REKLAMA

Kiedy należy nam się odszkodowanie za spóźniony lot?

Pierwsze Śniadanie w TOK-u
Data emisji:
2017-08-04 06:00
Audycja:
Pierwsze Śniadanie w TOK-u
Prowadzący:
Czas trwania:
13:35 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
szósta 6 i 15 sekund na zegarach pierwsze śniadanie w toku Piotr Maślak witam państwa ponownie bardzo serdecznie szczególnie tych, którzy o szóstej Stali z nami, rozpoczynając dzień jest piątek piątek piątą Unię za chwilę w weekend mniej, jeżeli ktoś z państwa jest właśnie w przededniu urlopu i planuję lot z jakimikolwiek opiniami, dlatego że urlop to myślę, że tematu, którym teraz w pierwszym śniadaniu w toku będę rozmawiał z państwa i moim gościem jest Rozwiń » ważki ciekawy interesujący, a państwo mają goście z pani Agnieszka pan znał Express ekspert prawny, dodając tajską dzień dobry dzień dobry pani Agnieszko istnieje cały szereg różnych dyrekty w rozporządzeń Unii Europejskiej przepisów także wewnętrznych polskich różnych, które regulują prawa konsumentów, w jakich są pasażerowie linii lotniczych w le ja mam wrażenie, że kiedy wczoraj czytałem różne rozporządzenia, że on nie obowiązują ich, że żona tylko są na papierze, ale pani państwo tego nie słyszeli powiedział mi nie ona obowiązuje on tylko różnie bywa z ich respektowaniem no to na początek tak, jeżeli pani pozwoli rozpoczną od takiego pytania ogólnego, w którym wcześniej rozmawialiśmy o tym, pani mnie zaskoczyło odpowiedział mnie się wydaje, że akurat te tanie linie przewoźnicy egzaminu kosztowi robią wszystko, żeby obejść pewne regulacje, a pani powiedzieć, że ich pojawienie się na rynku sprawiły, że te regulacje zaczęły obowiązywać jak to jest tak zgadza się, więc MF głównie jak nasza działalność oparła się na tym, że podczas badania wynikło, że 7 4 % ludzi ubiegających się odszkodowania tego odszkodowania nie dostaje nowość in na tym ile by firma z 6 4 % montował pasz czy GOP przewoźnicy bardzo lubią, a z ganiać wszystko na nadzwyczajne okoliczności my jako zwykli ludzie nie jesteśmy w stanie tak naprawdę non dojść do tego czy to faktycznie były nadzwyczajne okoliczności czynie, dlatego że nie mamy dostępu do baz danych nie wiemy czy faktycznie na danym lotnisku, w którego wylatywali śmiech były problemy z tankowaniem samolotów jest niezależna już od linii lotniczych tylko od lotniska i tym n p. tłumaczy, że przewoźnik, że to była ich wina albo mieli jakąś chwilową przerwę z w na wprowadzaniu i z tego wynikły tzw. korki i zarządza zwyczajną okoliczną to są nadzwyczajne okoliczności wszystko może być nadzwyczajne okoliczności związane z drewna metalu zepsuł albo zaczął tu też nadzwyczajnym to szczyt no niezupełnie 2, jeżeli dotyczy taki problem dotyczy lotniska to faktycznie nie można obciążać za to raz linii lotniczych Nobody, a może można, a linie nie obciążają potem lotnisko można dochodzić tego oczywiście w sądzie, ale ne, by tutaj chodzi głównie o Don ne nos urządzenia działalność tak chodzi o to rozporządzenie w UE nr 2 6 1 z 20 0 4 roku rząd rozporządzenie unijne tak w lutym 2 00 5 tak dokładnie weszło ono w życie w lutym 20 05 roku i ono jak jest dla nas główną podstawą do ubiegania się o rekompensatę finansową za opóźnione odwołane loty lub też za za to, że przewoźnik nie wpuszczą nas na pokład samolotu, ponieważ sprzedał nadkomplet willa w zależności od odległości między miejscem wylotu ani tym docelowym 2 5 4 albo szerzej za euro aż 8 4 % w trudnych spraw zostanie rozstrzygniętych na niekorzyść pasaży w ataku, kiedy AM pasażer domaga się tego odszkodowania samodzielnie, o ile z tych 7 4 % to zasadne odmowy ani z DM moim zdaniem no bo może się zdarzyć prawda, że to zresztą zawiniła Ramos zrzucić winę na różnych okazjach bywa i tak en myślę, że jest to nie więcej niż 15 %, czyli 50 % pasażerów, którzy występowali o takie odszkodowanie nie zostało ich tam służb 50 można troszkę więcej, dlaczego jak linie lotnicze się tu mylenia lotnicze zazwyczaj tłumaczą się tym, że były to przyczyny techniczne to taki jest standardowa reguł Kalinie lotniczych, czyli z powodu przyczyn technicznych mieliśmy tam opóźnienia bądź musieliśmy postawić nowy samolot no niestety, ale nie mamy wpływu prawda domagamy no właśnie no właśnie mamy ten mecz jako firma mamy dostęp nocą bazy danych łącznie z wyrokami sądów najwyższych i po takiej standardowe reguły Cervantes taka trochę zabawa w kotka i myszkę to znaczy, że człowiek wysyła tę prośbę rekompensatę oni standardowo odpowiadają, że niestety, ale to nie była nasza wina i wtedy powinniśmy odesłać wyrok Sądu Najwyższego, który mówi o tym, że to jednak było ich wina, więc jeżeli spotkamy się w sądzie w to niestety, ale pokryją państwo wszelkie koszta łącznie z kosztami sądowymi to dla nich oznacza no dobrze to co ma robić pasaży zróbmy taki krótki i przewodnik tak no z jakiegoś powodu lot się opóźnienie może 6 godzin pasażer wyleci z morza do Hiszpanii, bo wakacje, ale oczywiście tak po pierwsze, powinniśmy przede wszystkim powinniśmy znaleźć się na lotnisku, a noc czasem przez dodanie w tym, o czym najlepiej jeść dużo wcześniej, żeby w tej kolejce ustawić jako 1 z pierwszych, żeby na pewno nie trafiło się nam, że nie wpuszczą nas na pokład sprzeda z powodu tej na sprzedaży biletów to do nas sprzedaży biletów jeszcze za chwilę wrócimy, bo mu na krajowy punkt zbierania tektury dążenie spełniać no dobrze, ale wie pani i trzymajmy się, jakby regulaminu serwisu Twitter noc mówi prawo to powinniśmy być 2 godziny przed tak jak w Jaworznie jest zalecana należy być znane jesteśmy 2 godziny przed przechodzimy do odprawy dla bezpieczeństwa za tak już doznajemy Arena bez słowa i udajemy się oddziałują na samolot tak moim poziomie zamknięta pojawi się komunikat, że lot zostanie opóźnione o godziny n p. i co wtedy i tutaj niestety, że los zostanie opóźniony tylko godzina no to nic w nodze nie może żyć medialnie idziemy sobie na kawę czekamy dalej dobrze jest nasłuchiwać komunikatów, dlatego że na lotnisku jak mamy na najpewniejszy wiadomości, że nie musimy potem jeszcze zastanawiać ile to było tak naprawdę czy to było 2 godziny 15 minut, bo to też nas nie obowiązuje możemy być pewni, że jeżeli opóźnienie wyniesie więcej niż 2 godziny to przewoźnika obowiązuje opieka nad nami, w czym można n p. dostarczyć posiłki i napoje oczywiście wszystko w ramach zdrowego rozsądku tak nie dostaniemy obiadu, jeżeli ten lot opóźnił się 2 godziny tak, ale jeżeli ten lot opóźni się dużo więcej to on musi nam zapewnić można zapewnić opiekę dodał, że to mijają 2 godziny załóżmy, że o szóstej Maślak miał wylecieć w kosmos bilet jest godzina ósma jeszcze nie wylecieli IC, gdzie mam się zwrócić do pani, która jest z linii lotniczych tak znanych twarzy pani poproszę o kanapki i wodę i powinien pan dostać Wojciech na taką samą kwotę, która będzie adekwatna do czasu oczekiwania, by nie dostanę no to wtedy może paść się zwracać później o rekompensatę za za wydatki, które pan Bożenie nosiła zbierać na pewno rachunki powyżej 2 godzin, jakie są to kolejne granice czasowe dotyczą one z gry w 2 zlote z ponad 3 godziny 3 godziny wzwyż i tutaj w zależności od zmian w odległości należą się różne finansowe odszkodowania 2 50 EUR to jest lot do 1 500 km między 1 50 3 i pół 1000 to jest 400 EUR i powyżej 3 i pół 1000 km należności 600 EUR, czyli poza Unię Europejską tak to działa ważne jest doprecyzowanie, że także dotyczy to lotów z innych pozaeuropejskich krajach do Unii Europa są już widzę, że banki poza oczywiście tylko w przypadku, kiedy lot odbył się spoza Unii do Unii Europejskiej musimy zwrócić uwagę na to czy przewoźnik został zarejestrowany z Unii czy poza Unią ważne, żeby był zarejestrowany w unii tak tak dokładnie, bo jeżeli lot odbywa się z Unii Europejskiego poza Unii to już jest historia mamy 3 godziny opóźnienia mamy 3 godziny opóźnienia nam się należy stosowna wartość zwracamy się do linii lotniczych zwracam się doliną Nergal zwracam się najlepsze co możemy zrobić to najpierw zwrócić się do kogoś z obsługi danej linii lotniczych, żeby nam udzielił informacji, jaki jest powód opóźnienia w el zrobić n p. zdjęcia monitorów, na których nam się pokazuje, że faktycznie ten jest upoważniony dla nas jako prawników to ważne kolejna rzecz dobrze jest, żeby mieć ze sobą wszystkie dokumenty, żeby je zbierać, żeby mieć się dokument potwierdzający, że się odprawiliśmy, żeby nie było takiego na razie nie dostaje się takich, a nie dochodzi tam dostaje w warunkach tak dobrze jest też lewy robi zdjęcia rozkosz pan zdjęcia opowiada tak forma jeszcze lepiej, jeżeli może e-learning możemy doprosić się tak powiem o ofercie oświadcza, iż nie dostanie pani dostaje pan nie zauważy tak niektórzy przewoźnicy bez większego problemu wystawiają takie świadczenia w także to nie jest drużyna jest abonamenty i potem dzwonimy po porodzie Dolinie kochani spóźniliśmy się 3 godziny proszę tutaj mój numer konta linie lotnicze w 5 0 7 4 % przypadków mówią nie nic z tego zagrażają one, że zna pan języki może pan bezpośrednio bez problemu n p . do OOM emiratu zadzwonić i się z nimi dogadać i na FP nie jest jeszcze pewnie o pewne ograniczenia jej, ale zostawmy języki, bo nie mamy aż uwodzi pana stronę internetową przewoźnika zgłasza reklamację albo ma pan formularz, który bezpośrednio zgłaszane reklamacje albo szuka pan sobie adresu e-mail, a albo adresu pocztowego ma on dostępny u nas na stronie formularz którzy, który może sobie pan sam wypełnić jestem za jakie dokumenty powinien pan dołączyć je wysyła pan to do przewoźnika i przewozi głównie oto przyczyny techniczne albo nie, bo to wina lotniska albo nadzwyczajne okoliczności, bo słońce zaświeciło słońce zaświeciło tak no dobrze jest wtedy zaś faktyczne w tym rozporządzenie unijne i sprawdzić co to znaczy ten nadzwyczajne okoliczności, w których faktycznie ten przewoźnik może się może się wycofać z ciepłem z wypłaty no dobrze jest to teraz przechodzimy na lotnisko jesteśmy 2 godziny przed stajemy na końcu kolejki dochodzimy już do bramki, a pani mówi sorry, ale samochody zużywają one także inne zdanie o nie wejdzie on do domu do domu do domu powinni panu zaproponować lot alternatywne w, jeżeli dano Tatar alternatywną oba odbędzie się non w przeciągu tamtych 2 godzin, czyli tutaj, bo obowiązuje to samo w wypadku opóźnienia samolotu czyli, jeżeli oba dziesiątki przy alei alternatywny w tym samym kierunku w dłoniach, o czym nie wie, gdzie zaliczą do Madrytu my mamy tylko tu bilety do Wąchocka z Eneą na wernisażu Guardian talię osy może pan tak oczywiście mogą one tak przetransportować, ale dajmy obowiązkach obowiązek przetransportować pana z tego dochodu realizowane są miejsca docelowego i toteż aut są pewne ograniczenia czasowe, dlatego że nie może pan się tam znaleźć powyżej 4 godzin n p . tak w nowo odszkodowanie czasowej 3 tzw. bo to jest to opóźnienia tak ważne tego opóźnienia odszkodowania odszkodowanie, ale nie zaproponują w Lotto alternatywnego, ale ZUS mamy tu dla pana miejsce za 2 dni wyłączono to tak, jeżeli to za 2 dni i chce polecieć samolotem za 2 dni no to wtedy ubiega się panu odszkodowania z tytułu opóźnienia lotu przez 2 dni ich późniejsze tak, gdy niektórzy niestety już czekają na lotnisko nawet do 4 wie pan, że ktoś utknie pomiędzy lotniskami to niemal zamarł z wyboru może pan zrezygnować kupić drugi bilet i ubiegać się o zwrot pieniędzy za ten w Atelier, dlaczego są linie lotnicze sprzedają więcej biletów niż mają miejsce może, dlatego że w 90 % ten samolot nie jest pełen to znaczy, że dla regionu jest sprzedany sprzedano wszystkie bilety, a i tak to zawsze prawie zawsze i jak każdy z nas nie dojedzie dlatego przewoźnicy sprzedają w ramach oczywiście oszczędności, żeby nie leczyć, ale jak nie dojedzie tu już nie odzyska pieniędzy zabije, że jeżeli pan sam nie dojechała inaczej linie lotnicze korzystają na tym, ponieważ to aż jedno miejsce to ileś tam kilogramów mniej to nie jest dla tego paliwa lotniczego i t d. i t d. ale jest, a mimo to sprzedają jeszcze na to samo miejsce inne bilety na takie rozwiązywano chodzi, ale jeżeli chcemy, żeby były takie z tzw. okazje to nie możemy dziwić przewoźnikowi, że on próbuje ciąć koszty jak najbardziej, bo jeżeli chcemy polecieć taniej to tylko brązów zdrowa część z nich to wiemy, czego tak normalnie no to gdzieś te koszty muszą być cięte no dobrze w bardzo dziękuję za te wszystkie wyjaśnienia Agnieszka Patrzałek stres ekspert prawny tajwańską była pani państwo i moim gościem trochę przedłużyliśmy to wejście przepraszam państwa emocjom za chwilę informacje o nadzieję, że wszystko będzie na czas wraca za kilka minut w Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PIERWSZE ŚNIADANIE W TOK-U

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

40% rabatu w zimowej promocji TOK FM. Nie czekaj - zdobądź swój pakiet "Aplikacja i WWW" z solidną zniżką, aby słuchać wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!