REKLAMA

prof. Mariusz Grzegorzek o filmowej Łodzi i fenomenie Łódzkiej Szkoły Filmowej

Magazyn Radia TOK FM
Data emisji:
2017-07-16 14:00
Prowadzący:
Czas trwania:
10:01 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
weekendowy magazyn Radia TOK FM prosto z Łodzi festiwalu transatlantyk kolejny gościł w naszym studiu prof. Mariusz Grzegorzek dzień dobry dzień dobry rektor Państwowej wyższej szkoły filmowej telewizyjnej i teatralnej imienia Leona Schillera, czyli 1 1 z najbardziej znanych szkół filmowych nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie ile osób co roku stara się o indeksy szkoły filmowej w Łodzi na pewno muszą to policzyć, bo to jest bardzo różnie prawda są takie wydziały Rozwiń » owiany niesamowitym napięciu wydział aktorski, gdzie festiwal pięknych dziewcząt faluje korytarzami Falanga mi takimi i inni i wziąć tak mówią dziewczęta, ale rzeczywiście jak udział dziewcząt jest wyraźnie zauważalny, gdy mamy około 70 0 osób każdego roku prawda tylko taka ogromna tak dawał też bardzo trudna, że my za kolokwializm do przerobienia i ilość kandydatów prawda natomiast generalnie myślę, żeby rozliczyć wszystko to dziś około 1 500 osób na wszystkie kierunki czy wydziały, które tam mamy Żyd bardzo dużo, zważywszy na to, że chwała Bogu dzięki ci panie za to imam nadzieję, że nigdy nie zmieni życiorysy uczelnią, która stawia na to, żeby posadzić tego kandydata przed sobą i po prostu z nim porozmawiać, a nie, żeby komputer nam wyliczył kogo mamy przyjąć kogoś nie przynosi analiza wszystkich uniwersytetach w innych uczelniach w tej chwili ile trwają takie egzaminy w takim razie bardzo długo na egzamin na wydział reżyserii trwają ponad 3 tygodnie składają się z 3 etapów, więc są dosyć wyczerpująco oczywiście wraz z każdym etapem następuje rodzaj pewnej wstępnej selekcji, która powoduje, że do tego ostatniego etapu finalnego ustawa wchodzi 20 parę osób, z których wyławiamy 6 7, który finalnie zostają przyjęte na wydział reżyserii no ale ile jest celem indeksu do rozdania n p . na takim aktorstwie od 2 2 2 3 tak jak jest ogromna ogromna reżyser tak m6 7 w kulturze, by dać do jeszcze o tym, że dochodzą do tego jeszcze studenci obcokrajowcy prawdę mówię tzw. puli polskiej zawsze stawiamy na to jakby paradoksalnie dobrze brzmi dosyć niedorzecznie świetnie nam się sprawdza tworzymy takie grupy mieszane nie robimy żadnego getta dla obcokrajowców, którzy mają swoje tam jakieś warunki tylko tak naprawdę tworzymy zawsze jakoś tak zintegrowaną grupę to się fantastycznie sprawdza i jakby nie generuje 1 fantastyczną współpracuje też fantastyczne przyjaźnie tak naprawdę także, iż w pewnym sensie toaleta jest, że jesteśmy jak na dni targowe jakąś taką International małą enklawą Wilno BC z tymi obcokrajowcami z bardzo ciekawa sprawa chciałbym, żebyśmy trochę o nich porozmawiali, bo inne, gdyby był moty w szkoła filmowa w Łodzi jest taką szkołą legendarną im przyjeżdżają ludzie z całego świata i chcą studiować tam, gdzie Kieślowski, gdzie Polański żel żyją ciągle tą legendą syn, gdy jedno, ale jeśli ktoś nie zna języka polskiego to co mu jak to jak wyglądają takie zajęcia, żeby tego widział, że takie zaskakujące bardzo prawda o tym, także teoretycznie praktycznie taka zawsze osoba zobowiązana genialna jest osoba, która w ogóle nie mówi po polsku roboczymi zdarzają się prawda, że są dziś podwójne obywatelstwo mieszane rodziny i t d. sytuacja jest jasna natomiast mamy Japończyków Norwegów w przeręblu francuska, która nie zna w ogóle poza nią, ale za bilet generalnie także za roczny kurs języka polskiego prawda zabrzmi podział dosyć odstręczający, dlaczego ziemia po polach nie wiemy wbijał do Norwegii i musiał przejść przez roczny kurs języka norweskiego po to, żeby studiować nabyć możemy się zniechęcił, ale też ten kurs jakość w pewnym sensie funkcjonuje od alei po tym, rocznym kursie studenci rozpoczynają studia, a n p . na wydziale reżyserii żebrać o 1 rzeczy, że po drodze, gdyby wiedział tak, by pewnego wstępu takiego co wiem oswojenia z tym dosyć specyficznym miejscem, które wszyscy łącznie z panią nazywają tą Łodzią prawda oazy jest też, jakby ze specyfiką szkoły ze specyfiką tego kraju godzi w sensie pomaga dziś jest na tyle zdeterminowany że, że decyduje się jeszcze dodatkowo na tym roczny kurs języka polskiego to świadczy o tym, że jest Bumar rzeczywiście ich rodzaj takiej bardzo świadomej decyzji natomiast w istocie dość ułatwia sprawy fakt, że tak naprawdę kluczowe zajęcia zazwyczaj odbywają się w takim układzie 2 kołowym jak gdyby uczeni pedagog nazwaliby profesorom prawda siłą rzeczy one oczywiście są prowadzone jakiś trybach mieszanych, czyli mało my używamy po prostu angielskiego i bardzo często po angielsku odbywają się te konsultacje, które stanowią uciekłem trzon tych zajęć prawda, bo oprócz tego życzył anegdotycznie rzecz biorąc taki dodatkowy wspomagający akcent i bardzo cię tak z młodzieżą bywa następują okrzyki Inter akcje emocjonalne i wtedy się okazuje, że z jakimś naprawdę przyśpieszeniem kosmicznym ta nauka języka jak matka już ukochana moja i słynna Mariką saga japońska nasza studentka, która po prostu nauczyła się języka polskiego w ciągu 2 lat taki sposób, że po prostu ciągle przecierałem no może nie oczy, ale uszy ze zdumienia, że jest możliwe jest różnie to bywa generalnie to by szczerze od razu po tym, jak gdyby dziwny niekonsekwentny wielokrotnie mi się jakichś zmianach o powoływanie specjalnych studził angielskojęzycznych, ale gdzieś pełza się wydało nam się, że miasto funkcjonujemy ciągniemy w tym roku mamy karna sam wydział reżyserii 2 4 osoby z całego świata się starają o 2 miejsca prawda, gdyby to ciągle działa i małe takie poczucie, że patrząc na to tak logicznie i pewnego zewnętrznego punktu widzenia brzmi to tak jakby podejrzanie jak w praktyce ta dziwna jakaś taka energetyczna zawierucha wokół tego języka polskiego o jakość przynosi jakiś taki paradoksalnie dosyć korzystny efekt netto ma szansę na indeksy szkoły filmowej czy mógłbym tak jak już się pan powiedział mu z tego z 1 50 0 osób wybiera się kilkadziesiąt tych osobno te różne w działalność na wydział aktorski albo reżyserski skupmy się na nich czy patrzycie na to ona dorobek głównie, czyli jeśli ktoś tam już gra od szóstego roku życia to ma większe szanse niż ktoś, kto nigdy nie grała, ale on, że obdziela aktorskim możemy się wypowiedzieć mu jednak jest tak że, gdyby każdy z wydziału ma ma swoje pewne wewnętrzne kryteria może, gdyby aktorskiego za chwilę wrócimy z MOK o wiele więcej się powielić siłą rzeczy o wydziale reżyserii prawda i bym tak nie ma zasady dajmy się jak 1 z największych wyznanie tych osób, które siedzą po tej drugiej stronie stołu wpatrują się prawda z tą zazwyczaj zafrasowany umieją w tych kandydat jest w tych jednak tych kandydatów jest to, żeby w pewnym sensie umieć do każdego przyłożyć trochę inny system prawda, bo n p. jest coś takiego, że mamy takich kandydatów na kary mają dorobek i udowadniają to, że ten film jest dla nich kimś razem taki bardzo głębokiego zainteresowania czy wręcz pasji i dużo robią prawda jak dochodzi takie dosyć niezręcznej sytuacji i to co robią znak jest źródłem wątpliwości dla nas, a nie potwierdzenia tego, że on ma predyspozycje reżyserskie prawda, a małe nawet kogoś takiego, kto wydaje się, że gminie do końca przekonany nie do końca jest pewien jakby, dlaczego do tej szkoły zdaje tak naprawdę co jest dosyć obciążającym faktem, ale dziś przypatruje się rozmawiamy z nim patrzył jak reaguje jak rozmawia jak umie potem w trakcie egzaminów przełożyć pewne rzeczy na nas na takie inne zadania dramaturgiczne oto widzimy w nim, jakiego jakieś zwierzę tzw. prawda kogoś, kto dziś, więc do tej szkoły jakość roku jest prawda ja zawsze podkreślam to może staramy się brać wszystkim osobowości osobowości prawda osobowości, żeby ktoś miał się ogień w sobie jakąś energię jakiś światopogląd jakąś energię po prostu jakoś tego wariantu wyższa jakość komunikowania się boi starała się nie dłużej takich takich takich rzeki takich takich kamieni przez to, że tak otoczonych takie okrągłe kształty, które głoszą strasznie trudno jest przebić się, gdyby coś głębiej i i 4 taki kłopot, bo z 1 strony osie za czas zawsze można się pomylić, ale z 1 strony trudno oczekiwać domaga się zmieni też 1 sprawa druga działań dotyczą 1 rzeczy to muszą być silne osobowości równie złej wierze z innego punktu widzenia to jest bardzo stresogenne na praca jest niestety zawsze związana z pewnym takim elementem rywalizacji z nie do usunięcia mimo tego, że tak strasznie pracy z moimi studentami mówi przestańcie już w Lubinie przestańcie dodaje, że takie urządzenie nie umiał się uwolnić od tego prawda gdzieś, bo od tego co kto gdzie ja tak czy ktoś zadebiutuje czy nie czy zrobić nie zrobi prezes tragiczne tak jak w zdobyciu siebie słuchać, a on mówi ja piszę są w rozumieniu opowiadają, że bliżej stworzy to nie interesuje się tym, że scenariusz to wszyscy ludzie piszą scenariusze są nieszczęśliwi, bo piszą test Dariusz mi powie co u ciebie słychać spróbuje, gdyby wyłączyć po prostu taki aspekt, czyja zawodowo akurat próbuje coś osiągnąć, bo to niebyła potwierdzi jakieś moje moje moje istnienie na tym ziemskim łez padole tak panie profesorze jest aktorstwo od wydziału aktorskiego jeszcze wrócimy Lwów wiedzieliśmy parę słów o o przyszłych reżysera, ale na pewno do tego ile jeszcze wrócimy prof. Mariusz Grzegorzek rektor Państwowej wyższej szkoły filmowej telewizyjnej teatralnej imienia Leona Schillera w Łodzi był moim gościom dziękuję Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: MAGAZYN RADIA TOK FM

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium teraz 40% taniej. Wybierz pakiet z aplikacją mobilną - podcasty, audycje i radio bez reklam zawsze pod ręką.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA