post factum w audycji post factum Agata Kowalska przy mikrofonie znam już kolejny gość pan Jacek Grunt-Mejer na co dzień urzędnik w warszawskim ratuszu, ale również psycholog transportu i od lat, ale jeszcze przed karierą urzędniczą autor bloga strefa piesza dzień dobry dzień dobry, a blok jeszcze działała i 8 0 2 różne rzeczy ich goście osady zaglądam strefa piesza w dowód taki pierwszy blok, który zajął się tematem może być niewidzialnym kompletnie niewidzialnym
Rozwiń »
dotyczącym tego, że w Polsce wszyscy jesteśmy pieszymi i że dzieje się krzywda, ponieważ jesteśmy kompletnie ignorowani przez urzędników polityków policjantów, a najbardziej śmiech darowanie przez kierowców, kiedy nas w euro po prostu próbują rozjechać albo stoją na naszych chodnikach w nosie to jest taki los może być ideologiczne wstęp w, a mówię o tym, spotykamy się dzisiaj również co zaskakujące w kontekście wczorajszego wywiadu z głównym inspektorem sanitarnym, ponieważ pan inspektor, tłumacząc się ze swojej kampanii kampanii mądra dziewczynka pilnuje drinka i broniąc tego pomysłu, a m. in. nawiązał do pieszych i chciałam, żebyśmy wspólnie posłuchali fragmentów wczorajszego wywiadu rozmawiał Paweł Sulik spotkają się też takimi opiniami, że to jest przerzucanie odpowiedzialności za sprawcę na ofiarę, ale moim zdaniem absolutnie nie niektórzy zdradzili, że powinno się skierować się apel do do mężczyzn do gwałcicieli, żeby nie do dnia zbrodniarzom odrzucali tabletki komuś wręczana jest podobnie myśmy apelowali do złodziei, żeby nie kradli to jest to ostrzeżenie jest podobna do tego jak mówiono już przechodzić przez ulice nieważne czy jest zielone światło w ciele nie ma w ogóle lamp czy są pasy czy nie ma zawsze uważaj tak mówi Marek Posobkiewicz, który prawdopodobnie zna się na nas kwestie sanitarne chyba gorzej z polityką w, a drogową, ale użył takiego przykładu ja mam wrażenie, że mnie pan inspektor przedstawia taką myśl, która jest dosyć powszechna nas takie powszechne mniemanie, że ta słabsza strona ta strona, do której skierowana jest przemoc czy jakiś rodzaj opresji to ona jest odpowiedzialna za to, że się odpowiednio zabezpieczyć Night rozmawiamy teraz panie Jacku właśnie o tym w kontekście polityki pieszej co pan odpowiedział Ałan inspektorowi sanitarnemu, gdy to uznanie wśród stolic UE na takie na takie hasło przypomnę nieważne czy są pasy czy ich nie ma czy są sygnalizacja świetlna i czy jest czy nie czy zielone czerwone pieszy ma uważać się nie widzę, że Polak da się w innej propozycji drzewka z innej strony mam wrażenie, że ten komunikat, który ten pan dziś przedstawiło tak czy to w mediach czy gdzieś tam w internacie widziałem, że rzecz takie rzeczy się pojawiły, a miejsc komunikatem dosyć samotne w tym sensie, że to co wydaje mi się najbardziej oburza w tym wszystkim, żeby drażni jest to, że Alice proporcja między komunikatami skierowanymi do potencjalnych osób, które mogą zaszkodzić komuś w stosunku do tych komunikatów właśnie skierowanych czy to do ewentualnych ofiar czy to jest gwałt czy to jest nie być rozjechany na przejściu czy to jest dowolna inna rzecz być okradzionym, jeżeli jest tak, że tych komunikatów na przyszłość oswobodzić mnóstwo koników, które można skierować do osób, które mają wrażenie, że mogą komuś się czy przechodzimy do głowy to że, żeby komuś coś wysypują do drinka tak to ewidentnie tracisz problem psychologiczny można można zrobić kampanię związaną z tym, że jeżeli masz wrażenie, że twoja jakaś energia nie jest seksualna się tak roznosi, że nie możesz sobie zdać z tym rady zgłosi dostęp do specjalisty tak można z tym stworzyć obrażeni samym torze są tego tematu nawet tak go o pomyśle tak to nie jest tak, że wszyscy natychmiast takie zachowania jak i jakoś reprezentują w częściowo się decyduje na taki strasznie poważne nocna sesja na popełnienie przestępstwa część nie część tych osób ma EBI jest jakaś eskalacja od czegoś zaczyna ten film, ale można zacząć od GMO dziękuję bardzo różne ważne są sami też jakoś przyświecała, kiedy słucham głównego inspektora sanitarnego, że cały czas mówimy dziś takim, a on przeważającym w aspekcie naszej rzeczywistości dziś przeważa jednak myślenie że, gdyby ten cieszy się czwarty raz zajrzał albo gdyby ta dziewczyna jednak siedemnasty raz nam spojrzała czy na pewno jej kieliszek jest bezpieczne albo gdyby nie szło tą ciemną ulicą to nic złego, by się nie stało i że to rzeczywiście kosz dominuje w tej przestrzeni, ale mnie zastanawia jak to rozumieć w kontekście właśnie polityki drogowej w transportowej i bezpieczeństwa nowo znów możemy zdziałać my pana inspektora powiedzieć to trudno, żeby mówić tym kierowcom nie rozjeżdża pieszych, ale coś lepszego, a w wersjach nie rozumiem jak czegoś takiego podejścia Leader specjalnie n p . to szef to są wypadki to się wydarza to to nie jest do końca tak to jak cios Noll jest tak, że możemy mówić o sytuacjach bliskich w wypadku tak aż tylu tu chodzi o dosyć skomplikowane obliczenia te z Pomorza SA pomyśl o tym w ten sposób jest mnóstwo sytuacji jest gdzie faktycznie do wypadków dochodzi może wiedzieć, że nas z garażem z tańca właśnie o to chodzi właśnie tacy zwrócić uwagę, że mówią o takiej Szwecji na przykładzie tych wypadków pierwszym jest 10 × mniej 10 × mniej w przeliczeniu liczby mieszkańców tak wciąż, jakby nad Arsenalem w DAG uwaga to to, że jest ich 10 × mniej wynika z czegoś tak nie jest także wypadki się zdarzają tam też się zdarzają tylko dużo dużo rzadziej i właśnie dlatego dużo rzadziej tam dochodzi do wypadku robot wtedy, kiedy naprawdę już nikt właściwie, zachowując się w miarę rozsądnie tak, próbując jednak jakoś poruszać się pomieszczeń pół tak wszystko jedno z samochodem autem jednak gdzieś tam coś takiego się zdarza, że do tego wypadku dochodzi u nas jest także w 30 tym nie przejmują, zwłaszcza kierowcy jeżdżą z prędkościami dużo za dużymi Tax oraz, jeżeli chodzi o Jerzym po mieście, a dzisiaj w Polsce jest dziś dużo szybciej niż gdziekolwiek na Zachodzie nie jak z tego wynika to powstał on też z rozwojem mówi Janina uważa ją kierowniczym czy radni uważają ale, żeby rozebrać na czynniki pierwsze nie zdają sobie sprawę, że między tą szybką tzw. dynamiczną jazdą dynamiczną, ale bezpieczną, a mnogością wypadków jest bardzo silny związek i że ta to, że my jesteśmy liderem na Europę jeśli chodzi o liczbę śmiertelnych wypadków na drogach to wynika m. in. na te z tego, że jesteśmy również liderem jeśli chodzi o dniem posiedzenia po drodze nie szanowanie pieszych i t d . tak dalej tak też tak w, a jak to się ma dostosuj do tego stosunku do cieszył że, gdyby jeszcze bardziej uważał tobym się nic nie stało w dzień jest pierwszy w Polsce to jest trudne pytanie nowe jak widać po tym w jaki sposób jest traktowany przez władze, bo to ta jednak o NATO NATO trzeba zwrócić uwagę przez władze czy mam namyśli przez przepisy i przystawek zup są egzekwowane, tak więc w Polsce przepis, jeżeli chodzi o pieszych są dosyć słabe nie mają piesi pierwszeństwa na pasach dopiero w zakresie wieszak dopiero gdy są już na pasach mają pierwszeństwo co właściwie oznacza, że kierowca miał prawa rozjechać pieszego, ale jesteś ten zakaz wtargnięcia tzw. tak czy pieszemu nie wolno wejść bezpośrednio pod jadący pojazd cokolwiek to oznaczałoby znaczne naginanie tego prawa do tej była znana sprawa z wiele lat temu w Radomiu, gdzie 8 8 letnia kobieta, która gra była chyba jeszcze o kulach, jeżeli dobrze pamiętam była oskarżona przez policjanta wtargnięcie na przejściu dla pieszych tak mówiono chwalono, bo to nie mów wyjątek unormowanie sadzy potwierdzająca potwierdza regułę co do tego no ale w ich znowu tak, ale nie chodzi o to, że to jest patrzenie na to, że można wtargnąć tak w sytuacji, kiedy nie ma jasnego sformułowania co to oznacza, więc jeżeli patrzymy na te prawa na to pierwsze właściwie interpretacja tego prawa w Polsce, jeżeli chodzi o pieszych jest jest bardzo na niekorzyść pierwszy w plus samo prawo jest słabe już nieco egzekucji tego prawa, jeżeli są w Polsce akcje policji, które zmierzają do poprawy bezpieczeństwa pieszych polegają głównie na tym, że policjanci stoją przy przejściach dla pieszych, gdzie jest sygnalizacja i łapią pieszych, którzy przychodzą na czerwonym pasie nic nie jest natomiast w sytuacji, kiedy faktycznie dochodzi do wypadku w sytuacji, kiedy faktycznie jest groźnie takich sytuacji, kiedy pieszy przechodzi poza przejściem o sygnalizowanym i tam kierowcy drżą wyprzedzać auta, które zatrzymują takich akcji specjalnych ani w nocy policja stoi też zachowań i wielu jest zmuszanie kierowców kierowcy za niezachowanie wysyłaniem najnowszego gniota i takich akcji należałoby zapytać policję, ale właśnie pytanie brzmi, bo po co powie, że ma za mało patroli, więc do wagonu bez wyobraźni od razu, ale ja rozumiem i dlatego oś dołącza tezę na ten temat obwinianie kobiet o przemoc, które spotyka nas obwinianie pieszych oto, że są rozjeżdża ani, że dużo łatwiej jest powiedzieć pilnuj się słabszą stroną, bo nie mamy wpływu kontroli nad tymi, którzy są tutaj właśnie tak wyznaczony wzorami pozwala też wrażenie, że nie mamy tej kontroli zielonego wpływa też wpły w może nie jest bezpośrednio, ale jakiś gest natomiast, jeżeli może się zwrócić uwagę, dlaczego taki komunikat jest groźny pewnie już było mówione przy okazji tych innych tematów, ale w ogóle zwracanie uwagi na to, że ofiara masie pilnować jest jakby odwrócili, gdy jest dodatkowym zadłużeniem i winie to ta osoba nie dosyć została skrzywdzona co je tam jeszcze dodatkowo jest oskarżony o to właśnie dość pilnowała, by nie sposób się czy to jest win, którego oczach nie spuszczać oszust znika no przepraszam nie podejdę do knajpy, żeby cały czas patrzeć na swoją szklankę tak być może chce spojrzeć nagle w bok albo w ogóle mnie, że wdrażanie po to, wychodzą na piechotę do miasta na spacer, żeby cały czas się do euro oglądać za siebie aż się tak wygląda tak do tego zmierzają te komunikaty i teraz, jeżeli patrzymy na to na te proporcje baśni to poczucie w obronie sprawiedliwości tak jak chce wyjść na spacer i móc spokojnie poruszać się pomieszczeń jest nasz interes, której stronice dziś gdzieś auto wyskoczy i będzie niebezpieczny i nierealne, bo mu mówi pan takie spory statystyki policji to jednak umorzenie 50 %, ale bardzo duża część wypadków jest wg statystyk policji spowodowana przez pieszych w beret i to może być w wstawić na chwilę wiarygodność tych statystyk, ale jesteś tak, że sami piesi też powodują niebezpieczne sytuacje tekst jakoś brzmi wybrzmiewa mity nasze rozmowy to, że ich odpowiedzialność nawet jeśli czasem a, powodując wypadek, a jest inna niż tego kierowcy samochodu i Romy nierówność stron tak to jest już powiem, dlaczego w UE po pierwsze to kierowca wprowadza w przestrzeń publiczną niebezpieczne narzędzie mi samochód on powinien znać przepisy, a on powinien tak co 3 ma prawo jazdy tak to jest już coś co jest w urzędowym potwierdzeniem tego, że to osoba może prowadzić samochód tak może tak niebezpieczne narzędzie nazwijmy to w ten sposób używać natomiast pieszy nic nie musi to może być osoba niedowidząca niedowidząca osoby starsze dziecko może to dziecko on tak dzieci jest też zbadanie różnych wynika to, że dzieci nie umiem dobrze ocenić odległości prędkości tego zbliżającego się pojazdu nie może być także to na tych najsłabszych osobach z spoczywa jego pełnia odpowiedzialności za ich zachowanie w coś w meczach państwo dzieją rzeczy, których znaliśmy poza anteną z ważnych okazuje się, że 2 3 osób zgromadzonych tutaj w studiu nie wiedziało, że na pasach, kiedy zapala się już gaśnie nam zielone jesteśmy pieszymi, a zapala się czerwone, a my wciąż jeszcze pokonujemy do przejścia to mamy prawo bezpiecznie je pokonać do końca zgodnie z przepisami nie musimy biec ona prawo przejść do końca bezpiecznie, a kierowca ma z ma obowiązek poczekać z twarzy, żeby co upowszechnić wiedzę Jacek Grunt-Mejer na co dzień urzędnik warszawskim ratuszu autor bloga strefa piesza i psycholog transportu dziękuję za spotkanie dziękuję bardzo Jasnej informacji post factum
Zwiń «
PODCASTY AUDYCJI: POST FACTUM - AGATA KOWALSKA
REKLAMA
POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ
-
07.06.2023 17:40 Wywiad Polityczny12:43 W studio: Michał Danielewski
-
07.06.2023 19:59 Gościnnie: Polityka Insight podcast42:46 W studio: Andrzej Bobiński , Wojciech Szacki
-
07.06.2023 19:40 Codzienny Mag. Motoryzacyjny12:59
-
07.06.2023 18:59 Szkoda czasu na złe seriale36:27
-
-
07.06.2023 19:10 TOK36006:16 W studio: Jerzy Haszczyński
-
-
07.06.2023 20:00 Mikrofon Radia TOK FM23:51 W studio: Oliwia Ziębińska
-
-
-
07.06.2023 18:50 TOK36006:37 W studio: Wiktoria Jędroszkowiak
-
07.06.2023 19:00 TOK36005:27 W studio: Szymon Kępka
-
-
-
-
07.06.2023 23:00 Maciej Zakrocki przedstawia53:36 W studio: Karolina Dreszer-Smalec , Mateusz Zaremba
-
06:34 Dobrze mieszkać25:19 TYLKO W INTERNECIE
-
-
-
-
-
-
15:51 W studio: Piotr Horzela
-
-
14:59 Sabat symetrystów
-
-
-
-
16:59 Rozmowy sfeminizowane
-
16:59 English Biz05:15 TYLKO W INTERNECIE
REKLAMA
DOSTĘP PREMIUM
Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!
Dostęp PremiumSERWIS INFORMACYJNY
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
-
TOK FM
-
Polecamy
-
Popularne
-
GOŚCIE TOK FM
-
Gazeta.pl
-
WYBORCZA.PL