REKLAMA

Polacy coraz bardziej tolerancyjni wobec finansowych przekrętów

Połączenie
Data emisji:
2017-08-23 13:40
Audycja:
Prowadzący:
W studio:
Czas trwania:
09:09 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
in o włączenie ich recykling Olsztyn Igor 1 3 o 4 1 Jakub Janiszewski przy mikrofonie ze mną studio Joanna Solska z tygodnika polityka dzień dobry dzień dobry pisze pani o moralności finansowej Polaków, a właściwie raczej o raporcie, który tak się nazywał, a czy rzeczywiście on tego dotyka to jest inna rzecz natomiast raportów przygotowanych zmian dla na zlecenie związku banków polskich dla niej konferencji przedsiębiorstw finansowych czy instytucji finansowych również Rozwiń » banków dla banków po tzw. parabanków rozumiem czyli, ale też windykatorów firm pożyczkowych ubezpieczycieli i to jest badanie, które pokazuje, jaki mamy stosunek do różnych form gry jeśli można tak powiedzieć bardzo elegancko z tymi podmiotami nie chcieli zostać jak pani stawia spór sprowadza się bardziej brutalnie różnych form oszustw no właśnie oszustwa wydają mi się właściwym słowem, bo to nie jest tylko gra z tymi podmiotami to jest gra z ofiarami tych oszust w którymi mogą być również osoby fizycznej często są osoby fizyczne poza tym oszustwa są oszustwa to spójrzmy na to lekarz przedstawia to znaczy jak rozumiem pani stawia taką tezę, że Polacy stają się coraz bardziej liberalnie czy coraz bardziej wyrozumiali wobec tych, którzy oszukują w i chce się zastrzec, że to jest za mały materiał badawczy, żeby kategorycznie coś uważać natomiast obawiam się, że tendencja jest prawdziwa i wprawdzie my na jaki stąd pytania czy uważamy, że długi czas spłacać nie wolno oszukiwać to tam ponad 90 % odpowiada za absolutnie nie wolno im należy spłacać natomiast jest grupa osób i tak grupa się powiększa, która mówi no tak no długi należy spłacać, ale w pewnych sytuacjach to niekoniecznie, a rośnie też grupka ciągle na razie mała, ale tez powiększająca się, która również fakt, iż należy spłacać, ale czy jest jakiś badanie w przeszłości, do którego moglibyśmy się odnieść powyższe proszę kiedyś tak ludzie nie myśleli w lasach jest tylko podobne badanie, gdy od tej moralności finansowej Polaków sprzed 2 lat także tylko do tego się możemy odnosić do jedno i w zasadzie więcej nie wie ten tekst jest ciekawie skonstruowany, by zostać na początku pani zastrzega, że materiał badawczy taki sobie niewiele można na tak kategorycznie wystarczą też tutaj padło na antenie hamak, a pod koniec swojej pani taką woltę mianowicie nie wytrzymała moich nieobecności wpisania się jednak stało z autorką nie re i pisze pani tak rosnąca tolerancja Polaków dla finansowych oszust w powinna niepokoić nie można jednak oceniać tylko klientów branży finansowej nie, przyglądając się jej samej nie widząc, że banki ubezpieczyć ubezpieczyciele czy firmy pożyczkowe mają za uszami coraz więcej, że konsekwencje oszustw biją po kieszeni klientów zdaje w lepszym razie budzą w nich poczucie krzywdy w najgorszym chęć rewanżu choćby przy pomocy przekrętu, jeżeli banki określały zdolność kredytową pożyczkobiorców wyżej, gdy oferowało im kredyty we frankach aniżeli do tego samego dnia przymierzali się do pożyczki w złotych to czytanie było nadużycie, a sprzedaż obowiązkowej polisy, która teoretycznie ubezpiecza spłaca spłatę kredytu praktycznie nic niewarta tylko podraża koszt pożyczki to nie jest oszustwo polisolokaty nie były horrendalne opłaty prowizje za używanie kart kredytowych za granicą, których nie ponoszą klienci w innych krajach są w porządku lista jest naprawdę długa czy można także pani twierdzi, gdzie już, chyba że się, by grali w ich także my być może, bo nie mam przecież żadnego tutaj aparatu badawczego w, że być może nasza tolerancja dla oszustw rosnąca bierze się z ze złości i 1 firmy sektora finansowego, które ewidentnie imamy takich przykładów coraz więcej zachowują się wobec nas nieuczciwie, a ponieważ w Polsce nie ma mocnych instytucji, które broniły praw konsumenta, bo te, które są bardziej bronią rynku jest niż konsumenta tomy być może się zaczynamy kierować filozofią, że będziemy opłacać pięknym za nadobne i co co nie skłania do mini w albo utwierdza w tym przekonaniu w tym samym badaniu tylko 2 3 % ankietowanych uważa, że firmy ubezpieczeniowe uczciwie wypłacają odszkodowania to jest to straszne wskaźnik, ale ja się z nim zgadzam, bo jak obserwuję to coś się ten materiał, którym dysponuje rzecznik finansowy to widać, że utrwala się taka praktyka ubezpieczycieli, że zaniżają odszkodowania, a dopiero jak człowiek decyduje się iść do sądu napisać pozew no to zaczynają rozmawiać z nim poważnie i gdybyśmy potraktowali Narodowy Fundusz Zdrowia jako ubezpieczyciela no to w zasadzie i to można zrobić sporo pytań w 2 lata ZUS jest troska troskę nagradzają oczywiście, ale pewne zarzuty taka strategia odpychania roszczeń od siebie to nie jest tylko strategia akurat sektora finansowego w nie to nie jest tylko, ale jest tutaj się na nas dzieci już w walucie za tak powiemy twardej natomiast troskę mam pretensje, bo my pod tym względem myślę o Polsce stajemy się krajem mało cywilizowanym, że właśnie prawa korporacji wielkich i prawa konsumentów są nierówno prawda, że konsumenci mają coraz większe poczucie, że ich interesu ich pra w z nich nie broni, a w NFZ jest, zwłaszcza czy można powiedzieć, że w pewnym sensie taki jest taki powiedziałbym korzystny grunt to właśnie jak i takie postawy wywrotowej to moc wtedy słaby czytasz to tolerancja dla oszust w jako jako rewanż taka rebelia Dahl i być może to wykaże, że to powinno dać firmom finansowym do myślenia, a jawnie też zachęcała właśnie do zrobienia podobnego raportu nie tylko moralności finansowej konsumentów, ale moralności finansowej ich członków, bo tego się nazbierało już dość sporo i śmiało się niektóre posunięcia kwalifikują do tego, żeby nazywać przekręt pani tak bardzo porządnym rzeczowo podeszła do sprawy i zajęła się tymi działaniami banków, które znamy jako no właśnie do końca fair czy w ogóle nie jest, ale choćby kredyty we frankach czy polisolokat, ale w zasadzie można, by spojrzeć szerzej już prezesem pytanie jak niszczące oddziaływanie na całe zaufanie klientów do sektora finansowego jak choćby afera Amber Gold Tour 2 Wilk, ale to nie była instytucja finansowa, ale była tak widziano no ale to już część winy ponoszą jednak klienci tej instytucji natomiast ja mam pretensje do firm do banków dodał ubezpieczycieli, które teoretycznie są kontrolowane przez przez KNF przesłanki, które podlegają wszystkim instytucjom, które mają chronić rynku i nas, a one też się zachowały nie w porządku, więc Amber Gold to jest gdzieś tam, gdzie stał w kolejce w ale w kolejce w sensie rozumie, że są tak racjonalnie ułożona leży sobie popatrzą na taki potoczna odbiorca może się okazać, że jest odwrotnie to czy w tar Donieck, ale ja się będą upierać, że jak chcemy lokować swoje pieniądze to jednak powinniśmy zarobić w instytucji, która jest kontrolowana przez KNF, bo każda inna jest niewiarygodna, więc ich pretensje mogę mieć tylko dla ich do siebie rzesze wykazała pewną pazernością, bo ich reklamy obiecywały 15 %, chociaż to było nierealne natomiast jeśli ja w banku musi wykupić polisę przy kredycie hipotecznym i tak polisa wydaje mi się towarem sale niepotrzebnym, bo ona, mówi że jeśli niesie coś stanie to ubezpieczyciel przejmuje na pewien czas spłaty mojego długu, a potem się okazuje, że Jakub g pustą polisy jest ona mi niczego nie daje sprzedali mi opakowanie, toteż przekręt no właśnie my teraz pytanie, ale z dystansu, chociaż zastanawiam czy rzeczywiście jedno wiąże się z drugim są być może jest tak, że żonie Ninie Andrycz niezależnie od siebie tamci są coraz bardziej chronimy jest też niemoralne i realizujemy już mnie to przykry dla naszych sercach miejsce oraz wytłumaczyła, że to nie jest optymistyczne, więc nie jest to prawda dziękuję bardzo Joanna Solska z tygodnika polityka władz państwa miłym gościem trzynasta 5 1 z naszych informacji o włączenie ich różni od Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: POŁĄCZENIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu w jesiennej promocji. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA