REKLAMA

Szkody przy wysiadaniu z samochodu. Jak rozmawiać z ubezpieczycielem? Mówi Marcin Jaworski

Pierwsze Śniadanie w TOK-u
Data emisji:
2017-08-11 06:20
Prowadzący:
Czas trwania:
12:38 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
przy śniadaniu w dołku szóste 2 4 i 5 0 sekund tematów do omówienia w tej ostatniej części pierwszego śniadania w toku w piątek Świątek piątek jest przyjemnością to państwu przypomnę jest tak duży nie wiem czy zdążymy w w czasie i 1 wejścia antenowego państwo imię gościem jest Marcin Jaworski ekspert z biura rzecznika finansowego dzień dobry dzień dobry przypomnę, że rzecznik finansowy to taka instytucja, która zajmuje się także ubezpieczeniami, bo dotąd nazwa Rozwiń » może być myląca prawda prawda, ale rzeczywiście póki co zajmujemy się głównie ubezpieczeniami głównie choćby, dlatego że rzecznik finansowy jest nowym sukcesorem rzecznika ubezpieczonych, który od 2 0 lat ma na rynku działa w związku z tym małym na dziś jedno wciąż około 7 0 70 % spraw którymi się zajmujemy to właśnie dotyczą ubezpieczeń no dobrze to zaczęło się od takich historii mamy parking na parkingu pan x i pani Greka albo na odwrót i jedno tak zamaszyście otwiera drzwi, że u drugiego w drzwiach powoduje kilkucentymetrowe wgnieceń mówimy no co ty robisz tu padają tradycyjne polskie zwroty uprzejmością we mnie, po czym tamta osoba mówi Ammann to gdzieś albo mówienie o kraj zgadza się moja wina, ale ubezpieczyciel już nie no właśnie niestety my spotykamy się z tez byt takim automatycznym podejściem ubezpieczycieli, którzy właśnie mówią, że jeśli to pasażer otworzył otworzył drzwi i uszkodził uszkodził samochód to w każdym wypadku będzie to wina tego pasażera Otóż nie najmu najbardziej takim nie jest sprawą przykładem są sytuacje, w których on, w których kierowca przystaje na chwilę n p. na ulicy czy jakimś innym miejscu takim niedozwolonym pasażer wysiada i często uszkadza stojący obok samochód czy też jadący my tutaj dochodzimy do takiej sytuacji, że prawo, mówi że, żeby odmówić wypłaty są z OC komunikacyjnego to, ale musi to być wyłączna wina pasażera, a w tym wypadku i że to jest wyłączna wina nas, że żelazko kierowca zatrzymał wybiegł no właśnie nie do niedozwolonej wylewają właśnie dlatego w tym w takich w takich sytuacjach rzeczywiście warto podejmować wal polemikę z ubezpieczycielem i składać tą to reklamację no dobrze wyjeżdżamy na parkingu i wielkim samochodem gdzieś tam delikatnie zahaczamy zderzakiem od drzwi, a drugiego samochodu, czego możemy nawet nie odczuć i co wtedy on właśnie tutaj to jest kolejny takie pole sporu między rzecznikiem finansowym ubezpieczycielami, którzy znowu zbyt ochoczo i zbyt automatycznie za każdym razem no uznają, że kierowca powinien poczuć takie takie uderzenie takie zarysowanie i ich w momencie, kiedy już wypłacą odszkodowanie temu poszkodowanemu no to ochoczo zwracają się tzw. regresem, czyli żądają zwrotu tych wypłaconych kwot, a tym od sprawcy od sprawcy dokument dokładnie taka tymczasem na naszym zdaniem to jest tak, że jeśli mężem może się zdarzyć, że no po prostu nie poczujemy, że za testowaliśmy samochód obok, tym bardziej, że to chodzi o takie nowe jak ktoś mówi w slangu już nie obligacyjnym przecier i tarcze w latach i możemy możemy tego nie poczuć między w związku z tymi wtedy to ubezpieczyciel i o tym, też ubezpieczyciele zapomnę zapominają, że po ich stronie leży udowodnienie n p. powołanie rzeczoznawcy, który wykaże, że niemożliwe jest, żeby klient który, który wyjeżdżał wyjeżdżał samochodem i przetarg ten samochód drugi samochód no nie początek o tak, ale to ubezpieczyciel musi wykazać mocuje się bronić w 1 z drugim przypadku kraju mówi Bros jeśli chodzi właśnie oto, a to zarysowanie samochodu to jeśli rzeczywiście rzeczywiście poczujemy, że za testowaliśmy komuś samochód to często też widać na n p. na mączce na monitoringu 2 typy zachowań, bo rzeczywiście coraz częściej dowodem są właśnie te nagrania monitoringu, na które są na parkingach różnych widać 2 typy zachowań, że w 1 wypadku ktoś zarysował samochód wychodzi rozgląda się ogląda swoje uszkodzenia oglądał uszkodzenia samochodu, po czym rozgląda się czy nie najbardziej Herda Lech i odjeżdża w mojej tutaj mamy do czynienia z taką klasyczną ucieczką i tutaj na ten regres jest jak najbardziej uzasadnione usprawiedliwione tak no bo uciekamy z miejsca wypadku natomiast zupełnie inną sytuacją jest moment, kiedy n p. za rysujemy ten samochód wysiadamy zostawiamy n p. do siebie, ale znowu numer telefonu bardzo dobrze jest też ruch, bo wiadomo taka karta może zostać przez kogoś wyjęta może zostać wywołana przez wiarę w jeśli jesteśmy na parkingu NATO poprosić o kogo kogoś z ochrony, żeby może wywołał osoby którą, której samochód uszkodziliśmy jeśli to jest nie blisko jakiegoś sklepu to, żeby zostawić ten kontakt n p. sprzedawcy i 1 0 tego sprzedawcy numer numer telefonu, żeby ewentualnie MON oświadczył, że staraliśmy się no po prostu zostawić do siebie kontakt nikt na mnie każe czekać z pana brak nawracać chodzi, o ile osób tak się zachowuje nie mamy nie mamy takich takim statystykom to jest ono jest z tego, że z tego co w co widzimy no to jest dość dość czy ten częsty przypadek Janeczko znalazłem karteczkę z numerem telefonu uszkodziłem pana samochody były numer telefonu jakże się ucieszyłem zwolnienie nie ma takiego numeru rachunku na pew no cóż, ale sens takiej w takiej sytuacji wartość innych do nagrań monitoringu i tam złożyć formalne zlecenie można odczytać numer rejestracyjny można wrażenie, że rodzice, więc teraz sprawdzić no teraz coraz częściej większość miejsc w większości takich miejsc parkingowych jest monitoring można to sprawdzić sobie nawet samemu nie trzeba iść na policję można sprawdzić, gdzie jest ubezpieczony dane są modne w takiej bazie ubezpieczeniowego funduszu Gwarancyjnego ten drugi przypadek, a ten pierwszy, kiedy ktoś uderzy w nasze drzwi, a ubezpieczyciel odmawia no to wtedy wtedy rzeczywiście rzeczywiście trzeba trzeba podnieść, że była to jednak wina wina kierowcy i Maciek był on współwinny tak, że mu zatrzymane zatrzymał się n p . w miejscu niedozwolonym mitem pasażer wysiadając na na ulice uszkodził właśnie nasz nasz samochód inny i walczyć po prostu w dokładnie tak teraz mamy to ubezpieczenie OC, czyli to obowiązkowe odpowiedzialności cywilnej, z której Notus ubezpieczyciele próbują swoje straty jak mogą sobie nadrabiać właśnie poprzez wypłatę niższych odszkodowań trzeba się po prostu biegać przejdźmy do takiej pozycji, które się nazywa szkoda całkowita, kiedy to mamy ubezpieczenie auto casco n p. jest szkoda całkowita i oto samochód, który ma pół roku zostaje przez ubezpieczyciela mimo pełnej kwoty ubezpieczenia od pełnej kwoty zakupu wyceniony na 30 % mniej niż włamywaczowi Sean Penn no to jeśli mówimy o szkodzie całkowitej, toteż warto pamiętać o 1 podstawowej rzeczy jeśli naprawiamy jeśli mamy auto casco i korzystamy z auto casco Noto szkodę całkowitą jest łatwiej niż w przypadku szkód z OC komunikacyjnego, czyli jeśli ktoś nam uszkodził samochód, dlatego że zwykle warunki ubezpieczenia auto casco przewidują, że do orzeczenia tzw. szkody całkowitej, ale wystarczy wykazanie, że koszty napra w przekroczą 70 % w no tak, ale ubezpieczyciel inaczej oblicza koszty naprawy, kiedy trzeba naprawić samochód, a jeszcze inaczej, kiedy chodzi o szkole zaufali temu, kto to tak, ale jest jeszcze jeszcze do końca, bo jeśli jesteśmy poszkodowani to szkodę całkowitą można orzec tylko wtedy jeśli koszty naprawy przekroczą 100 % wartości samochodu z dnia szkody, więc to jest istotna istotna różnica, której warto warto pamiętać n p. zastanawiają się zastanawiają się czy skorzystać z własnego auto casco, bo może będzie szybciej może będzie lepiej czy też ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej sprawcy, ale jeśli chodzi właśnie o mechanizmy tej szkody całkowitej i dochodzenia do tej szkody całkowitej NATO Trident triki i przy OC IAC są takie same czyli, czyli zaniża my Heart czy ubezpieczyciel zaniża maksymalnie wartość wartość samochodu z ZUS z momentu z momentu szkody, a zawyżała zamierza oczywiście koszty koszty naprawy i to też jest jest czasami któryś zaraziła praktyka pana zdaniem mniej to jest czasami kuriozalne, dlatego że n p . przy dziesięcioletnich samochodach przy, których n p. zwykle ubezpieczyciele jeśli ma wypłacić odszkodowanie no to proponuje koszty robocizny na poziomie n p. 70 zł zagra za godzinę i części zamienne nowe takie nie nie najlepszej jakości natomiast jej do wyliczenia napra w na potrzeby szkody całkowitej są stosowane stawki za autoryzowane stacje obsługi i najlepsze najgorsze najlepsze najlepsze części właśnie, żeby dojść do do dość do szkody do szkody całkowitej natomiast tutaj tutaj przede wszystkim trzeba właśnie zobaczyć i z i sprawdzić można można dotknąć też do tego zatrudnić się zatrudnić rzeczoznawcę co też potem będzie jakimś tam dowodem, aby ewentualnie ewentualnie w sądzie, ale tak zanim, zanim pójdziemy do sądu to można po prostu n p. jest pójść do warsztatu, który też jest wyposażony w takie systemy, które pozwalają zmienić, by ocenić wartość samochodu sprzed szkody wojenne, a ten na tej podstawie sieje na tej podstawie odwoływać się od od decyzji ubezpieczyciela i w tym też warsztacie można też poprosić o kosztorys naprawy z jakimi najczęściej przypadkami takich wątpliwych działań ubezpieczycieli się państwo spotykają, kto jest jakiś taki taka lista przebojów number one to jest to jest zdecydowanie zdecydowanie chyba najwięcej, kto to szkoda rzeczywiście szkoda całkowita generalnie generalnie takie sytuacje związane głównie jest z wyceną kosztów napraw do naprawy bo, bo tutaj też rozbieżności są dosyć się one dosyć duże nam tzw. pierwsze propozycje wypłat kosztorysowych były one bywają dość dość niskie potem w zaczyna się walka już działa nowe rozwiązania no dokładnie ta długo byśmy tak mogli jeść, ale uprzedził mnie wyczerpiemy wszystkich tematów pewnie wrócimy z jakiś czas mam nadzieję dziękuję bardzo Jaworski ekspert z biura rzecznika finansowego był państwem gościem za chwilę informacje i Mazur Filip Kekusz już przygotowują wstrzykują w klawiaturę ostatnie depesze dla państwa po informacjach pierwszy program gospodarczy Ola Dziadykiewicz, a w poranku jak co piątek Jacek Żak Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PIERWSZE ŚNIADANIE W TOK-U

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA