REKLAMA

Klasyki dla grzeszników: "Wszystko o mojej matce" Pedro Almodovara. Rozmawiają Artur Ciechmiński i Karolina Głowacka

Klasyki dla grzeszników
Data emisji:
2017-08-26 15:00
Prowadzący:
Czas trwania:
20:30 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Karolina Głowacka wszystko o mojej matce Pedro Almodóvara miasta kim to dzieła my dzisiaj do państwa my przychodzimy, a my mówię nie także, dlatego że studia jest Artur leci miejski dziennikarz filmowy dzień dobry dzień dobry to trzeba przyznać, że wszystko o mojej matce to brawurowe filmy mistrza w formie w formie tak też może odzyska formę inni, że ugruntował tę formę właśnie z tym filmem, tym bardziej że wcześniejsze drżące ciało, choć już też znane lubiane Rozwiń » w konfrontacji wszystko w mojej matce wypada trochę gorzej mężczyzna, ale jednak trochę gorzej i chyba idealny idealny wybór jeśli chodzi o tytuł audycji jak najbardziej Almodóvar zawsze był uważany za grzesznika i gdzieś tam balansował na granicy dobrego smaku i osobliwej formy stylistycznej, więc wszystko absolutnie pasuje przypomnimy audycję klasyki dla grzeszników to ten program, w którym zachęcamy wszystkich państwa do nadrobienia pewnych ram wybitnych dzieł czy to z dziedziny literatury muzyki czy filmu właśnie w związku z tym w tym momencie każdy dostaje rozgrzeszenie nie ma wstydu, że państwo n p . nie widzieli żadnego filmu Almodóvara w ogóle nie kojarzą, jakiego typu to jest reżyser oto to jest pół godziny na antenie Radia TOK FM, gdzie można się nie stresować niczego nie udawać więc, zanim opowiemy państwu pokrótce zarysem fabuły tego filmu, żebyśmy mogli więcej o nim porozmawiać to powiedzmy o samym reżyserze, bo im to trzeba się troszkę przygotować do Chin w tym mamy do czynienia w tych filmach stworzył bardzo karkołomne wręcz wyzwanie co możemy się Pedro Almodóvara, że jego główne tematy o jej głównym tematem, bo w głosie wspominać najlepiej obrazuje głównym tematem jest kobieta kobiecość ale, ale spójrzmy szerzej i z Cushman potra w z innej perspektywy Almodóvar jest niesamowitym wrażliwca, który w, którym mówią człowiek o kondycji człowieka, ale takim bardzo osobistym, żeby nie być kameralnym wydaniu, chociaż jego filmy mają niekoniecznie kameralną opraw, ale jednak potem sztafażu pod tą kreacją, do której się też odwołuje wszystko mojej matce mówią przede wszystkim emocjach i o tym co definiuje człowieka właśnie bez względu na płaczą, bo naczep wezwano na atrybuty płci, jakby w tym wszystkim psom większości zamyka się twórczość Almodóvara biorąc pod uwagę tematykę, a nawet też charakter gdzieś się cały czas prowadzi taką dysputę otwartą dyskusję, a nawet swego rodzaju wiwisekcję o tematyce tego kim ja jestem jak określam swoją byłą płciowo swoją seksualność jak w obecnym świecie, jakie ma to znaczenie oto ja powtórzę w definiowaniu człowieka, w czym jest ciało niczym nie chciało dokładnie taki w Niemczy czy to jest inna używane określenie z takimi demonami mierzy się montowała myślę, że rząd jako zdeklarowany też homoseksualista no bo chcąc nie, chcąc próbuje wszystkim dookoła powiedzieć też, określając siebie że tym jesteśmy co mam w głowie Lechii co ma ich sercu przede wszystkim mnie by od tej strony jest humanistą roześmiani są z wielkim humanistą który, który czasami ktoś ma wręcz krzyczy, chociaż dobieram do tego formę, ocierając osiołki niczym bardzo wystawną czasami groteskową próbuje pokazać się przede wszystkim ważne jest co, gdzie dany post, jakim człowiekiem znana postać i co nosi w sercu w tej warstwie fabularnej filmy wszystko w mojej matce może brzmieć Lanzmann tych naszych grzeszników, którzy filmu nie znają poniekąd zaskakującą, bo zaczyna się dość zwyczajnie na co mamy matkę osiemnastolatka Manuela miny Emanuela ze swoim synem wybierają się do teatru dlatego, że to są rodziny tego syna ani gminy idą na spektakl tramwaj zwany pożądaniem też taki drugi bohater główny tego filmu ten spektakl w zieleni i czekają wpłynie na to, żeby wziąć autograf od tej głównej aktorki niestety mnie na parking jest Paula le Szcze aktorka nie chce dać tego autografu odjeżdża sceny biegnie mnie za samochodem i niestety wpada pod inne auto i umiera w, po czym Manuela postanawia opuścić Barcelonę i powrócić, aby odnaleźć ojca ojca swojego syna, o którym do nigdy synowi jedzenie opowiadała o jedno i tutaj dochodzimy do pewnej sytuacji taki, że ten ojciec jest wciąż nie jest ojcem jest matką w dach dokładnie w nielicznych może umocnienie dróg szybko, bo formalnie, bo mrozu jest transseksualistą, który nie jest tylko zrobił sobie piersi dokładnie po operacji zmiany płci, ale jest też dalsza historia tegoż ojca, który będzie ponownie ojcem i właśnie wcześniej pytanie o definicję CSR czy matką, ale wolę tak zdarzyło się zmiany w drużynie przeszedł w związku z tym dalej mógł być ojcem biologicznym i tekst był właśnie myślę, że kiedy słyszą to teraz państwowym obsad owo owce hodowcy są to zły pomysł czemu tu zawracać głowę tego typu rzeczami tymczasem takie ustawienie tego nie wątku nostalgia właśnie ten genialny pytania w waszym tak uznał, iż o definicję definicji i płciową i czysto ludzką i pewne role społeczne role społeczne obyczajowe, bo tej wychodzi na to, że kolejny potomek ma nie matkę ojca ma 3 matki nie gdzieś pod rozgłośnią ojca w i Igor i otwarte fundamentalne pytanie czy to jest ważne to jest istotne no wydaje się, że z punktu widzenia Almodóvara, że to jest absolutnie nami istotne, kto tylko kim ten ktoś jest fintech ten ktoś jest i jakie jakie przede wszystkim emocje i uczucia przekazuje się dalej nic, ale też też konfrontacji ze światem, który jednak jest dosyć sztywno uformowane i niełatwo walczyć o swoją autonomię swoją tożsamość tak emocjonalne taki, jaki w Nakle i kucia łączy to wprost seksualną no, więc dlaczego bo czego się modowe ucieka do czego uciekają się bohaterki w tym momencie filmu wszystko mojej matce do kreacji do teatru ustnych wypowiedziach, że sztuka interesująca jest jak 1 z bohaterów tego filmu to nie tylko ta sztuka, ale byłby teatr teatr jako jako miejsce, gdzie się czekając z inną postać próbujemy zrozumieć kim ta postać jest odnaleźć w tej postaci i odwracając role ile jest tej postaci w nas, czyli dni, czyli szukamy szukamy tego w tego optimum człowieczeństwa wyrażonego przede wszystkim ich głównie przez przez uczucia emocje nie tak to często się tym wszystko ma moc zamyka to jest film to jest, że przy dziwne, ale tam się miesza wszystko to rzeczywiście Almodóvar ba balansuje między wspomnianym kiczem między groteską ruch, bo chyba naj naj naj bardziej takiej ekspresyjny sposób wyraża swoje oryginalne poczucie humoru, które w dużej mierze ratuje ten film i nie spycha go na margines jakiegoś takiego taniego melodramatu czy w ogóle w tym banalnego moralitetu wręcz odwrotnie właśnie przez to, że rząd jest nim patrol nie wiemy co sobie co mamy z tym zrobić trochę tak nie wiem jak to się odbierać do końca, a z drugiej strony tak bardzo nas wciąga jak bardzo zaangażuje tak bardzo widzimy tych wizyt widzimy wiele twarzy w tym spektaklu, bo takim eksperymencie zostaje się spektaklami na to jakby go nie definiują nie definiować, jakby go nie odbierać, więc na to jest to jest niesamowite jak AmRest sekretarz taki artystyczny manifest reżysera, który dojrzał do swojego języka i opowiedział nam głęboko historie o kobietach o powodzi nie jak ważna jest rodzina od tych rolach właśnie się w jakiej się też w tym w tekst w komórce społecznej spełnia i wypełnić targowicy miejskiej opowiada dla państwa o filmie wszystko w mojej matce w ramach naszej audycji klasyki dla grzeszników wszystko mojej matce film z 19 9 9 roku w reżyserii Pedro Almodóvara co chwilę do państwa wróci z byłby hit klasyki dla grzeszników dzisiaj zachęcamy do nadrobienia filmu Pedro Almodóvara wszystko mojej matce 19 9 9 roku na Artura dziś mińskiej dziennikarz filmowy opowiada o filmie dzień dobry jeszcze raz też również tam ponownie jest celem wiele mocnych scen w tym filmie, który niejako mogą funkcjonować osobno są takimi mikro świadkami jak n p. scena, kiedy 1 z bohaterek też, która zmieniła niektóre atrybuty płci mianowicie ma piersi, ale pozostawiła penisa zdaje sobie przed publicznością i mówi nie ma głównych aktorek jej ci, którzy chcą mogą wrócić bilety i oczywiście dostaną pieniądze, ale skoro już państwo tutaj są to może ja opowiem coś interesującego i zaczyna wyliczać ile kosztowało ją czy wcześniej jego uzyskanie ciała, które jest odbierane jako kobiece i wylicza to w pieniądzach to strasznie mocny temat tyle ml silikonu ratujący ml silikonu hit to jest mocny w tym przekazie o ciele Almodóvar im mocniej dosłowne no rzeczywiście Kazia i też metaforyczne no bo dosłownie metaforyczna, bo każda decyzja zła dieta wykluczała dla tych co wiem, że to co karkołomny brzmi, ale wiesz, dlaczego każda decyzja ma swój koszt i swoją cenę nowego Sejmu o pieniądzach, ale po co za i zalała ich zatem wyliczanie za funt Woffinden w finansową szabelką no kryją się też koszty, które ona musiała ponieść Bossak człowiek jako człowiek, który w, którym jeździ za czas akceptacją też z otoczenia które, która znajduje się wokół których, który mierzy, które wprowadzają opinię i która decyduje o marginalizacji, tudzież przyjęcia do grupy a gdy człowiek jest póki co jest zawsze Buczek istotą stadną, więc znowu ta przynależność jest zawsze była jest Wisła długo jeszcze będzie niezwykle istotna, a skostniała szaty ceniona jest nim też o tyle wymowna żałobna bazuje na podzi w wydarzeniu drużynę prowadził w wydarzeniu i rzeczywiście 1 z wiedeńskich teatrów w latach trzydziestych przełom 3 4 lat czterdziestych aktorka, mierząc się sprawami technicznymi w tym teatrze, kiedy cała trójka siodła i praktycznie trzeba było zwrócić pieniądze za bilet, czyli w i pożegnać się z widownią zaproponowała, że przedstawi taki swój osobny osobliwym monodram, w którym i opowie swoim życiu i liga albo publicznej zostanie przystanie NATO na obu rzeczywiście będzie musiał opuścić mury teatru zastąpią zwrócone pieniądze innego na tym, że ten spektakl się skończy publiczne została ona powiedziała o swoim życiu i to dramat towar przeniósł to właśnie do swojego filmu i po bohaterka bohater, czyli z nagrodą powiedział docent wspomniała wcześniej właśnie o tym ile kosztowało go pewna metamorfoza w tym filmie Och, Mann mamy sytuację oto taką, że z 1 strony mamy pewnego rodzaju patos i smutek, ponieważ jak mówiliśmy w inny umiera na sceny głównej bohaterki i jedno to jest oczywiście tragedia i to nie jest także o tym, zapomina i po 15 minutach już jest szczęśliwą wspomniana raz na jakiś czas nagle wybuchła rozpaczliwym płaczem mamy sytuację z perspektywy, gdybym przeciętnej rodziny dość jednak absurdalną, a z drugiej one stać pokazywana wierzymy w to wchodzimy Rzenno to tak bywa po prostu czasami, że ojciec postanawia zmienić płeć przynajmniej częściowo imamy 2 matki wylicza kontakty żongluje, że my naprawdę wchodzimy w ten świat i przynajmniej ja miałam takie poczucie, że dość szybko gubi się wrażenie tej dziwności wykonał atak na programy rządowe są normalne, bo Manu z normalną próbuje to przekazać ich tylko szuka tego języka szuka formy, która by pomogła widzowi, który może nie ma tej wrażliwości sama budowa może nie ma też tego doświadczenia zrozumieć, że to, że tak naprawdę nie te dni nie jest najważniejsze w jak wyglądamy kim jesteśmy tylko nożną wrócę do budowy podstawa romskiego tylko te koty tego co czujemy nawet kosztem samego Almodóvara żony artysta odnajduje eksperymentuje w konsekwencji odnajduje drogę do widza poprzez MFO proporzec to się na gumowe swojego filmu, bo to, że tam kreacja odgrywa taką rolę powoduje, że widz jest bez czuje się bezpiecznie w kinie nie jest bombardowany rzeczami, które do, których korzenie przygotowane można odnieść je oglądać 1 ma dobre Nikity wystawności in dzięki tej formule groteskowej czasami slapstickowej no bo mocno mocno przerysowane intendentki są to jednak tak tato pogranicza kiczu niezwykła rolę odgrywała kiedyś z swego czasu, kiedy odkrywamy Almodóvara w najpier w byłem trochę zniesmaczony z tą informuje, a potem okazało się, że to ona ratuje film to ona pozwala te trudne tematy to niezwykle delikatne testy tematy ująć powie na wyjazd ale, ale też bardzo sugestywny sposób dotrzeć do mnie jako do widza i myślę, że właśnie and no to jest jego ceny w grę niż powiedziałbym, że tego słowa, gdzie ją znała wstępne ta droga do widza właśnie takie inny sposób film kończy się taką dedykacją, że on jest dla wszystkich osób, które chcą być matkami my mamy tutaj kolejny mocny przesłaniem w gruncie rzeczy Almodóvar mówi tak to nieważne kim jesteś nawet płciową i tak może być matką matka to strona społeczna masz być, bo to dobry dobry kochający mnie absolutnie bez bezdyskusyjnie no jak to się był przyjmowany w takim razie myślę, że był w FIM było cudownie przyjmowane przynajmniej jeśli chodzi o oświatę w ZUS w Hiszpanii też, ale on otruty, kto będzie nie pójść o nagrodach, jakby nie było Oscara w kategorii najlepszy film nieanglojęzyczny 2000 roku, ale też złotego wygrane w tej samej kategorii brytyjska Bafta w Cannes nagroda dla samego Pedro Almodóvara notam tamta nagrody można wymieniać wymieniać, gdyż Europejska nagroda filmowa, czyli najważniejsze najważniejsze nagrody dla filmu zostały przyznane, czyli w ten taki skandalista taki skandalista taka właśnie dzięki niej skandalizujące nad NATO na nas na tym polega sztuka, że nam się wydaje, że to może być z tym, że to jest temat, skąd skandaliczne że, że on porusza dotyka pewnego tabu rozbija bank przez przez dzięki 2 dzięki temu w nim prowokuje próbuje zbić kapitał poprzez właśnie skandował okazuje się, że nie wzięła się, że inni żonie ognisko pod publiczkę, że ma ma swoją wizję Tamizy konsekwentnie realizuje, ale nie jest ani manipulatorem nie jest hochsztaplerem po prostu rzucił w tym co pokazuje na nich i to się broni na ekranie dziś Ogonowska mojej matce i trudno nie ulec marki też tego filmu ogromna wrażliwość zarówno estetyczna takiej jak czysto emocjonalną treść przekład, a później na efekt filmowy Winstona Grahama zasłużone, a też, że dziś o takim mówimy wśród tylu tytułów wskazaliśmy na wszystko moje macew dorzucił świadczy właśnie mówimy, że to przy tej produkcji ministrze w formie wielkiej formy współczesne modus zwykło się mówić, że dawna Almodóvara odszedł już o emeryturach i zdaniem ostatni film Giulia montowana Giulietty Giuliettę przydrożną jest różnie odbierane jak nie umiał nominacji też Europejski nagrody filmowej czyli, czyli Kombud cały czas jest Almodóvar Turek, który jednak poniżej pewnego poziomu nie schodzi oczekujemy takich wydarzeń artystycznych jak wszystko mojej matce czy 3 wcześniejszych takich mocno groteskowych jego komedii drżące ciało ja osobiście szok bardzo lubię złych zachowań jest dla mnie z najlepszych filmów Almodóvara i braku tego Pazura w jego wykonaniu zrobi się sentymentalną oczywiście rozgrywa wszystko pomieszał z ich złego no no tak złagodniał być może taka zachowuje swój styl narracyjny buduje buduje sobie znany sposób z wielką wrażliwością pełną strukturę fabularną vito to co u niego jest on wyciągnął z tego śnie hrabstwa Anita nie przemija, tym bardziej do butów dobór tematyki i tutaj tak jakby to co było najważniejsze do tej pory w jego życiu został już powiedziane jesz stek młodzieńczym zapałem kiedyś jest szaleńczo odważnym, a teraz sama dobroć po prostu poprawny w polu też w swoim wydaniu poprawnym rutyną w jest taki niedosyt, że że nie przekracza jakich kolejnych zmian, żeby dobrze, by doszło do pewnej granicy i pozostaje konsekwentny już jej nie przekracza, a więc drodzy grzesznicy drogiego rzeczniczki jeśli nie znacie twórczości Pedro Almodóvara no to proszę szybciutko nadrabiać i można n p. zacząć od filmu wszystko o mojej matce jeśli znacie twórczość Almodóvara, a tego konkretnego filmu nie znaczy to też bardzo serdecznie polecamy mówimy o filmie 19 9 0 ósmy dziewiątego roku udział w filmie opowiadał dla państwa Artur Barciś mińskiej dziennikarz filmowy dziękuję serdecznie i bardzo to była audycja klasyki dla grzeszników za chwilę skrót informacji, a po skrócie druga część rozmowy audycji Jana Stradowskiego on inny człowiek Fraser Milner itp Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KLASYKI DLA GRZESZNIKÓW

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Teraz wszystkie pakiety TOK FM Premium 40% taniej!

KUP TERAZ 40% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA