REKLAMA

25 gr więcej za litr paliwa w ramach opłaty drogowej? Mówi dr Artur Bartoszewicz

Pierwsze Śniadanie w TOK-u
Data emisji:
2017-07-12 06:20
Prowadzący:
Czas trwania:
12:04 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
szósta 2 5 i 20 sekund na zegarach Piotr Maślak witam ponownie, a z drugiej strony stołu gry i mikrofonu przy swoim prezydentom Artur Bartoszewicz graczy przy naszym radiowym takiego zjawiska Łagów jest, że nie jest jeszcze przez chwilę taki problem, że Agora to jest Polski koncern KGHM zawsze może być narodowych inż. Hans Andersen dziękują za wyrzeczenia zdoła główna handlowa, a porozmawiamy o nowej opłacie drogowej, bo tak ma się to nazywać 20 gr w ekspresowym tempie Rozwiń » przy okazji przykrywki wakacjami całym szeregiem różnych innych tematów ty pomoc na plaży Paula w górach na plaży dowiedzą się, że powrót z wakacji będzie droższy niż zakładali milionom Polakom się będzie wydawało, że jest dobrze, bo cel został przedstawiony takim bardzo słuszny budować dla nich my Polacy pojechali w drogi lokalnej zobaczy, że tych dróg lokalnych w stanie przez nich oczekiwanych nie ma, a i okazuje się, że rząd po prostu rozwiązuje ten problem i mówi że w składzie skoro te drogi to sąd w tak słabej jakości to to problem polega na tym, że ich nie remontujemy i że nie remontujemy to tylko, dlatego że nie mamy pieniędzy narażamy ze środków unijnych perspektywa 2 14 2 0 nadal potężna ciężki, ale w infrastrukturze, ale ta infrastruktura, która spośród nich zaczną się do 20 nie może być przeznaczona drogi lokalne też zwrócić uwagę czy myśmy mieli perspektywę 2 4 2 6, gdy ta lokalność była, ale nie zebrał 1 1 13 i Schetyną ktoś inny mechanizm z Węglówki jest to jest narażony z budżetu państwa, ale to nie środki, ale środki unijne były przeznaczane tego typu działania były też w ramach środków na rozwój obszarów wiejskich, więc to nie jest tak, że nie budowano nie remontowano problem polega na tym, że ta sieć dróg oraz rozwija 2 ich jest coraz więcej w sensie też kosztów utrzymania znaczną, budując sobie taką ustawę taką sieć dróg promu liczymy się z tym czy muszę iść z tym, że potem generalna dyrekcja żyć nawet centralnie ma to musi utrzymywać się też standard jest bardzo kosztowne i różnica między jakością dróg lokalnych, a tych krajowych czy ekspresowych jest katastrofa jest w klubach już na to, że w zależności od miejsca miejscowości, która zabija gospodaruje, bo to jest także jak się pojedzie n p. na Suwalszczyznę to funkcjonuje przecież Podlasie lub ścianę wschodnią to może być zaskoczeni częścią dróg, która zostaje, by na wysokim poziomie rynkowym się zaczyna tak zaczyna się coś cywilizować i to należy ja wierzę, że poziom 3 7 lat jeździ teraz ta branża odzieżowa dorobił się z tak wizję rozwoju z wieloma z wieloma drogami nie tylko na Mazowszu wiele było też ma taki sam robi także tak też jeszcze nie chce realizować i że już od wszystko w danym regionie jest niestety co jest totalnie doskonały, ale problem jest czy problem polega na tym, że chcemy mieć jakąś długich tras szukamy środków w NATO, żeby sfinansować najciekawszym modelem jest to, że my na ten rok już zbieramy z różnych miejsc i teraz zrobimy sobie kolejną nazwę kolejnego kolejnej daniny, która będzie się nazywała w tym momencie właśnie opłata związana z drogami opłata drogowa pomimo tego, że mamy wcześnie opłatę paliwową mamy akcyzę na różnych władz i drogowych tak mamy różnego rodzaju daniny, które teoretycznie miały pójść na w tym kierunku reżyser przypomnijmy początek lat dziewięćdziesiątych, kiedy Mieszko podatek środków transportu wtedy stwierdzono, że to jest dla nich pierwsza bardzo właściwe, że Kowalski płaci za to, że tylko samochód ma, bo państwo wtedy tak mówiło się, że to jest nieuczciwe, bo ludzie lewak państwo czy władza mówi się z listy uczciwe wtedy tak dołoży, że należy, że po wczorajszej na pewno poczuje no i tras podobnie, mówi że coś jest nieuczciwe zaś już do tego wózek wrócimy, ale wtedy mówiło, że nie sam podatek od środków transportu jest nieuczciwe, więc go zniosło zamieniło tor akcyzy mówią, że ten, który będzie jeździł spalał paliwo będzie de facto popu opłacał tereny użytkowanie środka no i z tego miał oczywiście być budowane drogi pod wskazał, że tego będzie mało więc, że znowu zrobiono fundusz drogowy i t d . tak dalej, ale obecnie stworzono ideę opłaty drogowej myta opłata drogowa też jest fajnie sprzedawane nam poza takimi smaczkami, kiedy 1 sposób powiedział, że to jest podwyżka nie w całej Polsce tylko na stacjach benzynowych to jest mistrzostwo świata czy wrażliwością jest w nagrodził tak jest za piękną polszczyznę i intelekt niesamowite, że 1 z naszych graczy stwierdził, że za Platformę ceny paliwa były wyższe, ale oczywiście, ale oczywiście ma rację, bo to była sytuacja na rynkach międzynarodowych, kiedy cena ropy po bardzo wysoka, a dolar też było droższe w stosunku do rzutu złotego w stosunku do relacji dzisiejszy i teraz to wszystko oczywiście kształtowały kształtował w jaki sposób to czynniki rynkowe, ale nie władza władza się wykorzystuje sytuację, której mówi no przecież pan paliwo stanie się tańszy niż za czasów 8 lat, kiedy już nie powiem, kto tylko, kto korzysta on, że może tak dla polskiej Polakowi polscy Polakiem więc, jakby tras od Polki Polacy Polakiem mogą zasłużyć na to, żeby być uszczęśliwieni kolejną opłatę opłatę drogową, ale no dobrze to znany jest duży, bo się pan trochę złośliwej aha złośliwe 1 rzecz się bardzo podoba wypowiedź 1 z z osób jedno zakres ważność biorących w niej obecnie władzę, która powiedziała, że ta opłata drogowa nie będzie ponoszone przez tyle emerytów charyzmy i rencistów, bo oni nie korzystają z dróg trudno też mistrzostwo świata to jest proza życia osób zwolnienia wszystkich Polaków z tej opłaty po prostu zakazać jeżdżenia po nieudanych, a w abonamencie rozkaz zwalniamy emerytów rencistów to tak Baśka mogliśmy zwalniać poszczególne grupy potas w kraju społeczeństwo można je również realizujemy i prosi, żeby nic nie żartować ironia po prostu Małysz jak Anglia to ja już o system żyje w świecie, w którym para władzy jakakolwiek dojdzie do cieczy 3 3 czy próbujemy uszczęśliwiać próbujemy coś robi to automatycznie bierze się za moją kieszeń mówi mi się to zrobić Danielowi podstawowej rzeczy może przelana wydatków własnych i nie patrzyli państwo kosztuje nie patrzeć w dole dotychczasowy pieniądz, który pobiera nie są najzwyczajniej w świecie nie marnotrawione prawidłowo wydatkowane państwo tłumaczy wystarczy nie kraść i jest w tym właśnie w wierze mając na programy rodzina ale, zwłaszcza USA jeśli państwo mieszkanie plus garaż był rok płatnik zastosuje się do siebie, czyli na początku, bo sytuacja, w której wyjmuje z mojej kieszeni, a liczenie na to na co miały iść tą to jak te de facto mówię, że ma podobną cechę n p. Zakład Ubezpieczeń Społecznych mógłby być przegląd mięty czy faktycznie zabiera mi na to na co chce w przyszłości dostawy czy zgodnie z polskim prawem można 2 × opodatkować to samo teoretycznie nie mamy podatek drogowy, ale zawalczą okazuje się, że można zrobić kilkakrotnie podobną opłatę podobną daninę publiczną, nazywając to różnie tak, bo nazywamy to opłatami różnymi różnego rodzaju podatkami akcyzowymi zwrócił uwagę, że akcyza to jestem taka opłata od czegoś luksusowego to też jest fajnie, że w Europie w ogóle traktujemy paliwo i jako do ich transportowania zlecił używa się wzrostu te kadry jako wróg dobro luksusowe my od samochodów mamy akcyzę jakoś starałem, kiedy politycy dojdą do wniosku chce podpowiedzieć nowy obszar po opodatkowaniu czy internet i przesyłanie danych no i spokojnie można zrobić opłaty podał też są drogi wirtualne jak wygląda opodatkowanie obywateli w innych krajach Unii Europejskiej pod kątem budowy dróg infrastruktury transportowej to jest zależne od kraju czy to nie jest tak, że mamy jednolity system, ale oczywiście akcyzową gości jest i płacz po zimie we wszystkich krajach rządzą wyższa jest niż mazdy nie jak popatrzymy sobie na ceny paliw to to świadczy w Europie o pewnej pewnym modelu przysłowie biznesowe ze strony państwa kiedyś ktoś popełnił błąd, jeżeli teraz już nie, choć handel czy Bóg ktoś siłą określony model rozumowania i ten model rozumowania Ano powoduje, że każda opozycja jak gdziekolwiek jest to mówi o tym, że to jest oczywiście za drogi należałoby przynajmniej 50 % obniżyć, ale dochodzą już do władzy stwierdzają, że status quo jest najlepsza najlepiej jeszcze wprowadzić coś nowego, ale różne Soły systemy finansowania, bo przez mamę i systemy związane z systemem komercyjnym kinie i publicznymi, ale ogólnie finansowanie jest mechanizmem budżetowym, czyli uzbiera się podatki po to, żeby państwo finansowało rozwój czy na poziomie rządowym samorządowym budował drogi, ale coś co my teraz otrzymają prawo i sprawiedliwość nazywa opłatą drogową coś co już od dawna od dziewięćdziesiątego pierwszego roku istnieje, czyli podatek drogowy wliczony w akcyzy w pewnym momencie po to, żeby kierowcom ułatwić, żeby nie musieli chodzić rozliczać uprościć, bo to wszystko było dla nas cały czas jest na dodatek ubraniowe prezenty takie rozwiązania funkcjonują w innych krajach Unii Europejskiej majaczy wprost ja nie znajduje takiego samego modelu to takie samo takiej samej nazwie i te taki sam modelu, ale kombinacje pojawiają się tutaj nie jesteśmy w stanie powiedzieć, że my odkrywamy Amerykę czy sposób taki, żeby bezpośrednio z Opus z paliwa czy też spalania paliwa wszystko przez kierowcę finansować pośrednio infrastrukturalne, które się porusza to jest model realizowany 4 do 5 miliardów złotych wpływów do budżetu przewiduje państwo, ale wczoraj w pulsie biznesu wyczytałem opinie ekspertów zajmujących się rynkiem budowlanym i generalnie sektorem budowlanym nie mówią to dodatkowe 3 0 miliardów złotych z tytułu inwestycji to tak, bo teoretycznie to jest jakby mechanizm zegarowy czy to jest jakiś tam środek, który zostanie częścią finansowania przekazany dla samorządów rzuci uwagę, że równocześnie w tym momencie chcą zlikwidować schetynówki jako model finansowania, czyli zakładamy, że ten miliard, które do tej pory było transferowane będzie o nie będzie nie będzie realizowany czy jakby nie pojawi się nawet żywych mówił o 5 miliarda rocznie, więc tylko 4, a potem, jeżeli popatrzymy LED teoretycznie radni weźmie to 5 miliard 5 miliard podzielimy na 16 województw jeszcze podzielona powiaty i na gminy do szału nie będzie z punktu widzenia poszczególnych dziś o innych dowodów za akcje takich taki taki budżet partycypacyjny nasz rodzimy działają tak zrobimy jakąś taką parę takich więc, by show jest duże i koszt z punktu widzenia Kowalskiego jest dosyć znaczne efektu niekoniecznie w niełaskę zakończyliście musimy mieć ja wolałbym n p . żeby zasady ty zysk Narodowego Banku Polskiego był przeznaczony na remonty dróg po zwróci uwagę, bo on jest takim mechanizmem, który pojawia się i to n p. 8 miliardów prawie 9 jardów pojawiło się obecnie i spokojnie mogłoby to właśnie chodziło o to, żeby był projekt prosty masz jakiekolwiek pieniądze, które się pojawia, a nie lepiej innych potrzeb tylko jest jednoznacznie skierowanych i uważam, że to był ciekawy mechanizm zysk Narodowego Banku Polskiego na budowę dróg, a przez to automaty się, by był wyłączany z możliwości wydatkowanie go na jakikolwiek inny inne cele, dlatego że tutaj wszystkie te opłaty wszystkie te akcyzy opłaty paliwowe drogowe on jak gdyby one wszystkie szły na budowę dróg to oczywiście my byśmy nie mieli co robi z tymi pieniędzmi efekt jest taki, że zawsze służą temu, żeby ratować budżet w różnych sytuacjach wolę rządy sobie z tym nieraz bardzo dziękuje, że na koniec jeszcze wyjaśnień 4 2 % ceny paliw to cena jej produkcji i zysku rafinerii 2 8 % akcyza 19 % VAT 7 % opłata paliwowa, a reszta to maseczka od opłaty drogowej też będziemy mieli po kolei podatek VAT tak, ale zawsze to jest radość naszych jest dr Artur Bartoszewicz jego wymiana handlowa kończymy pierwsze śniadanie w toku, ale ja zostanę jeszcze z państwem za chwilę pierwszy program gospodarczy, a ja przygotuję i oprowadzę go dla państwa w zastępstwie Aleksander dzierżyć Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PIERWSZE ŚNIADANIE W TOK-U

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Z Dostępem Premium TOK FM odsłuchasz każdy podcast - bez reklam. Słuchaj wygodniej w naszej aplikacji mobilnej z pakietem "Aplikacja i WWW"

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA