REKLAMA

W Europie przybywa aut na prąd. Komentuje Ryszard Ciechański

Pierwsze Śniadanie w TOK-u
Data emisji:
2017-09-11 06:00
Prowadzący:
Czas trwania:
11:52 min.
Udostępnij:

W pierwszym półroczu 2017 liczba rejestracji w UE, liczona rok do roku, podskoczyła o połowę. Czy to trwały trend?

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
przy śniadaniu w duchu szósta 5 i 50 sekund na zegarach Piotr Maślak przed mikrofonem nic się nie zmieniło państwo przez radio zbiornikach nie ma lepszego sposobu na rozpoczęcie tygodnia już pierwsze śniadanie w toku mam nadzieję, że się państwo ze mną zgodzą my oczywiście cały czas zachęcam państwa do udziału w programie do pisania do nas śniadanie małpa TOK TOK FM zwolnienia 2 2 4 4 4 4 0 4 4 na dyskusję na profilu Radia TOK FM na Facebooku pani Dorota Nexo w Polsce Rozwiń » powinno się inwestować w auto napędzane spalonym drewnem w nosie to po ilości jakości wycinanych obecnie drzew wycina się nawet lasy kilku kilkunastoletnie, a takie drzewo może służyć głównie jako biomasa do biopaliwa na poważnie to słyszał, że drewno oddaje się do węgla elektrowniach i w ten sposób uzyskuje biomasy metro są dotacje już nie panie rodzące się zmieniło staje się, ale może się mylę pan Piotr Naprzodu wysoka cena mały wybór modeli do tego brak miejsc do szybkiego ładowania i co ważne w Polsce mamy zimę i minusowa temperatura wtedy wydajność akumulatorów, a co za tym idzie i zasięg w bardzo się pogarszają czeka na państwa opinie te zacytowałem z profilu Radia TOK FM na Facebooku państwa moim gościem jest Ryszard Ciechański rzeczoznawca techniki samochodowej i ruchu drogowego z polskiego związku Motorowego dzień dobry dzień dobry, dlaczego w Polsce w pierwszym półroczu 20 1 7 roku zarejestrowano uwaga w precyzyjnie bardzo wodą 1 2 5 samochodów na prąd i ten odsetek w Polsce jest 1 z najniższych w całej Unii Europejskiej w no cóż 1 2 5 samochodów jest to w tej chwili nieduża oczywiście, gdybyśmy mieli do równego statystyki z wcześniejszego półrocza to to inaczej wyglądało w natomiast przypomnimy sobie telefonów komórkowych, kiedy chodzi niektórzy mieli pieniążki mogli sobie kupić chodzi z tą walizką tak był element prestiżu jest to, że w chwili obecnej resort się nazywało się do tak tak wyglądało tak się nazywał tak to było nawet tak zaawansowana w cudzysłowie budziła szacunek był to prestiż status społeczny tak dalej w chwili obecnej, gdyby ktoś chciał zakupić taki samochód to myślę, że sytuacja była była całkowicie identyczne to inaczej, gdybym podjechał takim samochodem toczy się kadry podszedł popatrzył pogratulował my o tym, by się skończyło oczywiście no czy drogie hobby w tak w tej chwili jak najbardziej drogie hobby natomiast, jeżeli spojrzymy na kraje no tzw . Europy zachodniej to ostatnie statystyki też mówiły, że 50 % samochodów w tym roku zostało zarejestrowanych więcej niż w poprzednim, ale tutaj mała taka dygresja w głównym atutem tego, że było ich tak dużo w cudzysłowie zarejestrowana była dopłata państwa w tym momencie, bo czynnik ekonomiczny w tym momencie na razie nie jest warte tego w tych występuje gradacja samochodów jeszcze do tej pory w samochody benzynowe jak te w cudzysłowie najbardziej najwięcej Polance potomstwa potem są diesle, gdybyśmy mieli kupić jedynie drugi samochód nowy to oczywiście ten jest silnikiem diesla zawsze jest o ileś tam procent kilka czy kilkanaście groszy co do zasady oczywiście kolejną sprawą no będą samochody elektryczne hybrydy i t d . czyli benzyna diesel elektryka czy też hybryda w tym momencie tak nadano filet wygląda myślę, że z czasem może nie tak szybko za 2 3 4 5 lat ten czynnik cenowy będzie jednak tutaj spadał będzie konkurencja będzie większa gama oferty i wtedy myślę, że to będzie przynajmniej trochę bardziej przystępne ile dzisiaj kosztuje najtańsze samochody elektryczne dostępne na rynku w Polsce tak przybliżyli dokładnie na środę na pewno poziom powyżej grubo 100  000 chętnych, a w i jakby jest skala, czyli czy klasa samochodu to raczej rozumiem ten dolny segment, a nie w górny no tak to jest ten dolny segment są, dlaczego w takim razie w Norwegii n p. 1 4 i osiemdziesiątych wynosi od setek samochodów na prąd rejestrowanych w pierwszym półroczu tego roku we Francji prawie 14 % w Niemczech co dziesiąte więcej niż co dziesiąta auto no cóż myślę, że są drogie te są drogie, a tak jak podziemna na pewno są tam dopłaty rządu, w które nie są małe przypuszczalnie jest to kwestia 5 10 % tylko na pewno ten czynnik jest bardziej zachęcające inną sprawą żywo z nią Norwegii to niewątpliwie nas tutaj kwestia ochrony środowiska, gdzie ten poziom jest bardzo wysoki o to się bardzo barwną my jako Polska jeszcze w tej chwili jesteśmy w tym krajem raczkujący w tym przypadku, tak więc staramy się, żeby ta ochrona środowiska, bo jak największa natomiast weź pod uwagę jeszcze teraz obywateli data ta klasa średnia, która głównie co do zasady zawsze napędza ten Motor gospodarki no nie jest jeszcze tą klasą, którą możemy również w Niemczech czy we Francji porównać ruch czy po prostu jesteśmy za biedni, a nasze państwo nie dopłaca i dlatego jest tak mało tych samochodów, a 2 samochody są drogie albo samochody są za drogi, a co z infrastrukturą ja widziałem niedawno takie miejsce z 1 z centrów handlowych specjalnie wyodrębnione z parkingu w dla samochodów elektrycznych doładowania, ale stał tam zwykły tradycyjny i dziesięcioletni diesel polskiemu kinu zdaje się, że nie ładowała akumulatorów w tym czasie w no tak chcę również, że kwestia infrastruktury tutaj to w tym momencie można to w miarę szybko chyba ją zbudować przynajmniej 2 mamy kilka dużych miast tych największych myślę, że ta infrastruktura najpier w tam powstanie nie wiem 1 2 3 punkty takiego ładowania w danym mieście dużym typu Warszawa Katowice Gdańsk Kraków myślę, że to jest to postawienia wszystko do zbudowania taka infrastruktura w ciągu miesiąca do 2 oczywiście tutaj abstrahuję od kwestii pozwoleń i t d. to myślę, że to jest najbardziej prosta sprawa z całego tego problemu no ale to jest trochę chyba błędne koło, ponieważ ja tak patrzę z perspektywy kierowcy Statystycznego Maślak ja chętnie bym kupił samochód na prąd się jakimś mieście uważam, że należy wspierać też chronić środowisko i promować te wszystkie rodzaje te wszystkie możliwości, które wiążą się właśnie z mniejszym zatruwania załóżmy nawet, że zapłacą za ten samochód ileś tam powyżej 100  000 zlotych i by potem będą południa jeździł po Warszawie, szukając desperacko miejsca, w którym mogę naładować akumulatory także test ma komfortowe inną sprawą jest kwestia zasięgu o tutaj takiego samochodu w 10 30 km 3 500 przyjedzie, bo to wtedy zdecydowanie nas będzie w ograniczała, ale na razie przejeżdżają średnio ja myślę, że to na poziomie w granicach 300 km można taką średnią wyciągnąć natomiast myślę no zastanów się nad 1 czy kiedyś ktoś pomyślał, że na zwykłej stacji benzynowej będzie mogli nas od przyczepy wypożyczyć tak w tym momencie to świetna szkoty wypożyczanie przyczep jest tak duża, że nikt nie potrzebuje przyczepy kupować mamy stacje mamy 2 duże sieci przynajmniej polskie, które mogą zbudować na swoich stacjach bez problemu takie punkty są sieci zagraniczne, które przypuszczam, że na pewno też zainwestują, bo w tym momencie ten rynek dopiero startuje i techno do rozprawy, jeżeli ktoś w tym momencie się nie załapie to będzie zwyczajnie spóźnione potem może się okazać, że ten rynek już zostanie częściowo w jakimś stopniu skonsumowany i firmy będą ponosiły straty, a może nie zarobią głównie straty, ale na pewno nie zarobią w związku z tym moim zdaniem ten pociąg dopiero rusza 1 i kwestia jest to czas no właśnie, ale czy on rusza w Polsce też to w Polsce czy można jest także jak wchodzi jakiś nowy segment gospodarki do dziś chyba nie jest w stanie już przebić się szczególnie biorąc pod uwagę potężne jednak lobby paliwowe na całym świecie to nie jest tajemnica potrzebuje jakiegoś rodzaju wsparcia my słyszeliśmy zapowiedzi, że będziemy produkowali auta na prąd 1 000 000 w KRUS za 2 lata 3 może produkować, ale to na razie wszystko to jest takie trochę to takie trochę marzenia snuje wizje, ale nic za tym idzie na taką, że z drugiej strony chyba to marzenia warto realizować nasz zastanów się tutaj na tym tak jak bowiem pociąg dopiero startuje pytanie jak do tego podejdzie polskie państwo no niestety w przemysłu motoryzacyjnego tak na dobrą sprawę oprócz naczyń mam namyśli tutaj tego osobowego tego polskiego no nie mamy mieliśmy kiedyś FSO w tej chwili nie mamy tego FSO nie ma samochodów produkowanych oczywiście produkujemy autobusy bardzo dobre generacji solarisy produkujemy naczepy produkujemy samochody ciężarowe, chociaż to też szczęścia w taki sposób składane, ale samochodów osobowych nie mamy w związku z tym mam nadzieję, że tutaj polskie państwo no wsiądzie do tego pociągu na samym początku były już 10 na początku to niewątpliwie potem będzie jechało i przyspieszało coraz dalej zagospodarowanie tego rynku jest olbrzymi olbrzymie możliwości są w tym momencie w, jeżeli to pójdzie willa w te koszty niewątpliwie wszystkim co jest największym kosztem największym kosztem pasa też produkcja baterii technologia akumulatorów tak to jest największy problem, ale cały czas tutaj przyrównuje to do telefonów komórkowych, które były kiedyś cegłami drogi, a potem dzisiaj Sandoz w zasięgu każdego blacharza na koniec jeszcze gdyby ktoś z naszych słuchaczy zdecydował się na zarejestrowanie 100 20 06. samochód na prąd w Polsce będziemy gratulować to będziemy gratulować z jakimi kosztami, bo to też jest trochę fałszywy stereotyp że, że samochody na prąd to w zasadzie bezkosztowo już prawie groszek kosztuje doładowanie z jakimi kosztami wiąże się użytkowanie takiego auta mówiliśmy o tym, zakupie, a z, jakimi kosztami wiąże się użytkowanie auta są na prąd powiem przewrotnie my jako rzeczoznawca polskiego związku Motorowego jesteśmy takimi słowami zniknięcie do nas trafiają, kiedy są problemy, ale do chwili obecnej jeszcze nikt do nas trafi samochodem front bez tych nie ma, ale trzeba dzierżawić akumulatory o tym nie pamiętam z tak jest to niewątpliwie problem, gdzie firmy, które produkują samochody w tym kierunku właśnie jego, żeby przeciętny pan Kowalski nie był właścicielem akumulatorów czyli, żeby w biznesie kręcił, żeby to była dzierżawa i t d. niewątpliwie nad na dzień dzisiejszy to są koszty, jakie to na antenie mówię kolega kupił taki samochód z uszkodzoną baterię 1 z firm francuskich nie chciano sprzedać nowego poszedł do sądu w sądzie wygrał wprawdzie trwało to chyba 2 czy członkach LHS Zamość już po tym czasie jeździ ale, ale samochód miał czas na naładowanie się 2 lata co można każdy akumulator naładować bardzo dziękuję za Dziekański rzeczoznawca techniki samochodowej ruchu drogowego polskiego związku Motorowego był państwa i moim gościem zaproszonym formy Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PIERWSZE ŚNIADANIE W TOK-U

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu! A w promocji Black Friday obowiązuje prawdziwe 50% zniżki!

KUP TERAZ 50% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA