REKLAMA

Test: Hyundai - i30 oraz Elantra

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2017-09-14 19:40
Czas trwania:
15:05 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
witamy dzień dobry codzienny magazyn motoryzacyjny w Jacek Balkan Sławek Paruszewski i tam pięknie wtorek dzień testów koreańskiej 2 samochody 2 samochody, z których 1 jest całkiem świeży trzecia generacja hyundaia i 30 pojawią się w tym roku, a drugi może nie jest całkiem świeży, ale to jest samochód, który pojawił się w ogóle na rynku w 19 9 0 roku ta generacja szósta w ubiegłym roku teraz mamy ją po raz kolejny na dłużej, od którego zaczniemy, bo to są oba Rozwiń » samochody 1 klasy kompaktowej z tym, że elantra jest sporo większa też rozwiązać z nim wątpliwego co zmniejsza no to zaczniemy od hyundaia i 3 0, którym już mieliśmy okazję jeździć koniec zimy początek wiosny, ale hojną wersję dostaliśmy na suchej w miasto jest tak, że ja chyba takie samochody grupy najbardziej najcięższa, czyli 1 10 0 z Cracovią w erę powiem, czego nie ma nie ma podgrzewanych foteli, ale nie ma nawigacji nie ma rozbudowanych multimediów w nie ma w ma kamerę cofania, a takim 5 calowy ekran i tamto kamera cofania jest chyba nawet działa Francuz jest mniejszy ekran nie myślę, że 5 cali coś takiego myślę, że podobno to to jest maleństwo daje radę czy tam nie ma to, że tak naprawdę pewnie z kluczy, bo w radzie znalazło się w murach zwykły kluczyk kierownica regulowana w 1 płaszczyźnie zła tapicerka no to mały ZUS to po to, zwykły samochód proszę państwa i to aż miło, dlatego że niestety jest także bierzemy co jest i to co i co dają, a to co dają najczęściej to są takie samochody, które zamykają cennik, a nie otwierają nas stąd m. in. octavia po 1 5 3 po 1 60  000 genialna, ale ktoś ma do tego co jest najchętniej kupowane w Polsce pewnie mniej niż bardziej się ma was, jeżeli chodzi tego hyundaia przynajmniej mojego od niego grożą zaczniemy i trzydziestka auto nie w wersji wyposażenia 1 z podstawowych Classic plus może komfort, ale poczekać to jest pierwszy przypadek, kiedy jeździ hyundaiem trzeciej generacji z tym mniejszym ekranem tak, bo na premierze go nie było mieliśmy kombi w testach w wakacje też nie było był ten ekran taki większy wystający taki kij, który jest zupełnie nową stylizację w hyundaiu parzystości jest wyposażenie tego, że po prostu żal powiedz mi no bo znamy tego hyundaia i 30 o nas pozytywnie zaskoczył po raz kolejny po 5 latach druga generacja była dobra, a teraz jest trzecia tak od pół roku się nią cieszymy czy w takiej najtańszej wersji jest dużo rzeczy, które ci doskwierają czy niema żadnych czy nie wolałby mieć jednak większego ekranu co do niewoli wiesz co to będzie wersja paktu mediom być może też doposażona wersja 5 Kolorowi raz tak to są najważniejsze silnik 1 0 T-GDI o 1 2 0 koni manualna sześciostopniowa myślałam, że 1 40 0 nie 1 0 jedno 1 2 0 koni różnica, jeżeli chodzi o 1 4 1 20 to jest dokładnie 5 000 zł, czyli mamy absolutnie podstawową wersję silnikową 1 4 zaś 6 2  000 albo 1 0 1 2 0 koni 3 cylindry bezpośredni wtrysk benzyny turbosprężarka za 6 7  00 1 5 00 0 więcej zaraz państwu powiem jak to się na osiągi przekłada tutaj mam stół konne auto, które przez przyspiesza od zera do setki w 1 2 i 6 0 sekund 1 2 0 koni przez ile ma zamiar zostać poczekaj od zera do setki w 11 1 sekundy prędkość maksymalna 1 90 w przypadku wersji turbo 1 8 3 w przypadku wersji zwykłej ta różnica ona trochę jest elastyczność wyczuwalna między 1 4, a 1 0 jedno 4 jeździłem i dziś bardzo przyjemnie tym 1 0 turbo zaraz po wymyślić, bo to jest silnik, który my trochę znamy ich tyle, o którym możesz do tej pory to dobre losowanie powiedzenie nie powiedzieliśmy w mniejszych samochodach oni mniejszych samochodach na dziś Azją no właśnie mieliśmy go wstydzić tam zasłabł za głośny za dużo palił wg mnie tak tutaj ten silnik 1 0 jest i to się Dawid czuć on ma bardzo to jest ten sam silnik ma bardzo podobny charakter on jest trochę za głośno, zwłaszcza jak jest zimne, zwłaszcza frakcje dodaje Gazeta nie zdołało jeszcze ze PAK ale kto nie Desire to nie jechać nową natomiast ewidentne to on trochę trykocie trzycylindrowa sprzed 1 0 czy przez sprzed 1 5 lat bardzo pomaga to, że skrzynia jest krótka i sześciobiegowa, dlatego że gdyby to była 5 biegowa skrzynia jeździło się tym samochodem się, że tutaj są bardzo dobrze dobrane biegi dlatego ten to ten mały gwizd, który powoduje to turbina i jakby jeżeli to by była skrzynia pięciobiegowa człowiek, by narzeka, że ma niedostatek mocy, że ten samochód trudno jedzie natomiast tutaj trzeba się do niego prosiaczka przyzwyczaić, ale się przyzwyczaić jest bardzo przyjemnie zużycie paliwa, jeżeli jeździsz z tym silnikiem w sposób mało zmyślne bardzo negatywnie zaskoczy, bo to może być nawet 8 i pół 9 m nasadkę luźno, ale jeżeli zaczniesz tym samochodem trochę współpracować i wrzucisz nawyki n p . z turbo diesla działa zupełnie inaczej większego z mocniejszym go samochodu niemal zupełnie inaczej rozłożone moment obrotowy Enei, by ludzie to naprawdę zupełnie inaczej wygląda to się okaże, że to jest, a łatwe do wypracowania w okolice 5 5 po pół to nie jest zły silnik trzeba dać mu szansę i trzeba się go trochę oswoić nauczyć to jest niesamowite, bo na LTE w dzisiejszych czasach wszystko jest taki wiersz za rok ja, jakby albo dobre albo zła i to jest to nie jest zła to, że nie jest takie dobre 100 % wynika tylko właśnie z tego, że trzeba się do niego dużą skalę zazwyczaj nie trzeba się go nauczyć, a jak to zrobić, ale to zrobiłam powiedziałam tego samochodu po 1 problem z Danią Loew, bo jest zwykły jest prosty jest świetnie wyciszony ma doskonały układ kierowniczy przyjemnie pracującą skrzynię biegów rewelacyjne zawieszenie można sprawnie działającą przy na czas oraz hyundaia też wszystko po wrażenia z dnia sam Arłukowicz, że tutaj akurat ja to jest jakby miał dojrzewała tego słowa wymienia baca, bo już kiedyś o tym, po tej bardzo mówi ale co by to jako szef, a tak dziś przykleiła, ale wiesz co ja bym jednak brały czterocylindrowe kitu, ale nie, dlatego że ta jest słaba czy nie słaba tylko po prostu tamte są lepsze dla mnie nawet turbo 1 4 4 3 1 40 0 koni natomiast wiesz co, bo tutaj konkurencja jeśli chodzi o silniki trzycylindrowe w klasie kompaktowej nie jest byle jaka bo tutaj wg mnie wzorem nadal jest silnik forda 1 0 1 4 1 0 1 2 5 koni, którego na tydzień temu Pesa moim zdaniem PiS są też 1 jak co prawda no ale czy jesteś też jest tak dobra peso było później, ale rzeczywiście się moim zdaniem jest lepszy niż Mrugowski no wiesz oczywiście można, by jeszcze dorzucić przecież 1 5 BMW no ale ale volkswagen już z nowym silnikiem 1 0 6 1 15 natomiast słuchać powiem ci jak to jest mniej z tym jest tym dźwiękiem w hyundaiu, bo ja z kolei możemy do awantury, bo ja z kolei mam diesla land, ale w jego postawie Coppola wprost, że jest jeszcze wersja ja mam wobec, że rozparty rozpatrujemy wersji nie najtańszą w cenniku tylko pasji nie Classic plus tylko komfort 1 40 0 koni 6 8  00 1 0 1 20 koni i 7 3  000 5 00 0 dopłaty i teraz dylemat do tego dodajemy je jeszcze trójkę tylko trójka zamiast 20 koni mamy 1 4 0 koni zamiast 1 1 i pół sekundy do setki mamy 8 9 i dusze to już jest notes czterocylindrowy silnik takoż dziwnie dobrze mogę nową od 1 8 Wiedźmin 2 to mimo wszystko i to już jest zupełnie inny komfort jazdy po brzegi to to jest chyba taka referencyjna i jednostka benzynowa skierują się najchętniej zaprzyjaźnił od razu natomiast sam Hyundai i wykonanie perfekcyjne i jakość perfekcyjna to jest doskonały samochód, który spokojnie stawiamy obok volkswagena golfa forda Fokusa opla astry i wybieramy spośród najlepszych, a ich naprawdę nie wiem czy by mi ręka nie drgnęła wiele razy a, porównując różne aspekty loda samochodu nie ma słabych mnie wiele razy drżała ręka rzeczywiście natomiast Hyundai jest także są bardzo się dokładnie przyjrzeć z ich specyfikacją wejść do kolejnych wersji wyposażenia w środku, bo mnie nie wszystkie kolorystycznie jakościowo odpowiadał n p . te jaśniejsze mniej te troszkę ciemniejszy bardziej tam były jakieś taka wersja brązowe oczy czerwona w środku i sole tonie było takie złe rozwiązanie, bo tuż też masz różne fajne lakiery natomiast w romans z jakim silnikiem elantra właśnie z tą lancą jest tak, że to szósta generacja już, ale piąta 6 lat temu Niemczy pamiętasz była piąta generacja nie woźnej w ogóle doposażyć niech romans od lat jest się kilkaset sztuk rocznie jedynie na przyszły tydzień, ale w tym nie było oby na sedany kompaktowe, a teraz Zobacz mazda trójka w wersji sedan sprzedaje się świat, a jedynie wygląd mazda 6 7 kwietnia kolarz sprzedał 4 4 i pół 1000 rocznie za wysługę lat samochód ten obraz da się, ale że sedany teraz poszły zaczerpnął silną astra oczywiście Azora żonę kiedyś było wszystko było podporządkowane praktyczności, a teraz ludzie mają gdzieś brak wyobraźni pobyć duże samochodowe sław, ale też bagażnik jest zestaw, wierząc w słowo klucz ma te lata, które teraz mamy tu jest dizajn to jest bardzo okrutne słowo rozmawiam z ludźmi, którzy są inne zajmują się rynkiem antykwarycznym, a i narzekają, że meble, które nie mają 1 5 3 1 70 lat są duże ciężkie solidne i przeżyją wszystko dookoła nie sprzedają się tak jak 10 15 lat temu, bo teraz wszyscy chcą mieć stolik zrobiony spa w elantra to się niestety dobrze nie sprzedają, bo jeżeli to jest niecałe 1000 egzemplarzy rocznie to faktycznie zdecydowanie za mało bagażnik wystarczający nie ma co się bać tego bagażnika przede wszystkim samochód jest bardzo ładny to szósta generacja, która się pojawia wzeszłym roku jest od piątej, która też była ładna jeszcze dłuższa od 2 cm szersza od 2 i pół troszkę wyższa rozstaw osi jest spory, bo 2 7 0 samochód nie jest tak długi jak i Honda civic sedan, bo ma 4 5 7 nie jest tak długi jak Skoda octavia ma pokazać, jakim silnikiem musiał to właśnie powiem, jakim silnikiem mama auto i ten silnik troszeczkę musieć chodzić nie zaskoczył Buchta dawno nie jeździłem dieslem 1 6 1 3 6, który wg niej Hyundai jest lepiej wyciszony zobaczyłem KR automat bardzo dobre automaty siedmiostopniowa dwusprzęgłowa AK policzy, że on jest, jeżeli nie lubisz tego dnia charakterystycznego diesla to tu będzie zdenerwowany, bo ten list jest słyszalny w hyundaiu nieswojo, ale Hyundai go tak nie słychać aż się go i 30 albumów no bo mówisz Hyundai ma swojego hyundaia i 3 0 grudnia słychać, by zieloną węża albo Hyundai i 30 rzeczywiście piąta to trzecia generacja lepiej być surowe wyciszone tak niż elantra natomiast ta elantra ma ta siła spokoju w środku jak zresztą większość chuliganów bez wystającego ekranu, czyli tak jak w tym 3 0, które mamy w tej chwili, czyli spokojnie WIG 3 0 wystaje ekran hazardziści alei tablet, ale najtańszym też, a w każdym wystaje, ale no i Sławek nie wie jak ja nie mam każdego, a 1 rok podstawowy tani z 5 i płuca nowym wyświetlaczem podejrzewam, że to jest podstawa co 6 czy Izraela i gotowe plansze pozostał wyświetlacz wbudowany dysk rozdzielczą to się podle 1 z komory silnika uwaga do do Elantry chyba nie jest to coś co by mi bardzo przeszkadzało, ale ze 2 × mi dzieciaka obudziło Ela nic, że centralny zamek bardzo głośno, choć nie zwrócił się tu uwaga jak zamyka się drzwi otwierasz ja też jako odblokowuje też inne jak odblokowuje też po dojechaniu na Miss scania wniosek jest dzisiejszy czas, że to jest taki trochę tak, że to jest takie hałaśliwe bardzo, ale patrzę teraz na ten radio zagra z ekranem Mono to jest Sławku coś co ten pięcio calowy ekran to jest data, a nie czekać to Zobacz tak to wygląda na to jest to lepszy to jestem, więc artysta troszeczkę inaczej natomiast natomiast na premierze 1 , 5 roku jeździłem też z mniejszymi teraz jeździmy z tym mniejszym on jest dla mnie trochę za mało tak jak w ich bowiem zauważyć w tym ponad 2 wersje ekranu i tą malutką i to on trochę większą towar na 3 z podobnie słabo, więc tutaj ten ekran jest rzeczywiście bardzo to wszystko prosto w obsłudze ekran jest faktycznie małe, ale z budowanej to wszystko jest o widzisz tutaj masz Hyundai 30 już zupełnie inaczej w środku wygląda no dobra, ale tak, podsumowując to elantra elantra od przez 1 , 5 roku żadnego szału tutaj w Polsce nie zrobiła to sprzedaż niespecjalnie gościnna szkoda, bo aż szkoda, bo było za sprzedaż sedanów rośnie i tutaj zaciek jest ładnie narysowany przez Talanta jeszcze widział się w kolorze niem mówią w tym też to pomarańczowe, ale też taki przytłumiony pomarańczową talon nie razi w oczy prawda i to jest sympatyczną to tak, a właśnie, podsumowując po raz kolejny w ośrodku, bo już w tym, gdy Alan wreszcie właśnie tylko ceny, podsumowując z 6 2  000 po mszy obejrzą benzynę tak od razu czuł jeśli miałbym do wyboru 1 6 1 2 8 wtrysk wielopunktowy, ale nie bezpośredni kupuje za 6 4 400, a najtańszy diesel może chyba za 7 6 1 40 0 i ogromną zaletą tego diesla jest oszczędność jechałeś do pracy nie było to godziny szczytu nie było to samo centrum, ale przyjechał do pracy to były tam nieco ponad 10 km faktycznie miał bardzo sprzyjający ruch, ale spalił 5 l słuchaj 5 l w mieście normalnej jazdy nie staram się w ogóle oszczędzać bardzo dobry diesel i ty mówisz trzeba adresować trochę trzycylindrowa benzynowa to tu nic nie stosujesz widzisz jakieś 10 mało pali diesel jedno 6 1 3 6, a mówiliśmy o awansie szóstej generacji nie najlepiej wyposażoną wersję zostaliśmy jeśli nie gorzej niż średnio i hyundaiu i 30 też nie najlepiej wyposażona wersja, a jednak daje rady z silnikiem trzycylindrowym, by dalej do całkiem całkiem przyjemny bardzo serdecznie państwu dziękujemy zapraszamy już jutro jutro test długodystansowy m. in. Mitsubishi ASX, a w przyszłym tygodniu minie John Cooper Robert głównie w wersji Clubman i Mercedes międzynarodówka Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Teraz wszystkie pakiety TOK FM Premium 51% taniej!

KUP TERAZ 51% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA