REKLAMA

Sztuka życia Olgi Bołądź

Sztuka Życia
Data emisji:
2017-07-16 11:40
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
45:01 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
rozpoczynamy magazyn sztuka życia przy mikrofonie Hanna Zielińska dzisiaj naszym gościem jest Olga Bołądź dzień dobry dzień dobry dzisiaj drodzy państwo będziemy zapraszać państwa do kina filmu Volta w reżyserii Juliusza Machulskiego jakiś czas temu Juliusz Machulski był gościem naszego programu opowiadał nieco o filmie opowiadał nieco sobie dzisiaj będziemy z innej perspektywy patrzy się na tę realizację, ale też porozmawiamy z Olgą Bołądź różnych wątkach Rozwiń » pokrewnych sam film chyba nie dla mnie został nakręcony, ale nie do końca dla mnie jest to kino gatunkowe rozrywkowe edukacyjne przygodowe ja lubię wygaszone flaki w kinie takie najlepiej intelektualne, ale w Wilnie wolta jest parę wątków przemyconych albo wręcz bardzo dosłownie podanych wręcz powiedziałabym komentujących naszą dzisiejszą rzeczywistość czy też klasę rządzącą czy też to jak mamy stosunek do historii Polski miał w pewnym sensie jest to również kino publicystyczna właśnie żeber, ale pod tym względem odniesień do tego co się dzisiaj dzieje n p . jest grać foka politycznego bardzo niechętnie czekała tam jest tam i 1 postać szkoli drugą jak tutaj sobie poradzić się właśnie w realiach politycznych i wygrać mecz wybory i tutaj jak rozumiem trochę mieliście pewnie zabawy na planie w tym wątkiem literalnie główne ten wątek polityczną niż nam się przeplata, ale wydaje się 1 z bardziej aktualnych florystycznych historyczny nieco w PIT oczywiście film nawiązuje do historii natomiast nie można odmówić mu tego, że komentuje sytuację polityczną jej nos stał się bardziej aktualny niż kiedyś trenowałem w snach dostosował się do rzeczywistości do rzeczywistych do niego tak mi się wydaje, że nasza rzeczywistość goni fikcję Wiktor co chcą sobie wymyślimy nagle okazuje się możliwe zabawne no może zabawne tra straszna, ale jednocześnie leczyć akurat na tym tle można się trochę pośmiać, ale mamy też tam taką żonglerkę takich świętości narodowych czy też symboli narodowych tam jest 1 przedmiot, który wydaje się niezwykle cenne aż tak cenne inne, że właściwie Belg to tuż wartość symboliczna oprócz wartości materialnej i tutaj jest doskonały moment do tego, żeby się zastanowić się nad tym jak my podchodzimy do naszych historyków dotyczy historii Polski, że Polski jest wątek Europejski hiszpański to pani wątek właściwie też w swej pani biografii edukacyjnej się pojawi ten wątek jest wątek Hiszpanii alem jest też wątek historyczny jako ten taki ważny dla naszej wspólnej tożsamości i tak jest próba w zleceniach historii w politykę to dokładnie znowu to samo co dzieje się dzisiaj, kiedy mamy pewien rodzaj zarządzania historią po to, żeby osiągnąć jakikolwiek skutek polityczny z tym, że tam to jest trochę takie aż toporne, ale może też edukacyjne może to film instruktażowy niż dodaje, że ten film pokazuje trudne wesoło, ale jednak kulisy jednak jak może wyglądać jak ktoś dziś zgrupowanie z wielu myśli, że ktoś nadaje się na prezydenta danego kraju i robi wszystko jakby lepiej go na nowo Rzymu, żeby on pasował do wizji i też taki spin doktor, który występuje u nas filmie dokładnie wie, czego potrzebuje lud na światowy symbol tam jakiegoś mitu sprawdź na czym przede wszystkim potrzebuje on zna inną o wiec wyborczy jest, jaka jest marchewka wie co zadziała oczywiście do nas Polaków się od razu odnosi jakieś takiego błędu narodowej dumy w potrzeby sięgania do korzeni pewnej naszej potrzebę nobilitacji samych siebie tak mi się wydaje, że tworzymy tutaj postać też mieć oko politycznego, który zawiera w sobie wszystkie te polskie przywary, w których jest niesamowicie dumny no i jest jeszcze bardzo ciekawy wątek powiedziałem genderowe jest tam pewna przewrotna rywalizacja kłóci otrzymamy taką klasyczną figurę blondynki mamy też figura postaci, którą pani grać dziewczyny, która na początku wydaje się, że popełnia sporo błędów, a na koniec okazuje się, że może nie tak dużo i że może jednak ona ma wsiami częściowo ne kontrolę nad sytuacją na akcję faceci, którzy są nominalnie władzy tak naprawdę są władze, by pozornie Otóż mam namyśli nie tylko sferę polityczną, ale Szkot układ w związku z Magdą jest bardzo taki klasyczny model zamożny starszy partner, który pilnuje, aby jego piękna partnerka służyła głównie do ozdoby Anię do opracowania głową Anny jako ten, który mam nie tylko pieniądze również władze również wpływa na rzeczywistość w tym związku i gdzieś tam wokół tutaj też wątek mam wrażenie strach rozbrojone to też taki wątek, o którym też nawet moja bohaterka mówi co też było tras wymyślone przeze mnie pan czytaliśmy scenariusz jest scena, kiedy ja właśnie z agorą kulturą jej partner życiowy nazywa kwitek w czasie jestem z nią na basenie i pytamy syn, ale zawsze gotów jest nim jesteś Żydem, a mówi Bond jest taki stary znajomy tak nie nie wyszedł z domu córki zabawny coś tam, ale te nie są różne typy kobiet, ale ja jestem jednak z taką pełną współpracę jej to partner z istnieniem związku natomiast właśnie ten model, który funkcjonuje u nas w firmie test kompletną zależność od dobrego nastroju Andy momentu, jakim partnerem i jak partnerka osoby z tym poradzić oczywiście może być not również może być inny partner zależna od partnerki najpierw pokazujemy że, gdy jest to pewnego rodzaju jednak niewola dlatego żona jest troszeczkę uwikłana poprzez jakieś obietnice, które ktoś złożył nie wypełnił Jonathan żyje tymi obietnicami, że to się spełni mimo, że to rzeczywistość zupełnie rozjeżdża natomiast moja postać z zupełnie w odrębna niezależna niezależne od nikogo i no trochę gmatwa to historia tak, aby poprzez odnalezienie potem kradzież przedmiotu, którym warto o nich mówić nie palić państwo filmu o te starosta nie mówi nie chce tolerować i ich, więc nie będę w to ingerować w nos do kogo zaprasza pani na ten film dla kogo jest ten film czy możemy w ogóle właściwie powiedzieć, jaki dokładnie ten gatunek my wcale nie jestem pewna czy ty kino przygodowe czy też komedia przystanek przez ten wątek historyczny ono jest wręcz fakturowo edukacyjne w obecnym momencie i mam wrażenie, że nawet młodzieżowy nowości też rozrywkowe czy jedno słowo, które określa ten gatunek można jednak historyczna to oczywiście podoba co pani być aż wyschną przygodowy momentami też edukacyjne historyczne wiadomo, że Juliusz Machulski znanej z komedii nic nie brakuje tutaj zabawnych sytuacji, ale też zawsze warto podkreślić, że jest on scenarzystą i w dialogach zawiera się ten dowcip, więc z kont dobrze operuje językiem polskim towarzystwem nasze oglądasz film, który rozumie się aktorów jej się, bo są różne typy i rodzaje filmów jest mokra w różnych firmach wiemy, że coś co jest zaletą w 1 jest wadą drugim tutaj znowu jest w te są błędy w dialogach ty bohaterowie mają jakieś specyficzne rodzaje wypowiedzi plus też różne rodzaje ryzyka, które się wypowiadają chociażby Jacek Braciak, który gra właśnie postać Kazimierza Dolnego mówi Warta lobby w Warcie udałoby im mówili w małych stóp pod Warszawą no dobrze leki tak doprecyzowany języki i takim ner zamknięty pomocna dialogi tylko da się bić się ze swoim nawet dowcipnym i światłem pomysłem zatrzymani, zanim nie wszędzie w czasie wbijać, a czasem syna po prostu dobrze napisana nie trzeba tam jej zmieniać, a czasem tak jak w wypadku Illusion to, jeżeli on sam napisał tekst nasz reżyser był Królewskim bardzo spokojny na planie z powodował, że nam się Super pracowało wszystkim NATO my wiedzieliśmy, że rząd dąży to sam na planie tak naprawdę trzeba tworzyć dialogi, bo to co jest napisane okazuje się, że zupełnie nie leży w ustach MUKS i to właśnie wtedy dyskomfort panie komfort twórczy, a więc my jako aktorzy jesteśmy też czas przyzwyczajeni do zmiany tekstu nikt z nas tutaj nikt z nas nie zmieniał tekstu też uwagi z szacunku dla dla autora i mniej, więc nie zmienialiśmy tych tekstów mija się cieszę z tego nie musiałam sztabem po nich dodatkowych funkcji, jaką byłam aktorką ma pan w no to teraz my już, odcinając się od samego filmu filmu Volta Ziegler porozmawiajmy wobec tego wciąż aktorzy z reguły są bardzo dobrze nam, czyli o pokorze wobec nieprzewidywalności efektu finalnego projektu, w którym bierze się udział w waszym zawodzie to jest wybitnie trudne tak sobie wyobraża, a z drugiej strony nie da się pracować silnik nie nie mając do tematu przemyślanego całość filmu jest zawsze zagadką nawet psy nawet jak pracujemy tzw. wybitnymi nazwiskami to wcale nie jest oczywista, że splot tych wątków i tych wypowiedzi tych ról do doskonały efekt i odwrotnie czasami grupa debiutantów też potrafiliby stworzyć dzieło, bo nagle ten splot złapie jakiegoś ducha jest jakiś niesamowity prze przekaz jako efekt końcowy jak pani sobie radzi z tym, że pani tutaj wkłada całą siebie jakąś rolę nie wiedząc właściwie, a jednak, podpisując się czy współ, podpisując się pod danym projektem niezależnie od tego jak on będzie wyglądał na koncert reggae jak to w ogóle przełknąć czy my możemy też wyciągnąć my ludzie pracujący w innych branżach dziedzinach jakąś lekcję z tego ze stron jest bardzo ciekawe pytanie o Janie chciałem, żeby moja odpowiedź zabrzmiała jak tłumaczenie, dlatego że z 1 strony rzeczywiście nie ma wpływu na efekt finalny wiem, że jestem tylko częścią pewnego mechanizmu pierwsze jeśli film jest dobrze napisany już na etapie scenariusza widzimy, że coś tam jest to potem na planie może się okazać, że kompletnie n p . nie gra coś między operatorem reżyserka Aldona Targosz, że wraz z nim rosło w Chinach, bo okazuje się, że ten pomysł, która ma w głowie stronie do zrealizowania na planie bądź wszyscy na to inaczej patrzymy, więc składowych jest mnóstwo na to, że był dobry film potem okazuje się, że jestem aktorką, która nigdy nie patrzy w podgląd nigdy nie wiem jak GROM budżet wygląda w podglądzie rozumiem, że zdołali świadoma decyzja ta bardziej zagrożeni nikt nie jest w stanie do tego zmusić do prania w tym zawodom nie próbujcie drodzy państwo, ale wynika to z tego, że ja jestem osobą byłem jeszcze bardzo angażuje jak gram i nie chce być swoim z sędzią wydaje się że, gdybym sama się zobaczyła zaczęłam się jakość w takie rowy dać może, żeby coś wg mnie zrobić lepiej od założenia życia kompletnie zaufać reżyserowi, że na co się umawiamy, jeżeli potem nie widzę, że Stano pracuje nad zostawia samą siebie starannie komentować inie nie reżyserować wydają się żegna się zobaczyła to 9 taki sport, gdzie zobaczyła tłum zaczął się od razu stawiać i to jest powszechna praktyka, że ktoś na podglądzie jednak kontrolują siebie jakoś bardzo każdy ma inne każdy z nas inaczej pracuje tu także Jan gorzowian z aktorami widzę, że każdy z nas ma inną technikę w ogóle dochodzenia do roli inaczej się patrzy na siebie inaczej się czymś przejmuje inna agencja wolę być wolny n p. od tych przemyśleń na własny temat na planie wchodzą w postać jest w postaci Algieria widzę, że wszystko zgadza, jeżeli reżyser to widać też czy coś z 4 graczy właśnie gra Łotysz wykorzystał złe doświadczenia i z tego nie takich zwierząt dość umowne dla, czyli Grecji też tak nazywany no jak to z tym zaufaniem, bo to jest ciekawe ma pani bardzo duże zaufanie decyduje się pani zaufać sile komuś, kto jest kapitanem tego statku i robić tylko swoją robotę, by grać swoją rolę mylne odpuszczając coś, czego ludzie nie tak łatwo tu ludzie tak łatwo rezygnują, czyli odpuszczając kontrole wszystkiego co się dzieje wokół mamy jednak my ludzie tendencja do kontrolowania ludzi wokół ich pracy mimo, że to nie jest nasza działka, aby rzucania uwag w postaci dobrych porad jak dotyczy to jest w panice, choć będę go dosiąść tak po prostu jest lepiej, że wtedy domach najlepiej działa na pewno lepiej dla filmu jest, jeżeli aktor nie jest głupi tak uważam itd myślę, że na moje steki dla widzów też ja pamiętam jak byłam w szkole tak mówiło się, że aktor wcale nie musi być inteligentem, że inteligencja przeszkadza turystom kompletnym przeciwnikiem in jakość tego Boga nigdy nie mogłam zrozumieć, jakie można tak podchodzić do aktora, który jednak jest współautorem, bo to nie jest tak, że ja przychodzę i tylko on mówi swój tekst i wychodzę ja już na podst mu, kiedy zostaje scenariusz czytam scenariusz czy samo uwagi do całości czasem widzę czy n p. czegoś nie za dużo albo lipcową co ewentualnie moim zdaniem jest nie do poprawienia albo n p. ktoś myśli pyta kogo tutaj widzisz, bo jak widzisz no to wtedy jest rozmawiamy na ten temat, ale moje podejście do wody to tez wszystkim zaufanie do ulgi pokora wobec tego zawodu ja biorę udział udział w czymś projekcie to jest czyjeś myślenie moja no więc, że to była moja myśl, bo uważam, że to jest myśl reżysera, którą ja mogę pociągnąć ich na tym polega moja siła, że ja potrafię wejść z chciałabym przynajmniej wejść w TOK rozumowania tego kogoś, kto tworzy film i sprawić, żeby ta jego postać, którą on miał w głowie żyła stąd też moje podejście do castingów jest tak, że żyję nie otrzymuje jakiś rolnik to wynika z tego, że po prostu różni się od wyobrażenia, który w, którą osoba, która tworzy swój projekt i w razie jestem, tocząc to są lata, zanim dojdzie do realizacji filmu dlatego my wejdziemy na plan to po prostu się gdzieś tam rozminęła mija z moim jedzeniem postaci jak w środę na castingach potężna zdjęcia próbne czy na jakiś Rico, lecz po prostu jestem zaproszona do projektu z tym, jakie widzi to reżyser też jest liczenie wiernych do siebie natomiast duża sztuka notes na pewno szczególny jakaś taka kontrola swoich emocji, żeby nie nie brać do siebie tylko jednak odejść też testowanie przestrzeni innym ludziom, że mogli myśleć po swojemu ja też chcemy się po swojemu nie jak oni myślą drodzy państwo też magazyn sztuka życia naszym gościem jest dzisiaj Olgę Bołądź druga odsłona magazynu sztuka życia przy mikrofonie Hanna Zielińska z nami w studiu jest dzisiaj Olga Bołądź korzystamy dzisiaj z doświadczeń pracy w zawodzie aktora aktorki na staramy się wyciągnąć różne wnioski na polach naszego życia albo naszych zawodów się teraz panią zapytać sztuka wmawiania nam się wydaje, że to też jest pewna umiejętność kompetencja bardzo ważna szczególnie w przypadku kogoś się, kto odnosi coraz większe sukcesy i w swojej karierze jest już na pewnym poziomie pojawiają się różnego rodzaju propozycje zawodowe albo propozycję udziału w akcjach charytatywnych albo też jakieś próby nawiązania nieformalnych relacji tutaj bardzo potrzebna jest intuicja, która intuicja albo właśnie wiedza może to się jakoś da nazwać i przekazać wiedzę, która podpowie, że ta osoba jest jakimś wampirem energetycznym i przyszła tutaj się ogrzać mają świetny album nie to jest właśnie szansa, którą przynosi mój zawód, bo spotykam wspaniałe osoby na swojej drodze wspaniałych artystów i 1 z cech pozytywnych tego zawodu jest to, że mogę wejść w relacji z taką czy inną ciekawą osobą czy tutaj też pani wypracował sobie jakąś metodę jeśli chodzi o odmawianie zarówno projektów konkretnych propozycji, jaki takich jakich takich relacji, które zaczynają się zacieśniać, ale właściwie czuje pani, że to nie jest, by po pani myśli, a na czym na pewno już to rozgraniczenie zupełnie inaczej w Tbilisi staranie się prowadzenia swej własnej ścieżki zawodowej wydają się, że jest bardzo trudne w w kontekście aktorki jeszcze na naszym rynku i dlatego że kiedyś chorzowskie założeniach, że chce zagrać bardzo różne role w procesie sprawić w teatrze w różnych rolach w filmie zagrano go w różnych mediach dzisiejszą do tego inne podejście do tego z dystansu swoją, że kiedyś kierował się tylko rolą, że rola mamie interesować, a po drugie, że zagrała coś, czego jeszcze nie grałam teraz, że są na papierze udało mi się, gdyby popróbować różnych dotąd też chciał zagrać w różnych konwencjach niestety czasem zdarzało się także w eterze też nie jestem osobą trans czegokolwiek żałowała było ze wszystkiego wyciąga lekcje natomiast teraz patrzysz przede wszystkim, jaki jest projekt całościowo o wiem, że niema wpływu na cały film czy na cały spektakl mogę, ale są pewne czynniki, które pozwalają pani przewidzieć, ale już widać właśnie i to teraz już mniej kieruje się intuicją, a my też bardzo porywa ludzi, którzy zamiast go jej oględzin zaczaruje milimetr słupa rtęci gogle to teraz już trochę myślał o tym, myśli już w całości szansę i Farmacol miał namyśli, mówiąc że dostała pani za swoje właśnie, próbując badając, doświadczając od tego jest młodość właśnie właśnie droga jest trochę rozda wezwanie i wiedzieć po takim się je dokładnie nic też wychodzę z założenia, że nie ma co chcą myśleć o tym co było kiedyś, dlatego że ja jestem w bardzo mu osobą bogatą w doświadczenia zawodowe bardzo dużo gra o g to prawda lista filmów, których ani grosza zresztą sztuk teatralnych też jest całkiem całkiem długa, ale z filmów jest naprawdę bardzo dużo staram się zawsze, żeby to było takie role, gdzie mam do przeprowadzenia i cały proces cywilny z 2 też wydaje się, że trudno zbudować co to znaczy jakość prowadzenia cały proces czy przemiana tak tak, żeby coś nagle było, żeby w Drzewicy postrach tam jest po prostu co do grania nie żyje przychodzę tu jak pamiętamy jak już nawet nie byłam aktorką i wziął się to kojarzyło mu we zagranie w Polskim filmie to jakże z traktora, który w ogóle ma nazwisko, a reszta jest po prostu ładna i wychodził drzwiami wchodzi albo zostaje zaciągnięty do łóżka i potem jest o nich mowa, ale ogólnie nie ma jej nie mają autorskiego wkładu w tym czy w ogóle nie mnie nie było się z kim utożsamiać ALU Górze jest n p. do tej pory jest legendarna Krystyna Janda, która zawsze była udały się też w tworzenie takich czasach, że naprawdę ma za sobą wspaniałe role też piękną postawę w ogóle życzą ze stron bardzo szanuję i bardzo lubię jej słuchać i wydaje mi się żona syn ze wzorców którymi się też gdzieś w kieruje i teraz widzę, że z dosyć trudna ścieżka zawodowa, dlatego że ja nie mam wzorców leczyli się mogą opierać w Polsce, gdy zaś takiego, że każda aktorka w różnym wieku ma różne fale zawodowe i też jak zacząć prace w czasach, kiedy były same serialem się udało robić filmy jak skończyłem szkołę 9 lat temu i ja musiałam, jakby sama tworzyć na bieżąco to co się wydarzy w mojej karierze, a mnie przede wszystkim liczyć na to, że to się jakoś do dziś moja intuicja ich szczęście, że jakoś się wszystko poukłada rzeczywiście mogą dużo grać dużo się na tym nauczyć gram bardzo fajne role się naprawdę rzeczywiście mogą się rozbujać emocjonalnie i nauczyć tego rozbujać się bizona bardzo dobrze, że wspomniana pani o tym, że aktor zdrowy psychicznie jak rozumiem Makoś opracowano higieny pracy, bo ten w dorosłość emocjonalny n p. przy roli Agaty mróz w filmie nad życie 13 przy innych pani rolach no to jest po prostu igranie z własnym zdrowiem psychicznym tak sobie wyobrażam, że to może być tak obciążające tak trudnej ten proces wchodzenia przygotowywania się, a nawet to codzienne wejścia na plan i zejście z mamutem powrót do RODO do równowagi psychicznej do siebie do swojego ciała do dołu do swej duszy do swych myśli czy też do takiej zwykłej wyciszonej codzienności tak wracam do domu robi sobie kanapkę po takiej historii ME czy ma pani tutaj jakieś swoje własne wewnętrzne zasady możliwe higiena pracy aktora pracy psychicznej niż wydawało, że Janinie jakoś nie nie należałam nigdy do typu aktorów, którzy jakoś tak nie potrafią wyjść z roli gotowe rzeczywiście ma coś takiego, że aktor jest przyzwyczajona do takich wahnięcia nastrojów w w roli w podniecenie, które towarzyszy wejściu na scenę przez olbrzymie jak gasną światła stoisz na scenie zapalają światła i po prostu jedziesz na 100 % i na tym wyciszeniu, które potem następuje to rzeczywiście tak się następują takie dni życia tylko i wyłącznie swoim życiem bez pracy brakuje tego ma to jest coś takiego, że tak cieknie alertu FIM decyzji takie normalne, bo z dolarem to rzecz nie ma polega z § 1 wahnięcie, więc tego się człek ów no niestety uczy się jej cały czasy z tym rodzą się, że może spokojnie to dobra ja nie zna tak, by też musiał do tego dojść, a zdarzyło się pani, że jakaś rola przyniosła panią emocjonalne to chyba najbardziej mnie dotknęło, kiedy gram bogatego Mariusz Tobor tych zadań rola wzruszam się w pełni zaangażować też miała ogromne oczekiwania społeczne dodaje Wyka właściwie Polska historia Polski symbol CE rzeczywiście musiało być dodatkowo trudna, gdyż takie podejście do tego filmu, który był robiony jako film telewizyjny nie był film kinowy miał inne założenia potem on rzeczywiście się też fajny wynik w kinach, bo potem dożynek krzyki, a potem udawał w telewizji, ale była to to było wymyślone w ogóle przez stację, żeby zrobić takie najważniejsze postaci, które w tym, który miał dać takie życie, na które naprawdę można oprzeć FIM i ja pamiętam, kiedy wchodziłam w ogóle w przygotowania tu też nie chciałam jak gdyby brudzić jak wychodzi z butami w tor w prawdziwe życie bohaterów, którzy zostali z tą historią wiadomo, że główna bohaterka odeszła też został mąż Stuart o Janie chciałem w UE, gdyby w żaden sposób obciążać ich w tym, że zagram, bo to nie lubię czegoś takiego na nich psychodramy ani ja budowałam to na filmach Zagato ona na 1 g 1 6 dostępne w internecie i na scenariuszu wydawał się, że gdzieś z potrafi wyczuć jako widzisz coś co będzie w prawdziwe i co pociągnie to postać Jana dla mnie bardzo dużo znaczy też było także mają 2 6 lat jak kręciłam film tyle samo miała Agata mróz w momencie, kiedy odchodziła więc, aby mocno przeżywający Fin, ale potem po prostu musiałam sobie powiedzieć słuchaj konińskiego, a to nie jest duża ulga ulga dużo o kontakt, mówi że wreszcie zdjąć ciężar z siebie odpowiedzialność też na Tamce było bardzo dużo takich trudnych Stanów emocjonalnych prac których, których nie miał pojęcia luźniej, bo dla obu stron umowy jest sześcioletnia dziewczyna nie musi jednak może ta może powiedzieć zresztą pani ma taką filozofię grania ne, że nie gra pani siebie nie odtwarza pani własnej siebie własnej Olgi tylko stara się pani wczuć w pełni w postaci należy oczywiście bez pewnych doświadczeń życiowych nie da się wywołać emocji wydaje mi się, że inni też nasza pamięć jest w podświadomość my bardzo drożeć też przyjmujemy oglądamy mamy dużo obrazów zakodowanych i też, że ja bardzo lubię ten moment, kiedy ja już jestem nasycona różnymi wiadomościami i wiem co gram, a potem chodzą na plan nie jest to robi sobie takie założenie, że teraz niech się dzieje Wola nieba wiem, że trzeba przyjąć to co daje aktor to co daje obraz to co daje atmosfera na planie Chavez żywo mnie nie takim założeniem tego też słuchać co się dzieje na planie i co mi to przynosi lub bardzo ten stan taki, że jestem otwarta na inne możliwości, żebym ciekawa jestem czym objawia się w zawodzie aktora na przygotowanie lub nie przygotowanie do pracy, czyli bez pracowitości lenistwo pracowite aktor to jaki ale niech to jaki nadano też każdy zresztą aktorce w życiu my takie sytuacje takie rzeczy wydają się, że na pewno dla nich aktorka niczym nie dojdzie do tych zawód, który wymaga dużej ilości prac nie wystarczy wyglądać krótko mówiąc dla członków Niewiem może wystarczy, że w tej sprawy to jest zawód, gdzie trzeba po pierwsze, inne miejsce to jest na pewno żal mi dużo szczęścia liderzy czasami komuś się z pisano, że zaczyna muszę od razu zjeść po szkole czasami jest tak, że po prostu gdzie jest 10 latach nigdy nie wiadomo, więc też nie można tracić nadzieję niewiary dzielny Despero walutowym to, że my jesteśmy swoimi głównymi wrogami, ale też jesteśmy w zwycięstwo leży u nas wieziono nas jest świat nas nie złamie to mamy mamy szansę do czegoś dość natomiast każdy też sobie wybrać w obrazie inaczej sukces tym zawodzie są aktorzy, którzy są zadowoleni z tego co mają ASO niektórzy, którzy całe życie będą do niego dociera, że jeśli jednak u nas jest drewno można w tej pracowitości przedobrzyć jest tak mała figurą aktora im aktor Prymus tak, ale to chyba widać te związane z wysokim ciśnieniem Izy też, jeżeli w mieli jeszcze ciśnienie łączy się z pewną nieprawdą nad nagrywaniem to to nie jest chyba pracowitość tylko test dna nie nieumiejętność słuchania tego co się dzieje wewnątrz niej i w ogóle w atmosferze, a nagrywanie przez dodawanie do postaci w grze za dużo, bo jak ktoś coś mówić to tu słyszymy, że gra mogła coś im ktoś coś opowiada jak widać, że aktor gra no to to kierowcy trasę wytyczy dla nich to nie to tylko po prostu to źle gra wtedy drodzy państwo też magazyn sztuka życia Anny druga odsłona dobiega końca naszym gościem jest dzisiaj Olga Bołądź trzecia odsłona magazynu sztuka życia przy mikrofonie Hanna Zielińska z nami w studiu jest dzisiaj Olga Bołądź rozmawiamy o tym wszystkim są przynosi co zabiera zawód aktora, a teraz chce porozmawiać o tym z co przynosi wybiera zawód aktorki, czyli bycie kobietą w tym zawodzie szczególnie w polskich realiach domyślam się na to może nie być łatwe jestem świeżo po obejrzeniu filmu francuskiego facet do wymiany ciągle groteskowy przedziwny film 4 osoby były szef nazwali, ale jestem bardzo ciekawy wątek refleksja na temat tego jak aktor odczuwa upływ czasu i staroście i na ile to ma związek klub nie ma związek jest nabieranie doświadczenia nabieranie mądrości życiowej tam jest o tyle ciekawe, że to mężczyzna przeżywa pan prezes zaczyna przesadzać z chirurgią plastyczną i rozjaśnianie włosów idzie idzie w masce ten aktor i no to oczywiście wszystko przerysowane bardzo śmieszna ARM, ale jest taki moment w życiu aktorki, że też ma to musi w jakiś sposób zaakceptować przyjąć, że skończyły się pewnego rodzaju rolę zaczynają się role w ciocia potem matek, a potem już nie daj Boże nawet teściowych czy jest pani przygotowana na to czy to jest także do ciała o tym, że przyjdzie ten moment, kiedy się w czasie druga jakości czy może starsze aktorki zaś panie radzą w tym temacie, bo ułoży w tym zawodzie jest bardzo ostra importu przyjdzie moment koniec wżyciu prywatnym po prostu nie ma czy ktoś ma karierę naukową po prostu zdobywam tytuły jest coraz wyżej w zawodzie aktora jest tak że, owszem, ma coraz więcej doświadczenia, ale rynkowo to może być odwrotnie jeśli chodzi o powodzenie tego aktora nie wiem jak system pracy z SLD, czyli to jeszcze nie ten moment, żeby Ania myślała mnie, a po była nawet nie jestem jakoś na to gotowa do winy lub też jak być na to gotowy no jak przyjdzie do przyjęcia i też patrzy, że sytuacja na rynku bardzo się zmienia tego, że to nie jest już tak jak pamiętam jak przyjmowali nas do szkoły Demjan 8 dziewczyn ma zresztą wielu facetów w 20 grubo więcej ról męskich ogólnie nic więcej sztuk napisanych mężczyzn więcej głównych ról, a teraz jest także film serial chce kobiety bardzo dobrze potrzebuje kobiet wziąłby kobiet w różnym wieku oglądamy główne bohaterki w serialach one mają teraz 4 0 parę lat i też widać, że to nie jest tak, że ktoś, kto wymyślił, bo coś go mostek urodziło się to wymyślił, bo taki zamiar zakończone i okazuje się, że to te kobiety chcą widzieć siebie w trasę, zwłaszcza kobiety 50 letniej żony nie chcą być przedstawiane w Melbourne jakiś inny tor za czas sprawne one się dbają one są żądne życia i one są po prostu cały czas one są one chcą mi swój bardzo przykro choćby takiego mówić o może też będzie taka zmiana pokoleniowa rzeźby nie doświadczył tak mocno jak doświadczały tego kobieta albo wiesz, że doświadczają rząd się, czując troszeczkę odstawiony na różnych torach one tego nie chcą, dlatego że właśnie mają duże doświadczenie zawodowe mają odchowane dzieci i mają mnóstwo energii z taką się wydaje, że kobiety łatwiej łatwiej odbierają lekcję pokory oraz salę kuropatwy w naszym zawodzie kult młodości wciąż jeszcze dość się dość silne rzeczywiście od tego odchodzimy i pomagają nam w tym takie postacie świata polityki jak ryż makaron n p . która pokazuje, że najfajniejsze babki to są tak to, że niezależnie od wieku są stabilnymi fajnym związku n p. także tutaj w ogóle nie chodzi o wiek, że my jako ludzie już żyje bo, choć ma tych koncepcji, że partner musi być starsza kobieta w wieku prokreacyjnym to już w ogóle nie obchodzi mnie bym nie na tym etapie rozwoju cywilizacji, ale wasz świat z świat filmu świat kina jeszcze jest dosyć okrutny pod tym względem znaczy jeszcze to model bardzo się liczy w gębę, do którego się, by odnosiła właśnie pokazanych od wewnątrz środowisko aktorskie, które zaczyna w pewnym momencie samo wykluczać na poziomie nie zawodowym, a taki podział my Polacy na towarzyskim starsze jednostki, bo one już trochę są właśnie tak na granicy kategorii obciachu one już trochę nie wiedzą właśnie gdzieś, gdzie do, jakiego klubu po, żeby się bawić nas trochę wypadają właśnie z tego rynku towarzyskiego i ten człowiek zmaga się nie tylko ze spadającą liczbą ofert, ale z tym, że czuje, że jego młodsi koledzy zaczynają go trochę lekceważyć trochę się z niego śmiać i może to on ma duże doświadczenie to jednak zaczyna być takim trochę dla nich właśnie z wujkiem do utrzymywania się w Sydney i nie wiem na lato jest problem wykreowany na potrzeby filmu, a my w ogóle takie zjawisko rzeczywiście istnieje takiego właśnie lęku wobec starości poprzez odcinanie się od osób starszych kolegów gnębić to kompletnie nie działa na pewno na w zawodzie, który ja przeżywam i którego doświadcza w relacjach, czyli w momencie, kiedy i mamy przykład taką przyjemność od wielu lat gracze obu Krzysztofa Materny, który jest to o wiele starszy ode mnie kolegą i na bardzo często spędzaliśmy ze sobą wieczorem na rozmowach w całej grupie aktorów i właśnie jest z tak duży przekrój wiekowy, że go też aktorstwo jest specyficzna, że od razu wchodzimy na ten najazd w momencie, kiedy w jego uczyłam szkołę to Janek pasiek na ostatnim grania dyplomów panteonu, jakim się w wyjeździe byłyśmy na festiwalu w Czechach po prostu co mówię nas wszystkich wódka mówi do tej pory jesteśmy kolegami i będą wyglądać potem jak jak miałam na czym wtedy pan Globisz był moim profesorem program jego córka w teatrze też był zupełnie inne zasady nie wziął się dziwne, że in z jest coś takiego, że jest n p. mapy z 70 letnim aktorem w Heliosie przez to czuje jesteśmy cały czas takim też jednak mocna grupa zawodowa, że my zrobimy naprawdę się wewnątrz lubimy i ją koleżanki i 20 lat starsza i 5 lat młodsza mam przyjaciółki, a dlatego, że to jest pewna jednak zupa jak my n p. jesteśmy w g słownik ptaszków polskich w teatrze IMKA w tym w garderobie Iwonę bielską Agnieszka Suchora Dodę Rabczewską Dorotę Rabczewską i im wstydem jesteśmy na ty i lnu i nie ma czegoś takiego, że Janoszka, niemniej porę czegoś przyjmowania, bo jest ona będzie się próbowałby coś przemija tak, bo jest to dobrze, że wspomniał pan mierzy się Lubicza czy przyjaźń jest możliwa w zawodzie do dużej zmienności, a za sobą tyle czasu mnie nie wystarczy na niego nie wystarczy, ale potem ci przyjaciele oni i tak pojawiają w zawodzie dlatego, że to są osoby, które tylko ja spotykam leżanka spotykam osoby nie jest w branży dlatego nie mam gdzie ich spotykać Bojar ani nie prowadzę klubowego życia ani imprezowe życie, bo nie mam na to czasu UJ w obchody też go pewnie czas, by się znalazł go nadal nie mogą żyć oddzielnie equity nigdy nie FR my to nudziło i dla mnie to było zawsze bardzo ciekawe pogadać z ludźmi, którzy mają większe doświadczenie i też ludźmi, którzy mają mniejsze doświadczenie z tego wymiana to też jest bardzo potrzebny w aktorstwie, że mu starsi, którzy czerpią z młodszych Luboń właśnie bardzo bym bardzo długich widzą tu do takiego, w którym młody aktor jeszcze nie doświadczenia z Energie Basta rektor ma wszystko o sobie może to jakoś zregenerować w barze znudzona no to wtedy, gdy już go okrzykami, że efekty trudno obecnie w ligowej w 1 z wywiadów powiedziała pani kilka lat temu my im więcej sami siebie inwestujemy często na przekór innym tym więcej zyskujemy i teraz chciałbym porozmawiać z panią o takiej potrzebie silnej motywacji do samorozwoju w pani na pewno zainwestowała sporo jeśli chodzi o rozumienie ludzi w różnych miejscach świata mówi pani w różnych językach i cały czas się pani uczy jak rozumiem tak mu rosyjskiego teraz to już działa bistra smutno, a w wale ma pani za sobą już porządną naukę na włoskiego hiszpańskiego i oczywiście angielskiego hiszpańskiego na studiach dziennych w Hiszpanii na stypendium no ale o tym, samorozwoju chciał porozmawiać, bo tak z 1 strony mamy teraz bardzo bogaty szeroki rynek różnego rodzaju kursów rozwojowych warsztatów Nespor pojawia autorytetów prawdziwych lub fałszywych coachów różnych osób mówców motywacyjnych i z 1 strony jest to przekleństwo tak szerokiej oferty z drugiej strony dobrodziejstwo jak co da się nie pogubić jak znaleźć się też coś co faktycznie jest dla nas wartościowe inna z czegoś uczy rośnie poza swoim zawodem pani bardzo ciekawy zawód, który pouczający ja też inne no ale samorozwój polega jednak na miłość nie wykracza jednak i się o wyborze nie oczywistej i ścieżki, która faktycznie czegoś nas nauczyć ma pani tu jakąś filozofię właśnie dotyczącą inwestowania w siebie też takiej odwagi tak robią to teraz na siebie rzeczywiście mniej lubię myśleć o tym co się w mieście zrobić przynajmniej Nomi nie wystarcza nigdy nie zaś z myślą o tym, też czy mogę zrobić innego albo nowego dla siebie po torze wydają się życie jest tak krótkie dni, żeby właśnie nie skupiać się na jakich takich umów mało istotnych rozterkach i smutkach i to też sięgam po leki takie zastanawiam się skończą szkoły dramatyczną w Krakowie nigdy nie nauczył, jakie ma w ogóle grać przed kamerą i tam i tak miał dużo szczęścia, bo dosyć dużo gram niż w szkole z pracowałam z taśm próbują dziś wiemy co wam się w etiudach studentów i tam się uczyłam razem z nimi z Jankiem Matuszyński który, żeby teraz ostatnio roli rodziny robią z logo firmy na trzecim roku robiłam skrzy się grupa czeskim czy z Radkiem wyścigiem też jak dzwon na studiach to dobra w nich w tyskich egzaminach i był fajny, bo uczyliśmy się w tych samych w tym samym momencie natomiast byłam kompletnie nie miałam i AJA lubię mieć jednak inne swoje nauczyć mechanizmów więziennego na czym polega, a nie ufać tak na ślepo, więc poszłam do Stanów rzeczywiście zainwestowane, gdy zrobią swój pierwszy serial teraz albo nigdy wszystkie pieniądze wydam na to, żeby powstać nie było szkoły w stanach i tam prace z kamerą castingu o jak podchodzi do castingu właśnie jak na siebie patrzeć jak mieć do siebie dystans jak właśnie grać, żeby mieć żywe oko, żeby mieć moc tekst, żeby do wnętrza pracowało ani, żeby pracować nadmiernie mimiką gestami w jakim pracuje w teatrze w lotach na lodzie wszystko musi być wyraziste mogą dziś rano znalazłam się słyszeć widzieć ich zrozumieć natomiast w filmie gra się malutko no, więc tego się nauczyłam mitem w szkole pojechał na zmianę do Barcelony mało z nich jest jasna wymianę jeździłam, o co chodzi czemu nie słychać nowo usłyszałam, że może coś stracimy tutaj mówiono mi do maksymy siedział na plaży w Barcelonie pijąc piwo nikt się swobodnie palić w hurtowniach bankietach, a ich chyba o ziemię Grażyny nauczyłam się słowa dystans udało mi do dzisiaj, że należy mieć dystans do tego zawodu do siebie i nie liczyć na to, że coś po prostu spodnie z nieba albo spadnie, bo nie spadnie no trudno można znaleźć na tej plaży i gąbką po prostu cieszyć się moment i tam nauczą różnych w ogóle możliwości i technik aktorskich to do teatru, ale też żywym, bo jest tam uczyłam teatru japońskiego uczą się techniki Meier hola uczyłam się do innego w ogóle rodzaj tańca uczą się bardzo dużo zaburzony ruch między stanem fantastyczną pantomimę Ełk tu, gdzie w Polsce ktoś miał tu po prostu jak się noszę wiadro, gdzie ja w to kompletnie nie wierzyłam dotąd szukam takiej pantomimy, która była na takim poziomie mistrzowskim w ogóle wykładał Lamparski, który uciekł w latach siedemdziesiątych z Polski z teatru we Wrocławiu i tam po prostu został dziekanem i potem już jak ja byłam to niższy tylko wykonał pantomimę wcześniej był dziekanem jest tu nie Polak po hiszpańsku fenomenalne planów nauczył tak jak nie nie w Polsce nas uczelni w Polsce źródło Stanisławskiego już się do tej pory Stanisławskiego natomiast tam przeszła przez wszystkie metody pracy i z tego się cieszę, bo dzięki temu jamon leczenie większy dystans do tego, jakie słuchamy jakiś tam ani trochę niemądry, kto takich jak sama nie nie korzystam z takich coachów w Polsce korzysta i udał się prezes Kostecki coacha w stanach, dlatego że ja również coaching zawodowy ciarki na fakt istnienia coaching zawodowy metoda akurat Stali, ale po wojnie, gdy ktoś, kto miałby asekurować się nie widzę kogoś, kto miałby takie doświadczenie, że mógł mnie koczować, żeby z budową mi rolę filmową albo jeszcze tego rynku nie ma zwyczajnie go czy mundurze tyle lat, gdy w tym, że w rządzie pań, a w rozumieniu dokładnie wszystkie mechanizmy i następnie mogli przekazać arbitrom czy to musi być pani sama dla siebie taką samą taka, która o siebie dba się wyprowadzić z tym wiążą się swej karierze i o tym jak to no i realizuje ta kariera i wyższe noty jest bardzo trudny zawód, ale też wspaniały dom, bo dostarcza dużo różnych możliwości wrażeń, a to dlaczego, bo aktorzy średniego pokolenia tak często mówią, że nie życzą swoim dzieciom prac w tym zawodzie średniego albo starszego, tym bardziej noworodek wielostronne nikt nie jest łatwy zawód jak miał jeszcze raz wybierać nie wiem czy zdecydowałam się na aktorstwo chyba w bramce się, jeżeli mogłabym grać to nie brak medycynę wzmacnia znaczenie jednak KIO w tej kierunek działania humbug humanitarne mają do mnie duże znaczenie i inne proekologiczne prozdrowotne taki, żeby nie wszystko sobie pomyśleć o większej ilości zawsze przecież z tego odbioru, że akt rynek daje rozrywka rozrywka jest bardzo potrzebna jakieś ukojenie nerwów do wyjścia na moment jakichś sytuacji w głowie, kto się mandatu my od tego jesteśmy na tak odbywa karę życia, a frank natomiast nie wiem czy chciałbyś jeszcze raz przez to wszystko przechodzić pamiętam jak, a propos starszych aktorów jak w szkole Trajana powiedział ja waszych czasach nie chciał być aktorem w i na pewno bym nie był w 2 ma to właśnie no w dzisiejszych czasach z kolei to są takie czasy, kiedy jest bardzo mi na widziane i potrzebne, ale właśnie takie podejście gotowość do zmiany do Przebraża Wienia także, kto wie o pomocy na tym świecie wart jest potrzebne inne niekoniecznie można trzeba ukończyć medycynę można różne inne rzeczy rodzi dla ludzi bardzo wiadomo, że nasz zawód niesie takie możliwości, że mamy o wiele większe możliwości może właśnie się z wcielania ich też dotarcia do z jakimś apelem tak to on do większej grupy ludzi i to się właśnie ten aspekt charytatywny czy humanitarnych bardzo dziękuję za rozmowę dzisiaj gościem w magazynie sztuka życia była Olga Bołądź dziękuję bardzo bardzo proszę, a my zapraszamy państwa na informację Radia TOK FM Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: SZTUKA ŻYCIA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA