REKLAMA

Pogorszenie stanu bezpieczeństwa na polskich drogach

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2017-07-03 19:40
Czas trwania:
14:21 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dobry wieczór państwu test codzienny magazyn motoryzacyjny państwo ulubione radio i Sławek Paruszewski Jacek Balkan kłaniamy się pięknem dziś euro dziś trochę takich, a w związku z tym, że zaczęły się wakacje sezon ogórkowy mamy dużo ciekawych i emocjonujących tematów do rozmowy na zacznijmy od chyba tego bardzo żałuję, bo ważna, a co też, że mimo nie lada myślę, że emocje wzbudziło prosił mnie i u nas sił państwa otrzymaliśmy też największej ilości Rozwiń » niż po każdej audycji, czyli 2 wizyty jest 1,5, a nawet do 1 był to mrzonki niemal tak serio rzeczywiście było zawsze słuchać czy to prawda i nic dziwnego, bo jednak większość słuchaczy podejrzewam codziennie jeździ codziennie też widzisz wrak fotoradarów widzi nowe fotoradary widzi jak inni jeżdżą brak policji, która reagowała na wszystkie wykroczenia nas uczulić kierowców obowiązują zdecydowane i sobotę na niedzielę widziano obrócone w BMW na Wisłostradzie wbite w barierkę, ale ZUS, a Rooneya mówię tylko, że z ich 2 samochody stały 1 4 drugi policyjny na nano światłach, ale też świadczy o tym, że jak kierowcy jeżdżą ludzie jadą z taką normę wg mnie 2 bardzo była awaria samochodu nie sposób wpaść na to barierkę, ale okazuje się, że można wszystko jest różnorodna są winni wypadkom jest taki, że inna od 2 000 od momentu, kiedy władza w Polsce wyłączyła fotoradar czy raczej jednak nie dopilnowała druga chyba też bardzo miała na przyjmując, że stary nie da wikłać się w obrazów dość skomplikowaną i niezbyt popularną decyzję o na odsłanianiu fotoradarów bardzo to tu jest bardzo, jeżeli przez 10 co padało i nagle wzrosło, bo to jest bardzo poważny dramat pozie z NATO, że w zeszłym roku zginęło 8 0 osób 8 osób więcej na polskich drogach niż w roku 20 15 jest na bardzo poważny problem, ale w suchej nawet więcej powiedział ja mam tu 9 0 osób więcej, ale w smole Słowak duża zaleta włączono rzeczywiście na początku ubiegłego roku, czyli 20 1 6 ja też pozwoliłem są tutaj zagłębić się w tematy i tak jeszcze parę innych ciekawych danych okazuje się słuchać, że liczba ofiar na polskich drogach właśnie w tym niestety złym 20 1 6 roku złem po ponad 1 0 latach, bo był spadek jeśli chodzi o prawie wszystkie wskaźniki na 1 000 00 0 mieszkańców liczba ofert wyniosła 7 9 uważaj z Unii Europejskiej gorsi są tylko albo gorsze są tylko kraje 3 Bułgaria Rumunia i Łotwa mówiąc właśnie on nawet nawet kraje sąsiadujące Czechy Słowacja nie nauczy mówią Niemcy, ale na Węgrzech, które to spadek ofiar jest kilkanaście to znaczy nawet tam sobie z tym problemem poradzić i to są oczywiście patrzę to, bo mówiliśmy ogólnie pamiętaliśmy, że to spadało pamiętaliśmy, że w ubiegłym roku było kiepsko rzeczywiście mamy takie statystyki z 1 0 ostatnich prac władz liczba wypadków liczba wypadków spadała każdego roku aż do roku ubiegłego i w roku ubiegłym wzrosła od 100 0 x 3 0 pałac w 20 10 natomiast już liczba kolizji już jest sporo większa nocować przez 1 0 lat nie zawsze spadała, ale jednak tendencja była spadkowa już 20 1 5 było trochę więcej kolizji niż rok wcześniej, ale w ubiegłym to prawie tyle mamy kolizji słuchać co lat temu 7 nie jest dobrze ofiary śmiertelne to zdecydowanie z 1 z załamaniem w roku 2 20 10 cały czas padało i to bardzo dobrze i bardzo solidnie spadała zaś z 5 ,5 100 0 ofiar śmiertelnych 10 lat temu do niecałych 3 00 0 w 2 00 3 20 1 5 w ubiegłym roku wzrosła liczba ofiar śmiertelnych o 90 ofiary ranni też też spadało 20 07 6 6   000 do 4 0 i znowu w ubiegłym roku wzrosła w porównaniu do 20 15 niedziela, bo niewiele, ale jednak to samo mamy z ofiarami ciężko ranne ofiary wypadków drogowych w tych w zeszłym roku było się nawet więcej niż w roku 20 1 0 na adres dużo więcej 1 1 w nową tysięcy 20 0 osób w roku 20 1 5 2 12  10 9 osób rocznie to jest naprawdę bardzo poważny wzrost dzień nigdy nie było dobrze niestety jeśli chodzi o ofiary śmiertelne wypadków drogowych to wśród motocyklistów to ty pewnie częściej dziś na motocyklu nic się boją prawie wcale to to widzisz zdaje się bardziej obserwujesz jak się motocykliści zachowują jak inni użytkownicy dróg traktują motocyklistów, bo to przecież bardzo często notują coraz lepiej coraz lepiej, bo tu przez wina może być po stronie motocyklisty może być po stronie nawierzchni może być postronnych kierowców Zobacz niestety jeśli chodzi o motocyklistów to słabo było słabo w 20 0 7 roku 2 1 5 ofiar śmiertelnych potem rosła rosła rosło do 20 1 1 potem zaczęło spadać do 20 15 do 20 0, czyli był najlepszy wynik 2 20 1 5 i niestety w ubiegłym znowu wzrosły i rowerzyści piesi jeśli chodzi o pierwszych na szczęście jeśli chodzi o pieszych przed nami to jest chyba jedyna kategoria, gdzie systematyczny spadek z prawie 2 tysięcy ofiar śmiertelnych 10 lat temu do 8 60 w ubiegłym roku i rowerzyści też na szczęście piesi rowerzyści to jest tendencja spadkowa nawet w ubiegłym roku z 5 10 lat temu ofiar śmiertelnych do 2 70 no dobra i to, chociaż faktycznie jednak te najważniejsze statystyki, czyli liczba wypadków kolizji liczba rannych wszystkich ich liczba oczywiście w 2 zabitych rannych ciężko rannych i teraz tak, żeby trochę porządku w tym wszystkim zrobić już, zostawiając emocje na bok, bo mimo, że my żeśmy zaś miał w zeszłym tygodniu bardzo ostro narzeka na krajową radę bezpieczeństwa ruchu drogowego któraś wymyśliła kuriozalne tłumaczenie gazety ocalić te wnioski, które wyciągali te zaś były na poziomie tak szkoły jakiś towar nie obawiam się rzutu rożnego pogranicza Gomułki Gierka natomiast natomiast w ich zresztą zdania nie zmienia może wydaje się, że mentalnie ta organizacja ciągle jest dziś między latami 6 8 7 0 dni natomiast, a rano Stróż porządku w dobry był rok 20 15 przypomnę co się wtedy stało, które za przekroczenie prędkości w terenie zabudowanym ponad 50 km / h policja zaczęła odbierać prawa jazdy i nagle się okazało, że jeździmy jak po Szwajcarii na dziś i coś zrobić, żeby te statystyki i które, a ten bałagan, który mamy na polskich drogach, które się w ciągu 1,5 ostatni im lepsze przez ostatnie 18 miesięcy możesz sobie ten bałagan wyhodowali wychowaliśmy sobie go tym, że policja odpuściła, owszem, są regularne kontrole oni wyrabiają te normy wypisywanych mandatów tak, by tak dalej, ale nie ma czegoś takiego odgórnego planu i systemowo mimo systematycznego systemowego działania, żeby ona jednak nauczyć nas kierowców jazda zgodnie z przepisami co zrobić uważam, że prawo jazdy w terenie zabudowanym powinny być zatrzymywane na 3 miesiące po przekroczeniu prędkości dopuszczalnego 30 km / h niestety nic nie ktoś spróbuje tylko podnieść głos, że aż to będzie zbyt zbyt ostra kara nie zbyt ostrą karą to śmierć na pasach za to, że ktoś się zagapił jechał 8 0 pań 50 to jest ostra kara 3 miesiące bez prawa jazdy to nie jest żadna kara jest 1 rzecz druga rzecz jest taka czy widzą państwo i znowu bazuje na moich radiowych doświadczeniach sprzed 8 9 lat, czyli tych czasów, kiedy było naprawdę bardzo bardzo źle żeśmy 2 00 7 2 00 8 z Maciejem głogowskim te prowadzili na antenie radiowej dla specjalisty są audycje o bezpieczeństwie ruchu drogowego i teraz i my mieliśmy wtedy w tym roku wobec 2 00 7 2 00 8 wypadków drogowych mieliśmy prawie 50  000 potem zaś parł do 30 par 5 na forach piesi pół 1000 ofiar śmiertelnych ponad wbre w pozorom dużo się nie zmieniło od tamtej pory w oczy korzyść węzła Jastków kolizję z prawem tyle samo niestety w a proszę sobie wyobrazić taką sytuację ja mieszkają państwo obok drogi krajowej, która w bliżej nieokreślonej przyszłości ma zostać, a zamieniona na drogę ekspresową przebudowana generalnie jest przystanek autobusowy na tej drodze krajowej wchodzą ludzie idą do przejścia dla pieszych co pan jakieś ograniczenia prędkości do 70 lat ubrani tak tak wszyscy żyją pompując stuła, a jest fragment terenu zabudowanego, gdy odcinek drogi ma 2 km i proszę sobie wyobrazić, że w roku, odkąd są dostępne statystyki powiedzmy 9 0 tego piątego nie było w roku, żeby na tym odcinku drogi, który ma 2 3 2 ,5 km NIK minęło od 5 do 7 osób głównie pieszych, ale też kierowców bardzo podobnie wyglądających wypadkach od dziewięćdziesiątego piątego roku przez 10 lat służby będzie naprawdę ładny autobus jak ktoś ma 20 lat łączył samolot i teraz czy są osoby państwo w stanie wyobrazić sytuację, w której wszyscy zdają sobie sprawę z problemu, który polega na tym, że nie ma chodnika, że kierowcy jeżdżą za szybko, że droga jest zaś szeroka w związku z tym ci, którzy się bardzo śpieszą są z Lublina i muszą być natychmiast u siebie w domu na, wyprzedzając trzeciego tych jadących z naprzeciwka z regularną prędkością przepisową spychają na pobocze tam są piesi są co państwo w stanie wyobrazić, że przez tych 2 0 lat 2 5 ta sytuacja ciągle trwa hossa, dlatego że ta druga będzie bliżej nieokreślonej przyszłości przebudowana w związku z tym nikt nie była niższa, bo to ma być dwupasmówką, ale też i takich przykładów jest w Polsce są w Polsce setki, jeżeli będzie tam ja, jeżeli jest planowana jakakolwiek inwestycja nikt nie kiwnie palcem, żeby poprawić bez granic doraźna poprawa bezpieczeństwa tego, że są już przez to może przez to trafić, a z zarzutami niegospodarności niepotrzebnie liczne plemiona seniora dokładnie po co robić chodnik skoro za 1 2 lat będzie tutaj droga ekspresowa to niegospodarne i taka proszę państwa jest rzeczywistość w Polsce na razie nikogo nie obchodzi, a ich Cichy można się na to bardzo denerwować żyli sobie państwo uświadomią co jest wściekłość w Aidzie, jakby i jeszcze 1 rzecz i to pogorszy już tak kończąc i jest coś z tym Zobacz jak tylko jest znaną niech zachód od męża jest coś takiego, że każde kolejne pokolenie jest mądrzejszy od tego, który odchodzi farba lub w Astorii w Doha w praktyce nie w Bośni i nie wiem zależy jakich wskaźników z UZ użyjemy do zmierzenia się z dna wydaje mi się, że jesteśmy trochę mądrzejsi niż nasze rodzica i że nasze dzieci będą trochę mądrzejsi od nas i tu przychodzi taki moment, kiedy się czasem zastanawiam czemu żeśmy Wdy Marcin Meller był ostatnio przed przekroczeniem śmiać z okazji jego wypowiedzi na temat uchodźców czytać, a na to właśnie ten moment, kiedy i, jakby zaczynasz, kiedy twoje dzieci zaczynają być mądrzejszy niż 2, a i mróz, a i tak złe myślę, że chyba naprawdę trzeba zmienić spojrzenie i optykę na problem wypadków na polskich drogach, a i wtedy, a i wtedy faktycznie coś zmieni, dlatego że na razie w pod nową wyższą myślę, że teraz, czyli wakacje będziemy mieli już dokładne statystyki za pierwsze półrocze 20 17 rok nie będą dobre oczywiście podzielimy się tymi wszystkimi informacjami z państwem na czas przypomnę los niestety po wielu latach mamy statystyki dokładne tutaj przed sobą sprzed 1 0 lat dopiero w ubiegłym roku wzrosła wzrosła liczba wypadków drogowych dopiero w ubiegłym roku po 10 latach wzrosła liczba ofiar śmiertelnych wypadków drogowych na szczęście mówią na szczęście są tutaj 2 kategorie, w których systematycznie 10 lat spada liczba ofiar piesi i rowerzyści mają dobre i to natomiast dobrze, że te rady w fotoradary wróciły prawda słowo, bo widzę już coraz spokojniejsza w Warszawie na razie muszą myśleć taką sankcję niż po mandat niestety chyba ostatnio Zabobrze zarabiamy w cieniu bierzemy makro kiepsko, ale tak ogólnie, a i c 200 zł czy 300 zł mandatu otrzyma 500 zł mandatu, kiedy policja prawie nie ma tu różne jest bardzo dotkliwa kara, ale tak, jakby tak po trzydziestce zabierać prawo jazdy, ale wie co jeszcze tu jest co jest istotne ta nieuchronność kary, która u nas niestety mamy to jest właśnie widzisz u nas to jest właśnie jest nieuchronność kar powinna być już 8 0 w terenie zabudowanym powinieneś jechać 5 3 ujęcie potrafi i odjeżdża z twoim prawo jazdy to jest neutralność magazyn wie to uznali, że mandat kredytowy to nie jest nieuchronność aż no, więc właśnie, więc po prostu trudno potem to wyegzekwować oczywiście z egzekwowaniem podobno jest coraz lepiej, ale to, że ktoś znajdzie papierek za wycieraczką albo dostanie jakieś wezwanie do zapłaty to wcale nie znaczy rząd kiedyś zrobili i często muszę pierwszej transzy nie podoba mu Sławek Paruszewski co mam też bardzo dziękujemy, a przypomnę, że w tym tygodniu mamy 2 samochody w testach na pewno Kia picanto to już jutro i to jeszcze w wersji GT Ela Highline tylko i w czwartek mamy opla Mokka x z silnikiem, który jeszcze nie jeździliśmy dłużej, bo na premierze żyliśmy opel Mokka istnieje benzyna turbo 1 4 takie są takie informacje Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz internetowe radio TOK+Muzyka teraz 40% taniej. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj gdziekolwiek jesteś

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA