REKLAMA

Dr Marta Majorczyk mówi o propagandzie w szkole - jak chronić dziecko przed "ubogaconym" ideologicznie programem nauczania? (powtórka)

Wywiad Pogłębiony
Data emisji:
2017-09-03 20:00
Prowadzący:
Czas trwania:
40:16 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dobry wieczór państwo Anna Wacławik-Orpik to jest program wywiad pogłębiony moim gościem dzisiaj jest dr Marta Majorczyk doradca rodzinny pedagog z uniwersytetu SWPS w Poznaniu dobry wieczór wieczór od zaprosiłem panią do rozmowy naszym słuchaczom należy się wyjaśnienie, że pani Marta Majorczyk jest w Poznaniu ich rozmowę przez Skype, a stąd jakość naszego połączenia nie ta, do której chcecie państwo przyzwyczajeni, by w każdym razie zaprosiłem panią do rozmowy Rozwiń » dzisiaj, ponieważ chciałabym rozmawiać o propagandzie w szkole co przyniesie naszym dzieciom wzbogacenie programu szkoły o elementy propagandy politycznej przy czym pewnie będziemy rozpatrywać różne scenariusze to znaczy co się dzieje jeśli dziecko w domu słyszy co innego w szkole co innego na ile to dobrze kształtować postawy w przyszłym życiu i t d . ale na razie jakby pani odpowiedzialna takie proste pytanie co wyniknie z faktu bogacenia programu szkoły o element propagandy dostępnością uczniowie będą się uczyć może 1 ani w wybranej narracji, a wydarzeń 1 wybranej rady zgodnie z alei panującą w naszym państwie Anne ideologią idealną Lambda lakonicznie tutaj powiedzieć, że światopogląd i geologia jest nierozerwalnie związana jest z edukacją UAM szkoła MEN, że najemca uczelnia publiczna czy prywatna zawsze będzie transmitować jak mi się rodzaj światopoglądu, a nie mamy do czynienia bynajmniej sytuacją nową nie mamy ułuda tak to od dziś od momentu, kiedy powstała po prostu szkoła system oświaty jest takim narzędziem, które MDM, dzięki któremu będą mogli państwo może istnieć, a Basi poprzez system oświaty o wszystko dzieje się w edukacji, ale społeczeństwo on może bardziej władza, która mnie jak i obowiązuje e-learning może utrwalać z gatunku szkoła właśnie szkole odbywa się po twarzami utrwalanie i przekazywania danych światopoglądu i Łubnian i dzięki temu utrwala się nie zraża się z sytuacją zdarzenie, które po prostu ma ona wyglądać tak ani inaczej tutaj zawsze pewnie było także zadaniem szkoły to jeszcze ja pamiętam ze swoich lat szkolnych było wychowywanie nowego obywatela państwa zawsze gdzieś tam było partią i szkoła w 1 szeregu i t d. tak dalej wtedy, gdy wszyscy wiedzieli, że wychowujemy nowego obywatela, ale jednak przyszło nowe czasy przez jakiś czas już tych przynajmniej nie tak nachalnych elementów w programie szkolnym nie było, ale były nadal ale dlaczego inne jak może był przekazywany inny światopogląd na bardziej liberalny aktualne zmienia się o jak zmienia się, więc plany polityczne przeważać szalę na pewien znany jako obszar jej celem szkoleń te zmiany są widoczne może nie tak głębokie jak na szkodę wspomnianym okresie przez panią, ale wiślane głębiny ten światopogląd i ta propaganda różnych jak niemy wartości tych wydarzeń miała miejsce ima banalna, ale ja raczej chciałam zapytać o to czy szkoła w tym sensie zmieniła swoją funkcję w tym z wolnej Polski po osiemdziesiątym dziewiątym roku, że przynajmniej nie wprost nie słyszeliśmy tego, że to jest instytucja do wychowywania obywateli tak nie było o tym, mowa to zgadza się ani nie mogą nim mieliśmy o tym, wprost, że szkoła zima za zadanie i jakby przygotowanie takich właśnie obywatele Unii teraz mamy taki zwrot z Romanem tendencji takiego nie com fanatyzmu nachalna i bardzo widocznie to widać z tego na ręce dogaszenia w ogóle do edukacji tworzenie podręcznika, jaki Bakali z, jaka jest lista lektur są uczniowie mają czytać oddzielnie mają dać jakiś sposób mają na to na pewno wydarzenia także, by właśnie ukryty program PN szkolne którym, który jest wdrażany właśnie poprzez proces dydaktyczny pierwszy z problemów, o których chciałabym rozmawiać, a mianowicie co w sytuacji, gdy dziecko zupełnie co innego słyszy w szkole, a zupełnie co innego w domu to znaczy tu posłużę się konkretnym przykładem oczywiście rodzice jakby, chcąc nie, chcąc też w jakim sensie na swoją wersję widzenia świata Polski i naszej roli jako obywateli jako ludzi w stosunku do przyrody i t d. tak dalej to jest wszystko to co dziecko słyszy w domu od rodziców prawda idylla trudno nazwać to propagandą w jest to pewnie wzrostowych jakieś wychowywać wg resocjalizacja pierwotna wszystko cały świat, który rozgrzewa, ale i to jest właśnie poprzez pryzmat rodziny rodziców, ale i to są Probierza bardzo ważne ani dnia będą wiedza, którą wykorzystujemy guziki 2 godziny można domki, kiedy trafiamy do instytucji takich jak n p. przedszkola potem mieszkała idąca usłyszałem od drugiego jest bardzo mocno nas ze ta jak wdrażane, dlatego że rodzice są na nas tymi dorosłymi autorytetami najważniejszymi ludźmi na świecie oraz na bok sąsiedzi Unii za 2 szkoła jest realizacja tu na dziecko wychodząc z domu mając w Irlandii jak 1 obraz świata ostrym przeanalizowano zinterpretowane przez rodziców dostrzegali, że ten świat jeszcze inaczej wygląda na razie obrazów tego świata z naprawdę bardzo dużo to można uznać za wzbogacające no i bardzo dobrze, bo można jakoś próbować swoją ścieżki myślowe kształtować budować i budować autonomię po prostu również autonomię jeśli chodzi o światopogląd natomiast dalej drążąc ten problem, jeżeli dziecko dajmy na to słyszy w domu, że ten pan z z wąsami to jest Lech Wałęsa, że to jest wielki bohater laureat pokojowej nagrody Nobla, który przyniósł Polsce wolność, a potem idzie do szkoły i na lekcjach historii dajmy na to służy to zdrajca Bolek kablową na kolegów nas zrobił tam coś dobrego, ale w sumie nie tyle co inni, a ci inni to ten trend ten oraz w tamtym okresie i to to jeszcze powiedzmy, że ścierają się jakieś interpretacje dotyczące faktów natomiast potem jest klasówka i trzeba zaznaczyć prawidłową odpowiedź nie grałem no właśnie tutaj miałeś idealny konfliktach, dlatego że wygramy musimy brać w domu od pory, żeby uzyskać pozytywną ba pozytywną ocenę bardziej wybierze zgodnie z Gdyni przekonaniami oraz rodziny i powiedzmy dachy no to może nam, dlaczego oddaje on znany jako o innych zła, bo dach i uzyskane na dno, ale nie zaliczy historii znamy też odpowiem tak jak boki oraz z oczekiwaniami zdjąć z paniami na zadane ponownie udzielił myślę, że tak drogiej dostał pieniądze na pozytywną natomiast co zostanie w głowie uczniom nogi niemal myślimy o młodym dojrzewającym w człowieku ba, czyli górę jest w szkole dzisiaj ponad ponad obowiązkowej, bo małe dziecko, które jest mianem szkole podstawowej w bilardzie w klasie nie dba wygląda dziś zdaje nam się Niemcom będzie aż tak mocno widział pan Adam Woźnica i bardzo bym nie widział to różnica nie dojrzewają z, rozwijając swoją tożsamość swoją osobowość ziem Mogilna młody człowiek nastolatek, który ma bardzo niezadowolony był taki zmysł krytycyzmu e-learning, który bardzo wyraźnie będzie o Boże jak świat dorosłych pokazują, że jesteśmy senni uczcijmy uderzanie mówimy o prawa i będzie to na pewno zobaczy być może, jeżeli będzie uważa, że na niego wartość prawdy bardzo ważnej dla nas to będzie za bramkę podobnie może dla historii jak na nauczyciela, dlaczego tak o Lechu Wałęsie napisano w podręczniku skoro n p . nikt by oddać źródła ich rodziców, ale konkretne źródła historyczne, a w branży przedstawiają Lecha Wałęsy zupełnie innej postaci Bodo kojarzy dyskusja banda, a między nim nauczycielem realna idą wracam do tego co było na żołnierzach, jakby lat dziewięćdziesiątych do tych roczników, które jeszcze w latach osiemdziesiątych będą matury Baran z dynią przygotowały się do historii naturalnej do matury i zwolnień, jakby bez głosów, że musiałem odpowiadać zgodnie z głodem i tak naprawdę myślał zupełnie inaczej takie same główną młodzieńczego się ten człowiek nauczy, że ludzie dorośli kłamią, a że jesteśmy z wdrażaniem świecie zakłamanym, że interpretujemy gramy tak jak za mnie, że nagina Lotos właśnie rozmowy o wartościach 2 Żydzi uważali za sezon toczy się postaw oportunistycznych nauczy się tego, że jeżeli będzie spełniał oczekiwania na tym poziomie, czyli wyżeł wyrzeknie się w złotych swoich wartości, że swoich przekonań dla Świętego spokoju strzegła może się tego nauczyć Jean Jeanne działania, by myśleć działać tak jak inne, a inni obecna sytuacja okoliczności to się znajduje, a tak trzeba się zachowywać obok tabeli uzyskaną ocenę dla dobra ocena to zadowoleni rodzice Anny zdana matura w bok Święty spokój od nauczyciela nie obawia się niemal z boku mogę robić 1 z nich dostało do dochodzenia talent to jest jedno takie podejście może nauczyć jak by takiego bardzo krytycznego dnia niż dania i da może zdarzyć tak, że taki młody człowiek jednak nie bardzo wyraźnie wyrażenia swojej bogini Bartosz dzieli się nie zgadzać minimalna będzie ziemia oddaje ich zażywał pewne trudności w szkole dla nauczycieli mam nadzieję, że ze strony rodziców raczej uzyskali Andrzej Zwara, jeżeli mówimy o przypadku, gdy pani wspomniała także o o liniach 1 zaznacza, a przedstawiane niektórych podręcznika historii Rzymu, gdzie na lekcjach historii tak także nowe młody człowiek, który buduje kreuje, jakby wezwałem też Zamość i na etapie budowania swojego systemu wartości już gra za taki świat ludzi dorosłych lenno niezbyt zaradnym wydajnymi źródłami moim zdaniem bez pozytywnego południa będą u dołu widzenia znaczy iż, choć świat już taki bardzo złą, a nachalnie dominuje głównie zakłamanie nieuczciwość nachalnie szczerość tak po bardziej takie, a nigdy nie dla takich bardzo ważne istotne wartości w życiu społecznym Inuitów wkraczamy na kolejny grząski grunt, a mianowicie rodzic, który nie zgadza się z kursem ideologicznym państwa aktualnie nam panującym i dostaje szału przepraszam za kolokwializm i jak dziecko przychodzi 2 × w ciągu półrocza mówiąc, że ma konkurs obowiązkowy na plakat o żołnierzach wyklętych co jest jeszcze jest, że do wytrzymania, ale przychodzi, mówi że dzisiaj miało anonimową ankietę czy pójdzie na wojnę, jeżeli Polska zostanie zaatakowana i to wszystko bardziej denerwujące no bo jeżeli się zgadzamy to, że nie ma problemu jesteśmy szczęśliwi, ale radykalnie się nie zgadzamy i z czym dziecko wyposażyć do tej szkoły rolnik ma jakby obawy, iż za 1 wyjeżdża i prawdopodobnie tak przypuszczam, że wiara rodziców podejrzenia tak jak on drogę może bowiem dla Świętego spokoju zrobić to napisz do zdalnej niż Anna, ale będzie też rozmawiał z dzieckiem, by jak na handel tak będzie jak będzie ku może po złamał jakieś inne źródła informacji, bo to, aby dziecko, a nie liczyło się, jakby mnie informowano, że na pewno będzie pokazywał wiele różnych jak Danny źródeł wiedzy z różnych miast Brenna 3 5 tendencjom w danym kierunku, a drugie rozwiązanie będzie n p. w LM Szachtar będzie to mała liczba rodziców, bo będą się mogli dobudować, a nawet pójdą do szkoły mówi o realnym nie będą rozmawiać z nauczycielami byli wszyscy oni życzą, że sala jest rzeczą anonimowej ankiety o tym czy dziecko pójdzie na wojnę aż o nic mają do tego jakby nie było brano, bo mamy w przepisach oświaty i coś takiego taka instytucja rada rodziców, gdzie głosy rolników jest bardzo ważny w funkcjonowaniu szkoły programu szkolnego wychowawczego szkoły radni maja UB pomiędzy działalnością konstytucja nam jak chronić to daje taką podstawę, żeby wychowywać dziecko zgodnie z dnia z naszej UE przekonaniami im pomyślałam, że wiele od takich aktywnych bardzo mu bardzo świadomy, których z nami, że pewne rzeczy nie podobają Damian idealnie narzędzia wykorzystywać dla ani m. in . do głów powiedziała, ale zażaleń po pierwsze trzeba by ochłonąć, że emocjonalnie liczba odejść mu spokojnie do tego trzeba dużo rozmawiać z dzieckiem ale, ale żadna msza analizować to właśnie dzieje narzeka, o czym piszą o licznik długu bez zmian na liście mówi Marian drzewa próbował Ziemba też mają dzieckiem siedziała na lekcji udzielonej nauczyciel z nimi rozmawiała i jeszcze bardziej go pokazać to inna wersja wydarzeń, na które znamy zgodny tak, która jest w nim odpowiednia najlepiej pokazali, że z różnych punktów widzenia o to, aby dziecko uczyło się w Bułgarii do krytycznego myślenia Holandii, ale on sam podniesiony w Indian idealny dzień to co słyszałem o zdradę wigilia dodała, że ludzie ten dramat reż Jan, a więc za bardzo ważny jest ze strony rodziców uczelnia będzie dla takiego krytycznego myślenia ani przyjmowania wszystkiego jak ambicja tam, gdzie inni, że na giganta powiedział tak musi być złożone niemal wszystko to przez pryzmat własnej wartości własnych przekonań również za pewien, że realne informacje, jakoby przetrawić, dlatego że z dnia lekarz bierze się takich rzeczach tak działa, więc informacja bardzo szybko się starzejemy się za nią 10 9 innych informacji, które nie zawsze są prawdziwe w jaki sposób są one manipulują tak było z dnia wzbudzają odpowiedni sposób na naukę na dłużnika i trzeba by dać wszystkim powinno znaleźć zdrowy rozsądek, a więc gaża za zwrotem wraku, bo tu myśleć analizować gleby GM odrzucać, a my dodajmy, że im jest zasilany jako rodzice przekonani, że to nam się nie podoba Beata zgodzili szkole bardzo, jakby zareagować, ale gros mam nadzieję nauczyć się dlaczego by zdawać tylko 1 wersję wydarzeń, a można również, że on okazać jeszcze inaczej tak giną giną nie inną wiedzę inną nabyli znaczenie tej sytuacji w gminie Hanna ranni idealna lekcja historii wyglądają na najem na dyskusję na drożdżach, a może marzanny to niezgodne z zalet Janne Ahonena doznał bądź też dominacją niż myślał dominującą danej szkole mogą też, że mam namyśli dodaje dyr tak wygląda siła narodu najechała wpływ na NATO jak wyglądają pewne działania szkoły talent także inna sytuacja, która jest śmiech to się znajduje, ale bez względu na wprowadzanie takiej ideologii przez szkołami takiej ani innej może wywołać taki właśnie idealną sytuację, w której uznał umowy nawet nazwać takimi dylematami bardzo ważnymi realne widmo poruszam tak bardzo ważnych kwestiach takich wartości, a wydaje się, że takim głodem zalane rodzicowi szkoła powinna być właśnie ukształtowania główne młodego człowieka, który w, którym na wyznanie pewna pewne wartości jej, którym znaleźli mnie bardzo prawidłowy sposób krytycznie odnieść gorzej, jeżeli warunkiem zdania matury będzie napisanie, że Wałęsa to zdrajca, a pan ten w tamtym już się przemilczę nazwiska to bohater i wtedy trudno jest to dużym problem pewnie warto zajrzeć do podręcznika od historii, jeżeli pojawią się nowe albo do innych podręczników i zobaczyć co w nich jest czego rodzice często nie robią czy zapytam o następne kroki to znaczy na ile to co n p. może się zamienić systemowy jakiś propagandowy program, który szkoła będzie realizować, bo podobno ta reforma jest zrobione, żeby zacząć tutaj wychowywać teraz prawdziwych Polaków czy to jest coś co faktycznie jest w stanie wpłynąć na inne dziecko w sposób dewastują psy czy to zależy za każdym razem od indywidualnej relacji UE inaczej szkoła jest takim instytucją, która ma pewne narzędzia do wywołania nagich unijnych zachowanie może pamiętać, że ukończenie szkoły z uzyskaniem pozytywnego jak mu dobrego żaden bank daje nam możliwość inna dzieciom i młodym ludziom do czynienia z pełnienia swoich marzeń Bach tak też będą wymyślać Larry większa na pewno rodziców inaczej tego spokoju drogę do tak jak należy skończyć szkołę średnią niż na studia młodzież do tej szkoły, a nie zgodzi, że i i mam nadzieję, że mógł decydować sam o sobie Niemcy na pewno tak obraz szkoły jeszcze bardziej będzie negatywną niższa do tej pory w środy na młodzież, że liczba nowych młodzież dostanie lekcję jak to w życiu dorosłym jest, że ludzie dorośli są załamani oraz, że okres dostępny w Dachau dokładnie bachora, bo w trzecim zwierza się pogłębi jeszcze panda jak uzda ciągnie polityczna źródłom nieźle ba po, że już młodzież, że inni dorośli się nie interesują polityką tak nie są tym zainteresowani, by to, tym bardziej na, dlatego że na doświadczają tego co się dzieje mu co wymyślają właśnie politycy, a propos tej całej reformy edukacji nauki szkoła będzie zawsze wyżej ma tak jak wydarzenia na egzamin na nasz świat, a wygląda natomiast Anna rodzice będą Jan de dodaj z tymi mechanizmami będą działy się, że w niektórych szkołach mówi, jakby wolno odpowiednio się do nich na stałe lub zdarli albo ozdób, a powiedziała GL z wojen, a myślimy o swoje albo będą wyraźnie na główne tutaj działać i broniąc się właśnie w mojej wiary stanowi zdarzenie w tym zachowanie swoich w swojej dziedzinie to zobaczymy to mógł paść dopiero zaczynam działać na coś jednak uważać już zaczynają nawet pomału, ale wchodzić gdzieś skutki dopiero zobaczymy na parę lat, kiedy młodzi inteligentni uczniowie razem doświadczają tego w dziedzinie edukacji będą nad dorosłymi już ludźmi, a więc będą podejmować decyzje Deotymy to ma się dziać w naszym, a państwa wymagają podejmowania decyzji właśnie wybieram taki inną opcję polityczną podczas wyborów jeszcze 1 scenariusz chce zapytać mianowicie takie, w którym bez rodziców zostaje osamotniony to znaczy dziecko ulega temu co słyszy w szkole również, dlatego że jest tam grupa rówieśnicza, która jest dla niego w pewnym momencie znacznie ważniejsza niż rodzice w domu i dajmy na to, że wszyscy w są w miarę jednorodnymi jeśli chodzi o światopogląd i to dziecko nie chce odstawać od zawsze dużo kosztuje odstępowania od grupy mamy sytuację, w której rodzic przegrywa dziecko i szkoła reprezentują 1 front i znowu pytanie jak do wróżki co robić na czasie uzbroić cierpliwości im po prostu dużo rozmawiać dyskutować z młodym człowiekiem, by dostać taki trudny okres dla relacji rodzicielskiej, a realnymi narracji Roni dziecko, dlatego że daje też okres takiego dojrzewania, ale młody człowiek zawsze mu w tym okresie zazwyczaj stawia też tak, że ich kontra do dorosłego do rodzica bene jest to coś normalnego naturalnego pod względem rozwojowym do domu dzięki temu młody człowiek zaczyna mówić, by tworzyć swoją autonomię zwolnienia zdaje się młodym niezależnym dorosłym człowiekiem, a Anna Ilczuk Halinie para rolnik musi o tym, pamiętać, a na miłość przede wszystkim również dużo umieć rozmawiać pokazywać, ale żaden inny zwany ustawą o dbałość o ich tych poglądów da, bo prawdopodobnie AMG g młody człowiek dla czynienia w emocje budzi wziął się uznania, że w spokojniejsze i porad rozwiąże zawarta do zadania rozwojowe związane z jego tożsamościowe będzie kształtować wóz bojowy wartości będzie nam analizował i tutaj bardzo do niego do Didiera wokół nas może przebić się tymi poglądami do swojego kolegi z danych może go tak zostanie także Anna ma do tego jak i wybrało da się na Woronicza o tym, pamiętać, że nie mamy do czynienia głównie z małym dzieckiem tego już takim młodą dorosłym, że człowiekiem, który buduje swój świat w systemach jakości w tożsamość swoją tożsamość, ale jedynie co możemy mu pokazać to wartość stałych poglądów tak, że to jest bardzo ważne istotne, żeby mieć dom stałość poglądów, a jeżeli popełniamy również błonnik myliśmy się to warto o tym, powiedzieć, że przeznaczy dobrego i wyjaśnia, dlaczego akurat wymieniłem dostaną ich z czego to wynika także doświadczenia życiowego i wydarzeń uwzględniały w miejscach naszą rzecz, która uzmysłowiła mi, że do tej pory jednak tak myślałem było to błędna i teraz trzeba zagrać w dni w roku 2 szlak pewnie dużo większą wartość tak rozumiem to co pani powiedziała ma to postawa w życiu codziennym, że jeżeli na rodzice twierdzą, że warto jest być dobrym cokolwiek to znaczy to coś na co dzień robią komuś pomagają wspierają, ale jakiś organizacje adoptują zwierzę ze schroniska wszystko jedno tak ton katalog może być różny i robią to bez względu na okoliczności tak, bo taki zły system wartości to ja jestem w tym święcie przekonany i właśnie euro jest fakt, iż jej głód nazywam się dobrym człowiekiem tak jak pani powiedziała pomaga szanuje drugiego człowieka ich wymóg przekonanie ich odmienne zdanie mam do tego prawo i dach pomaga mi sąsiadom Łódź aż Dubaj ma na tyle ile mogę społecznie jednak także codziennymi zachowaniami czynnościami, które wykonuje to jest bardziej doły bawić najbardziej przemawia do młodego człowieka niż na zamówienie tłumaczenia n p . General analizowanie tabeli, a Theory teoretycznie, a praktycznie i tak jest miałby grzeczny będąc myśli pana najbardziej młody człowiek w Berlinie rodzica, jeżeli tak myślę tak powinienem również postępować, ale co mnie cieszy wytknie nie tylko rodzicom i oczywiście wytykane każdym kroku są tylko rodzice dość powszechny w bojach, ale też szkole wytknie, bo odnoszę wrażenie, że jednak w 2 te działania są tak toporne na wielu polach i tak i tak właśnie stoją w z TV to sprzeczność pomiędzy postawą deklarowaną, a faktyczną to moja córka, która ma 1 2 lat potrafili powiedzieć, że ona nie bardzo rozumie, dlaczego ludzie, którzy chodzą do kościoła nie chcą tych ludzi, którzy próbują tu przyjechać nie chcą tych uchodźców mówiono, że chorują na jeszcze te światy nie sklejają i to chyba niezależnie od tego co my sądzimy jako rodzice na ten temat to ona tę sprzeczność sama potrafi zobaczyć dokładnie te świadczą o tym, że ukształtowało silnik takie procesy, a mnie z rozwoju intelektualnym rozwoju moralnym społecznym dostrzegam właśnie w grzeczności z grzeczności zachowań myślenia niektórych ludzi jest po prostu bardzo nam się jak bardzo takiej postawy kredyt ze złą baleriny i dało jest właśnie taka wartość dodana tego okresu jak podejrzewa miała mnie Hanna jest bardzo ważne tam przez nich, żeby ona idealnie w tym okresie banalnym widzi w tym okresie na nowo trafiły również o budowane z dłoni, że system to dla mnie wówczas z najbliższej najważniejsza, o co jeżeli ich konflikty światów wartości przenoszą na tę NATO pokolenia niżej w szkole na szkodę w klasie jest ogromny konflikt między jakoś mniejszą o większą grupą właśnie na poziomie takich treści przekazywanych przez rodziców to są też takie sytuacje jakich te dzieci się gubią ktoś mówi mi, że ja nie wierzy w Boga, dlatego że nie chodzę na religię n p. bo należę do dwuosobowej mniejszości, która na religię nie chodzi i cała klasa wytykają palcami jest rola Billa i jest istotna rola nauczyciela wychowawcy do tego, że to z będącą pani mówi to jest to są procesy lub Move i to jest życie klasyk dla danej grupy, jeżeli ja będąc z wychowawcą myślę, że nauczyciele, a podejrzewam, że takie sytuacje takie tematy nie są poruszane na 1 na nas, że chyba, że z uczniem tylko właśnie na lekcjach dla akcji polskiego lekcji taktyki nie zmieni część historii do mnie ważne zadanie dodaje stoi przed wnętrza nauczycielem, abym mógł ale, widząc sytuację wykorzystali do realnych szans prowadzenia akcji takiej wychowawczej o partyjnej dyskusji o tym, żeby właśnie pokazać idealnie, że ludzie mają różne stanowiska różne światopoglądy różne nastawienie ma ona nadal nas nowe i że to jest bardzo ważne, że nie powinniśmy się wzajemnie wysłuchać pozwolić im powiedzieć uczyć tolerancji uczyć tolerancji odmienności do innego zdania realny i inne bardzo odmienne zdanie, ale to nie oznacza to, że nie wszystkim jest nasz bardzo złym człowiekiem, bo są ludzie, którzy wierzą Boga i są ludzie, którzy nie wierzą Boga nie tak naprawdę łączy nas wiele innych i to akurat nas dzieli, ale na świat inne sprawy inne zachowanie nas łączą tak banalne i taniec podstawą do tego, że kogoś po ich dynamika medyka GE oględzin dzień wokół niego nie miały taką otoczkę dystansu i odsuwanie go od obrony naszych także rondo jest uważam zadanie dla każdego, jakby nauczyciela, który dostrzega nie może stanąć, a wg mnie nie ominie w Kanadzie, bo tego obojętnie tylko po prostu powinien właściwy sposób ze młodych ludzi dodaje mu przygotować stoi pomiędzy dniami nie no i uczyć najbardziej tej tolerancji no myślę, że przed nauczycielami i zwłaszcza w mniejszych miejscowościach stoją naprawdę wielkie wyzwania patrzeć na niego na dawną Jona ważne jest, by takich kwestiach, które będą się nazywać w szkole, bo już się dzieją baza i niech pan tutaj jest realną myślę bardzo ważna rola nauczyciela, żeby on sam również odpowiedział sobie, że to co jest podręcznika gry, bo to nie jest jakby inne nie będzie dobrze używam słowa narzucane przez przez ministerstwo zna prawdę media, że tak naprawdę da nijak do mi każą działają wiedział, że mundial już po nim być także wydanie omówi ważne systemy wartości o moje przekonania Davida młodzi zdali na Święty spokój tak jak to dziecko w parze z tą klasówką uczono też chce mieć Święty spokój nie tylko rodzice będą mieli trudne będą w trudnej sytuacji nie tylko dzieci, ale również myślę, że przede wszystkim nauczyć się także dane tego, że nie niedosyt, że musi jak rozmawiać z walutą zdobywaną na nim do końca jest też dla nas i dla rodziców dla dzieci temat nauczycieli będą niezbyt, jakby miała do przyjęcia i niewiele jeszcze niedomówienia niejasności tajemnicy, a mamy już dobrze gra bramkarza, bo to jest nam nieznane nowe umowy w wannie, bo albo się tego moim namowom, bo do tego dnia lub nie chcemy robić, bo nie wiem, ale nie znam odpowiedzi ktoś zna to robić do zbudowania lepiej padnie, ale one wiele takich kwestii będzie uderzać tak właśnie kwestie moralne etniczność dzieje nauczyciela i dodaje bardzo wydaje mi się wiele takich analiz w Dołach zdarzeń, gdy nauczyciel na Niemcy się zastanawiał jak BOŚ dom liczba zgonów ze swoimi przekonaniami, że ten dług do części będzie trzeba ściśle tego co do 2 4 hologram niani, bo zdali sobie gumowej po prostu jest parlament musiałby podjąć decyzję w jakim kierunku mówi, zwłaszcza że na końcu to jak lasów napiszą dzieci i dostawę 10 2 dajmy na to gorsze, a ich wtedy nauczyciel będzie rozliczany z tego, dlaczego ma taką słabą klasę z tej historii nakład odważną no myślę, że dużo jak należy również na działalność wiedziałam, że jest to bardzo ważne jest odpowiedzialny, dlatego że on, gdyż kształtuje dodaje dom dom lub rzeźba rzeźba pokoleniami i my musimy też poparcie, gdyż będzie przyszłość, że tam gdzie aby na pewno będę światopoglądu gdzieś tam też jest branża dominująca będzie nadal nominował, gdzie nastąpi taka właśnie mnie ogromny żal można, więc zmiana kierunku idą co też widzom będziemy widzieć audi BMW okaże się być nie radzi, by inni no to wówczas tego będzie postrzegany, że w Brzesku PR no to jest bardzo bardzo się cieszę że, że pani to mówi, bo ja pamiętam swoją szkoły każdy z nas ma takie doświadczenie, zwłaszcza ci, którzy jeszcze komuny zahaczyli panie od historii mówiła jak to było z tym Katyniem zapytajcie w domu inna pani ad 2 koła to partyjną ciemnotę dzieciom, robiąc łapankę przy okazji jakichś socjalistycznych grup i dzisiaj wszyscy jesteśmy byli uczniowie tych nauczycieli dorosłymi ludźmi i kre w każdy sobie myśli o tym, prezesowi myśli tak i patrzy na postawy tamtych naszych dawnych nauczycieli niektóre były bohaterskie realnych, które były oportunistyczne po prostu muszę się dobrze zastanowić nad czym najbardziej zależy nam na PL w znanych osobach na ludziach, którzy będą w końcu bardzo nerwowo w samorządzie działania będą aktywni społecznie realnym będą pozytywnie postrzegać politykę i artyści będą wymieniać się głównie na naszą państwo w prawidłowy sposób 3 czy będziemy się, by tak kręci się nam co 20 lat, gdy takie wizje zmian i zniechęcenia i nową politykę historyczną do wy, czyli mamy już 1 z Chin na koniec naszej rozmowy trudne przed panią zadanie stawiam 3 rady dla rodziców 3 dla dzieci 3 dla nauczycieli dla wszystkich, ale przede wszystkim dla dla dorosłych, ale dla nauczycieli żadna inna nam tym wszystkim bez próbowali mnie zachować, że ziemia ze swojej wartości, jeżeli uważają, że do zoo piłkarzom, bo siedzieli za to mają przekazywać niezgodne z ich przekonaniami to mają prawo o rzecz działa tak daną klauzulę sumienia i powiedzieć, że nie będą mogli mówić, bo jest to niezgodne z jej przekonaniami rodziców, żeby mniemanie, że jeżeli uważają, że bez ważnej wzdłużne i by bronić je za swoje wojsko indukcji w bramce swoje swoich dzieci i swoje przekonania, a i den sposób, by pokazywać wiedzą, że warto, ale nie warto bronić swoich wartości bez swoich poglądów, a mnie i wykorzystywać do narzędzia naginają przepisy prawne i być aktywnym rodzicem wziąć udział szkoły i dba o samym uczniom realną dodaje, a główny myślę że, żeby zostali z sobą Izabeli na linii także inni nie mają się rozmawiać z dorosłymi, którzy są dla nich autorytetami, żeby poszukiwani odpowiedzieli na swoje pytania, że nie mają zielonego, by poszukiwać z różnych źródeł, a nie ruszyli w 2 informacyjna Damian baziami zjawisko, które dla wizja rozważnie grzeczna, że drążyli, że my naprawdę mnie na handel kształcili zbombardowali ją na ziemniaki i inne takie przekonanie i umiejętność krytycznego myślenia daje się jeszcze na koniec wodę, które w tym co wmawiał im prof. Wiktor Osiatyński jest, że odwaga, zwłaszcza w krótkiej perspektywie odważnym rzadko kiedy się opłaca na ogół opłaca się otoczeniu bardziej o w dłuższej perspektywie z kolei mawiał prof. Bartoszewski warto być przyzwoitym miała wizję tego będziemy się trzymać się nie lękają się tego co nam przyniesie nowy program szkolny zawsze można co ja jako rodzic zamierza wzrost widzi zajrzeć do tych podręczników i zobaczyć co tam jest, że ewentualnie z dzieckiem rozmawiać o tym jak traktować w treści zawarte w tych podręcznikach do czego jeszcze warto sięgać, żeby móc dziecku powiedzieć, żeby nie było tak całkiem bezkrytyczny wobec tego co usłyszy świeżość świecić przykładem jest świętym długo myślenie krytyczne zatem wywoływać w nim o sytuacji Legii wytrwale targów była regionem mogą dziwić, więc nie ma mowy z banalnych gotować zbiera różne, bo też bardzo ważne taka unijnej, żeby dziecko umiało bronić swoich poglądów swoich racji tak chcieli zaczynać rozmowy z dzieckiem nie czekać aż wróci ze szkoły i powie, że ma problem tak dokładnie czuwać być dla nich wsparciem partnerem i dużo dużo rozmawiać dużo czasu spędzać nawet można rozmawiać z historią w polityce właśnie n p. przygotowuję ognia Legii GOG bardzo dziękuję za rozmowę z moim gościem dzisiaj była dr Marta Majorczyk doradca rodzinny pedagog z uniwersytetu SWPS w Poznaniu dziękuję dziękuję jeśli nazwa Anna Wacławik-Orpik, a następnie wywiad pogłębiony zapraszam za tydzień po dwudziesty Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: WYWIAD POGŁĘBIONY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Wszystkie audycje, kiedy chcesz! Teraz TOK FM Premium 30% taniej: podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji. Nie zwlekaj, słuchaj wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA