REKLAMA

Piano Bar Studio: Krzysztof Dys w rozmowie z Rochem Sicińskim

Studio Plac
Data emisji:
2017-08-30 09:40
Audycja:
Prowadzący:
W studio:
Czas trwania:
17:19 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Roch Siciński Glass studio plac dzisiaj ze mną kolejny pianista z afiszu cyklu piano bar studio Krzysztof dys Witaj Krzysztof Kopania się serdeczne niech zauważyłeś, ale pianiści mają jakąś taką presję narzuconą przez otoczenie jak żaden inny instrument fortepian cechuje się tym, że dno nie trzeba, ale bardzo często się zdarza, że się nagrywa solowe płyty i inne instrumenty harmoniczne gitara n p . takiego ciśnienia nie mają tych w swoim dorobku jeszcze takowej płyty Rozwiń » Niemasz, ale zakładam, że nie jedyne, czego to pytam w związku z tym cyklem tym występem solą i powiedz czy są jakiekolwiek plany na swoją sesję nagraniową piano solo czy właściwie fortepian solo też planuje teraz się przeprowadzić zgodnie z mieszkania 1, w którym mieszkam do nowego mieszkania, więc czekają mnie czekają zmiany w życiu i nad miejscem nad mistrzem skupiony trzymam mam fajną płytę w szufladzie mam fajny materiał w szufladzie myślę, że jest że, że jest godny może może kiedyś zdecydujemy się wydać, ale rozumiem też nagrane sesje czy przez materię możności kompozycje w szufladzie mienie w z wzeszłym roku na Tzadik Festival w w Poznaniu zagrają recitale z piosenkami GER Fried Chicken Mordechaj krakowski bard materiał materiał półtoragodzinny w zupełności w zupełności wystarczy żeby, żebyś mógł się pojawić w regionie nagranie jest całkiem przyzwoite inne, ale była to sytuacja uległa okolicznościowa jeśli Sejm jeśli miałbym są wydać myślę, że to na pewno na pewno nie czeka, ale nie jeszcze nie teraz jest w tej chwili w skupią się jednak na nas główny mój projekt co ósmy trio oraz z Andrzejem trzęsą mi Krzysztof śmierdzą, ale mam okazję też współpracować z Adamem, bo oddychamy i płacowe z Impelem to są zgoła różne odmienne stylistycznie światy to właśnie te 2 światy muzyczne to wspólnie się muzyce żydowskiej oczywiście muzyka jazzowa czy też improwizowana, ale z Wacławem zniknąć z Hubertem Wagnerem to też minimalizm, a coś jednak podpowiada, że na tym cyklu planistycznym w Warszawie na placu Defilad możesz n p. zaskoczyć materiałem repertuarem uzupełnienie jazzowym Szkot klasykami rosyjskimi rozłożyć plan już na ten występ ma też będę improwizował, że to jest, że to jest okazja do tego, żeby myślę nawet takim w takim Narodowym stylu zagrać niemal z publicznością byłeś na poprzednich występach kolegów ministrów oczywiście do publiczności jest w tym wypadku dość ciekawa, bo z 1 strony są to ludzie, którzy przyszli rzeczywiście na koncert, choć koncertem tego tak do końca nazwać nie można, a z drugiej strony są osoby, które przyszły napić szklankę czegoś innego w barze studio oraz trzeciej strony są to osoby dość przypadkowe my przy tym jeszcze te wszystkie dźwięki miasta, więc nie wiem czy to też wyzwanie na pewno wyzwaniem jest wyjście solo zagrać koncert czy przy czym go inny nie tylko nam nie tylko na fortepianie na jakimkolwiek instrumencie, aczkolwiek tak jak wspomniałeś fortepian wzmożenie jest instrumentem akcie wymagania gdzieś w stan skóry no bo mogą być mogą być narzucone Niemca kości czy spór społecznie przez ludzi którzy, którzy przychodzą przychodzą słuchać w każdym razie bardziej na naturalnej zagranie koncertu na salonach na fortepianie niż śnieg zimno wciągać fagot solo tak walut są 2 sety po 4 5 minut ekstra od noży sytuacja co prawda powiedz mi, jeżeli odłożymy na chwilę sytuację solą wspomniałeś o trio trio z Krzysztofem słoniną i Andrzejem Szczęsnym tam repertuarze jest określony, ale mam namyśli nie tylko to, że już została płyta zarejestrowana i ten materiał jest dostępny w sklepach jako album Toys jeśli dobrze pamiętam o takim tytule no ale składa się na niego prawie cały cały repertuar to są standardy jazzowe no to w takim razie zarówno repertuar standardowych, jaki to, o czym mówił przed chwilą to pokazuje, że Jarrett gdzieś tam w swoich inspiracjach nadal jest niezwykle mocny tak zgadza się nawet nie wiedziałem, że tak tak mocno dźwięczą ryta i im sposób grania czy podtrzymywania w ogóle Energi muzyczne podczas aktu to są fakty ich wykonaniu lub napisać, że ta, że to tak determinuje w nowych mój mąż mój świat muzyczny zawsze byłem zafascynowany Hancockiem rytmem Monk Monk wiem tym właśnie tymi właśnie aspektami rytmicznymi muzyki natomiast dla rynku w Komi może on, że towarzyszy mi od najmłodszych lat nastoletnich powietrznym to nikt nie byłem świadomy tak tak dużego wpływu na na mnie to właśnie przez osoby i zatarta jeśli chodzi o płytę to jest płyta ta została nagrana w 20 1 4 roku nagrana wydana została w grudniu w grudniu 2 0 1 6 mamy w tej chwili trzcin sierpień 2 0 1 7 i powoli z historią dla mnie i ten materiał nagrany na płycie było jakimś jakiś momentem dzielnych, gdzie wczoraj chciałem zakończyć pewien etap w swój muzyczny i nagrać i zaraz po prostu płytę jazzową i zrobić ukłon w stronę w stronę klasycznego tria jazzowego ukłon w stronę wysp spuścizny dzień jazzu od drugiego kwintetu Milesa Davisa chciałem zrobić ukłon w stronę kanonu i pewnej ortodoksji związanej z jazzem jako inny tylko stylistyką, ale również gatunkiem to kanon do ortodoksyjnych ości muzyki jazzowej za chwilę wrócimy, ale jeszcze wstrzymam przez chwilę temat i to, że renta nie uczniowie z bardzo sprawy osobiste, ale słyszałem, że twój syn ma imię pogardliwym koku w mój syn na nim Herbert herbie Hancock oczywiście też w dowodzie w dowodzie miał Herbert Wirth jak Herbert w rękach są herby Herbert Hancock dostawały imię po poniemieckim myśli o śpiewaku operowym mój syn Herbert dotrzeć wszędzie wątpliwa inspiracja Hej, Hej herbie Hancockiem Malcher w jego domu małego Herbiego w domu, ale mam też Helenę w i Honoraty z 3, jeżeli pojawi się jeszcze brat Herbiego no to kto wie czy teraz nie kij w chodzie z Turem ciężko było przetłumaczyć na język Polski korze wróćmy do ortodoksyjnych ci jazzu słowa takie jak ortodoksyjną aż 3 dzierżą związki frazeologiczne takich dni bezpośrednio kojarzy się z jakąś akademicką ością w jazzu sam powiedziałeś o tym, że kochałeś tyle samo Kai jego rytm w dużym wielkim skrócie powiedzmy teraz jak połączyć tego Monika z tą ortodoksyjny ością w murach akademickiej, bo przecież jesteś doktorem, który naucza młodych pianistów jazzowych w Poznaniu także zgadza się z 1 strony chciałbym o muzyce w ogóle nie rozmawiać tylko jej słuchać i grać, a z drugiej strony jest w pewien sposób jest zmuszony do tego żeby, żeby formułować teksty na temat muzyki, przekładając wiedzę studentom, by idąc zasadą w ubiegłym nowości to co się uzupełnia z innej strony nie mów o muzyce tylko skutki wszczynania z drugiej strony nowi sekcja jest jest potrzebna szczególnie w tym wczasach, kiedy inne style muzyczne tak się tak się mocno pomieszało, że na trudną w sformułować czym jest współczesnych w Jurze ważniejsze jest, żebyśmy się uczyli muzyki, a nie idzie złą teraz jest w jakim świecie często z historii muzyki i w inny myślę, że dla każdego, a dla każdego muzyka czytaj adepta w aspekcie akademicy kości ważne jest, żeby zacząć od jakiegoś punktu punktów w historii to to wcale nie musi być i rentach, który chce mówiliśmy Monk 3 czy Charlie Paged może być później może być równie dobrze wcześniej może to być muzyka klasyczna niscy swoją co najmniej 50 0 letnią tradycją zalecanymi bogactwem i to jest chyba kwestia takiego dealu pomiędzy tym, kto to muzyk się uczy i produkują w cudzysłowie oczywiście, a pomiędzy historią i z iglicą spuścizną negowania czy kontynuacja off i w momencie, kiedy jest świadomie realizowana to kontynent, toteż zazębia czy nie oczywiście Kinga bundz na Akademii czy też obranie złej drogi dziś starszy tym adeptom model, jaki nazwaliśmy pozwolić, by popełniać błędy czym wybierać ścieżki nie jesteś 1 z tych, którzy po prostu przychodzą z jakąś klatką na nas studenta jego kreatywność, a przede wszystkim szukam w ludziach obiektywizmu to z bardzo trudne też, ale obiektywne jest wtedy jestem pewien, że te subiektywne, jaką tak samo obiektywnie się myli ja chcę powiedzieć prawdy się nie pomylić to bardzo ważne w muzyce, żeby on tych komu jak najwięcej chętnych najwięcej zdobył żeby, żebyś wiedział, że wiedział, że mnie, że to jest nie tylko o inspiracja do dołu do nowych rzeczy, ale to czysta ortodoksja dla mnie wówczas mamy otwarty też drzwi do do pełnego dźwięku instrumentów fortepianu 3 3 3 czy wokalu czy perkusji, bo też uczą własnej muzycznej w Poznaniu mam przyjemność prowadzić zespoły jazzowe to też jest bardzo bardzo ciekawy i dobra zabawa oczywiście dane te albo trzeba się, więc trzeba się bawić jestem szczęściarzem, ponieważ ich moja praca to w dużej mierze ta dobra zabawa masz kontakt ze studentami mówisz o obiektywizmie pewnym na ile młodzi podążają za gustami propozycjami swoich kolegów to znaczy czy jesteś taki jak moda, że muzycy, którzy przychodzą liczymy na akcję proszą rozpracowywanie nie wiem techniki Garlanda dla mola Evansa czy jednak przychodzą rzeczami zupełnie nowym liderem z taborem z list lewicy z rządem skrętem czy czy jest jakaś moda czy to raczej jest ciągle powrót do kanonu czy też tych podrzuca aż im jakieś nagrania, żeby nakierować, a może właśnie dzięki nim poznajesz też nowych artystów myślę, że zbyt dużo wymagać od studentów pierwszego roku studiów na fantastyczne, bo proszę też przy związku jest taki Galant, ale on mi się, iż komisja uśmiecha ona w mojej lewej ręce do krykieta woźna moglibyśmy nad tym popracować to tak nie wygląda to raczej staram się słuchać studentów odpowiadać na 1 na ich potrzeby to jest pierwszy warunek do tego, żeby ciebie słuchali na stałe mieszka w Poznaniu też rosną przy przeprowadzce, więc nie do końca, więc za tym kryje no ale jako o umorzenie rdzenną poznanianką człowiek, który spędził tam wiele lat swojego życia jak oceniasz to miasto czy jak mógłby się opisać jeśli chodzi o w środowisko muzyczne o to, jakie stwarza warunki dla jazzmanów czy też w ogóle muzyków, ale też dla publiczności, która chce pójść i posłuchać czy ta strona Polski jest otwarta i kulturowo bogata myślę, że Poznań przeżywa swoistego rodzaju renesans jazzowy przede wszystkim mamy z katedry jazzu na Akademii muzycznej w Poznaniu zaczęło się od zakładu struktury w Akademii pozwoliły na to, żeby powstała katedra jazzu w w Poznaniu wypuściliśmy w zeszłym roku pierwszych absolwentów, więc tych ludzi coraz więcej przyjeżdża do Poznania studiować przez środowisko z natury rzeczy, że zaczyna się tworzyć coś więcej zespołów grywał w w pobliskich sklepach coraz więcej ludzi chodzi na na Dżem session tracimy też są organizowane przynajmniej raz w tygodniu można pójść pograć w tym mamy festiwal 1 era jazzu z Dionizym Piątkowskim, a my, którego reaktywowało od od kilku lat z powodzeniem artyści z całego świata przyjeżdżają tam w tej chwili festiwal będzie kolejna odsłona festiwalu w Anna jesień, więc Trends jest w jest dobra dobra fala jeśli chodzi o oto muzyka, a Warszawa jak dziś kojarzy muzycznie przyjeżdżasz tu zarówno w celach i nagraniowych, ale przyjeżdżasz też w celach koncertowych wszyscy koledzy których, z którymi studiowałem jeśli nie zostali w Poznaniu wylądowali kolokwialnie mówiąc w Warszawie jest to miejsce, gdzie w, którym w, którym zapewne noce stres kolorowe miejsce dla ronda do muzyki miejscem bardzo bardzo otwarte ja bardzo chętnie bym zamieszkał w Warszawie na jakiś czas, żeby mieć wyższy większy szybszy szerszy dostęp do do tego co mu co Warszawa muzyczny oferuje, a mianowicie faza fantastycznych muzyków, którzy te mieszkają w, z którymi strony można się po prostu spotkać od razu 2 plany Energi próbie to jest jednak czy przeszkoda mecze, kiedy mieszkam mieszka w Poznaniu i IT kontakty są na odległość 300 km trzeba podjechać w mocy tej wizyty fantastycznych znajomych jak w Chinach właśnie Krzysztof Szmańda Andrzej Andrzej Święs z przyjacielem mojej jak Wacław Zimpel czy Ksawery Wójciński, ale HOKEJ to nie jest daleko w UE jest to 2 nieco gęsta innym tania, ale jest swój występ we wrześniu serdecznie zapraszamy do piano bar studio inną, a swoich najbliższych i innych muzycznych wydarzeń możemy coś polecić jest przyjemnością zaproszę na nasz najbliższy koncert trio Krzysztof dys trio osiemnastego gramy w cudzysłów Fortin w Warszawie, a czemu płyta nazywa się dojść tworzą miejsc jest kompozycją Herbiego Hancocka i usług został tak przegrany tak w kontakt wykonany, że nadaje całej płycie pewną narrację determinuje też kładka wbili się co za tym idzie dużo dużo więcej innych rzeczy na koniec pytanie literaturę czytałeś biografię Hancocka tak czytałem biografię Hancocka jak bardzo się rozczarować myślałem, że w grze znajdą więcej informacji na temat życia osobistego na temat tego co w herbie Hancock ma w sercu wątek buddyjskiej zdominował troszeczkę może to książka za bardzo może to może to miejsce powinny powinny wejść powinny być takie momenty, ale to co tylko wyobrażenie o artyście, więc jeszcze się rozczarowani tym jest mocno uderza mocno taniały też nasze wyobrażenie o artyście, kiedy od kwietnia, kiedy masz wyidealizowany punkt w naturalny zwany obraz danego artysty no to tylko pokazuje, jaki między Bałtykiem z de facto jest herbie Hancock Lee Hancocka lepiej słuchać i świeże dźwięki, a nie o to co w mówi w takim razie to dobrze bardzo bardzo dziękujemy ci, że znalazłeś chwilę, żeby z nami porozmawiać i widziała się już we wrześniu w ramach piano bar studio do zobaczenia do usłyszenia do usłyszenia serdecznie zapraszam Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: STUDIO PLAC

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu w jesiennej promocji. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA