REKLAMA

Wewnętrzny orientalizm w pięciu smakach

OFF Czarek
Data emisji:
2017-08-17 10:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
40:17 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
ich w ich z państwa moim gościem jest pani Katarzyna Golik z Instytutu studiów politycznych Polskiej Akademii Nauk dzień dobry dzień dobry dzisiaj fascynujący temat, które zasilą orientalizm wewnętrznej, kiedy po raz pierwszy usłyszałem o tym, zjawisku to po zaskoczonym mnie bardzo wiedziałem jak to ugryźć ci się dostosować, ale rozum, żeby o samym chorym daliśmy wewnętrznym i rozmawiać to najpierw pewnie należy post przedstawić główne postaci i jej sięgnąć do Rozwiń » historii jak zwykle, gdy mówimy o Azji południowo-wschodniej realnej oraz w oraz Chinach to niestety historia nam trend bardzo często dochodzi w różnych dziwnych zakamarków, ale będziemy mówić przede wszystkim o innym no właśnie chińskiej Republice ludowej jednak trzeba pamiętać, że fenomen fascynacji własnymi mniejszościami i szukania swoich korzeni czy faktycznych czy obrażonych dotyczy również Azji południowo-wschodniej albo Polski możliwe na in w akurat z tym się nie zagłębiam, gdzie zajmowałam, ale wróćmy może do Chin, ponieważ sprawa reakcji Chińczyków seans w lodami Niżyński gmina jest dosyć złożona im bardzo często niejednoznaczne pamiętajmy bowiem, że to lud Niciński były określane nieraz pejoratywnie nieraz neutralnie, ale menu wyraźnymi zmianami barbarzyńców, ale równocześnie w Chinach też panowały dynastie, które wywodziły się poza światem chińskie, a więc nie było także to nastawienie było zawsze negatywnym, ale podstawowym rozróżnieniem można powiedzieć było była koncepcja ludów wewnętrznych, czyli wewnątrz danego organizmu politycznego tych, które znajdowały się pod kopułą nieba w ilu do zewnętrznych, które my które, jakby były poza też zasięgiem cywilizacyjnym albo podlegały mu w mniejszym stopniu również te wewnętrzne były bardziej cenione, bo były częścią w pewnym sensie tego organizmu państwowego tak, bo pamiętajmy, że państwo dawało kulturę, a kulturę kultura dawał człowieczeństwa, czyli człowiek bez państwa bez kultury na nie był człowiekiem był podobny dzikim zwierzęciu stąd też nie obejmowały go pewne prawa nie znał on przede wszystkim rytuałów jak mamy terminy chińskie UN to on Lech Kaczyński UN to oznacza kulturę, ale może też oznaczać pismo mamy terminali, które może oznaczać wszelkiego rodzaju rytuał, ale również to jest takim wyznacznikiem człowieczeństwa RM, jeżeli ktoś jedzie do Azji wschodniej nawet obecni inni, jeżeli nie zna panujących obyczajów to możesz ski bardzo ciężko nam obrażać Polak zdaje się nie mają z tym problemu w 1 proc chyba są rzeczywiście stosunkowo mało zrealizowanym narodem nawet na tle Europy chyba najbardziej u nas są Anglicy, gdzie mają takie dni do nadawcy takich sztywnych norm i Niemcy pewnie też złowienie rzeczywiście są chyba najbardziej elastyczni w zakresie takich kanonów kultura to inni mają znać nasze zwyczaje nie będzie się zanosi, gdyż jest z realnym życiem a jakie są nasze zwyczaje, żeby nie mogli znają nie przeszkadzać i polewać wodą polewanie też jest winien on nie dzwonić na policję, kiedy śpiewamy pieśni na plaży do piątej nad ranem matka w niezauważalny obserwacji z polowaniem też jest istotna w ocenie chodzi można pić dużo, ale też trzeba wiedzieć jakich Londyn kolejności, kto do kogo pije i co należy powiedzieć, bo są też pewne Formuły inni to też jest, żeby proces, który wydaje się dosyć swobodny, ale de facto też podlega MSZ tak tak i tutaj w postaci bardzo się na moment, kiedy w pierwszy człowiek pokazuje właśnie czy jest człowiekiem czy zna rytuały, a po drugie, nawet, a może po alkoholu tych też wychodzą te mogą być pewne rzeczy, więc jesteśmy handel zajmie się obserwujemy, że wieś gdańskim no dobrze wracamy do kapitalizmu i historii i historii, a właściwie, jeżeli mówimy o koncepcji narodów dwudziestym w Azji wschodniej to jest dwudziesty wiek w Chinach warto przypomnieć EMC Nielsena jego domem, a jego dzieło czy jego wykłady czy zasady ludu został wydany w języku polskim co bardzo bardzo gorąco polecam nawet pierwszy rozdział właśnie z bezpośrednio na YouTube pokazującego koncepcję nacjonalistyczną i też w internecie, a do pobrania jednak całość jest bardzo ciekawa, bo pokazuje też wizję historii świata z punktu widzenia dlatego tego okresu z punktu widzenia wykształconego Chińczyka kosmopolitycznego, który mieszkał w Japonii na Hawajach był chrześcijaninem co zrobił słońce w momencie, gdy zajdą już na emigracji politycznej jak oni przejął właśnie koncepcję reiki japońskie japońską japońska zachodnią narodu i użył nawet tych znak tych samych znaków, żeby promować nacjonalizm jako narzędzie walki z dynastią mandżurską stworzył ten stworzył w ogóle koncepcję tak może ma zdrowie są narodem łup chyba nie byli, ale z Niemcem taki zdefiniował na jej stworzył też oczywiście jako jako kontrast Chińczyków Han, którzy cierpią pod jarzmem zdegenerowanej dynastii, których trzeba obalić ten trzeba wybić wszystkich meandrów przy okazji też w hasłach obrywało się Mongołów generalnie wszyscy na ME chętni na łonie po chińsku ręcznie po chińsku też, ale określał w ogóle, a Reicha realizującym określeniem Tatarów Dada dziś w ogóle tych barbarzyńców z północy, którzy są i my sami trzeba i generalnie co najmniej wyrzucić za wielki mural najlepiej wyciąć wycie do ostatniego sytuacja się zmieniła, gdy rzeczywiście sunie synowi udało się obalić dynastią mandżurską przeżywać w Chinach wówczas powstała Republika, która miała miała 5 gwiazdek w Pradze Czersk oraz naczep i narodowości, których byli m. in. na zdrowie także Mongołowie Tybetańczycy i muzułmanie zbiorcza taka kategoria prac oraz bardzo różnych ludów w MO i to jest wreszcie taki punkt wyjścia też późniejsze mgłami Kuomintangu czy w więziennym czy komuniści będą je tak inaczej odnosi się do spóźnień są nieuchronne zresztą prof. Gawlikowski bardzo lubi powtarzać, że ich polityką się niską trzęsą 2 mauzolea w jak nasza 2 trumny tata Thomas Lehmann i z dnia cena w 20 marca 2 lata temu rozmawiał z prof. Gawlikowski o tej książce właśnie tak, jeżeli ktoś chciałby sięgnąć do archiwalnych audycji w programie Owczarek to dwudziesty czwarta oraz Krzysztof Gawlikowski pojadą w książce za 3 zasady ludu balansująca na czworga wydana przez Gdańsk osobno i szkoła wyższa psychologii społecznej, że dobrze, ale to taka poza tym mieście jest na nagranie na YouTube spotkań na Koszykowej, gdzie też tłumaczkę Neo opowiadała o pracach nad cena to publikacja ton tytoniu lub przyłącza się do do Grand Press wycieczki, ale tak wracając do rozpra w historycznych innym w późniejszym okresie komin tańczy komuniści no i musieli się nas do dnia oszust ustosunkować do złej sytuacji wielonarodowych Chin i budowaniem narodu chińskiego i wydaje się, że nawet z punktu widzenia obecnego, gdy ziemia to wszystko wyszło mimo wszystko to pozycja komunistów wydawał się trochę ciekawsza, bo jednak oni oferowali pewną autonomię kulturową mniejszością z polityczną co to chyba nie do końca wyszło coś co prawda mają mniejszości swoją reprezentację polityczną i jednostki autonomiczne, w których są preferowani przy obejmowaniu stanowisk i t p. no jednak z tą polityczną autonomię sią może nie najlepiej, ale to i tak było więcej niż oferował Kuomintangu, które im o jakiś edukacji wielojęzycznej inni w ogóle nie wspominał, gdyż uważał, że mniejszości to są tylko takie boczne trasy Chińczyków Han, który nam trochę mniej cywilizowani Chińczycy, którzy w trakcie cywilizacji cywilizowania się na staną się prawdziwymi Chińczykami, czyli właściwie tutaj była wprost, jakby pewien postulat całkowitej islamizacji asymilacji mniejszości, dlaczego jednymi drugim zależało na odniesienie się do mniejszości w jaki sposób była to konieczność w tym, gdy mamy 60 % ich inny zamysł mieszkają zwarte obszary jak i społeczności mniejszości etnicznych, a dodatkowo to są zwykle regiony przygraniczne bardzo ważny strategicznie bardzo ważne surowcową, więc te ludy też były rozgrywane przez inne mocarstwa przez Japończyków przez Rosjan Indie stąd też miętowy to była bardzo ważna sprawa, żeby zmniejszyć się jakoś porozumieć Płomień Ełk Rominta n p. Hel król miał swoich szpiegów tybetańskich, a on nawet mamy w chińskiej telewizji, gdy kilka lat temu był taki serial, gdzie było widać, że elity tybetański stolicy Indii Chin reszty tego wstydzić za nie byli akurat konkretnie nie było w inny, ale było pokazane jak luźno różne ludy tybetańskie też Pm miały różny stosunek do dokumentalnego i to on dokonał komunistów, gdzie część popiera komunista wciąż popiera komitet i również były konflikty między nimi Sejm, gdzie rzetelny różne strony wzajemnie się rozgrywa nie był to oczywiście w dużym stopniu seria propagandowe oddawał oddawał ten centrowych w jakim sensie dlatego ten również w przypadku Mongołów część wyższych współpracowała z kominkiem nie było także z mango może od razu poparli komunistów, więc sytuacja była bardzo dynamiczna bardzo bardzo je niejednoznacznych i dlatego też oba oba Stronnictwa na mój musiały jakoś tę kwestię narodową rozwiązać w punkcie komuniści jak mówią o przedstawienie oferty, która wydawała się dużo lepsza, bo nawet były pewne pomysły, żeby na Republikę 5 narodów przekształcić państwo federalne, dlaczego oczywiście nie doszło mamy 5 regionów autonomicznych, które mają de facto mniejszą autonomię polityczną niż zwykle prowincji chińskie innym to co miał zagwarantowane to, że to teoretycznie pewną autonomię kulturową i to rzeczywiście się sprawdziło, chociaż w kontekście zmian demograficznych przede wszystkim napływało Chińczyków Han i zmiany relacji proporcji ludnościowych nawet Jonathana jak kulturowa jest trochę nie stosuje zielone, ale z tak, ale na pewno ta odrębność kulturowa jest im mniej w nim jest cel i w procesie problematyczne nie wiadomo czy, w których języki wolę przetrwają jest nawet taka pewna prognoza, że do końca dwudziestego wieku, a z kilkudziesięciu języków inne mniejszości stanie się tak w 20 proc mogą służyć w wrócimy do naszej rozmowy po informacjach Radia TOK FM dziś jego wewnętrzny orientalizm jak Katarzyna Golińska tu studiów politycznych Polskiej Akademii Nauk z państwa moim gościem informacje Józia 3 minuty o godzinie dziesiąty 20 po informacjach wracamy do programu Owczarek od kierowane czym obiecaliśmy rozmawiam z Katarzyną Golik z Instytutu studiów politycznych Polskiej Akademii Nauk czy mamy państwo, które ma większość Chan i różne mniejszości, które zamieszkują strategicznie ważne rejony, więc trzeba się w jaki sposób do nich uśmiechać nie rozumiem, że państwo też różne pomysły na to z 1 strony politycznie jak zacieśniać więzy, aby kontrolować czas, a z drugiej strony też trudno oprócz tego, że mamy polityczne, więc na to trzeba coś z kulturą i tych ludów zrobić można uznać je uznać do innych starać się zunifikowane, acz niech oni idą do nas na dostosują i będą tacy jak my wszyscy albo powiedzieć o zachwycają się dokładnie tak jest AM podstawowym elementem polityki oczywiście musi być kontrola pograniczy pogranicza, a inna i tego skutkiem była militaryzacja regionów szczególnie tych wrażliwych, ale nie tylko, ale na wschód na poziomie kulturowym to też jest bardzo ważny element, bo jest to właśnie stało się to pewnym narzędziem AM polityki narodowościowej pamiętajmy, że proporcje ludnościowe są takie, że 90 z limitem 2 proc Niemcy 2 % to są incydenty jest z zeznań Chińczycy Han bardzo zróżnicowane ludy, które zostały zdefiniowane jako 1 narodowość, a wszystkie pozostałe 5 5 mniejszości to jest zaledwie kilka prac nie zostały one wyodrębnione i osobą, która była szczególnie istotna w tym kontekście był prof. Flisiak to mógł go antropologiem z kim być uczniem prof. Bronisława Malinowskiego i on się podjąć zadania stworzenia w ogóle pierwszego pieszego w katalogu zestawienia mniejszości etnicznych chińskich na początku, ale potencjalnie byłoby też 30 0 kandydatów w UE w wyniku badanie profesora w końcu tę grupę zmniejszono o 5 5 inne mniejszości, chociaż sam profesora w dziesiątą stwierdził, że to oni jakby ten teren podziały nie oddaje rzeczywistości bogactwa kulturowego i narodowościowego chińskiej Republiki ludowej no to nie dziwi w samym Wietnamie LM też mamy kilkadziesiąt mniejszości etnicznych, więc ten podział był bardzo takiej nitek przeprowadzona szybko przede wszystkim pamiętajmy, że jak powstała chińska Republika ludowa to żadnych wcześniej AM badani całego obszaru badań etnograficznych nie przeprowadzono, więc właściwie badacze właśnie pod przewodnictwem profesora w szacunkach nim zadanie niezwykle trudne, bo musieli przebadać właściwie cały siny pod tym kątem, a wg kryteriów, które się okazałym bardzo bardzo jednoznaczny, gdyż w ChRL przyjęto, ale stalinowską definicję narodowości, że zamieszka sporne terytorium mają wspólny język obyczaje tym podobne, ale z de facto jak i jak zaczęto przyporządkować różne społeczności do różnych grup etnicznych tymi kryteriami nie do końca się kierowano na takim kultowym ważnym przykładem jest sąsiad raju górzystą ścierają kurze w efekcie mamy społeczności, które mówią językami stare mongolskie mini i mamy Tur tureckimi włoskimi tybetański mi mają one zupełnie inne strojem bardzo różniące się od siebie obyczaje, więc stworzono de facto taki agregat można pojeździć narodowościowe no mamy trochę takich małych specyficznych ludów umieśćmy je wspólnie, a na pewno zaletą takiego podejścia było jednak to, że na różnych obszarach w mniejszości LM uzyskały 20 % populacji dzięki temu mogły mieć własne jednostki autonomiczne na poziomie od gminy do regionu w i WTI także, by mieć swoją własną reprezentację polityczną nawet na poziomie centralnym i to był też cele m. in. takie ani innej kategoryzacji mówimy o tym, podziale administracyjnym żony nie oddaje właśnie złożoności i ani dynamiki procesu narodowościowych w Chinach, ale w przyp w kontekście administrowanym państwem okazał się bardzo skuteczny w LM także prof. Ryszard Jung erem mówił o naradzie chińskim Jarem, które powinny być zróżnicowane zróżnicowany, ale jest jednością to zwierzę w hasło wielość różnorodność został potem przejęty między nimi przez Indonezję co jest jeszcze ważny dla nas jedność różnorodności ME 1 i wielość jedności tak coś jeszcze bardzo ważne, że podział narodowości odbywał się także wg klucza ich poziomu rozwoju cywilizacyjnego i w tym momencie właściciel wychodzi taki zakaz taki aksjomat można powiedzieć Chińczyków, gdzie oni są na najwyższym poziomie rozwoju cywilizacyjnego z czasem rozwoju dyskursów chińskiej Republice ludowej Anny jak kultura ustąpi ekonomii później to Chińczycy Han są po prostu najwyżej rozwinięci gospodarczo najlepiej wykształceni najbardziej nowocześni mniejszości teraz to są tak zacofany ręcznie mówimy kulturowa, ale przede wszystkim ekonomiczni, ale to jest jakby cały czas bym powiedział podobna koncepcja, która Szyszka ewoluuje, więc proszę zobaczyć, że już ten podział został stworzony też pewnej hierarchii lepsza kultura Gosia wg więziennych można, by tak powiedzieć, gdzie Chińczycy Han RM co najwyżej rozwinięci właśnie gospodarczej kulturową potem mamy mówi Kulej wcielić chińskich muzułmanów, o których też miała edycje oraz mundurów, którzy rano dobijają są właściwie na podobnym poziomie, dlaczego są one innym poziomie to tego tego nie wyjaśniono nam potem jest odpowiednia gradacja, gdzie są bowiem pańscy są mniejszości, które są już na poziomie feudalny niewolniczym i t p . w stodole no można mówić, że na tym etapie narodowość i była miała takie realia niewolniczej takich jak i tutora nazwa jest cenna teka narodowość, gdzie wdziękiem chińskiej Republice ludowej biali zostali wyzwoleni z niewolnictwa czarnych i i teoretycznie już jest tylko narodowość nie jest z 1 1 narodowość, ale jeżeli się po pytani o i to generalnie nie wiedzą czy są biali Czarni to tak samo można powiedzieć jak znam graniczy z mongołami mundurowi jest zwykle wiedzą z in, pod której pod, którą chorągwią służyli ich przodkowie pomoże mu uchodzą za totalnie zniszczonych Mongołowie doskonale wiedzą z jakiego plemienia pochodzą w większości plemion też świetnie się ręcznie w swojej strukturze rodowej dlatego też się też teza z stare relacje historyczne nadal pełnią ważną rolę lokalnie czego, czego teoretycznie powinno być tak, bo mamy 1 narodowość zdefiniowano Jonasz powinnam się do homogenicznych takich samych Polacy każdy, kto ma po głosowałoby starsze są homogeniczne 1 na lewicę drugi na prawicy lecieć tam szachistów ktoś ma historię z żadną z jak to się wiąże z rozwojem historycznymi z grupy klasami społecznymi to chyba trudno tak prosto porównywać nam, gdyby u nas było także Szlachta głosuje na partię szlachecką, a mógł legalnie pracuje on, że idzie nam partię żydowską tak dalej tak jak w innym było przed wojną NATO co pobytowi jest inna sytuacja, ale tutaj LM w Chinach musimy pamiętać, że relacje społeczne, które z przeszłości nadal pełnią ważną rolę no taka anegdota nad jeziorem blogu mieszka jest taki ruch, który no teraz się mówi, że to jest taka narodowość Moss, która została wymyślona stosunkowo niedawno po nich nie jest trud, który uważa się za potomków Mongołów oni byli szlachtą w regionie na jego książek, który był księciem i Jaćwingów potem jak była Republika chińska to, bo nadal księciem LNG jak wygrali komuniści to nadal pełnił funkcję księcia w, a my teraz jego prawnuk jest pierwszym sekretarzem partii w powiecie po upowszechnieniu wygaśnięciem, a takim samym tępoty z ich punktu widzenia niewiele się zmieniło tak była pewna elita, jeżeli ona przypadkiem nie została wbita albo wysiedlona do muru tak nie było takich dużych zmian profesorem na rowerze z tymi z tą kulturą po degradacji trzeba coś zrobić tańczyli tak kultura to jest wysoko jest atrakcyjna dla większości atak jest Nisko co jest sztuką w ogóle do wyrzucenia tak było to ona przez dekadę i na pewno do lat osiemdziesiątych, a do lat osiemdziesiątych właściwie kulturę mniejszości nie była eksponowana jedyna tak licznie pojawia się w kontekście takim, że były zacofane mniejszości, a inne armii Ludowo-Wyzwoleńczej wyzwoliła i oni są teraz wdzięczni małe i t p. i to właśnie przy takich piosenkach z powyższym komunistycznych zwiększa się pojawiali jest też n p. Opera, by gonić niż kobieta białych włosach, której zresztą pamiętam 20 12 jak była ona wystawiona w parlamencie chińskim to jeszcze wystąpiła pani Jadwigi pierwsza dama Chin w tytułowej roli w alei i tona n p. pogłębiła też opiera się o epizod, gdzie służąca, która w chińskim Kochan była bardzo źle traktowana przez Mandżurów uciekła z góry i stała się rzekomo demonem, ale jak ONZ została wyzwolona przez teren przez rewolucjonistów to on to jak było 1 libretto, które z, który miał fragment, że poprzedni system tworzy zbudzi demony, a my z demonów tworzymy ludzi w dobre to się takiemu hasło, żeby korzystać ze współcześnie i że Jonasza okazało się potem, że ona nie stała się demonem tylko posłużyła w górach inne, ale cały czas była człowiekiem, ale to człowieczeństwa dopiero przyniosła właśnie przez przywieźli wyzwoliciele rewolucjoniści taka wracając do radnych do tej kultury mniejszościowe i w latach osiemdziesiątych zaczął się na coś zmieniać Chińczycy zaczęli razem podróżować nawet turysty po pierwsze, przenosić się za pracą, ale także podróżowało nim podróżować się w na zasadzie wypoczynku nastąpił rozwój turystyki, ale też nastąpiło takie otwarcie na wpływy zewnętrzne na jej Toboła były 2 takie bardzo istotne elementy, które naraz działały, gdzie Chińczycy zaczęli się interesować właśnie swoimi jakimiś dziwnymi mniejszościami na peryferiach 3 po pierwsze z innej strony ich już ani się wzbogacili, ale widzieli koszty tego bogacenia się czuli presję na awans bardzo intensywną pracę zanieczyszczenie środowiska i taką erozję relacji społecznych, którą potem próbowali odnaleźć w obcych Utrecht zacofany strach ludzi, a z drugiej strony w zaczęli czytać zachodnie opracowania, gdzie było mistyczne wyobrażenie Tybetu n p . Szanghaj dla, gdzie zaczęli obserwować jak przyjeżdżają turyści on zresztą po całej Azji południowo-wschodniej i interesują się jakimiś dziwnymi ludźmi z Żydami nie wiadomo dlaczego na karuzeli i to ulubiony klub od dziś, owszem, prześle trochę materiałów na ich temat Cuper w pozwie szans moja koleżanka zajmowała się nimi niestety trasę w Berlinie i wsiach, by nie zajmuje w drogę do powrócimy do naszego głównego wątku po informacjach z Katarzyną Golik z Instytutu studiów politycznych Polskiej Akademii Nauk z państwem gościem informację, że kilka minut o godzinie dziesiąty 4 6 wewnętrzny orientalizm jest w Chinach, ale myślę, że może sam renta z zewnątrz, ale takie taką wewnętrzną potrzebę wewnętrzną mam namyśli narodową tworzenia mniejszości i też tworzenia wizerunku tych mniejszości doskonale znamy z własnego podwórka wystarczy zadać pytanie jak sobie wyobrażam n p. człowieka z takiego regionu, ale dziś że, żebyś był to skomplikować coś należy ciasto podzielić kobiety mężczyzna tak było, bo tworzymy wyobrażenia dla innych kar dla kobiet dla mężczyzn z różnych regionów przypisujemy im czasu cechy, których wprost nie posiadają ale, ale w naszej wyobraźni zbiorowej większościowej tak to wygląda informacje o dziesiątej 4 0 po informacjach wracamy Katarzyna goli z Instytutu studiów politycznych Polskiej Akademii Nauk jest państwo był gościem w już czas chyba już do krótszej, bo to jest taki historyczny rys 3 mamy sytuację, w której niechęć zaczną jeździć po Chinach dla 8 wierzę też z zagranicy, ale też pojawiają się ludzie, którzy ją o swoje gwiaździsty we, bo Tybetańczycy i tutaj pojawia się obraz, bo tam czeka znany jest filmów zrobionych przez nie Europejczyków Amerykanów i psują, ale co 2 Grudziądz w przyszłość nie ma, a poza tym nic się na to nie znam czujemy, że powstaje też taka potrzeba narodowa zróbmy coś z mniejszościami w kwestii kulturowej albo zainteresujmy się nimi interes się więcej o nich albo może skoro miasto w ogóle interesuje, bo mało interesuje to stwórzmy takie wyobrażenie w mniejszości dokładnie to one mniejszości areszt ich obraz wszedł jako odpowiedź na pewne potrzeby co słusznie pan redaktor zauważył, gdzie Chińczycy Han poczuli pewne braki po pierwsze, UE w sytuacji zaczęli się szybko modernizować starsze i poszerzy myślę, że swoich korzeniach znajdzie są ich korzeni no i spojrzeli w kierunku mniejszości pomyśleli nasi przodkowie pewnie żyli tak jak oni to, że to niema zbyt wiele wspólnego sprawdzono Malec nie ma znaczenia to są nasz jacht BTC pro to Chińczycy także oni są właśnie bardziej uduchowieni mają takie głębsze relacje międzyludzkie lenno, ale też BMW pamiętajmy, że do lat dwutysięcznych tak mniej więcej na Chińczycy Han myli dosyć się bardziej pruderyjny i tam było to on sporo takich własnej hipokryzji w tym zakresie nara oficjalnie trenerem relacji między płciami to już bardzo rygorystycznie nadal regulowane powiedzmy przez tradycję publicznie chłopak z przenoszeniem bardzo mogliśmy za ręce teraz się w sieci parkach pewnym czy na ławeczkach wysypali sporach tak to jest Bonina sytuacja, ale ja pamiętam, że jeszcze w 20 05 roku na ulicach Pekinu latem przy ponad trzydziesto stopniowym upale tylko 1 dziewczyna była w szortach wszystkie miały spodnie spódnice za kolano pojechał do Mongolii wewnętrznej tam dziewczyny wchodziły w spódnicach nijakiej bardzo krótki, ale właśnie za kolano i kolega, które są powtarzane zdjęcia mówi o dietach Marysieńki ona tak nie chodzą też tak swobodnie i tutaj pojawia się taki to jest 1 z 3 1 przekłady, w którym można przyrównać do organizmu Europejskiego, bo jak pamiętamy epoka wiktoriańska, gdzie nogi od stołu muszą być zakryte, żeby nie powodowały żadnych skojarzeń na spokojnie można było w Gazecie opublikować zdjęcie nagiej Birma Anki kąpiących się i toby było pewne takie przyzwolenie to był taki wentyl odreagowania n p. swojej własnej restrykcyjnie kultury i nie jest nam, po czym w takich w latach osiemdziesiątych dziewięćdziesiątych to było też bardzo wyraźne obecnie ta deratyzacja mniejszości etnicznych i jakby na nie nie postępuje to jest my dalej, ponieważ Chińczycy Han zachowują się dosyć swobodnie w, a więc zdaniem nie ma może już tak takiego celu, ale tu widać też taką taką relację Anna zasadzie dobrze my jesteśmy tym silniejszym podmiotem innym, aby zaspokoić nasze potrzeby, chociaż mentor ów wyda uważamy, że szanujemy tę waszą odmienność co różnie z tym było w środę w spójny wspominała pani podejście do erotyki czy nagości czy też relacji męsko damskich i tworzenie takich stereotypów różnych mniejszości zdaje się, że wspólnie z końca wcześniej Tybetańczycy się zapalić na jego tacy właśnie bardziej bezpośredni tacy, którzy w w rozmowie bardzo szybko przechodzą do konkretów tak, ale powiedzmy sobie tak w rynku bardzo upraszczając uogólniając misja Chińczyków Han była też jest taka, że lód na południu Chin są bardziej żeńskie kobiece są one są bardziej delikatny i jak mamy foldery turystyczne czy kulturę masową są Włosi kobiet mężczyzna nie ma jakoś jest także mniejszości są po prostu kobieta i co tu można sobie układać relacje, że właśnie chęć i Chińczyk Han jest takim jest mężczyzną z miasta nowoczesnym dobrze wykształconym, a etniczna jest właśnie kobieta ze wsi, która w UE jest zajmuje się tylko oswojony ze swoimi tradycyjnymi zajęcia ubiera się w tradycyjne stroje ma zajmuje się nim tkactwem wyrobem lennie jakiegoś tam naparu czy innego jedzenia i tym podobnych, a i to jest tak, by takie wozy podstawowe stereotyp piął się rozlało na dużą część mniejszości trochę schudła jest bardziej złożona w przypadku relacji tych mniejszości północnych, gdyż tam pojawi się też wizerunek mężczyzny jako takiego maciora bardzo silnego wojowniczego to jest przykład z bandziorów w naturze panowali w Chinach jest to przykład częściowo Mongołów, chociaż tam też wizerunek mangą kiedyś jest bardzo popularny jako tej, która wita z Halniakiem ci takąż szarfą Jedwabno IZ alkoholem lub herbatą mleczną, więc rano obie nasze zdrowie bardzo w bardzo często eksponowany we takich stereotypach wystartował w przedstawieniach w przypadku Tybetańczyków to jest ciekawa sytuacja, ponieważ też oboje puczem w LM budzą zainteresowanie kultury masowej, ale męskości jest inaczej obszernie przedstawiane niż u nas nam się kojarzy Tybet z taką właśnie duchowością kontemplację spokojem jeśli pomarańczowe siatki ogolona głowa tak tak boom generalnie buraczki inna sprawa, że rzeczywiście Tybet ma niesamowitą spuściznę kulturową postaci literatury przede wszystkim literatury filozoficznej GM buddyjskiej Chińczykom odwrotnie dla nich właśnie to jest taki jest dziki nieokrzesany Domaradz, którym w, który jeździ konno jest skory do bitki rzeczywiście nasz nóż jest właśnie takiej bardzo męski ME jeżeliby zapytać samych Tybetańczyków jest nas zachodniej części Tybetu, czyli w historycznym kamienie to dla nich apogeum takiego takim realnym skrajnym przekładki Marek przypadki macior to jest mnich buddyjski, który jest zerem bardzo wysportowany, bo oni też powinni uprawiać jogę albo przynajmniej stało się padł w dzień nie mam bardzo silne przekonania swoich jest bardzo odważny no bo to protesty uliczne przede wszystkim prowadzą mnisi buddyjscy Nino, który tak niekoniecznie kojarzy taniej te są, jakby z widzimy 3 drużyny są zbieżne skojarzenia, bo Chińczycy Han raczej widzą takiego mężczyznę we wsi wśród nomadów, a ksiądz też zaznaczyć, że to też mnie pokazuje jak bardzo Chińczycy nie znają tak naprawdę Tybetańczyków bowiem to co Chińczycy uważają za kulturę tybetańską to jest de facto kulturą kampusów, czyli zachodnich Tybetańczyków, a tak naprawdę Kam powie to też jest konstrukt złożony z bardzo wielu ludów co zresztą podkreślał przesiadłem się na odłączonych wszystkich do Tybetańczyków, ale tak naprawdę to są bardzo różne buty, więc chce też widzimy jak to co się stało co było lokalnej przynależne pewnej grupie zdało, jakby jest projektowana na wszystkich Tybetańczyków podczas gdy w MF na przedpołudniowe centralny Tybet niemal tak silnie rozwiniętego na mecz z lutym była raczej ludność osiadła było przecież rozpowszechniany niewolnictwo, a wolni nomadzi to właśnie dzielić na Zachodzie, którzy zresztą mieli też bardzo złą opinię wśród Tybetańczyków oraz z centralnego i południowy Tybet jako właśnie ci najbardziej rock i nieprzesadnie wojowniczych Joanna Hassa bardzo, że czasami nawet ich wolę zadbać głównie uważała, iż to zresztą tam powie co są też ludem, który w, które zachowały coś wojownika, o ile my tu bez centralny południowy to pod Lwem buddyzmu raczej bardziej cenił mnichów to on Ocampo rośnie nadal żyć i rzeczywiście chodzą z tymi numerami inni uchodzą za taki gorąco krwistych trzymamy różne podmioty, które mają na swój temat wzajemnego obrażania żegna się wydaje, że ta mniejszość jest taka ta mniejszość osobie przystojnego myśli, a zatem obraz, który w większość handlu ani wpłata niemająca nic zupełnie inne kanały dodatkowo mniejszości oczywiście na zajęcia mają różne swe straty ten n p. Mongołowie, którzy z 1 strony na wytworzenie bardzo wpływową kulturę masową ChRL mają takie postacie bardzo ważne zarówno w piosence wylewki nie jest i t p. w noc z 1 strony dostosowują n p. swoją kulturę do potrzeb już chińskie większości aut pod gust pod gusta Chińczyków rozwijają też własne segment rynku na swoją własne potrzeby, ale też jakimś stopniu już rywalizują mniejszości z Les Północna wschodniej Mongolii wewnętrznej są tam lody oraz cienie w Charkowie do kura wie, które na zawsze żyły wśród Mongołów bardzo często mam podlegała wpływom nieraz w Lesznie nadal przedstawiciele tych trudności naturalnie posługują się językiem angielskim czy buriacki Nejman go może teraz w szczególnie w miastach wiąże się z inicjują, że trasą to tradycyjne swoje straże stracą tradycyjny sposób życia w Norton to też szukają swoich korzeni na wsiach na jej regionu właśnie barwniki są 3 barki na tym północno-wschodniej części Mongolii wewnętrznej jest taką ziemię obiecaną dla wszystkich dla Chińczyków dla Mongołów nabór jak w Rosji, bo tam są się najbardziej prawdziwie przedstawiciele tych ludów, którzy są właściwie przodkami wszystkich 6 wbijać się na PiS chce ci to są przechowali tradycję borowiacką i teraz straszna tragedia śląskość raźno mongolską no i co robią między nim na głowie tworzą też z tarota tychże gmin tych mniejszych ludów, ale też tworzą kulturę masową na swoje potrzeby, gdzie jak Mongolii z jeszcze bardziej tej naród i n p. jest takie znane małżeństwo piosenkarzy, gdzie on jest w bark temat obuwia tym ona jest w Empiku mongolska zaczną w rankingu Janas tworzy n p. zespoły dzieci chodzą w euro, czyli barki, ale albo grasują właśnie gwiazdy stan tego regionu Grand bandy, które z tych różnych mniejszości, które śpiewają przede wszystkim po angielsku, o ile n p . Chińczycy lubią jak Mongołowie śpiewam po chińsku to Mongołowie oczekują, że 3 mniejszości będę śpiewał w Mąkowarsku w znaczeniu widzimy się na różnych poziomach to co pewne wzorce są powielane i kto zwycięży i co z tego wyniknie nie wiem czy to jest z tym kwestia zwycięstwa w innej strony dąży się do pewnej standaryzacji homogenizacji kultury mniejszościowy, że jest pewien kanon nieważne, jakie są różnice regionalne czy mamy do czynienia z kulturą niech szlachecką czy kulturą odskoczy kulturą takiego innego plemienia, więc jest to pewne zagrożenie, że dojdzie do pewnej standaryzacji i sztucznie tej kultury jako straci swą żywotność to dary do stylizacji, ale z drugiej strony jest też gigantyczne wsparcie dla rozwoju mniejszości etnicznych i rozwoju kultur, a jeżeli nic padną te środki unijne narzędzia administracyjne na podatny grunt co znaczy dobrze zorganizowanych lokalnych struktur na Podlasiu to bardzo dobrze wykorzystać mówi n p. pod szyldem hasłem właśnie wielości wierności rozwijana i Jana są lokalne kulturę ciągle też byśmy powiedzieli nam wydawało nam się wbre w oficjalnej narracji smoleńskiej Mongołowie w prowincji Liaoning potrafią wydać podręcznik, który idzie w ogóle w poprzek narracji historycznej Chińczyków na brytyjskich lokalna Arcana historii, że to jest historia, która obejmuje też Mongołów w Rosji raport z Mongolii w Chinach, a na to to już zupełnie inne sytuacje mamy z 1 strony wycieczki szkolne schab bez Chińczyków do mas rankingi Hana jak raz widziałam na zalanej części rynna rzymskiego cesarza, dlaczego wycieczkę Tybetańczyków z klasy, gdzie za pomocą prezentowania lokal lokalności tworzy się to jedność narodu chińskiego, ale z drugiej strony możemy też mamy też Mongołów, którzy wyciągnęli olbrzymie środki z Pekinu na budowę muzeum kultu to u wuja muzeum, ale plemienia donosów w znacznie wymiar czasu w ramach uprawnienia do słów lennem pod promieniami czy klanu potoków w też można ci, którzy potem najlepiej chyba sobie radzą wolę Koreańczycy oni są fenomenalni są absolutnie wszędzie i NFZ tylko 1 000 000 tak koło i jest tego 1 000 00 0, a my się w Żorach żyje jest w erze jest znacznie więcej, gdyż inne pojawiają się zwrotnic są obrotni oficer CIA chińskiej armii Ludowo-Wyzwoleńczej LM w kryzysie Koreańczykiem pisze największe hity muzyki etnicznej etniczny do popu Katarzyna Golik z Instytutu studiów politycznych Polskiej Akademii Nauk była państwa mają goście bardzo dziękuje gigahercach informację o godzinie jedenastej po informacjach wracamy do programu off Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: OFF CZAREK

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium teraz 40% taniej. Wybierz pakiet z aplikacją mobilną - podcasty, audycje i radio bez reklam zawsze pod ręką.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA