REKLAMA

Aktorki Dorota Stalińska i Izabela Drobotowicz-Orkisz oraz reżyser Mariusz Grzegorzek: Ukochany wróg czy przyjaciel? Współpraca aktora i reżysera na planie

Magazyn Filmowy „Do zobaczenia”
Data emisji:
2017-07-22 18:00
Prowadzący:
Czas trwania:
41:53 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Patrycja Wanat dzień dobry rozpoczynamy magazyn filmowy do zobaczenia bardzo wyjątkowy magazyn filmowy dzisiaj magazyn połączone z debatą z debatą festiwalu filmowego transatlantyk debata p t. ukochany wróg czy przyjaciel cenna współpraca aktora i reżysera na planie w naszym radiowym studiu w łódzkim dodatku studiu Radia TOK FM, ale bardzo wielu wspaniałych gości mówi Dorota Stalińska Izabela Tryba to być Orkisz aktorki dzień dobry witam bardzo wielu z nas jest dobry państwu Rozwiń » prof. Mariusz Grzegorzek rektor Państwowej wyższej szkoły filmowej telewizyjnej teatralnej imienia Leona Schillera dzień dobry dzień dobry występ po raz drugi w tym tygodniu widzimy się w tym w tym studiów właśnie łódzkim Radia TOK FM podcast naszej ostatniej rozmowy do znalezienia też archiwum Radia TOK FM na, ale to nie wszystko, bo skoro o debacie mowa debata oczywiście musi być udziałem publiczności i poza państwem, przez które naradzie odbiornikami są również z nami słuchaczy Radia TOK FM pani Izabela i pan Łukasz też również bardzo gorąco państwa inne witam tutaj w studiu Radia TOK FM, jeżeli państwo volvo może raczej nie wierzą jest to niezmiernie miło gościć tutaj studia studio zaszczyceni jak również zszokowani, ponieważ jest jeszcze chwilę temu widzieliśmy nastanie nowej wersji Slim studio z panią Dorotą Patrycją bardzo taka magia Radia proszę państwa czasami coś się wydarza no tytuł debaty ukochany wróg czy przyjaciel wokół gdzieś współpracy aktorów i reżyserów będziemy dzisiaj na rozmawiać będziemy też się pochylać się trochę nad zawodem aktorki, korzystając z tego, że 2 wspaniałe aktorki tutaj w studiu z nami zasiadają ona z kolei Annę prof. Mariusza Grzegorzka rektora będę pytać o proces szkolenia aktorów i oto jak z tego węgla no ma powstać diament inna, ale zaczną z tego pytania, które zostało zadane już w tytule samej debaty, czyli otoczy reżyser jest ukochanym wrogiem czy przyjacielem przypuszczam, że czasami jest taki Targ taka albo taka może w tym samym czasie jest, ale jest to zarówno w róg, jaki przyjacielem, jakie są wasze doświadczenia pani Doroty były inne czyny jednak pracował z 1 z wieloma bardzo reżyserami wybitnymi jak nie cieszy ja w ogóle nie bardzo umiem pracować w konflikcie wokół niechętnie pracuje w konflikcie staram się w Sydney pracować nad projektami, które wiem, że zagwarantuje to nie znaczy, że nie dyskutujemy, że się nie kłócimy, ale nie takim skrajnym konflikcie, a zdarzyło się, bo n p. dla przykładu no i miłości wszystko wybaczy Janusza Rzeszewskiego reżyser, ale duchowny uważał, że robimy komedię muzyczną, ale ja od początku wiedziałam, że mój film psychologiczny z piosenkami Balzaka po opowieść o uzupełnienie komediowe gdzieś z strzelaliśmy się bardzo jej pamiętam, że wielokrotnie raz bez obaw jeszcze młodą aktorką, ale musiał się tego nauczyć, że jeżeli nie zgadzam się totalnie psy koncepcją nadano sceny reżysera to on może zamówić mówić mówić ludzie i tak zagram to co uważam, że słuszne zresztą dość potem sprawdził na tle innych miast, by monografię o tyczce największe swoje filmy zrobione z Basią sens z tego powodu też tutaj jestem przecież procesji retrospektywa i przyznam się, że Basia i dla reżyserem wyjątkowym, ale wszystkie one niezwykle przygotowana do filmu ona bardzo precyzyjnie wiedziała, jakie chce uzyskać inny, ale wszystkim czerpała sektorach jak taką pracę lubię, że jeżeli reżyser potrafi czerpać z aktora, czyli spotykamy się rozmawiamy wcześniej omawiamy te postaci, że nie wchodzić na Plantach w stawki VAT tylko muszę bardzo precyzyjnie zbudować tę feralną postać i mimo to wielokrotnie na planie ja czułam i jako etapu prowadząca postać ja jako ta postać dla Mariana nie jak Dorota Lenza zachowam się inaczej w danej sytuacji i to było świetne u Basi żona na ślad przyjmowaliśmy 2 warianty wtedy przegraliśmy ten wariant ona pozwalała na to, że gracz ten wariant, który okryje chodzi i dawała zagrać sceny w taki sposób poprowadzić trują uważam bardzo często żebracy pojawią się filmy właśnie bardzo obrazowo zażycie pojawiała pojawiała ta ta wersja moja, ale zaznacza przykład z historii niemoralnej damy z kasyna Johna zrozpaczona jedzie na samochodzie tam nad morze i myje płacze potwornie opada głowa i na kierownicy szlocha potwornie szlocha, a z Aidy, a po debacie Basia zmieniła koncepcję i wyżej nie pytać bo, bo w weekend zaczął o tym, był film Jana k w montażu nie zmieni podróż takie chrapanie po to, jakiś ten dzień tak dosyć sentymentów prawda, ale wpierw, żeby doprowadzić do tego to i to jednak wybrała się ten wariant ten mój tak, żeby to, że to zostało, że miała odbić od tego płaczu bracia od razu, żeby to było po prostu żona Lecha Jaś upieram, że to powinien być szloch i to zadziałało na korzyść na korzyść filmu czułam się żona we wszystkich filmach tak pracowała w nim, że dania w plenerze w rolach jak pani doświadczenia w Stargardzie, ale tym razem Navarro Pérez Zdort rzeczywiście w tej roli bramki to było wielkie przeżycie, bo w końcu wygrałyśmy te castingi do 4 w 2 lata po szkole teatralnej w klinice to było wielkie doświadczenie to ogromne w taki, jaki intuicja ogromne Barbary tak to, bywa że przy, której się od nich właściwie w jaki sposób uczyłam cały czas 2 części są dziewczęta z Nowolipek Rajska jabłoń tam już moja postać jest bardzo dojrzała, ale zaczynałam pierwszy raz na planie filmowym właśnie sceny z Ignacym rajskiej jabłoni to naprawdę było trudne i nie graliśmy chronologicznie w związku z tym Barbara rzeczywiście musiała nas w bardzo szczególny sposób prowadzić mówi ja jestem w ogóle zdania mam też jakiś dorobek reżyserski teatralny filmowy język z tej drugiej strony stawałam już też jestem zdania, że rzeczywiście tak jak Dorota, mówi że aktor nie jest zabawką w rękach reżysera uważam, że reżyser ma pewien sposób zaszczyt poprawę poprosić współtwórcy aktora, który przecież jest jego medium tak niskiego medium, więc my to z Barbarą to my czasami w chodziłyśmy w różne konflikty, ale mi żonę wychodziły też na na dobrą jest inne strony przede wszystkim przez to że, gdy w 2 miejsce gdzie by się nie zgodziła izba się ona wymyśliła genialne sceny potem naprawdę wspaniały zarzuty stają się, że ciągle jak nikt nie chciał być odtwórcą nie tylko Jacewicz twórca ja uważam, że ziemia w tym wypadku, zwłaszcza w głównej roli która, gdy cały ciężar odpowiedzialnej za film jest oparty, że ten jest współtwórcą i reżyser tego nie akceptuje no są tacy reżyserzy ostatnio straciłem bardzo fajną rolę, którą chciałam zagrać zadałam na dzień dobry Jeślinie podeszliśmy w ogóle po przeczytaniu scenariusza zadałem reżyserowi zwolnią przecież znanemu też pytanie czy można tam n p. parę przekleństw mniej się wynegocjować z no i święta obraza ona na zawsze go nie znaczy brak porozumienia nic pani rozumie obie panie rozwiązali to ja rozumiesz potem może dobrze, że tak wyszło, bo nie nie bardzo widzę, jakby to można było potem wożeni na planie pracy, bo uznał, że szacunek wzajemny wnosi o wybitnych twórców rys reaktora każe wysłuchać tej drugiej strony to Craig prawda panie rektorze to kraj stworzył taki teatr kukiełkowy także chciał zastąpić w ogóle aktora tylko marionetkami, że ma wiele było takich procesów i biznesu wały ja mówię pracował z bardzo wieloma aktorami z tak najwyżej reżyserami w dyby, którzy obsesyjnie bronili swojej swojej racji pewnie, że Invest in taki bardziej formalny to ma jakiś sens, ale to są rzeczy, które chciał wstać wcześniej przy pracy, żebyśmy wiedzieli w jakim charakterze się spotykamy na tym planie bo gdy państwo słuchacze nie może do końca się zdać sprawę to jak stolarz robi stół to jest coraz lepszej formie zgłoszę ten nowy krzyż uznał że, a teraz my pracujemy na swoim organizm na swojej psychice na swoich emocjach przecież po to, żeby wzbudzić emocje po to, żeby zagrać ze scen dziennie jest przerażenie płacz potworny ból, ale to musisz sobie również MO zwolnić wyzwolić to znaczy w sposób kontrolowany, jeżeli ja płacze wyjeżdża mi ziemie my nie urwało rękę drożyźnie znaczy rzeczami urwać rękę, żebym ja to mogła zagrać prawda tylko, ale muszę sobie znaleźć te emocje, które pozwolą widzowi uwierzyć, bo wtedy jest prawda tak, jeżeli masz tylko technika to jest nieprawda, jeżeli reżyser potrafi właśnie wybrano czerpać jak mogą wysyłać drogie tanie nowe tryby obok tej technice pracy za chwilę jeszcze będziemy rozmawiać w drugiej części naszego spotkania, ale chciałam panu Mariuszowi oddać się na głos i zabrać jak to wygląda z jego strony znaczy z punktu widzenia reżysera czy ten Pyskaty wygadany akceptuje skarg na planie czy to lepiej jednak byłoby mieć kogoś komu się mówi o kraje jak chce, żeby to wyglądało taka nie inaczej szczerze toczyły się, że nie ma w ogóle żadnej zasady tak naprawdę nikt dziś w pewnym sensie bym chciał sięgnąć do takiego dosyć specyficznego zjawiska, które bardzo często obserwuje, które obserwowałem wtedy, kiedy ja zaczynam swoją pracę, którą obserwujemy na studentach mojej grze w bardzo często szczególnie na początku reżyserskiej i drogi i nie rodzaj pewnego lęku przed wejściem w taki gęsty kontakt z drugim człowiekiem prawda i bardzo często taki rodzaj do pewnego takiego faszyzmu czy takiego reżyserowania bardzo pomóc tak wg wskazówek wynika wcale nie dla dnia z tego, że ten jest tak precyzyjnie wie, o co chodzi tylko chce nawet wybuch przed sobą w pewnym sensie samym stworzyć wrażenie pewnej kontroli nad sytuacją, która ma być wyrazem tego jakoś panuję nad tym wszystkim niesie wydaje, że w istocie swojej najważniejszą rzeczą i tak największym osiągnięciem reżysera w ogóle tak, by świadomość, że mamy do czynienia z bardzo skomplikowanym zjawiskiem tak naprawdę jest płynne i bardzo skomplikowane i czasie nie napinać nie nastawiać jakieś góry przygotowane sytuację tylko trzeba być taki, jakby żywe, że byli w symbiozie ze wszystkimi ludźmi, którzy ten film współtworzą prawda z aktorami w szczególności rzeczywiście trochę tak jest, że reżyserzy wmawia się czasami dzielą się na tych taki nie ma bardziej formalnych bardziej taki poziom wizualnie rzekłem skoncentrowanych, których inscenizacja nie wiem piękno tej inscenizacji piękno obrazu filmowego ma być tym głównym prawda jakimś elementem inni tak jak Basia Sas n p. prawda zawsze mi takimi reżyserami tego starcia z drugim człowiekiem na planie prawda jest w tym sensie, że gęsty relacjonuje, że konfliktu tak w i no tak to troszeczkę jest prawda mi się, gdyż naj naj naj istotniejszy jest dobrze się Baala sprawdza i jest mojego doświadczenia wynika wprost tylko jedno, że nie można się nastawiać nie można się napinać i rzeczowość taki bardzo żywej symbiozie z aktorem chciał być bardzo taki, jakby żywej relacji prawda bez szacunku i zaufanych, jakby w ogóle nie mówił oszacuje szacunek to nie jest dobre słowo szacunek narzuca taką taki, bo też pojęcie, gdyby z gatunku savoir-vivre u ani się wydaje, że żona i w radzie miasta o realiach i zdemolowali też nasza drużyna grała źle, że tanio szacunek jak tu dorzuciła, że potrzeba wiary, ale wiary w siebie wzajem swoje możliwości to znaczy też zdarza się, że i pan, gdybyśmy teraz zrobili film to one nie do końca, więc ja mogę zrobić to, a ja wiem, że mogę żyć jak wiemy właśnie chyba czasem nie wiesz ja akurat wyjeżdżam na chwilę istnieją jednak to nie, ale pani Doroto i tak pani Elżbieta Lech Poznań zieloni rozmawiamy o tym, bo musimy wziąć małą przerwę w odnalezieniu MAE jest dla innych terminali na głowie Radia no z informacji Radia TOK FM dowiemy się co się dzieje w hali i za granicą wracamy dosłownie na Tarnogaj Dorota Stalińska Izabela Tryba dobić Orkisza oraz c Mariusz Grzegorzek są dzisiaj ze mną w studiu oraz pani Izabela tanga słuchacze Radia TOK FM, który gorąco tutaj witamy to jest element taka radiowa debata, która jest związana z festiwalem filmowym transatlantyk ukochany wróg czy przyjaciel współpraca aktora i reżysera na planie stąd właśnie aktorki reżyser w studiu Radia TOK FM dzisiaj zasiedli nowo wywiązała się taka dyskusja pod koniec ranę poprzedniego dnia wejścia, że leczyć tutaj chodzi o wiarę w siebie czy chodzi o szacunek czy chodzi po prostu może o zaufanie przy tej współpracy z ziemią wierzyciela, czyli wzajemna tak, że ja muszę mieć zaufanie i wiarę, że reżyser wie, o co mu chodzi naprawdę, ale reżyser musi wierzyć mi aktorce, że ja jestem w stanie być nie tylko to wykonać tylko, że być może mogę wnieść coś coś więcej tak pan może nie wie, że jest w stanie zrobić salto taki, który by się przydało w tym momencie fajnie ja mogę sobie nagle poczuł, że to jest możliwe taka była inna praca latem smakują z naczelnych z Jurkiem Stuhrem pracował, gdzie pan, że gram tu główne z kolei gdy mówię tam nie nie było w planach jakiś wynik wygibasów gimnastycznych w Łodzi jest to taka scena, która poraża widownia, ale też wie myślę, że każdy tak naprawdę aktor z krwi kości jak przeczytał scenariusz się też tak musi żyć w euro lał i PSL tworzy jej psychofizyczne powstaną oczywiście wnosimy w końcu jakiś masowiec zbudowany w inny ustrój no przecież szczególna ochrona brzegu przecież ćwiczyłam mówi jak może chodzić taka osoba nie było tego są na linach chodzić dziwnie czy inaczej, ale ja jestem wychowana wśród chłopaków obserwowałem chłopaków wiek ja jak chodzą Jan dorastających w 2 × dług zacznie się prężąc muskuły też była i tak chcą być tacy co zrobić odważnej roli Dorota co robimy film właściwie, ale buduje się, że butów tak naprawdę od korzeni dostawali powiedział, że także, ale przez to błoto warunkuje całun całun dalej ETS chodzi jak się poruszać, jakie masz przy ruchy tego reżyser nie zawsze, ale ja myślę że, że jest jednak mimo wszystko jeszcze ważną rzeczą to, że Penn aktor zaproszony do tworzenia tego zamierzenia, który ma reżyser jednak też firmy mimo tej całej naszej twórczości i temperamentu u siebie i sposób szanować tę nadrzędną w jaki sposób, by rolę reżysera tak inna jest niedorzeczna 1 z ceny mieszkań rozwalać stanę się z wieży Eiffela po prostu nie fair najnormalniej w świecie w moim przekonaniu umawiamy się na co jesteśmy jestem ja aktorka toczyły zaproszona i my staram się wykonać to do czego się w jaki sposób zobowiązałem program rzeczywiste wymieniali o takim błędzie Boże nie chcesz wykonać, ale jeśli mówimy o tym, ukochany prawda wróg no to właśnie m. in . w te toksyczne sytuacje się zacznę od manipulowania ze strony reżysera osoba aktora, a potem, ale i wizja na nagrywania swojego, że nie było dane, bo ze mną o to by nie przeszło, ale przecież wiemy, że są ich nie było konfliktu, że ktoś wylądował w domu wariatów leczył się psychiatrycznie Borys wymagał nie wiem jak nasza z NRD strasznie brutalnych czy nie obnażają Andrzej destrukcyjnych, jakby dla psychiki młodych, zwłaszcza młody Car ożywiona szacunku na co narażony na tego, że ja chcę powiedzieć wszystkim młodym aktorkom testujemy chciały ile za, że testach trudny zawód, ale ten zawód daje prawo wodne prawo odmówienia nie ma obowiązku wykonania przez godzenia się na rzeczy, które są poniżej swojej własnej godności ludzkiej plasterkami jesteśmy aktorkami dodaje ja jestem jak dobrze, bo tak zgodnie bowiem razie zakłamania też reżyserów bardzo często uważane są jak z tym, żeby namawiać abstrakcji, że konia umieć malować tak mówią zdaje się na na plastyce tak w szkole plastycznej, a u nas zakłamania Jaknie umiesz rysować dzięki Regiomoto wymyślać takie dziwne rzeczy jest szokować skandale rozebrać się nie chce się będą stosunki widzieliście to na Facebooku 3 lata jakiś tam, gdzie grono ludzi podobna do głównych od lat czworga z palcem w tyłku poprzednika chodzi naokoło, że wyrażam państwa za dosłowność to jest to siedzi na około widownia nie protestuje i w ogóle jak można nazwać country i jak to się tak, ale to my nad Renem zaczyna ta rozłazi z tą dyskusją i o tym co jest sztuką, a co może nie tak dalej to co jest zupełnie inna dyskusja, ale bardzo dobrze, że zaczęliście mówić, o czym się o ne na pewien temat okruch chciałabym porozmawiać strony więcej mianowicie o tym, systemie szkolnictwa aktorów JM jak to wygląda jak można przygotować się w ogóle do tego, żeby na tę Renate na tę walkę z emocjami też własnymi nowe meble później sobie z nią radzić podczas podczas planu filmowego później wychodzi z roli tak dalej tak dalej ale zanim o tym, powiemy to chciałbym zapytać Anna Mariusza Grzegorzka, o co się po co bym troszkę pytałam czy naszym ostatnim spotkaniu, czyli jak ze taki godną wielkiego grona kandydatów, których co roku jest mnóstwo do szkół aktorskich jak wybrać tych kilka osób, które mają w przyszłości sprawdzić się w tym zawodzie jak sprawdzić to w ciągu kilku minut, kiedy ta osoba młodziutka staje przed nami czasami z dorobkiem czasami bez Night dostrzec właśnie to to coś w tej osoby, żeby demonizować nie demonizować jeśli twarożek widzimy też kilka minut, które nagle decyduje o ludzkim losie bardzo bardzo skomplikowane egzaminy, które trwają po prostu ułudę tam 3 tygodnie, a vis, a więc, gdyby to nie jest także na pstryk nagle, iż olśnienia następuje albo nie i każdy sprzęt albo nie jak w każdej szkole artystycznej też niezwykle trudne prawda, bo oparte przyszli na bardzo subiektywnych przesłankach, bo tak naprawdę każdy troszkę inaczej czuję trochę inaczej widzi tych członków komisji mimo tego, że istnieją pewne obiektywne przesłanki pokaże, że w dzisiejszych czasach to jest troszeczkę za mało prawda no bo kiedyś bardzo dużą uwagę przywiązywać takiej funkcji technicznych prawda jak n p . z coraz szersze nie przywiązuję, bo idę po raz kolejny do kina inie rozumiem obok no no jak to on nie ma, ale duży z kwestiami się, że to można poza egzaminem w szkole filmowej jakoś tego dopilnować miasto do czego ja zawsze najbardziej namawia odznak pilnowanie pewnej takiej osobowości prawda jakiś takiego bogactwa wewnętrznego tak i pewny i najważniejszy skłonności do tego, żeby przez te wszystkie transformacje nawet najbardziej traumatyczne prawda osiągać jakieś oczyszczenie wewnętrzne jakiś katar zjazd prawda, że był między siebie swój system dokładnie to znaczy z to znaczy ja zawsze płaci z aktorkami, którym wie, o których wiemy, że mają ochotę na jazdę, bo nie mają ochoty dojazd do nich krajowe jak miłość proszę uprzejmie nie ma problemu ja to czuję intuicyjnie aktorka ma potrzeby wykonania tzw. jazdy czy nie ma jazdą nazywam wejście jakąś niebezpieczną traumatyczną trudno o precyzyjną sytuację, która w istocie swojej tu to oczywiście służy zbudowaniu skompresowane New no jakiś taki Energi, która ma gdzieś docelowo zapewne ma taką funkcję oczyszczającą uprawia również dla widza, który ogląda no ale ale, żeby do tego doprowadzić trzeba przejść czasami przez bardzo skrajne stany w zakład uwielbiam bardzo skrajne stany sam się doprowadza do skrajnych Stanów i uważam, że wszystko tak naprawdę z kwestią pewnego powiedział lekarz tak właśnie zaufania takiej wewnętrznej energetycznego porozumienia z Wieniawy Lublin jak duży nacisk, a ja mogę się ślizga się do jazdy jako aktorka, ale wiedząc, że ktoś tego absolutnie tak będzie pewność, że alkohol ma pani pewność tak naprawdę już w trakcie pracy moim zdaniem tak, bo co się czuje prawda ja myślę, że dla pań sądem przerażeniem, że słuchacze są, ale ludzie się nie boją jazdy pani Dorota znudzi się jazdy nie boją ważne jest to, żeby to czemu służyło, żeby nowa duża zjazd jedno, a tu będą działać żaliła się z jazdy, bo mam wrażenie coraz częściej się używa takich środków innych 0 i za granicą, jakby właśnie odporności psychicznej po to, tylko, żeby czymś zaszokować co niekoniecznie służy, gdy dzieło samemu tak, bo do węzła Wierzbna w razie mam taką prośbę nie dzielimy świata na taki będzie klarowny i sensownej zbudowany na zasadach na takim jak nasz tyjemy i na taki świat drugi jest taki chaotyczny powiększony i nieprofesjonalnej z palcem w dupie, bo w istocie swojej świadomości strasznie przenikają i w istocie swojej wodzie w dzisiejszych czasach jest coś takiego, że wiele wspaniałych rzetelnych rzeczy, która z porażają swoją jakąś taką poziom konstrukcją jest też wiele w tej spółce tak powiedziałbym nawet na dzisiejsze dane w tzw sierpa z dupy cichego tego, że nudzimy się tak strasznie, że nie można po prostu na to patrzeć i po drugiej stronie tej tzw. sztuki poszukującej jest wiele rzeczy, które są w jakimś biorąc pod uwagę, iż nasz wewnętrzny kompas jakąś hucpą kompletną, ale są te rzeczy porażająco piękne jest żydowskie strasznie skomplikowane wielowymiarowe i nie możemy stawiać taki jedno znacznych po prostu mu list od nich Manilę, trudno więc zgadzam powiedział przed chwilą z moim ciekawym doświadczeniem nowym minęło 3 0 lat Dakoty, a w zagrania bramki od tej premiery i to w jaki siermiężnych czasach na dodatek, gdy jest ciekawa dla mnie niezwykle rzecz, ponieważ ja nie chciałam zagrać pewnych scen zbyt ostro za poddanych jak mówią Barbara przepięknie wymyśliła scenę przed utratą dziewictwa przez bramkę wiem, że to jest 1 z piękniejszych scen, aczkolwiek wstrząsająca scena po i inni dla mnie zawsze było bezcenną rzeczą to że, że i wtedy i teraz przychodzą do mnie ludzie który, którzy oglądają te nowe pokolenie mówią one tak zeszła na złą drogę tak tak się zagubiła, ale to jest taki właśnie oczyszczająca rzeczna to moim celem ja nie wiedziałam co wyjdzie, bo przecież reżyser to w końcu tworzy lepiej do końca, ale taki cel stworzenie tej postaci do była kobietą upadłą w jaki sposób gapowicz jestem wizjonerem, ulegając wolnych miejsc ran miała swoje piękno i miała swoją prawdę wewnętrzną też tak jak rozumiem, że żelazo razowe chemiczne liczą, że dokładnie czy bony tutaj zawsze przychodzi taka kwestia poczucia bycia wykorzystanym wykorzystaną przez n p. reżysera te padły takie słowa marionetka i t d . a z drugiej strony zgody właśnie na ten wyjazd eksperyment na na tę jazdę bez celnych i bez tej odwagi pewnie właśnie takim oczyszczającej sztuki, by Enea nie było, ale czy to jest właśnie Meller no to są jakieś kwestie takie jednostkowe trochę z granicy też psychologię do gadania się między reżyserem, a ty pozwalasz las w gminie Pilzno 2 wiele osób jest Stwórca też nie jest do końca, jakby każdy ma swoje też, by różne postrzeganie świata wagi tzw. szary człowiek zostaje twórcą mało tak było, bo nie ma takiej potrzeby, żeby coś znaczy dla kolekcjonerów właśnie za lepszy bilans pamiętać, że wymaga szkoła filmowa jest trudny temat tego, bo to jest zagrodzone sama młodzież uczy, że kiedykolwiek tego, kto ma mikrofon temat władza je chronić ludzi jak twierdzą, że kiedyś tego czy w ogóle ktokolwiek jest w stanie przygotować aktora, ale też pewnie reżysera do tego, żeby jednak z tymi emocjami później sobie radzi co znaczy z tym, żeby z tej roli wyjść i nie wylądować w psychiatryku tylko nawet jeśli trwa to miesiąc po jakimś takim filmie, a znam opowieści takich aktorów, którzy wywodzili miesiąc 2 miesiące z roli czy tego można się nauczyć i czy szkoła tego, że ja nauczyłam się ja miałam do czynienia na krzyku jest cena, którą jest scena morderstwa para, która wynika z niczego właściwie 2 potworne napięcie zbudowane dziś widać na ekranie jak i każdy mięsień twarzy idealny, gdy zbliży potwornie, bo to z niczego nas powtarzania za nich pani powie niech pan mi powie niech pan i z tego dojdzie czy pan zamiar się wydawało jeśli nas potworna zamieni się wydawało, że ja potem po prostu o tej scenie, że rozmyła i normalnie wróciłam do domu, ale otworzył mi mój narzeczony, który stanął miał być porażająco nagle oczy zdziwiony podział Jezus Maria co się stało, że ktoś przegonił to znaczy coś musiało zostać w napięciu mięśni na czele z gry w energii w NRD w energii prawda no, więc jak kolacja z jagodami litry na sekundę ludzie tego co pani Patrycja pytała jak chce zamieniać te można mierzyć się też ma doświadczenie, czyli z osobą, która nawet nie nauczyła się na pamięć tego tekstu na egzaminach plan, że inne, ale jeżeli popracuje przez 1 0 minut 5 minut Pasieki zadanie i po prostu można rozpoznać czy jest potencjał, bo nie ma ludzi, którzy w porządku są fantastyczni, ale jest potencjał czy słyszy co się mówi i jest w stanie wykonać tzw. elementarne zadania jak ktoś ma taką potrzebę transformacji podstawową prawda jakaś taki anons ważnych landach jest też jego wolność prawda wyrazów bank w USA różnica cen recytacja mówienie o poezji czy masz Radia patrzy na dbaniu i tanimi wierzy i zasad to zagrać, a czy mi wierzyć teraz będą informacje Radia TOK FM nie znano już chętnych informacji Radia Zet RMF FM już za chwilę bez magazyn filmowy do zobaczenia bardzo nietypowe bardzo wyjątkowy pisze magazyn filmowy połączony z debatą festiwalu filmowego transatlantyk ukochany wróg czy przyjaciel współpraca aktora i reżysera na planie rozmawiamy sobie tutaj w takim składzie aktorki Dorota Stalińska Isabella robot David Ortiz oraz Mariusza Grzegorzek rektorem szkoły filmowej w Łodzi my są z nami również słuchacze Izabela pani Izabela oraz pan Łukasz, bo jest to oczywiście debata, więc z udziałem publiczności musi się odbyć się jeśli państwo macie w ogóle jakieś pytania to czekam tutaj na sygnały też chętnie głosek to na prawdziwej debacie Anny wygląda chętnie ten głos oddam, a teraz co daje głos pani Izabeli, bo przerwał brutalnie tuż przed informacjami, ale już oddalają się tego czy można aktora tak przepuścić przez szkołę, żeby on umiał się po tym terminie wylądował w psychiatryku Lach Mann muszę powiedzieć pewne rzeczy o sobie mianowicie od 2 5 lat uczy pracy głosem w mówieniu wystąpieniach publicznych wykładam w Uniwersytecie papieskim, ale najbardziej chodzi o to, że zbudował własną metodę autorską, która łączy warsztat aktorski z psychologią, a dokładniej z dogoterapii Viktora Frankla, czyli trzecią szkołą wiedeńską jestem o tym, święcie przekonany na skutek bardzo wielu doświadczeń również takich osób, które przychodziły do mnie po szkole teatralnej w kilka-kilkanaście lat bardzo pokiereszowane bardzo w szkole często zranionych bardzo mocno, że podstawą rzeczą podstawową rzeczą jest ten błąd który, który popełnia wiele osób do czego dopuszcza się niestety w szkołach wywalać na wejściu powinna się osoby, które mówią, że jest taki nieśmiały mam tyle kompleksów w związku z tym chce do tego zawodu absolutnie ci ludzie, którzy chcą się leczyć przez to że, żeby wystąpią na scenie, by tu halabardy ponoszę tam królem będzie i wróci jak ma wrócić dopiero za przeproszeniem potem i tak n p. ten ten dysonans to człowiek w sobie nosi wreszcie się kończy tym, że następuje takie albo innych uzależnień to nie jest moja teoria tylko to, iż praktyka wielu lat jest 30 parę lat na scenie z 2 rocznikami kończyłam różni, bo wyszłam za mąż urodziłam syna na studiach, więc to też nie 2 4 osoby, ale 4 2 komplety profesorów i o tym, święcie przekonana, że tak jest itd jako ktoś po prostu musi być to ktoś coś innego z Gruzji i psychicznej o silnej tożsamości prawda mówi się, żeby mógł na nas sobie pracować i się zbierać po jeździe na nowo wrócić do siebie ani w kawałkach wylicza jak pisze Wojtyła skończy ostatnim zdaniem w swoim wierszu pisze aktor tylu ludzi przez siebie przeszła to ile z ciebie jeszcze zostało bardzo wiem jak chciał dołączyć wyborze wyrzucić tych osób niż zajęcia w przemyskim rodzi też wyrzucić nie dopuścić do tego, żeby wykładowcami zostali ludzie z jakimiś kompletnymi z odjazdami ci zboczenie chorzy boli, bo daje przykład z 1 z naszych szkół, gdzie młodzież się skarżyła potwornie prawda, że nagle jakiś performer z uznanych znany miał wykłada mi zaliczać ich zaproponował jakieś po prostu rzeczy straszne z trudem dziewczyny, że pokazywali swoje performance, który polega na tym, że on działa na nich swoje i kończy tę imprezę do jakiegoś kwiatka i to on ma jest zmuszona młodzież szkoły do oglądania takich rzeczy idą, jakby o ustosunkowanie się do spania w muzeum z roszadami w 2 Piotr i taki jakiś sposób nie to jest chore to jest chore, bo to jest nadzór nad użycie swojej władzy, która taki słaby człowiek student przyjmuje, że żal tego nie zrobi nie obnaży się n p . nagle, gdy zdobędzie wyrzucony aktor słynie polega na obrażaniu się w Senacie fizycznie bak te są części polega na tym żołnierza można ukraść ubrania zagrodzie jest dość, że jest nadzieja, że wątek Apropos telewizora kiedyś obnaży wizyta jest, że świat nie zawali rodem z Orłem na boreliozę, ale na pewno nie dbano pod uwagę treść autobus pojedzie w barwach Bayernu Monachium w taką stronę już choruje Dorota jest stworzenie tej swojej stronie chodzi o jakiś absurd drugi raz widziane szczególnie szkole teatralnej, gdzie można je kształtować akces wspaniałych aktorów z ich z normalną psychiką trwoni dokonało na razie gawrony z Anielą i Mariusz Grzegorzek jako rektor Today oraz z reklam za 1 000 000 butelek z takich sformułowań padają jak rozumiem złodzieje oczywiście aktorki nie są stricte serkami jak gdyby nikt tego nie nikomu chyba tak naprawdę nie proponuje się z nielicznymi wyjątkami, które potwierdzają regułę mieć coś takiego stać, żeby o tej na tę jazdę tak zeszliśmy prawda, ale chciał, żebyśmy pamiętali, że w istocie swojej wydaje się, że w historii kinematografii również Polski to najbardziej przejmujące najbardziej wiwisekcja i inne takie najbardziej bolesne kreacji prawda, kto gdzieś tam zostały w historii kinematografii one zawsze no to przykład słuchamy kogoś napadnie Daniel Day-Lewis filmie pola i PIT i Andersona aż poleje się kre w na żywność oraz głównych niedawno widziałem również Polski i tak jak opierają się jednak na takim podziałem dosyć osobistymi takimi dosyć specyficznym zajmowali się aktora prawda z reżyserem, że reżyserzy aktorzy szukają siebie wzajemnie prawda, że pani Dorota niech pani wie że, gdyby to nie była Basia Sas w tamtych filmach prawda, gdyby was nie zetknęła mnie jakaś energia pewna i jakby podobny sposób Misiaczek to, że w, jaki sposób zrozumiały jeszcze prawda wiedział co chcecie osiągnąć od uderzeń, by nie poszłaby pani prawdopodobnie tak daleko herbaciane żadnego wycinane drzewa, ale ja tego nie sprawia, że to jest, żeby się nie zgadzać z 3 można już bardzo daleko pod warunkiem, że jesteśmy spotykamy się do nas ziemię i ustalamy toczy urazu rozumiemy się wzajemnie tak idziemy w tym samym kierunku, że nie może być zaś jestem w wodę symbolem walki na planie tak walki reżysera z aktorem Ns 3 1 wieś będzie, bo to jest absurd dlatego powiedział, że zawsze przypominam, że umrze można było zjechać z klanu, że to niema tu musu przypominam państwu zaś od lat mówiłam kocham swój zawód naprawdę nie wydaje się, że dużo w nim zrobiła mi leży w przewadze też do historii kina i bardzo odważnych również ale gdy żaden zawód łącznie z naszym wspaniałym zawodem nie jest warte poświęcenia mu życie i zmarnowania sypkich coś, ale może po coś kontrowersyjnego, ale pamiętajmy o tym, jeszcze, że aktorstwo oprócz tego to jest 60 % zadowolonych chłopców dziewcząt, które przez agencje castingowe przyjeżdżają, obsługując różne mniej lub bardziej luksusowe rolę lekarzy w ekskluzywnych ani różnych innych w czymś co nazywamy serialami telewizyjnymi Daria powiedziano serialach dbaniem o nominale mówi o tym, że złodziej, o czym ja mówię o tym, że w naszej rzeczywistości teraz, kiedy te możliwości coraz bardziej się, że tak bym zawęża ją w istocie swoje teraz ci częściej czy czuje, jakby uważamy za stosowne czy nie stosowne jak jestem wielkim fanem seriali jak zapewne domyślacie szczególnie polskich, więc w związku z tym chciałem podkreślić to jako rektor szkoły, który obserwuje też, gdyby do dalszej ścieżki tych młodych ludzi oni bardzo często nie mają takiej możliwości, żeby zrobić albo nie zrobić jazdę, bo obsługują tzw . licz many socjologiczne seriali i zapewniam, że wyciek, a może, by chcieli zapewnić naszym słowo waga tego ja współczuję młodym młodym aktorom w tej chwili, którzy kończą szkołę właściwie ich w tej chwili jest marzeniem największym zagrać w reklamie, bo jak zagra dostaną dobrą reklamę to być może też zauważyć i potem dostanie także słyszy komunikat fotografuje nasze szanse, że teraz aktorka znana z reklamy takiej i tak i tak zeżre wiem, że leczenie w tym, czego nie potępiamy, gdyby to owocowało dalej i czymś więcej prawda jak podaje Tax system PRL, który dawniej do nas na znak dyplomy przychodzili reżyserzy przyglądać się oglądać w jakiej są aktorzy Jackie są aktorki reżyserzy chcieli poznać aktora jest złożona, że nie było okazji do głów dawno dawniej nie było czegoś takiego bardzo rzadko, bo nie było tego co marnie jednak reżyserzy mniej więcej wiedzieć co potrafimy dziś spotykaliśmy się senny obserwowali filmy jak, żebym zagrała coś co drugi reżyser jak nigdy jeszcze te prawdopodobnie nie widział żadnego z zewnętrznych z moich filmów, więc jak ma wiedzieć co ja mogę zagrać na naszą ojczyznę za zaniżenie wymiana ogromnej mierze to gra tylko dyrektorka swingowy albo producenci ich tzw. spoza wydaje kasę ja chcę, żeby coś tam się działo w dużych zmiana w rynku bardziej się w górach na pewno nie odradzali mi nie odwrócili jakoś trzeba w tym egzystować lody, ale dobrze zaczęliście o tym, mówić, bo na koniec chciałbym zapytać właśnie o to zderzenie marzeń z rzeczywistością, bo tak jak pan Mariusz tutaj też cenne powiedział ty tu nie jest także każdy, kto kończy wydział aktorski którejkolwiek uczelni dostaje świetną rolę spotykana przewlekłość reżysera, którego wychowuje ręczna na planie podczas tego debiutu na najczęściej jest także kilka tych osób 1 % dostaje szansę tego, żeby się wykazać reszta nie do końca na wiele osób w ogóle odchodzi z zawodu i zajmuje się już zupełnie czymś innym jak w waszym przypadku wyglądało to zderzenie marzeń z rzeczywistością to znaczy czy nigdy nie Penny żałowały szczytu tej akurat sedan to pytania aktorką obecny w studiu czy nigdy nie żałował jeszcze tego, że wygrałyście taki zawód i Eldo na nie inny poświęciły życie swoje życie zawodowe właśnie aktorstwo pani Izabela zmiany na pewno nie inny nie myślałam, zwłaszcza w tych w środku się 80 tych lat ze mnie coś tak niesamowitego jak dziewczęta z Nowolipek spotka i że będzie to miało taką prolongatę cel czas w moim życiu, ale też wybrałam potem po 1 2 latach w teatrze Wybrzeże w teatrze Atelier na plaży w Sopocie potem inne krótką ławkę Zibi Kleina w po przeprowadzce do Krakowa wybrała swoją własną drogę założą własne niszowy teatr w Krakowie i popełniłam też jakieś filmy dokumenty artysta, że to jest bardzo skromny dorobek oczywiście, ale myślę, że wartościowy w jaki sposób dla wielu ludzi idzie swoją drogą, tworząc swoje rzeczy bardzo jestem z tego szczęśliwa z tego powodu że, że taką jakość transpozycję zawodu, żeby mnie z braku całkiem możliwości, bo wielu możliwościom odmówiła uważając, że to jest po prostu dla mnie żadna droga rozwoju tak właśnie test, o czym mówimy ja na studiach dostaje na świeżym za drugim śnie pełnym roku studiów propozycję głównej roli w filmie i odmówiła, gdzie każdy niby wymarzony zięć, dlatego że ów Uznam przy pożyczce scenariusza, że on nie spełnia moich wyobrażeń o tym, że się mogła w pełni pokazać to co potrafi także to jest takie, że nie sądziłam, że to, że dobry film z tego i żebym żebym miała tam jakby możliwości wykazania się talentem, gdy do końca studiów odmówiłam chyba jeszcze 2 mniejszych też nie jest też był zresztą do dziś napatrzeć na oba w teatrze, ale też bardzo szybko to Super zamieszczamy zawsze twórcom ani odtwórcą chciał wziąć odpowiedzialność za to stracił żadnego Szańca związku z wymiaru po studiach już 7 7 10 06. czy na czwartym roku zbawca czy w ekipie Tadzia Łomnickiego i tak już, gdy role filmowy teatralny wielkie zaliczonego dyplomy, a potem natychmiast robią 7 8 pierwszy swój własny samodzielny spektakl monodram tabu wygrała w wersji zagrać więc, że Dorota ja oglądałam jako uczeń technikum łączności w Gdańsku na Korzennej w ratuszu Staromiejskim 1 kg tak mi ideowo jak dziś znikoma z innych i tak się uczyłam potem wielu latach, tworząc własny monodram to zawłaszczanie waszym war was wybrała jednak, że jazda jak i od tamtej pory my wreszcie wykreował swój własny temat Iran w związku z tym ja w rolę w jego filmie u Basi dostałam, dlatego że Basia widziała moje przedstawienia, którego dane te, które wygrały festiwale na nowych starej prochowni Itaka pod ziemią prowadził natomiast wiedziałam również wcześniej, żeby wziąć tę główną rolę w czasie nauczyć filmu wiedziałam zawsze, że film jest inny od teatru, że są inne środki wyrazu zmian to szczęście, że wybrałam się z tych propozycji wtedy nie był inny czas nas było też mniej 1, ale zabierz w telewizji wszyscy cała Polska to widziałbym 2 kanały na 1 powrót zimy dopiero 2 gazety pijąc znany z całych Indiach zdolny jak i wszyscy o tym, wiedzieć, ale ja widziałem wybraną parę małych ról miał przyjemność na czwartym roku za pracę zagnieść całość Holland tak, gdzie zagram w niedzielnych dzieciach, gdzie potem ze Chęciński, gdzie Romani Magda idzie pod podam państwu to świetny jak machamy ręką nie ma tego wszystkiego dosyć tak przynajmniej odchodzę i nagle na ekranie patrzy, ale ci przez ekran, bo chyba źle błahy moja maleńka że, gdy leci, bo religia jest jak można wierzyć to wykonać, bo to jest naturalny gest taki, że dziś na nauczyłam się tego czy jak dostałam propozycję Basi głównej roli bez miłości potem zresztą też nie da mian swoje życiowe wtedy bardzo ciężkie stany mamusia jest na razie nie chciałem grać coś zmienia mówił, żebym ja mamy to zrobić i to była ta pierwsza wielka rola i był strzał w derby w dziesiątkę myśmy się porozumiały myśmy wspaniale wtedy pracował, ale też jak już wiedziała, że one na tyle doświadczoną aktorką też poprzez teatru poprzez kontakt z widzem i poprzez świadomość tego, że ekran inaczej opowiada niż widz widzi w dalszym, ale do dziś dnia, żeby skończyć do dziś, a to nie jest także mam wydawałoby się, że propozycje za propozycją tylko, że jednakowoż sama jest rzeczywiście uczymy się głównie status swoich sztuk g nie latami 1 sztukę Graży nie dojdzie aż 40 lat i będzie czterdziestolecie wsi w roku 2 2 0 innych pisze nowe Anny g także cały czas gram w teatrze, gdyby ktoś tak jak przeczytacie państwo dziś paszkwil że, że mnie to nie cały czas pracujemy czekamy dziś na fajne role filmowe, ale dziś po drodze się tych ról różnych zarząd miał przyjemność wdać w amerykańskim filmie bardzo dużą rolę Hana słoń, gdzie moja jedyny film, w którym mogą wykorzystać swoją sprawność fizyczną, gdzie pracowałam dlatego właśnie między nim też się dostałam żebrami kaskadera konnym rewia najcięższą kaskader tę konną, a dla Amerykanów to była frajda niezwykła, że mogą włączyć kamerę 10 kamer w do ziemi na z bliskiego planu wkręcić kogoś, kto strzela zostaje ranny i zwisa z konia i t d. tak, by także dużo pieniędzy doświadczyli jak zderza się z kinematografią też nie tylko Polska bardzo wam dziękuję Dorota Stalińska Izabela Tryba odnowić Orkisz Mariusz Grzegorzek oraz nasi słuchacze Izabela Teresy pan Łukasz pani Izabela bardzo wam dziękuję wszystkim za udział w tej dyskusji będzie również w pani bardzo dziękujemy, że do Chin przede wszystkim i też, żebyście słuchali Radia TOK FM, bo to jest naprawdę fajne radio i fajni ludzie pracują Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: MAGAZYN FILMOWY „DO ZOBACZENIA”

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Wszystkie audycje, kiedy chcesz! Teraz TOK FM Premium 30% taniej: podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji. Nie zwlekaj, słuchaj wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA