REKLAMA

Nie ma mocnych na koleje w Polsce

Post Factum
Data emisji:
2017-06-26 18:40
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
15:44 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
post factum w poniedziałek 2 6 czerwca słuchamy Radia TOK FM programu post factum za 1 8 minut godzina dziewiętnasta, a my teraz łączymy się z Bartoszem Piłatem dziennikarzem kultury liberalnej halo łączy się przez Skype, a dzień dobry dzień dobrym tak w adekwatny do rozpoczynających się wakacji, że tak wyrażę w każdy myśli o wyjeździe raczej z nas pewnie wyjedzie pociągiem na wakacje chciałem zapytać pana tekst, który dotyczy kolei dużych prędkości to możecie Rozwiń » słuchać Wisła Szczyrk ze zdumieniem, że skład tej rozmowy, bo to jest trochę takie drzwi myśmy już kiedyś zmieniali w Polsce okno o kolejach dużych prędkości i teraz okazuje się, że wracamy do tematu i panów uważa, że to jest bardzo znaczące jak chciał zapytać co dobrego jest tak, że kolej dużych prędkości jeśli patrzymy na kraj tak rozwiniętej z taką geografia Polska Band i mnóstwo dobrego jeśli na Mogielicę posłużyć się takim przykładem, bo market in przykładami mojego własnego doświadczenia i zdjęcia z pierwszych to jest połączenie pomiędzy Katowicami Krakowem bardzo nam, że są już korzysta w UE Anna Juraszek Jakub Mysłowice ogólnie rzecz ujmując Niny i nie pamiętam udało się dominium przyjaciel w ciągu godziny 10 dziś mijają 2 godziny pociągiem, bo nasza jest brana nic kolej dużych prędkości powoduje że, gdybyśmy ją na choince już normalnie żyć wolnej Polsce to przejazd z Krakowa do UE to ci z Krakowa do Warszawy i oznakowano w pełni Poznania to byłaby mniej więcej taka samotna niż 1 z mocy jej czasu, a on mniej kolei dużych prędkości najzwyczajniej w świecie powoduje, że polskie miasto mniejsze oczywiście o boku obejrzy ten właśnie się wszędzie, że te duże miasta będą autentycznie powiązań gospodarczych, a Take on także, dlatego że nie da rozwiązać szybkimi kolejami, ale nie tym systemem najnowocześniejszych kolei dużych prędkości to trudno nie da się tego efekt osiągnąć to musi być już kolej dużych prędkości ich tak musi być kolegi z prędkością, dlatego że Chiny są pewne takie psychologiczne czynniki ranni każde kino tego Dolnego, jeżeli czas podróży jest dłuższy niż 3 godziny mijają zwykle ludzie przestają rozważać długoterminowych wyjazdów zimowych o jeździe po, żeby spotkać się z potencjalnym biznes partnerem na 1 dzień i nie to musi być już uregulowane Otóż nie mamy czasu trzeba mu spotkania z innymi ludźmi tak dalej u niej też rodzinie technik mniejsza od muru, który powoduje, że w ogóle zaczynają planować tego dnia mija, a 1,5 godziny, ale taki czas podróży, który z kolei powoduje, że w miejscowości znajdującej się w zasięgu tego czasu stało się tak naprawdę element aglomeracji dostojnych dba o takiej drogi czasowe mają oddzielny ode mnie znaczenie niż przy standardowej prędkości kolej jak my mamy dzisiaj pochodzi z Bielan jest 80 km / h w UE z 1 wyjątkiem na centralnej magistrali kolejowej no to już było nieosiągalne, ale czy przyjaciela ten czynnik czasu, o których pan mówi też spadnie przekonujące czy te ramki czasowe tak to jest przekonująca, ale czy czynnik ceny biletu nie gratów kluczowej roli to zawsze pada pytanie czy ideałem esej o błędach niech nam systemu transportu, które jest sam nie umieszczam siebie w stanie sfinansować i byłby jednocześnie atrakcyjnych finansowo już kolej zawsze będzie zawsze będzie nierentowna zajęci natomiast kiepsko pewnego poziomu głośności czy wiemy, że musimy zastanowić ile jesteśmy w stanie wydać pieniędzy na dojrzeli do właśnie dlatego, iż to również Kowalskiemu z Polski, że jest taką prędkością ich, by jak zachodni z prawej i powiem tak tak warto inwestować w szkolnej i Bartosz Iwan jest mile ne cen biletów bez powodują, że zmniejsza budżet państwa z dnia nie będzie, a i tak silną gotówkową na samym połączeniu, ale my musimy zagrać inną rzecz, ale czy inni chorzy, by mieszkaniec Krakowa Poznania czy Gdańska miał świetnie wygodny dojazd do do Warszawy i go, żeby również inne części Polski mówi z oblężonego Gdańska Poznania i powoduje, że tyle rodzina to jest dyskusja jest taka od jak rozłoży jakieś powody poprzedni rząd debatują na ten temat i myśląc to w momencie powiedział nie żal i coś da, a to w tym sezonie bo dlaczego nie milknie, ponieważ niektórzy jej do wyjaśnienia nie krótszy pierwszych wyjaśnień to były pieniądze pierwsza linia szybko, a może w Polsce powstać, która ma naprawiać ulicę, czyli regionalnie i Greg łącząca Warszawę z Łodzi, a później, broniąc się na poznali wzrosła o prawdopodobnie będzie wydatek jest 4 5 miliardów złotych i konta 1 nie tylko te 1 Rozgałęzia to jest mniej więcej 7 % tego czym dysponujemy jak w budżecie Unii i na pełnej najbogatszy okres 2 0 1 4 2 i futboliści, których decydowano o zanurzeniu, których właśnie przede wszystkim na koszty, a drugie, a inne polskie linie kolejowe okazał się bliski tego nie wiadomo czy nie są w stanie nie były w stanie się do ważnych inwestycji nie nadążały z inwestycjami wiele inwestycji spóźniły UE minister Bieńkowska dziś komisja Europejska obarczyła pewnie niejeden Mia w Brukseli o przesłanie środków którymi ślina na kolej przewidziane na ląd, ale i własnej i innych metali jest ona polegać może po prostu nie zbudujemy zbudujemy tego, bo nas nie stać mnie nie jest w stanie go zrealizować od tamtej pory było 11 dniowe cieszył, ale i tak naprawdę kolei pod tym względem niewiele się zmieniło to pomimo znacznego panów, że nie jesteśmy w stanie, ale co to znaczy dama Ameryki, ale organizacyjnie to co znaczy to po prostu nie jesteśmy w stanie złożyć odpowiedni wiek odpowiednich wniosków dofinansowanie z Unii Europejskiej czy w tym, gdzie to jest problem kolejny rok to akurat przyzwoici idzie większe problemy widzę jak obserwuję od lat nie mniej sytuacji nagłych koordynacji wraz z takim czy ich częścią strategicznego tak naprawdę mam wrażenie PKL SA GL, który będzie w stanie rozplanować teczkę na legalny i modernizację remont i budowę nowych szlaków dość powołał się n p. nieszczęsnej Kraków Katowice PN modernizacja tej trasy niezdolna 80 km toru co 20 1 1 roku pierwotnie miała trwać 3 lata, ale mamy rok 20 11 dziś mówi się, że zakończy się w 2 200 lotów mówi o przebudowie szlaku kolejowego jego prędkość maksymalna ma wynosić 1 10 km / h czynić to, czego byśmy w Polsce nie widzi nic co wykracza poza jakimiś standardy technologiczne chce to prawdopodobnie potrwa dekadę plus już dzisiaj wiadomo, że tamte założenia tamto myślenie okazuje się być niewystarczające już dzisiaj wiadomo, że takie dowody na ich mniej niż za młodu złość jeszcze po 1 torze, żeby zapewnić pełną przepustowość czynnej mnie tutaj o przepustowości z kolei dla pociągów tych danych regulacyjnych sieci tele 20 2 0 roku zostanie osiągnięty nie byli dobrymi danego przejazdu pasażerskiego Intra i towarowego pomiędzy 0 0, ale w obu trzeba się dużo, by przerwać jak rozumiem to nie wyklucza budowy tego, o czym rząd zaczął mówić i po raz drugi bal któż inny rząd, czyli kolej, która będzie szybko się przemieszcza jak rozumiem z tego co pan mówi wynika tylko, że zrobimy to dłużej, przekraczając wszelkie terminy, bo jesteśmy zorganizowani w 2 i zrobimy to prawdą jest drożej niż będziemy twierdzili na początku, że zrobimy, ale nie znaczy, że tego nie zrobimy high-tech nie da to nie bardzo tego nie zrobimy go w związku z tym pytanie czy warto jednak zabierać skoro nie jesteśmy w stanie przewidzieć dokładnie ile to będzie kosztowało Wyżynach jest alternatywą przeprasza jedyny kraj tej wielkości w takim miejscu świata gdzie, gdzie po prostu nie ma też kolej dużych prędkości to to jest alternatywa jeśli tego nie zrobimy naprawdę jest alternatywą jest po prostu usunięcie tego n p. jeszcze 5 lat, bo teraz przywołana w Kill 20 11 roku zamykano projekt padło hasło, że przesuwamy to na trzecią dekadę 20 01 . biegu krzyż Lecha dla już za 4 lata religii, gdyż generalnie te przymiarki dzisiaj rząd robi teoretycznie jakoś nie istnieją tamtą decyzję, ale nie pobierze diet uwieńczenie zmieniona, jeżeli chodzi o kwestie organizacyjne czy tutaj cały czas jest ich do nadrobienia po drugie jest też pytanie, kto nam tuż po, dlatego że dzisiaj nie tylko, niemniej należy możliwościami technologicznymi w sensie, że nie jesteśmy w stanie zamówić polskiego systemu sterowania i etniczne, a już szczytem gościć w 2 km / h trzeba było zmodernizować systemy sterowania maszynami do żony torami w nie idzie systemy, które są zainstalowane w centralnej magistrali kolejowej te nie są polskich szkół, że w związku z tym, że się w razie moja sugestia jest taka z nie spieszmy się naprawdę mnóstwo muzyki do zrobienia na innych szlakach jest Rzeszów Warszawą do łączenia powierzchni jak bardzo się z naszą korzyść na przyzwoitym poziomie lub mniej nasza połączenia właśnie rozpoczyna się pokolenie remont linii Poznań Warszawa PL ze Szczecina, ale ważny w dalszym ciągu wiszą u i godzin i t d. i t d . to legalne czy Polska jest krajem o 1 z najniższych poziomów dostępności do butów bojowych do poselskiego czarną Bukalski przewozów kolejowych i wypadałoby moim zdaniem najpier w skupić się na dobry od organizacji dobrego systemu sprawnego systemu, ale a, jeżeli na ogrzanie świeżej ten powstanie z o kolejnej już gotowy w stanie sama wolała śmierć lub biurze Allen, żeby to było biorąc pod uwagę te wszystkie problemy, o których pan mówi organizacyjne i te koordynacyjne i te finansowe to ktoś może zabrać swoje pytanie, od którego toczy się od lat życie pod takim, że rząd chce wybudować kolej dużych prędkości jeśli powiem szczerze nie było, że jest taki efekt jest to bardzo dobrze do tego rzeczy się, gdy tego rodzaju rzeczy nie rozważa analizuje i trzeba już do trzymaj rękę na wodzy trzymali się zmienia robotę w danej daty i barach tyle nie ukrywam, że mam głębokie przekonanie o tym, iż tego rodzaju rozważania do takich zdaniem takie rytualne szwindel i za nieważny, bo ma 1 z przesłaniem tego, że przez 2 lata po lesie infrastrukturalnych Żądło nóg ani poprawie polityki poprzedniego rządu ani nie dokonał nowych długu w tego rodzaju dyskusjach w moim przekonaniu naj, zanim wjedzie przysłaniają, że 2 lata minione to było już 10 i 1,5 i był okres stagnacji realnie dopiero w tym roku na czele jego życie zaczęło się podpisywanie umów w ich na szerszą skalę skalę ogłaszanie przetargów, czyli na kolejną z danej drogi ekspresowe czy na modernizację szlaków kolejowych punkt to jest taka forma nawet nie w ciężkich wizerunek gdzieś i marzenia oto, żeby o to, żebyśmy nie zwracali uwagę na to co realnie istnieje w naszej infrastrukturze, a kolej dużych prędkości nie jest jedyna i przypomnę, że mnie i pół roku temu mniej masztów miedzi centralny port lotniczy i nie zdaje się 1 0 dni temu 4 1 instancji minister Adamczyk, a także jego uzasadniali zaś samej budowy tego centralnego portu lotniczego, czyli czegoś co ma powstać między Łodzią, a Warszawą i być alternatywą dla coraz bardziej realnego Okęcia i znajdującego się zresztą co ważniejsze uchodźcami z imprezy zapytam pana skoro pan po porcie centralnym porcie lotniczym mówimy jednak w komunikacji transporcie desek element godnością takie słowa Jarosława Kaczyńskiego mówił, że jesteśmy jedynym krajem, z którego nie można polecić do Ameryki Południowej Alina drugi koniec świata pralki z Pragi można z Wiednia można i że to bardziej chodzi nie tylko pieniądze są takie przekonanie, że skoro jesteśmy takim krajem to pełne prawo mieć port ma olbrzymi port międzynarodowy TUW, bo odchodzi pokolenie lat, jeżeli chodzi o latanie w różne kraje to przepraszam, ale jeszcze 1 pyta 1 port będzie kosztowało, bo jestem w stanie się założyć, że te pieniądze jesteśmy w stanie sfinansować i 2 0 lat darmowego głosowania w nocy spędziłem 10 lat nowego głosowania samolotu linii lotniczych lot było nie było w czasie z kolegą państ w znajdujących się do dowolnego portu lotniczego do dowolnego portu lotniczego w Ameryce Południowej, a być może nawet 2, a jeszcze zapytam pana Uszoka z takich projektów do przodu, ale to jak u nas rząd, który mówi Otóż będą koleje dużych prędkości w takim razie w całym tym planie, gdzie się mieści wg pana sensownie racjonalnie pomysł na ten na to, żeby uregulować polskie rzeki szczególnie od razu go uregulować polskie rzeki tak, żeby coś co w miejskiej od de facto treści ten transport rzeczny był częścią całego systemu transportowego obok kolei dróg, kto wpadł pan ma sens takich rzeczy, bo woleliśmy nie orzeka jako kanał transportowy ma sens i idzie mu uwagę na pierwszy mniej Niemcy bardzo inwestują to drewnianą często nie urazi, ale bardziej myśli o tego rodzaju kanały transportowe jednocześnie mając świetny system dał zielone wróżono mi o nich loterią 100 lat moim zdaniem mamy nawet nie zaczęliśmy dzisiaj dzieje oni robią od bardzo długiego czasu i tak mieli okres przestoju gdzieś w latach sześćdziesiątych siedemdziesiątych niż na początku lat osiemdziesiątych ludem o dziwo, ten okres przestoju tak na marginesie wiąże się z betonowaniem wie czy oni w tamtym okresie najczęściej czeka na nich ani jej i czasie nie analizowali aż żal, że jest ich hondy Neuer zawodnik betonowa i że Ignacy regulowali je w takim stopniu jak widać, iż obecny rząd chciałby to zrobić i Anny i komiks o transporcie rzeczy dzisiaj łączy jedno z drugim czy umieją pogodzić kwestie budowania kanałów rzecznych tudzież, ale ich trwania wspólności rzek nie jest pan mimo, że jeżeli nawet zwałów, bo życzyła jestem kim o 3 na liście innych, gdzie zrezygnowano z Bałut Unii, ale tyko poniemieckiej stronie kilka lat temu jungle Old Bond uzależnienie normalne życie dziś, a jednocześnie Nysa na tym odcinku niż te siły swych walorów tuż po takich miejsc jest bardzo bardzo dużo także z 2 Pancernej z 1000 kolej dużych prędkości skończył się na rzekach Bartosz Piłat dziennikarz autor tekstów na naszej kulturze liberalnej po tytuł pisanie palcem po mapie o pomyśle, który już drugi raz się pojawia po latach, czyli kolej dużych prędkości bardzo dziękuję za rozmowę włączyliśmy się przez Skype, a za 2 minuty godziny 19 zadymę tę informację Radia TOK FM w post factum Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: POST FACTUM - PAWEŁ SULIK

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Teraz wszystkie pakiety TOK FM Premium 51% taniej!

KUP TERAZ 51% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA