REKLAMA

Studio Plac: Dlaczego dla młodych twórców Witkacy jest wciąż aktualny?

Magazyn Radia TOK FM
Data emisji:
2017-08-27 12:00
Prowadzący:
Czas trwania:
12:41 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
studio plac Przemysław Iwańczyk kłania się państwo zobaczą kolejną odsłonę naszego programu na placu Defilad, ponieważ wszystko dzieje się dynamicznie tej tu i teraz jest dynamicznie Oskar Sadowski jest z nami dzień dobry dzień w grę z nami jesteście dość niespodziewane rower zostawić aktor tancerz właśnie było namówić będziemy o spektaklu narkotyki do próby przedstawienia go skutecznych leżą właśnie na placu Defilad takim wyjściu poza poza teatr tradycyjny stąd Rozwiń » pomysł z pomysłem przyszła Marta Zięba aktorka teatru polskiego oddzielną pracowaliśmy wcześniej na z Witkacym stać się w nowe robić spektakl na podstawie tekstu Witkacego oni w teatrze polskim we Wrocławiu to był mój debiut to była ostatnia premiera Krzysztofa Mieszkowskiego i jakoś z tym Witkacy nas zafascynowało itd i to, że jest niesamowicie aktualny teraz to region spośród figura młodego człowieka w zderzeniu ze społeczeństwem przy uderzeniu z rządem w trybie życia to tematy, gdzie są mega obecne w matce Witkacego Ashton, którą używaliśmy tutaj o narkotykach fragmentu matki gdzieś we włoszech gra żonę i też onych w tym dramacie, który wcześniej używaliśmy też narkotykach metafizyki dwugłowego cielęcia gdzie konceptem jest właśnie połączenie 2 dramatów przez postać, którą grają Barcelona czy karma wydzielają wydawca dwugłowego cielęcia ich dziecku metafizyka jest jakimś sennym nielicznym pokazaniem właśnie ty też tego jak społeczeństwo chce wpłynąć na młodego człowieka drzewka życie podpowiedział mu w razie pomysł i właśnie taką próbę przedstawienia tego dzieła, które zwykle jest po prostu były też bezwarunkowy reakcja na cud się dzieje jak publiczność przyjmuje tego typu eksperymenty we włoszech czy z pierwszych, bo tutaj też spektakl na plac Defilad teatr studio im kompletnie nie wiedzieliśmy co to jest będzie wyglądać bardzo już zaskoczyliśmy FX zostaliśmy zaskoczeni bardzo bardzo w bardzo dobre odbiorców widownia i nienawiść podłość Super fajne wydarzenie Oskar myśli w na tak długi żywo reagująca na nowego w dialogu z nami też ten spektakl o tytuł, gdyby nie jest dużo Witkacego, ale jest bardzo dużo współczesnych akcentów, które stają się być po prostu ułatwiają kontakt z widownią szczególnie w tej w tej scenerii pytania pozyty w jest tego już nie ma klasyczne umowy między widzem, a w, a performerem aktorem tylko jest atmosfera jest rozluźniona jest zupełnie inny inne spotkania świeciły na próbie generalnej trwały trwają ostatnie generalna, czyli w zasadzie już aspektach i bezdomnym po prostu wszedł im się na fontannie razem z Witkacym Zofia Stryjeńska co wydaje się, że jesteśmy otwarci na tego typu interakcji to byłoby Super chętnych, więc wiek ten wybitny spektakl faktycznie wydawał się z teatru bardziej w rzeczywistości, gdyby w tym, że otwarcie na to, żeby te 2 światy przenikały takie elementy improwizacji też wiele wnoszą natomiast, wsłuchując się w słowach tych, którzy spektakl widzieli mówią o takiej potrzeby dodatkowej koncentracji, że wokół jest tyle czynników absorbujących albo też rozpraszając jak jednakowo rzezie wymaga to zupełnie innej uważności niż w teatrze klasycznym na pewno Oscary w samym początku wyborów powiedział, że maszt będzie trenerem nie będzie używać chwytów plenerowych i nie chcę, żebyśmy zamienili spektakl festyn trochę zmieniamy momentami świadomie i jazzowe takie momenty, które przykuwają wizja powrotnego uwagę pozwalają się skupić, ale są trudne dla nas jest to trudne presję na mikro portach momentami przez przestrzeń degeneracji słyszymy nic to jest wyzwanie także od strony warsztatowej i jest identyczny nie pierwsza próba była zaskakująca potem wyszedł od 1000 drugie wszystko wiadomo, więc widzimy wiemy co robić, ale jest inaczej niż patrzeć z kobiet jest potrzebne jakość i 5, jakie dużego dyskomfortu, ale są utrudnienia, czego oczekujecie od widza, który przychodzi nowe aspekty myślę, że też twórcy mają jakieś oczekiwania od tych, dla których zdrowy, że niczego pan nie wszystkim tym, czego oczekuje się z samego początku jak żyliśmy temat narkotyków na pierwsze próby już wtedy pierwsza rozmowa polega na tym się co można o narkotykach powiedzieć, bo jest to temat tak skomplikowany i tak szeroki już z ZUS w ogóle w jakiej jest istnieją narkotyki od tych psychoaktywnych, które się bardziej Oscara interesowałem możemy mówić o tych było po prostu bardzo stało się skomplikowanym w ogóle, o czym tu można powiedzieć i wysadzi aspektach też ma taką formę trochę, że jest wymieszane strach Witkacego jest pewna Marcin Cecko and autor tekstu był też bardzo czujny i wyciągał z prób nasz problem, jaki spostrzeżenia na bazie tego też powstawały sceny nie mamy tylko Witkacego, więc myślę, że to jest w decyzji tak ciekawy obraz dyskusji na temat dojrzewania wychodzenia poza jakieś ramy przez pryzmat narkotyków no tak, bo tu mowy o tym od tego psują się zaczęło zastanawiają się czym w zasadzie mogą być narkotyki lekkie użytkowej imprezowe czy przy kokaina czy amfetaminę czy też inne środki, które też pisze Witkacy w narkotykach myślałem o jakimś takim podtrzyma podtrzymywaniu w sobie dziecka dzięki takiej beztroski tych, które w, którym narkotyki dają i ale to, że jakiś totalny w auto w badaniu i dystansie, który w, którym się wtedy buduje głównie młodych ludzi zażywających narkotyki, ale ogólnie staraliśmy się jakość złapać kondycję młodego człowieka też wydają się żyć pracowaliśmy nad tekstem Witkacego, ale oczywiście też improwizowaliśmy dużo w sali prób i piekarz bardzo ciekawa forma gry, która też wydaje mi się, że jest bliska życie pokolenie Instagrama jakiś ciągłej obserwacji, czyli ekshibicjonizmu wyliczał czasu, by nagrywamy i faktycznie ta relacja matka syn jest pierwsza scena z matki, gdzie w improwizacji Kret wyszła od od tych programów typu TGV ukryta prawda litewski taki najgorszy najgorsza paradokumentalny serial czytam pamiętniki wakacje jest taka potrzeba wyciągania emocji przed widownię i ale też wczoraj mieli okazję uczestniczyć w Cannes mogłem na planie modowej kampanii komercyjnej pomogę mojemu chłopakowi i przez 14 godzin, siedząc w garderobie powołał, pomagając mu słyszałem tylko rozmowa instagram i przez 2 godziny, żeby dziewczyny robiły sobie selfie i obsługuje ten temat przez 14 godzin, bo w środku zaś ten jest taki Super odkrycia po prostu pierwszy raz byłam w takim środowisku zupełnie innym w dziedzinie rozmawiają nie zadają sobie pytanie jest wówczas ten w środku miast i Józefa czy też skupi się domaga się ze swadą, że ten, kto wobec tego wątku pojawia się pytanie ono musi paść jak znaczące inaczej wyglądałby ten spektakl 5 1 0 lat temu jak bardzo to nowe technologie, ale też ten cudzysłów to byle paździerz, który nas otacza pozwala zmieniać też iść w rozmaite akcenty, które podkreślać baby są widziane, żeby nie powstało w Tychach 10 lat temu miałbym 1 3 lat w ich ekspertyzy, ale ta waha z SP k w swoich wykorzystuje stwór nie ma, ale z doświadczeniem Promasters załóżmy także Jean żarcik kursu teraz po prostu toczone pisał Witkacy 100 lat temu stały się na nowo może jeszcze bardziej aktualne niż było wtedy jest monolog jest niemy tych dusz, które wykorzystujemy o 9 lat stara się właśnie korzyści zysk skanować to społeczeństwo i wyciągnąć główne wady Polaków mówi o pogardzie wzajemnej pogardzie do drugiego Polaka i Jerzy, kiedy wychodzi z domu od razu widzi ten mord na ulicy i on doskonale wpisuje się wtedy Theory statyw z nie może nie może dojść tam do kawiarni islamista, który wyszedł bez odczuwania tej pogardy i wydaje mi się, że jeżeli się jakoś przeżyłem temu na pewno sam spektakl jego forma wspólnego formie jest konstruowana trochę przez pryzmat takich meneli spod taśmy przez instagram tak dalej jak dziś formuła memów małych silników też na krótkich filmików jakichś śmiesznych dziś takich reklam wszystko co się pojawia w nie jest to znany na ostro montowane tylko rozpływa się w przemienny przestrzeń Pałacu uważa, że to jest w ogóle w go koniecznie trzeba powiedzieć, że nie stoi czy to wyjdzie był taki plan, że za rok ma być też ubezpieczać tutaj na placu Defilad jest przepiękne miejsce i w w Jemenie mamy zbudowania sceny tylko w Roubaix tak jak jest wpisany przez impasu kultury gramy też z Mikołajem Kopernikiem tutaj w i sperma albo spróbują wykorzystać tę przestrzeń w Polsce z multimediami z turystyką i powiedziałem wtedy zupełnie nowego w rzece nie mogły powstać 10 lat temu na pewno w ten pałac kultury daje nam niesamowitą scenografię żywa jak największe budżety operą w Baden-Baden niesamowite, bo faktycznie to co nam się na pewno udało to spektakl jest przepiękny wizualnie to też jest jakaś przygoda estetyczne pytanie czy znajdzie się lada chwila ktoś uzna to za treści obrazoburczy na pewno tak już mieliście sygnały nie wiem czy ten był tylko raz uznanie z wejściem do bójki kibice z szalikami pięścią klubu sportowego także z żeliwa Stali i dobra, więc ciężko powiedzieć, bo też postać Zofii Stryjeńskiej, która Polskę kocha i o tym, spektaklu mówi o tym, jaki jest słowiański kraj, ale czy nie było takich głosów pani nie zdarzyło się, żeby 60 weź mnie nie było dnia bez bezpiecznej gratuluję wobec dziękuję bardzo rozmową Oskara Sadowskiego Barbasiewicz limit państwo dość kilkuletniego Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: NIEDZIELNY MAGAZYN RADIA TOK FM - PRZEMYSŁAW IWAŃCZYK

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" teraz 45% taniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA