REKLAMA

Jak nauczyć dziecko koncentracji? Jak Koreańczycy ćwiczą mózg?

Data emisji:
2017-09-10 14:20
Audycja:
Jak z dzieckiem
Prowadzący:
W studio:
Czas trwania:
14:35 min.
Udostępnij:

Dzieci potrzebują nauki, potrzebują rozwoju, ale nie zawsze jesteśmy w stanie nakierować je na odpowiednią drogę, zaciekawić. Tymczasem różnych sposobów uczenia się nie brakuje. Jak pogodzić naukę i zabawę, jednocześnie pamiętając o relaksie? Czy koreańska szkoła ćwiczenia mózgu może być odpowiedzią na potrzeby najmłodszych? Rozwiń »

Piotr Nitecki, przedstawiciel firmy Brain Child Learning, opowiada na czym polega metoda uczenia dzieci sztuki koncentracji. Poprzez zabawę twórcy tej metody przemycają "poważniejszą" wiedzę. Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Jak zwykle w niedzielę w magazynie Radia TOK FM po godzinie czternastej 20 cykl Jak z dzieckiem. Dziś moim i państwa gościem jest pan Piotr Nitecki, dzień dobry, dzień dobry, przedstawiciel na Polskę Brain Child Learning. Rozwiń »
Firma ma też kilka innych programów, natomiast na razie skupić się na rynku polskim właśnie na programie brani, który jest takim najważniejszym naszym programem najciekawsze

No i właśnie i teraz pytanie na czym one ten program polega dotyczą nauki dzieci tej sztuki koncentracji, które jest w obecnych czasach niebywale trudna

Tak to my reklamujemy się tak samo jak właśnie w szkoła która, która uczy koncentracji natomiast takich szkół też na rynku polskich miast jest więcej wydają się, że to co my robimy to nie jest tylko koncentracja jest o wiele dodatkowych rzeczy, które są związane ogólnie z 300 konnym to co robimy nasze zajęcia to taka lekka można palić nauka leki medytacji dla dzieci i wszystkie sposoby relaksacyjne które, które pomagają później studia w codziennym życiu nie było takiej szkoły Lindner wcześnie na rynku polskim, która zajmowała się tym tematem dużo osób było zdziwionych w ogóle, że dzieci będą w stanie, jakkolwiek można pędzić jedno medytować może nie bombowym w 6 lat dziecko nie jest tanie medytować natomiast mamy specjalnie stworzony program, który daje korzyści takie, jakie daje medytacja dla osób dorosłych także jest to bardzo bardzo ciekawej dzieci z tego naprawdę korzystają gorzej

Gdybyśmy mogli streścić na czym ten program polega w jak to osoby można wyobrazić

Zajęcia są prowadzone w formie takie bardzo lekkie to jest, że to są zajęcia w formie zabawy dla dzieci tak rozwiązujemy zagadki zajmujemy robimy koronację prawej lewej półkuli, czyli poprzez różne zajęcia taneczne tak samo jak zatańczymy to nie jest siedzenie to nie jest to nie jest jakiś mecz notowania, bo dzieci, by się szybko im znudziły rozwiązujemy zagadki, które mają takie podwójne dno niby są łatwe, ale tak naprawdę są troszeczkę trudniejsza niż się wydaje wszystko to służy do tego, żeby rozwinąć ten ten moment, żeby zrobić, żeby dziecko też potrafiło później jak gdyby tak to te rzeczy kroczymy wykorzystać drewna na co dzień jest oczywiście taki moment wyciszenia, gdzie zaczynamy takie specjalne ćwiczenia robić się w przypadku n p. poziomu pierwszego do tych poziomów u nas w szkole jest 8 każdy taki poziom trwa 2 miesiące ten poziom pierwszy jest matką odpowiedzialny za to, że uczymy dzieci jak wykorzystywać inne zmysły nie znamy z zmysł wzroku, a także uczymy dzieci wykonają to niesamowite z ćwiczenia z kartami, które powoduje opóźniał rodziców wielki wołał jest to bardzo ciekawe tylko dzieci potrafią dorobić uczymy utrzyma to dzieciaki tak samo dzieci przez to budują bardzo swoje samo z budują bardzo potem mamy o wiele większe później poczucie własnej wartości potrafią zrobić co robić coś co nie potrafią inne rzeczy tak, że to są wszystko w formie to zajęcia w odbywają się w formie zabawy, ale my przez zabawę przemyca mnie jako taką poważniejszą wiedza uczymy dzieci jak poprawnie oddychać, aby pić dużo wody mówimy o różnych o różnych rzeczach których, który ogólnie w naszych szkołach ani na nich zajęcia się dzieciom nie mówi, a dzieci później naprawy takie rzeczy potrafią na co dzień wykorzystywać na dobrze ja rozumiem, że za wzór postawiliście sobie to co dzieje się n p . w krajach azjatyckich, choć w Korei Południowej mogą n p. tak ten program ogólnie o pochodzi z Azji jest to pomysł, który wywodzi się z ogólnie w Malezji ta firma 2000 czwartym roku jest obecnie Anna jest obecna obecnie 1 2 krajach na świecie jest ponad 80 0 tak tego typu placówek jak nasza i został wyszkolony tą metodą ponad 100  000 dzieciaków na CME mana mana świń na świecie głównie w krajach azjatyckich także ta nasza szkoła, która powstała w Polsce jest pierwszą szkołą ogólnie GFT w tej w tej części Europy, a co z predyspozycjami, bo przecież nie wiemy ile jest to słuszne powielane stereotypy, że dzieci i azjatyckie są inne niż życie Europejski dziś amerykańskie tak, że różnią się od tych z innych części świata miałem takie same myśli dlatego, żeby sprawdzić to napis poleciałam do Indii zobaczycie jak wykonują testy ćwiczenia zajęcia wyglądają tam na dokładnie w Indiach natomiast, żeby potwierdzić to może, że nasze dzieci też potrafią robić ćwiczenia, że potrafią jak w Miedź to wszystko mieć z tym mieć żal, że potrafią wyciągnąć z tych z tych z tych zajęć tak samo duże dzieci w krajach azjatyckich zrobiliśmy tutaj takie dwudniowe z cienia zajęcia tylko właśnie za to posiedzieć ma znajomych było koło nas 10 przyleciał specjalny trener w Malezji zrobiliśmy takie ćwiczenia właśnie te 3 dwudniowe zajęcia tutaj w Warszawie, ale wyniki były niesamowite właśnie wszyscy, którzy byli wtedy na tych zajęciach zapisali się do mojej szkole tylko rok później otworzyłem, bo tyle trwał ten cały etap otwierania otwierania tej placówki także okazało się, że wszystkie dzieci zresztą wszyscy ludzie z Hilton to wiadomo wszyscy jesteśmy tacy sami dzieci są takie same dzieci mają takie same predyspozycje czy posadzić azjatyckie czy 3 czy abstrahując od predyspozycji czy uwarunkowania kulturowe też nie wpływają na to jak dziecko się uczę, bo inaczej za pomocą jakich narzędzi jest wstanie przyswajać wiedzę choćby umiejętności takie jak sztuka relaksacji, ale też odpowiedniego oddychania wszystko to, o czym pan mówi to wszystko jest, że to wszystko jest oczywiście w formie jakiejś kultury kultury, która jest przebył, która jest w krajach azjatyckich oczywiście inna natomiast nasze dzieci nie są w jaki sposób jeszcze nastawione czy 2 dni, gdy nagle negatywnie to może nie ale, choć nie są nastawione na rzeczy, że takie rzeczy są niemożliwe pakt my mówimy dzieciom, że mogą odgadywać koloryt karty i dzieci to robią te zajęcia nasze są przeznaczone dla dzieci tak naprawdę każda osoba nawet dorosła jest w stanie robić to ćwiczenia mówi teraz dotychczas kartami tak jak powiedział wcześniej też to nasze zajęcia nie chodzi tylko te ciastka tam też 10 % tego co robi co my robimy ale gdyby najczęściej pytania od rodziców właśnie sąd takiej czy ja też bym był w stanie takie ćwiczenia robić odpowiedź jest tak natomiast czy taka osoba dorosła musiała być sobą pracować pół roku lub rok, żeby robić to co dzieciaki są nastanie zrobić po 2 dniach warsztatów Bosch drugiego dnia na warsztatach zapraszamy rodziców, żeby zobaczyli jakich takich jak i własne dzieci robią to ćwiczenia już po 2 dniach warsztatów co powiedzmy trwała około 8 godzin takie dwudniowe to proszę opisać to ćwiczenie z kartami w pasie do niego odwołuje bardzo często tak chciałbym wiedzieć na czym ono polega my chętnie, by my pokazywaliśmy to jest kilkanaście z naszej stronie internetowej jest kilka filmów, które pokazują jak obecnie wyglądają w skrócie powiem tak, że dzieci miasto zaraza zasłonięte oczy opaską dodatkowo jeszcze czasami wsadzamy chusteczki, żeby tutaj nie było żadnego PS na oszustwa, bo boi, bo rodzice chcą też szukają tego haka, gdzie tutaj jeździć pod podglądają większość dzieci nie podgląda i są dzieci wstanie dotykając Carte czuć się pocieszające są zdania zgadywać kolory tych kart te karty są lakierowane także nie ma pan zamknie oczy to pan, że nie jest w stanie powiedzieć, jaki mają tylko są w stanie dogadywać liczby kolory później kształty są nawet powiedzieć wstanie powiedzieć, jaki dana liczba ma kolor także jest coraz bardziej zaawansowane i coraz w kas w trakcie na czas ćwiczeń te ćwiczenia są coraz bardziej zaawansowane dajemy coraz więcej kart coraz więcej możliwości jest to standard standardowo po naszym kursie dziecko zostanie odgadywać około 8 0, a nawet 90 % poprawnie tych kart osoba dorosła nie jest w stanie przekroczyć 30 jest to raczej na zasadzie rachunku prawdopodobieństwa niższe oczywiście bez czego to wynika oprócz tej krzywej uczenia się dziecko, zwłaszcza w złotym wieku zaś przyswaja wiedzę o wszystko o wiele szybciej niż najdroższe przede wszystkim chodzi o to pytanie sposoby są to ćwiczenia po co do 3, dlaczego dziecko ma to niema być w formie magiczne sztuczki, które później dziecko robi przed znajomymi, chociaż czasami też słyszałam takich historii rzezie rodzice się chwaliliśmy, że takie dzieci, że dziecko potrafi robić takie rzeczy, ale tak naprawdę nie o to chodzi, żeby dziecko wykonywało wszystkie ćwiczenia dziecko musi być bardzo rozluźnione nauczymy dzieci my uczymy dzieci właśnie wchodzenia w stan rozluźnienia Tosię nazywa taki stan Alfa kiedy, kiedy dziecko zrelaksowane i to jest taki stan, kiedy dziecko najlepiej stanie przed przyswoić wszystkie ma materiały, a banery pisze czegoś uczyć zapamiętać skoncentrować uczymy właśnie dzieci jak poprzez te ćwiczenia z kartami wchodzić w ten stan po, żeby te ciastka tam się udały, a dzieci chcą, żeby to się udawało tak im zależy na tym, że czyjaś niezadowolone łamało odparłem od razu pokazujemy czy tez poprawna odpowiedź czy nie także dzieci chcą chcą się tego nauczyć i później potrafią w sytuacjach, kiedy są, kiedy sytuacja rzeczywiście tego wymaga tak piętnasty raz na klasówce dziecko jest jest jest jest hałas dziecko musi się odciąć dziecko stanie się odciąć i skoncentrować na nadanie zadaniu albo lepiej coś zapamiętać i t d . tak dalej także w ćwiczeniu jest to tylko jest tylko jakimś narzędziem to nie jest to niema obycia com traktowane jako magiczna sztuczka w tym, ponieważ przyjeżdżali do Polski PAM PAM PAM to zresztą sam powiedział ci, którzy znają się na rzeczy mentorzy można powiedzieć tt tej sztuki tej nauki do Polski, bo to pewnie mają, jaką skalę porównawczą pan powiedział, że wszystkie dzieci są takie same, ale pewnie polskie dzieci mają jakieś inne predyspozycje niż ich rówieśnicy w innych zakątkach świata opieram się choćby na badaniach zdolności do wykonywania ćwiczeń fizycznych i do tych zdolności nauki poszczególnych zadań dotyczących kultury fizycznej, ale też zaawansowanych form dzieci azjatyckie mają problem z przyswojeniem gier zespołowych takich jak piłka można chociażby co później odbija się też w dorosłym życiu, kiedy szukamy potęga z osób biorąc pod uwagę tylko populację to Chińczycy powinni mieć zawsze mistrzem świata zgodzi się na jesieni radni, gdy jeszcze nie byli i to jest problem dla NATO z ostatnich transferach tam teraz więcej jest gwiazd Ano właśnie, gdy i teraz pytanie czym wyróżnia się polskie dzieci na tle na tle innych właśnie powiem szczerze się z ani się nie wyróżniają ani nie zostają w w jaki sposób tyle ja tutaj goście co co 2 miesiące, ponieważ ust ustaliliśmy właścicielem tej firmy, że do momentu osiągnięcia w 1000 1000 uczniów szkoła w Polsce on będzie tutaj co dwa-trzy miesiące przyjeżdżał i przyjeżdża także jest osoba, która ma dużą wiedzę, która 2 0 lat zajmuje się programami edukacyjnymi różnego typu ona na mokrej znana właśnie na na rynkach azjatyckich także mam też czas, żeby z nim dużo na ten temat porozmawiać i powiem szczerze, że on nie widzi tych różnic, gdyby widział te różnice to właśnie jestem przekonany czy byłby chętny żeby, żeby tutaj na temat na te rynki europejskie chodzi, żeby tutaj spróbować jednak tych różnic nie byli nie widać i patrząc na wyniki naszych dzieci w naszej w naszej placówce tej którą, którą prowadzę i patrząc na wyniki dzieci n p . w Indiach bo, gdybyśmy jest głównie z Niemiec ku w ścisłym kontakcie te wyniki są bardzo bardzo bliskie do bliskich sobie, a nawet powiem czasami nawet mamy wyniki lepszej lepsza niż niż tam patrząc na VAT są statystycznie n p. bo jak, gdyby te wyniki są porównujemy mamy specjalne tego narzędzia także tej różnicy naprawdę nie ma wszystkie dzieci są takie same natomiast oznacza wszystkie dzieci są takie same, ale teraz każde dziecko jest inna tak, bo też czym napchać się Damian telefon do pani, która zapytała się Mierzej dziecko ma problem z czytaniem czy my gwarantujemy że, że po tym kursie będzie lepiej także, że żal, że dziecko będzie lepiej czytała ja powiedziałem szczerze, że nic nie jesteśmy w stanie zagwarantować, bo każde dziecko jest inne natomiast każde dziecko z tego kursu wyciągnie bardzo dużo, ale nie jesteśmy w stanie dokładnie powiedzieć co do tego z tego co zrozumiałem to ta droga to nauka sztuki uczenia się nim stoi to co dobre sformułowanie tak ma swój kres wam powiedział, że jest kilka etapów, które trzeba osiągnąć w danym czasie i co dochodzi się do mety Musie dziękuję nie to jest także my mamy 8 poziomów nauczania każdy z tych naszych poziomów jest nie jest obowiązkowa, aczkolwiek zalecany można to porównać z taką nauką pływania tak jedno na basenie ten pierwszy poziom test taka nauka, żeby w ogóle dziecko pływało natomiast później kolejne etapy to są to jest nauka kolejnych stylów rzeźbienia sylwetki u dziecka i t d. mysz weźmy ten mózg rzeźby metanu umysł cały czas dziecka rzeczy którymi się uczymy nawet na tym pierwszym poziomem to są rzeczy, które zostają na całe życie pokazujemy techniki relaksacyjne po pokazujemy jak sobie radzić ze stresem jak sobie radzić ze złością pokazujemy jak poprawnie oddychać są specjalne filmy, które pokazujemy dzieciakom i dzieci naprawdę chcą dożyć sądzą o tym, zainteresowane później mam dużo z mamą mam takie sygnały z od rodziców, ponieważ są to szkoła prawa prowadzą już prawie rok w jakiej jakie w sytuacjach takich z życia codziennego jak te rzeczy się przydają, a dziecko ma nauczyć wiersza potrafi się skoncentrować to są rzeczy, które w, które zostają na całe życie oczywiście konkurs trwa 2 lata w naszej szkole w niecałe 2 lata można powiedzieć z przerwą wakacyjną prawie 2 lata natomiast te rzeczy po pierwsze, został na całe życie po drugie, będziemy w przyszłym roku wprowadzać kolejne kursy na podstawie tego kursu Breń n p. kursy szybkiego bardzo liczenia kursy troszeczkę innego podejścia do nauki języka angielskiego matematyki tak dalej tak dalej także konkurs pierwszy to jest taki pierwszy to wprowadziliśmy na rynek Polski taki nasz najważniejszy uzbrojeni Thomas będziemy wprowadzać kolejne kolejne rzeczy, ale pamięta pamiętamy o trzeba pamiętać o tym, że te rzeczy, których uczymy nawet na pierwszy poziom jeśli ktoś do nas przyjdzie na pierwszy poziom zostają na całe życie i Piotr Nitecki był moim państwa gościem dziękuję panu władza rozmowy w rozmowach to była audycja z cyklu jak z dzieckiem teraz informacje Radia TOK FM, a po nich cudowne lata dziś moim państwa gościem będzie Marian Lichtman znany państwo pewnie zespołu Trubadurzy
Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: JAK Z DZIECKIEM

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. W aplikacji mobilnej i na stronie. Z pakietem "Aplikacja i WWW" podcasty TOK FM zawsze pod ręką!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA