REKLAMA

Transatlantyk Festival. O programie opowiadają Grzegorz Kurek i Joanna Łapińska

Do Zobaczenia
Data emisji:
2017-07-15 18:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
20:26 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
magazyn filmowy do zobaczenia Patrycja Wanat witam państwa bardzo gorąco z Łodzi festiwalu transatlantyk wczoraj wieczorem tutaj uroczyście rozpocząć się na festiwal transatlantyk kasyno studia są goście, którzy już szeleszczących ze swoimi różnymi dodatkami książkami i pomocami Joanna Łapińska, czyli dyrektor programowa festiwalu dzień dobry nowy trener naszej strony na jej Grzegorz Kurek, który jest kuratorem kina klasy z sekcji kinem klasy ID oraz innymi szaleństwami Rozwiń » dzień dobry nie napędzi nowych będziemy dzisiaj rozmawiać o tym co innego ościenne trans Atlantyku się dzieje dzieje się dużo to państwo pewnych przedsięwzięć, bo moim losie niestety małe zapalenie krtani mnie dopadła mam nadzieję, że szybko tutaj zostanie w Łodzi Anna wyleczone, zwłaszcza że jutro mamy taki specjalny pięciogodzinny magazyn weekendowy prosto z festiwalu transatlantyk będziemy gościć wielu rannych gości festiwalu transatlantyk wielu również mieszkańców Łodzi my będziemy rozmawiać o różnych różnych tematach związanych z festiwalem, ale nie tylko na mecz Time porozmawiamy na początku naszego programu in o programie festiwalu o tym, oczywiście co możemy tutaj przez cały najbliższy tydzień oglądać, a później będziemy rozmawiać o technologii wiary o nowym medium, którym jest wirtualna rzeczywistość tutaj podczas festiwalu możemy oglądać wystawę, która przybliża nam trochę możliwości w współczesnego wiarą my będziemy w studiu gości specjalistów, którzy tym tematem się zajmują, więc będziemy zastanawiać się w jaki sposób wirtualna rzeczywistość może zrewolucjonizować się inne, by nowy świat filmu podejście do filmu odbiór filmu i 3 i jest to w ogóle możliwe czy wręcz tę stronę to wszystko będzie podążać na elementy wraz z zaglądamy w te wszystkie notatki którymi szeleści liście na początku, czyli Anna zerkamy program festiwalu transatlantyk cennej rozmawiałyśmy już podczas programu zapowiadających Dianą o lukrecji Martel rozmawiałyśmy o kinie kulinarnym PN od wielu wielu innych tematach zdołali nas to nie pamiętam z po Edwardzie normalnie, ale teraz ze mną przyszedł czas, żeby przedstawić państwu na sekcję Panorama resekcję, w której oglądamy najciekawsze filmy, które pochodzą z największych festiwali filmowych, ale czy to skan czy to z Berlina czy do innych festiwali ne zostały na przywiezione no i tutaj programy, że Anna na czele z Joanną Łapińską wybrali właśnie zbiór tych filmów, które możemy w Łodzi oglądać co możemy powiem, bo z tych najbliższych filmów polecić może inaczej zadać to pytanie, które ich najgorszym pytaniem, jakie mogę w tym momencie zadać Chimki, a twój ulubiony film w sekcji Panorama nie zaś od razu poddają nie ma 1 ulubionego filmu ja polecam bardzo długą listę najbardziej mu się państwu powiedzieć lubię taką sytuację, gdy ktoś przychodzi i pytam niektóre firmy powinien o obejrzeć jak właściwie zaczynam od pytania a jakie w chwili, a jak kino pan pani lubi wtedy, gdy jak się okazuje w naszym programie jest właściwie kino dla wszystkich zaczynamy dobierać takie filmy, które mam poczucie najbardziej, ale tej osobie mogą pasować powiedział, że my przywozimy filmy z tych najważniejszych imprez filmowych na całym świecie część z nich bardzo duża część z nich będzie miała u nas polskie premiery mamy naprawdę duży wybór filmów skan chociażby cień tego festiwalu, który chyba wzbudza największe emocje na całym świecie już dzisiaj rozpoczęliśmy kilkoma Suns za kilkoma pokazami filmów, ale oczywiście każdy film na naszym festiwalu jest powtarzany przynajmniej jeszcze 1 raz ja, więc państwu polecam chociażby takie filmy jak n p. Teheran tabu ich we pokazujemy 1 pełną pełnometrażową animację to jest właśnie ta opowiadająca o tytułowym mieście Teheranie od bardzo nietypowej strony, a tyle obejrzą państwo ten film, który jest jest bardzo mocno osadzone w tamtej kulturze zrozumieją państwo, dlaczego nie mógł powstać, ale w tym kraju to był 1 z tych, które w Cannes zrobiło na mnie bardzo duże wrażenie no właśnie one powstały one z o Teheranie, ale powstał poza te rany po 1 jest o tej ciemnej stronie miasta, gdy dotyka wielu twarzach ponoć istnieje ktoś nas na wręcz przeciwnie jak mówią ci, którzy znają ten kraj i to miasto istnieje ma się świetnie i wbre w wszelkim zakazom, o których my też słyszymy rozwija się jest taką właśnie drugą warstwą tego miasta, do której na pewno rzadko mamy okazję zajrzeć tu rzeczywiście zaglądamy jeszcze w bardzo ciekawej formie, bo doskonale wybrzmiewa to właśnie w języku animacji mam mam wrażenie, że taki 1 z bardzo oczekiwanych filmów jest tutaj też na runda przynosi deski, na której też ciekawie i ja się bardzo cieszy, że uda nam się pokazać naszym widzom na rudę, bo to jest 1 z moich odkryć festiwalu Cannes, ale 20 1 6 roku bardzo trudno było ten film zaprosić do Polski pokazać polskim widzom, którzy między w międzyczasie wręcz obejrzeli już kolejny film tego reżysera mówimy o reżyserze to jest ten film Pablo la Reina, ale naprawdę świetnego bardzo bardzo ciekawego, ale i bardzo wyrazistym stylu reżysera chilijskiego on, ale widzieli, więc być może państwo jego ostatni film, jaki pojawił się w polskich kinach w styczniu tego roku na rudę, ale dopiero teraz państwo przewozimy to jest właśnie Polska premiera film jak to u tego reżysera bardzo znowu plastyczne świetnie zagrany i co więcej Pablo dalej ma niesamowitą wyobraźnię, którą biegnie przetwarza na język filmowy, więc będzie to taka właśnie trochę nietypowa opowieść o tytułowym na Rudzie nas z drugiej strony barykady w wodzie aż o tym, kinie dla wszystkich z Dunkierki Dunkierka, która niedługo do kin też, że chodzi ale, ale dodają na festiwalu wcześniej przedpremierowo można zobaczyć tutaj po raz pierwszy będą rzeczywiście mogli obejrzeć ten film polscy widzowie, ale i od kiedy tylko ogłosiliśmy 7 firm pojawia się u nas na festiwalu widzimy naprawdę duże zainteresowanie tym tytułem, więc Vernona tak to podkreślamy tak to jest reżyserem tego filmu na ten temat i to chyba 1 z najgorętszych premier w ogóle tego lata mam wrażenie, że Grzegorz życie jako znawcę też tego typu kina zapytam czy ty czekasz najbardziej ten w ciągu tego lata nad na ten tytuł właśnie marzenie na najbardziej, bo najbardziej ewidentnie na nowych pampersów w alei tak jasnych z Nolan to jest jak sama w sobie Marka taka, która w Knoxville na finiszu potwierdzaj to są takie światy, które w obcym dochód z NATO zezwalają po prostu jak się ogląda to odchodzi się w UE to tak głęboko i do takiego poziomu szczegółowości to wszystko zarysowany tak z takim impetem z takim taką siłą dramaturgią tempem, żeby naprawdę to jest klasa sama w sobie poczekamy na ten pokaz cenne Dunkierki bodajże w czwartek wieczorem Charles Harman ile dobrze pamiętam za chwilę jeszcze do panoramy wrócimy, ale skoro Węgrzy żądała dobiegło stoi on realny chciałabym skupić się trochę na tej sekcji, której Enea, której ty patronuje ścięli kino klasy BL oraz inne szaleństwa rynny i zanim powiemy o kilku tytułach chcący zabrać czym w tym momencie jest kino klasy będą kina klasy da nam się kojarzy z jakimiś szalonymi latami nie wiem 8 0 graniczy z dna z takim kiczem, który jest retro w dodatku ja MD di tutti pokazujecie firmy, które są nowe tanie są filmować sprzed kilkudziesięciu lat to są filmy nowe czym teraz jest kino klasy nożyczek nakazu, by kojarzyć z latami 8 0 tymi i ad dzisiejszy, by myśleć jakiś współczesnych realizacjach udo przede wszystkim, z czym się z czymś gorszym czymś co jest jakoś pod tym kinem klasy, a kinem mistrz mowy na jej na jej bogatszym robionym z największym rozmachem, ale też staram się właśnie przede przełom ma trochę ten rodzaj myślenia kilku osobach i pokazać to jest kino, które rzeczywiście jest tańsze na pewno, ale ten mniejszy budżet pozwala na dużo więcej możliwości można ze można popuścić wodze fantazji wyobraźni dużo bardziej niż w przypadku kina myślowego miejskim, zwłaszcza w kinie gatunków to jest coś co jest bardzo mocno sformalizowane i te wytyczne, które trzeba zrealizować się wytyczne, które niestety pochodzą od mecenasów po prostu, który pan dziś chcą mieszkańcy zarobić na na tym produkcie są tak sztywne niekiedy może firmy które, którą oglądamy tych miejsc mainstreamowe rozrywkowe są bardzo podobne do siebie rzeczy robione z taśmy jakoś mniej lub większym stopniu pojawią się też swoją drogą jak próby przełamania tego coraz więcej takich filmów też z miejskimi, które zaczną się bawić gatunkami i próbować wychodzić poza poza takie sztywne ramy to też się okazuje przed, toteż może fajnie sprzedać na zdecydowanie kilkaset Bear, czyli tym, które jest skromniejsza, które robimy często z własnym nakładem, który jest też takie wyświechtane określenie Ależ to bardzo często jest takim owocem miłości prawdziwej miłości do kina akwenie zupełnie obliczona na efekt finansowy daje zupełnie inną przestrzeń twórczą i taki właśnie filmy staje wybraliśmy ten to myślenie w kinie klasyk chcemy jakoś podsunąć nasze my naszym widzem każdy z tych filmów, które to się pojawia jest filtr szumów jakość ramy gatunków nie ma filmów czystych gatunkowo jeśli horror to jest połączony z jakimś dziwnym dziwnymi znika, ale komedią thrillerem jakimiś faktami psychologicznymi dziwacznymi, tak więc jest taki moment zaskoczenia, ale zaskoczenia które, które nie wiąże się z z tym, że coś tutaj wyskakuje straszy tylko z tym, że formę gatunkową może się bawić się teza ciągle taki żywy twór właśnie przez to, że jestem mocno skodyfikowane i ten język kina gatunków wszystko to wszyscy kinomani nie tylko kinomani mamy jakość we krwi od dziecka oglądając oglądając filmy no to właśnie dlatego można wziąć go zrobić nic się ciekawego, bo jest taka płaszczyzna wspólna porozumienia w szaleństwo to chyba słowo klucz zmiany w ich nowość, bo chciał zabrać czy kino gatunkowe czy koniecznie musi wynikać z niedoborów czy to n p. jedno musi być tańsze kino gatunkowe albo wyschnie menedżer musi tylko wynikać z niedoborów czy jednak są tacy reżyserzy, którzy celowo po prostu robią tego typu kina, bo rano chociażby potrzebują więcej szaleństwa albo gdzieś tam się duszą właśnie w tych ramach, o których mówiłeś w kinie gatunkowym w miejscu zimowym w no i duszność to jest rodzaj niedoboru powietrza nie więcej, by jakiś jakiś rodzaj braku uczy tego, że coś tutaj w tej głównej formule nie odpowiada chcą wyjść poza nią się pojawi rzeczywiście należy do służb powiedziałby, że to właśnie jest to do wyjścia poza poza ramy pozwala rozwinąć skrzydła wielu twórcami tej rzeczywiście tak świadomy wybór, żeby może uciec od od miejsc mówi weź taką formułę, która na, który pozwala zrealizować wszystkie wszystkie te światy, które ma się w sobie pokazać przekazać dalej za chwilę wrócimy do naszej rozmowy Joanna Łapińska dyrektor programowa festiwalu transatlantyk jest ze mną studio oraz Grzegorz Kurek kuratorem sekcji kina klasy, a i innych szaleństw miligramy za chwilę wracamy tuż po informacjach Radia TOK FM to jest magazyn filmowy do zobaczenia magazyn filmowy do zobaczenia wciąż złodziej z festiwalu transatlantyk Patrycja Wanat dzień dobry, a ze mną w studiu wciąż Joanna Łapińska dyrektor programowa festiwalu transatlantyk Grzegorz Kurek kurator sekcji filmów klasy de la dzień dobry raz jeszcze witam was bardzo bardzo gorąco nie rozkładaliśmy szatynki nie na Syberię jeszcze poświęćmy mu kilka minut Grzegorz powiedziała, że to jest takie kino Nowaczek zabawa kinem gatunkowym robione za nieco mniejsze pieniądze robiona z ogromnej miłości i pasji poszukiwania właśnie tego oddechu wyjścia poza ramy, które kino gatunkowe jednak w jakim stopniu inne narzuca, ale z drugiej strony powiedzieliśmy, że to są filmy nowe to nie są firmy z lat siedemdziesiątych osiemdziesiątych to są produkcje z ostatnich lat i to nie są Efir Medyk wzbraniał się przed słowem złe, ale tak na to nie są filmy złe czy kiczowate gdzieś tam jest to pewnie zabawa tym jak patrzę chociażby na film Eldar realne i Grecji tyle agresji Aleksandra i Grecji to jest fantastyczne kino też zaliczyliście jest właśnie do kina klasy de wnosić do bunkra w nim zatwierdzane przez moment żeby, żeby taką świadomością też toalety Anne ten tytuł sekcji wybraliśmy wierzę, że narażamy się trochę na cukier w jakiś powód jest wzbudzenie przekonania, że to jest kino złe takie, a tak złe, że aż dobre, czyli taka formuła, która popularne są ostatnimi czasy widzisz to na festiwalach zwykle niższe niż w innych sytuacjach, gdzie dla śmiechu, bo są dla beki ogląda się z jakiś fatalny filmy, ale niezupełnie, bo to, choć ma tego to są bardzo dobre filmy mówiąc krótko i 2 i co mu powstania się o VAT od alei gwiazd ja bym jeszcze pamiętają o kolejny film, który będzie jutro pojutrze w kinie zombie mówi o nim, dlatego że zombie testy 1 z takich gatunków, które w którym, które co, do którego można mieć czas przesytu bardzo dużo filmów zombie powstały w ostatnich czasach kryzys jak najbardziej popularnych nośnych wytrych w FIM w otworach najem i paradoksalnie przez to, że filmów o zombie jest tak dużo to można sobie też w ramach tej formy tego gatunku pozwolić na na nowy rodzaj wody w Queen wykwintna ości pewnej takiej Fiat wyjścia poza poza tym sztampę i mamy w Zambii to jest film kre w na piasku, w którym sąd są 2 postaci jest postać zombie postać kobiety jak na oko pustynia, nic więc w zasadzie wszędzie i co okazuje się, że to wystarczy, żeby zrobić wspaniały dynamiczny niesamowity film, który właśnie przełamuje ten mem tą ten ten mit zombie jako potwora masowego są zawsze występuje w masie to jest jego siła aprobaty w sposób pozbawiony indywiduum, a tutaj to indywiduum zostaje mu oddane mamy takich jak nie jak pojedynek lidera Scotta, bo to jednak na szosie po prostu ukłon w KON ty konflikt i kontrast 2 bardzo silnych bardzo mocnych wyrazistych jednostek na na pustyni na tego rodzaju zabiegi, gdzie zombie właśnie zostaje pszenica one z potwora bez twarzy zapisz widniejącego mięso staje się staje się osobą i osobą wobec, których można nawiązać relacje o ich Frankenstein czy to jest jakiś jajka są dawały z mitem Frankensteina w złotą farbę sama nie ma zombie Frankenstein mają rzeczywiście ten element wspólnymi mięsna mięsna powiedz w pewnych, ale nie, ale jednak jednak Frankenstein utworem był dzieckiem dziećmi to Prometeusz było o człowieku, który jest obok bawi się w Boga, a są jedynie zombie to jest ta główna metafora, do której kino zombie styczne jest wykorzystywane części jeśli ma ambicje tego, że w ogóle tworzyć metafory społeczne notes krytyka konsumpcjonizmu Witek i kultury masowej i ten potwór bez twarzy, które się porusza bardzo wolno i alei jest więcej NFZ w ilości jak jest tego zagrożenia nie w samej, jakby jakości post jednostki, ale mało do tego dodatku jest wykorzystywana tutaj właśnie, który zwalnia się tu jest taka historia o wytrwałości od determinacji o tym, że się czegoś bardzo chce to to ktoś udaje w el bar z kolei tam jest taka historia, że ranny następuje wybuch jest grupa ludzi uwięzionych w bazie i zaczynają się nowości zaczyna się taka gra między nimi ranny, kto kto, kto może być właśnie terrorystą licowane szkatułka z zabawami z metra czy zabawa na cały cała dyskusja w tym co jest teraz takim zagrożeniem, które czujemy we współczesnym świecie czy z państwem, które chce zatuszować jakieś realne jakiś sygnał właśnie sytuacje, które mogą mogą wzbudzić panikę czy mogą jakoś się będą mieć wpły w na NATO co dzieje się w tym w obecnym społeczeństwie czy no właśnie sam cała dyskusja w zagrożeniu terroryzmem z tym co dzieje się z nami pod pod potwornym zagrożenia to także bardzo nam bardzo ciekawy finał zapraszamy także firmy z tej sekcji możemy oglądać, kiedy późną nocą zawsze to wieczorami oczywiście tak wypadało nie, więc zapraszam państwa w okolicach godziny dwudziestej drugiej nieraz trochę później na codziennie mamy 2 samce prawda tak w kinie w Multikinie także zapraszamy do Multikina tam zapraszamy na gorąco na te wszystkie filmy realny chciałbym, żebyśmy na koniec szczelne powiedzieli o jednych 1 sekcji, ponieważ pogoda ma być piękna przez najbliższy tydzień i filmy nie tylko możemy oglądać w kinie nie tylko możemy oglądać w łóżku w kinie łóżkowy, ale można też oglądać ten po prostu na tworzenie pod chmurką jest zamieniane w sekcjach NN, która została twór stworzony wspólnie z polówki łączyli z organizatorami kina pod chmurką takie może nas my naj le i również bardzo ciekawe tytuły w tej sekcji szlak zabić, a co więcej jest to kino wyjątkowego codziennie przenosimy się do innej przestrzeni wczoraj pierwszy pokaz na terenie UE c 1 1 bardzo specjalnej przestrzeni łódzkiej, ale zaczęliśmy filmem z naszej sekcji, bo tak naprawdę w trasę granego obecnie na Polsce przez całe wakacje każdy piątek jest nas, że właśnie na terenie c 1 tam program, który stworzyliśmy wokół tytuł Girl Power czy znowu jesteśmy wokół tematu przewodniego tegorocznej edycji wczoraj od oglądaliśmy Polski się wspomnienie lata bardzo fajnie było zobaczyć ełcką publiczność, ale właśnie w takiej HR w deptaki niezwykłych okolicznościach, a poza tym program rzeczywiście bardzo różnorodne tym może kilka filmów tylko tak szybko państwu wymienia i ukryte pragnienia będziemy pokazywać zabójcy bażantów w tym programie rok zamkniemy Partyka -li ty znowu jak wrócimy do naszego głównego tematu jeszcze 1 Polski film kamper Łukasza Grzegorzka inny dobrze ma się generalnie kino włoskie widzę na naszym festiwalu i nowe filmy i trochę starsze filmy tutaj prezentujemy państwu ma wyjątkową młodość Paolo Sorrentino Moonlight też pokażemy, więc mam nadzieję, że państwa zachęciłem bardzo różnorodne bardzo ciekawe programy przy okazji można trochę poznać, ale niezwykłe przestrzenie miasta Łodzi w zapraszamy bardzo gorąco bardzo wam dziękuję Joanna Łapińska dyrektor programowa festiwalu transatlantyk Grzegorz Kurek kurator sekcji kina klasy BL dziękuję wam dziękujemy ich nam za chwilę wracamy i będziemy rozmawiać w tym studiu o wirtualnej rzeczywistości o tym na jakim etapie jest wirtualna rzeczywistość jak możemy ją wykorzystywać w kinie w kinie fabularnym w kinie dokumentalnym oraz w animacji wracamy już Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: DO ZOBACZENIA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Teraz wszystkie pakiety TOK FM Premium 40% taniej!

KUP TERAZ 40% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA