REKLAMA

Piano Bar Studio: Kuba Sokołowski w rozmowie z Rochem Sicińskim

Studio Plac
Data emisji:
2017-08-16 10:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
21:15 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Roch Siciński Glass studio plac z pobliżu placu Defilad witam się z państwem oraz z moim dzisiejszym gościem Kubą Sokołowskim Witek Kuba Witaj dzień dobry państwu jest też 1 z pianistą widniejącym widniejących na afiszu w cyklu piano bar studio teraz masz można powiedzieć wakacje przynajmniej te wakacje od z Akademii muzycznej, na której w, której zwykle pracujesz natomiast, zanim zacznie się rok akademicki dotyczy to wakacje chyba przygotujesz nie sam zresztą kilka Rozwiń » niezwykłych dźwięków pracowite wakacje prawda w rundzie tak jak chyba zresztą każdy natomiast być nauczycielem ma swoje dobre strony jednak w wakacje czynne są akcyzą tak no tak, ale szykuje się do jesieni i właśnie jesienią będą takie najbardziej można powiedzieć prestiżowe 3 istotne dla kolejnych kroków swojej muzycznej kariery wydarzenia jesień to już się warszawska jesień apotem sacrum Profanum cóż to za projekt, bo dużo plotek na temat tego projektu krąży w środowisku, a najlepiej chyba dowiedzieć się u źródła no myślę, że już jest czas, żeby o tym, mówić publicznie na warszawskiej jesieni mam zaszczyt brać udziału w niezwykłym projekcie koordynowany przez Instytutem Adama Mickiewicza i warszawską jesień zostanę zaproszony jako pianista do udziału w projekcie muzyki projekt będzie wyglądało w następujący sposób muzyka Henryka Mikołaja Góreckiego będzie wykonywana przez sekstet polskich i zagranicznych muzyków pod dyrekcją i Wenecji powinna m. in. będzie grał Raphael Rogiński Kamil Szuszkiewicz Mikołaj stało się terenem bidet z Paryża i ja całością tutaj artystyczną i całym projektem zarządza Michał Mendyk z Instytutu Adama Mickiewicza i wytwórni not Records z tym projektem wiąże się dosyć taka fajna historia, ponieważ początkowo w tym projekcie miał brać udział już uznany i światowej sławy pianista tańczący boli w wielkiej Brytanii natomiast ze względu na chorobę i jakby inne idee artystyczne zrezygnował z projektu i pojawię się ran z czego się niemoc bardzo dobrze mieliśmy z listy rezerwowej pojawił się w tym projekcie zawsze lista rezerwowa przestaje być listę rezerwową w dokładnym jesteś jesteś w tym projekcie graczy tak naprawdę nie koncert tylko długi set, bo ci artyści, których wymieniłeś to nie jest cały program to jest można powiedzieć dwuczęściowy dwuczęściowe dzieło na warszawskiej jesieni będziemy prezentowali 3 utwory Góreckiego muzyczka nr 2 muzyczka nr 4, czyli tzw . koncert Puzio nowy i na zakończenie będziemy grali leśnymi z WIG natomiast podwójny koncert będzie miał miejsce tydzień później, czyli 1 października na zakończenie krakowskiego sacrum Profanum jest Kraków będziemy grali ten sam materiał w pierwszej części większego koncertu w drugiej części natomiast wystąpi i Tomasz Stańko, który będzie równie dla mnie niecodziennym projekcie nie brał udział grał natomiast będzie do utworów elektronicznych kompozytorów polskich związany ze studiem eksperymentalnym polskiego radia m. in . do utworów Eugeniusza Rudnika Tychy i Tomka Sikorskiego zaczęliśmy od tych swoich pracowitych wakacji przygotowujących niezwykły projekt już jesienią tego roku nie bez przyczyny, ponieważ to od początku swojej muzycznej ścieżki pozycjonują się dziś 1 nogą w muzyce współczesnej muzyce klasycznej drugą w muzyce jazzowej nie ma co ukrywać ten cykl pianistycznych koncertów czy też spotkanie z piano bar studio no ma podłoże jazzowej, jeżeli spojrzymy na tajną ptaki z artystów, którzy tu występują, a czy, jakby jesteś dziś jako jedyny spośród tej gromady pianistycznej, ale jest też ciągle pomiędzy tymi 2 światami czy to jest wygodne miejsce dla artysty już dzisiaj wiem, że będzie to koncert inny niż koncerty poprzednie wydaje mi się, że konwencja, jaką mam zamiar przyjąć na recital pod Pałacem się obroni to znaczy w ogóle koncerty plenerowe dla mnie wiążą się nic dużą taką dozą ryzyka nie są to recitale do końca dramaturgicznie konstruowany tak jak słuchaczy idzie do dużej sali koncertowej na recital jest cisza spokój koncentruje się na każdym dźwięku tutaj rozłożenie całej tej energii muzycznej i doboru programu jest zupełnie inna znając swój dorobek muzyczny można spodziewać się z 1 strony muzyki po prostu muzyki klasycznej tego repertuaru z drugiej strony muzyki współczesnej branż to jej nieco zawiany czy też mówiąc chyba najprościej muzyki improwizowanej z tobą projekt solowy i galerie, ale coś mi podpowiada, że taki materiał nie może wyróżnić tutaj w barze studio czy ty jednak skłonić się ku muzyce klasycznej tak nasze racje projektu galerii nie będzie nie będę grał z prostego względu, ponieważ galerie są projektem jest ściśle związanym z elektroniką natomiast tutaj nie będę miał takich warunków, żeby grać inny nawet nie wiem czy w tym momencie na tym etapie już bym chciał to uczynić czy chcesz powiedzieć, że galerie i ten cały Field Recording, który towarzyszył dźwiękom wydawanym również instrumentów nie z instrumentów to to był jakiś etap, który jako czarować gramy tak tak jak najbardziej tak jak najbardziej tak na dzień dzisiejszy mogę powiedzieć, że był to jednorazowy projekt trochę zabawa trochę eksperyment trochę wejście na innej ścieżki rozumienia muzyki Field Recording było mi przez lata obcy w ostatnim tak naprawdę to w roku 2 i zobaczyłem jak to materii się je wydawał mi się to ciekawe noże mogę jako czynny pianista wiedzący, obsługując się instrumentem sprawnie napisać cykl miniatur to dźwięków u mnie otaczających co w ramach tych tego Field Recording mu już zostało zamieszczone na płycie galerie, które dzięki miasta czy też natury rejestrowały się jeśli chodzi o jeśli chodzi o dźwięki miasta to stroniła od hondy od typowego pokazania i dźwięków miasta jako miasta, ponieważ nie jest to już oryginalne błotnej było to już w latach sześćdziesiątych nawet w muzyce komercyjnych FIZ rekordziści pojawia, choć było najpierw szybko dawcy terminów czy Pink Floyd ach, starałem się dobierać takie dźwięki przyrody, które potem można, by w bardzo łatwy sposób handlować jej przepuszczać przez filtry, czyli dźwięki paradoksalnie ciche im cichszy niż dźwięk tym mogę potem więcej z nim popracować, jakby w postprodukcji taką i jedno z ciekawszych moich obserwacji było nagrywanie mokradeł na pewno 1 z ciekawszych rzeczy było nagrywanie dźwięku w zakładzie w serwisie rowerowym, czyli wszystkich dźwięków związanych z szkołę językową jako materię i tak są niesamowite rzeczy, które pobudzają ucho no na pewno bardziej otwartego słuchacza nie zrobię nic nowego, jakby Janowo zdefiniował AM FM w swoich wsiach, gdzie jest granica moja moja osobista oczywiście granice muzyki a gdzie jej nie ma już jest nową przystań niepozorny solowy projekt już jest dalej niższe niż była w NATO, by rzeczywiście jest to kwestia też rozwoju patrząc na swoje buty na swojej dokonania fonograficzne w tym mailu, w którym ukazało się galerie czy Ford GM są jeszcze 2 płyty, gdzie twoje nazwisko widnieje w składzie i oczywiście muszą o to zapytać, ponieważ jak wspomnieliśmy wykonawcy, którzy prezentują się w ramach koncertów na placu Defilad może studio mają taki region w większości jazzowy w swojej jazzowe wykonania znane fanom muzyki improwizowanej w Polsce to przede wszystkim Quartet, który współtworzy reż Magnolia Acoustic Quartet podaje, że 2 lata temu czy rok temu miałem okazję słyszeć was po raz ostatni to wówczas, że mogę tego słowa użyć supportowali iście koncert kwartetu Charlesa Lloyda kazać coś z wydarzyło z tym zespołem czyszczą można będzie was usłyszeć czy te 2 płyty Ford się i pierwsza debiutancka pod szyldem jesz dobrze pamiętam po prostu Uniwersytetu muzycznego w Warszawie Fryderyka Chopina to to tyle czy coś jeszcze czy łączność z czymś zaskoczyć czymś bardzo dobre wrażenie tak rzeczywiście jak wspomniałeś koncert w łódzkiej wytwórni był naszym ostatnim koncertem w dół to było pierwsze publiczne wykonanie przeze mnie napisanych utworów, które napisałem o będący w nowojorskiej szkole na Brooklynie na kusiło Rafale zagoić Magdalenę co do zespołu Magnolia Acoustic Quartet dla mnie był to on jak do dzisiaj najbardziej płodny czas jeśli chodzi na pewno o sferę kompozycji co do planów magnolii i co do tego co się dzisiaj dzieje jestem w stanie powiedzieć, tyle że jak każde życie każdego muzyka pragmatyzm zwycięża, czyli na dzień dzisiejszy kwartet nie działa natomiast ja ze swej strony mogę tylko powiedzieć, tyle że jest bardzo szczęśliwą osobą, ponieważ każdy z kwartetu jest niesamowicie prężnie działający muzykiem z czego się bardzo cieszy Szymonik dworski właśnie skończyło świetny projekt swojego doktoratu z Andrzejem Sewerynem Patryk Dobosz wydał w tym momencie rewelacyjną jazzową płytę z trio jeszcze nie odkrytym moim zdaniem pianistą polskim Mateuszem pałką z Krakowa Mateusz Dobosz jest wyrywane z kontrabasistą orkiestrowym gra 2 orkiestrach polskich pracuje z tego co wiem nad projektami frankowymi także ja ze swej strony nie mogę nic powiedzieć tylko się cieszę, że każdy z nas odnajduje tam cząstkę siebie, a być może spełnienie własne kiedyś zaowocuje ponownym wejściu na scenę mówimy o twoich dokonaniach obecnych o tym, że kieruje się w stronę muzyki współczesnej takie zamówienia w dobie no bardzo różnych innych jest ciągle powielających się gatunków to skarb z 1 strony często bywa tak, że komisyjnie zamawiane utwory bądź też zespoły grające open ten muszą też kompozycje napisane wcześniej umierają zaraz po tym, jak wybrzmiał po raz pierwszy z nich i zarazem ostatni wasz projekt nożyczki oraz samotność dźwięku okres w przypadku krakowskiego koncertu na sacrum Profanum będzie miał jakąś przyszłość fonograficzną bądź w postaci kolejnych koncertów i inni jak najbardziej materiału zostanie zarejestrowany w studiu z 4 kolejny dzień po premierze na warszawskiej jesieni 20 18 roku w połowie osiemnastego roku będzie wydane przez wytwórnie, bo Records zawsze, kiedy słucham swojej muzyki czy też zdarzą się rozmawiać przed czy po koncercie to mam wrażenie, że jesteś artystą, który tworzy niejako na uboczu nie mam tu namyśli tak groźnie jest też w centrum Warszawy, bo za chwilę będzie grał w centrum Warszawy, ale takie, gdyż w Żyrardowie jeśli dobrze pamiętam na siedział zamknięty jest izolowany troszkę od tego co się dzieje na polskim rynku, a właśnie patrzył w stronę Brooklynu i taka branża muzyczna jako taka być w ogóle nie interesowała mnie mówią o tym, że likwidują w październiku Viva Polska zamiast niej powstanie MTV Music, chociaż przez MTV Delacroix Live HD, czyli Shields i Polska, ale żyjesz nawet na uboczu tej branży odzieżowej czy improwizowanej pojawiają się głosy, kiedy powstał twój projekt galerii, że tylko prosto z polskimi muzykami nie chcesz tworzyć teraz jest inaczej projekt, w którym jest Raphael Rogiński czy Kamil Szuszkiewicz to taka mieszanka no bo nie tylko nie tylko Polacy, czyli jest jakiś skład, na które piszesz czy piszesz po prostu kompozycję do szuflady wydaje mi się, że raczej to drugie, ponieważ z natury jestem osobą, która stroni od lutego tzw. środowiska to znaczy lubię w nim bywać wtedy, kiedy jest już wszystko gotowe i kiedy można jej coś pokazać natomiast sam proces przygotowania proces tworzenia i dla mnie bardzo trudny i raczej tutaj do dziś we mnie introwertyczna tak jak nas najbardziej, czyli tu ewidentnie twoja strona muzyki w wersji klasycznej obok, że spojrzymy na muzykę jazzową także improwizował improwizowaną potem się co rozumiesz na to jej korzenie mogą być bliżej zostaniemy tu w Europie na Starym kontynencie no to szukamy gdzieś powiedzmy na początku lat dziewięćdziesiątych w takich klubach, które tworzyły środowiska i to właśnie w środowiskach powstawała ta muzyka czy myślimy o końskim lofcie w latach dziewięćdziesiątych w bydgoskim mózgu, gdzie był to, że jest matecznikiem polskiego lasu czy czy trema ZUS w Lizbonie to są miejsca, które w pod koniec dwudziestego wieku były przestaniemy twórców, ale tych twórców, którzy tworzyli właśnie środowiska nie tylko muzykę to nie tworzysz środowiska Tomáš docelowo jest też bardziej Ankowski kompozytorem, który nie wychodzi z mieszkaniem trochę taki jest natomiast ja myślę, że to też wynika on nie z braku czasu pojawienie się w pewnych miejscach z racji sposobu użycia pracy bycia ojcem bycia muzykiem bycie kompozytorem artystą jest na pewno trudne jeśli chodzi o przykład Kantorski w 50 % mówi się zgodzić na to jak naczep działają sytuacje, kiedy jesteś jednak w procesie twórczym otoczony innymi muzykami wspomniałeś o Nowym Jorku, w którym bodajże 3 lata temu byłeś w ramach właśnie Sejm brałeś też udział w międzynarodowych międzynarodowej Platformie w Łodzi, gdzie mogły się współtworzyć z Afganistanem czy Ole Morten zagranym w kierowaniu na działalności tej inicjatywy, kiedy jesteś w środowisku w grupie muzyków, pobudzając lukratywny jak najbardziej to jest fantastyczny czas ja myślę, że tutaj jeszcze mogę powiedzieć, że na pewno sam pierwszy od nie zabiegam, czyli jak ja już się pojawiają i pojawia się chemia jest wszystko tak jak powinno być natomiast ja pierwszy nigdy o to środowisko i ten kontakt nie zabieg tak czy nie jestem tzw. Lwem, który będzie mimo wszystko walczył ja z broni się językiem dźwięków, czyli wtedy, kiedy jestem tym Lwem w cudzysłowie Liu, który dopiero jak wychodzi na scenę mówi to co chce, a nie spędzają czas w danym środowisku, wymieniając poglądy doświadczenie w natomiast druga kwestia jest taka, że to też chyba jest umiejętność doboru w danym środowisku jeszcze tego pod środowiska, czyli tych ludzi, z którymi ty akurat się czujesz najlepiej na takich przyjaciół trochę, którzy nie da, żeby no i tym samym językiem muzycznym z tą rozmawiali to jeszcze w momencie zejścia ze sceny ty będziesz mógł z nimi porozmawiać o zakupach talent w nowo podobnie jest w tym brukselskim towarzystwie Fartem jest bardzo dużo tam jest bardzo dużo muzyków jest bardzo ogromna konkurencja, ale oni wszyscy nie interesują się tym co nam jest na koło naprawdę nawet na samym Lublinie, pytając się muzyka tego czy drugiego już z tej tzw. el ligi mistrzów czy zna to ojczyzna to czy wie co się dzieje oni wiedzą, ponieważ oni są tak skupieni na swojej pracy żonie nawet nie wiedzieli, kto z polskich artystów dostał nagrodę g naprawdę, bo to jest po prostu troszkę jak moja profesorka mawiała inna sprawa o innych inny tam inne patrzenie na wszystko wychodzi im to wydaje mi się na plus myślę, że Grupiński wnioskom bardzo na dobre wyjdzie to, że nie znają twórczość Włodka Pawlika bądź też, który był tu wspomniany, gdyż pod swoją wypowiedzią po jednak mają mającą robić, czego słuchać w sąsiedztwie, choć Brooklyn palenie jest, więc to też może z nich może mieć wpły w zatem introwertyczny kompozytor, a na scenie ekstrawertykiem czasami tak czasami czasami jak grasz solo to chyba ataki są momenty, kiedy lubię puścić oczko i błysnąć oczywiście każdy zrozumie to inaczej dla każdego to muśnięcie nie jest czymś innym, ale myślę, że każdy artysta wychodzący na scenę wykonawca ma w sobie tę dozę uproszczenia chęć błyszczenia zapraszam zatem na koncert Kuby Sokołowskiego, który na placu Defilad jeszcze w sierpniu 2 4 sierpnia będą mogli państwo usłyszeć pierwsze części koncertu muzyka Wolfganga Amadeusza Mozarta będą w bardzo specyficzny sposób grał sanacyjny wiedeńskiej Wolfganga Amadeusza Mozarta, czyli prosto z czwórki, który ma Car pisał dla dzieci koncepcja tyle będzie inna, ponieważ ja w ogóle tych utworów nie będę miał przygotowanych i będę je wykonywał, ćwicząc je po prostu na scenie pomiędzy tymi utworami będę improwizował dużo na tematach ludowych, czyli będzie dużo Kujawiaka na dużą Ubera i dużo Polki w drugiej części jej troszkę zagram swoje kompozycje jazzowych natomiast na zakończenie drugiego seta koncertu o będą państwo mogli usłyszeć otwór dyszy mojego prof. Szymula z niego 4 0 minutowy drugi utwór pamięć Tomka Sikorskiego muzyka krowa nr 3 zapraszamy w takim razie dziękuję bardzo Kuba Sokołowski gościem studio plac Roch Siciński dziękujemy bardzo do usłyszenia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: STUDIO PLAC

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz radio TOK+Muzyka bez reklam - teraz 60% taniej w promocji Black Friday!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA