REKLAMA

Seks, komuna i Niemcy,czyli o regularnym przesuwaniu granic kultury debaty publicznej

Popołudnie Radia TOK FM
Data emisji:
2017-08-18 12:00
Prowadzący:
Czas trwania:
25:35 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Maciej Zakrocki dzień dobry zaproszą na popołudnie Radia TOK FM, a dziś w studiu pani dr Monika Kaczmarek Śliwińska z kim dobrym pani de Press ekspertką w zakresie komunikacji społecznej d s. public relations w, a pretekstem do naszego spotkania był tekst, który pojawił się, bo początkowo na portalu w brief a, a później przy pomocy mediów społecznościowych poszedł dalej, w którym pani zastawiła kilka wydarzeń dość głośnych z ostatniego czasu może najpierw Rozwiń » zaczął od tego, dlaczego akurat wydaje mi się, że niektóre są nie przystawali na wszystkie panie umieściła je w 1 kontekście szybko je przypomnę pisze pani o tym i reklamie pokazującej środkowy palec oraz hasło 1 sierpnia dzień pamięci chrzanić to co było ważne to co będzie dochodzi tam z głośną skandalizującą reklamy skandaliczną dotyczącą pewnego napoju w za chwilę przy pani o reklamie grupy kapitałowej PGE, która właściwie dokładnie w rocznicę powstania Warszawskiego zamieściła reklamy przedstawiającą takiego członka grupy rekonstrukcyjnej stylizowanego na powstańca Warszawskiego z hasłem poświęcenie to wielka energia z opisem TGE sprzedawca prądu gazu i ciepła wydaje się, że to są rzeczy dość podobne, ale idziemy dalej dołączyła pani do tego zestawu też bardzo głośną historię z meczu Legii Warszawa z drużyną FK Astana kiedyś to kibice wywiesili potężny taki plakat jak ktoś fachowo nazywa, w którym na, którym było niemiecki żołnierz, trzymając pistolet przy głowie dziecka i napis w języku angielskim w czasie powstania Warszawskiego Niemcy zabili 1 60  00 0 ludzi tysiące z nich były dziećmi i wreszcie dochodzimy do Jurka Owsiaka i jego wypowiedź, za którą potem przeprosił panią posłankę Pawłowicz, w której jak można być użył w seksistowski ich słów pod adresem pani poseł i na koniec wpis pana posła Tarczyńskiego, a może nie będę wszystkiego przytaczał wszy myślę, że słuchacze wiedzą, o co chodzi pod adresem pani Joanny Schmidt z nowoczesnej, a chodziło o to, że ona wywiesiła banery z posłami PiS-u, którzy głosowali za ustawą o Sądzie Najwyższym, a on nawiązywał do głośnego kiedyś wyjazdu pani poseł z liderem nowoczesnej na Maderę na niemal zupełny koniec pani doktor ogórek, która dopytywała senatora Borowskiego, dlaczego zmieniał nazwisko w lesie już są to owszem, wszystkie bulwersujące, ale jednak zupełnie różne czemu pani umieściła w 1 tekście w 1 tekście nie mieszczą tylko tej pierwszej wymienionej realny, a propos tego napoju energetyzującego, ponieważ ono wówczas jeszcze nie weszła ona już funkcjonowała w sieci, bo to był początek sierpnia od 1 sierpnia była zamieszczona na Instagramie natomiast jeszcze nie było o nim głośno wszystkie pozostałe wymieniłam, ponieważ mimo, że są różne to zawierają 1 chyba wspólny element dla mnie ewidentnie bardzo widoczne mianowicie brutalizacji języka na poziomie słów i na poziomie grafiki i każda z czystych opisanych sytuacji za wieloma zawierała tego typu inny element wg mnie bardzo niebezpieczne, ponieważ przesuwający granice kultury w debacie publicznej w noc stopni w kierunku, w którym ja osobiście nie chciałabym mniej widzieć, ale teraz przed, przywołując tę sytuację stadionową PAX w pasie w co jakiś czas mamy problem z różnego rodzaju hasłami już pomijam przepis federacji piłkarskiej która, które są i Jasnej gościł tam się wyraźnie, mówi że kluby będą karane czy za to, że podczas wydarzeń sportowych umieszczane są jakieś hasła czy banery o charakterze politycznym już się nas o tym, że kogoś być może, uważając z takich czy innych powodów, ale ja sam spotka się z takimi wpisami w Lotto kibice, którzy mu, że to jest oczywiście opinia nie moja tak tylko zasłyszana w przez dzieci przeczytana słyną z gorącego patriotyzmu chcieli w tej dyskusji, która się teraz toczy również w kontekście właśnie czy Niemcy nam są coś winni liczyć może powinniśmy od nich żądać pieniędzy za wojnę, bo chcieli przypomnieć światu co oni wyprawiali w zrobili patriotyczny gest to chłop była taka sytuacja, która wzbudziła najwięcej emocji jedno nic dziwnego piłka nożna kibice, gdy się włączy Edyta to rzeczywiście było gorąco natomiast ja chciałbym zwrócić uwagę na 3 rzeczy w w tym konkretnym przypadku pierwszy to naruszenie regulaminu UEFA art. 16 za to już mamy Karen min za za 2 rzeczy Legia dostała tutaj sprawa jest jak gdyby prosta ze względu na to regulamin tak tego nie można było wywiesić natomiast co zwróciło moją uwagę i to co mnie zbulwersowało to nie na PiS, który pojawił się w Dolnej części baneru ne na stadionie podczas meczu przed meczem, ponieważ ten napis był prawdziwym problem to nie możemy mu zarzucać, że on zawierał jakiś zniesławienie znieważenie to napis rodową prawda historyczna natomiast mnie uderzyło uderzyła grafika, która pojawiła się powyżej grafika, która była ewidentnie Malmy brutalna no wyobraźmy sobie taką sytuację akurat wtedy byłam w Warszawie i miałam ofertę skorzystania z puszczą na ten mecz z dziewięcioletnim dzieckiem nie chciałabym, żeby moje dziecko dziewięcioletniej widziała tego typu przekazy przestrzeni publicznej, kiedy jadę na mecz z nastawieniem, że idę obejrzeć Marcin tam był pistolet przystawiony do głowy małego dziecka i oczywiście można mówić to są wartości edukacyjne, bo jest to pretekst do rozmowy z 9 latkiem na temat powstania Warszawskiego na temat tego co się wydarzyło udział brały dzieci, którym udział brały dzieci zginęły dzieci i my to wszystko wiemy tylko może pozostawmy rodzicom opiekunom decyzje w jaki sposób zaczynają tego typu rozmowy, by rozmawiam z 9 latki na temat powstania Warszawskiego natomiast nie epatuje brutalnością warstwie czy językowej czy w warstwie graficznej i tego chciałabym unikać tych nie chodzi tylko o to, że to akurat był Maciej Kochan też w piłkę nożną, ale nie jestem jeszcze fanką Legia, ale być może po przeprowadzce się stanem, ale i być może będą inaczej postrzegać na wczorajszym meczu z danych, ale może tak chyba rzeczywiście nowo wczorajszą mowę w wale von kocha zawsze, więc bez względu na wynik meczu i to co się wydarzyło, ale generalnie chodzi o brutalizacji języka tak bardzo często mamy liczne w ostatnim czasie i też przed wyborami taki temat wiodący słynne legalizacja Annę lub tańszy obostrzenie innych przepisów aborcyjnych i w niektórych miastach tych większych szczególnie w bardzo popularnych nośnych o odwiedzanych miejscach pojawią się billboardy, które pokazują n p. martwe płody po takich przekazów nie chciał go w przestrzeni publicznej to też dobry pretekst do tego, żeby zacząć z młodzieżą czy dzieckiem, ale rozmowę na nas ten temat prawda natomiast czy to jest potrzebne w takiej formie uważam, że nie i myślę, że powinniśmy o to właśnie dbać w nasz historia tej spółki IC z tej grupy kapitałowej PGM tez można też będzie ciekawy przypadek z tego względu, że sam plakat wywołał oczywiście falę krytyki takie oburzenie właśnie, że to takie było prymitywne powiązanie prawda powstania z produktem, ale z drugiej strony przynajmniej początkowo firma się też broniła w ten sposób, chociaż jest fakt, że w dużym stopniu nas wspiera finansowo i muzeum powstania Warszawskiego i sponsorował film miasto 4 4 designu ferajny ten obraz powstania Warszawskiego właśnie pokazana oczami oczami dzieci jest wiedza się jak na to patrzeć no bo w czy to była co w niezależność wpadka ktoś, kto tam odpowiada w tej firmie właśnie za to co nazywamy komunikacją społeczną i public relations czyli, po czym pani zajmuje to jest po prostu błąd w sztuce myślę, że tak myślę, że to była wpadka, że tam nie było żadnego celowego świadomego naruszenia granic po to, żeby wywołać kontrowersje to były 3 hasła poświęcenie to wielka energia PGE sprzedawca prądu gazu ciepła i PGE zapewniamy energia i myślę, gdyby ten plakat pozostał w takiej formie to jeszcze informacja, że wspierają muzeum powstania Warszawskiego, gdyby pozostał w takiej formie, że jestem na człowieka z grupy rekonstrukcyjnej i nie ma tylko tego 1 hasła poświęcenie to wielka energia natomiast jest może nawet większe dopisek wspieramy muzeum powstania Warszawskiego myślę, że nie byłoby z tego żadnej afery wręcz ten plakat byłby odebrany pozytywnie, więc tak naprawdę w moim odczuciu to jest kwestia tego 1 nie zręcznego zdania natomiast, dlaczego ludziom uwagę, bo to jedno niezręczne zdanie jak widać wywołało falę krytyki nie tylko branża, ale to co mi bardzo cieszy, ale fala krytyki odbiorców klientów, czyli my jako przeciętne też konsument już nie tylko branża nie tylko fachowcy czasami włączone myślenie czasami zaczynamy dostrzegać, że coś gdzieś poszły za daleko to jest bardzo dobry sygnał bardzo pozytywne, ale też pokazujący, że jednak naruszone zostały te granice, które nawet będzie zauważamy w czasach oczywiście byłoby dobrze ktoś, mówi że Polak był mądry przed szkodą, a nie boi, żeby to myślenie, o którym pani powiedziała pojawiło się, zanim ktoś ten plakat stworzył i upublicznił 3 takie myślenie jest możliwe, że można stworzyć jakieś mechanizmy, abyśmy byli bardziej wyczuleni NATO o tym, porozmawiamy już po informacji o Maciej Zegarski witam ponownie przypominam sobie pani dr Monika Kaczmarek chińska ekspertka w zakresie komunikacji społecznej i rozmawialiśmy o tych bulwersujących ostatnio reklama czy zdarzeniach nie również w świecie polityki chciał się tylko panią zapytać mówiąc czy, przywołując te przykłady reklam nawiązujących w swojej stylistyce do powstania Warszawskiego czytanie mogłoby działanie świadome w takim znaczeniu, że to, że firmy mogą zakładać, że będzie awantura, że wszyscy będą o nich mówić pisać w związku, z czym oni w efekcie zyskają, bo o tej marce będzie mówiła cała Polska każdy portal każda Gazeta każdy program w mediach elektronicznych i nawet jak przyjdzie im karę zapłacić im się opłaca jest taka grupa, która stawia na kontrowersje tutaj zależy jak zdefiniujemy kontrowersje, ale akurat w tym przypadku nie jestem zwolenniczką spiskowej teorii dziejów zakładania, że to miało być świadomy wywołanie kryzysu, ponieważ na kryzysie można więcej stracić niż zyskać 3 czy wywołanie szumu w przypadku PGE stawia na to, że to było działanie nieświadome zwykła nadgorliwość ludzka dopisanie 1 niepotrzebnego on nas dania typowo marketingowego natomiast w przypadku tego napoju, który na zachowanie wymieniamy tak nie każdego dnia każdy chce aby, ale i tak myślę, że tam też nie było innych celem wywołanie świadomego szumu akurat wokół 1 sierpnia wokół powstania Warszawskiego, ponieważ cykle reklam, któremu ta firma ten produkt Marka emitowały szwy na Instagramie od 1 stycznia dokładnie wpisuje się Stoch, który był używany wcześniej, czyli ruch to reklama na 1 sierpnia niewiele różniła się w przekazie swojej brutalności ja wręcz powiem wprost chamstwie w tej warstwie językowej i w warstwie wizualnej od tych, które były emitowane wcześniej to co było odróżniają Wymysłowo wcześniej no jednak nie było takich awantur no bo jednak teraz władze żyli w nowym PMT w skrócie świętość i teraz, dlaczego nie było awantur wcześniej oni też naruszali tabu, ponieważ n p. psy kim była reklama brutalna nazwali sobie święto czy dzień Lotnika pod datą 10 kwietnia, kiedy mieliśmy na niesamowitą tragedię prawda w wypadek samolotu pod pod Smoleńskiem żonglowali też innymi świętami, które mogą naruszać wartości niektórych ludzi n p. święta religijne było tam Boże ciało stworzyli sobie święto dzień loda i t d. tak, czyli różnego rodzaju tabu kulturowe społeczne religijne naruszali, dlaczego nie było afery z tego, ponieważ oni tymi przekazami trafiali do swojej grupy docelowej ci, którzy prawdopodobnie kupująca napój energetyczny energetyczna Energa dostające, ale inni nie są oburzeni tą reklamą proszę zwrócić uwagę, że ta reklama na święto na dzień powstania Warszawskiego na 1 sierpnia dopiero wypłynęła do sieci po kilku dniach podejrzewał, że to nie było tak, że ktoś się z grupy zainteresowanej Stargard do tego produktu to reklamy oburzone wyciągnął tylko ktoś zauważył z grupy całkowicie spoza tego produktu i ich stąd zrobiła się ta afera wcześniejsze też nie były tak mocno nagłośnione, ponieważ nie uderzono w świętość, jaką jest powstanie warszawskie w latach, ale czy to w takim razie w jakimś sensie przyznaje pani, że ani mówiąc jest muzykiem jazzowym idą po bandzie celowo i nawet jak rozumiem zakładają, że jeżeliby doszło jednak do jakiejś awantury, a być może nawet procesu sądowego być może nawet osoby prywatnej tak długo tzw. powództwa cywilnego poczuła się właśnie obrażona mogłaby, że dobrze wróży to nie szkodzi i w związku z tym jest pytanie o to czy odpowiednio powiedziałbym działaczy nie działaczy coś co bym nazwał taką etyką tak slalom gigahercami zresztą prezes prezesem producenta tego produktu już po całej aferze przyznał w 1 z wywiadów, że w klifie, który został złożony agencji, która odpowiadała za te przekazy były wpisane, że przekazy mają być kontrowersyjne, więc one rzeczywiście założenia miały właśnie jechać po bandzie miało naruszać tabu miały bulwersować się miały interesować się angażować uwagę rzeczywiście taki miał być tylko tutaj poszło o kilka kroków za daleko, o ile przy poprzednich mogliśmy czuć się właśnie zniesmaczeni urażeni to tutaj jednak ono szczególnie w grupach znani mi tych, którzy jeszcze żyją uczestnik powstania Warszawskiego ta reklama na bardzo nieprzyjemnie uderzało w ale czy sądzi pani, że to jest też związane z tym, że po prostu, o czym mówiła pani w pierwszej części w ogóle się brutalizuje język komunikacji poza tym rynek jest coraz bardziej nasycony również reklamami w związku, z czym na to co jest istotne w reklamie też wyróżnić się, aby ogień w ramach tej ogromnej w ogromnej masy czy 3 0 właśnie zgubiliśmy coś co bym nazwał też z etyką w tym wszystkim, bo po to, nieważne tak właśnie mnie nie ma limitów nie ma norm nie ma obyczaju górnolotnie Pm zasad moralnych nikt tego nie nie wiem nie kontroluje czy też nie ma ostrych definicji, które by pozwoliły na stworzenie takich katalogów dla, które spowodowały, że byłoby jasne dla wszystkich, że pewne ograniczenia przekracza myślę, że to jest 1 taka, że nie ma tych norm etycznych nie ma tych granic, chociaż są instytucje, które powinny stać na straży prawda mamy radę etyki reklamy, która jeszcze nie zajęła stanowiska druga sprawa to to rzeczywiście przekazów reklamowych jest bardzo wiele i działa dalej zasada wyróżnij się albo zginie kiedyś reklamę mam wrażenie były bardziej inteligentne celowałem w jakieś takie nasze abstrakcyjne myślenie, ale może tylko tak mi się wydaje dzisiaj one bardzo często są też, ale też chamskie ja zastanawiam się jeszcze nad inną rzeczą, ale czy to daje mu zdecydowano się na tego typu przekazy, ponieważ one funkcjonowały w przestrzeni mediów społecznościowych, a nie w przestrzeni mediów, które kiedyś określiliśmy jako tradycyjna prasa radio telewizja, bo przy sobie zwrócić uwagę na jeszcze inną Anna jeszcze inną rzecz czy gdyby to firma miała z tymi przekazami puszcz n p . dom Radia albo pójść do telewizji i pokazać te plansze w formie reklamy w formie statycznej tylko reklamy albo w radiu w warstwie językowej posłużyć się tymi zapisami, które były na tych planszach to oni zdecydowaliby się na to czy radio czy telewizja zdecydowałoby się taką gmina na misje tego typu reklamy myślę, że nie myślę, że tutaj byłaby bariera, czyli jak Dynamo mieście drugi aspekt, że są media, w których ta reklama raczej by nie funkcjonowała może ktoś działu marketingu tej firmy czy działu PR zacząłbym myśleć słuchać nie możemy pójść, bo jednak to zobaczy duża grupa ludzi różne odbiorca prawda, bo to może być dziecko babcia, która na, której siedzi przed telewizorem czy słucha audycji radiowej bloku reklamowego, a w internecie skoro my celujemy w naszą grupę celu skoro tam na Instagramie siedzą nasi klienci są zadowoleni z tego typu reklam to wrócimy tego typu tego typu przekaz, więc jeszcze zastanawia się czy my przypadkiem nie zapominamy, że internet to też medium takie samo o większej sile rażenia niż prasa radio telewizja, choć pewnie również jesteśmy dziś świadkami stałej i z takich ogromnych przemian w kulturze dnia codziennego powiedziałbym, bo jako człowiek nieco wcześniej urodzone mogę powiedzieć, że dokładnie pamiętam jak się zaczęły pojawiać pierwsze reklamy jeszcze chyba w końcówce PRL -u Prusa kole butach czy w 2, ale też była już wtedy reklama nazwijmy to w skrócie taka trochę intymna ze skrzydełkami i to musiało się, że przy obiedzie można podpaski reklamować, że dobrze, że od takich rzeczach się mówi zachęcał nas było czy to jest właśnie też przekraczanie pewnych granic, a dzisiaj oczywiście i pora i moja wrodzona wstydliwa, że nie pozwala mi mówić o tych wszystkich swędzenia pudłować tak dalej, które są w wasze nikogo już nie dziwią, więc dlatego też mówią o tym, że może jest coraz trudniej ustalać granice co wolno, ale my sami pozwalamy na przesuwanie granic, ponieważ to nie tylko reklama, toteż właśnie ta przestrzeń językowa debaty publicznej proszę zwrócić uwagę na język, który pojawia się w parlamencie czy jeszcze 15 lat temu takie słownictwo takie wyrażenia takie określenia taka wzajemna wręcz agresja mogła się tam pojawić nie było tego nie może parkiet z sobą rywalizowały konkurowały też pokazywał, że są inne w jaki sposób negatywnie do siebie nastawione, że walczą o różne cele, a jednak zrobiły to innymi metodami dzisiaj w zasadzie to przechodzi bez jakiegoś większego Echa no no ostatnią akcję, którą mieliśmy w parlamencie to zapamiętamy na dłużej, bo to rzeczywiście, a tam też są pozwy, tak więc zobaczymy jak to rozegrać już na poziomie na poziomie sądu, ale ta granica jest przesuwana i my sami wyrażamy zgodę n p . nie reagując na na tego typu rzeczy mniej miał za nich i staram się poruszać tematy, chociaż często też dostaje taki mamy zarzut drugą stronę, że jednocześnie promuje, ale nie da się inaczej chyba rozmawiać o nich przy okazji no może to być traktowane jako forma promocji wcześniej Demokraci tez promocje żeli powstaje 1 02 05. dziesiąty tekst krytyczny i widać to wypowiadający się na głosy, które zaczynają też przekonywać się, że rzeczywiście to nie jest wcale nie jest dobry nie jest prawidłowy kierunek i że trzeba na to zwracać uwagę na ja polecam zajęcia z uczniami szkoły podstawowej gimnazjum ale, ponieważ niania kilka takich zajęć okazuje się, że oni nie mają zbudowanej granice i dla nich jest takie przekonanie, że można mówić wszystko, jeżeli jest to prawdziwe, jeżeli tak się czuje, jeżeli tak się uważa ich zawodu mediatora powiedzmy sobie szczerze ostatni w okresie również w sferze nawet chociażby wyników wyborczych i to nie tylko w Polsce pojawia się, gdy w dyskursie kwestia tzw. poprawności politycznej czy ona też nie jest nowej strony przesadna czy czy to, że nie można się odezwać tak w takim czy inny sposób to jest rzeczywiście jakiś rodzaj agresji słownej przeciwnicy takiego filmu wygładzania języka polityki w bardzo często przywołują drugą Rzeczpospolitą ja rzeczywiście z racji swoich zainteresowań nie tylko w pamiętam słynne powiedzonka Józefa Piłsudskiego, który się co jakiś czas prawda przywołuje na, żeby nie być gołosłownym jedno tutaj ja mam na podorędziu jak marszałek mówiła konstytucji mówił ja tego nie nazywam konstytucją lata nazywam konstytucją i wymyśliłem to słowo, bo na najbliższy jest do prostytutek, kiedy SLD wybór tak tak mówił marszałek Piłsudski, ale do dziś 1 z łagodniejszych w jego nowym jego powiedzonek, gdy sięgniemy do stenogramów posiedzeń Sejmu w drugiej Rzeczpospolitej to on oskarżenia nos straszne padają tak nie tylko o zdradę nie tylko o agenturalność nie tylko o złodziejstwo łapówkarstwo, ale również o charakterze i antysemickim dowiemy, jaka była druga Rzeczpospolita nie nosi się wtedy też ludzie byli zbulwersowani jak się przeczyta w wystąpieniach chociażby gen. Hallera można być bohatera Narodowego w okresie zamachu na Narutowicza, a co on wygadywał oto włos na głowie staje Dęba i wtedy obok może powiedzieć, że ci nasi politycy dziś w parlamencie to są po prostu Owieczkina no tak tylko czy ten język, który pojawia się jednak cokolwiek daje czas choroby można mówić najmu i rozumie nasze korzenie wyjaśnia poszedł do niczego nie prowadzi prawda ta cała akcja, która była ona z Jurkiem Owsiakiem, ale niech wg mnie tekst, który rynek kompletnie nie powinien pojawić się on był tłumaczony, że to była dobra rada no dobrze leczy posłanka Pawłowicz 3, a prosiła o tym, radni prosiła prawda i tutaj została potraktowana tekstem, za którą natychmiast powinien przeprosić tam kilka dni wstrzymywał się z tymi przeprosinami wreszcie przeprosił też formie wg mnie no takiej ochrony na okrągło i raczej tak, żeby to właśnie powstał jednak taki z tego happening ale, żeby powiedzieć przepraszam, ale do końca nie nigdy nie wiem czy to było zbyt mocne to powiedzenie przepraszam ale, ale próbował to jakoś obejść natomiast wg mnie, gdyby zrobił to od razu i nawet 5 minut po tym, jak powiedział to on to miałby świetną wartość edukacyjną dla wszystkich nie tylko dla tych, którzy byli na Woodstock, gdyby wtedy powiedział Słuchajcie zapędziła się tak nie powinno się tak mówić pamiętacie zwracać na to uwagę, żeby czegoś takiego nie było myślę, że to byłaby bomba edukacyjna i żadna lekcja tego nie zrobiłby coś zrobić w tym 1 zdaniem to właśnie nauce w toku teraz proszę zwrócić uwagę, że jeżeli pojawią się tego typu słowa w przestrzeni publicznej to mam nadzieję, że będą oczekiwania ze strony i są w opinii publicznej, ale też mediów i że będzie pojawiać hasło Owsiak i posłanka Pawłowicz czy nie powinien przeprosić powinien to będzie sytuacja porównywalna mam nadzieję, że to był taki punkt zwrotny i będziemy mieli przynajmniej do czego porównywać, szukając tego standardu Bumech, bo zgubiliśmy standardy to, chyba że jednak zacznie dominować pogląd właśnie tak jak kocha pani mówi o tych młodych ludzi w szkołach podstawowych czy w gimnazjach i nas, że za 1, że gdzieś trzeba mówić wprost no właśnie po co owijać bawełnę ubierać się poprawność polityczną potem goście poszli się na okrągło mówi, a ludzie czekają silnego człowieka, który w połowie tak jak to powinno być, ale to zależy jak mu winy ja jestem za tym, żeby mówić prawdę i mówić wprost jak najbardziej tylko mów mnie to z kulturą nie obrażaj my nie narusza inne nie uderzamy zniesławienia znieważania mówmy wprost, ale z kulturą tego uczymy młodych ludzi uczonych debat uczymy ich dyskutowania uczymy ich sporów w różnego rodzaju, ale w sposób kulturalny piękny przekaz na koniec audycji w bardzo dziękuję pani dr Monice Ciołek Śliwińska była gościem popołudnia, a już za chwilę informacje Radia TOK FM po nich raport gospodarczy, na które zaprasza Maciej Głogowski audycję przygotował Tomasz Kopka realizował Adam Maciejewski szef państwa z usłyszy spotkam jeszcze dzisiaj 1 6 40 w audycji co się stało goście wojen będzie Adam Szejnfeld poseł do parlamentu Europejskiego z Platformy Obywatelskiej Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: POPOŁUDNIE RADIA TOK FM

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i zabierz TOK FM na wakacje!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA