REKLAMA

Wenecja, Toronto, Gdynia: krytycy filmowy o hitach festiwali

Do Zobaczenia
Data emisji:
2017-09-16 18:20
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
31:57 min.
Udostępnij:

Krzysztof Kwiatkowski i Piotr Czerkawski opowiadają o zachwytach i rozczarowaniach festiwalu w Wenecji. Patrycja Wanat dzieli się wspomnieniami z Toronto. Wszyscy zapowiadają Festiwal Filmów Fabularnych w Gdyni.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Wanat dobry wieczór to jest wciąż magazyn filmowy do zobaczenia krytycy filmowi teraz są ze mną w studiu Krzysztof Kwiatkowski jest Piotr Czerkawski dzień dobry w Chinach wielokroć taksy za 2 zawahał androny przy tym wrażenie w studiu, dlatego że Krzysztof jest faktycznie za mną fizycznie w studiu Piotrek państwo słyszycie jest, że we Wrocławiu dlatego jest przez przez telefon, ale marzy o hałas krytycy filmowi, bo krytyka filmowa umarła w latach osiemdziesiątych, ale Rozwiń » polecam audycje sprzed 3 tygodni o krytyce filmowej magazyn filmowy do zobaczenia o krytyce filmowej wcale do takich wniosków nie doszliśmy do przepaści were Sure smart zatrzyma efekt zombie tak, ale my dzisiaj raczej nie będzie rozdać krytyce filmowej, więc w ogóle chce uciąć ten wątek, zanim Góral, zanim zaczniemy, bo nie skończymy na pewno do dziewiętnastej o nim rozmawiać mamy dzisiaj naprawdę garść tematów, bo z 1 strony chciałam zapytać o dysku RM, które oczywiście wchodzi w ten weekend do kin w całej Polsce chciałam was przede wszystkim zapytać o wasze wrażenia Amnesty festiwalu w Wenecji, zwłaszcza że kilka tych filmów, które wy oglądaliście Wenecji również pojawiło się Nets Toronto i możemy to wszystko opowiedzieć o tych filmach, które za niedługo w ogóle trafią do delfiny w całej Polsce Nate trzeci temat to jest oczywiście festiwal filmowy w Gdyni dużo debiutów w tym roku Google dużo filmów w konkursie w tym roku budowa aż 18 z tego co co pamiętam, więc parę słów o tym, ale o tym, opowiadali, że skandal porównywa lnie tak tak tak norm taki jest dalszy jeśli patrzymy o rozstrzał gatunkowy i pokoleniowe też jest dość dość spore w tym roku w Gdyni, ale jak chciałby zatrudnić jako Top Gear już z humorem bracia porównuje do Kanta w Gdyni będzie większy odsetek kobiet reżyserek w konkursie będzie ich emerytur i debiutów w inny, ale o tym o tym za chwilę o tym, będziemy rozmawiać się na tę chwilę no, a chciałabym faktycznie zacząć od wody skłaniają ich od co Rubena Östlunda to jest film, który oczywiście swoją premierę miał na festiwalu w Cannes też, że festiwal w Cannes wygrał my teraz nareszcie możemy go oglądać inne w Polsce wie już nieraz państwu mówiłam o wielu zachętach moich związanych z tym filmem został też w archiwum Radia TOK FM wywiad z Rubenem student do znalezienia ten wywiad spisany można również przeczytać na stronie tokfm grupka PL no a potem jak, gdyby do tego filmu podchodzicie również z tym, iż z tego dystansu kilkumiesięcznego no bo już już trochę wody upłynęło od kiedy ten filmowy oglądaliście przepraszam ja podchodzę do tego wciąż regularnie, bo na ostatnią środę w dyskusję publiczną wysokich obcasów, ale i wtedy po raz trzeci widział rzeczywiście zestawiać z takim, który oglądany po raz kolejny będzie lepszy czy może zmęczy to jednak 2 godziny 2 0 nie to rzeczywiście lubi rosnąć jest piekielnie inteligentnym reżyserem jest reżyserem, który potrafi -li ne po pierwsze, odnaleźć tak jest tylko pakiet VIP czuje się niezręcznie jednak właśnie takie sytuacje, w których wytrąca nas z tej sfery komfortu wtedy, kiedy wydaje nam się, że na razie jesteśmy ludźmi o pewnej kulturze o pewnych wartościach żyjemy w społeczeństwie co ważne, bo zawsze pozostaje bardzo symbolicznym reżyserem w społeczeństwie, które znów osiągnęło pewne wartości poziom Solidarności poziom empatii nagle się okazuje, że wystarczy drobiazg, że wystarczy wejść właśnie poza te sytuacje codzienne oczywiste, które mamy opanowane wyjść poza pewien zbiór powiedziałbym zachowań kurtuazyjnych gestów które, które mamy w małym palcu, aby odkryć jak dużo jest w nas hipokryzji mówi u nas, bo to, zwłaszcza finał w końcu Zachodu, ale tego Zachodu, którym no i jesteśmy albo do czego aspirujemy, bo trochę towarzyskim o problemach świata pierwszego świata do akt, w którym do, którego również aspirujemy, który jest dla nas jakimś wzorem dla mnie te ostre filmy o poczuciu winy nawet właśnie w tym wywiadzie z kostiumem pytam go czy on ma poczucie winy, bo jest biały przystojny bogaty urodził się w tej Szwecji oni z kolei mówił, że w Szwecji oni byli zszokowani parę lat temu jak otwarto granice i nagle pojawili się żebracy na ulicach szwedzkich, czego wcześniej nie było i to było naprawdę duży szok dla całego społeczeństwa była wielka dyskusja co z nimi robić, więc ze rewię, więc myślę, że masz to właśnie zupełną rację, że ten niestety bardzo uniwersalny najgłośniej kilka tych scen, które wybijają zupełnie z SS z my takich oczywistych stwierdzeń, że jesteśmy tacy albo tacy no tak rzec potem Rubena Östlunda czytanie strach atakiem kierownik techniczny jest trochę tak jak w pasie do psychoterapeuty i powiedział, że ten mój kolega ma taki problem nas za dużo pije niż rzeczywiście na ateńskim ma facecie, który jest właściwie lustrzanym odbiciem Rubena Östlunda, czyli czterdziesto kilkuletni spełniony facet z sukcesem obraz obraca się w środowisku artystycznym ma 2 córki z poprzedniego związku, który wychowuje co jakiś czas wydają się, że nigdy nie popełnił w życiu błędów, a jednak jakiegoś powodu wychowuje córki na zmianę ze byłą żoną, a jednak stale się potyka to co się jeszcze powiedzieć, że oglądało się trzeci raz film i tam jest mnóstwo takich drobiazgów, które właściwie są rzuconym gdzieś tam małpy są wagami które, a i fantastycznie dotykają kolejnych tematów, bo przed nim można rozmawiać właśnie w społeczeństwie odpowiedzialność Solidarność empatia w stosunku do biednych, ale też sztuce, która staje się coraz bardziej hermetyczne chce być zaangażowane etyczny wkład w finansowaniu sztuki o promocji sztuki o granicach prowokacji jest właśnie z Chin właściwie, zwłaszcza właśnie mówię mu swoją krew ma wysokie obcasy, zwłaszcza przy dyskusjach to właściwie taki worek bez dna, a nawet o związkach o Piotrze kler no niech on znakomitość lokum i szczerości kogoś takimi miastu rewelacyjnych proboszcz wymogu, by jako osobny krótkometrażówki funkcjonować na ich temat rozmowy głównego bohatera i kochanką po akcie seksualnym, do którego doszło między nimi w takim chaosie, jaki rywal spontaniczność silnik momencie po 1 5 MOL jest naprawdę małym arcydziełem i Bieleckiego rozboju jak kręcić film jednak jego autor przekonuje oczywiście jako Ujma nauczyciel podchodzi do tego filmu odciął uważam, że jest wspaniały portret wszelkich nagród i ma, tyle że dotychczasowi rok Rubena odtąd Bobo chleb to jego twórczość dużym zaciekawieniem od dawna myśląc, że po niż rok wyjaśniło na filmie to ciekawsze coraz bardziej, a prognozy IEA po mieście to już koniec właściwie taki film o kimś nie odkryje uroki ukryto w europejskich wartości tych grup roboczych takim odczytaniem i myśl Błaszczak, a jego aspekt robi duże wrażenie, gdyby to, iż był, bo przed weekendem Michaela Hanekego, gdzie chce on próbował dokonać czegoś podobnego zrealizować czarną komedię właśnie okresie europejskich wartości albo u Hanekego było popowej i myśli go rumba i absolutnie błyskotliwej realizowany w dużym wdziękiem, ale wiecie co Osman mi powiedział Jeklin rozmawia pan do mnie bardzo zaskoczyło osłonki powiedział że wbrew ogłosił jakiś taki monolog pochwalny na temat tego, jaki człowiek jest cudowny i że on tak bardzo wielbi ten człowiek urodzony numer KRS 0 i SLD odgórnie moja filozofia humor jest Allianz Zajdla mówi, ale zrozumiałam, że widać tutaj jedno ewidentnie, że on jednak urodził w Szwecji w Skandynawii, a nie w innej części Europy w Polsce czy nie wiemy no w Rumunii 3 3 czy nawet we Francji, bo on, mówi że w człowieku fascynuje go to Trade and Niezgoda na nic nie nierówność ta Niezgoda na krzywdę drugiego człowieka i że człowiek jak widzisz, że rzezie inny człowiek skrzywdzony to czuje się nieszczęśliwy i że dąży do Dody równości na świecie to mnie, w których to, tyle że bardzo mnie to z jego strony takiego myślenia dawka chętnie opowiadał matce, która była taką właśnie z tego pokolenia najbardziej lewicowych Szwedów bardzo lewicujący, ale też zafascynowana znowu socjologią już nauczycielką w swojej szkole na dzieciach przeprowadzał eksperymenty socjologiczne słynne eksperymenty nasza na temat Konkol formalizmu i właśnie trochę to czucie w tym co mówi ostro, w którym mówi w filmie przez występuje zarówno małpa, jaki człowiek Goryl występują przed naszym MOP człowiek Goryl i ostro mówi, że to dla niego jest najcenniejszym aż do Kopacz otrzymał w człowieku, czyli człowieka, który jeszcze nieskażonych kulturą nie jest skażony tymi wszystkimi hipokryzja ami społecznymi nieskażone cynizmem, który uczy n p. akceptować nierówności właśnie dlatego tam się skojarzyło boja myślę, że tak dziś jest taka wiara że, gdybyśmy dziś odrzucili idealistycznej znów bardzo skandynawska że, gdybyśmy odrzucili to wszystko czym jest oblepia świat Noble piły pewne też ideologię to, że gdzieś się ten stan naturalny jednak będzie piękny, ale wiadomo, że już coś jest talent tak no no wy tych poziomów naprawdę wiele do dyskusji przy przy dysku jest nim otworem blogu i wiersz albo wydaje mi się tak półżartem pół serio to idealna, tyle że po, bo mają łapać się krytykować i to sowicie radykalnie, bo Pence, a film o klubach bardzo mocno się kojarzył Belki na ogół również od ekranu szwedzką teorią miłości tylko bramki jego, gdzie on pokazywał jak i Petryk pierwotnie mecz i po równość czy ulg i indywidualizmu zamieniły się ukryć własną karykaturę czy we własne zaprzeczenie Jaśkowi nic na ten temat rozmawiałem, gdzie on wspominał, że uda miastu bo, choć lin mogłoby ich doczekał się dużego rozgłosu i tego, że kim był przedmiotem bardzo poważnych debat także szwedzkiej telewizji Globo grać u kobiet po to, by było, gdyby powstał film od pół Polka w pełnym miłości Novum problemy mamy problem z krytyką oni z tym wraz z filmami, które pilnują w jaki sposób próbują ten sposób dyskusyjny podchodzić do ronda do naszego społeczeństwa ja lubię, ale zostawmy już ostatnia runda, bo nie mamy aż tyle czasu, żeby cały region sądowi poświęcić tylko ostatnie słowo robi się w razie tylko teoretycznie zostawia mocno dawała wrażenie, że festiwal wenecki jeśli mogę tak już nawiązać z nią wiąże wyraźnie się, że tak wejdziecie słowo Żyd 1 most w brązie barwy Zawiszy o tym, marzyłem właśnie, że gdzieś te osłon też jakoś się, że nawiązuje do festiwalu Venezia przynajmniej kojarzy się z nim, bo to niebyła Wenecja tak jak kiedyś filmów azjatyckich jak poprzedni dyrektor, który był sinologię Mark Miller i kochał filmy azjatyckiej właśnie sprowadza te portrety ludzi, którzy się mijają na co dzień wielkiej Hongkongu to był festiwal absolutnie problemów Europy i Ameryki problemów Zachodu we współczesnym świecie to był festiwal, gdzie rzeczywiście 10 2 0 konkursowych wejście w konkursowych filmów to były filmy o Ameryce lub same lub amerykańskie, gdzie właściwie przyglądaliśmy się mówimy znowu ten świat Zachodu sobie czy wszystkim tym momentom, w którym nasz mit, że upadł, a my gdzieś dlatego się właśnie skojarzyło zasną nie ma są to robił mu z przymrużeniem oka trochę, choć znów zupełnie serio to dominowały filmy bardzo realistyczne natomiast natomiast dziś jakość myślę, że kino bardzo silnie próbuje odpowiedzieć na tę współczesną ideologiczną zawieruchy na Europę, która się staje coraz bardziej nacjonalistycznej prawicowa wyrastamy ciągle ciągle nie rozumiejące jak doszło do tego, dlaczego doszło czy ta odpowiedź jest satysfakcjonująca milczy czy ten festiwal w Wenecji faktycznie dał takie satysfakcjonujące odpowiedzi czy to był dobry festiwal książek Doyle, a do tego, kto powiedział Krzysztof bym się zgodził, ale jednak musiał tłumaczyć, że w moim przekonaniu takie łóżka kilimy i dograł piłkę i grubo po po, których w klasie no bo tak piękną aurę jednak z Bośnią, która tak jak wspomniałem o drugiej jakąś ucieczkę od tych problemów, o których tutaj rozmawialiśmy dlatego jestem trochę tym werdyktem niepocieszony, bo krępowanie koty wszystkie problemy, o których mówiliśmy wybrzmiewają, jakby trochę słabiej błyszczały przykrytej myślę że, jakkolwiek jest to dobry film córka i Szlema od wczoraj otrzymał wiele nominacji kilkoro małych grupkach po jednak ten werdykt ostatecznie trochę zaciemnia obraz tego jak wyglądał jak i po tabletki i jakie tytuły tam powinny powstać u nich mogę poczuć lekki niedosyt miłości empatii, bo tego filmu paradoksalnie, gdy rzeczywiście taki był Tomasz absolutnie rację ja też to czułem, gdy siedział w tej sali, kiedy w sali Casino i na weneckim lido słucham kolejnych laureatów kolejno byli nagradzani reżyserzy właśnie tych filmów bliski rzeczywistości Xavier Legrand dostał 2 nagrody za film Kac studia absolutnie Super realistyczny bardzo wstrząsający i bardzo wstrząsający obraz po kolei aktorstwie mogę im Salt Lake znów bardzo współczesnego społecznego Martin McDonagh zapłacił za scenariusz 3 billboardów za rogiem znikają ich już ktoś w holu chce kogoś innego celu to źle albo jest inaczej to kolejny lokal na kilka chorób i woli znalazła się na końcu na końcowym Guillermo del Toro z kształtem wody ścieków płotek, ale też jeśli mówimy o baśni absolutnie, jakby rzeczywiście nie jest nie jest mój sposób myślenia tak jak ty Piotrze wolałbym wolałbym, żeby gdzieś podsumowaniem tego festiwalu była nagroda dla filmu, który mocno chwyta współczesne problemy, ale sam Guillermo del Toro, mówi że tworzy baśni także dlatego, bo a, gdyby operę współczesną historię to byłoby to studium przypadku rząd chce stworzyć uniwersalną metaforę i w ten sposób się odnieść do współczesności, bo to właśnie przy swojej szlachetności z bardzo gorzka, bo to jest baśń rozgrywa się w latach sześćdziesiątych wczasach zimnej wojny i zimna wojna domowa atmosfera jest w tle w tajnym laboratorium CIA, gdzie nagle agenci trzyma jakieś takiego dziwnego czterokrotnego stwora wielki tubie katują go całymi dniami, próbując nawiązać z nim kontaktu czasu to komunikację osiąga sprzątaczka nie ma sprzątaczka, która po raz pierwszy spojrzy na tego stwora jak na noc w jak na istotę, która może coś myśleć czuć przeżywać na, a i to jest film o rewolcie wykluczonych znaczy to jest trochę taki protest sam Guillermo del Toro procesom, które jak każdy protest Song jest naiwny, ale jednocześnie jestem takie poczucie Niezgoda na to by większość dyktowała warunki i w ogóle normy i wizję świata mniejszości jestem Niezgoda na przemoc na przemoc i to bardzo tu nazwaną bardzo narażone są konkretne konkretna właśnie przemoc białego, jakiego tzw. normalnego faceta to trwa nasz faceta, gdzie nagle mający problemy z tożsamością krypta GI czarnoskóre sprzątaczka nie ma sprzątaczka czy ludzie jakby w na wielu płaszczyznach wykluczeniem wykluczeni, ale nogi w buntują się i zdają no za chwilę wrócimy do do tej rozmowy jeszcze chciałbym parę minut poświęcić Guillermo del Toro etycznie nakazy rośnie w Toronto ten film zobaczyć i bez oczarował mnie jak bardzo wszystkich, którzy siedzą na sali oglądają filmy Guillermo del Toro ono jednak mam prowadzi inny typ baśnie opowiadać okrutną baśń taką baśnie braci Grimm prawda nie żyje Andersem potrafi pięknie opowiadać, ale o tym, że chwilę powiem troszeczkę więcej krytycy filmowi Krzysztof Kwiatkowski Piotr Czerkawski są one ze mną studia za chwilę wracamy to jest wciąż magazyn filmowy minę do zobaczenia krytycy filmowi są dzisiaj moimi gośćmi Krzysztof Kwiatkowski Piotr Czerkawski Piotr z Wrocławia Krzysztof ze studia w Warszawie rozmawiamy dzisiaj trochę o tym co robi co oglądaliśmy na festiwalu w Wenecji niedawno zakończonym co nam było na festiwalu w Toronto, który kończy się dopiero w ten Anna w ten weekend te filmy trochę tak się też mieszając twórcy dużo, zwłaszcza w tym roku dużo twórców pojechało do Wenecji, a później przyjechało do Toronto i po pokazywało tam swoje firmy i my powiedzieliśmy parę słów o tym, zwycięzcy, czyli o Guillermo del Toro kształt wody piękna baśń niedługo wejdzie do wody również do polskich ekip gorąco państwu Annę polecam wiąże się jeszcze to ja oddałabym głos, bo my też się rozdaliśmy na temat oceny tego filmu Anny jeszcze ty masz taką szansę teraz jeśli chcesz nie skorzysta rozsądniej oczywiście obok nich trudno o tym filmie mówili niezręcznie się go krytykuje, bo to naprawić tylko lubię to duże i pędziłem od bramki, ale ja od ciągłego wysiłku również po tak głębokich poruszają lub jeśli dostaję pisma Elle nas o to ile aut dlatego ich sprawnego reżysera o albo po Puchar Polski przede wszystkim jak próba sił po porodzie to jako koszty ich być Super chłopaka ukradła im hilux ambon i coś Larsa von Triera obok czy nawet Andrzeja Łapickiego po przed 1 i żaba Piero i Veneto, a także na pewno del Toro potwierdził, że jest bardzo oryginalnym reżyserem, że warto śledzić jego ścieżkę, bo niekoniecznie potrzebował do tego złotego lwa na powiedzcie mi parę słów o wspomnianych przez nas o wspomnianym przez boskim 3 billboardy za Ebbing Missouri, bo to jest film, którym było głośno w Wenecji ja nie zdążyłam go niestety obejrzeć jestem bardzo ciekawa on ponoć Higgs czuł kochany krytyków filmowych i anglistyki film właśnie, na który wszyscy liczyli, że to on wyjedzie ze złotym Lwem od rat równych ratach takich firm, które spełniają niedoścignione marzenie pewnej części kinomanów takich sztuczek i Porto w latach dziewięćdziesiątych po lekkim tylko jeśli po zdobywali boja odbicie 1 z Romy takiej o humor absurdalny, bo to błyskotliwy oparty na dialogach i LO kręcili Soła Łęki ranki o drugi rok jest wyczucie groteski charakterystyczne dla braci Coen i powoli krok po właściwej stylistycznej wrażliwość łączy po to, wspaniałe żywioły odszukał mimo to je tej opowieści o pióro wręcz greckiej tragedii pytają się pod jego pokolenia odpowiedź na te problemy uczono ich poparli, bo od jego batutą działał na końcu co to za historię Krzysztof historię kobiety, które straciła córkę córka została zgwałcona zamordowana mijały kolejne miesiące i w pewnym sensie już się w rozpaczy nie wytrzymuje bezczynności policji i własnej bezradności tego, że świat cały czas twarze to życie małego miasteczka toczy się tak jak toczyło, gdy cały czas nie rozwikłana nawet jeszcze nikt już nie zajmuje się sprawą sprawą jej zgwałconej zamordowanej córki, więc wykupuje 3 billboardy właśnie przy wjeździe do miasta, na których wytyka policji każe nikt nie kiwnął palcem adresując właśnie szeryfa bezpośrednio, zwracając się z 1 z Bordeaux przebywało, by świetna rola fantasy Joanna Szczęsna ignoranta to też świetna rola gigahercom ni KE to w sumie 6 takich brunetka na festiwalu film z borowikami Georga Clooneya, który był krytyką właśnie taki hipokryzji rasizmu, który gdzieś tam UR w latach 5 3 zryw, który gdzieś tam płynie pod c fasadą i mini ukrywa się w zwyczajnych domkach jednorodzinnych właśnie sobór jak na amerykańskich przedmieściach tylko, że reklamy skończył swoją krytykę NASA w tym, że w tym momencie zaczynamy w domach, ponieważ on właśnie to co mówił Piotr szansą niesamowicie zabawnej czeka inteligentne dialogi, które właśnie odkrywają wszystko to co te małe miasteczko ukrywa, czyli właśnie znów rasizm nietolerancję, ale i całą masę nierozliczonych problemów, a jednocześnie można było idzie dalej pokazuje, że każdy z tych bohaterów, których jako widzowie już tak łatwo oceniliśmy właśnie wydaliśmy na nich wyroki ma swoją drugą stronę, że każdy Seko złamany, że każdy ma własne rysy, że każdy nie tylko krzywdzi, ale też był skrzywdzony albo odwrotnie nie tylko skrzywdzony, ale też krzywdził w gruncie rzeczy są w tym raz jeszcze, bo któż nie chce być zabawny film staje się bardzo ostrą krytyką społeczeństwa krytyka społeczeństwa patriarchalnego, który właściwie nikt się nie mieści, bo te wzory wolności niezależności, które wzięły się gdzieś jeszcze pewnie zła starano to zresztą mówię klasycznego norma że, szukając wzorców dla swej bohaterki oglądała filmy z Johnem Waynem, że po to, społeczeństwo po prostu wypiera z wrażliwości no, a największe rozczarowania w takim razie Darrena Aronofsky i matka Lwów ten kraj po Piotrze albo ma pewność siebie, że jestem śmiech na luz Blues Band, a pętlą na przedmieściach u takich połączonymi spełnionym arcydziełem audytor może przed nim chrztu, który miał taką sieć kin Shrek reporter autor konsekwentnie myślę, że go od jego propagował barona Pierre, a ma ona komedia o ład i rur lub sprzecznego Roma ma Polańskiego o lęku przed ich, o którym przed wtargnięciem, w jakich sił wewnętrznych i nasze życie, bo po koniec i dopiero ma wyraźny aromat i prosili o kontrolę nad fabułą przychodzi taki wymiar nie dowierzałem Broker i ich także nie jest to film uda oby wały nie dołączyłem do liczby, które rzeczywiście rozległy się czegoś gromko ogłaszali Puchar myśmy się zastanawiać co rusz gwizdał tak bardzo zdziwiło nie umiałem gwizdać z nami prezes Buczek całe listy ważnych czasem przechodzą koło stadionu Legii ma być może mnie ktoś przygarnie na przemian, ale jakoś nie chcą mnie przygarnąć halny nie buczał nie gwizdał, chociaż chętnie rzeczywiście bym Edwardem Kennedym to robił, gdyby wyrażał mojej naturze, ale rzeczywiście mnie ten film bardzo zdenerwował się strasznie nie podobało i mam wrażenie to, o czym mówi Piotr Anchim dziś zaczyna się gdzieś tam jak tak takie filmy Polańskiego gdzieś chłodno w realiach albo Netflix kina przyszło tu jest mnóstwo graczy Janowskich odwołuje do tez bardzo osobnych inaczej to nie to film, który wybił Baranowski wreszcie tworzy karnawał różnych nawiązań do oddała do wielkich kina natomiast mogliśmy się zaczyna od realistycznej sytuacji, ale bardzo szybko ją kupić bardzo szybko tam otwiera się podłoga zaczyna krwawić bardzo szybko tam jakby już na horror staje się mechaniczne natomiast co mnie drażniło najbardziej tak mówię po jakimś czasie spokojnie, ale rzeczywiście nota rozbuchana wizja, gdzie nagle staje się parafrazą Ewangelii i nagle przez ekran pojawiają się postacie symbolizujące wszystkie problemy świata, które ten artysta o dzikim rozbuchanym ego nagle bierze pod swoje artystyczne skrzydła tak samo strajk zmiata wszystko co jest mu bliskie i gdzie jeszcze niemal pożera lub metaforycznie rzecz nie do końca kobietę kobietę, która wstrząsnęła okropna postać kobieca, która chodzi głównie po domu i kiedy kolejne oferty oraz, że Ferenc chce, a operator stale zresztą kadru je, podkreślając jej biust jego prawo jest, ale znaczenie w loży dawali się wybitnie nie podobało bardzo szanuję bardzo pod każdym z graczy wydaje się to obraźliwe zarówno wizja kobiety zarówno w rozwój sztuki, która właściwie nie służy niczemu poza tym mega artysty, który staje się to mesjaszem i PZU opisanego w napisach po co cenne teraz w Wenecji były filmy angielski też filmy muzyczne też z angielskimi napisami wielką literą, więc rzeczywiście ta rozbuchana narcystyczna wyobraźnia no to mnie strasznie strasznie odrzuciła, ale jeśli już mogę też z dystansu powiedzieć też zastanawiał się aktów rozmawiałem z znały na siedzibę na festiwale czytali recenzję rzeczywiście nieuczciwy zauważył, że miał zupełnie inne recenzje w anglojęzycznej prasie czy w ogóle anglosaski zupełnie inne w bok Europa właściwie w całości zje na ten film z Deutsche Zeitung Frankfurter Allgemeine PiS Corriere della sera wszystkie krytycy tych tytułów nazwali to w Chinach i raj kina z Nojego i 2 lat nasza inż. Orłowskiego lub kromkę chleba i HR Lu ba na krytyce właściwie większości europejskich TUW nazwali ten film błazenadą i wielką głupotą podczas gdy odrzuci się miał niezłe recenzje w amerykańskiej prasie też brytyjski być może to jest kwestia tradycji też horroru, w którym ta jest silniejsze dla mnie największym rozczarowaniem nie wiem czy Wenecji był ten film w ale to był nowy film 1 z moich ukochanych reżyserów i to był nowy film Sebastiana Lelio, gdy sobie, więc widziałam to był ostatni mój film Festival w Toronto i płotach kilkukrotnym Heraklit niemalże Rusłan tak rozczarowana głęboko ten w tym filmem i był pierwszy anglojęzyczny film Sebastiana Lelio i błagam jeśli nas słucha pewnie nie niech wróci hańbę Ameryki Południowej, bo niedługo w październiku do kin wejdzie film, który uwielbiam, czyli fantastyczna kobieta lat był gorąco ten film polecam ale gdy sobie, więc absolutnie absolutnie nic tak od czapy w pewnym momencie to cała fabuła innemu, gdy taka fabuła Anna steka historia kobiety, która wraca na pogrzeb swojego ojca do bardzo ortodoksyjnej rodziny żydowskiej ona w zasadzie uciekła z tego domu do nowego Jorku i tam jest wziętą fotograf koni nagle przyjeżdża znowu do tej ortodoksyjnych rodzinę, więc w ogóle bardzo fajne baby bardzo fajny pomysł na ten film, bo tam jest oczywiście nie akceptowana przez przez ten ortodoksyjny rodzinne wszyscy mają ich zasłużona tego co zostawiła była jedyną córką i wyjechała robić swoją karierę fotografki Annie, więc wszystko w ogóle Super fajnie, ale jest tak bardzo źle to zagrany wyreżyserowany i napis talerz naprawdę aż 8 aż byłam zszokowana, że rzeczywiście trochę przerosło kluczową tylko 1 arboretum kupie dotychczasowe filmy Sebastiana Lelio cały ruch w podmiocie tych nowych dziełach twórców, których to niby to bardzo krytykowano również internet, czyli co chwila była i określić co on dokonany pierwszy po użyciu, a byli już od tej mniejszości, która powód śmierci reżysera broni jak pięknie gra toczy się spór to ja mam mieszane uczucia mam wrażenie, że liczy, że ten z kim się rozpada i tak, ale ale, ale to, o czym pewnie zaraz powieści ten obraz młodości i też seksualność, zwłaszcza pierwsze godziny tego filmu jak zawsze też zrobił 3 godziny filmu niech ktoś powiedział, że tak trzeba przy tym tak ten należy oczywiście na czym tak na to tato tato to jest bardzo imponujący i myślę, że pan ewentualność źle kończy pogodzili ona od pierwszej, bo to ich pełną ofertę Orzeł zrobiony z taką dużą dawką po moście kultury, którą każdy walczył zaciekle przed tą jego proteście przeciągały ale by widzimy, że dopiął swego pamiętnika wykręciła numer nagrody Kopeć, która pod takim rynku pół godziny niestety nie ma się im prostszy i dba o żadnych kompromisów i to imponuje obliguje ich aż ktoś jeszcze to bardzo rzadko było podkreślono, że dość powierzchownych jednak myśleć o rocznym jak tego klubu, a mianowicie pierwszy finał to jakby ich spadkobiercą tradycji oświeceniowej, która była tak, że dla niego ważna okazuje się tu pole od piątku w imieniu, których mogli ich jako Polonią do gry i kary nieuchronnej konfrontacji ich pojedynku od 1 strony, a z drugiej właśnie po przypomniała, że Kliczko po ewentualnym litość to i potęguje toż to wyciąga plik ten obraz relacji międzyludzkich Biecz UKS Pigża i jednocześnie, że postuluje on, który jej bardzo gorzki myślę, że taką ambiwalencję i trudno grać na ekranie w sposób przekonujący jemu się u dołu i chociażby dlatego uważam, że mamy do czynienia z kim chciałby sporego kalibru słać zostały nam 2 minuty, żeby opowiedzieć o festiwalu w Gdyni nie wiem jak to zrobicie no ale to wasza wina rozkłada listy się na inne tematy, więc krótko was zapytam na koniec, jakie oczekiwania, bo pewnie więcej będziemy rozmawiać wtedy, kiedy te filmy zobaczymy w tym roku tak powiedzieć na początku dużo filmów w konkursie dużo debiutów oczekiwania duże Krzysztof bardzo czekam rzeczywiście na debiuty to przesłaniać dużo debiutów zeszły rok do nich należał w tym roku też, że filmy i nazwiska reżyserów, których już się mówi Piotr Domalewski Paweł Maślona Jagoda Szelc Jakub pączek co reżyserzy, którzy pokażą swoją wizję świata bardzo jestem ciekaw przy okazji cieszy się, że są też w konkursie mistrzowie jak Agnieszka Holland czy Joanna Kos-Krauze i ostatni dzień, w którym pracował Krzysztof Krauze ptaki śpiewają w Kigali Piotr jak i okryli go oczywiście w dużej mierze się ludziom, zwłaszcza ten debiut, jakoby wszelkiego takie kino podobno Gruper ogrywają się surrealizmem, do którego polskie kino ciągle ma słabość popytu bali się opiekują się Olek jeszcze chciałbym zwrócić uwagę na mokrych film Urszuli Antoniak, czyli reżyserki Porto i kołowej, która świetnie zadebiutowała filmem i usługi PKO bank i jej kariera miała różne dodatki obawia się kłopoty produkcyjne i Rosji, a film o większy słowami opowiadają trudno było o problemach współczesności gdzieś tam źle o kryzysie migracyjnym, a także kim podobno bardzo intymny i ekologiczne również pokazany najpier w w Toronto później w konkursie upchnąć proboszczem tuż po Gdyni, więc mam nadzieję, że to on dobry prognostyk i które świadczą o tym, że Ula Antoniak wróciła do formy od debiutu spadła ona tylko oni dla nas widziałam dodajmy, że San Sebastian jest miejscem jest, ale nie są najlepsze restauracje świata największe zagęszczenie gwiazdek myślał w zupełnie inaczej niż w Toronto realne już niemal od Boga ja już działa bardzo gorąco faktycznie ten film polecam wywiad z Ula Antoniak w archiwum Radia TOK FM w środę miałyśmy okazję porozmawiać o kulturze osobistej, więc również do tego wywiadu państwa odsyłam no cóż dziękuję wam bardzo on Krzysztof Kwiatkowski Piotr Czerkawski my w Dzierzgoniu słyszymy się właśnie z Gdyni festiwalu filmowego ziem polskich festiwalach filmów fabularnych od poniedziałku rozpoczyna codzienne relacje od wtorku aż do soboty włącznie gorąco państwa zapraszam oczywiście porucznik dziewiętnastej, czyli zmieniona godzina kultury osobistej Patrycja Wanat dzisiaj już dziękuję do usłyszenia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: DO ZOBACZENIA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu! A w promocji Black Friday obowiązuje prawdziwe 50% zniżki!

KUP TERAZ 50% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA