REKLAMA

Jak wygląda zarządzanie wiedzą w medycynie teraz, a jak powinno wyglądać? (powtórka)

Strefa Szefa
Data emisji:
2017-08-15 15:20
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
28:49 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
kondycja strefa szafa przy mikrofonie Marzena Mazur witam państwa bardzo serdecznie w rozmawiamy dzisiaj o zarządzaniu wiedzą na przykładzie chyba najbardziej newralgicznej newralgicznego przykładu właściwie będziemy mówić o zarządzaniu wiedzą w placówkach medycznych w szpitalach przychodniach wszędzie tam, gdzie na szali leży ludzkie zdrowie i rzecz państwa i moim gościem studia jest już pan Jan Siwek dyrektor działu medycznego firmie Aster dzień dobry witam panią witam Rozwiń » państwa no właśnie porozmawiajmy o tym, zarządzania wiedzą po pierwsze, co to jest zarządzanie wiedzą i po co firmie zarządzać wiedzą każda firma gromadzi swoją wiedzę na podstawie doświadczeń, które są rozwojem biznesowym i oczywiście tego typu doświadczenia są bezcenne dlatego warto jest te doświadczenia zbierać i przekazywać następnym ludziom, którzy przychodzą do firmy ażeby mogli skorzystać z tej olbrzymiej naprawdę olbrzymi potęgi, jaką jest właśnie ta wiedza zgromadzona firmie, która jednocześnie niejednokrotnie stanowi tajemnicę firmy i tańca sukces czy zachować taką ciągłość know how byśmy nawet takie jak zaradzić zachowanie ciągłości know ho w na dzisiejszym stanie możliwości technicznych oczywiście wspomagane w różny sposób on Dead czyli gdy n p. wtedy, kiedy przychodzą do nas nowi pracownicy to ci starsi mogą nauczyć tych nowych wszystkiego co jest potrzebne na jej stanowisku pracy w zasadzie myślę, że tak dzieje się dzieje większości stanowisk pracy, że ci ludzie z doświadczeniem potrafiący naprawdę wykorzystać swoją wiedzę i rozwiązać bardzo trudne problemy to się zdarzają w naszym życiu codziennym podnoszą także przekazać pewną wiedzę jak z takimi problemami, ale do jej powieści przyszedł właśnie do w życiu rozwiązywanie ich oferty na nowym stanowisku pracy on w UE gmina jak wygląda w takim razie zarządzanie wiedzą w placówkach medycznych byśmy sobie taki szpital załóżmy, że przyjeżdżam na Street Journal i ktoś nie przyjmuje ja zakładam, że ta osoba, która nie badamy dokładnie taką samą wiedzę jak najlepszy lekarz w tym szpitalu tłumaczy mam taką nadzieję przynajmniej, że trafiłam do preferencji w oczywiście szpitale jest takim można powiedzieć bardzo ostrym przykładem, dlatego że z życiem ludzkim nie możemy sobie pozwolić na to, żeby eksperymentować każdy liczy na to, że będzie odpowiednio potraktowany i udzielą zostanie na pomoc dlatego starsi lekarze, którzy mają swoje doświadczenie przez Sejm wiele nie tylko, a nawet miesięcy, ale lat staramy się przekazywać informacje o swoim młodszym kolegom, a żeby sytuacja, kiedy zostaną sami mogli skorzystać z tej wiedzy i mogli tam jest użyć w celach leczenia danego pacjenta szczególnie na ostrym dyżurze jest o tyle ważne, że ten czas reakcji musi być bardzo krótki w związku z tym lekarz musi sobie bardzo szybko przypomnieć wszystkie elementy, które się nauczyć zarówno na studia w wielkiej te, które zostały mu przekazane przez swoich bardziej doświadczonych kolegów i wykorzystać w celu ratowania zdrowia i życia pacjenta i 2 lat mówi ono takim klasycznym przekazie nie inne międzypokoleniowe my w 2 w miejscu pracy ma, ale rozumiem, że lekarze uczą się też od starszych kolegów nie tylko w w swoim szpitalu w miejscu pracy, ale również na nas sympozjach konferencjach czy też chociażby z artykułów naukowych Rosji z internetu marne myszą uciekł z Peweksu o medycynie przed nami w oczywiście dzisiejszy poziom technologiczny umożliwia znacznie większe wchłanianie wiedzy dzielenie się tą wiedzą niż było to kilkanaście kilkadziesiąt lat temu, kiedy były dostępne tylko właśnie Śląsk dzisiaj każdy lekarz uczestniczy w różnego rodzaju kursach, ale ma taki obowiązek raz 2 × do dorobku musi uczestniczyć pewnego rodzaju szkoleniach i na tych szkoleniach są pokazywane najnowsze osiągnięcia w tej dziedzinie medycyny akurat z tego zakresu, który jest jego kierunkiem zainteresowania zarówno z Polski, jakiej przyjeżdżają tu specjaliści z zagranicy poza tym wielu tych lekarzy dzieli się swoją wiedzą z kolegami na tzw. kominka lekarskich to znaczy są robione cotygodniowe spotkania, gdzie analizowane są poszczególne przypadki i na podstawie tych przypadków wyciąga się odpowiednie wnioski ewentualnie każdy z lekarzy stara się zapamiętywać poszczególne elementy związane z jakąś diagnostyką i jak reagować właśnie taką na taki przypadek w tym tylko zdobywanie wiedzy i jej przekazywania wchodzi w zakres zarządzania wiedzą w jedno oczywiście tutaj jest kwestia także zdobywania nowych informacja mianowicie każdy pacjent jest indywidualny w związku z tym można go traktować jako nowy zakres wiedzy, który przychodzi i pomagać i pozostałym kolegom rozpatrywać ten przypadek no i najważniejsza rzecz, żeby nie można nie trzeba było tak naprawdę robić bardzo szybkiego przeglądu swojej głowie współczesna technologia umożliwia wspomagani komputerem, czyli wszystkie przypadki są klasyfikowane są zapisywane w specjalnych komputerach stanowiących właśnie zasób wiedzy przypadków i na tej podstawie lekarz może w szczególnie mając pewne elementy związane z symptomami starać się bardzo szybko zdiagnozować znaleźć podobne przypadki, które już były zdiagnozowane i pomocy w osobie w diagnozie danego pacjenta po naszemu byt też udowodnić, że to, że już są takie programy komputerowe, że wpisujemy objawy, a komputer nam wyrzuceniem 3 4 choroby z pewnym prawdopodobieństwem co to może co może być aż wreszcie w internecie tego nie ma już, że sami diagnozowali może nie jest takie proste, dlatego że słynny słynny syndrom studenta medycyny, mówi że po każdym wykładzie na temat tej choroby każdy student czuje się od razu chorych na tę chorobę w związku z tym moglibyśmy też zapaść na podobny syndrom i to się bardzo szybko chorzy na coś co absolutnie nam nie dolega w związku z tym jest to pewna pewne zagrożenie natomiast oczywiście są już odpowiednie portale dla lekarzy, gdzie mogą korzystać z takiej wiedzy, gdzie ona jest jest klasyfikowana są zbierane setki 3 0 0 1 3 przykładów diagnozy postępowania leczenia i to jest rzecz, która jest dla nich bardzo pomocna druha drugim elementem, który jest wykorzystywany także przez lekarzy mówią o bardziej zaawansowanych elementami diagnostyki i to jest sytuacja, w której wspomagane są wspomagane jest jedno obrazowanie 3 pewne elementy związane z diagnozowania komputerowa niejednolitą komputerowym programami typu kat, które dają swoje sny forsuje swój rodzaj przemyślenia czy swój rodzaj SN z rozwiązania natomiast oczywiście zawsze lekarz musi podjąć decyzję czy sugerowane 2 albo 3 elementy związane z daną jednostką chorobową mają miejsce u tego pacjenta zawsze podejmuje to lek. Annę figle tak jak pan mówi to chcę zdać sobie myślę tak z 1 strony ta wiedza w odróżnieniu od rynku biznesowego jest wspólna właściwie wśród szpitale dzielą się między sobą wiedzą, którą zdobyły na swoich pacjentach dobrze rozumiem chwilami powinny siedzieć powinny się dzieli się tutaj bardzo niestety w dobrym słowem na naszą sytuację można powiedzieć, że nie jest są już szpitale czy są już instytucje w szpitalach, które stawiają na młodzież i wiedzą, że tylko taka możliwość dzielenia się profesora ze swoimi lekarzami, których jakiś sposób wychowuje daje możliwości zarówno rozwoju, a tym młodym lekarzom, jakie możliwości rozwoju całego Instytutu, bo im lepszy lekarz im lepszy zespół lekarzy będzie co oczywiście Instytut będzie się cieszył na lepszą opinią i będzie miał więcej zgłoszeń pacjentów, ale bardzo mi chodzi o taką sytuację 7 i nie wiem trafił do nas wyjątkowy pacjent udało nam się na podstawie zlewni niezbyt precyzyjnych objawów n p. diagnozować jakąś chorobę i puszczone do teraz świat zobaczcie coś takiego nam się nam się przytrafiło, czyli wspólnie mamy wiedzę, która dotyczy tylko naszej organizacji w tego typu sytuacje mają miejsce wówczas, kiedy lekarze stają się opisywać bardzo, ale to bardzo interesujące przypadki w różnego rodzaju interwencje z ich informacji internetowych, ale dedykowanych tylko i łączność wi-fi dla wszystkich grupy specjalistów, a ja sam widziałem 1 z polskich szpitali pokazywane zdjęcie, które było tak nietypowym niższe, a PSL powiedział, że to jest dosłownie przykład na prace doktorską albo i wyżej, ale właśnie na taki przypadek bardzo często się czeka ich chce się go później bardzo dokładnie opisać dla całego świata on, ale te bazy, w której Burnley tak jak pan opowiadał, że są bazy, gdzie są zebrane wszystkie możliwe, ale objawy MAK, gdyby tych przypadków jest tysiące ktoś to wprowadza wozem wprowadzają różne szpitale w po różne placówki medyczne dorzucają szyld jak do 1 wspólnej wiedzy po to, żeby potem móc z tego wszystkiego wspólne korzysta są 2 rodzaje takich baz, które są gromadzone jedno 2 bazy lokalnym szpitalu rzeczywiście tam każdy z oddziałów stara się gromadzić swoje poszczególne przypadki są mniejsze bardziej jest to w tej chwili skomputeryzowane ten proces akurat się w Polsce rozwija także mamy nadzieję, że będzie on coraz bardzie upowszechniony oraz są specjalne miejsca specjalne fora dla lekarzy, gdzie mogą udzielić właśnie bardzo specyficznymi przypadkami tego typu bazy są płatne i lekarze nawet bardzo często są w stanie korzystać z tego, dlatego że jednak jest to niezwykła pomoc w niesieniu trunki diagnozy dla pacjenta, bo tak my myśląc biznesowo to szpital powinien chronić swoją wiedzę i o to, żeby mieć u siebie wygrywa najlepszy wskaźnik wyleczeń albo, żeby mieć u siebie wasze największe dotacje, bo w dla najmniej infekcji tak dalej i t d. z teoretycznie każdy szpital powinien utrzymać swą wiedzę dla siebie ta wiedza jest o tyle publikowano, że one dostępne dla specjalistów i trzeba przyznać, że jeśli specjaliści staram się z tego korzystać się w sposób fair to znaczy nie to, że będę zgłaszał to docenić nie tylko korzystna dla swoich przypadków w, dlatego że na każdy jednak każdy stara się dbać o swoich pacjentów z drugiej strony tak jak wspomniałem wysłał niestworzone komercyjne bazy przez duże przedsiębiorstwa przez duże firmy czy nawet szpitale, które udostępniają rzeczywiście olbrzymią ilość przypadków, ale ta informacja jest informacją do zarówno leczenia tworzenia prac naukowych, jaki wspomagania diagnozy dla pacjenta i Lecha czy jak tak pan zna ten rynek smart na rynek kamer i instytucji medycznych w Polsce toczy to zarządzanie wiedzą jest ważne dla polskich lekarzy polskich specjalistów czy też dopiero zaczynają rozumieć to jest ważne jak to wykonać w mamy wielu lekarzy, którzy mogą pochwalić się olbrzymimi osiągnięciami mamy takie rozwiązania czy takich profesorów, którzy wykonują unikalne operacje w skali Europejskiej światowy i idą oczywiście miejsca, gdzie ta wiedza zgromadzona w sposób bardzo bardzo taki skompresowany, dlatego że w tym lekarzom zależy na tym, żeby tą wiedzą się dzielić, ale wśród specjalistów natomiast są też miejsca, które niestety jeszcze trwają w takim konserwatywnym podejściu, gdzie 1 ze starszych lekarzy jest głód, do którego wszyscy powinniśmy zwracać Ilona wydaje co i niezawodne niezawodną opinie ta tragedia maskuje swą wiedzę albo argumentuje, że po kawałku taka sytuacja jednak się bardzo często zmienia, dlatego że wielu polskich lekarzy odbywa staże za granicą w renomowanych szpitalach na świecie i wie jak wygląda dzielenie się wiedzą wśród zespołów medycznych w myśl ta sytuacja OFE w najbliższym czasie w Polsce się będzie zmieniała na korzyść on w kasie państwa rozmawiamy o zarządzaniu wiedzą na przykładzie placówek medycznych naszym gościem jest pan Jan Szembek dyrektor działu medycznego firma firmie Astor ich jeszcze przed skrótem informacji dla Radia TOK FM chciałam spytać o obchody w szpitalach czy taki obchód szpitalny to jest właśnie przykład dzielenia się wiedzą tak w UE to jest taka krótka forma kontroli, dlatego że ordynator odpowiadający za całość oczywiście musi koordynować prace szczególnie tych młodych lekarzy, którzy nie mają zbyt dużego doświadczenia i stara się także swoją poradą przy każdym pacjencie zatrzymać i powiedzieć, jaka jest jego sugestia sposobu leczenia w zaprasza na skróty informacji Radia tak silną strefę szef audycję strefa szafa przy mikrofonie Marzena Mazur studiu państwa i mój koszt Damian Siwek dyrektor działu medycznego w firmie Astor rozmawiamy on w zarządzaniu wiedzą na razie podaliśmy przykład zarządzania wiedzą w placówkach medycznych i o tym, powiedzieliśmy o tym co ten zarządzanie wiedzą i procesy zarządzania wiedzą no ewidentnie placówka medyczna, czyli szpital albo n p. przechodnia to bardzo ostry przekład tegoż zarządzanie wiedzą jest ważna, bo nasza -li, że ludzkie zdrowie albo czasami wręcz ludzkie życie, więc wydawałoby się, że jest tom tak zrobione, że można to naśladować w związku z tym moje pytanie, czego biznes mógłby się nauczyć kategorii zarządzania wiedzą od placówek medycznych od szpitali od od przychodni przy czym, gdy nie musimy koniecznie brać pod uwagę polskich ośrodków powiemy, że tamto zarządzanie wiedzą może nie jest jeszcze do końca wdrożone, ale te najlepsze światowe standardy to może tytułem wprowadzenia kiedyś sam byłem zszokowany, kiedy na ścianie wschodniej w trafiłem do 1 z najlepszych szpitali w Polsce ocenionego za najlepszy szpital w Polsce i po rozmowie z dyrektorem, który de facto był kiedyś dyrektorem elektrociepłownia teraz jest świetnym dyrektorem szpitala wg naszych bardzo prosto, że szpital jest tak naprawdę tak bardzo skomplikowana fabryka, która musi przyjmować pacjentów nie może sobie pozwolić na to, żeby powiedzieć, że nie przyjmie kogoś, a jednocześnie ma bardzo ograniczone limity budżetowe widać, że tutaj jest to element bardzo mocnego biznesu z bardzo mocnym basem zdaniem elementów wdrażania pewnych oszczędności w najnowszej technologii natomiast jeśli chodzi o elementy dzielenia się wiedzą w szpitalu tak jak wspomnieliśmy jest to konieczne dlatego myślę, że ten dobry przykład czy różnego rodzaju obchodów czy kominków lekarskich może być dla nas świetnym przykładem, że muszą być organizowane różnego rodzaju spotkania zespołów szczególnie tych, którzy pracują nad nowymi projektami, żeby wymienia swoją wiedzę, bo bez względu na to kto znajduje się w tym zespole każda z tych informacji może być ważna dla prowadzącego projekt każda z informacji może nieść możliwość nowego rozwiązania, które kompletnie nie było rozważane przez osoby z zarządu dlatego warto poświęcić jest firmie czas na to, żeby można było tego typu spotkania przeprowadzać drugi element, którego można się nauczyć ze szpitala to myślę, że traktowanie klienta oczywiście traktowanie pacjenta przez oswoić i tu i teraz myślę, że wszyscy, którzy ostatnio byli w jakimś państwowym szpitalu, choć dziś łapią za głowę mówią o nim, jakby nie tak w jaki firmy potraktowali tobym wyszedł i trzasnął drzwiami ich tak oczywiście możemy zawsze znaleźć dobrej strony jednak patrzę na te dobre strony obraz szpital i muszę powiedzieć, że obserwuje wielu lekarzy, którzy podchodzą do swojej pracy z olbrzymią pasją poświęcają czas dla pacjenta poświęcają czas, żeby zdobyć informacje na temat możliwości wyleczenia jego to samo możemy przetworzyć także na poświęcanie czasu z czasów pasją na rozwiązanie problemu, który mamy w pracy przecież to jest nic innego jak tylko inny problem natomiast nasze podejście do życia, jeżeli będzie podobny jak właśnie tych ludzi wspomnianych to będziemy mieli naprawdę wspaniałe efekty tak zastanowią, bo morska na ostrym dyżurze mną, gdy dla pacjentów dzieli się on przydziela im się kolory żółty czerwony zielony w ci z zieloni czekają najdłużej tak się zastanawiam czy na wkład można wprowadzić do obsługi klienta Ależ oczywiście klient mało zamawiają u nas jest może dlatego z VAT nie mały zamawiający, ale zawsze można klientów podzielić na najbardziej perspektywicznych, którzy mogą najszybciej przynieść nam zwrot inwestycji w czasy i obsługę klienta i takich klientów mogliśmy obsługiwać jak najszybciej jak najlepiej, czyli człowiek nie psuć sobie klienci zgodnie z zasadą Pareto będziemy mieli 20 %, ale z 20 proc na radośniejsze lamp znacznie więcej niż 5 6 proc dochodu dlatego warto się nad nimi skupić i taką można byłoby to to ten element przenieść właśnie do biznesu on w, a te kominki, o których pan mówił zastanawiam się nadkom Sylwia Info lekarze czasami zwołują konsylium, jeżeli nie nie są w stanie postawić diagnozę albo nie wyszło co dalej Kozłowie tak naprawdę to jest wyższy poziom tak kominka, gdzie Inter dyscyplinarnie zbierają się specjaliści z różnych dziedzin, dlatego że organizm nasz stanowi pewną całość myślę, że to można przyrównać także do całości firmy, która te stanowią ich organizm złożony z Legią realizują wtedy ludziom niekoniecznie zarządu może nawet kierowników projektu albo rzeczywiście zespołu zarządzającego, który nie jest w stanie rozwiązać pewne można powiedzieć interdyscyplinarne problemy, które się pojawią n p . przepły w informacji między działami obsługa serwisu wszystkich klientów, którzy w inne są w naszej firmie czy chociażby dzielenie się wiedzą, która tutaj jest podstawą działania w zasadzie każdy film dzisiaj ich Pm, a jak to w takim razie, by wyglądało w tej firmie, jeżeli mielibyśmy spotkanie n p. kierowników różnych działów tak nam dramat nad wspólnym projektem w BOR gen Noska, kto podejmuje potem decyzje, bo w medycynie jest wiadomo, że jest on największy neon najważniejsze ordynator n p. może niekoniecznie zawsze były ordynator, ale lekarz prowadzący tak to nazwijmy całość projektu całość leczenia do tego pacjent albo tego pacjenta on decyduje tak naprawdę, bo zna wszystkie szczegóły natomiast tutaj też musimy sobie wybrać osoby, która jest najbliżej tego projektu znała wszystkie szczegóły związane z tym projektem i to osoba powinna podejmować decyzje tak jak na izbie przyjęć je osoba, która na wywiad z pacjentem, a przydziela mu honory i natychmiast podejmuje decyzje tak tutaj też pewne decyzje powinny być podejmowane w miarę szybko nie pojedzie natychmiast po to, temat troszkę więcej czasu niż na izbie przyjęć to jest ten nasz klub Snadny wiadomo, kto się zajmuje firma one też może być, a co z tymi bazami danych, bo to zręczna w końcu szpital sobie gromadzi dane swoich pacjentach obiad Pański, ale i tak postawionej w diagnozach ZDF wiemy, że w użyciu w działach sprzedaży są inne systemy CRM, które z kolei są taką bazą klientów kontaktów z historii właściwie kontaktu z klientami i o tym, wiemy, ale zastanawiam się czy to w bazie można, by wprowadzać również jakieś inne do innych działów w inne rejony pracy takiej firmy w myśl, że dobry system CRM, gdzie gromadzi informacje o kliencie EU pozwala także dzielić się informacją o różnych naszych działów firmy to znaczy zarówno dział sprzedaży, jaki dział serwisu może wyciągać konkretne korzyści z informacji, które zawarta w rozmowie podczas bezpośredniego kontaktu z klientami to jest najważniejsze sytuacja, by można było dzielić te informacje i odpowiedniej segregować, by było osoby te zdają sobie z tego sprawę, że nie tylko 1 działa kilka działów powinny mieć dostęp do tego takiej bazy danych i każda informacja nawet może z wydziału, który w tej chwili jest kompletnie niezwiązane z tym klientem może później był dla niego niesłychanie cenom n p . w dziale reklamacji można mieć z PiS wszystkich możliwych przypadków, które się do tej pory pojawiło to można mieć się z PiS nawet 3 tych najbardziej można powiedzieć klientów jest kłopotliwy tak to też zupełnie inaczej trzeba takiego klienta obsługiwać być może to ten klient przynosi nam bardzo duże zyski, a jednak trudno się z nim dogadać się jednak trzeba zwrócić uwagę na to, że przede wszystkim biznes, a nie nasze prywatne animozje powinny tu zwyciężyć w te, ale chciałbym jeszcze w do tych baz wrócić implant, zwłaszcza do tych, które są udostępniane no bo z 1 strony w normalnym biznesie też są konferencje i mamy taktykę opowiadania bez wszak PiS, czyli o najlepszych praktykach firm firmy, jeżeli coś dobrego wyjdzie też tym chwalą, więc opowiadają i dzielą się na konkretną wiedzą z konkurencją, pomimo że teoretycznie powinna tą wiedzę zachować dla siebie mówi teoretycznie po z nikim poniekąd już wiemy, że ci, którzy dzielą się, więc wiedzą i w ogóle z wieloma się w te osiągają większe zyski niż ci, którzy trzymają, więc tylko dla siebie i mają taki chów wsobny czerń starają się starają się tylko do graczy to dla własnego podwórka, ale czy oprócz tego można jeszcze wymyślać jakąś kooperację, więc umową pomiędzy firmami tak jak to ma n p. miejsca w medycynie w myśl, że w niedługim czasie będzie taka konieczność, żeby można było współpracować na pewnym poziomie oczywiście tych tajemnic firmowych nie będzie się zdarzało zdradzona, bo one stanowią sekret jej sukcesu firmy natomiast elementy związane przykład z wykonywaniem pewnych elementów jest kierowanie pewnych projektów w różne miejsca, które rzeczywiście są dedykowane do wykonywania od może mieć taki przykład swojej sali operacyjnej, które bardzo skomplikowanym elementem zarówno malejącym klimatyzacji z sieci elektrycznej specjalnej specjalnej aparatury medycznej jak widzimy całość dopiero tworzy nam salę operacyjną i wymaga współpracy wielu wielu specjalistów z wielu dziedzin tłum myślę, że podobnie można zrobić w biznesie, jeżeli jesteśmy dobrym specjalistą w swojej dziedzinie możemy zacząć współpracę i dzielenie się informacją z tymi, którzy mogą uzupełnić naszą ofertę o swoje też bardzo zaawansowane produkty z tego co pan mówi to mam jednak głębokie poczucie, że w Polsce jak na razie zarządzanie wiedzą trochę lepiej stoi jednak w firmach biznesowych niż ich w medycynie, pomimo że powinno być płatne w to zarządzanie wiedzą w hali Stali w dużych firmach dużych firmach biznesowych mogą wyjść wcześnie, dlatego że wymagało pewnych wcześniejszych inwestycji dość dużych na komputery różne serwery bazy i t d. pada, ale w tej chwili mogę powiedzieć, że to co się dzieje w szpitalach już jest takim otwartym okienkiem w Polsce natomiast na Zachodzie czy ofert nawet w stanach Zjednoczonych jest to bardzo rozwinięty kierunek tam dosłownie, żeby uzyskać dokładne informacje na temat kosztów szpitala liczy się pracę każdego pracownika nawet przysłowiowej osoby, która n p. sprząta dezynfekuje pewne elementy na bloku operacyjnym są u nas na razie jeszcze wychodzi poza zakres pojmowania tego wyliczeniu w w kosztach szpitala i nie ma to jest stały koszt po prostu pensja zdały, ale oczywiście te stałe koszty może być związane z tym ile godzin czasu jest wykonywany można to w jaki sposób ułożyć w zbrodni bardziej efektywnym tam na ten temat naprawdę mieści się z bardzo poważnie widziałem bardzo zaawansowane systemy, które potrafiły rozbić każdy koszt leczenia każdego pacjenta na szczegóły dosłownie związane z każdym elementem, który był wykonywany dla pacjenta na razie myślę, że u nas dążymy do tego, iż w najbliższym czasie powinniśmy w tym kierunku właśnie iść, ale razem, że tam i sala operacyjna jest liczona jako zasób co on ograniczony, który musi być dyspozycyjny i jak tak w maksymalnie długo, żeby jak najwięcej operacji nóg móc wykonać każda operacja to są realne pieniądze w myśl, że te lasy w innej bliższych posunięcia prawnych także dopuścić element wykorzystywania tych zaawansowanych technologii, które są w szpitalu czy też rezonans czy to jest tomografia, gdzie czasami pacjenci czekają zupełnie bez sensu na kilka-kilkanaście tygodni podczas gdy można byłoby je komercyjnie wykorzystać n p . po standardowych godzinach pracy szpitala jestem absolutnie za tym, żeby można było wszystkie te najbardziej zaawansowane technologie, które kosztują bardzo dużo pieniędzy wykorzystać jak najbardziej szpitalach nawet w sposób komercyjny po godzinach no właśnie na tym, by zdać sobie nie mógł pozwolić nam na marnotrawstwo w biznes na pewno nie natomiast u nas swoje regulacje prawne szpitala do tej pory były bardzo ograniczone w tej chwili już nasi parlamentarzyści otwierają oczy i myślę, że już widzą to ten jedyny swój jedyny słuszny stąd fantazji kierunek, ale trochę jestem zmartwiona hokejowych, bo myślałam, że biznes będziemy mogły więcej skorzystać, a tu okazuje się, że raczej jeszcze przynajmniej w naszym kraju ten transfer wiedzy jest bardziej równoległy znaczy wobec strony, a więc spokojnie może stanąć o tym jak zarządzać zarządzać wiedzą firmy, czego może się na pewno nauczyć od lekarzy to odciąży najnowsze osiągnięcia są bardzo szybko wdrażane w leczeniu pacjenta tego chyba jeszcze w biznesie u nas nie ma, żeby tak szybko wdrażać te najnowsze osiągnięcia co pokazuje się na świecie co oczywiście bym serdecznie życiu biznesie, czyli szybkość bardzo dziękuję za rozmowę państwa i moim gościem był pan Jan Siwek dyrektor działu medycznego firmie Astor dziękuję bardzo dziękuję również Tonder zaraz po audycja spytam, gdzie w, którym szpital w warszawskim jest zarządzanie wiedzą najlepiej wdrożone to będę wiedziała, gdzie jest w razie gdy jak USA ja nazywam się my możemy Mazury to była audycja strefa szafa oczywiście bardzo serdecznie zaprasza na kolejną audycję strefa szafa już za tydzień dzisiejszą audycję zrealizował Jan Lebenstein wydawała Agata Sokalska dziękuję wam za wspólnie spędzony czas to jest koniec z magazynu weekendowego Radia TOK FM za chwilę audycja Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: STREFA SZEFA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz radio TOK+Muzyka bez reklam - teraz 40% taniej w zimowej promocji!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA