REKLAMA

Scottie go - gra, która uczy programowania

Homo Science
Data emisji:
2017-07-29 11:40
Audycja:
Czas trwania:
15:02 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
witamy audycja Homo science, a z nami studiu aż z 2 gości Michał dziedzinie WICZ dyrektor kreatywny w firmie Netflix tech oraz pracownik poznańskiego centrum Super komputerowo sieciowego i dobre oraz Marcin PAKS nauczyciel z zespołu szkół Ogólnokształcących w Sosnowcu witam serdecznie nasi goście zajmują się tą samą rzeką dlatego są tu razem, a mianowicie Scottie go, skąd go to jest zaraz się bowiem dokładnie co te same powiedział to jest gra jej gra, która uczy Rozwiń » programowania, ale grał o tyle szczególna, że rozgrywająca się między światem fizycznym, a aplikacjami w telefonie w komputerze łącząca te 2 rzeczy, ale chyba lepiej niż opowie o tym co naprawdę jest po to tak wygląda trochę przeprasza się wtrąca jak gra planszowa na pierwszy rzut oka no to jest hybryda hybryda gry planszowej i aplikacji na komputer na tablet niezależnie od Platformy i faktycznie jak zwrócić uwagę na klub Gryf polega na tym, że przemieszczamy się między 2 światami, ale co jest może w tym pudełku zacznę od tego w pudełku znajdziemy plansze do gry i zesta w klocków kolorowych bloczków, które każdy z nich jest słowem w języku, w którym który za pomocą, którego możemy komunikować się z bohaterem gry był inny przyjaznym kobietom skokiem i Scottie go poznajemy jest z kolei na urządzeniu na tablecie jako bohatera, który miał wypadek na orbicie okołoziemskiej i któremu pomagamy wrócić do domu zabrać części zamienne dostatku, tak więc mamy tablet alejek aplikacja tak jak każdą inną aplikacja znaną nam do życia codziennego i zabawy na telefonach tabletach, ale jedyny sposób, żeby pomóc koty mówi nim sterować to jest zabawa bloczka czy takie połączenie 2 światów jak one się ze sobą komunikują co robimy z bloczkami i co potem, jaki ma to wpły w na aplikację w ubikacji mogę wybrać tło jest wybrać przygodę, którą SKOK -i musi wykonać i rozwiązanie ułoży za pomocą bloczków, czyli na tablecie mam informację o tym, jaki jest kontekst zadania musieli zrozumieć przemyśleć czy mam do czynienia, a potem już za pomocą rąk pracując motorycznie, działając w fizycznie za pomocą przedmiotów to dla nas niezwykle ważne, kto mógł powąchać dotknąć złamać zgubić też bywa i tak układam rozwiązanie bawi się na stole mogą pracować samemu mogę pracować w grupie i dopiero kiedy ułożę sobie to rozwiązanie mogę je zeskanować, tak więc odpalam za pomocą przycisku na tablecie i tryb skanowania robi szybkie wideo i mogą obejrzeć to co zaplanowałem Scottie wykona każdą instrukcję, którą mu zaproponuje i mogą zobaczyć udał się osiągnąć mój cel i zawsze zawsze mogę zobaczyć po prostu co takiego użyłem, a przykładowo, jaką instrukcję może taki list Morasko i wykonano Jakub Jakubiaka przygoda Pottera to znaczy co właściwie musi zrobić jakieś jego zadań i celem gry i naszym celem związku z tym jako gracza jest pomóc wrócić do domu i zdobyć części zamienne dostatku natomiast aby to zrobić wykonamy szereg zadań, a w nim ponieważ w grze zawarty jest interaktywny kurs programowania i tak kładę się sam włóczki, które mówią same zrobić i zaczynamy od bardzo bardzo prostych pojęć tutaj przykładem jest wykonanie 2 kroków do przodu na samym początku pierwszy poziom to jest skok musi wygrać 2 kroki do przodu, ponieważ jej gra w podchody z harcerzem i i że nam się uda my jedziemy dalej pojawia się kolejny problem odrobinę ponoszący złożoność, ale mamy właśnie bardzo ładnie tu Krzywą zaplanowaną i zaczynamy od prostego przemieszczania się od kierunków używasz podnoszenie przedmiotów później pojawią się inni bohaterowie, a wreszcie kończymy na pojęciach bardziej złożonych takich jak w funkcję tworzenia własnych funkcji w programowaniu i używanie zmiany, czyli układamy klocki te płytki, na których opłaty napisane idź do przodu tak nie zrób krok coś takiego tak, że każdy program zaczynamy od słowa start każdy program będzie węzłem koniec pomiędzy tymi 2 słowami układamy instrukcję taką jak przepis w zwykły przepis kulinarny n p. i mówi w tym momencie grup roczek krąg wiele do oczek 2 składanie razem i to oznacza, że skład wykona 2 kroki, jeżeli chciałbym, żeby zmienił kierunek wybiorę Broczek obrót w prawo i teraz w zależności od tego brzegu jeszcze zmienić znaczenie tego przepisu, jeżeli najpier w zrobić 2 kroki do przodu i już się sprawą to jest coś innego niż, jeżeli obrócą się wprawo, żeby 2 kroki w każdy z nas może w dowolnej chwili stać przetestować to w Realu, że tak, bo Marciniak znoszą to dzieci to znaczy, jakim się przeskakuje między tym światem wirtualnym nad światem rzeczywistym i w ogóle tych granic zabawne generalnie Scottie go sąd uznał tak wszyscy znamy pamiętamy puzzle z dzieciństwa układaliśmy puzzle moje córki układają puzzle tych puzzli może być 5 może być 10, a są paczki po 1000 taki może być to zabawa, która trwa dla wszystkich zabawa tak naprawdę dla młodszych i dla starszych bardzo bardzo długi okres czasu tak natomiast sama algorytm Mika i sama nauka programowania musi mieć pewnego rodzaju scenariusz tak musimy te puzzle ułożyć wg konkretnego algorytmu i ta formuła właśnie, gdzie dzieci układają puzzle i jeszcze dodatkowo tak naprawdę zganić Kowala poprzez aplikacje online do kosza pobiera instaluje ona na później pracuje offline ową na każdym urządzeniu praktycznie pozwala w tym środowisku, w którym dzieci aktualnie przebywają tam dużo czasu tak czy środowisku gier stworzyć narzędzie edukacyjne i z tym, że opatrzone tak jakby zupełnie nowe spojrzenie na ergonomię pracy z rządzeniem i ergonomię właśnie nauki programowania my mamy wszyscy taki stereotyp, że programista to jest człowiek, który godzinami ślepi się w komputer za przeproszeniem i jest skrzywiony z każdej strony tak oderwane od społeczeństwa oderwane od od rzeczywistości i klepie ich klepie te kody oko po kolei, a tak naprawdę to zupełnie wygląda zupełnie inaczej tak, ponieważ na piwie taka praca koncepcyjna jest to praca grupowa jest wymienianie swoich pomysłów myśli jest to praca wizualna też graficzna i w tym momencie te puzzle właśnie, które mają dokładnie te wszystkie specyfikacji, a więc mają grafiki kasujemy w nich zespołowo, a jest optymalny optymalna praca też grupa na jedno opakowanie tak czy dwójka n p. dzieci, które pracują z pudełkiem wymieniają się swoimi uwagami składają motorycznie prawda, używając swoich rąk i pomysły składające puzzle pasują do siebie, nawiązując właśnie do tego kontekstu edukacyjnego nauki programowania, bo gra wymusza sama przez się to, że dziecko bawiąc się, układając puzzle, grając zdobywa konkretne kolejne kroki w nauce programowania algorytmiczny, a do dzieci w jakim wieku jest skierowana ta gra powiem tak jak ja ja nie mówię o tym co zapisana w pudełku tylko mówią moich doświadczeniach praktycznych warsztatów z nauczycielami z warsztatów z dzieciakami i rodzicami również optymalny wiek było założenie założone na wiek 6 lat natomiast zdecydowanie możemy go obniżyć mamy takie doświadczenia, że możemy ten wiek obniżyć, ponieważ jak państwo widzicie te puzzle mają z 1 strony opisy, ale obok tych opisów mamy umieszczone grafiki Geta grafika n p. tych 2 bucików jest to grafika, którą dziecko pięcioletnie czy nawet do środka może w zależności od też takich predyspozycji jest śmiało można zinterpretować po posturze to jest krok, a jeżeli jest krok to możemy dołożyć swoją wymierną wartość nauki możemy określić liczbę tych kroków i przy okazji nauczyć młodego człowieka matematyki n p. tak chcieli wprowadzić pierwsze cyfry później pierwsze liczby, a później wpier w równania w, a jakaś Górna granica wieku Dwór, kiedy dzieci się zaczynają nudzić ogrom dla nich jest za mało jest zbyt małym wyzwaniem ja powiem tak, że każde narzędzie edukacyjne może złożyć człowieka, jeżeli źle wprowadzone, jeżeli jest, że przekazywane i może być mało efektywne na pewno gra w grę może w okresie do przedszkola do Opola tak naprawdę, bo już wiek zacięcia swojej przygody z programowaniem moment pan pani ja kolega możemy zacząć w tym samym momencie będziemy w tym samym czasie zaprogramować tak i ten punkt startu jest jest nieokreślony, a dla natomiast natomiast koncepcja samej gry tak naprawdę nie stwarza żadnych ograniczeń, jeżeli chodzi o wiek ja myślę nawet, że ten potencjał przepraszam 50 plus jest chyba się do końca odkryte tej gry, bo w kontekście motoryki u takich pewnych mechanizmów myślowych osoby starsze również mogą znakomicie się tutaj zrealizować i Michał ta gra przypomina mi taki język programowania jak stworzony na maj i Iskra 3, gdzie po układanie z pewnego programu pewnego algorytmu takich klocków wygląda bardzo podobnie kota czy tamto dzieje się na ekranie tylko nie ma niczego na stojąco, aby wziąć w rękę tu układamy na stole na planszy czy tyska budowa skusi inspiracją i czy właśnie po co robić coś co jest bardzo podobne czy Toma jakieś przewagi, jakie związek właśnie między tym bardzo w sumie popularny też w szkołach językiem, a o waszym produktem zarówno Skra 3, jakiej pokrewne rozwiązanie bloki były dla nas inspiracją, kiedy pracowaliśmy nad skok im, ale nie miały one tych właściwości możliwości pracy własnymi rękoma nie funkcjonowały one poza ekranem komputera, tak więc po pierwsze, skończy go jest możliwość ściągnięcia zaangażowania się w proces nauczania zresztą nauczenia mimochodem, bo jak już wspomniałem naszym celem jest pomóc im skokiem zaangażowanie całego ciała i jest to możliwość komunikacji, która wymaga zupełnie inaczej, kiedy ja mogę coś odsunąć swoją stronę, kiedy może chcesz mieć mierz pomachać albo wrócisz nie doczeka też nawzajem możemy sobie za 6 Maciej śliw zasad wg opisu, który na odwrocie każdego klocka po co właściwie chodzi o poprawnym zastosowaniu to jest zupełnie inny rodzaj komunikacji jest tak jak rozmawiać z kimś przez Skype, a rozerwać co już 4 oczy my umożliwiamy tobie, gdy graczowi rozmawianie z tymi koncertami 4 oczy mu bardziej bezpośredni namacalny kontakt dalej bloki Iskra 3 bardzo mocną wciąż kojarzą tylko włącznie z kontekstem programowania, a skoki nie jest stworzony po to, że wykształcić programistów, skąd jest stworzony po to, żeby podzielić się z graczem podstawami programowania, ale też po prostu rozwijać abstrakcyjne myślenie rozwijać koncepty związane z matematyką logiką i czy w ogóle planowanie wszystko to jest zawarte w tej grze i skończywszy grę dziecko po prostu się rozwinie w tych kierunkach, a czy będzie programistą przyszłości czy nie no nie o to nam chodzi tak jak wprowadzenie oprogramowania do szkół nie nie ma rezerw nie ma skutkować tym, że wszyscy będą programista mi po prostu będziemy mieli w przyszłości bardzo wiele wyzwań związanych z nowymi technologiami będzie jej nowe zawody dyscypliny naukowe zrozumienie wcześnie na czym polega czym jest interakcja z technologią po prostu pozwala nam się lepiej rozwijać się podejmować decyzje wydane NATO wrzask ty go bardzo dobrze się wpisuje obecny trend nauczania dzieci programowania podobnie jak skraca, który jest szeroko wykorzystywany m. in . w programie mistrzowie kodowania, a my nie tak zastanawia, bo w wymieniły się o Michale wiele cech takich staranie przemyślanych celów, jakie tak gra ma spełniać, gdzie powstała koncepcja tej gry i w ogóle jak jak wygląda jak wyglądały narodziny gra została stworzona przez poznańskie centrum Super komputerowo sieciowe dla firm genetycznych jest to przykład współpracy sektora prywatnego z polskim sektorem naukowym świetny zresztą przykład takiej współpracy i dające nam wasze nadzieje na kolejne tego typu rozwiązania, bo mamy niesamowite wyzwanie technologiczne zaplecze jako kraj w ogóle nie i potrzeba, żeby stworzyć podobny produkt poziom nawet, że pojawiła się w zespole jeszcze jeszcze przed nawiązaniem współpracy, ale bardzo trudno jest określić dokładnie, kiedy coś się zaczęło jak to dokładnie zaczęło działać efektem końcowym było to, że udało nam się znaleźć firmę, która chciała stworzyć ścian i móc dzielić się ze szkołami i z odbiorcami końcowymi produktem, który bardzo chcieliśmy stworzyć w PSSE się, ponieważ my widzimy ten trend zapotrzebowania na nauczanie w ówczesną szkolne programowania i pokrewnych nauk i widzimy, że nie ma takiego narzędzia, tak więc w tym kontekście zaczną kombinować prawda co można zrobić, czego brakuje każdy z nas wciąż wiele osób zaangażowanych w ten proces ma jakieś doświadczenie w nauczaniu i dni i widzimy, że czegoś ewidentnie brakuje i to jest taki mariaż właśnie tych 2 stron firmy, która widzi ten potencjał tak jak my zresztą ich i grupy pasjonatów, którzy chcą stworzyć coś dla dzieci o tym, będziemy rozmawiali w drugiej części naszej audycji, bo chcieliśmy zapytać, o co tu o całe programowanie czy to nie jest zawracanie głowy, bo przecież właściwie wymienionym programować jak z tym żyjemy tam może nie ma co dzieciom głowy zawracać, ale o tym za chwilę znaczy za dokładnie 4 0 minut z dłuższą chwilę, a naszymi gośćmi są dzisiaj Marcin PAKS nauczyciel z zespołu szkół Ogólnokształcących w Sosnowcu i Michał dziedzinie WICZ dyrektor kreatywny w firmie genetyk tech oraz pracownik poznańskiego centrum superkomputerów komputerowo sieciowego na drugą część audycji Homo science zapraszamy od 12 4 0, a teraz informacje Radia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: HOMO SCIENCE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA