REKLAMA

Skąd się biorą korki w Warszawie? Cezary Łasiczka rozmawia z dr. inż. Tomaszem Dybiczem

Studio Plac
Data emisji:
2017-09-19 10:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
27:48 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Cezary łasiczka dla studio plac państwa moim gościem jest dr inż. Tomasz Dybicz czy zespół inżynierii komunikacyjnej wydział inżynierii lądowej Politechniki warszawskiej dzień dobry witam serdecznie panie doktorze będzie dobry panie redaktorze, że nowe państwo na pewno wszyscy, którzy mieszkają w dużych miastach szczególnie w Warszawie zauważyli, że są takie, że co najmniej 2 momenty właściciel gruntu jest więcej, ale możemy być pewni 2 momentów wciągu dnia, Rozwiń » kiedy nie chcemy wychodzić z pracy HBO z domu, czyli to jest ten moment z porannych korków i popołudniowych korków wiadomo, że Niemiec od siódmej do dziewiątej zajmie nam dojazd do pracy w 2 3 3 × dłużej, niż kiedy konkurs nie ma i podobnie z powrotami do dochodzą jeszcze wydarzenia specjalne tak jak n p. deszcz albo śnieg to też są momenty, które z jakiegoś powodu parali paraliżują naszą zdolność do poruszania się czy też może sprawnego poruszania się tam morze utrudniają lub utrudnia ich od wieczność, bo pytanie brzmi czy odłącza się pojawił korki to prawie natychmiast po pojawiło się pytania czy mu czy musiało do tego dojść czy musi tak być czy uda się coś zrobić pewnie takie rozwiązania, które się pojawiały na początku bardzo proste skoro mamy 2 pasy są korki to wybudujemy 3 pasy to na pewno będzie luźniej zbudowaliśmy 3 pasy wciąż są korki no to może za mało spróbujmy 4 pasy to wystarczy spojrzeć na miasta, gdzie tych pasów jest kilka czy kilkanaście w każdą stronę mnie, żeby przekonać się, że poszerzanie tak czy dodawanie pasów jezdni inny niespecjalnie rozwiązuje problem korków, ale być może na ratunek może przyjść nam nauka ma oczywiście nauka zawsze można przyjść na na ratunek naraz musimy sobie dobrze postawić pytanie czy jaki jakie faksem odzyskać, bo jak pan redaktor zauważył takie proste, a podejście i warzy w zakotłowało się na to wybudujemy jakiś czas znaleźć nie przyniosło rozwiązań inie masz pytanie, dlaczego nie przyniosło to właśnie dzień analizujących zachowania mieszkańców, bo tak w sumie przy przyczyna tak naprawdę, żeby rozpoznać silny i tak się przemieszczamy, dlaczego w sejmie w korkach właśnie leży w naszych zachowaniach co coś co się takiego dzieje, że w ulica okazują się, że mają za małą przepustowość Sejm w korku w najmniej nerw okazało się, że kiedy mamy korektę występuje takie zjawisko, które się nazywa stłumiony popyt to znaczy, że inna korzystna, a ochotę na przejechanie daną drogą pocztową z kilkoma drogami tak czy w ogóle ich jak mamy szczyt polany dużym mieście nad można powiedzieć, że w ogóle ochotę nam się w oczy, żeby przyjechać do pracy dachowa jest także tak duża, że od PL lub gdy sąd korkiem, jakby ta chata zostaje w ten sposób stłumiono tak się mówiło takim słabym popycie to znaczy, że te strumienie to znaczy, że wybieramy może 1 godzinę wyjeżdżam wcześniej o opóźnieniach ktoś może albo może radzimy sobie jednak namawiamy szefa, że dziś z Niemiec to może było pracować w domu jest to pewien procent i teraz okazuje się, że jak wybudujemy nowy pas ruchu czy większą przepustowość to efekt ten niezrealizowane ten pobyt w torze, który właśnie ja bym szukał możliwości to tutaj zrobić, żeby jechać w korku nagle okazuje się, że może przejechać, ale zdążył jeszcze inni takiej, jaka jest sytuacja się powtarza znowu mamy korek więc, żeby pensum, ale popyt występuje w dalszym ciągu tak tak tak szaro woli to jest właśnie amerykańskie miasta, gdzie mamy powielać pasów ruchu, które są następca korkowa na dowód taki przykład, że jakby ucieczka to strona nie nie jest ucieczką tak naprawdę tylko o pogrążają się w poziomie 6 w Trzebieży specyficznym miastem, ale to ten, kto może nie jest wyjątkowym ale, ale na pewno sprawy w Warszawie nie polepszają nie do końca dobrze zaplanowane drogi dojazdowej i oczywiście można pozostać bez komentarzy powiedzieć no są złe już, ale na część tych dróg dojazdowych czy w ogóle komunikacji przez Warszawę do jest czy wynika może z historii Warszawy tak różnego rodzaju linii obrony linie kolejowe, które przecinały takie czy owak szlaki i czasami państwo jest sąd w Warszawie zauważa, że jedziemy sobie prosto i wszystko wskazuje na to właśnie ta ulica powinna biec prosto gdzieś tam nie wiem do Radomia Krakowa Gdańska czy Bóg wie, gdzie jeszcze Atu nagle skręcamy w lewo potem wprawo potem wprawo i znowu wprost Sejm jak to dlaczego przerwy w trzeba było dopuścić prosto no dlatego tutaj co ma już do podręczników historii, dlaczego tak jest, ale ta nie była zła Wola drogowców, tak więc na pewno chętnie jednak, że to są powody historyczne z drugiej strony mamy też już właściwie poza Warszawą różne podwarszawskiej miejscowości, gdzie były n p. dwupasmówki tak jak dobudowano dodatkowy pas świetnie 3 pasy to lepiej niż 2 pod warunkiem, że są 3 pasami od punktu do punktu, by zachować, kiedy nie są 3 pasami podnosi zwężają do 2 pasów Noto mamy podarunek efekt tzw. -li Nena AB pierwszy korek także na pewno Telekomunikacja Anny w taki sposób czy to trakcji linia jest nie nie ułatwiają sprawy natomiast co może zrobić czy są naukowiec inżynier patrząc na korki myśli sobie mam rozwiązanie ma złoty środek bramki Sergiusza tych państwa zmarli z takiego złotego środka nie ma, bo w Jadarze my musimy się trochę nauczyć się, że z korkami tak, bo mam wobec PFRON naszego zachowania naszego stylu życia jak pojawiają się 8 propozycje, które akurat większość kierowców krytykuje chociażby jak nasza wprowadzenie płatnego parkowania wprowadzenie opozycja z centrum tak co to samo, że rozwiązania, które właśnie służy m. in. zmniejszenie zatłoczenia w mieście ani z powodzeniem są stosowane w innych miastach się sprawdzają teraz są u nas od razu wywołują agresję można powiedzieć tak nasi dziennikarze bardzo często krytykują tego typu rozwiązania, więc cel i Stacha zamknięte koło, bo jakoś do dziś nie da się poprzez budowę infrastruktury małej infrastruktury poprawić sytuacji na dłuższą metę musimy kupować nasze zachowania, a właśnie taki sposób wpływa na zachowaniach m. in . poprzez to, że zachęcamy mieszkańców do przesiadki na komunikację zbiorową, zawierając jest n p. c części pasów dla samochodów wcześniej czy, wydzielając bus pasy, budując torowisko tramwajowe z metra n p. tak w tej chwili okazuje się czasami za mało także, że kierowcy mimo tego, że komunikacja zbiorowa się cały czas poprawiamy mają oni już są przywiązani do swoich samochodów, więc zależy i był właśnie podniesienie tej opłaty za korzystanie z samochodu w Krośnie lub opłaty w dłoniach agresję taką siłą głosu nie są przesiadać się w innych lasach wozić volvo, bo pewnie, że samochody to nie jest tania zabawa no bo oprócz tego, że mamy inny benzynę ropę czy gaz i ubezpieczenie olej i t d. tak dalej no to właśnie jeszcze parkowanie naprawy przeglądy i w sumie to druga zabawa więc, że ktoś mówi dobrze też droga zabawa, a będzie jeszcze drożej wójtowi akt agresji, ale właśnie do opłat za parkowanie jak popatrzymy na stosunki z innymi kosztami tez tak naprawdę to niewielki koszt taka jak najbardziej nas boli tak mu nie zwracamy uwagę na to, że ten samochód traci na wartości są naprawy, że z ubezpieczenia, ale boli nas, że musimy zapłacić 2 czy 3 zł za parkowanie i to wkrótce już więcej czasu być może wkrótce więcej to jest to pokazuje, że to działa wojewoda zdaniem jako opłata potrafi albo kogoś zachęcić do jazdy samochodem albo włączenie go agresji, ale dom to jest świetne narzędzie polityki tak bo, która wpływa właśnie na poziom korków no bo nadal wybierają się różne miejsca co nie, chcąc odliczam sobie koszty czy pojechać taksówką taksówkami będzie kosztowała x czy podjechać alternatywnymi formami taksówkowy mi będzie nas kosztował trochę mniej co nam daje to, że będzie mi samochód tak no dobrze mogę szybko wrócić do domu nowa się szybko, jeżeli to jest powrót z jakiegoś wydarzenia sportowego czy rozrywkowego no to się o szybkim powrocie nie ma mowy bo zanim wyjedziemy z parkingu, że jest 10 samochodów i przejdziemy się przez ulica Rataj minął 2 godziny, więc może lepiej winny sposób, jeżeli teraz okaże się, że nie uzna za parkowanie, które n p. już nie jest przy tym jest olej w powietrze, gdyby nie było darmowe po godzinie osiemnastej tylko trzeba było płacić nasza trzeba było płacić 9 zł za godzinę po to, wyprawa do kina teatru czy do opery nagle kosztuje więcej i strat lepiej jest taniej pojechać komunikacją miejską czy też jakimiś innymi formami my tak szybko wymienił niż jechać samochodem przebijać przez korki w tej FT jeszcze zapłacić jak za zboża, a też gra bardzo skomplikowany proces podejmowania decyzji ja mam taką analogię, o czym myślałam z syndromem dosyć dużo na ten temat nic im zarazem jako analogię z papierosami w PŚ w tej chwili dla nas jest normą także nie można palić w restauracjach na przystankach nawet dalej bale zajęte przepisy weszły to jaki był opór obalać mity i palacze nawet nie palacze wszyscy protestowali, że to będzie katastrofa czystki restauracji upadną właśnie, niemniej przychodzi czekać tak dalej tak w momencie, kiedy nawet, gdyby pojawiały się takie argumenty na rzecz przecież palenie szkodzi wszystkim, którzy są w otoczeniu tak czy restauracji pracownika trwać dalej, bo taki odwoływanie się do mojego sumienia, ale takiego racjonalnego wyboru, że może jednak nie wprowadzajmy zasad i wprowadzamy reguła może po prostu użytkownicy sami tak jakby zrozumieją, że rzeź tak nie powinno się robić my się okazuje, że nie jest takie realnym, jaki prowadzimy twardych przepisów to czasami nie dostrzegamy w nim nie dostrzegam, że ta w rzeczywistości przyniesie nam poprawę taki jak kiedyś sąsiadów są wszak wsiadł do samochodu jedzie samochodem ja też się do nowego samochodu nic, że jeżeli wprowadzimy twarde przepisy tak, by Jacka opata dosyć wysoka wzięcie w dosyć wysoki wysoko wyceniony przez docentem to rzeczywiście będzie oddziaływała nasze zachowania wtedy te korki mają szansę być mniejszy, bo aż stanęliśmy sąsiad przestanie jeździć i wspólnie zaczniemy się nakręcać pojawiają się inne prace świecie pojawiają się różne rozwiązania takie jak teraz to właśnie czy zakaz wjazdu samochodów do centrum oprócz mieszkańców czy też alternatywne wjazdy i Anny w różne strefy, czyli samochody w dni parzyste rejestracja zakończony na parze z te niekorzystne numery rotują i t d. czy też właśnie kich podwyższone opłaty za wjazd do centrum i t d . i t d. myślę także w Warszawie pojawiały się może nie jeszcze takie przepisy natomiast oczy rowery miejskie to jest ze sposobów potrzebujesz szybko przemieścić z punktu ADO punktu obrad proszę bardzo się one na rower, ale i małe takich miejsc, w których nie ma tych stacji woda niedawno pojawił się skutery, więc jeżeli ktoś nie chce pedałować NATO może pojechać skuterem my też od od niedawna chyba pojawiła się oferta takich samochodów, które właśnie można wziąć to nie jest w czasie wciąż wyższych jest mało i nie wszędzie są, ale takie są zawsze początki każdego biznesu to że, zanim stanie się popularny to jednak realne na początku sierpnia był ośrodek już punktu wystartować także może możemy używać samochodu, ale właśnie nie musi używać opakowanie wierzymy w punktach przeszły do punktu, by idziemy dalej na taktykę, że jak popatrzymy na strukturę korków to w niemal na mecze tak jak pan Rafał Słomiana najwięcej korków mamy nad drogami dojazdowymi doc. Maciej trudno sobie wyobrazić, że rower publiczny rozwiązano to sytuację, bo one wykorzystywane w takim momencie, że zespół Behemoth to był samobój metrem tak mam kawałek, żeby dać nauczania do pracy to właśnie korzystam z tego roweru, ale większą część podróży muszę sobie w tym zorganizować inny sposób to samo właśnie ze skuterami uważać, żeby się poruszamy w obszarze centrum to wysoka ale jakby nie ten ruch powoduje korki ten ruch, który powodowany przez korki testerów dojazdowy z domu do pracy i to co ostatnia gospoda zaczął alarmować nasze wszystkie miasta zaczęły się wyróżniać natomiast sumptem przyrost następuje po co pod miejscowościami tracili właśnie nakręcamy tak naprawdę spirala korków w przyszłości, bo w robotniczym w te wszystkie osoby, które się wyprowadzają pod miasto, a bardzo często jest tak że, szukając tańszych terenów decydują się na kupno mieszkania działki inni czy domu właśnie w obszarach, gdzie nie ma transportu zbiorowego i naturalnie można korzystać trzeba musieli korzystać z powolną zmuszeni korzystać z samochodu z psem to tylko typowe rozwiązania typu rower publiczny skuter publiczne czy dam rota 1 z wynajmowania same wychodzić one są jak najbardziej dobre dobrymi rozwiązaniami natomiast na nas nie uchronią przed korkami, a co mówią nasze korki czy, analizując korki, czego możemy się dowiedzieć być może coś na temat naszych czynności w stosunku do innych tak zdaje się nam nasi kierowcy nie są zbyt uprzejmi dla siebie nic tu można zaś Peter Weir różnego rodzaju socjologicznym pytania mówilibyśmy o syna Damiana Janiaka naukowiec pana korki interesują, jakie aspekty korków pana najbardziej interesują mnie najbardziej interesuje przepustowość, a Bordeaux Lens 1 i dla tych samochodów może przejechać się w ścieku są tym, żeby nie powstawało korków jest to okazuje się, że ten sam czas, że nie odkryto obszar z tym bardzo dużo nowych tory się pojawia w zmieniają się m. in. nasze zachowania właśnie Nana na drogach jest zima z różnymi osobami z różnym poziomem agresywności to bardzo mocno wpływa na to maksymalną liczbę samochodów, która przyjeżdża bez korków w, czyli to, o czym pan mówi, czyli wydawało się takie miękkie raczej socjologiczne pojęcie jak właśnie agresja zacznie zły nastrój czy właśnie znowu jakaś gwałtowna za kierownicą przekłada się na bardzo precyzyjne naukowe dane jak przepustowość tak tak zdecydowanie tak głośno i mięsa agresji na drodze to można powiedzieć, że mniejszą przepustowość dróg, a jak się mierzy przepustowość, bo wydawałoby się, że to jest sprawa jest prostota, a mnie jakiś odcinek szerokość pasa może być dobrze no to, jeżeli będą jechały z prędkością 40 km / h to tym pasem przyjedzie w odcinku czasowym tyle, a w tym tyle w tym tyle w sumie mamy taką sprawą są związane oraz sytuacja jest chyba nie skomplikowana, bo jeżeli chodzi o prosty odcinek to niema niema problemu, ale nawet takich prostych odcinków rano bardzo niewiele od 12 7 jest zaburzony przez skrzyżowania poprzez sygnalizacja świetlna, ale nawet 3 na drogach szybkiego ruchu mamy węzłów tak też mają przewężenia i zasady w Warszawie w tej chwili najwięcej korków czynem najdłuższe korki występują na naszych trasach obwodowych tak ważna na trasy na trasie armii krajowej na moście Grota-Roweckiego tam same notorycznie każdego dnia ma bardzo drogie, a korki, ale czy to znaczy, że ta przepustowość jest niewystarczające czy właśnie ona byłaby czy mogłaby być wystarczająca, ale właśnie światła, ale właśnie agresja ta akurat nie mamy się od jedno właśnie to jest przykład, dlaczego o tym, mowy, bo bardzo często można się spotkać z takimi opiniami, że można skonstruować różnego rodzaju algorytmy i dano nam się bardzo płynnie nawiasem ten przykład korków na trasach ekspresowych pokazuje, że tam nie mamy żadnych świateł więc, jaki tutaj możemy się z stosować algorytmy praktycznie jesteśmy w stanie tak to totalne jest wzmożony popyt czy tartak tak duża liczba samochodów, która tam się pojawia wystarczy jakiś mały incydent w sytuacji, gdy były trochę się z bardzo gęsty, kiedy kierowcy mają co bardzo niewielkiej odległości między pojazdami wystarczy mały incydent to się jak to się zagapi mała stłuczka albo czasami wystarczy, że to się bierze telefon komórkowy in w ich już tak za zaczynają się inny pojazd tylko gwałtownie hamować zaczyna się tworzyć chwała cofająca, która w efekcie spowoduje korek osiadł w Londynie jest taka anegdota w, że ruch na obwodnicy jest tak duży wokół Londynu może wystarczy, że ktoś się odbierze telefon i jej betanki wywoła taki korek, który dojdzie do niego z przodu tak Michałkowa krążą obwodnica w przeciwnym kierunku, a w Warszawie w UE w kamasze my możemy już bez barier w Warszawie nie mamy takich kar kosza w Londynie na szczęście, ale myśli pan, że będą warszawskie korki się zwiększały myślę, że tak, dlatego że rośnie wykorzystanie samochodu stara się cały czas chcą uciec mimo wszystko, ale wykorzystujemy części samochód tak pomimo tego, że są korki tak to sam na basenie zniechęca powstają nowe drogi, które zachęcają w do korzystania właśnie my na szczęście jest także, jaki jedziemy samochodem, gdy nie ma korków chyba jesteśmy przyzwyczajeni do tego widoku i pomiarze wzrost o groźbach traktowali naszą podróż do pracy, a w zasadzie jesteśmy przeświadczeni, że dzisiaj na pewno będzie dobrze tak jakby zapominamy jednak nie na pewno będzie ten korek na skład też w tej chwili wg nowych wytycznych w stanach Zjednoczonych w powinniśmy przejść trochę na takim jest system informowania kierowców o czasie podróże, żeby każdego uświadomić, że w godzinach szczytu w taki powinien je będzie jechał jak długo jak długo jak i ile razy dłużej będzie jechał w godzinach szczytu w porównaniu właśnie, kiedy nie ma korków tak, żeby każdy miał świadomość, że wychodząc z domu o godzinie ósmej, żeby nie myślała sobie, że w sobotę o godzinie dziesiątej rano przyjechał po trasach, zwłaszcza miną gorzelnia w pamięci, że jednak nie FOT godzinach może się spodziewać na wkład będzie chował, bo 3 × dłużej, czyli wydaje się, że na razie jesteśmy bezsilni staje się taki, że nie da się bardzo precyzyjnie matematycznie wypowiedzi przepustowość ulicy jest taka tam to jest taka, więc nasze algorytmy, które sobie zaplanujemy nie będzie sterował ruchem samochodów zapalały zielone fale na światłach dzięki temu zlikwidujemy albo zmniejszymy znacznie korki w lasach gdynianie nie nie da się jak zapewnia Kraśko Zielonej fali wszędzie tak bom bom możemy mówić o Zielonej fali, kiedy mamy ciąg korytarzy 3 główne dochodzą do niego ulice podporządkowane PiS nie ma komunikacji zbiorowej wtedy czemu nie lada komunikacja zbiorowa właśnie porusza się na przewidywany tam w przydrożnym korytarzem natomiast jak popatrzymy na centrum Warszawy tam, gdzie dochodzi do skrzyżowań, gdzie pan patrzy pan Zawiszy skrzyżowanie i Jerozolimskie Chałubińskiego parcie do słynnego czterdziestolatka rondo Dmowskiego rondo ONZ tutaj w zasadzie zmian i jest nic wszystko ludzie są główne muszę powiedzieć z punktu widzenia kierowców takich jak mu, w którą którą mamy uprzywilejować tylko przywilejem jedno wiadomo, że będzie to kosztem drugiej funkcji i mówienia o Zielonej fali w ósmym w centrum miasta w centrum Warszawy akurat to jest właśnie to tak ciekawe rozwiązania pojawiają się w niektórych miastach na świecie, czyli myślenie o o ulicę niejako o do dwukierunkowej prasie, że mamy 2 pasy 1 stronę na 4 2 pasy w drugą dowolną liczbę jedno i drugą tylko myślimy o ulicy jako matka to 6 pasach i teraz, kiedy mamy poranną fale wszyscy jadą do miasta to 4 pasy mogą mieć przed pasami zmierzającymi w kierunku miasta czy centrum A 2, a niektóre wracają, a po południu zmieniam sygnalizacji i teraz mamy 4 pasy, które wyjeżdżają A 2, które wjeżdżają na atak, ale takie rozwiązania się stosuje, ale one mają konkretny cel n p. zdaje się, że pod Monachium niskie, aby pod kolanami z bardzo duże centrum wystawienniczej w w godzinach porannych, kiedy osoby, które jadą na targi tak to wtedy właśnie przestawiamy się w kierunku Matarni mamy dużo więcej pasów ruchu Marek wracamy z targów to jeszcze pasa najwięcej posłów ruchu natomiast w Warszawie wydaje się, że praktycznie nie ma takiego zastosowania, bo n p . czy choćby Południowa obwodnica Warszawy jak popatrzymy na ruch to w 1 kierunku w drugim kierunku w godzinach szczytu mamy w zasadzie taki sam schemat leczenia czy te testu byłby problem komu mamy zabrać 1 połowie w przypadku właśnie takich imprez wystawienniczych dużych imprez leczy się takiego dojazdu do miasta możemy możemy takim rozwiązaniu pomyśleć natomiast w centrum miasta w zasadzie jest to w Czechach jak w Warszawie w zasadzie nie widzę takiego miejsca, które mogłyby się na takie rozwiązanie nadawać po to, zawsze się odbywało kosztem czegoś czy to graczami zmniejszy korków może zwiększyć, bo n p . gdybyśmy chcieli zwiększyć przepustowość chociażby trasy prowadzące ruchu autostrady w kierunku miasta w aleje Jerozolimskie taka woda wpuszczana sobie więcej samochodów do centrum takich mamy politykę transportową turbo uchwalona w dziewięćdziesiątym roku w 9 8 § 6 i dokładnie, która zakłada, że nie będziemy poszerzać tras prowadzących do centrum będziemy budować nowy nie będziemy remontować, bo powodować pasów ruchu właśnie po to, żeby nie nakręcać spirali, żeby tego popytu na korzystanie z samochodów nie nakręca się do tego przenoszenia się mieszkańców poza miasto i co realizujemy średnio średnio w siebie nam się udaje tak północ od tego czasu kiedy ta polityka transportowa powstało wstałam rano nic niestety niektóre inwestycje efekt w przeciągu przeczą założeniu, czyli z naukowego punktu widzenia na razie wydaje się, że ten ruch jest tak nie w skoordynowany, że trudno było ująć matematycznie i opisać jako się porusza tak, żeby wymyślić algorytmy, które by łagodnie zlewały w ruch powietrzny w tkankę Warszawy rano po południu odsączamy z dnia to musielibyśmy sterować ma dobrą sprawę każdy z nas, kiedy ma wjechać wprost do systemu Dotpay na sumę na tym etapie są niemożliwe, ale być może się już pojawią w pełni autonomiczne pojazdy to czemu nie być taki sygnał z centrali kto, kiedy może ruszyć spod domowym nasza będziemy chcieli wyjechać, a będzie sygnał są także w jeszcze musimy odczekać 20 minut lat masz na to co się dzieje na lotniskach także samolot wypadnie z jakiegoś okienka musi czekać także bezpowrotnie się pojawia to możliwości, by być może tak się prawa samochody w pełni autonomiczna szeroką skalę, bo toczy się w zasadzie większość musiałoby takich samochodów to być może wtedy tak, ale co się będzie wiązało z tym, że n p . z UE w tej chwili inwestujemy w korku aż 2 0 minutach auto później będziemy czekać 200 min Obamę, żeby ruszyć, czyli Lublin nie będzie takie rozwiązanie, że będziemy mogli zawsze jechać, kiedy chcemy, więc ze ten czas związany z oczekiwaniem na przejazd ze zgonu na czas wpływ ma na pewno będzie, więc mnie nie spodziewałbym się takich rozwiązań, że ktoś odkryje Amerykę przysłowiową tak wymyślił taki algorytm, że wszystkie samochody będą mogły wyprzedzać, kiedy będą chciały nie będzie korków, bo są po prostu niemożliwe w cenową to też dobra nazwa samochody autonomiczne, ale właśnie to co walczy pan mówi metro czy przedszkole autonomiczne samochody, które będą jeździły wtedy, kiedy ktoś nam da zgodę premierzy, jeżeli będziemy chcieli zadbać o to, żeby n p. my się niepokoić głosować no zobaczymy to wszystko na razie pieśń przyszłości, czyli 3 i państwa na razie wydaje się, że korki w naszych rękach, czyli nowość za każdym razem, kiedy zostawimy jednak samochód poza miastem przy czym w domu po prostu przesiądzie się do komunikacji miejskiej nocował zmniejszamy raczyli tego w naszych tak, ale też, jakby w rękach naszych prac włodarzy, którzy podejmują decyzję o ważnych inwestycjach w chociażby nasz atut działanie zgód na powstawaniu zabudowy biurowej w w różnych miejscach i gdy ktoś posiada należy wspomnieć także jak po porównamy Warszawę z innymi miastami, a n p. londyńczycy nowy Jork mamy typowo sofy straszy biznesowe, które są zaplanowane także budujemy biurowce tylko w tych strefach i in szkła 3 domy się oburzamy tak jak mówię, że sama obręcz dojazd samochodami do centrum, ale nowa szkoła właśnie w Sydney Londynie czy w 3 w 2 w nowym Jorku na Manhattanie nikt nie przyjeżdża samochodem do pracy w SSE po prostu nie ma parkingów taki, żebyśmy mogli zaparkować, a poza tym to się, gdyby powstają strefy mieszane, czyli mamy unika się w tych miastach, gdzie dziś pewne leki zostały odrobione unika się ze stref, gdzie mamy tylko biura tak czy tylko poważny jakoś przestrzennie przemysłową, bo to oznacza, że przyjeżdżają ludzie potem wjeżdżają i mamy południa, kiedy ta strefa stoi pusta dużo lepiej stworzyć strefy mieszanej, gdzie mieszkają ludzie są jakieś przedsiębiorstwa także ciągle coś co się dzieje tak dokładnie natomiast tak właśnie tu, toteż nie możemy zostawić przypadkowi no bo w 2 mimo wszystko powinniśmy te biura lokalizować takich miejscach, które są obsługiwane komunikacją zbiorową, a jeżeli u mnie o to byśmy bez przeprowadzić ten bilans firmy tam pracowników jak oni będą dojeżdżać czym, żeby nie było takiej sytuacji, że mamy ładne ładne pismo zakątek, gdzie są mieszkańcy nagle postawiono wielki biurowiec kompletnie zmienia to okolice wywoła odwrotny efekt także mieszkańcy wynosili stamtąd uciec, bo po prostu w ramieniu pozostawione ulice, a jeszcze w kontenerze w las w nie zrozumiał swój czas, że powodów w można parkować na nowo sprowadzi się chce tak jak tutaj agencja straży miejskiej służb w zabawie dlatego tak i to jest obcokrajowcy przyjeżdżają do Warszawy tych pierwsze wrażenie jest właśnie takim biegu co się dzieje w tym mieście, gdy wynik co daje w głowach testy, bo jakiś porządek w no właśnie ich VAT -em w tym pytaniem powinniśmy zakończyć naszą rozmowach z Sharon dobrze pewnych kwestii podsumowuje bardzo panu dziękuję dr inż. Tomasz Dybicz zespołu inżynierii komunikacyjnej wydział inżynierii lądowej Politechniki warszawskiej był państwem mają goście dziękuję bardzo również dziękuję panie redaktorze Szanowni państwo Cezary łasiczka dla studio plac Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: STUDIO PLAC

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz radio TOK+Muzyka bez reklam - teraz 60% taniej w promocji Black Friday!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA