REKLAMA

O wirtualnej rzeczywistości w kinie mówią Pola Borkiewicz i Miłosz Hermanowicz

Do Zobaczenia
Data emisji:
2017-07-15 18:20
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
21:54 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dzień dobry test wciąż magazyn filmowy do zobaczenia Patrycja Wanat w studiu magazyn filmowy do zobaczenia wciąż w festiwalu transatlantyk jesteśmy tutaj cały tydzień festiwal rozpoczął się wczoraj wieczorem radio TOK FM jest patronem medialnym tegorocznej edycji Naim codziennie opowiadany państwo o tym co na festiwalu się w dziejach utracone magazyny weekendowe dni tutaj stąd jestem prowadzony będzie w naszym studiu wielu gości, których możemy zobaczyć na festiwalu no ja Rozwiń » też tutaj małą zmianę w studiu przeprowadziłam nie ma z nami Diany Grzegorza, ale jest Miłosz poleceń dobre ceny Brent Landau pola Borkiewicz trzeba dać 3 i reżyser snów za chwilę będzie meta dokładnie tłumaczyć im dobre Miłosz Hermanowicz montażysta reżyser i męski więc, zanim będzie rosnąć od technologii wiary wirtualne Realty wirtualnej rzeczywistości, o czym innym co zapowiadam jeszcze przed lęk przed informacjami oraz przez chwilę przed przed naszą krótką przerwą muzyczną ale zanim zaczniemy rozmawiać o tej wirtualnej rzeczywistości to musi jeszcze wytłumaczyć z tych swoich zawodów Penn pola czym zajmuje się reżyserka snów tak reżyserka snów zajmuje się reżyserią stał się de facto pracuje nad realnym metodologią badań, ale też od wizualnych, ale też Contento do aplikacji, która aktywnie stymulują sen cieni zarówno wizualnie i dźwiękową czy możemy sobie wyreżyserować korzystny dla psów nie jest ich nie wcelował w cenzora, czyli chodzi o to, żeby ułatwić zasypiania i tam zrelaksować przed snem to po prostu ma działać elektryka, a terapia na Wawelu kognitywne po części, ale przede wszystkim się zredukuje koszmary ma dużo takich zalet terapeutycznych Nesty reżyserowanie znów jest naszym celem Hill Miłosz reżyser inercji tak sobie reżyser animacji to jest nas traktuje tej afery oponuje symulacji w jaki reżyser obrazu nie pomógł kosztuje narracji eposu Imeh z miast i poczucie obecności jak oglądamy jakieś dzieło, którego są one Imeh dla kończyli mecz z jak n p. jakieś produkty Wieltonu dowództwa rzeczywistości mamy poczucie bycia obecnym bycia zanurzony w danym świecia małe odczuwamy ten jakoś obecne już naszą w tym świetle tego świata wokół nas i to jest nowe narzędzie innowacyjne, kto dziś nadal są tym tras Younga z OSP na taką małą dygresję podzielenie się moimi osobistymi doświadczeniami lenne tutaj na transatlantyku jest otwarta wystawa czas przestrzenie wiar na transatlantyku, czyli Joanna czekam wystawa taka prezentacja, którą przedstawiono możliwości geny związane z wirtualną rzeczywistością i przyznam, że spędziłam tam dzisiaj niemało czasu i ich mężom w 2 0 1 wyznał tak jak wszyscy naokoło na szeroko otwierali buzie ze zdziwienia, ale jak to wszystko jest możliwe będziemy dzisiaj rozmawiać o tym jak wirtualna rzeczywistość wykorzystać do tworzenia filmów filmów fabularnych filmów dokumentalnych animacji in początki tego czy tnt sposoby właśnie Annę użycia wirtualnej rzeczywistości możemy rozmawiać możemy obserwować właśnie na tej na tej wystawie czasowo inne przestrzenie przed informacjami Radia TOK FM jeszcze chciałbym, żebyśmy powiedzieli wytłumaczyli państwu jak to on fizycznie wygląda no bo wchodzimy do takiej sali, gdzie są koniecznie obrotowe krzesła to jest ważne, że wolno narodowe archiwum USD i zakładamy na głowę jakąś formę hełmu Natalia i duże okulary wychodzą z haskim akcyjny zasadniczo są tu takie ekrany, które można nosić przed oczami czy nie mamy dom poza składkami mamy taki rano właśnie ten stan taki kask tybetańskiej w ekranik, który pozwala nam na co on na to, że pozwolenie słyszeliśmy niczego z zewnątrz nie widzieli tego weta znaleźliśmy wre w środku, żebyśmy się audiowizualny odcięli od naszej rzeczywistości przeniesie się do rzeczywistości danego dzieła w tym, że też ten kask atakuje nasze ruchy głowy, więc związku z tym po to jest bardzo ważna cecha techniczna, żeby już przygotowuje działało nowe chcemy być motyw krzesła obrotowe, dlaczego one są takie ważne zaś co daje w bardzo ważnym zagadnieniem jest reprezentacja cielesna w wirtualnej rzeczywistości generalnie ten nasz model naszego ciała, które mamy i tutaj akurat wyszli przed Cyprianem zespoły w tym m. in. współtworzymy badają jak to się ma rondo prace nad nowym językiem to muszę musi powstać nowa narracja atmosferycznego filmu trzodę, ale jest on sam początku tej drogi my w sensie wszyscy filmowcy, że tak się tutaj ugruntowuje w Łomży mnożeniu przewidywania, ale jestem wariatem strony badawcze natomiast właśnie on widać ewidentnie złych na początku tej drogi oczyszczona znacznie szybciej biegnie niż początki filmu, ale tak czy inaczej, ale nie wiemy jakich narzędzi narracyjnych używać i na pewno wiemy, że trzeba badać ciało i rośnie tak intensywnie nawet zespoły badawcze wśród, których są też na euro psychologowie celulozy percepcji są niezwykle ważna tego, żeby w ogóle zrozumieć, ponieważ no niestety, ale bardzo często ze względu na jakość i ze względu właśnie na niewłaściwy ruch kamery ludzie doświadczają choroby lokomocyjnej morskiej wszelkich innych nieprzyjemnych doznań po prostu mdłości, a więc takie doświadczenia wysunąć z przestrzeniami wiar to są matek tak wysoki subiektywny wybór Jacka Nawrockiego, który jest tutaj integratora IT z kuratorem sekcji i to są doświadczenia zna materia, czyli one są takimi propozycjami reżyserskimi na bardzo wysokim poziomie myślę, że to co się w tej chwili dzieje na świecie to jest właśnie taka słaba reprezentacja to co Jacek wybrał i Lu ty no trzeba przyznać, że to jest duża kontrola u wielu parametrów natomiast wiele innych doświadczenia w śniegach mamy mamy wrażenie HH oddycha chwili jesteśmy właśnie w serwerze fizycznym zastosowałem polegała na 2 3 60 w rezultacie demon taką propozycję teraz mamy informacji Radia TOK FM Miłosz robi zdjęcia swoją okrągłą kamerką front ma teraz handel w rękach, a my wrócimy już za chwilę właśnie powiemy wrócimy do tego czym pola zaczęła mówić, czyli o tym w jaki sposób en, by budować narrację przy filmie wirtualnej rzeczywistości ku magazyn filmowy do zobaczenia pola Borkiewicz Miłosz Hermanowicz czy wciąż Studziennej wracamy do naszej rozmowy o wirtualnej rzeczywistości przypomnę tylko, że tutaj podczas festiwalu transatlantyk w Łodzi właśnie na tym festiwalu jesteśmy cenne można oglądać wystawę czas są przestrzenie via czarna trans Atlantyku senne zaczęliśmy trochę od tej wirtualnej rzeczywistości rozmawiać teraz spróbujemy trochę naszą rozmowę u konkrety zachować w na wystawie okrycie rozmawiamy możemy oglądać różne znany sposoby użycia wirtualnej rzeczywistości z 1 strony może zaczniemy na razie od dokumentu, bo z 1 strony mamy filmy dokumentalne, które to tutaj akurat wyróżnia się ogromną realnością znaczy tego, że faktycznie zostanie Rewie czujemy, jakbyśmy byli n p . w wiosce Masajów, którzy nas otaczają, którzy śpiewają, którzy na wykonują różne codzienne czynności albo n p . siedzą naprzeciwko nas patrzą nam głęboko w oczy co ENA nos i nadal wolny i bez grama obserwacyjne w rezerwach tej pozycji obserwatora rzeczywistości zastany, który notorycznie nie mielibyśmy dostępu, bo one z buta społeczności są meble zupełnie odizolowane na rynku i właśnie tutaj jest taka narracja obserwacyjne cieszymy jesteśmy postawieni przed nimi i Romy to co oglądać się z bliska ogólna idea jest taka, że w rzeczywistości jest słabszy jen mamy iluzję bycia, gdzie indziej co powoduje, że w odróżnieniu od klasycznego filmu o takim oglądamy film z wewnątrz filmu co dużo bardziej angażuje nas emocjonalne empatyczne z postaciami z historią i dostają HD główna cecha i jeśli tego dnia w jakimś doświadczeniem Wijas to chyba lepiej, bo Solnego uwolnić tak z drugiej strony ja miałam przynajmniej takie poczucie podgląd Pactwa Snadny niczym się może do końca kimś takim uczestnikiem, ale miałem wrażenie, że mamie płaszcz czapka niewidka na sobie jest ich tak właśnie taką el taką społeczną jest po jest jest też to nie sytuacja normalna społeczna, gdzie jak na kurz patrzymy to ta osoba też nas patrzyli na mnie PS nie patrzymy się z minuty w oczy komuś tak no chyba w szkole w sytuacjach, ale tak normalnie, a tutaj zarzut o takim Cat tacy bezkarni jest tak iluzję, że jesteśmy jak przed sobą, ale tak naprawdę to stop loss możemy sypać już, gdzie chcemy jak długo chcemy normalnie w salonie pewnie definiuje odległości takich jacy jesteśmy w lokalizowanie jak długo patrzymy na siebie wszystkie są niewerbalne sygnały tutaj kulturowe taktów jesteśmy faktycznie bezkarni poniekąd inni i stąd właśnie to od wrażenia trawki niewielki tak, gdyż to złożony na kapciu dyskomfort w momencie, kiedy ktoś podchodził do mnie zawisa w lotach w Renault Grand z koncernem to do granicy ono jest ściśle Euco usytuowana w centymetrach, więc po prostu nasza strefa bezpieczeństwa gdzieś tam było parę razy w tych materiałach też, by naruszony to wszyscy, bo matek, które trzeba przy tworzeniu od doświadczenia via być świadomy i świadomie i nie używać, żeby właśnie widzenie wybić tak obchody z tego poczucia bycia tam tytuł, a jednocześnie, żeby to było miało sens, a jeśli się używać takie potencjalne, wybierając moment, żeby to miało sens bytu było kresu dramatu historii wtedy nie wybije bo, bo ma na to, iż inne znaczenie dla widza Dagna z drugiej strony teście zamiast siedzieć z happy happy happy też musimy pamiętać o tym, że ten obraz ma 3 60 stopni, więc dzieje musimy pamiętać w jaki sposób kieruje uwagę widza z kierowcą oraz wagi do czasów jest z dźwiękiem na tor jest bardziej niż obraz, ale obraz, który wkracza również, że także na dźwięk MALT z 1 strony jeśli jest przestrzenne rozpoznano dźwięki z przewodnikiem, ale też ludzki ludzka percepcja jest nastawiona na przetwarzanie wzorców ruchu wejdzie jako 1 z pierwszych oprócz rozpoznawania Paterman Tworzeń i w roku to jest kwestia ruchu, więc zewsząd sankcje mamy w nawet jakby w górne granice naszego pola percepcji wrażenie, że coś się porusza to tam skierujemy naszą uwagę, więc równo to jest klasyczne narzędzie znajdzie się chcemy za okresowe zeszlifować czyjąś uwagę, bo tam coś musi poruszać, więc 1 100 do śledztwa będzie wieża, ale to nie zawsze jest wyłapywane Woszczek jest wiele różnych planów pisarz poruszany jest dozwolone jest tylko w polemikę, bo jest to cały świat jazzu stara się jak opowiadać jak budować narrację do wydziału i dominuje to podejście jak siłować z spojrzeniem widza ja uważam, że to jest taka kalka myślowa z filmów IIB mówili, że powinniśmy raczej myśleć właśnie, po czym obecności nie chodzi o to, że widz ma patrzeć na wszystko raz pierwszy ten bank w Niemczech pokryte ropą, bo jest inaczej nie zobaczy niestety nasi to Caputa chodzi raczej o to, że jak i syn czuję jestem w jakimś miejscówka w tym studiu, bo ja będąc fizycznie tutaj jakoś się czuje tak czy niezależnie od tego czy wdanej chwili patrzy w tym w Ostrołęce powstał on nie chce wchodzić jak zrobić wielkie wykłady natomiast uważam, że jakość estetykę obecność musi być Hoss winien tak to jest tajne kody innym coś innego niż zwykle wizualna, gdyż oddalamy się od malarstwa fotografii kino Świt chciałbym, żebyśmy my zostawili na chwilę inne dokumenty in w dyby i te ostatnie też nawiązanie tego co co, o czym wy zaczęliście przed chwilą mówicie liczy narrację czy obecność poczucie ten właśnie podążanie za narracją czy poczucie obecności cenny dokument dokumentem, ale tutaj mamy też Energa fabuły prawda czy jakiś leczyć coś co on można nazwać fabułą albo właśnie nie realizmem, bo takie firmy też 3 też są zresztą rynna tutaj na tej wystawie można oglądać n p. wspaniałe wille i przedziwne chwilami filmy robione z SLD z kolei, o którym rozmawiałyśmy przed chwilą sporo się przed wejściem na antenę z 1 strony zachwycające wizualnie, a z drugiej strony też są niezłe niesamowite doświadczenie i emocjonalne tak triumfował właśnie to jest bardzo ciekawe, że takie się STK wilki magiczny świat trochę senną narracja, gdzie są też się wkrada się wiele znaczną wszyscy, którzy jesteśmy w stanie akceptować różne perspektywy, które dzieją się w 1 przestrzeni potrzebujemy imperializmu w tej sytuacji to jest właśnie arcyciekawej tych swoich tras logiki właśnie estetyki obecności męża miałem poczucie tam jakieś konkretne natomiast nie przeszkadza nam jeśli to fizyka się tam nie zgadza i to też jest wspierane ciemnym tłem to znaczy mózg dopowiada sobie jeśli na ciemnym tle ma też wyświetlane odwrotnie jeśli nabiałem to po prostu by nie działa ten mechanizm, czyli miejsce mamy większą czujność i jak jest ciemny ekran wodę tak samo większą czujność wieczorem czekiem przez las to wszystko to są takie też inny z psychologiem ewolucyjnym mechanizmy przetwarzania mechanizm recept, które tutaj też mają zastosowanie właśnie to te wyłaniający się postacie z czerni powodują większy komfort też mieli większe jego akceptację tej sytuacji także to też istotne chcę zjeść ciemny zapytać na koniec o prognozy na przyszłość, bo z wirtualną rzeczywistością jeśli myślą o kinematografii w tym momencie jest także nie mamy na różne projekty tworzone nam bardzo dużych festiwalach czy w Cannes ostatnio mieliśmy inne też też wystawę temu poświęconą, czyli i jakoś ten świat filmu zaczyna wirtualną rzeczywistość bardziej dostrzegać wiadomo, że wirtualna rzeczywistość jest już z powodzeniem wykorzystywane czy w grach wideo czy w biznesie w NBA kimś innym Wojtal zjazd edukacji talerze i nerwy czy w budownictwie na świat nie zaskoczyła, ale w wielkich projektach architektonicznych budowniczych tam wirtualna rzeczywistość jest mocna obecna na jaki jest właśnie z filmem w meczu z takim wstępie swoich mężów i film wirtualnej wiosce w akcje małych procencie wszystkich zastosowań jutro w rzeczywistości jeszcze teraz wchodzi rozszerzona rzeczywistość to nie jest, ale kluczowym naszym wszyscy chyba z rozwoju tego ogólne trendy w lepszy bilans nie da się, że będzie się wszechobecna jako interfejs, który zastąpi obecnie komputery natomiast władztwa osób teraz do wody z tego wąskiego zakresu Finlandia, których będą ewolucje i QNAP jest na pewno są wymogi jakościowe techniczne do do pokonania jeszcze, bo to za mało jakości tak dalej tak dalej te fakty niezależnie od tego no mu musi być też przekonująco, żeby widzowie naprawdę mieli trenować wiąże żadna nie była ciekawostka ale, żeby faktycznie oddawane w wirtualną rzeczywistość była niezbędna tutaj do zastosowania przy opowiedzenia danej historii tak tak cud tylko w tym następców wylaniu był taki dokument, który miał realnie poczułam emocje, bo wciąż też uczestnikiem tej sytuacji była w tej przestrzeni jest, że takie zastosowanie, która wybuduje świadomość ludzi jest szalenie ważny może być wykorzystywana rośnie też myślę, że dla nowych w zupełnie inaczej to były niższe, więc wada to wstęp co dla nich jest bardzo emocjonalną osy i emocjonująca sytuacja w rzeczywistości, bo postój dzięki temu kamerze wiało widz ma poczucie nie skorzystam sobie oglądamy tu najechania, bo jest ruszają wzruszające tak, że MEW wkraczamy poprzez częstymi postaciami i jesteśmy świadkiem bezpośrednio cudzych tweetów dużo bardziej emocjonalnie działo ruchomy tygiel folk Dance, że ma się ochotę podejść i pogłaskać kogoś dotknąć po prostu jakiś pewne aspekty naszej empatii które, które powodują, że chcemy wykonać pewien gest Solvency, czyli że rozpoznajemy, że coś możemy zrobić tak rozpoznajemy, że coś może zrodzić de facto nie możemy i wirtualnej rzeczywistości to będzie dopiero możliwe pewnie w ogóle do tradycji, gdzie realnie będzie mieć nałożone 2 światy, które będą równorzędne i będziemy widzieć też swój gaz, który wpływa na to rzeczywistość, a więc na razie to jest wirtualna rzeczywistość Alan jest podobno takim pomostem pomiędzy rzeczywistością, a argument w Galicji, ale tak naprawdę myślę, że to może jeszcze znaleźć dla siebie ciekawe zastosowania w wielodzietnej jest odcięcie od bodźców i odcięcie od rzeczywistości, bo takie sytuacje też są z bardzo wiele nisz właśnie przenikanie się być może nasz układ Niewiem testowanie dla młodych lekarzy operacji medycznych niedawno otwartym sercu będzie niezbędna tylko wyłącznie w Madrycie, ale na pewno jest też wiele aspektów, które świetnie się sprawę wirtualnej rzeczywistości, więc myślę, że tutaj kwestia właśnie tworzenia narracji tworzy kino to tez jest właśnie taka forma, która raczej wymaga więcej ceny ma wielkie cielęce niż niż argumenty religijne, a jest Einstein powiedział, że w oknie 7 latach trzydziestych napisał, że kimś jest marzeniem o jedno 8 1 1 zjednoczenia widza jak to bywa rzeczywistość w Stróżach w jego wolnej od tysięcy tak nie jest jeszcze 1 krok dalej niż niższe niż kino rannych z decyzją gen myślę, że w tym momencie dużą na tyle dużo większy sens ma wykorzystywanie wirtualnej rzeczywistości właśnie w dokumencie znaczy film dokumentalny, który oglądamy właśnie dzięki wirtualnej rzeczywistości są wystawiane w każdej Kister, kiedy daje niesamowite wrażenia wręcz bez kija do wrażenie obecności, w którym też Annę miłość mówią to jest bardzo bardzo silne co możecie państwo to we wszystko zobaczyć czasu przestrzenie wjazd na transatlantyku tę wystawę można oglądać codziennie podczas trwania festiwalu od dziesiątej do dwudziestej 18 lipca do osiemnastego licach to prawie do końca Rachel festiwalu codziennie bardzo gorąco zapraszamy też budynek ECS 1 na drugim piętrze, czyli ten nowy wspaniały budynek tutaj w centrum w centrum Łodzi bardzo gorąco zaprasza nomen omen cóż pewnie nieraz jeszcze będziemy o wirtualnej rzeczywistości rozmawiać, bo to pilna, bo to jest kopalnia tematów zresztą innym tekstem myślę, że może je za 1 0 lat od słuchamy naszych rozmów będziemy się z nich śmiać genetyki kiedyś było z telefonami komórkowymi w latach dziewięćdziesiątych, gdy była to jakaś ogromna nowinka IT telefony komórkowe wzięły 2 tony i nie martw udało się dotrzymać w małej torebce biletu może tak samo będzie z wirtualną rzeczywistością Ewę w 10 lat na pewno w Miłosz Hermanowicz pola Borkiewicz Miłosz Hermanowicz montażysta reżyser inwencji pola Borkiewicz reżyserka snów i badaczka bardzo nam się kuje tynk w tym nie zaprasza na kolejne relacje z festiwalu transatlantyk jutro spotykamy się już o godzinie jedenastej aż do godziny piętnastej 2 0 magazyny weekendowe Radia TOK FM tutaj będzie prowadzony właśnie festiwalu transatlantyk bardzo wielu ciekawych gości w studiu Radia TOK FM się pojawi, więc gorąco państwa zapraszam najpóźniej przez cały tydzień 17 4 0 kultura osobista prosto z Łodzi Patrycja Wanat dziękuję za dzisiaj idą skrzynia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: DO ZOBACZENIA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA