność biznesów nieliniową biznesu mieli nie nowość całego rocznego sposób jest rozbudowa o to, że nie mamy ani czasu ani możliwości, żeby wszystkie dane czy nawet większości danych przeanalizować podjęły decyzję racjonalną i wtedy oczywiście obu ujawnia się coś takiego jak jednak waga intuicji możliwość podejmowania tej decyzji w deficycie informacyjne deficyt deficycie czasowym po prostu nie ma innej nie ma innej możliwości nie można analizować informacje i podjąć decyzję o racjonalnej racjonalnej obiektywnej ta cecha możliwość takiego szybkiego podjąłem decyzji była coraz ważniejsza w związku z tym, o czym całość intuicji biznesowej tak naprawdę intuicja to nie jest nic innego jak korzystanie z wszystkiego z różnego rodzaju informacji, które podczas całej naszej całego naszego życia nie tylko naszej taktyki towarzyski zgromadziły się naszej podświadomości, obserwując sytuację mamy do czynienia im konie małemu będąc w momencie, gdy muszę podjąć podjąć decyzję w jaki sposób te obrazy i wzorce z podświadomości wypływają do naszej świadomości podejmują decyzje tak uchwały daje nam się, że jest to decyzja intuicji, a teraz ona bazuje na tym co do tej pory mieliśmy to, czego do tej pory mieliśmy okazje w doświadczyć i tutaj dom zła wiadomość jest taka, że intuicja wyćwiczyć nie może, bo jeżeli są twoi są to wzorce informacje, które zgromadziły się naszej podświadomości, więc trudno sobie podświadomość wyćwiczyć w jaki sposób tamtych Giertych, kiedy tylko tych wzorców zgromadzić więcej na to potrzeba czasu jej normalne tak biznesowej z drugiej strony też jesteśmy bezbronni bo o ile trudno im nad intuicją pracować nad tym dość dobrze w poznawaliśmy o tyle już to o tyle jest dość dobrze poznaliśmy takie pułapki intuicji tak możemy nazwać właśnie tu to są ci są niezwykle ciekawe rzeczy, o których sobie rzadko zdajemy sprawę 1 z takich pułapek na intuicji jest tą, że mamy bardzo często w głowie taką tendencję, którą po fachową nazwę nazywamy tendencją do konfirmacji potwierdzania można sobie zrobić łatwo słuchacze mogą sobie zrobić łatwo takie doświadczenie myślowe zadajmy słuchaczom taką zagadkę mamy oto 3 liczby 7 14 2 1 poniosą ustawiono w pewnym ciągu, jaka będzie kolejna liczba w tym ciąg to spróbujemy poczytać myśli naszych słuchaczy i odpowiedzieliście państwo 2 8 z dużą bardzo prawdopodobieństwem, ale to rozdamy kolejne pytanie to jaka będzie kolejna liczba w tym ciągu są stanowczo się chwilowo być może niektórzy powiedzieli, że 3 5 no cóż powiemy, że zarówno 2 8, jaki 3 5 rzeczywiście spełniają zasady są zgodne z zasadami tego ciągu woli teraz kluczowe pytanie brzmi tak to jaka to jest zasada w panikę tutaj znowu prawdopodobnie duża część osób o odpowiedź tak to jest ciąg liczb, gdzie każda kolejna jest większa o 7 niż poprzednia no i tu będzie pewna niespodzianka Otóż nie Otóż nie mam tutaj po prostu do czynienia z ciągiem liczb rosnących, a więc, gdyby po 2 8 powiedziała powiedzielibyśmy 2 9 to byłoby też dobrą odpowiedź ale o co tutaj chodzi tak naprawdę Otóż nasz umysł bardzo często jest tak SLD tak podchodzi do do różnych rzeczy, że jeżeli coś mu się sprawdza przez to informację zwrotną, że jest to kraj to powtarza w końcu filmu ja naukowcy postępują odwrotnie starają się dana hipotez, które mają w głowie z falsyfikat, choć starać się odrzucić jak nie lubi nie udaje się odrzucić no to przyjmują natomiast w potocznym myśleniu bardzo często powtarzamy coś nas przenieść my ten sposób myślenia na konkurs na kontekst biznesowy menedżerskich jestem menadżerem i podjąłem jakąś decyzja i są dobre efekty co robię kolejnym razem powtarzam tę decyzję bardzo często włókna też na pewne na pewno przejawy tego, że nie do końca była to trafna decyzja, ale generalnie potwierdzam Otóż takie krytyczne myślenie skłaniałoby nas nie mniej intuicyjne w potocznym rozumieniu wspaniałą donos do podjęcia do po sprawdzenia innych decyzji do sądu w zadania pytania, a być może inna inne działanie doprowadziłoby do jeszcze lepszych efektów, więc tendencja do konfirmacji jest 1 z 1 z pułapek to i tak tego tzw. intuicyjnego myślenia jest ich więcej, ale one, ale tego typu pułapki powodują, że ludzie uważają, że ja mam mniej co mówią taki talent mam taką niezwykłą moc intuicyjnego rozważania zjawisk i podejmowania na tej podstawie decyzji, a intuicją to jest tak jak pewien ostatnia taka książka do znanego na Eurowizję Logan, który starzejące się nieco napisał książkę starzejącym się mózgu mniej ale, pomijając wszystkie negatywne rzeczy związane ze starzejącym się mózgiem to jest im coś jednak coś bardzo pozytywnego Otóż być może niektórzy słuchacze mieli takie doświadczenia wżyciu szczególnie ci, którzy na niej w torze nie czują się bardzo młodzi mówiąc eufemistycznie, że ktoś zadał im pytania z tej dziedziny, którą się zajmują w błoto zupełnie nowe pytania o odpowiedź pojawiła się od razu bez żadnego zastanawiania się to jest coś w rodzaju intuicji właśnie nagromadzona nagromadzone doświadczenie dające odpowiedź od tak pstryk jest przyczyną doskonale sobie zdajemy sprawę z tego, że to musi wykorzystywać naszą intuicję w biznesie prostych przyczyn, o których mówiliśmy, czyli na cały czas jesteśmy deficycie czasowym dywizje informacyjny, a decyzję musimy wydać musi podejmować także, że szybka decyzja o ich żadna decyzja tak się mówi, ale do końca jestem przekonany czy w twórczy 3 czy w każdej sytuacji akurat akurat ten mechanizm zadziała natomiast wydaje się, że takim optymalnym człek nieśmiały rozsądnemu algorytm działania algorytmem działania intuicyjnego jest oczywiście zawierzenie swojej intuicji, ale przed nami sprawdzenie tego wyniku czy jakieś mentalne czy nawet umorzenie elementarne słowo co bardziej racjonalne sprawdzenie tego wyniku przynajmniej w odniesieniu do tych fotek intuicja, których my wiemy, o których na razie nie jest już sobie zdaje zdaje sprawę tak jak nasza firma Somfy Sławek mówiłeś, czyja czasem nie on kieruje od Chin podjął błędną decyzję czy to czasem jest akurat ten przypadek na plus wiele innych tych płotek Daniel Kalemba wymieniaj w swojej książce o około 2 0 ponad 20 osób takie popularniejszy pewnie jest jeszcze więcej takie myśli, że 1 z takich kluczowych pułapek, które chyba zawarto też poprzedni jest to, że jeżeli ja podejmuję decyzję to ona z definicji powinna być lepsza, dlaczego no oczywiście, dlatego że ja ją podejmuje wiara jest naszym centrum osobowości się w ogóle przetwarzanie informacji człowieka jest krąży wokół dzieje wokół ja młody człowiek najczęściej ma taką tendencję, żeby przeceniać to co sam zrobi natomiast nie doceniać tego co inni robią podobnie z sukcesami sukces jest mój porażka jest gdzieś na zewnątrz w związku z tym to magiczne działanie naszego ja przyczynia się także podejmują decyzje tzw. intuicyjna tzw . w tym rozumieniu potocznym intuicji, a więc mowy, ponieważ Azja miała tak czuję, że tak powinno być to ja czuję, czyli intuicja to nic innego jak by suma nagromadzonych doświadczeń wielcy Berg nie do końca świadome część tak nagromadzone w świadomości, która przynosi nam odpowiedzi na trudne pytania w odpowiednich momentach tak, jeżeli ciężko mieć intuicję na początku drogi zawodowej natomiast im więcej przeze mnie nie znaczy, że nie możemy podejmować dobrych decyzji już od samego początku kotu zalecamy trochę większy komponent z racjonalności zastanawiano się i sprawdzania i rozważną decyzję o nas ustawa wymaga ona doprowadziła tak jest w ich państwa rozmawiamy o książce alfabet mitów menedżerskich, czyli o pułapkach bezrefleksyjnego działania wydawnictwa GWP, czyli gdańskie wydawnictwo psychologiczne MEP proszą już nie dzwonić rozdaliśmy wszystkie 3 książki trafiły one uwaga od panów okazuje się sami panowie dzisiaj do nas dzwonili pan Krzysztof pompował i pan Krzysztof 2 panów Krzysztof wygrało dzisiaj książki gratulujemy książki zostaną do państwa do panów po to, sami panowie przesłane mamę, aby nam została minuta, więc jeszcze na zakończenie rozumiem, że sama książka przeczytanie tej książki nie zwalnia nas na czym on mnie nie daje nam od razu dobrego zachowania trzeba to jeszcze przetrawić z tą wiecach no tak ze zdecydowanie tak jak z każdą wiedzą o Holland mam taką plus przebija, jeżeli chcesz książkę naprawdę dobrze opanować, jeżeli chcesz wyciągnąć korzyści z książki to nie przeczytają Rostock przeczytaj to co cię interesuje kilka raz to była audycja strefa szefa państwa i moimi gośćmi byli panowie pan Sławomir Jarmuż i Mirosław Tarasiewicz dziękuję bardzo dziękujemy dziękujemy rozmawialiśmy o książce alfabet mitów menedżerskich za chwilę Ewa Podolska i audycji u TOKtora wydawała się Agata Strzałkowska realizował William and Stein, a ja nazywam się Marzena Mazur zaprasza na kolejne audycje strefy szefa już za tydzień do usłyszenia strefa euro 2 3 2 i całej audycji wysłuchać w aplikacji mobilnej TOK FM oraz na stronie tokfm PL i Kosznik
Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: STREFA SZEFA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz radio TOK+Muzyka bez reklam - teraz 40% taniej w zimowej promocji!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA