REKLAMA

Problemy z pogodą i kibicami. Przyszłość Rajdu Polski komentuje Michał Owczarek

Jeszcze Więcej Sportu
Data emisji:
2017-07-03 19:20
Prowadzący:
Czas trwania:
14:50 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
jeszcze więcej sportu w radiu TOK FM Krzysztof Sendecki witam państwa mogą z niej jeszcze więcej sportu jak w każdy dzień powszedni o dziewiętnastej 20 o sporcie rozmawiamy dzisiaj o 7 0 tym czwartym rajdzie Polski, która już za nami to ostatnie kilka dni po trasach w Suwałkach w okolicach ścigali się najlepsi kierowcy świata razem ze mną dziennikarz sport PL Michał Owczarek dobry wieczór, który dopiero wrócił właściwie prosto z trasy via to już tam wczoraj wróciłem z Rozwiń » Mazura co liczyć się robi zresztą ja się jeszcze miałem okazję razem z zespołem hyundaia przejechać się i 20 WRC mnich rajdów com, która wygrała ten rajd Polski, a w zasadzie samochodem, który zajął 3 z 4 najwyższych miejsc, więc była okazja, bo to nie lada okazja żeby, żeby posmakować jak i jak się jeździ takim samochodem od poprowadzić nie mogą mogą posiedzieć na fotelu pilota z Daniego Sordo, ale przeżycie niesamowite jak temu, gdy rozmawiałem też sobie jako audycja z Michałem Kościuszko, który tłumaczył wszystkim czym się różnią samochody Hyundai i 2 0 n p. salonu Hyundai 20, który jest na trasie rajdu to podobno w ogóle jest kategorią prawa jazdy betonowe ciężko go odpalić obudzić już zapanować nad tym wozem na zasadzie tylko tylko przednie lampy i tylne i tylne światła są takie że, że możemy je przełożyć 1 1 samochodu rajdowego Naprzodzie znaczek jest trochę inne w samochodzie takim salonowym jest dużo lepszych, a Wiliński dobra wygrał Hyundai konkretnie wygrało, czyli Neville było trochę zacznijmy od tego wątku sportowego i krótkiego podsumowania trochę siedział na tej trasie w mi było szkoda generalnie na ojca Tanaka tak, ale przede wszystkim tych kibiców, bo do Polski mnóstwo Estończyków przyjechało tych flag estońskiej było chyba więcej niż polskich i na samym końcu temacie pomylił po pas trasy i zamiast zwycięstwa został z niczym no rzeczywiście kibiców z Estonii szkoda, ale samo Tomek powiedział albo ci, że wszyscy ze swojego grubo albo wcale no oni ani z sir Neville ostatniego dnia jechali tempem takim, że Sebastian marzy się poza głowę żonie do aż tak szybko jechać naprawdę na złamanie karku, gdzie się na limicie albo poza limitem ryzyka mojej tak to się musiało skończyć ktoś musiał popełnić błąd akurat bunt popełnił Cionek dosyć kosztowny może troszeczkę szczęścia mu zabrakło, bo w tym samym miejscu i parę chwil wcześniej Andreas Mika zaliczył podobną przygodę tylko one nawet miota się żadne drzewo i pojechał dalej stracił tam trzy-cztery sekundy miał też bardzo dobre ciasto mesjanistyczne Tomek gdzieś tam go podbiła zaliczyły przodem drzewo nie dość, że miał ponad minutę straty na na tym odcinku też muszą się wycofać z dalszej jazdy, bo ten samochód się do niczego tak naprawdę nie dała rady z bólem kilka i kilkaset metrów dalej od tego miejsca wypadku i rzeczywiście widziałem ten samochód był w pokiereszowane silnik przerywał touchpad z Zielonej w ogóle do mety odcinka wygrało tak wspominałem jedynym Will i toteż jest fajne, że w porównaniu z tymi poprzednimi sezonami, kiedy rządził volkswagena, kiedy wygrywał ostatnio Sebastian ożyje rok po roku to mamy w tym sezonie Wisła będzie mieć końca walka o mistrzostwo no bo i jedno Tanaka wygrał poprzedni rajd Sardynii taka, ale tutaj jest walka między 1 Vive ma ożyje Remo o mistrzostwo jest pod tym względem odejście volkswagena chyba dobrze zrobiło całemu światu WRC no na pewno walka jest bardzo zacięta ad 2 kierowców jest bardzo blisko siebie w klasyfikacji generalnej 1 1 punktów dzieli na Villa od Kuriera, który wciąż jest liderem mistrzostw świata od blisko wciąż są i tak jak słania się od stanu jak i inni jak Matti Latvala stojący, który z punktów zbyt wielu w Polsce nie zabrzmiała awarii samochodu, ale wygrał upałem z tej 3, czyli dodatkowe 5 punktów z Polski przez ZUS jak sam powiedział w dobre wspomnienie, ale tych kierowców liczących się w walce o mistrzostwo jest jest kilku tak do tego przed laty nie było i są oni z różnych zespołów dziś na pewno wpłynęła oprócz tego, że mamy nowe samochody, które są dużo szybsze głośniejsze i efektowniejsze także ta zmiana ze strony fiata, która pozwoliła wystawiać 3 samochody, a w punktują te 2, które są na wyższych miejscach to też powoduje, że zespoły bardziej bardziej podeszłym poważnie to do tej tak tzw. drużynówki mocniej wspierają tych tych troszeczkę słabszych kierowców też wolniejszych czy też takich co nie czują się w danej nawierzchni rynku dobrze i to też do przerwy 2 w rywalizacji dzisiaj ciągle padało dzisiaj już już nie padało dzisiaj nie można wejść było słonecznie była taka pogoda przejściowa wietrzna, ale jeszcze jeszcze szutry mazurskie były nasiąknięte miejscami były były kałuże na tym odcinku, który jechaliśmy to był fragment odcinka paprotki, ale nie w tej konfiguracji tegorocznej tylko sprzed sprzed 3 sezonów, ale dojeżdżając tam mogą mogą zobaczyć fragment tegorocznego cicha paprotki po tym, jak tak jak wygląda 2 dni po po po tym, jak przejechał nim samochody rajdowe i dwukrotnie im jest moc w Grobla było trochę więcej zamiast tego kurzu słynnego Mazura to rzeczywiście trochę więcej deszczu w tym sezonie zastanawiam się czy mnie to, że kierowcy z całego świata mówił, że to jest fajny rajd i oni lubią się po tych trasach ścigać jeździć to jest kurtuazja czy to jest rzeczywiście prawda, że te mazurskie trasy są dla kierowców rajdowych fajną zabawą są fajną zabawą jeśli jest w miarę sucho lub w lub jest tak lekką mokrą, kiedy te drogi pozwalają im spędzić naprawdę szybko tutaj nie ma wielu ciasnych zakrętów jest dużo dużo okazji do tego, żeby wcisnąć gaz do podłogi i naprawdę jechać bardzo szybko no chyba tylko w rajdzie Finlandii w kalendarzu WRC pozwala na takie takie zabawy za kierownicą natomiast jeśli jest błoto i i jest siedzieć ciężko na to żadnemu kierowcy takie takie warunki są nie podobają wygrywają ci, którzy potrafią przetrwać właśnie najtrudniejszych warunkach natomiast za zawsze oni z Polski przywożą ludzi przywożą dobre wspomnienia, bo to właśnie taki rajd, który tryb pozwala im się wreszcie wyszumieć troszeczkę po tych po tych różnych trudach czy to w Meksyku czy na Sardynii, gdzie jednak te drogi są dużo bardziej wymagające niestety pogoda nie była największym problemem rajdu Polski byli w niebyt nie zabrzmiało kibice Mann oczywiście nie wszyscy i i wiemy, że bez kibiców rajdy są bez sensu i chcielibyśmy, żeby było ich jak najwięcej przy czym 1 odwołany o jest przez kibiców z drugiej strony momentami złe albo bardzo złe zabezpieczenie trasy i ja teraz pojazd rajdów na całym świecie para widziałeś to chciałem się dowiedzieć tak czy czy to jest tylko Polski problem z kibicami i z drugiej strony z problemami z zabezpieczeniem trasy no bo to jest teoretycznie ten największy absolutnie maksymalny to on nie ma bardziej prestiżowych rajdów WRC z odwołane odcinki z powodu tzw. bezpieczeństwa było to SSL o oficjalny powód zawsze w takim w takim wypadku zdarzają się nam się najczęściej to kto to są takie kraje jak Meksyk Argentyna w tych krajach rzeczywiście podobnie jak Polska one mają problem z bezpieczeństwem często Lechia rozdaje żółte kartki gdzieś na tej liście Polska Meksyk Argentyna, więc jesteśmy w takim dosyć egzotycznym egzotycznym granica to się zdarza natomiast dla europejskich rundach są to sytuacje sytuacje sporadyczne trzeba zwrócić uwagę na to, że rajdy są naprawdę różna i rozgrywane w wielu dziwnych miejscach rajd Monte Carlo czy czy rajd kat Katalonia to w sporej części rozgrywane są na odcinkach, gdzie naprawdę nie ma jak wejść z kim łatwo jest w niektórych miejscach zapanować nad kibicami w Polsce w te są otwarte przestrzenie każdą możecie spróbować przez pole pole się dostać 1 20 0 osób zabezpieczało rajd Polski to jest to jest ogromna liczba osób pracujących nad bezpieczeństwem, ale praktycznych pań nie ma możliwości taki, żeby zapanować nad każdym kilometrem tego rajdu i nad kibicami to co podkreślają koledzy z zagranicznych mediów to jest to, że u nas nie ma takiej, jakiej karności kibiców to znaczy jeśli osoba funkcyjna taki się w sekcji, a Marshall czy policjant zwraca uwagę to za granicą ludzie raczej wycofują się na miejsca wskazane mówią, że dziękują za to, bo ktoś dba o ich bezpieczeństwo u nas każdy troszeczkę lepiej oczywiście ten w grupka takich takiej osoby stosunkowo niewielka, ale cieszy 1 osoba się wyłamie to kolejni idą za nimi i takich pojedynczych sejf w czasie nie ma za wiele do podjadania niewiele może zrobić 2 inne Fiat bardzo bardzo zwraca uwagę na na bezpieczeństwo no bo rajdy to jest bardzo niebezpieczny sport każdy, kto kupuje bilet na wejściówkę na odcinki świadomie lub też nie zgadza się z regulaminem rozgrywania tych zawodów i niejako oświadcza, że wie, jaki jest ryzyko tego co się może stać mogą wrażenie, że właśnie jest część kibiców, która tak mówić wiele i bynajmniej zamiast podziękować za to, że ktoś o nich martwi to kto chce być jeszcze bliżej gdzieś tam przyjdzie nie wolno ich przechytrzyć raczej tego esej w czasie niż go słuchać, a te problemy nie najsłynniejsze na tym rajdzie był filmik, gdzie jest straż pożarna wjechała pod prąd na trasę rajdu i tam niewiele naprawdę brakowało do tego, żeby doszło do zderzenia to nie jest z jakiś problem z czystym, która zabezpieczała tę trasę, że nie ma no trzeba aż tylu ludzi, więc nie da się pewnie 1 20 0 wykwalifikowanych osób ne do zabezpieczenia trasy zapewnić to na pewno rozmawiam z kilkoma osobami, które pracowały przy zabezpieczeniu tej imprezy i i rzeczywiście było trochę osób, które dla, których rajdy w ogóle był kompletną nowością w przypadku te tezy tego wozu straży straży pożarnej tam jakiś niesamowity zbieg okoliczności nastąpił policjant przepuścił ten samochód rozpięta taśmy mimo tego, że trwał odcinek i mimo tego, że wszystkie służby były poinformowane, że ta droga zamknięta tuning to nic nie może wjechać, bo trwa rajd, bo w takich w takich godzinach świeżo samochody rajdowe i wszyscy wiedzieli, którędy się poruszać, jakby coś się stało ten trwa dochodzenie policji z tego co udało mi się wczoraj ustalić jeszcze w Mikołajkach porozmawia z Jarosławem Noworol, czyli dyrektorem rajdu my zobaczymy, kto popełnił błąd, bo to jest rzeczywiście błąd ludzki za to sytuację znajdzie się odpowiedzialna osoba natomiast generalnie dziś znowu wróci temat bezpieczeństwa neurolodzy z pytaniem, bo znajdzie się odpowiedzialna osoba, ale czy zbiorową odpowiedzialny nie będzie rajd Polski po prostu, bo teraz podejrzewam, że PZMOT oprócz kwestii finansowych na tą drugą Niewiem czynie ważniejszą kwestią będzie właśnie sprawa przekonania FIA do tego, że to będzie bezpiecznie, żeby Asia wróciło z mistrzostwami świata no bo może się okazać, że za rok nie będzie tutaj w eliminacji mistrzostw ma takie takie wybryki dokładnie tak jak mówisz, że swą mogą być podstawą do tego, żeby w Polsce nie przyznać umowę na kolejny rok w kwestii finansowej tej tej ten brak gwarancji tego, że to będzie wsparcie silnego sponsora, który w tym roku jest jest Orlen, ale nie wiadomo czy będzie za rok ta sytuacja przejściowa jeśli chodzi o rajd Polski, więc to też jest spory problem problem, bo w mgle Fiat gwarancje finansowe czasami są ważniejsze niż jedynie niebezpieczeństwo, które bardzo ważna, ale jak ktoś przypomina rajd Cypru przez dziesiątki lat miał co chwilę wypadać z kalendarza, bo boi sadysta niebezpiecznie, ale jakoś się zawsze argumenty finansowe Meskhia działały skutecznie no ale też z kierowcy są wielkimi sprzymierzeńcami rajdu Polski, ale niestety zespoły też narzekają na na organizatorów na torze i nie są współpracować komunikować się brawa to troszeczkę inny siermiężnie i i być może ta liczba głosów przeciwko z różnych stron może może tu przeważyć zobaczymy no na pewno wszyscy chwalą kierowców i nikt im też tych kibiców którzy, którzy wspaniale dopingowali były jednak warto to tu zaznaczyć, że nikt się lepiej dopingujących było więcej i coś co mi się w życiu też w oczy to to ta ich chęć do do reagowania, gdy zdobyli tacy co robili wybryki to te znaki są też czasem brali sprawy swoje ręce i oni chcieli po prostu oglądać rajd, a nie nie stać przecinkowi 2 zaradzić no to może tak będzie przyszłość jest już w WRC wróci do Polski chociażby za rok też kibiców będzie coraz więcej coraz śmielej ułańskiej fantazji, bo tak to się rajdów w organizowanych na dłuższą metę nie da na takim poziomie Michał Owczarek dziękuję bardzo dziękuję to było jeszcze więcej sportu za chwilę informacje w radiu TOK FM dziś jeszcze więcej sportu w radiu TOK FM Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: JESZCZE WIĘCEJ SPORTU

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Z pakietem "Aplikacja i WWW" - niezbędna wiedza zawsze pod ręką!

KUP TERAZ do 40% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!