REKLAMA

Co nowego w Teatrze Wielkim Operze Narodowej?

OFF Czarek
Data emisji:
2017-08-24 10:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
36:16 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
z zaczynamy się je operowało można, by rzec studio prof. Izabela Kłosińska w dzień dobry sopranistka czołowa solistka teatru wielkiego opery narodowej światowej sławy i dyrektor d s . obsad w teatrze wielkim Operze narodowej nowy sezon czeka nas tak ale zanim my o nowym sezonie niedługo ktoś chciał porozmawiać o starych sezonach nie tylko darzę wielkim Operze narodowej, ale na świecie nie wiem czy to jest trend tendencja jakaś moda czy po prostu wyobraźnia reżyserów net i Rozwiń » wydaje się, że w coraz większej liczbie produkcji jest historia historia WOS librett ta historia, którą opowiada Opera gdybyśmy, gdyby zapomnieli teraz są inscenizacji często w ogóle nie przesadza reżyserom w tworzeniu jakieś opowieści właśnie ona na podstawie i teraz wydaje się, że chodzi o to, żeby zaskoczyć widza, żeby przenieść w możliwie jak najdalsze historyczne nie tylko historyczne dla zrobić jakiś film zrobić przedstawienie to, że to jest ta idea czy to, że to jest cokolwiek innego to możemy się być może domyślać, ale głównie z programu tak no dobrze pan określił, że to jest taki trend jest rzeczywiście ten trend istnieje właściwie jest wzrost spotykamy się z tym na całym świecie i dlatego przedstawienie wystawiane w sposób bardzo tradycyjny zbliżony do do tradycyjnych wystawień jest związanych z wielkimi nazwiskami, które kiedyś prawda, że reżyserowałem rzeczy tego typu przedstawienia jest kontynuacja tej tradycji jeszcze spotykają się z takim mógł uczyć z takim utęsknieniem czeka się na tego typu na tego typu ułomne realizacje, ale to jest właśnie to nawet nie ja nawet nie wiem czy nazwałabym to że, żeby zaskoczyć widza tylko wydaje mi się ona, że dywizja jednak tak ułożyć sił reżyser i żeby ją przybliżyć szczególnie młodemu pokoleniu no bo to starsze pokolenie i ma to porównanie, jeżeli interesuje się operą poznałam tradycyjne wystawienia i konfrontuje jest z tymi przedstawieniami dla innych nazwijmy to nowego trendu tego takiego z bardziej współczesnego i wydaje się, że to jednak na tym polega, że jest żyjemy w takim czasie czynny jest inna to już jest prawda 20 01. 2 jak, więc realizatorzy próbują z materii libretta tak ułożyć, by ona była jak najbardziej mi, gdy bliska współczesnym sytuacjom, ale do tych kupuje od jedno Anglikowi Pałacem przeszkadza, że jestem też historia i oczywiście, ponieważ jesteśmy ludźmi te nasze historie ludzkie są bardzo podobne w bardziej zlotemu 1000 zlote, a czy dziś to samo nas irytuje kochamy się nienawidzimy, ale walczymy i t d . tak dalej, ale jest pewna powinność pewna konsekwencja operę tej historii, bo jeżeli ktoś przyniesie są sobie nie wiem Carmen czy idea czy Turandot na Księżyc po tak bardzo, ale niech te rzeczy, które są w oryginale jedno będą konsekwentne nie tak Store będzie osobna ani, że nagle mamy coś czujemy, a ale, skąd ta osoba się wzięła albo coś, o co tu niestety właśnie znaczy mówię niestety boja też raczej jestem zwolenniczką tego, żeby zachować logikę logikę tych wszystkich przeżyć wszystkich uczuć, które nami targają, które są zawarte w libretcie niestety bardzo często w tej chwili takim czynnikiem dominującym w reżyserii jest psychologia trochę nawet zachwiany zachwiane te MO na postrzeganie świata właśnie w jakimś krzywym zwierciadle właśnie sposób taki mecz tak jak przeciętnie każdy człowiek przeżył lada dzień, a chłopcy tak tak tak dokładnie tak jakby właśnie na coś Nina Caplan to jest dno zauważyłam to też jest zawsze jakimś krzywym zwierciadle z jakimś takim z takimi jak by nowa psychologicznymi dewiacja mi czasami no niestety tak to jest może dlatego, że ma ten współczesny świat rzeczywiście dość dość często targany najróżniejszymi problemami tych połączeń położono duży stres z narkotyki te wizje bardzo dziwne geny pan zauważy, że w firmie dzieje się to samo w UE to prawda agent zauważył, że szczególnie, bo dbam o polskim krytykom nie aż tak bardzo to przeszkadza, ale zauważyłem, że krytycy Niemcza amerykańscy czy angielscy często bardzo precyzyjnie pod względem reżyserii przyglądają się produkcją a dlaczego tytuł, dlaczego to tutaj nie ma sensu to nie wynika z tego Jaś jest z panem zgadzam, dlatego że najwięcej tradycyjnie wystawieni można obserwować się n p . w stanach Anna i wiele, ale z takich po bożemu w cudzysłowie naprawdę zrobiony z przedstawienia zrobione tak jak MOK w właściwie oczekuje ten tradycyjny widz natomiast proszę zauważyć, że takie eksperymenty bardzo często pojawiają się właściwie w teatrach niemieckich non-stop, więc oni też troszeczkę inne konstatując to sytuacje, bo doszło do tytułu do dołu do takich dziwnych rzeczy, że teatry niemieckie przez to, że tak się bardzo otworzyły takie są bardzo nowoczesnej takie bardzo odważne w swoich realizacjach straciły dużą część publiczności i teraz właściwie powoli wraca się powoli wraca się do do do do o w tego reżysera wania zgodnego z już już już nie chcę powiedzieć z historią, ale jednak bardziej bardziej zbliżoną do tych takich naturalnych przeżycia jakie, jakimi widz chciałby zobaczyć silniej usłyszeć no to jest problem jest on on wysoki, a ja muszę powiedzieć, że też dużą rolę w tym w tym całym reżyserowanie odda też rola symboliki właśnie czasami przez prostą rzecz zwykłe symbol próbuje się i na pierwszej nie przedstawia czegoś tak bardzo dosłownie nie ma tej takiej patologii tylko ładną cytat z bardziej ambitni jeśli nie jest w szczególnie młodzi, a młodzi reżyserzy próbują szukać też dla siebie jak niszczeje w jakiejś wsi w mniejszych żeby, żeby to co robią żeby, żeby nabyła inna niż wszystko co się do tej pory latami działo w tej sferze niedługo libretto może będzie wyświetlana przez spektakl Emotikon kami ma, więc właśnie no tak nic mnie troszkę mnie to, że z na pewno nie to zmartwiła chociaż, że wie pan widział pan u nas czarodziejski flet takiej właśnie z UE taka mała namiastka właśnie tego, że tekst już nie był też nie było tego jest większe wielu prawda nie było rezultaty Lwów nie było NBA z dialogów, a w to już okazywało się z wolna inna sprawa, że cała koncepcja, aby bez przedstawienia była na zrobiona w dość silny jak to powiedzieć współcześnie myślę, że to był interesujący eksperyment, a jako taki oglądał się to z przyjemnością natomiast gdyby w tym kierunku miały iść Opera no raczej nie no nie zmienię zdanie niania PL powiem pani zdać sobie myślę, że Opera jest 1 z gnozy wraz z niewielu etapem gatunków kiedyś wielu gatunków które, gdy Grek, który bardzo trudno zakładać tak, bo tak filmy no to jest to wszystko można w studiu efekty i tak da tak, a w Operze, jeżeli nie ma głosu, który zamierza podjąć, ale na razie nie ma orkiestry kamera nie przykrywa wszystko się zgadza tak no to właściwie nie ma nic nie ma do tego się nie da tek za kłamać wideo im projekcją Ruta makijaż jest nie zgadzamy inaczej naprawdę to już jest wtedy kino to już jest kino, bo możemy sobie wtedy w domu n p. nałożyć słuchawki z synem w nagranie sobie żonę, żeby nie wypuszcza sobie najróżniejsze obrazy i inna i CIT jest opalanie jednak ten kontakt bezpośredni z żywym oddźwiękiem na scenie z 1 z artystą który, który tak potrafi zaśpiewać rzeczywiście człowiek jest pod wrażeniem tego cudu, bo jednak elementem w tym operowanie głosem i wydobywanie i działanie głosem nalać 1 z różnego rodzaju elit w różnych sytuacjach w różnych ME prawda adres w stopniowaniu emocji to jest wielka sztuka to jest wielka sztuka wrócimy do dalszej analizy tych cudów po informacjach tak prof. Izabela Kłosińska dyrektor d s. obcas stał się wielkim Operze narodowej z państwa moim gościem informacje o jedenastej z dnia dziesiąty 20 wracamy po informacji Izabela Kłosińska zauważa prof. Izabela Kłosińska dyrektor d s. obsługi osa stała się wielkim Operze narodowej z państwa mają goście to prof. Dobosz pani pan profesor uczy imam tytuł profesora taki jestem w profesorem na Uniwersytecie w Uniwersytecie muzycznym imienia Fryderyka Chopina w Warszawie i tu działam, a jego jak się zdobywa właśnie stopnie naukowe rozumiem, że taki zwyczajny student toto ta musi siedzieć i wymyślać dziś nikt nikomu do niczego niepotrzebne tematy i pisać, a to licencja to mgr Ka to coś, a rozumiem, że my śpiewaczka operowa to mówi lwa pannę do lat magister jest tak to znaczy ja powiem szczerze, że właściwie jedno, ponieważ jest to na szczyt placówka naukowa, a więc może z University no no to, że są specjalne dotacje na to no rzeczywiście jest ten proces NT prowadzenia nazwijmy to badań naukowych może to jest troszkę to jest na wyrost to określenie alei jest to te cenne wydają się, że to jest taki wymóg, bo ja osobiście dla mnie najważniejsze jest to że, gdy jedno, gdy w ja jestem tam od tego, żeby studenta nauczyć śpiewać uwrażliwić na muzykę na nas wprowadzić go w ten zawód jak dalej w imię no jak się zdobywa Amalia ja bym się że, ponieważ ja miałam bardzo bardzo ogromny dorobek artystyczny zarówno i Opera, gdy inni mniej oratoryjne kantata Orwell właściwie w każdej dziedzinie, więc Tomi pomogło znaczy to ta jest taki wymóg, że ja się musieli wykazać żeby, żeby ubiegać się o sobie znać czas zrobić doktorat habilitację i później prawda jest otrzymuje się tytuł profesora jest nadal trzeba wykazać swoją działalnością artystyczną prawda odpowiednią rangę i ilość tych tyle ważnych ważnych umów z drewna i nie każdy detal są dania Czarnogóra rzecz, że to nie jest tak, że ja już kończę studia gdzieś tam mamy no nie wiem z 2 0 5 1 10 0 koncertów dobrze koncertów, ale jednak muszą być odpowiednia odpowiednie prestiżowe miejsca, ale realizatorzy z Chin ma przede wszystkim poziom nagrania nic to jest w latach rzeczywiście u nas jest inaczej, ale też piszemy prace porównawcze porównujemy porównujemy z wykonania w reżyserii Trelińskiego z faktu w serialach tak ostatnio n p. student napisał rewelacyjną pracę porównał na temat reżyserii wyr w, które do tej pory miały miejsce w ostatnich 1 0 latach na terenie Europy króla rock era wyobraźni uporu wstyd fenomenalna praca no, tak więc stało muszę powiedzieć to też jest taki materiał dydaktyczny poznawczy to nas jedno wprowadzenie właśnie tam też dzięki temu studenci mają szansę w tych opracowaniach u nas zderzyć się z różnymi wizjami z różnym sposobem postrzegania odczuwania muzyki to jest bardzo różne także niedawno w ten sposób nie jest osiągamy nasze nasze tytuły oczywiście musimy napisać prace te prace są recenzowane przez PiS aż pani tak, o czym tak jak pisałam, ponieważ byłam pierwszą wyprawę wykonawczynią dzieła Wojciecha Kilara Magnificat, a musi to być dzieło, które nigdy z nią już jeszcze gdzieś nie zaistniało prawda inauguracja miała takie szczęście i na podstawie właśnie tego nagrania ja pisałam w ogóle on muzyce Kilara w ZUS na podstawie w swoich swoich doświadczeń no trochę zaśpiewałam tej idei my muzyki Wojciecha Kilara zresztą byłam z nim w bardzo bliskim kontakcie ją specjalnie właściwie taka woda nie da napisał także byłam pierwszą od otoczenia tak działa i właściwie przy tej okazji opisałam wszystkie moje moje moje z w moje doświadczenia i moje moją fascynację jego muzyką, która wbrew pozorom wydaje się bardzo prosta, a jest naprawdę trudna do zaśpiewania to już jest taki troszkę jak to opowiedzieć się bombą okazał się dając taka prosta melodia 15 × powtarza, ale ona technicznie przy tym właśnie powtarzanie, gdzie ciągle operujemy w bardzo niewygodnej presji turze dźwięków przejściowych jest naprawdę bardzo trudna i a jednocześnie przez to prostotę i przez to prostota jest ich odpowiednie na odbudowywanie dynamiczne ekspresyjne ta muzyka zyskuje właściwie wyrazów w klimacie jakąś taką niesamowitą od otrzymuje lub tworzyć tak niesamowita dramatyczna ekspresyjna aura to jest właśnie coś fenomenalnego na bardzo bali, żeby nam dana będzie bardzo prostej melodii umieć na budować ekspresję także rada dla wszystkich to, żeby chcieli podobną ścieżką kroczyć należy poprosić wybitnego kompozytora, żeby napisał dla nas dzieło i wykonać to działo po raz pierwszy to da to znaczy no dobrze by było oczywiście oczywiście dobrze by one czasami ukazuje się n p. nagranie z obozu śpiewaczki, która na skład ma na terenach, gdzie jeszcze jakąś rolę w ma świetną rolę świetne recenzje w z jakimś przedstawieniu to też jest powód do tego, żeby ją nawet napisać pracę porównawczą na temat właśnie 1 z estetyki wykonawczej tej samej partii w w kontekście wykonań różnych innych śpiewaczek analizy z jedno, jakie takie różne rzeczy, więc to jest bardzo ciekawe, bo są dosyć do tej pracy w kuluarach, że tak fenomenalna praca świetna naprawdę świetna tam jest porównywalna reżyseria Holdena Trelińskiego w i i jej Niewiem czy Laco Adamik, a już już nie pamiętam w każdym razie tutaj jest dość ciekawy ten materiał, jakie ciekawe spojrzenie oczywiście wszystko również w sferze gdzieś w tej tej takiej rynny z Rosji w euro wzrost oraz rozbuchanej fantazji no z euro w tym świecie jak akurat na rzeczywiście pasterz jest kimś, kto chce to on burzy burzy ten tom harmonijnie ze sobą kulturę spokój wprowadza ten element inności, który teraz jestem bardzo równo w trudno cała ta nasza kultura w tej chwili opiera się na tolerancji inności Nana na na tym żeby, żeby jechać na woli odchodzi Motor powoli odchodzimy, ale znów dla nas najlepszy dowód, że w reżyserii Holdena na scenie w realizacji króla ubiera się głównym elementem scenograficznym była wielka głowa, czyli wszystko co dzieje się w myślach rok della pod wpływem pojawienia się Pasterza właściwie wynika właśnie wpływ psychiki z głowy to jest wszystko gdzieś to właśnie to był 1 podstawowy element psy scenograficzny my do tego, by światło muzyka ich świetne wykonania, więc co to naprawdę jest z drewna coraz bardziej tak właściwie nędzy w analizujemy i przenosimy nasze nasze nasze, a nasze myślenie w oparciu o o to, iż jak i jaką odczuwa to nasza psychika plasujący tak nowy sezon przed nami, ale myślę sobie, że jeżeli bunt ja trzymałem go w trybie książkę sezonu w ratach 11 2 0 13 1 i słuchacze nie mogą sobie też jak sprawdzić na na stronie, ale myślę sobie, że z punktu widzenia dyrektor d s. obsady tak było to percepcja czasu 3 sezony zupełnie inna, bo my czekamy my czekamy teraz premierem czekamy teraz na przedstawienia ciekawi nas co kto jak zaśpiewa jak zadyryguje i t d. tak dalej z, a dla pani to pod ziemię historia sprzed 2 albo trzeba jak sprzed 2 lat chce teraz już szykujemy się pani spotykała przesłuchiwała tak spotykał no trudno na tym polega moja rola, żeby właśnie z wyprzedzeniem szykować się szykować się z obsady powiem szczerze, że ja nie spodziewałam się, bo do tej pory Jagła śpiewaczką to też sobie jaja ja nie spodziewam się, że to jest naprawdę tak też tak jednak z inną bardzo absorbujące i nie takie nawet proste pojazd śpiewacy, których bardzo często chcielibyśmy widzieć na naszej scenie mają kalendarz ze w wypełnionej gdzieś na trzy-cztery lata naprzód i zgładzić te terminy już z pewną kilka z 2 × już mieliśmy kontakt z naszym świetnym tenorem z leciało no ale po prostu naprawdę jest tak ciężko wskoczyć w jego kalendarz, żeby pogodzić z naszymi projektami z naszymi przede wszystkim terminami, że na bardzo żałuję bardzo żałuje czasami rzeź realny z Mamed nie jest takie światełko w tunelu w stosunku do niektórych naszych polskich śpiewaków, którzy w tej chwili nic prawda na święcą wodę z tryumfem na świecie, że mam nadzieję, że to jakoś się dogadamy zrealizujemy rzeczywiście od 2 lat z próbujemy ustalić obsady, chociaż stres mnie czasami zdarza się, że już jest wszystko ustalone jej nagle coś się burzy no i od początku cała praca z kim musi ruszyć, żeby w nową znaleźć zastępstwa, jeżeli chodzi o naszych śpiewaków i takie ciekawe produkcje to ostatnia Aleksandra Kurzak w Turandot wystąpiła w złych gości zauważyła mnie zauważyłam, że rzeźba, że Ola zezwolił tak jak Oli koło ma już wcześniej wystąpiła jako mer da w Pajacach tak jak zmienia zmienia swój repertuar jest bardzo bardzo naturalne w swym po prostu jest śpiewana ten głos z wypełni się opiera rozwija się do zyskuje wolumen zyskujemy też gęstość i t d. więc naturalne że, że z jezdni jest taki proces ja też jak zaczyna swoje śpiewanie to zaczynam bardzo lirycznie i tak stopniowo stopniowo stopniowo ten głos troszkę tak się żegnałem z Leeds rozwijało, gdy w nos zyskiwał inni inną inną barwę Index More tak tak tak tak też inną gęstość w Czarnem ten wolumen się bardziej nam nie chce powiedzieć poszerzała Leon jedno nabierały takiej szerszej troszkę linii, więc automatycznie trzeba odpowiednio dobierać program i bardzo żyją ja ja z właśnie w ich zresztą w Medyce w tym sezonie też będzie wspierała daje o tym w wiem, że w Zurychu zaśpiewane dać rzeczy w Wiedniu w każdym razie nie zmienia repertuar oglądali bardzo domyśla się na trzymamy kciuki jestem bardzo ciekawa nawet nie wiem czy jeśli nie wybiorę na takie, które się przedstawienie to jest naprawdę bardzo ciekawa tego zresztą Sylwia, ale znam mamy Oli Kurzak, która też są z zaczynała, a za świetny głos zaczyna od repertuaru lżejszego, a później już tam głos także to tu właśnie mogło się odezwać geny także trzymam kciuki trzymam kciuki wrócimy do naszej rozmowy po informacjach Radia TOK FM informacji za 3 minut co dziesiąty 4 0 prof. Izabela Kłosińska dyrektor d s. obsady zawsze wielkim Operze narodowej z państwa ma gościa studio prof. Izabela Kłosińska dyrektor d s. obcas stał się wielkim Operze narodowej 6 do 2 do powiedzieć, że chodziło Jolanta Żmurko dla wielu zwierząt ma Aleksandry Kurzak, a skoro już ujawniamy wszystko, toteż warto chyba ujawnić, bo wspomniała pani dla po Piotrze bycia, ale otaczała w przyszłym sezonie 2 × tak koncert i recital tak, a także 20 18 2 0 1 9, a także bardzo nas przygotować świąt dlatego mówię, że rozmowy trwają naprawdę to nie jest są rozmowy z nowym tylnym tegoroczny był już gdzieś tam wcześniej wcześniej trzeba cały czas drążyć temat żeby, żeby jedno zdążyć z terminem także tutaj się bardzo cieszymy i Michał także koncert orkiestra ta -li Qian Natalia GL tak ile wart jest w parlamentach tak MO Deutsch tak ono wszystko wiem o g świetnie zresztą mniej w tym sezonie wiem, że jest świetny koncert świetny gość letniej i muszę powiedzieć, że wrażliwość i muzykalność tego śpiewaka właściwie podkreśliła w takim repertuarze pieśniach z kim ugruntowana tylko jego klasy, bo naprawdę jest takie tak jak on zaśpiewał pieśni z Lublina nie spodziewam się, że ta jest tak pije nikt nie byłem muzykalny nie nie operować AW właśnie z leasingu jest rozróżnienie pieśni i Opera z ulgi operowe ujęcie zdaje się, że niem le ne bis zaśpiewał katolika ta wymiana na Haiti zajmuje lata na lata tak no, więc właśnie piękną włoską linią także po naprawdę pokazał wielką klasę wielką klasę na w tym sezonie też z takich gwiazd, które w, które już Nanda świecie mają ugruntowaną pozycję na to jest Tomasz konieczny, który jest właśnie program Owczarek dwukrotnie, a które jak miło wtedy Tomasz konieczny, który w kwietniu będzie miał swój i recital Artur Ruciński czekają nas też 2 wielkie wspaniałe benefisy na naszych ikon ikonę w dzielnicy operowych bani Krystynę Szostak Środkowej to będzie w marcu 2 00 8 na szczęście inni słynnego naszego tenora Wiesława Ochmana tak w listopadzie także bardzo się cieszymy z Drezna tu wspomnieć, że nowy dyrektor muzyczny w informatycznej Lecha w tym sezonie w lidze w, że tak głębokich główną pałeczkę i dowodzenia, gdy przechodzi w ręce pana Grzegorza Nowaka, który także gości w programie wczoraj, a w lasach nad tak pięknie bardzo się cieszymy, że zeznając, że są życie jest w kontakcie jest ze słuchaczami co jest bardzo ważne właśnie żeby, żeby leczyć w mocy, by mieć bliżej poznawać te osoby nie tylko z drzew lub gdzieś, obserwując na scenie czy prawda zaczęły po co, machając no, więc właśnie także Deyny Grzegorz Nowak Nowin też jako taka ciekawostka muszę powiedzieć, że będziemy gościli również 3 z w patyka w urnie, a w Tychach nie tak bardzo tani przykładać nachalnie o jest solidny z pań i wspaniały człowiek wspaniały wspaniałym muzyk w kontakcie jest w pracy ze śpiewakami jak pan pani szczerze sam szacunki rocznych dla wszystkich poprzedni dyrektor w Muzach profesorem marzeń myślę, że może kiedyś tak wydarzy zimą zobaczymy zza wschodniej może byłby, ale ja jestem przekonana że, że Grzegorz szczelnie także żona znanego szympansa starosta Marek klasa sama w sobie Noto mamy Patryka, a wspólnie no i mamy się dość ciekawą koprodukcje z ZAKSĄ programy tak Prokofiewa różne ciasteczka tak IS on właśnie w 2 z ognistej Anioł, który już był pokazany w Zurichu mamy też koprodukcja połowa obsady jest z Aleksandrowa połowa jest nasza, ale muszę powiedzieć stosujemy, ale zaraz zaraz my też mamy co to znaczy nie on eksportujemy notach tak tak to bilans handlu, jeżeli chodzi o nas to naprawdę te czołowe role tam są też przyznana przez naszych śpiewaków wykonywane i będzie dyrygował kazus Fiona także tu też, że skala będzie dyrygowała dzieliły sam także na pojawiają się w Żyrardowie, gdzie jeszcze w naszych w reżyserii n p. teraz Times Michael, gdyby w po wierzyliśmy w Barbarze Wysockiej Debussy ego apelacji Eliza Anna kiedyś już u nas była, ale był na Han Hana małej scenie, a teraz będzie na dużej scenie to też jest koprodukcja z ZAKSĄ, prowadząc wtedy będzie reżyserem a jakimi celt, ale my też warto wspomnieć Carmen Carmen właśnie był reżyserem będzie Andrzej Gurba Andrzej Chyla no, więc nasza, czego przywiązać jego przygoda i inny do ERM 2 jego poprzednie realizacje gra się wygrać Niemcach dla niego, żeby ten w Operze Bałtyckiej drugi nie pamięta druga to woła co ludziska Góra na Malcie danina tak tak tak i muszę powiedzieć, że to były bardzo udane jego o w produkcję mięsa z tym bardziej z dużym zainteresowaniem i in z takim oczekiwaniem wszyscy jest lista kont z zewnątrz w dużym zainteresowaniem oczekujemy na język ważna pozycja klasyczna Harry gromadzenia danych potem jest ta produkcja, która w teatrze wielkim Operze narodowej Lecha Majewskiego tak to też była dość czekania renta była mylona z zamówionych jest w no właśnie to będzie to osadzanie się mierzyć zarówno Sacha klasyczną warszawską, tym bardziej radarze jednak jak to powiedzieć Lech Majewski w zawsze gdzieś oscylował w muzyce zawsze w jego proszę zauważyć w jego filmach w jego są z takich jak to powiedzieć, że nawet brałam udział w nagraniu oznak geranium w porę robiłam to w Katowicach no dobrze już nie mogę sobie przypomnieć bardzo ciekawe bardzo ciekawy film jest zawsze u niego warstwa muzyczna on przywiązuje ogromną bazę w myśl wagę do do muzyki do sfery wykonawczej, której coś tworzy prawda, a tutaj jest aktorem aktor i to jest ciekawostka i już 2 produkcje bardzo udane no i teraz z Carmen w AJA muszę powiedzieć, że mam bardzo taki dość bezpośredni kontakt z panem Andrzejem Chyrą i muszę wiedzieć, że on bardzo o to wszystko da analizuje konsultuje z nami jest bardzo zainteresowany się doborem obsady dzwoni dowiaduje się z przychodzi nam na przesłuchania jest dość mocno zaangażowany w to żeby, żeby mnie osoby, które chciałby widzieć oprócz tego, że muszą zaśpiewać bardzo dobrze, kto chciałby je syn ma już taką już też swoją wizję postaci, więc z 2 200 do premiery cały rok, bo to będzie w czerwcu, ale nazwiska już książce są już nazwiska swojego nazwiska, z którymi w PRL zetknął się już bezpośrednio na przesłuchaniach z osobami jest pan Andrzej Chyra także jest bardzo mocno zaangażowanej i widać, że żal jest na bardzo profesjonalnie z SLD podchodzi do oddziału do do tej realizacji ciekawe czy pójdzie w kierunku właśnie takim poziomie ZSZ niż kiedyś nawet jakiś rozmowie tak próbowałam próbowałam jakoś tak coś wydobyć się z Andrzeja, ale inne niż on jest 4 słów nie chciał już tak powiem opowiadać za bardzo jeszcze widać, że nad tym pracuje jeszcze myśli jeszcze jeszcze nam, więc zostawiamy to ta jest jego i jego Azalia ciekawe Bobo Bobo Andrzej Chyra patrząc właśnie na, jakby tytuł, po który sięgał, czyli graczy i czarodziejska Góra raczej z wydawało się, że właśnie trasy ma takie trochę może nieoczywiste wybory, że takie trochę a, a o rozmiarze sięgnął po to, bo taką klasykę i to i to tak to jest to jest ważne także, żeby też nie bać się zebrać siły nie szukać, ale wydaje mi się z tego co obserwowana próba, bo później Andrzej pracował najpierw było przesłuchanie takie czysto muzyczne niż ten ktoś musiał zaśpiewać, ale jej tak dalekich, a później, gdy był drugi etap to jest tego przesłuchania polegający na tym, że Andrzej prosił o wykonywanie różnych takich scenek aktorskich i z tego co z Widzewem w te na pewno nie będzie to w ustawieniu z tego co zaobserwowałam aż takie taka typowa gra w LM wind man nieliczna i gra aktorska, że gram przesadzam z ZUS ostatnio rząd widzi to także ostatni żyjący omija z tymi z ostrym graniem od kulisy do ulicy jestem takim rzucaniem się ciemne troszkę z dna jak to powiedzieć z tej takim kosztem takimi niezbyt lud z dobrym określeniu gry jak operowej gry aktorskiej właśnie bez tej sztampy takiej właśnie, że to ma wyglądać bardzo naturalnie to zauważyłam, a jednak komu już właściwie ja mówię na przykładzie Akademii wiedzy operowej naszej tutaj przy teatrze wielkim i Uniwersytetu muzycznego jednak już NRL tych akcji Izrael reżyserzy aktorzy, którzy pracują z naszą młodzieżą jednak jest ten trend, żeby odchodzić od tej sztampy od tego sztucznego ogrania jak boli mnie głowa to ręka przyłożona do do czoła i inni właściwie z inną sztuczną poza sztuczna prawda, więc tutaj nic to to to już wideo, że tu będzie duże wyzwanie dla młodych ludzi właśnie, żeby nikt grać naturalnie, żeby może chodzi o to, że ubywa publiczności z opery coraz mniejsze są sale, więc będzie coraz lepiej widzieć ten ostatni rząd będzie coraz bliżej domu z RFN w ja wiem nasza gmina nasza widownia niż jako uliczny nie zdążono ich nie tak można powiedzieć, że Zielną w tym sezonie tak jak już powiedzieliśmy zaznaczyliśmy, że będziemy mieli takiej premiery jak Pele raz meliny Iza ba RS fizykę ognisty Anioł Carmen to jeszcze będą przedstawienia, które do tej pory bezradne wraca Turandot tak świetnie powraca Turandot będzie Rigoletto czarodziejski flet, w którym zobaczymy już tak nie chcę mówić nazwisk, ale tłumy młodych ludzi ludzi, którzy śpiewają na Zachodzie, którzy są już w stanach także Józef n p. w 1 z naszych wychowanków będzie w tym roku kontynuował rozpoczyna naukę Gillard School w nowym żałuje, iż tak naprawdę się naprawdę będzie tarnowską tam będzie obsada złożona naprawdę z bardzo zdolnych młodych ludzi naprawdę młodych jest też czarodziejski flet mamy straszny Dwór Anny są jeszcze jest bardzo ważny, gdy nasz teatr będzie, z czym jest zaproszony do Dubaju na wyjazd z takimi operami jak Al Kaida i z drzew to więzienie im Anieli w Pradze do naprawdę bardzo się cieszymy się nasi śpiewacy z Pomorza nic przez co jest też fajne nazwiska, ale z, bo chciałabym właśnie, by powiedzieć że, że w tym roku będziemy mieli w DM ING 2 w świetnej śpiewaczki, która już jednak już na pewno państwo w słyszeliśmy to jest Lilla Lee i druga latarnia mur z Metropolitan Opera wykona drugą partię znaczy luz, bo mamy podwójne obsady mamy 2 Aidy, czyli Lila Lila Tonia mur mamy dania diety i solistę z nami także Carmen tak też tak mamy ludzi parkanu na naprawdę pojawi się kilka bardzo ciekawych osób jest miejscem do kalendarza gra tak bardzo bym prosiła o to tak my będziemy jeszcze mieli halkę łaskawość Tytusa powiedzą tak tak to jest nasza już właściwie to już jest powtórzenie tego przed przedstawienia z panią do egzaminu Boni taki bonus jest niższa Seymour man MO GI Turandot Madame Butterfly Goplana, która dostała muzycznego on Oscara za zamach na Platformie Opera za najlepsze przedstawienie także palacz tam Goplania środa oda poukładać te rzeczy, które nieważne w salonie prof. Izabela Kłosińska dyrektor d s. obsad w teatrze wielkim Operze narodowej, bo pana pana pan z państwa i polskości dziękuję bardzo miła informacje Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: OFF CZAREK

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA