REKLAMA

Filozofia picia herbaty, filozofia życia

Wieczór Radia TOK FM
Data emisji:
2017-07-04 21:00
Prowadzący:
Czas trwania:
36:32 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Radia TOK FM akt, żeby nie było, że nagrywamy i państwo nie słyszą wcale audycji na żywo, a my mówimy, że jest na żywo no to właśnie jest absolutnie na żywo i nie ma jeszcze naszego gościa no ale czekamy czekamy podobno dojedzie, ale zobaczymy jak to będzie myślę, że chyba tak no jak powiedział, że będzie oczy powiedziała pani Urszula ma dobre sądzę, że dojedzie na to zakładamy, że dojedzie w każdym razie będziemy rozmawiali o książce KK ku Uro oka kury Rozwiń » Kraków z oka kury księgę herbaty tak jak wcześniej powiedział mam nadzieję, że państwo już herbatę zaparzy i ich, że ona właśnie nabierała substancji nabieram na mocy moja nabiera, chociaż to jest taka bardzo konwencjonalna herbata w torebce ja nie wiem co się w ogóle liczy jako herbata w tym paradygmacie picia herbaty, o którym będziemy za moment rozmawiać no bo ostatecznie tutaj tak autor tej książeczki czy tego traktatu czy tego eseju o piciu herbaty pisze herbata jest religią sztuki życia i właściwie nie o herbacie ów autor pisze, a herbatę i śmiać taka jest tak brzmi spolszczenie tego terminu, który zapewne po japońsku jakoś inaczej się zupełnie nazywa herbata izbę to jest właśnie cała ta głęboka związana z piciem herbaty filozofia czy raczej ten styl życia i filozofia życia, którego picie herbaty jest można powiedzieć najwyższym praktycznym z pełnieniem bardzo pięknie jest ten tekst przełożony bardzo ciekawe i piękne rzeczy PiS -u tutaj jak Kraków z oka akurat czysta sól i na to by mu państwo uwagę w szczególności zwrócił wejście w jakiś kompletnie inny sposób doświadczania i myślenia o codzienności ta cała filozofia, która z wykładem oka kury stoi jest oczywiście głęboko zakorzeniona w kulturze zalany i w taoizmie również VAT, czyli w takich 2 filarach wschodniej duchowości czy wschodniej filozofii czy to jest duchowość w takim znaczeniu w jakim tym terminem się na Zachodzie posługujemy czy to jest filozofia właśnie po z kolei czy filozofia w takim samym znaczeniu w jakim się na Zachodzie posługujemy tym terminem no to można, by zapewne długo dyskutować w każdym razie taoizmu chińska filozofia i buddyzm ze mną wywodzący się z chińskiego buddyzmu Chang, który też pewne elementy Toys styczna w sobie zawiera to są takie 2 filary duchowe, na których herbata jest mu w wykładzie oka kury się właśnie wspiera i oczywiście z pewnym jak powiedziałem o szczególnym czy w każdym razie dla nas jakoś wciąż jeszcze egzotycznym sposobem doświadczania i ujmowania codzienności te 2, a te 2 perspektywy duchowe czy te 2 postawy duchowe właściwie się łączą, ponieważ tutaj szuka się w jakim sensie głębi duchowej czy jakiegoś momentu przekroczenia takiej konwencjonalnej codziennej perspektywy w jaki doświadczamy świata właśnie w bardzo prostych codziennych czynnościach, które niejako urastają do rangi rytuału to nie rytualną znaczeniu poszukiwania jakiś niezwykły egzotyki czy też wykonywanie jakichś czynności, które na nos zupełnie nie mają nic wspólnego z tym co robimy na codzienną staje się wyznacznikiem doświadczenia, które ma nas poza codzienność właśnie czy poza te konwencjonalne sposoby doświadczania wyprowadzić tutaj wejście w jakim sensie głębokie wejście kontemplacyjne doświadczenie tego co najbardziej banalne co najbardziej codzienne co także najprostszej w tym sensie dostępne każdemu takie niezależne od miejsca w drabinie społecznej niezależną od klasy społecznej od z uposażenia materialnego no właśnie takie niezależne od tego wszystkiego zakorzenione w prostocie i codziennie w codzienności czynności mogą dorastać do rangi czegoś co jest źródłem głębokiego duchowego przeżycia no i tak sobie opowiadam właśnie o herbacie i dom w innej książce o braku jury p t. księga herbaty i w tym czasie jak się okazało wyjechała nasza gościnni tak po trochu teraz powiedzieć Urszula MAH, który sam japonistyka autorka wstępu do tej książki dobry wieczór dobry wieczór na szczęście pani dotarła dziś jak do mnie tak przepraszam bardzo znacznie wolniej zdarza się raz jest na żywo to jest dowód na to, że nie nadajemy tutaj żadnej nasz wiek nie jak właściciel powinno wymawiać nazwisko autora tego tekstu GOK akurat ten się lub oka Kuraka nie działo Euco akurat tutaj nazwisko i tak udzielało jego imię natomiast ten się to był jego pseudonim artystyczny wciąż dzwoni takim pięknym znalezieniu talent w ten Shin prawda ten nie był niebiosa niż innych serce sedno rzeczy, a więc to sedno niebios, który nam komunikuje czym jest część herbata, zanim pani przyszła to opowiadałem tutaj trochę o tym jak ta książka wygląda i co w tej wysiąść z 2 ne autora o herbacie opowiada o uwłaszczenie tyle piciu herbaty jako pewnej czynności konsumenckiej nazwisk w Lubiczu herbaty jako emblemat się pewnego stylu życia czy filozofii życia, którą rada regionalna izba tak zdecydowanie ten herb ateizm się specjalnie nie przyjął jako termin, ale rzeczywiście jako o filozofię życia w Japonii dość rozpowszechnione czy też przynajmniej wiedzą o tym, że jest to dobry sposób na życie jest dosyć powszechna, a mam wrażenie na Zachodzie również zyskuje sobie coraz więcej coraz większą rzeszę wielbicieli taoizmu buddyzmu zajęte są takie 2 domy można latem można powiedzieć, że herbata i zmów właśnie tak tak ogromna chmura dymu w PiS trzeba ich poszukiwania w codzienności czegoś co odsłania jakiś głębokiej głęboki duchowy wymiar nie poszukiwania tego w jakiejś egzotycznej rytuał listy c z czymś co jest nie wiem Boga w las tereny przy pracach nad miastem tylko wciąż najprostszą oczywiście tak najbliżej to to co najbliżej nas tak mówili, że szuka w codzienności w tym nieznośnym świecie czegoś czegoś nieznośnego on jest pojawia się tam taki element, kiedy mówi, że w tym naszym nieznośnym świecie jest to pragnienie czegoś nieznośnego i rzeczywiście rzeczywiście tak jest mam wrażenie czarno już jak również można, by nazwać tę sztukę, czyli bardzo proste określenie japoński Ciach herbata i UE rząd czeka, więc wrzątek na herbatę to już zupełnie oddać nawet tej ceremonii herbaty, którą na Zachodzie przecież często przypisujemy tej sztuce ceremonialną ość i tutaj właśnie ten wrzątek na herbaty jest taką chęć się po uzyskaniu w codziennym świecie pewnego piękna 1 z filozofów japońskich napisał o sztuce herbaty w ten sposób, że jest to sposób, aby każdy z nas bez względu na tego NATO, jaka jest jego ranga, jaki jest jego miejsce w społeczeństwie mógł do swojego życia wprowadzić element kultury wysokiej, a ile tych elementów prowadzi tak naprawdę zależy od niego naliczano już tutaj naprawdę każdemu pozwala wprowadzić coś z tej kultury wysokiej do swojego codziennego życia i zarazem coś z praktyki o charakterze filozoficznym duchowym Błaszczak z praktyki, którą można czynić codziennie inny niż rzeczywiście pewną taką higienę duchową zachować to bardzo ciekawe jest to, że oka kura w tej książce opisuje także dzieje herbaty na Zachodzie nie jest to wykładnia tego co na Wschodzie herbacie się pisało i w jaki sposób herbata się piło to w ogóle był człowiek, który rzędowy z tak klas mundurowych 3 Wołosz służy w takich umowach nowoczesnym w nowoczesnym określeniem nazwy ani się płynnie poruszał w Iranie drugim świecie oraz zachodniej kultury i widać, że to jest coś takiego co do Zachodniego czytelnika jest wpisane ze świadomością tego, jakim językiem Zachodniego czytelnika trzeba mówić tak, bo książka napisana w zamiarze niejako książka nawet, ale jest to zapis wykładów, które on stworzył dla poznańskiego świata sztuki im estetów i w zamyśle te wykłady, które miały być niezwykle sugestywne miały porywać się czy szokować się czasami publiczność, a one zostały spisane i mnie, że dane mysz niewielkim do tej prze aranżowania tematów, ale rzeczywiście książka, która powstaje niejako książkę od początku, ale nie było takiego zamysłu żeby, żeby dodrukować natomiast przedrukowywane, a później wielokrotnie tak naprawdę zasięg w tej oddziaływania księgi herbaty jest ogromny na świecie myśli pani, że to jest w ogóle perspektywach, które jest dla Zachodniego odbiorcy przyswajalna, bo było nas łączy się zmieniły się czas i oczywiście mamy do czynienia z takim przenikaniem się różnych kultur i perspekty w i w inne duchowości także i filozofii, że już prawdopodobnie tego typu tezy nie mają racji bytu, ale bywało tak także w czasach, kiedy oka kura swoje wykłady głosił, że niektórzy myśliciele przychylnie skądinąd z kulturą wschodni opowiadali nam co jest na dobro chcemy też perspektywa, która dla Zachodniego w i odbiorcy zawsze będzie głęboko obca on może przyswoić nasze, a może zrozumieć intelektualna impotencja intelektualnie zaś przyswoić, a teraz my w Enerdze na doświadczenie, które za tym stoi tam takie, które n p. jest udziałem kogoś, kto pije herbatę w określony sposób, ale wyrasta z kultury japońskiej albo kurtyna kultury chińskiej nigdy nie będzie rywalem, ale komuś, kto popija sobie herbatę tak jak teraz n p . a niestety z torebki herbaty w punkt no takie myślę, że czasy się rzeczywiście zmieniło od tego momentu kiedy akurat pisze, że to było takie zachłyśnięcie się Wschodu z Zachodem mi i zachód też poznaje Japonię nie ma niejako na nową w tym okresie minęło wiele wiele lat z ING to przenikanie się kultury jak pan mówi rzeczywiście jest dużo bardziej intensywny dużo bardziej im czasami esencją realny i ja mam wrażenie, że chyba dzisiaj to doświadczenie jedności głębokiego duchowego przeżycia, które ze sobą herbata niesie absolutnie na Zachodzie jest możliwe wymówienie z doświadczenia, bo też prowadzę grupę herbacianą, która te rzeczy robi nic tak w herbacie z kwietniem, a ostatnio w dzieła wyrwać się los Grecji lub po wsi no, jeżeli tak jest jest w tym coś mnie jest w tym coś rzeczywiście numer z takiego kultowego głębokiego i jestem akurat po tygodniowym bardzo intensywnym warsztacie, który prowadziliśmy w netto było wiele godzin praktykowania herbat od szóstej rano idą w dziesiątej czasami dwunastej wieczorem przy wszystkich czynnościach, które trzeba wykonać i muszę powiedzieć, że po takim tygodniu herbaty bardzo intensywnym teraz czuje się tutaj zupełnie inne w jakiej komunistę z tą sztuką nie czuję absolutnie dystansu i myślę, że wielu uczestników też osoby, które znamy się uczą, które organizują same pełne spotkanie herbaciane, czyli już nie czaka i nie to spotkanie, gdzie zapraszasz gościa i przeprowadza się go przez spotkanie podają sieć ciastko i lekką herbatę, ale mówią o pełnych spotkaniach 9 4 godzinnych, gdzie wszystko przygotowywane jest na węglu, gdzie się podaje posiłek irytowali się one gdzie podaje się gęsto herbatę lekko herbaty Enej tutaj takie spotkanie, które trwa 3 4 może 5 godzin jest rzeczywiście ogromną komunię dusz i myślę, że tutejszych uczestnik jest zachodni wschodni to niema szans, jakby nie określiła tę praktykę z własnym z własnej perspektywy nie pytam o to jak możemy ją wpisać w różne kulturowe konteksty mając do dyspozycji różne różne pojęcia o równym z dnia różna różne tradycje tylko jakby pani umiejscowił z własnej perspektywy czy w obszarze własnego doświadczenia jako praktykę o charakterze religijnym jako praktykę o charakterze szeroko rozumianym duchowym ta zawiera różnego rodzaju to jestem bardzo dumna z oświecenia filozoficzne nigdy nie duchowo i chyba wszystko tutaj muszę wszystkiemu przyznać rację rzeczywiście jest coś takiego w chciano już w sztuce Herbacianej, że jest to w pewien sposób taka miniaturowa forma naszego życia i teraz to wszystko co chcielibyśmy w naszym codziennym życiu wyćwiczyć, czyli czynny jest to kontakty z drugim z innym czy jest to kontakty ze Stwórcą siłą wyższą czy jest to kontakt z moim otoczeniem to ja korzystam z otoczenia jak prowadzę moje kontakty z przedmiotami CR ni to mają świadomość życia tu i teraz jak to organizuje mam wrażenie chciano już jest takim miejscem treningów tego wszystkiego Ależ tak naprawdę pracując trudno jest w życiu codziennym uchwycić nagle nasze relacje rodzinne z przyjaciółmi wrogami lisy z siłą wyższą natomiast w ścianach to wszystko jest zminimalizowane w organizmie osoba jak z tym wszystkim nam 4 matach i półprawdami snu w przestrzeni pokoju herbacianego i dużo łatwiej nam ćwiczyć pewne postawy 3 w jaki sposób doprowadzić do tego, żebyśmy to nasze życie sobie na tej małej przestrzeni poukładali jak bardzo co się przełoży na życie codzienne no to już już wie, że będzie dużo osób tak kondensacja następuje, bo to trochę tak jak w gramatyce rzeczywiście o charakterze religijnym, a może religijną magicznym, kiedy w mikrokosmos się jakiegoś układu symbolicznego czy rytualnego mamy odzwierciedla ono całą rzeczywistość w każdym razie różne możliwe ich inwalida z moją wiarę w naszym doświadczeniu się codziennym nie rozgrywają, a tu one są aż tak jak i z licznej reprezentacji w tej ogólnej formie i dokonują się w nich pewne drobne urazy nie dokonują się też uwzględnić też Formuły jest pewna formuła chemiczna może może się odbyć się w jaki sposób możemy wpłynąć na istotę naszą wewnętrzną odczyt tych stosunków w tej sieci stosunków, w których funkcjonujemy na co dzień ma, a jak to się odbywa toto Japończycy japońscy filozofowie starają się opisać odsunęła od wieków tutejsi Bartek im kamieniem węgielnym sztuki herbaciany jest to, że z 1 strony jest ona stuprocentowo duchowa ona musi być naprawdę głęboko duchowa albo nie ma sensu tutaj, jeżeli mówimy o ład bicia, czyli właśnie tej herbacie w duchu piękna szlachetnego ubóstwa japońskiej, która 1 6 wieku się tworzy ona musi być zdecydowanie duchowa, a z drugiej strony musi być materialna, ponieważ potrzebna jest nam Czarka potrzebni nam będzie do herbaty musimy jednak pewnych przedmiotów użyć i te przedmioty chciano już żyją bardzo intensywnie im jest mniej miejsc na dywanach tutaj pewna pełna racja bytu one mają często swoje imiona żony mają swoje życie również my z nimi współgra mamy w przestrzeni pokoju herbacianego Dione stają się częścią kodu gesty, które wykonujemy stają się częścią kodu CN kod poznajemy i przez to, że nie możemy tworzyć spotkania herbacianego indywidualnie, a więc nie może to być tylko taka nasza prywatna medytacja i wejście wewnątrz siebie to my to wyjście wewnątrz elitą medytacja odbywamy w grupie i nagle pojawiają się rzeczy, których nie mogliśmy przewidzieć, bo pojawia się ten sam pęd ku temu, aby wejść głęboko siebie drugiego im nagle bym prowadzimy dialog w takim głębokim kontemplacyjny im stanieje myślę, że tutaj naprawdę wiele możemy zdziałać po co w tym procesie, ale chemicznym Luftwaffe w jakiś efekt nie chce być końcowym zapewne jest to co prawda wykończyli, który cały czas podlega jaj średnia z wiekiem zdecydowanie na nowo, ale powiedziała pani o tym, że jest pani teraz po takich tygodniowych intensywnych rytuałach 3 2 spotkaniach z nagrzanych ironizuje pani bardzo mocno, ale doświadczenie niezbędnego doświadczenia i czytam w ogóle jest mowa w tym modelu myślenia o jakimś z Lu, tak więc rozwiązania rynek wyraźnie coś co jest na horyzoncie do czego meldunek dążymy co mamy osiągnąć czy wolność jednak tego jednak nie pasują, bo jesteśmy tylko w tym doświadczeniu teraźniejszość i mówienie wychyla w nich tak powiem do przodu w ciemno tutaj myślę, że chciano już jest tak ogromnie sztuką wolności, że prawdopodobnie każdy mógłby mieć swoją odpowiedź na to pytanie ona będzie się też zmieniać się z latami praktyki, ale tak jak mogę na nią odpowiedzieć dzisiaj mówi się często, że takim ostatnim celem sztuki herbaciany tym najwyższym celem sztuki herbaciany jest wyciszanie czy wewnętrzny spokój, ale ja musiałabym powiedzieć dzisiaj już nawet inaczej chyba już nie tylko ten wewnętrzny spokój, ale to co czuje po intensywnym treningu herbaciany ma szczególnie właśnie w takim momencie, kiedy jestem po tym, treningu bardzo na świeżą jest to sztuka, która uczy nas przyjemności zgodnego życia i to muszą wiedzieć, że taka ogromna przyjemność, która płynie z dzielenia się z innymi godnością przygodnym ludzkim życiem to jest to jest to, czego uczono nas uczy po kilku takich doświadczeniach jedności na spotkanie, gdzie każdy próbuje pokazać swoją najlepszą wersję szkolimy ten swoją najlepszą wersję i my po takim doświadczeniu człowiek wychodzi po prostu ze spotkania herbacianego zwiększą wiarą w człowieka to co nieraz w ogóle innych okazjach jak to pokazać swoją najlepszą wersję charakteryzują się co tam, gdzie był jednak z właśnie tak zirytowali chętnych konwencjonalne zauważa, że chodzi o to na właścicieli nieraz bywa na początku tak na początku mamy wrażenie, że spotkanie herbaciane na czele zasad ma tyle formułek, których przecież możemy się nauczyć na pamięć i jeżeli to odegramy idealnie na to co może być więcej prawda natomiast te wszystkie formułki czy gesty, które się czemu one niosą ze sobą pewną treść, czyli n p. sposób przeniesienia ciastek do pokoju jest tak ułożony ten gest układ moich dłoni na naczyniu które, które zawiera w sobie ciastka jest tak ustawiony przez ludzi z dawnych lat przez ludzi sprzed 100 20 0 lat, aby w samym geście pokazać tą, że ja naprawdę z całym sercem szczerze i uczciwie chcecie ofiarować najlepszą rzecz, jaką w tym momencie mogę, jeżeli nawet ten gest nieświadomie wykonam 50 × Czyż to co jest w którymś momencie zaczyna naturalnie rozumieć, że ten gest po prostu z ogromnym szacunkiem drugiej osobie pozwala mi doręczyć coś co dla mnie jest najlepszą rzeczą, jaką w tym momencie mogą ofiarować i w pewien sposób te gesty, które są realizowane oczywiście Alone niesie ze sobą pewną treść jeżeli, jaką treść przyjemne ja nawet mogę ten gest zmodyfikować, ale jeżeli zachowanie stan ducha czy takie właśnie emocjonalny nacechowanie no to co wpływa rzeczywiście nas na kontakt z drugim człowiekiem czynu to jak patrzy na na drugiego jak chce z nim działać, w czym się to udaje czy nie to już inna sprawa to się we mnie budzi pewien duch anarchiczna, kiedy chmury Machine w Lucernie takie przywiązanie do pewnego typu duchowości o proweniencji anarchii danej właśnie było rozumiem oczywiście, że ta japońska kultura jest kulturą bardzo silnie z konwencją realizowano je oczywiście ta konwencja po rytuale izolacja w tym także relacji w sferze publicznej n p . ma swój głęboki sens ma też ogromne pozytywne strony, ale właśnie się zastanawiam czy nie czy nie możemy ich nienawidzi tych nagród oraz Marcin Szymczyk paradoksalnie, jakby czymś co pozwalałoby na głębsze doświadczenia tego, o czym fakt opowiada to nie byłoby coś takiego co właśnie jest powiedziałbym spontaniczne wolny moc tego wszystkiego tego całego sztafażu film pod kazaniem przy tak romans ja muszę powiedzieć mam wrażenie, że czarne jest czego dąży, o czym pan mówi natomiast przed dojściem do tej wolności i zupełnej tutaj już takiej zgodności z momentem stawiała klasykę czynowi Poznaj najpier w klasykę poznaje klasyczne formy rozbili swoje ciało w tej formy, które wydają się bardzo tak jest wiążące i może restrykcyjne w pewien sposób, ale w PiS-ie nie poznaje idealnie tak jak nie wiemy artysta Picasso, który ma swój okres klasycznej potrafi wykonać idealny klasyczny rysunek, a później zaczyna zupełnie coś innego to sztuka herbaciana też tak mówi Poznaj najpier w tę klasykę, iż ich mniejsze niż ta nie będzie dla ciebie wolność, która pokrywa nijak nie brak umiejętności tylko najpierw naucz się tych form klasycznych, a jeżeli później rozbili jesz było twoją indywidualność odpowiedź na to co się dzieje wdanej chwili będzie wymagała anarchii no to już to będzie prawdziwa anarchia Teresa zależy ten duch Zdanowska herbatę i zmiana, bo ostatecznie Hans Ren też mamy całą sztywną konwencję z pozoru sztywną konwencję, ale zarazem można w Nysie medytuje i te bardzo sztywne rytuały, a potem nagle Bach i ja znam no właśnie teraz już nic nie ma, więc nie ma chętnych znaki pozycyjne ta ulegnie ona jedynie na mnie działa na mundial nie ma mowy nic nie, bo ta jest charakterystyczne dla całej magnezu klasycznej tradycyjnej kultury japońskiej dokładnie, bo najlepszą herbatę i jest herbata ryż herbaty ma gwarancji Brda Rytel uważaliśmy, że najlepszą Siarką do herbaty jest znaczenie twojego umysłu Hans Ulrich von Horn możemy zrezygnować ze wszystkiego, ale wspomnień się w momencie, kiedy stajemy się mistrzem, kiedy rzeczywiście jesteśmy tą istotą już oświecona odpowiedzi na mundial Pomarańczowi przypomniało widzi pani to jednak jest wielkość twego autora, który za chwilę powiem brutalnie przypomniało 1 z najbardziej jakiś niezwykły w takich zupełne nieszablonowych niekonwencjonalnych lektur, jaki kiedykolwiek zdały się moim udziałem książkę wydaną w latach dziewięćdziesiątych w Poznaniu autorstwa Władimira szynka Rejowa inny czołowy w taki rosyjski autor właśnie o bardzo na śliczną usposobieniu niegdyś taki awangardowy artysta w latach siedemdziesiątych osiemdziesiątych dosyć intensywnie z takim drugim obiegu ówczesnym rosyjskim działający później 1 z pierwszych założycieli klubu z, a w Moskwie nową halę dermatolodzy awangardy dom prowadziła grę z uzależnienia od alkoholu, ale również trakty w zamian 1 z takich pionierów za nów w Rosji właśnie ukazała się jego książka w wydawnictwie obserwator w latach dziewięćdziesiątych Maksym i Fiodor oraz zjeść domowy to jest nim list Wojdat 2, bo to są takie 2 małe zbiorki połączone z jedno dni maksymie Fiedor to są takie koła PZN, który szynka Rio wpisał przebywając gdzieś tam należy je, robiąc z drzewa w tajdze w ramach praw do Iza nowych ich i i zmierza w wychowaniu w kontenerze z uzależnieniem i tam jest taka piękna taki piękny Koman, którym się z garażu to co pani powiedziała zrywać z herbaty, kiedy to do maksyma czy dowiadywali się nie ten sam, który z nich był wielkim mistrzem ze, ale to byli tacy panowie nie, wylewając zakon jeździć tam mieszkający w Moskwie w jakimś takim ogólnym chaosie życiowym powiedziałbym no ale oświeceni ważny jak szaleni bogini tac klasyczni, kiedy to właśnie przybył kiedyś do dnia do maksyma uczenie jest bodaj Piotr mu było na inie i pyta maksyma cóż, kto jest zatem hałas opowiada ze względu co nalać 2 pełne szklanki z 1 ćwiartki wódki o nachalną na co jego o przyjacielu i uczeń Fiodor dopowiada i do szklanek nie nalać młotek i wódki nie w film jest rzeczywiście duchy ze mną bardzo silnie obecne w teatr chęć doprowadzenia nas po prostu pod ścianę stajemy nagle w sytuacji bez wyjścia i to to samo tak naprawdę dokładnie robi herbatę o tym, że tym gestem, który wydaje się, że nie ma wyjścia prawda, że musimy wziąć Czarka ręką prawą, a nie lewą i stajemy nagle jakimś takim na, dlaczego niedawno, a przecież można, by lewą i że staję stajemy nagle jakimś takim niemożliwym momencie mamy wykonać coś absolutnie nieludzkiego no i to powinno nas przełamać ten paradoks powinna pani zrobiła herbatę do herbaty w SPA mam przeczucie nie nas zachwyca innych no cóż jak trudno jak trudno mówić się o takim doświadczeniu myślę, że na jeszcze mam iść mam trochę życia przed sobą liczy, że jeżdżę już są w internecie pani zdjęcia z tych ceremonii parzenia herbaty, kiedy panie z takim tradycyjnym stroju jak Monica w kimonie ma też można, by zrobić zupełnie inaczej niż się właśnie zastanawia mówiąc szczerze czy czy ten moment takiego jednak zajścia już głębokiego wejścia w taki inną kulturę w rundzie nie wywołuje takiego poczucia, że rzecz, że właśnie jest gdzieś jakaś bariera i Legia gra nie przekroczy to znaczy jest, że nie wymaga jakichś tam prawda w rodzinnym z zewnątrz oczywiście tak jak przez bardzo długo taktyki miał przeczucie, że na zawsze będę zawsze będą obcokrajowcem, chociaż może powiedzieć w szkole herbaty w którymś momencie na początku jesteśmy tym obcokrajowcem jest z 1 strony mamy tęsknota do tego, żeby nie być z drugiej strony jest tak bardzo pięknie ten margines zrozumienia dla naszego niezrozumienia jest ogromny i w natomiast w którymś momencie poczułam, że już niema tego marginesu zaczyna być traktowana zupełnie tak samo jak japoński uczeń i że nawet mojej czasami nieudolności językowej i już nie zauważać jestem tak samo za nią krytykowana jak krytykowany byłby Japończyk i w którymś momencie w tych towarzystwach herbacianych, których się obracam zaczęłam zauważać rzeczy jest chemia po nim krzykiem czy nie nie jestem są w Japonii osoby, które herbat czynnie rozumieją, iż są na Zachodzie osoby, które herbaty rozumieją czy leczony w Japonii będą uznane za pełnowartościowe to już zależy od tej japońskiej strony spotykamy się, że różnym podejściem natomiast mam wrażenie, że chyba to zrozumienie czym jest esencja czarnej niekoniecznie musi być związany znać się ona jest łatwiejsze w Japonii, bo my funkcjonujemy w kodzie japońskiej kultury, jeżeli ktoś się w nim urodził to oczywiście, że ma tutaj jej młot ogromnie USA Chin ogromne ułatwienie w natomiast z drugiej strony wydają się że, ucząc się ciemno i uczą się herbaty, jeżeli się zrozumie powiązanie chciano już z japońską kulturą czy wzrokiem na wyraźnym japońskim n p. i zaczniemy to sobie przekładać na Polski rok jak to się dzieje u nas jak ten kontakt z rzeczywistością z naturą wygląda tutaj, jeżeli zaczniemy dochodzi do tego, dlaczego Brzoza symbolizuje łagodność taki dom, który przyjaźni jest gościom czeka na gości i jeżeli zaczniemy stosować właśnie gałąź brzozy jako symbol tego, że mamy tutaj jesteśmy o harmonijnym sercu otwarci gościnni no to nagle poczujemy, że już cała kultura herbaciana to co chciano ją próbuje wywołać japońskie sobie taką świadomość bycia tu i teraz głębokiego przeżywania tej kultury, w której się żyje również historii tradycji czerpania z niego takie pokazywanie nam, gdzie ta przyjemność z życia jeszcze może w różnych elementach do nas dotrzeć, że może nie tylko fizycznie może nie tylko finansowo materialnie, ale że jest jakaś ogromna przyjemność zżycia, która zupełnie nie jest związana z tym strony materialnym otoczeniem to mam wrażenie, że możemy toczono ją zatrudnić też tutaj do takiej samej pracy do przynoszenia nam większej radości życia świadomości życia takiego życia właśnie intensywnego i otwartego i można to nie mając aż takie głębokie kulturowe kompetencje, o której Hernani mówi znajomości tych wszystkich rytualnych gestów i tego wszystkiego co należy wykonywać przed ceremonią herbaty można jakoś zaadaptować n p . do gmin codziennej porannej herbaty albo w inny debaty popołudniowej taki mały z dróg to aż takim numerze wbić w aha w ogóle myśleć o wydanie go do herbaty, bo tak jak pan mówi właśnie herbata wcale nie mniej jest to herbacie, ale mam wrażenie, że może nawet niekoniecznie do herbaty tylko jest 1 taka myśl herbacie, która myśli może się nam przydać może pomóc w jaki sposób jest takim właśnie zatrudnieniem Herbacianej praktyki w życiu codziennym jest japońskie powiedzenie chciano ją i czegoś dzieje jedyne takie spotkanie w życiu mówi o tym, że tak należy projektować spotkanie herbaciane wyobraź sobie, że przychodzi do ciebie gość jutro i ja na to spotkanie jutrzejsze mogę nie spać całą noc, ale staram się przygotować jak najlepiej bowiem, że nigdy więcej się nie powtórzy nigdy więcej lat będzie na herbacie na spotkanie gospodarz w taki sposób powinien przygotowywać tak samo gość no to jest trudna VU nie chcę, żeby jak wykorzysta Smuda, gdy jest niestety MON nie przychodzi tak głupia frant i nadzorze cena gotowe tylko on rzeczywiście się drugiego spotkania, przygotowując się przygotowuje taki sposób, że chce wejść z ogromną uważność en, żeby każdy gest wszystko co ten gospodarz przygotował wyłapali zapytać go zadać właściwe pytanie i na ten wspólny trop wejść w UE i tutaj to idzie golić się nie jedyne takie spotkanie w życiu i stałą praktyką, którą można, by zrobić, kiedy w każdym innym momencie tak robimy zakupy pani przy kasie jest bardzo naburmuszony na imię nam się coś nie udaje coś musimy zwrócić też nie ma kodu i t d . no to rozbić tę sytuację myśląc o nic się golić jak to się więcej nie powtórzy powiedzieć, iż ma ładne oczy, a w naj może zupełnie będzie miała inny dzień my będziemy mieli inny dzień nagle się coś we wszechświecie rzadziej niż się goić się czy właśnie nie ma winnych tej okazji nasze nigdy więcej nie powtórzy już nie będziesz miał szansę, żeby poprawić dzięki niej niż swoich żelaznym, więc takie zastosowanie właśnie niech każdy moment, który się wydarza potraktuje jako coś szczególnego się nigdy więcej niż pod koniec nigdy więcej nie powtórzy to spotkanie jest bardzo ważnym spotkaniem jedynym jedynym, jaki się wydarzyło się może nie wydarzyć właśnie przy herbacie, ale przy kasie drewno w świadomość tego co się dzieje uważność znalazło się dziś świadomość tego, że wszystko nie ustala się zmienia, gdy mowa w nas myślenia o tym drugim nie przyjmowania od niego właśnie n p . mnie dobrego dnia tak tylko spróbujmy na to wpłynąć i rozbić, bo czasami daje się bardzo łatwo dużo pani tej herbaty dziennie wypijają dech w NBA od chętnych ubywa chętnych w spór o płycie zderzają się dni bez herbaty, ale rzeczywiście norm wyjęte z mężem Dody od herbaty w oczach dokładnie czasami trzeba jakiś specjalnych gatunków trzeba używać do innych ceremonii stroma dla nich i tak w tej japońskiej herbaty się z na drodze herbaty czarne włosy grożono nawet na to kto jest preferowana ta szalona jest najwyższą formą jak i herbata to jest to jest chyba we, którą szpital w Chinach 11 12 wieku w momencie, kiedy tapczan przychodzi do Japonii to jest ten moment, kiedy z buddyzmem tak, kiedy w Chinach taki sposób herbaty podawania herbaty jest popularny to przychodzi do Japonii Chinach zostaje zapomniane natomiast gdy Japonia rzeczywiście doprowadza to do takiej sztuki im Barcelony szczególnej, a można także kupić w Warszawie na szkodę możesz znaleźć można również, że one bardzo bym była uważna tutaj, ponieważ ta herbata musi być świeża idea ona, mówi że po otwarciu puszki możemy musimy jakoś odgłos jak właśnie prawda zajęć dokładnie handel w dzwon o ten skończony medytacji takie z one musi być naprawdę świeża był, ponieważ w swojej sproszkowane formie bardzo szybko wietrze jest źle kontakt z powietrzem jest niedobry po otwarciu puszki należy ją trzymać w zamrażarce mija trzymam zręcznym puszki zawinięte jeszcze foliowe torebki w zamrażarce i wtedy do miesiąca można ją pić także innym jest później to już jest groźba wrogiego Ricardo nie można później ona się nadaję absolutnie do innych kulinarnych zabiegów można gotowe można użyć jej drogą pieczenia ciast n p. czy posypać nią lody waniliowe bardzo bardzo tam raz w życiu herbaty, które już jest nieco zwietrzyła rannych natomiast rzeczywiście jeśli chcemy ją podać czystą 3 panom pędzlem no to nie jest 2 tygodnie do miesiąca to i tak trzeba się spieszyć już go nie w duchu herbacianym, żeby się spieszyć, tak więc powinna być świeżo mielonych w dobrze go pić herbatę wobec tego nie podejmuje się powiedzenia tego po japońsku, choć jest za zmianą trenera z pisarką i Błaszczuk Frost napisze herbaty i ich państwo jeszcze herbaty nie wypili nie może wyraźnie wzywała do tego, żeby zaparzyć sobie w i przysłuchiwać się tej naszej rozmowie właśnie przy filiżance herbaty no to teraz jest dobry moment, żeby herbaty się napić wkrótce będą informacje Radia TOK FM, a po informacjach godzina filozofów Jan Chwedeńczuk w studiu, a tymczasem właśnie napijemy się herbaty, a przez to kijkami Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: WIECZÓR - TOMASZ STAWISZYŃSKI

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 20% rabatu, wybierz pakiet i słuchaj wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA