REKLAMA

Dlaczego na morzu jest lepiej niż na lądzie, czyli o pasji żeglarskiej

Salon Radia TOK FM: Teraz Solska!
Data emisji:
2017-08-03 20:00
Prowadzący:
Czas trwania:
50:55 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dzień dobry państwu Joanna Solska i muszę przyznać, że na pomysł dzisiejszego programu wpadłam po powrocie Alicja Dumkiewicz z urlopu, bo o czymkolwiek zaczną się ze sobą rozmawiać z tą Olka zawsze kończyła Zone na morzu jest lepiej, więc pomyślałam sobie ze warto byłoby porozmawiać o tym dlaczego Polacy, dla których duża w końcu Polska okazuje się za mało i nie mogą często na siebie patrzeć na lądzie, kiedy znajdują się na jachcie, na którym jest dużo Rozwiń » dużo mniej miejsca raptem zaczynają się lubić, a mniejsze ten temat wydał w fascynujący i właśnie o tym, będzie dzisiejszy program w ale to niejedyna niespodzianka, bo druga jest taka ze Ola, którą zawsze przedstawiamy jako wydawczyni tego programu w stwierdziła, że dzisiejsza Praga wyda się sam, a ona będzie naszym gościem, ale nie sama przyprowadziła ze sobą kolegę z jachtu pełno dzisiaj nepotyzm w pana Krzysztofa Jaś c Williamsa decyzję dały im może zacznijmy od tego w i to pytanie raczej do pana niż do oliwy co da Ali to już znamy odpowiedź co w pana przypadku żeglowanie to jest jeszcze hobby co już zachód ja myślę, że to ani za wydanie oby tylko styl życia, bo żeglarstwo daje mu poczucie wolności gminy to jest miejsce, gdzie jest czas na spotkanie z drugim człowiekiem i chyba to jest dla mnie najważniejsze w żeglarstwie, że żeglowanie jacht może, ale słońce deszcz to jest sceneria, w której są ważne spotkania jest czas na rozmowę no i ludzie są lepsi na morzu chętnych co do tego jest dach, żeby z odczytem styl życia jak pan mówi to jest kosztowny styl życia na nic nie przychodzi łatwo żeglarstwo szczególnie trudne, jeżeli chcemy robić w sposób odpowiedzialny bezpieczny to wymaga to Samolej sama wyprawa jest już tylko kwintesencją tych przygotowań, które zabierają ich dużo czasu i są kosztowne nar Tesco makro warto zapłacić, żeby potem znaleźć się w tak niesamowitych miejscach, do których możemy dotrzeć albo z modelarstwa Michael Schumacher w co trzeba zainwestować, żeby móc popływać na czym zainwestować przede wszystkim czas, bo to jest chyba największe wyzwanie dla nas, bo w czasach, kiedy ten czas jest takim dobrem najcenniejszym tak naprawdę, bo od tego czasu nie mamy za dużo jak, bo wzrasta, kiedy się w nocy zaś takie się pracy więc, żeby pływać dalekie rejony 3 na Targ TDT jak my pływamy Tosię nie da tego robić połowicznie po prostu to, że to są wybory i to trudne wybory dlatego, że to oprócz 3 proc krocza włożyć to są też rozstania z rodziną z najbliższymi to trudno nawet przeliczyć, bo pieniądze to nie wszystko oczywiście trzeba zapracować na to wszystko my, wpływając na wodach południowych wokół Antarktydy na Antarktydę muszę o tym jak przygotować, więc oprócz samego pływania to są remonty to są nieraz sekundy sekundę, jaki akt Skonto jachtach i w bojach w Cemex wtedy szansy to jest nasze marzenie, które udało nam się 10 lat temu zrealizować się w Rio, ale tam mdleje, gdy po chce zrealizować no to jest także żeglowanie od zawsze towarzyszy podmiot od najmłodszych lat, bo zaczytywał się książkami marzyłem mowy o dalekich wyprawach tyko to był jeszcze czasy, gdy lata osiemdziesiąte, gdzie wszystko było nierealne najdalej, gdzie można było popłynąć do Bałtyku, więc czy ten ten zakres czy pływania był już dużym osiągnięciem, ale w momencie, kiedy okazuje się, że możemy n p. wziąć kredyty możemy sprzedać swoje biznesy tak jak to było w wypadku Piotra Kuźniara i Małgosi owej teczki, które są współwłaścicielami Sermak wtedy szelest, czyli kupiliście jacht, ale tak kupiliśmy ten jacht i jest droga przyjemność to jest droga przyjemność, ale co to znaczy droga w tym chodzi o stan rzeczy jest panaceum w warunkach no bo to jest także my nawet nie jesteśmy w stanie oszacować ile kosztuje, dlatego że wszystkie środki wszystkie cały wysiłek nasz jest inwestowana właśnie z tą łódkę, która daje nam wydarzenia żużlowe cenili CBA rozumiem za to może być trudno z szacunkiem ale, żeby kupić coś to trzeba mieć jakąś pulę pieniędzy chciałabym, żeby pan tak orientacyjnie powiedział no cóż to jest staje się droższe niż samo to jest tak samo kupne to nie jest jedynym wydatkiem i to jest tak naprawdę najmniejszy wydatek nas pociąg, a chętnych, bo później utrzymanie remonty itd pochłania naprawdę w skali 1 przed 10 lat nasze dna dużo większe pieniądze niż sam sam moment zakupu, więc to też bardzo trudne do oszacowania, dlatego że możemy kupić n p. tańszy jak na początku lat potem pieniądze raczej inwestować, bo też takie powiedzenie, że kto ma statki tym wydatki i w zasadzie taka czarna dziura aż, o ile żebyś nie miał pieniędzy wszyscy się pakuje po prostu w ten w ten jacht, choć przecież nie o to, żeby ten nie był bezpieczny, więc tutaj nie ma kompromisów, czyli żeby, zwłaszcza wypływające w rejony, gdzie nie ma ani służb ratowniczych, gdzie nie ma warsztatów, gdzie nie ma Marin my musimy być przygotowani na każdą sytuację musimy być samowystarczalni, czyli oprócz 3 samych takich dobrych remontów muszę mieć dużo części zapasowych na jachcie musimy też umieć to zrobić, więc też się przede wszystkim dokładnie więc, że to robi naprawdę nas na takie pytanie ile to kosztuje to można powiedzieć, że na morzach można każde pieniądze wydać nową nie potrafię bez śladu mnie fascynuje to fatalnie, dlatego że jak się pływa to się nie zarabia więc, tym bardziej ile kosztuje jest pytaniem zasadnym to odpowiem może w ten sposób, że m. in. 1 z elementów naszego pływania na Sejmie to jest także część naszej aktywności jest związana z zarabianiem się pieniędzy wpływających z ludźmi i to to jest jedyne źródło tak naprawdę finansowania tego jachtu, więc musimy wypracować się rejsami ten cały kapitał, który potem inwestujemy w utrzymaniu jak sobie ten wątek za chwilę rozszerzymy Ola co się robi jak się chce pływać nie ma się chłop, bo z tego co wiem co jeszcze nie zna niemal jak inni wreszcie, kiedy zaczyna zbierać rodzinne są zbieżne rejsy tak naprawdę coś robi najpierw musi być pomysł lub ktoś musi do tego pochodzi tak było w moim przypadku ja akurat cele społeczne są z dyszy obserwuje od dawna z innego powodu się stodołę interesuje ich z innymi rejonami i wiedzą, że jest Polska ekipa, która pływa jachtem po Antarktydzie nam się, dzieląc te tereny dokonania, bo Krzysztof jestem bardzo skromnym człowiekiem inne kradzieże przypadek Selectours ze 1 jachtem, który dopłynął na nasze Rosso do takich nierobów, czyli patrzymy teraz daleko daleko na południu jest także niezwykłe, bo tak to jest jedyny jak w ogóle w historii daje się na zielonym, dokąd dojdziemy do do końca zatoki, bo to jest zatokę wielorybów tez Antarktyda to jest miejsce najdalej najbliżej bieguna można powiedzieć też najzimniejsze może na świecie, które jest odgrodzony jest taki mecz tzw. barierą lodową, która powstaje z kruszonego lodu i żeby do dopłynąć na morze roztacza się przebić przez prostą taki basen koło 2 Stomil to jest około 3 0 paru kilometrów przez Elżbietę PAK lodowy, który czasami się rozluźnia i ich wtedy można się przy przez ten tak, by przebić i tak naprawdę tam już zupełnie nie ma nikogo, kto mógłby pomóc przy, więc decyzja, żeby wybrać takie rejony to dojrzewał latami to produkt nie jest także sobie wymyślimy zmiana ta szkoła z Żywca to jest świadoma decyzja wynikająca z tego, żeby właśnie my odpowiedzialnie pływać w tamtych rejonach muszą być przygotowani my nasze przygotowania do pobicia na morzu Rossa trwało około 5 lat i w ciągu tych 5 lat organizowaliśmy wyprawy w trochę łatwiejsze rejony, żeby zdobywać doświadczenie, bo może rosła też marża nie jachtu to jest też sytuacje, kiedy silne wiatry od kontynentu, który jest bardzo porywisty zimny no jest czasami niebezpieczne mieliśmy n p . specjalnie przygotowane takie ładunki, które pozwala nam szybko odciąć minowania, które trzymał maszt po to, żeby w przypadku szybkiego marszu niekiedy jak traci swoją stateczność móc ten maszt klub kojący zrzucić dowody, żeby odzyskać to ostateczność jest ileś tam tych takich scenariuszy awaryjnych musieliśmy przemyśleć przećwiczyć sprawdzić jak to jest jak się ten lód odbija na ich dopiero po tym wszystkim dojrzewa decyzja dobrze no to możemy się zdecydować na taki krok na rzecz wzrostu do Oli w zlotego jednak nie bardzo chce mówić tylko w Lesznie wiceszefowi BOR wstęp jest skromnym człowiekiem dokonania z woli wydawali chronometr może tak z wróćmy do wydania jak zawsze robię z 2 maja to co trzeba znaleźć kogoś kim możesz popłynąć i wbre w pozorom to nie jest szlagier owych sponsora z o zwrot najlepiej, ale są w gminnym można odkładać pieniądze można zwrócić się do taty może do przyjaciół nie wiem jak jest im większe powiedział pan Jan Światłowski dokładnie jak chce wydać może ogarnąć sieje, ale na takie zgrupowanie do Top oznaczała zasieki ostro możesz popłynąć i rozterek poziom wcale takie trudne, bo z forów żeglarskich internetowych czy na Facebook czy w ogóle możliwy dojazd masa kłopot polega na tym, żeby znaleźć takich ludzi, z którymi wiesz możesz wygrać te są odpowiedzialne osoby jak zaczyna stanie jest trochę jest tak w moim przypadku tak było ziemia naprawdę bardzo dużo szczęścia, że świadome Jach z kap . Piotr Michałowski zresztą też większość woli dobrze znanym, który jest non bardzo odpowiedzialną osobą o fantastycznym człowiekiem i trzeba rozdać jak pierwszy raz z kimś takim, kiedy widzę jak bardzo odpowiedzialne i ile rzeczy na tym jachcie zrobienia zaczyna się przejętego w przypadku nagrać po pierwsze, szacunku do samego żeglarstwa w stosunku do morza szacunku do żywiołu, a po drugie, takiej właśnie ochoty kurczy testy tego spróbować wszystkiego uczyć któryś z jakiego momentu, żeby może spróbować kiedyś samodzielnie zostać nie wiem, gdzie w przyszłości sternikiem morskim kapitan, ale to wszystko zależy podejście, bo może trafić tak samo na osoby, które mają uprawnienia sternika Morskiego, ale niekoniecznie majątek doświadczenie i może jakoś tak bardzo odpowiedzialni to jest ryzyko jak jest taki człowiek zupełnie znikąd Rzym szuka sobie kilka stron mogę popływać cytuje ogłoszenie wpłacam pieniądze na rejs płyniemy tylko ja jestem człowiekiem z pkt 0, który pierwszy raz stawia na krok na odklejenie brzeskiemu Polski popłynę w ale kobieta znikąd jesteś dziennikarką ekonomiczną to powiedz mi ile trzeba mieć, żeby sobie w ogóle taki pomysł, by zacząć rozważać co innego tak powiedzieć, bo wszystko zależy od tegoż, dokąd chcesz popłynąć chcesz popłynąć w rejs morski gwiazd sportu w Polsce czy chcesz popłynąć n p. na jezioro na Mazurach wieś to, że gros to też jest w bardzo wiele obliczy im teraz rozmawiamy o żeglarstwie morskim akurat w przypadku, gdy ta Facundo rejsy ekspedycyjne m. in. ale jest też mnóstwo ludzi, którzy pływają po prostu po jeziorach występowanie Pojezierze dużo tańsze najczęściej naloty zaczną się od morza tak tak tak oto ile musiała się więc, aby wejść na jacht w dni protestu nie jest łatwo powiedzieć, bo może trafić, ale jest czysto komercyjny, który n p. ekipa, która płynie Skipper jachtu nie będzie się dokładał do do kasy tylko załoga jak płaci za wszystko może sprawić też tak, że wszystkie koszty są dzielone równo między wszystkich uczestników może spłynąć wraz z tygodniowym po polskich portach, które będzie tańsza możesz popłynąć wre dwutygodniowy ją z Irlandii nasze plany, które siłą rzeczy będzie droższy dochodzi jeszcze bilety na samolot i t d. więc nie da się do tego swoje żale to nie jest jakieś minimum znad głowy jest 1 na pontony dla każdego archeologiczne od lat, ale jak jest zdrowie dzieci nie chcą odstraszać, ale zaczątek ulicami żadnych pieniędzy, bo często można się też zostać na rejs zupełnie żaglem bez pieniędzy, czyli jest taka sytuacja, że nie jest potrzebna osoba bez załogi jak n p . jest przeprowadzany z jakiegoś portu maili, gdy chodzi o to, żeby na tym jachcie jak sam nie pływa jak wpływa, dlatego że załoga, więc sam fakt, że ktoś będzie tym członkiem załogi jest już wystarczającym kapitałem, który możemy zainwestować, czyli czas i tak naprawdę jest nie tak mało tych możliwości, żeby zacząć żeglarstwo zupełnie inna bez pieniędzy tak naprawdę liczyć się chęć uczestniczenia w tej przygodzie dzielenia tej tej pracy na nauce, bo to jest też zespołowe żeglarz to jest sport zespołowy można powiedzieć no poza sytuacjami samotnych rejsów to właśnie chyba też to jest jedno z najpiękniejszych w sytuacji kiedy, kiedy na tym pokładzie są ludzie i dla mnie przynajmniej jest dużo bardziej atrakcyjny pływanie załoga mniejszy niż samo niebo, bo dzielenie tej idei tej pasji tych przeżyć, które towarzyszom, kto to jest z kimś czas lepiej dokładnie rok dla mnie przynajmniej ja ja wolę pływać w rejsie z załogą, a taki początkujący napalony żeglarz jak była Ola co on powinien umieć, zanim wsiądzie na jacht przede wszystkim musi, więc je na pniu sprawna fizycznie taka osoba, czyli inna musi potrafić się też tak poruszać na -li nie mieć problemów takich jedno w fizycznej i dobrze jest też na nim żadnych takich chorób, które wymagają stałej jakiś ulicznego monitoringu czy kontaktu z lekarzem, bo często wypływającą my nie mamy tej możliwości, żeby szybko zawinąć do portu i takiej pomocy szukać, więc zdecydowanie przed każdym rejsem warto się przebadać, bo to oszczędza wielu później kłopot, więc tak naprawdę jest zdrowie i chęć do do pracy w mojej taki też też chęć bycia w grupie w willi, a nie musi żadnych uprawnień zdobywać żeglarza to nie jest konieczne czy dopiero jak połknie bakcyla to nabiera ochoty, żeby się uczyć czegoś więcej to głową przykład akurat te ostatnie musi być co znaczy jest wiele osób, które nie mają żadnych stopni żeglarskich po prostu chcą być załoga siadają na 1 jachty mają doświadczenie i w czasie rejsu, zdobywając doświadczenie jak za, ale jak byłam balast i hangar, ale z drugiej strony się często budowano to siłą rzeczy się pewne, żebym to pewne rzeczy po prostu nabywał uczymy się ich tak dalej, ale rzeczywiście chciał zrobić zdobyli żeglarski patent żeglarski też trochę dlatego, żeby mieć trochę więcej pojęcia co się dzieje na jachcie wróży sytuacji, kiedy nie wiem jak jest takiego kierunku głównego kierunku, bo zawsze ich rywali doświadczony powie, ale muszę wiedzieć Toruń WTS tajemnicą, że teraz stawiamy taki żagiel, a nie stawiamy takiego żagla wiedziała, gdzie jest lufa nie odpowiedział chyba to oczywiście, ale poziom kurs żeglarski i my się po to, żeby dogodzić taki test techniczny rzeczy, na które my albo się je zdobywał z czasem zwiedzała, bo można je można wygrać, ale boję, gdyż wszystko, by dać wyższą o CIT, których wzrost zaangażowania nie jest to włożyć plus jedno na takim kursie żeglarskim robisz rzeczy, których się nie robi, kiedy ślubował morze no bo to od tego jest kapitan i jakoś bardzo się na załogę, czyli manewr e 6 act nauczyć manewrować łódzką małą łódką zasłużyli zaś prowadzić łódkę do porodu tak jak pod śniegiem będą dowozić do pomostu w skali przypadki, czyli w grodzie w ogóle się zachować, kiedy tak też zawsze mówi ten człowiek, który za burtą zacznie spłacać awaryjna co się wtedy w ogóle robi, ale lepiej po tym kursie żeglarskim ciszę pływacy z czytaniem oto co miało miasto miało nieudany miał znaczenie ma rzeczywiście trochę więcej rozumiem co się dzieje na jachcie Drwęcy terminologii nawet bez trudu terminologia jak to też nie jest taka oczywista z dość trudne słowa, gdyż pieszy schodzi jak nagle się słyszy jakiś piękny akt k luzy siostry tak dalej tak dalej tym, które często spotyka po raz pierwszy musi sobie Przysiek słowniczek wyrazów obcych najlepiej z Lechem, więc chodzi też pogrzeby takiej terminologii takiego obycia taka zdobycz rozpoznać ludzi, bo zawsze każdy kurs każde spotkanie z kimś, kto ma tę samą pasję, bo to jest właśnie jakiś potencjał do tego, że się z kimś zaprzyjaźnić Boże gdzieś potem się z tego jakiś wspólny rejs urodzili i t d . zawsze poznawanie ludzi, którzy nie mają co sam zainteresowany Lotos jest przyjemna sprawa, a proszę mi widzieć wróćmy do tego wątku, o którym pan powiedział, bo zrozumiałam, że jak ma się jacht i człowiek bardzo chce dłużej pływać w roku mniej zarabiać pieniądze to można to pogodzić i są sposoby, żeby pływając zarabiać, jakie to są sposoby krzyża w wyjaśnić w naszym przypadku to decyzja w bloku na jak tu jakby z zmiany stylu życia wynika z tego, że na południu nie można jak to wyczerpywać, czyli gminy to jest zupełnie nietypowa sytuacja to jak to mamy w pełnym morzu Śródziemnym czy na Bałtyku, gdzie tych możliwości wyczarterowanie jachtu i odpłynięcia w jakiś rejs jest dużo większa tam na południu po prostu nie ma tak, ale dlaczego, bo takie trudne warunki, czyli przede wszystkim jak musi być przygotowany do pływania w takich warunkach, dlatego że Południowa oceany są tymi najtrudniejszymi woda i MKOl jest trochę takie porównanie, że ja, który wpływa na południu zużywa się tak około dziesięciokrotnie szybciej niż na tych wodach ciepłych, gdzie nie ma tak silnych wiatrów takiego dużego zachorowania i osób, by ten sprzęt szybciej ulega zmęczeniu czas szybciej robić pewne naprawy, żeby nie dopuszczać do jakiejkolwiek awarii była awaria w trudnych warunkach sztormie jest bardzo niebezpieczna i dla sprzętu, ale przede wszystkim dla ludzi, więc to zapobieganie wymaga po prostu jachtu, któremu ufamy i to jest klucz do tego, żeby bezpiecznie pływać w tamtych rejonach, więc to tak naprawdę to, że miasto jest bardzo szeroka paleta firm, a co to znaczy jacht, któremu ufamy to jest jak, który znamy od ogółu do szczegółu, czyli wiemy dokładnie mamy po to, co roku dokładne remonty i przeglądy, żebyśmy byli w stanie w środku nocy, kiedy słyszymy, że ten jak inaczej do nas mówi zareagować w odpowiednim miejscu, bo znamy wszystkie jego słabe punkty, czego chce je likwidujemy przerwy płynie do autora likwiduje je przed wypłynięciem natomiast jak masz w swoje brzmienie ja to tak nazywam, ponieważ jak dobry kierowca słyszy silnika tak, bo nawet leżąc w coli, czyli to w tym takim łóżku Han na jachcie tyle co ja wiem Hahn no ale żeby nie było wątpliwości to nawet zasypiają psy na o jak wszystko gra tak jak trzeba to spokojnie zasypiam, ale jeżeli się wydarzy jakiś nietypowy dźwięk to natychmiast, gdy otwieramy oczy i już ten proces myślowy zaczyna się uruchamiać co to jest to jesteś także inne nawet usypiający ja sobie myślę no dobra to coby było, gdyby się nagle zdarzyła taka taka sytuacja, czyli takie scenariusze awaryjne, bo to zawsze ma pan rozwiązanie do tej pory tak w stopach na szczęście nie mieliśmy żadnej takiej poważnej awarii czy w sytuacji i my to mamy takie taką zasadę, że w Dakarze, jaki jest taka skrzyneczka szczęścia, którą zasilamy przez to, że robimy dobre remonty, że mamy zapasowe części, że potrafimy ten jak rozłożyć z Wolanowa fizycznie istnieje, a nie to jest taka taka wirtualna Skrzynecka i trasy, jeżeli się coś da żadnej akcji zawsze coś tam my się dzieje teraz, jeżeli odpowiednio szybko zareagujemy to minimalizujemy skutki takiej takiej awarii natomiast w momencie, kiedy nie jesteśmy przygotowani NATO to czasem drobna awaria może skończyć się zdarza nam dużą awarię albo też ten łańcuch, który po kolei będzie się nakładały aż do pełni szczęścia może dać, więc też strasznie złożona maszyna, bo my znajdujemy się w ich sytuacji, kiedy i natura, która jest nieobliczalna czasami nas zaskakuje mimo prognoz pogody mimo nie miał na tym polegają rok dokładnie, więc my cały czas Indie duży pływamy, tym bardziej uczymy się takiej pokory dla natury i uświadamiam sobie, że nigdy nie będzie takiego momentu, że powiemy no to my wszystko wiemy każdy rejs jest najważniejszy, który się odbywa i jest cały czas nauka i to są te przemyślenia, które w tamtym miejscu po prostu procentują tym doświadczeniem i zapobieganiem, czyli pokaźnym wreszcie mamy przemyślenia, a to może tu coś zmienimy to coś przebudujemy dlatego, żeby było wygodniej bezpieczniej, żeby po prostu nie dopuszczać do do sytuacji groźne w, a nie odpowiedzieliśmy na pytanie jak na takim rejsie można zarabiać to w naszym przypadku jest sytuacja taka, że organizujemy takie rejsy, które jedno są Borysem płatnymi, dlatego że w, ale zarabia się na tym, że się bierze załoga jachtu, która za to zapłaci VAT i po prostu roi się zwrócić też są jeszcze inne sposoby dno w naszym przypadku to my nie mamy czasu tak naprawdę na inny zarabia nie do, mimo że na początku wydawało nam się, że przy okazji jeszcze będziemy mogli co innego robić no to bardzo szybko zostało zweryfikowane my po prostu nie da się, jakby pływający cały czas na jachcie czerpać jakieś tam korzyści z innych źródeł czujni nie ma czasu, żeby pracować nawet co to mogą być też inne źródła i na początku myślałem, że jak zaczęliśmy pływać to będę mógł n p. pracować jako coach, bo mam prawny mamy certyfikaty kociej tego na odległość nie o to chodzi, kiedy n p. wracam do do kraju, bo to nie jest tak, że to jest cały rok pływania to jest niehigieniczne chętnych na psa, by trzeba czasem wrócić do normalnego życia, żeby złożyć i utrzymać taki balans, bo to co na morzu fajnego się za drzewa to potem procentuje na lądzie i to co na lądzie nam przeszkadza to potem sobie adwentu wiemy na morzu, więc utrzymanie takiego z takiej zdrowej proporcji pozwala, jakby no ma być lepszym człowiekiem to to jest moje święte zdrowe proporcje to jest ile na morzu ile na lądzie staram się nie nie trwać dłużej niż 3 miesiące w 1 takim kawałku, dlatego że jak się przekroczy taką granicę to potem my często nie ma powrotu oczywiście zostaje już marynarza dla graczy z żeglarzem 1 zostaje się pomysł na morzu i po to jest jakiś jakiś wybór tak no i w których rodzina niekoniecznie musi akceptować raczej wtedy rodzina nie wchodzi w rachubę, bo znam wiele takich przykładów, kiedy ludzie przeszli nad tą drugą stronę i niestety wszystkie takie relacje z Londynu zostały zerwane i ci ludzie są szczęśliwi, ale są najczęściej osoby coś o sobie wrócą zżera nas już są same targi i to często w portach jak spotykamy takich żeglarzy, którzy cały czas są na morzu na tym jachcie oni są to nie nie potrzebują Towarzystwa drugiego człowieka, więc nawet dla mnie to trochę już jest, by za daleko ja bym nie chciał doprowadzić do takiej sytuacji, kiedy moja nadwaga tak wygląda, bo wydaje się, że właśnie ten ten balans procentuje później w w tym, że wracają slalom potem mamy i większy dystans 3 mamy więcej cierpliwości jesteśmy może być wyrzeczeń nie po nie potrzebujemy sobie udowadniać na lądzie, że coś musimy tak tylko oddajemy ten spokój to o taką refleksję z ludźmi, z którymi później spotykamy się przy czym pracujemy razem czy czy czy też rodzina czy to też to są znajomi to to to jawna sobie odczułem, że te 1 0 lat pływania po prostu spowodowało, że w mam zupełnie duży dystans do wielu rzeczy, które się na lądzie dzieją, które wydaje nam się, że są ważne, ale tak naprawdę z perspektywy doświadczeń na morzu człowiek potrzebuje niewiele tak naprawdę i też fajne także, że my możemy się obyć bez wielu rzeczy, które dziś nie mam takich doświadczeń wydaje nam się w ogóle niezbędne i to chyba jest taka ataki, które bez telefonu komórkowego mamy telefon satelitarny chętnych, ale to są to jakby jest tylko ze względu na bezpieczeństwo, ale tak to to jest fajne, że ludzie, którzy wybierają się w takie dłuższe rejsy odkrywają, że cisza, że spokój, że właśnie brak tych przez przeszkadza czy powoduje, że ludzie łapią kontakt z samej sami w sobotę, a już nie mówią o tych kontaktach, którym z ludźmi, którzy są na tej małej powierzchni gminy są są tak my spotkaniem, o które trudno chyba na lądzie zapraszano Phillipsa byli za chwilę znowu odbijamy w wracamy po salwie przypomnę z moimi gośćmi jest Ola Dziadykiewicz, która tym razem niesie za sobą tylko z nami dni jej kolega z SP z rejsu Krzystof Kasica i jeszcze raz grał w ślad za drugi mechanizm relację z 2 czy to jest mistrzem kraju z niewielu chętnych, a zatem prostuje się wali zauważyłam na jachcie wszyscy są równi to jest to jest fajne także na jaki jest załoga i i tu nie ma znaczenia, kto kim jest na lądzie na jak jesteśmy załogą i wszyscy robią równo czy to jest sterowanie czy też nawigowanie czy to jest zmywanie po obiedzie czy przygotowanie posiłków czy nawet sprzątanie tak to po to jest fajne, że niezależnie czy jesteś prezesem czy jesteś studentem 3 czy kimkolwiek po prostu to załoga jest jest tak ten w tym organizmem, który się dociera w trakcie rejsu w akta kompletuje załogę najczęściej to jest w naszym przypadku ja mogę mówić o nasze doświadczenia na to zwykle jakby, opracowując jakiś tam plan wypra w mamy sporo takich osób, z którymi chcemy wpływać też, ale to nie zaś znacie AJA mówię o nowych to się trochę taką też pocztą pantoflową rozchodzi bo, grając w tym pływamy jest bardzo kuszące atrakcyjny dla wielu żeglarzy nie tylko żeglarzy i jej, więc oni do nas jakoś tam docierają mamy stronę internetową www Sejm Expedition szkołom, gdzie można zapoznać się z wejściami, które planujemy, ale też można poczytać relacje z poprzednich rejsów ze zdjęcia obejrzeć jakiś tam filmy, które staram się od czasu do czasu zamieszczać, żeby przybliżyć, zwłaszcza Antarktyda Antarktyda dla nas jest tym miejscem, do którego docieramy, bo Antarktyda nas urzekła i w zasadzie, gdzie indziej niż nam się pływać, ale są ludzie, którzy siadają na tych samych zmianach chcą czy powinni wiedzieć o sobie moje pytanie bierze się z tego, że skoro wypływa się na ileś tygodni czy ileś miesięcy to trzeba się wzajemnie akceptować trzeba jak to się mówi nie nabywcy rwać sobie na odciski krótko mówiąc warto coś o sobie wiedzieli nic, aby ta załoga była w miarę dobrze dobrana, ale to chyba bardziej w sytuacji, kiedy rzeczywiście się, by było w długi rejs po to, Krzysztof gen broni najlepiej, że rejsy dwutygodniowy rejs trzytygodniowy to już są 2 zupełnie inny rejs, jeżeli chodzi o relacje między ludźmi, a jeszcze dokładamy kolejne tygodnie to coś jeszcze pewnie bardziej zmienia i to jaką, kto ma osobowość i to zaczyna być jeszcze ważniejsza im dłuższy rejs tym większe znaczenie dla całego tak tak tak tak, ale nie grozi do dnia też można sobie dać popalić oczywiście, że tak, ale tych stron tak, że dno i takie to taka jest moja obserwacja działam w rejs we wielu większość rejsów, które wypłyną płyny o ludzi tak naprawdę przyjechałam z WIOŚ na miejsce umówione spotkanie wcześniej rzeczywiście były jakieś grillowanie ustalanie szczegółów, o której skąd wypływały nie wiem niejeden sukces organizacyjny i t d . więc tyle co przez maile czy przez telefon w większości przypadków i to też nie z każdym członkiem załogi tylko z osobą decyzyjną Laska szpitalami i t d . potem się na niespotykane wszyscy w 1 miejscu jak w Szczecinie Świnoujściu czy gdziekolwiek indziej w Gdańsku i dobrze poznajemy, ale skoro zdecydowaliśmy wszyscy popłynąć w rejs nim większość jest raczej w tej sytuacji, że się wcale niekoniecznie zna ktoś może kogoś znaleźć wrażenie nie za karę słynny Liverpool za karę i czasie planujemy, że to są nasze wakacje, więc dobrowolnie przyjeżdżamy to miejsce na to by każdy ma w sobie taką otwartość NATO, żeby poznać tego drugiego człowieka i osobiście bym strasznie podoba żeglarstwie i w byciu na jachcie w ogóle to jest to, że przez 2 godziny jak się poznajemy to jeszcze możemy próbować coś zakomunikować coś ukryć osobie, ale po czworga godziny, gdyż płyniemy to już tematyczne rozpalać po drugie, właściwie tak się wszyscy przybliżamy do siebie tak szybko nawet gdyby nie chcemy nawet gdy tłum próbowali byśmy coś gdzieś tam ukryć może z nich może innym piłkarzom ADHD postaram się ukryć jest niemożliwe tego się w Bostonie nie da podobnie jak kiedyś też przystać na jachcie właściwie trochę znam się także przyznanie przez miesiąc pół roku albo nawet lepiej 2 osoby tak dużo i toteż się skraca w tak miłym wobec takich takich normalnych codziennych sytuacjach stylu Niewiem jest 1 łyżeczka na stole wszyscy by mu Leszku osłodzą herbaty w ogóle nie ma z tym problemu, nawet jeżeli w domu, nawet jeżeli zaś Bliza nowość w domu, gdzie jest imperium resztę wojny to jest fantastyczne wpływaniu, że te relacje między ludźmi ten dystans tak szybko się skraca i tak szybkość ludzie poznają tak szybko odkrywają, że winno teraz widzimy jacy jesteśmy, choć oczywiście są takie tematy, których się nie porusza celowo najczęściej od razu, bo wiadomo, że są rzeczy, o których nie rozmawiałem staram się lek. Otto mówi, bo rozumiem, że jest jakiś katalog zasad i tych zasad trzeba na wodzie przestrzega jednak jak było najlepiej po nim w i za każdym razem, kiedy ja pływam dobrze wciela kapitana taka informacja, ale żadna z samą porę się w mailach gdzieś przed w okolicach Grzegorz wypadku w finałowym spotkaniu w marinie przed samym pojęciem na scenie n p. zestawiać z, spotykając się przed deszczem, bo my akurat przed tymi trudniejszymi rejsami obowiązkowo spotykamy się wskażą osobom, żeby poznać się właśnie, żeby wyjaśnić, ale wy, czyli kapitan czasem mała obsada to co tak długo, bo my odpowiadamy, jakby za życia ludzi za złoto jak ten rejs będzie odbywał się atak naprawdę cała atmosfera zależy od każdego człowieka, który na pokładzie, więc my po wielu latach mamy takie wyczucie i spotykając się przed rejsem w większości przypadku jesteśmy w stanie wyczuć czy ta osoba pasuje czy nie, więc jeżeli ta osoba nie pasuje to my ją zniechęcamy do wzięcia udziału w tym lesie, jakie cechy osobowości i wyzwalają Buster niepokój, że może nie pasować kwestia jest w umiejętności ich bycia w grupie, czyli takiego dystansu do siebie takiej uważności na drugiego człowieka to to są ważniejsze rzeczy niż na klatce namiętności żeglarskie, bo tak naprawdę będą ze sobą przez parę tygodni albo przez nawet 3 tygodnie to staje się kluczową cechą także potrafimy w trudnych sytuacjach pomóc sobie czasem jest to gorąca herbata podana, kiedy ktoś steruje schodzi z VAT jest zmęczony i taki gest prosty jest strasznie ważne tak oto, kto buduje takie fajne relacje bliskości takiego poczucia, że ktoś się o to by pomyślał, że nie może jest ciężko jest sztorm jest mokro to jednak to, że ten kubek gorącej herbaty się dostać do ręki i ten ten myk zrobiła nie musiał po zrobiła nie musiał, więc to po to, są takie fajne pozytywne odruchy, których nie zawsze na co dzień nabędzie jedno doświadczamy miast są naprawdę proste proste odruchy i świadczące o tym, że ktoś jest ważna drugiego człowieka, a jeszcze wracając do tego doboru załogi to ważne jest, żeby przed rejsem my wszyscy mieli świadomość wspólnego celu, bo najgorzej, jeżeli na pokładzie znajdą się osoby, które mają inną wizję tego rejsu czy ktoś chce pływać tylko Pomorzu ktoś chce zwiedzać porty, jeżeli mamy załodze taką mieszankę no to konflikt jest murowane natomiast, jeżeli przed rejsem sobie wyjaśnimy co jest celem tego rejsu, gdzie chcemy dociec w jaki sposób ten mecz będzie przebiegał wtedy dużo łatwiej, dlatego że mam się do czego odwołać wagi każdy jest świadom tego na co się zgodna z 6 nadzór zgodził i to i to tak naprawdę strasznie upraszcza później i nic jej powoduje, że ten rejs jest naprawdę fantastyczne, bo ludzie są świadomi zbyt pociesza na tym jachcie, a tak naprawdę w takich rejsach ten dystans do siebie, czyli też taka świadomość dużo lepiej zażartować samego siebie niż z drugiego człowieka zdarzało mi w to trzeba umieć tak, ale o tym, mówimy także słuchacze w tym rejsie po prostu jest zasadne, że no nie przyczepia się do tego człowieka, że lepiej mogliśmy się w język czy zaczęliśmy ten katalog zasad trochę tak to oczyma namówiła do tych takich tematach, których nie poruszamy to na scenie mamy taką regułę, że wsiadając na pokład w samych przybyszy z dnia rozmawiam z religii nie rozmawiamy o polityce, bo te tematy dzielą, a rejs jest po to, żeby czuć zbliża się, więc wszystkie tematy, które są kontrowersyjne odkładamy na i to się sprawdza mam jeszcze taką zasadę, że jeżeli ktoś jednak poruszyć taki temat mogą płacić za pierwszym razem 20 EUR to byli razem 40 EUR, a my czasem się zdarzało, że taki słoiczek faktury był do zbierania tych tego podatku od poruszanych tematów mało, by nie był pusty, ale po takiej pierwszej próbie okazywało się, że jednak działa i to taka samodyscyplina później bardzo fajnie sprzyjała, że to załoga po prostu była 1 z 1 z 1 z 1 z 1 takim zespołem, a czy podobne katalogi zasad obowiązują na innych jachtach czy tak każdy jacht sobie wymyśla swoje Mik trudno powiedzieć, dlatego że chyba 10 lat później na scenie wiec pod mogę mogę tylko, ale nieraz zajmie pan zaczynał not Aga tych grobów chętnych emisja co nie jest tak złe Rosji nadal jest wspólny to znaczy za każdym razem, kiedy zasiadała na jacht to rzeczywiście było zapowiedziane, że polityka religia staramy się o tym, mówić wiadomo, że to gdzieś się po może pojawić tak czasami wystarczy powiedzieć jakieś jedno zdanie komentarza zupełnie inny temat marzenie Lincoln jest ciekawość drugiego człowieka, bo ja nie zakładam, że od razu musimy się pokłócić, bo wtedy rzeczywiście, ale wymieniać poglądy tobym nie kusiło ale zanim można wymieniać poglądy nie rozumiem, że politycy co się naprawdę wystarczy sam jest tak, że powie jedno zdanie dziś zupełnie nie, poruszając się takie zagadnienia szczelina politycznych, a już mniej więcej wiemy czy to jest osoba raczej o naszych poglądach straszenia naszych poglądach, jeżeli wyczuwamy, że dystans pokaźnym wzroście pilnował, żeby potem taki gadżet jest za włożony w nogach, żeby zapłacić to pora seler może być Filipczuk Zibi odchodzi no płyniemy po to, żeby być razem razem przeżyć przygodę poznać się zaprzyjaźnić się i te przyjaźnie często są takie, że rzeczywiście potem się od wzywamy do tego historię podaliśmy my jesteśmy ciekawi co u nich na lądzie jak sobie radzą esemesy czy 3 czy jakieś tam wymiana wiadomości czy Duńczycy czy telefony do Rosji się potrafi zbudować naprawdę bardzo silna krótkim rejsie tym mniejsze niż przez dłuższy czas bycia gdzieś daleko w towarzystwie na lądzie, gdzie jest jeszcze 10 0 innych rzeczy to nas rozpraszać syna z intryguje fascynuje i t d . więc po co psuć sobie po budujący się właśnie relacje przyjaźnie, które mogą z tego zostać jakimś tematem który, gdy zauważy poróżnili, a potem się na lądzie okazuje, że przyjaźnić z lekiem, który ma kompletnie inne poglądy polityczne niż te i co mam wiele takich przyjaciół do zrobienia Okaj potrafiły się pokłócić czasami także dochodzi do Trzaska drzwiami tak dalej, po czym Joachim godziny 7 × Milk im wystawy piwo za elitę narodu żonaty jest także jest sama sielanka na biznesplanie da, bo mimo mimo tych zasad zdarzają się sytuacje można powiedzieć około konflikt owej teraz cała umiejętność jest, żeby odpowiedzieć szybko zareagować i to jest dzielnicą wyjąć wisi kasę i zdawać 6 lat jest z bardziej kwestia, jakby wkroczenie to najczęściej autorytet kapitana jest istotny, żeby nie zlekceważyć takiej sytuacji, bo może to dotyczyć n p. jakiegoś tam do pewnej złośliwości w stosunku do drugiej osoby, bo człowiek zmęczony, kiedy Noma mniejszą tolerancję czasem drobna rzecz może spowodować komuś przykrość i to zaczyna nakręcać tak koło taki konflikt między 2 szybami też no bo typowe zjawisko, ale na jachcie jest czasami właśnie z drobnego takiego konfliktu może się zrobić no strasznie nieprzyjemna atmosfera grozy przede wszystkim my to przyjemność wspólnego żeglowania, więc tutaj rola kapitana jest nie do przecenienia, dlatego że wtedy ta umiejętność wkroczenie po i jakby zatrzymania tego co coś zaczyna rozkręcać no bo w wielu wypadkach jest niezbędna tak i my my tak staram się właśnie cały czas ma czuwać nad tym żeby, żeby nie doszło do do rozwinięcia się dziś jakiś takiego takiej sytuacji, która by spowodować całkowity budżet zaczął na siebie krzyczeć złoceń na szczęście do tej pory mamy dobre doświadczenia, że udawało się takie różne zapale sytuację jakoś rozmach schować, a na swoim jachcie pan zawsze jest kapitanem nie jest jak wanny najczęściej z krótkim Kuźniara, który jest chyba najbardziej doświadczonym żeglarzem kapitanem, który kolorem podanych jak byłam w takim duecie właśnie jestem zastępcą kapitana wtedy wydzielimy trochę między sobą pewne obowiązki, dlatego że jak jest bardzo złożonym systemem, bo oprócz żagli są instalacje elektryczne elektronika na łączność radiowa i my z Piotrem sobie to tak podzieliliśmy, że fajnie się uzupełniamy i odkąd pamiętam, skąd się znamy jeszcze z czasów studiów fajnie nam się razem pływał w twarz, czyli w 2 2 zawsze ustala się, że dzisiaj w tym wreszcie jestem kapitanem, a ty zastępcą jej mienie to jakoś nie ma takiej potrzeby, dlatego że żeby w ogóle, gdy jakiś rejs doszedł do skutku gotowe przed wyjściem jest też mnóstwo rzeczy dużo, a już myślałam, że Putin z Miedwiediewem niejednoznacznie to jest to już nieistotne tak jakby w naturalny sposób następuje żel na piąty jako ta osoba, która jest takim liderem w naszym zespole, bo ma tzw. czuja chętna na ziemi, choć takie pływanie polarne na jej im i to jest fajnie, bo pomysł my ze sobą nie konkurujemy tak naczyń nie ma takiej potrzeby, bo mamy świadomość, że tak naprawdę liczył się jak całość działanie czy ktoś będzie tu najważniejszy czy nie powód poza tym nie mamy natury takiego dzielenia na stanowiska po prostu jest praca do zrobienia to powinno, ale musi być kapitan lotu kapitan jest w w tych Lesiak Piotr Kuźniar no tak, ale jest mokro specyfika Selmy taka jest dość jasno ustalone to wiadomo ale kiedy mogą też z tej listy Top trendy żeglarstwo jest bardzo szeroki katalogi są osoby innych, które wpływają co usunięto Mazura szef po Bałtyku, które mają podobne uprawnienia i t d. jest rzeczywiście jest tak jak wspomina, że się wybiera, że UOKiK w tym lesie mamy przez podobne uprawnienia to idealny, gdy czytam ktoś inny jest kapitanem tego rejsu, bo ktoś musi brać odpowiedzialności, lecz musi być wedle prawa 200 osobach, które jest kierownikiem jednostki jest kierownikiem statku do Jeża z dnia należy zakładać, tak więc gdy trzeba ustalić, ale to jest takie właśnie Maciej polny przy wakacyjnych imprezach wakacyjnych pływania czy do niego właśnie po jeziorach czy trzecia po Bałtyku i t d. w przypadku liczy się to zdrowiem jest inna specyfika, ale to zmienia faktu, że kapitan musi być zmierzam do tego, że jak jest kapitan też koniec demokracji to fałszywe, dlaczego no, dlatego że w jest kwestia podejmowania decyzji musi być 1 osoba, która w różnych modelach jest chybione decyzje radnych reszta nie będzie o nich dyskutować nie będzie tracić czasu tylko musisz się musi wykonać albo nie ma czasu wtedy na demokrację to wtedy to doświadczeni właśnie dlatego Piotr Tyma największe doświadczenie ma większe doświadczenia Demi, jeżeli chodzi o pływanie w tych w tych trudnych warunkach i t d. więc no to wina macie też tak on odpowiadali też ponosi konsekwencje on wobec prawa też odpowiada za jak za ludzi jest też to musi być, jakby wyraźnej potrzeby co to znaczy odpowiada za ludzi, że tak jest n p. nieszczęśliwy wypadek ktoś wypadnie za burtę to kapitan odpowiada w każdej sytuacji tak tak no to jest właśnie ta sytuacja, kiedy tutaj nie ma żadnych wątpliwości dlatego ta rola kapitana jest bardzo trudna, bo z 1 strony kapitał musi czasami być tym takim dno kępą złą osobą, która mówi tego nie robimy, mimo że n p. na załogę, by chciał coś innego natomiast autorytet kapitana, jeżeli jest przez załogę respektowany to niema takich problemów ludzi bardzo chętnie już nie ufają kapitanowi poddają się pod pod tą komendy, ale to nie jest takie wojskowe z Barcina zostać autorytetu i uznania, że ta osoba jest nas wszystkich jest w stanie podjąć najlepsze decyzje, nawet jeżeli gdzieś popełnia się jakieś błędy, bo nie ma osób nieomylnych to zasada jest taka, że po LO ogarnięcia dziś trudnej sytuacji jest ciasna na rozmowę na tłumaczenie na uświadomienie sobie, że coś można było inaczej zrobić, ale nie w trakcie, kiedy trzeba działać i często sekundy decydują o tym czy będzie ta sytuacja opanowana czy też nie co się dzieje, kiedy ktoś załogi uznał, że on się temu nie podporządkuje, bo on widzi inne rozwiązanie w tej trudnej sytuacji jest święcie przekonany, że to jego rozwiązanie jest lepsza nawet, że przed wejściem jest wyraźnie powiedziane, że po prostu kapitan podejmuje decyzje i każdy ma się podporządkować, zwłaszcza w trudnych sytuacjach, gdzie nie ma czasu na na dyskusję poprosić, choć zdarzają się i to też często, gdy się potem rozmawiał z ludźmi, którzy pływają i poczyta się w relacji na forach internetowych mogą zdarzyć sytuacje, że osoba, która jest kapitanem danej jednostki w jakiej sytuacji, która wcale nie musi być rzeczywiście gość bardzo groźne także zdjęli mu trochę silniejszy podmuch wiatru na Bałtyku, a osoba jest nauczać przeliczana n p . do pływania po Chorwacji to jednak są 2 różne morza i zupełnie inne warunki potrafią być zdarza się także człowiek, który jestem kapitanem jachtu po ewidentnym n p. mniejsze doświadczenie niż członek załogi tak rzeczywiście sytuacja konfliktowa asyście jakoś trzeba rozwiązać, ale rzeczywiście można spotkać się z takimi relacjami, kiedy ludzie inni członkowie załogi jeśli nie wygra nawet członkowie załogi podejmowali decyzje tego, bo o odsunięciu kapitana mówi Zosia sobie Wiednia nie radzili, bo jest ona jasna tylko trochę tak rzeczywiście nieszczęście dla całego rejsu potem też, że te dość szybko te wiadomości rozchodzą i najczęściej potem także z takim kapitanem któregoś z racji wymienił zmianę innych zadań nie będzie chciał płynąć tak no bo to jednak jest kwestia bezpieczeństwa tak no może lokat to tutaj nie ma żartów najważniejsze, że za rok oraz dla całej załogi, kiedy jest taka sytuacja, kiedy rzeczywiście załoga musi podjąć decyzję, że nie ufamy tej osobie, która jest wcześniej uznana przez kapitana no ale na szczęście, choć takie są też zdarzają to nie jest standard tak nadal jest to, że jednak kapitan to jest kapitan NIK, decydując się na pojęcie stanu osobą, jeżeli mamy do nich jest brak zaufania jutro wierzymy w to, że podejmuje racjonalne decyzje raczej się tak tak to, o czym ona w ja mam brata, który jest pilotem ją uważa, że właścicielom prywatnych samolotów ich zbyt łatwo wydaje się licencje na latanie i stąd jest dużo wypadków czy w przypadku kapitana jachtowego nie wiem czy używam dobrej nomenklatury też mają państwo takie zdanie, że rząd to może być załatwiane to wszystko jest także lody kwestia doświadczenia, bo my po nim być odpowiedzialni czy mieć świadomość się na co możemy sobie pozwolić na sanie i tak jak prawo jazdy na samochód możemy dostać się na czas zdać egzaminy i posiada dziś prawo jazdy, ale to nie znaczy, że jesteśmy dobrymi kierowcami to dopiero przychodzi Polak no ale człowiek zielonym liściem raczej powinien unikać tworzenia trojga dzieci i jasna to jeszcze tak samo umiem tak samo na wodzie jest i na pewno błędem jest, jeżeli ktoś świeżo po egzaminach na jakiś patent sternika jachtowego czy kapitana chciałby pokonać n p . Antarktydy dno po to na pewno jest duże prawdopodobieństwo, że skończy się jakąś tragedią, więc jak bez stopniowania tego poziomu trudności powinno ich siły, jakby z doświadczeniem w lesie zdobywa, czyli ta świadomość na co możemy się pozwolić musi towarzyszyć tak samo jak jedziemy samochodem albo 60 km / h albo 1 2 5 to to są, jakby nowe decyzje które, jeżeli ktoś nie jest osobą szaloną no to się chyba trochę wyczuwalna na co może sobie pozwolić w Cannes, mówi że się one to jest dokładnie przebadać, zwłaszcza jak się płynie w takie rejony, gdzie dostęp do lekarza jest utrudniony, niemniej jakieś trudne sytuacje nagłe mogą się zdarzać i co się wtedy robi no my na jachcie posiadamy bogato wyposażoną apteczkę też staramy się to Malek kapitan ani załoganci nie muszą być lekarzami i na jej czasem się zdarza im lekarzu załodze co jest bardzo komfortowo w sytuacji Ławrow, ale my też mamy cały system konsultacji czyli, jeżeli jest jakaś trudna sytuacja to właśnie po to mamy telefon satelitarny, żeby Skry skonsultować się jej to mamy paru takich przyjaciół, którzy są lekarzami, którzy też mogą je, by szkalować jakiś jakoś tam trudną sytuację i udzielać się zdalnie pewnych wskazówek co wdanej sytuacji zrobić wyłącznie z tym że, że możemy podać kroplówkę możemy dokonać jakiś tam prostych chirurgicznych, więc szyć Łódź oraz nogę w ich umorzenia miasta niemniej, niemniej to zawsze ma jest to ryzykowna, ale jak wspomoże nas czasami możemy wejść na ulicy 1 samochód potrąci, więc tak naprawdę nigdy nie wiemy co się wydarzy natomiast staramy się maksymalnie być wyposażonym w taki zestaw jest opatrunków i lekarst w, które pozwalają zareagować w tych sytuacjach, kiedy coś możemy zrobić, więc kto to jest jakby jedno takie przygotowanie się do takich sytuacji to prawda, że może się nie pije w naszym przypadku tak ze względu na to, że jeszcze raz wody południowe są trudne tam zmiana pogody może być bardzo gwałtowna, a załoga musi być cały czas gotowa do prac na pokładzie, więc alkohol, który po wstępie nasze zmysły Mayes nieprzewidywalne i osoba pod wpływem alkoholu może po prostu zrobić coś takiego co spowoduje nową sytuację dramatyczną wypadnie za burtę nie nie zauważyć, że akurat bom przed laty, czyli system taki ciężki kawałek metalu do aptek z żagli przymocowany reformator także po i jeżeli odpowiednio nie szybko nie zareagujemy to się może skończyć tragedią, więc zdecydowanie na morzu na Sejmie nie ma alkoholu jak jesteśmy w porcie w marinie na to oczywiście też jesteśmy przywiązani do takiej to proszę bardzo tu tajne a jakby każdy jest osobą odpowiedzialną ma ochotę pójść sobie do na jakieś pierwsze drzwi inaczej jak Top shopu to już, jakby każdy odpowiada za siebie natomiast na jachcie nie ma i jedyny wyjątek jest taki, że do obiadu zdarza się, że możemy na 10, a potem 1 2 osób butelkę wina podać to jedne z Włoch, ale to jest w takiej ilości, że to jest bardziej i do obiadu i posmakować tego na szkodę argentyńskiego chilijskiego wina ani nie jest to spożywanie alkoholu jako dodatek niezbędny do życia w Jachrance komfortowo stację po mamie nie pogania Anastasi skończ z 2 i ja w każdym razie, ciesząc się, że państwo uważają za mąż jest lepiej Bender siedzi się opierać na tegoroczne lato w mieście jest jeszcze bardziej fascynujące niż w rejs Pomorzu dziękuję państwu pięknie jej naszymi gośćmi była Ola Dziadykiewicz i pan Krzysztof Leśnica bardzo bardzo dziękuję, a program jak mówi Ola wydawał się dzisiaj sam za kasą za tydzień całej audycji wysłuchać w aplikacji mobilnej TOK FM oraz w archiwum na stronie tokfm PL i Kosznik audyt Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: SALON - TERAZ SOLSKA! (JOANNA SOLSKA)

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz internetowe radio TOK+Muzyka teraz 40% taniej. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj gdziekolwiek jesteś

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA