REKLAMA

Jagoda Szelc i Anna Krotoska o filmie "Wieża. Jasny dzień"

Kultura Osobista
Data emisji:
2017-09-21 19:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
25:36 min.
Udostępnij:

Jedno z objawień 42. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni to film "Wieża. Jasny dzień". To reżyserski debiut Jagody Szelc, pełen odważnych eksperymentów

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
kultura osobista Patrycja Wanat dzień dobry witam państwa bardzo gorąco kultura osobista kolejna z festiwalu filmowego w Gdyni to już czterdziesty drugi festiwal polskich filmów fabularnych nie przez cały tydzień oglądamy tutaj firmy, które przede wszystkim startują w konkursie głównym festiwalu filmowego są, ale również w konkursie rannej inne spojrzenia i rozmawiamy o tych filmach z filmowcami z krytykami filmowymi no bo to jest w końcu to co w Polskim kinie najważniejsze Rozwiń » taka jest i dlatego festiwalu, że ma zbierać najciekawsze tytuły w tym roku festiwal zdominowany przez debiutantów bardzo się z tego cieszę, bo już o tej zmianie pokoleniowej w Polskim kinie w zasadzie mówimy od kilku lat Nate w tym roku widać to bardzo mocno 7 z umową z filmów w konkursie to są filmy albo pierwsze albo drugie bardzo młodzi reżyserzy, którzy nam pokazują trochę taką inną wizję świata swoją wizję świata ja uważam, że bardziej odważną ranny bardziej zróżnicowaną gatunkowo no i je właśnie 1 z tych debiutantem jest dzisiaj ze mną Jagoda Szelc dzień dobry dzień dobry jest również, że Anna Krotoska, która w filmie wieża jasny dzień po tym filmie właśnie będziemy dzisiaj rozmawiać występuje dzień dobry dzień obrad przed audycją rzeczywiście nie opowiadać o tym jak bardzo jesteście w szoku w ogóle, że tutaj ty silne jest zniesienie dziwię, bo film jest bardzo dobry cieszę się, że w konkursie głównym celem na festiwalu w Gdyni się w nim znalazł nawet ten szok przypuszczam wynikała z tego, że to jest film dyplomowy w zasadzie jagody z szkoły filmowej Anny w Łodzi, więc już na tym pierwszym etapie jest też kilka długości dalej od swoich kolegów po swoim filmem dyplomowym trafiły do konkursu głównego w Gdyni naj przede wszystkim film dyplomowy nie z krótkim metrażem, ale jest pełnometrażowym filmem pełną wypowiedzią autorską filmem, do którego napisał scenariusz, który wyreżyserowała aż 50 0 czy dobrze zgaduje czy też szok wynika właśnie z tego z różnych po można, by dziś rzeczy wynika ten rząd buty z trudny film na pewno na jakimś poziomie chyba chyba biorąc pod uwagę krój tego festiwalu też dlatego rząd tak trafił, ale cieszymy się ogromnie, że myśmy w ogóle, gdyby nie zda nie zdążyli tego objąć i on już tu jesteśmy Chiny i dalej trwa i właściwie doszliśmy do wniosku z Dorotą Wiśniewską, która grała w filmie Anne, że tak naprawdę za tydzień, kiedy będzie zmywać naczynia to absurd piekli się noga, dlatego że dopiero dojdzie do nas z tą Echo tego wszystkiego, bo chyba nie do końca PRL nie do końca zdajemy sobie sprawę z tego co się wydarzyło na pokaz prasowy już za wami premiera też oficjalna w teatrze muzycznym w Gdyni też już za wami na to Opowiedzcie mi trolle co tam się w ogóle w głowach w duszach w sercach kłębi w związku z tym co się do tej pory właśnie wydarzyło tutaj jej demonów noszą know-ho w ku jej zdaniem ciężko jest, że my właśnie z tych słów zależy od Zobacz ile ja albo próbuje się tak totalnie dystansować zachodził Cichy pokój myślę sobie nogi na ziemi tam lewa prawa lewa prawa oddycha jej wdech wydech albo chcemy się życia w to wejść na całego jej się cieszyć na maksa, bo zrobiliśmy kawał roboty, jakkolwiek to będzie oceniane cieszymy się totalnie i to jest, że w ten sposób brawo naprawdę, jakby ilość pozytywnych cech tej recenzji i i dźwięków, ale poza tym mieście jest ciągle sobie wyobrażam jak duże chciałabym przeczytać jak sobie aktorzy z reżyserem i operatorem piszą do siebie w tym meczu, bo to jest bardzo śmieszne, bo naprawdę mamy bardzo dobrą prasę jesteśmy totalnie wdzięczni z tego, bo wszyscy najwspanialsze krytycy o nas dobrze napisali i ligi SMS brzmiał następująco nie będę mówił jak kto je pisze ty słuchaj włączone and słuchaj Sobolewski bardzo dobrze od nas mówi i taka pani Ruda bardzo fajna on mówi ona dać czas to tych, gdzie na Onecie, gdzie na Onecie w internecie, a ich dobór najlepszych element, ponieważ napisał o nas świetnie będzie w Gniewie i nie będzie prowadzić wywiad na pewno nie zna mnie z klasycznych słuchali na wyborczej świetnie nas piszą Jezus Maria nie ma żadnej nowej rady 2 tys Print Screen mi przez niemałą prenumeratorzy nikt ich idoli w obozie nikt się nie do wiernych, a o wielkich pójdziemy Rafał Kwietniewski przysłał do kupuj dla rynku trwa od 2 aleja tutaj może potwierdzić to co do co mówicie, bo z wczoraj przyjechałam na festiwale w Gdyni, toteż dostałam nawet kilka osób pytało się leczyć widziałam już wieża jasny dzień, czyli rozeszła się jak jest taka pogłoska, że tak to jest ten film, który jest bardzo odważne bardzo ciekawy i trzeba go na tym festiwalu zobaczyć, by coś dobrego zdumiewa oczywiście bardzo ale gdy my wytłumaczymy teraz co też wobec historia, gdzie leżała ta inspiracja kim jest w ogóle Jagoda Szelc również o tym wszystkim będziemy teraz rozmawiać to informacje czy kilka minut, więc jak, więc jeszcze inny może wprowadzimy słuchaczy krótką fabułę tego filmu, a później po informacjach Radia TOK FM będziemy dalej roztrząsać co tam się w LM na ekranie dzieje na dobre, czyli wieża jasny dzień każdy tam roczna historia pewnej rodziny pojawia się tajemnica, a wszystko ma jeszcze jakiś taki szerszy metafizyczny wymiar nie tylko rozgrywać na tym poziomie relacji między międzyludzkich to jak dodaje kot jako scenariusz autorka scenariusza Anny tego filmu powiedz mi co tam siedziało w głowie na początku z czego ten scenariusz powstał znak WPI gwoli wyjaśnienia jest także odbiór tego filmu jest taki, że dla niektórych oni faktycznie mrocznego niektórych jest n p. właśnie historią o pokonaniu apokalipsy w pewnym sensie mnie trochę chyba mniej interesowało, żeby zrobić film, o którym ktoś będzie mógł konkretnie powiedzieć, o czym on był chyba generalnie w obronie tego szukam w sztuce zawsze nie zawsze tak szukam sztuce bardziej mnie interesowało, żeby stworzyć taki rodzaj powiedzmy maszyny użyć do tego filmu takiego eksperymentu było też bez przesady żony z jakimś nieprawdopodobnym eksperymentem, ale raczej, żeby stworzyć taką maszynę, żeby się, gdyby odnowić w tym kinie na takim poziomie, że co film powinien robić czy n p. film może zrobić może nie powinien robić, bo firmy powinny robić różne rzeczy, ale właśnie w związku z tym, jakby coś może jeszcze zrobić prawda oprócz tego, że chodzimy do kina, żeby się pośmiać wzruszyć przestraszyć i oczywiście my z Anią też uwielbiamy różne filmy prawda, bo też oglądamy bardzo różne filmy oglądał się do tego filmu bardzo różne filmy w ramach inspiracji rozmawiałyśmy różnych filmach ja jestem konkretny film chciałyśmy czy chcieliśmy wszyscy razem wszyscy artyści, którzy zebrali w zespół, żeby zrobić ten film pod tą, żeby spróbować zrobić film który, który właśnie spowoduje szybkie uwolnienie kontroli nad sztuką, że po pierwsze, dojdzie do tego, że każdy będzie mógł interpretować ten film wg siebie prawda jest też taka, że ludzie i tak zawsze robią Real tylko czasami te ramy pozwalają na dobę to wprowadza pewien rodzaj dyskomfortu ja rozumiem też, że ktoś się może w ogóle nie podobać się do 10 może też z takiego względna Szkot nie podobać, że on pro sprowadza taki rodzaj dyskomfortu, który polega na tym, że on nie powie widzowi na koniec co on ma myśleć o tym filmie to znaczy, że nie ma nie ma tak naprawdę nikogo, kto nauczy my kontrolujemy co będziemy myśleć o tym filmie i też czasami bardzo niekomfortowa sytuacja, żeby to nie za cytować wielkiego inkwizytora Dostojewskiego prawda ludzie nie lubią takich sytuacji, w której są po to jest przerzucenie ciężaru na widza moje ja lubię chyba taką sztukę i chyba się z taką sztuką jest mi tej sztuki najbliżej innej taki był powód zrobienia tego filmu aktorzy się posłużyła tonu ani inną konkretną historią na jakimś poziomie też byłam zainteresowana z racji tego, że to był dyplom, żeby zrobić kino gatunkowe, bo to jest trudne chciał się sprawdzić się sprawdzić scenach zbiorowych chciał zrobić film naturalistyczny chciałam miałam wielką ochotę mi świetnych aktorów miałem ochotę i miał możliwość dzięki producentom, żeby mieć bardzo wolno luźną rękę autorską to znaczy, że naprawdę oni mieli być tak uprzejmi, że pozwoli nam bardzo dużo różnych dziwnych zachowaniach w trakcie w trakcie produkcji tego filmu i wspierali mnie w tym też będą to to za chwilę właśnie wrócimy do tego, że czegoś dowiedzieć się po pierwsze, użyła kilka razy słowa sztuka i bardzo się z tego cieszę, bo chce, by od tego zacząć się naszą kolejną część naszego wywiadu, bo to wiąże się w UB swoją przeszłością o edukacyjną artystyczną i niezwykle piękne jak ktoś mówi o filmie konsekwentnie sztuka, a nie film, bo prawdą jest, że film od bajek, gdyby urodził się z odium popularny jest no trochę sztuki popularnej prawda, ale też już chwilę później nie było nie ma teraz, gdy mam wrażenie, że trochę ta luka się zrobiła zbyt dużo za chwilę do tego wrócimy Jagoda Szelc anegdotka są ze mną w studiu w gdańskim stoły w gdyńskim studiu na gdyńskim festiwalu filmowym za chwilę wrócimy do rozmowy o filmie wieża jasny dzień kultura osobista Patrycja Wanat dzień dobry na państwa raz jeszcze bardzo gorąco prosto z czterdziestego drugiego festiwalu polskich filmów fabularnych w Gdyni dziś realia w studiu Radia TOK FM gościmy jagody Szelc reżyserka scenarzystka filmu wieża jasny dzień oraz Annę Rogowską, która w tym filmie występuje w dzień dobry raz jeszcze no cóż wracamy do naszej rozmowy wiedziałam o tych 2 rzeczach, do których chciałabym teraz nawiązać się, o którym Jagoda powiedziała przed informacjami, czyli o sztuce i od tych inspiracjach o tym co by jak też gdzieś tam nie widzę swoje inspiracje ciekawa jestem jak w Brennej jak to co ja zauważyłam ma się do tego co są co wy oglądały iście przed MEN przed zdjęciami stop teraz zaczniemy na razie od tej sztuki moja też tam w tym filmie widzę dużo wideo artu co też wiąże się swoją przeszłością wody, zanim studiowała się w szkole filmowej studiowała na ASP w przyszłość z mrocznych herby Lahm Khedira pełnego tajemnic kryje, że tak co kryje tajemnice właśnie tak być w ogóle wydaje mi się, że to co jest moim najbardziej mnie kręci w filmach, nawiązując do ASP, jakkolwiek uważam, że absolutnie ten okres nie wybudował jako o wybudował moją drogę bardzo zrobił tam jakiś taki beton pod tą drogą i t d. tak naprawdę to co mnie najbardziej kręci filmach jest to, że ich nie ma żony nie istnieją w pewnym sensie w pewnym sensie w pewnym sensie oczywiście istnieją w czasie ich w dole nie ma ich i one znikają idealne i to mnie jakoś podnieca podnieca mnie też to, że tak naprawdę wspomnienie zostania w pewnym sensie może zostanie w takim kontekście natomiast czy to jest tak na pewno on na pewno on próbuje być on, bo to jest to co mi dała łódzka szkoła filmowa to mi dała to zaplecze, że ja rozumiem w jaki sposób budować sceny wiem nie wiem czy to splot 1 z tych Story dziękuję Andrzejowi Malinowej wszystkim moim nauczycielom ze szkoły filmowej, jakkolwiek nie wiem czy oni są w tym momencie ze mnie dumni czy tak jak przeżywają dziś po obu ekip potworną porażkę z czystymi studentką natomiast to jest interesujący miks móc skorzystać z takiego bardzo chamskiego w pewnym sensie pilot długiej historii i inni i wziąć do tego o tak naprawdę 3 gatunki, bo ten film zaczyna się trochę gromadą psów psychologicznym przechodzi w strefę działań thrillera lub nawet nie zahaczyć o horror tak naprawdę to co mnie najbardziej interesowało to jest zdeklarowani tego filmu uciekł wysadzenie tego filmu i od tego się zaczęło, że jak chciał zrobić film, który się kompletnie rozpadnie i przyjdzie jakiś formy jej już filmu czy kina filozoficznego i to mnie najbardziej podnieca obiekt, by interesowało, żeby zrobić film, który zrobi wolty gatunkową zmieni zupełnie to, że ten gatunek rozsypie się zmieni tytuł, bo tak naprawdę to jeszcze warto powiedzieć, że wieża jasny dzień dlatego ma podwójny tytuł, dlatego że ten film zaczyna się innym tytułem inny film tytułem kończy, bo on się zaczyna zupełnie jako inny film i jak kończyć zupełnie innym filmem, a oprócz tego pełni też taką funkcję, że wierzą jest 1 siostra, a jasnym ogniem czy zjawiskiem w świat materialny i zjawiskiem jest druga siostra przenikają to za chwilę po opowiemy o tych relacjach jeszcze we idzie i takim psychologicznym pancerzy w ogóle tych tych postaci, ale zaczęłam pytać o to inspiracji to może jeszcze przyniesie na chwilę mnie, gdy gmina zatrzymanym był tam oczywiście lewicy i Hanekego wice dogodne też oczywiście nie, więc to wszystko gdzieś tam się przewija przywiózł właśnie ten film eksperymentalny tym wideo art, który krytycznie bardzo interesuje to ciekawa jestem co jeszcze dorzucić do tego do tego kosza Aniu, myśmy co oglądał zresztą wszyscy byliśmy tak bardzo różnie oglądały myśmy oglądali filmy, których naprawdę chyba państwo tam się jednak nie dopatrzyć, ale go z Wisconsin oglądał tak Animal Kingdom oglądałyśmy wiele uczyć dobrze mówi Sylwia z tamtego okresu ich poruszania się zarządowi Radia, że sama oglądałam po pierwsze po drugie, jakby dla mnie tak naprawdę największą inspirację z taką drogą dom w procesie to były nasze rozważania o rodzinie tak chcę po prostu byłem w 2 i moja, ale my i takie troszkę rozkładanie rodzinę to było dla mnie najważniejsze do zbudowania tej postaci, jakby Towarzystwa filozoficzne czy tego co się ponadto uniosła to było w rękach jagody natomiast ja się mocno skupiał nad tym, żeby wzbudzić zobaczyć się tą konstelacją rodzinną, jakie role tam są rozdawane, kto za co bierze odpowiedzialności daje bierze to było dla mnie najważniejsze, że Ania jest bardzo dużo też sama pracujesz prawda no więc, że to nie jesteś także realia bez przerwy jest w procesie stroną oczywiście natomiast byłyśmy w takim dosyć regularnym nasłuchu i techniki konkretny diesel był na temat ja musiałam się we wróżby przewertować też wojna to możemy my możemy to wytłumaczy, że ty grasz siostry, która z różnymi z tą wierzą prawda, czyli jest bardzo ukryta pod tym pancerzem, a do różnych zachowań tej tej roli, którą przyjęła ma być taka właśnie nie te nie mnie nie poruszona na dom w środku się je to co dla mnie woli było najważniejsze to jest to Watsona ten pancerz wybudowała i po co ona się tą wie, że umacnia cały czas mocno oczom od początku, że to wynika z jej lęku żona jest tak mocno podszyta strachem, że im więcej tego strachu jest o ubóstwie strachu przed utratą w lutym mocniejsze te fortyfikacje ona musi tworzyć i to mnie nie bardzo wzruszało i to gdzieś nawet teraz tak może goście po jakimś czasie jak ja odkrywam jak bardzo jest mi to bliskie i chyba nam w ogóle taka chęć kontrolowania świata ze strachu, że nigdy nie udaje się nigdy nie odpuszcza zawsze rozrywają Nawałka dał na to jak sprawić, że to jest historia jest bardzo trudno sprecyzować z tego, że tak naprawdę nic od nas zależy dzisiaj też tak o tym, rozmawialiśmy, że my jesteśmy tutaj bardzo nie możemy tutaj spać obydwie z Anią chyba od 2 dni i cały czas każda z nas sobie tutaj, gdy daje jakieś zadania na tym festiwali, że dobrze no to tutaj teraz się nauczymy tego tamtego lotu do teraz musimy zrozumieć teraz musimy tam właśnie i to jest cały czas grali w obiekt jest jakaś choroba cywilizacyjna nie, żeby jak mamy potrzeby kontrolować strasznie dużo mniej nie znam sprawy chyba jak dużo i to nas wykańczają się, że w murach, gdzie się też mocno przeżył u nas bardzo czeka na ten moment rozpadu żona już nie może już za dużo objawów u nas też tak czuję ja tak czuje świat, że już troszeczkę mamy tutaj pod brodą i to musi inwestować próbował się jeszcze wczoraj rozbawić jak za pomocą alkoholu ale zanim udało, gdy dowiedziałam od tych o tym, że widzę duże ozdobne w tym filmie ich grze i w taki sposób pokazywania rzeczywistości taki właśnie bardzo naturalistyczny wymaga niezwykłej chemii i pracy właśnie między reżyserem, a faktorant i zastanawiam się jak jak wy tutaj ranny ma nad tym pracowaliście raczyć tam była jej było jakieś pole do improwizacji czy to było o jak to wszystko było robione to jest tak, by założenia tak oczywiście, że w dogmat tak z założeniami użyliśmy tego ani innego sposób sposób filmowania tych scen nic takiego ani innego wyboru obsady takiej ani innego założenia montażowego tam nie ma improwizacji to wszystko jest zaplanowane i nawet wzięłam szczerze mówiąc w strachu przed tymi pytaniami ze sobą tutaj scenariusz do Gdyni dlatego, żeby pokazać jeszcze dość telewizyjnych i to było bardzo bardzo precyzyjnie wyznaczyć do tego stopnia, że jeśli tam jest napisane, że scena urywa się na gwiżdże Michała, który gwiżdże na palcach to tam się scena urywa założenia z jej zdjęć i montażu były takie, że nie robimy kontr planowało, że kamera musi zdążyć przejść 2 działa na świnkach i na transformacji petros wakacje są również zaplanowany tam było 50 stron sceny opisu i tam pytamy improwizacja jest w 1 scenie i to też nie bardzo, czyli obiadu komunijnego to znaczy tam byłem bity wyznaczone rzeczy, które muszą paść, ale było zbyt trudne ze względu na dzieci już aż tak generalnie graliśmy na strony i ich staraliśmy się do dzieci wycofywać służą krótko pracować, by się męczą bardzo jej nie widzieliśmy się inaczej pracuje po prostu bardzo bardzo inaczej to znaczy tak naprawdę de facto aktorzy pracują z dziećmi ani brat żyje pracuje z dziećmi przez aktorów bo gdy mija miała mówić dzieciom na planie co mają robić to, żeby szukał potwierdzenia u mnie, a one muszą szukać potwierdzenia u mamy mamy do Wilanowa widać w wymuszą, jakby zlekceważyć operatora było inaczej się patrzą w kamery tak dalej, a prawda jest taka, że to co m. in. jedno rzeczy, które mówią o grubo po produkcji tego filmu to jest to, że myśmy z Przemkiem Rymkiewicza wiedzieli od samego początku tego filmu nie jesteśmy w stanie zrobić inaczej niż przez to ubrani w jeziorze aktu wejdzie do Planicy zrobi, choć oczywiście można tak założyć, że aktor wejdzie na plan i coś zrobić w wielkim stresie dla niego dla mnie, bo zdarzy się moment, że on ma iluminacji albo się nie zdarzy się nimi, niemniej nie mogliśmy mieć takich warunków, dlatego że tam było troje bardzo malutkich dzieci pies bardzo duże sceny zbiorowe wiedzieliśmy, że chcemy mieć przynajmniej 1 4 dni prób dostaliśmy 3 tygodnie i myśmy to taką makietą wali te wszystkie sceny w teatrze zresztą to jest element do gry w tym bądź rysowali kredą te wszystkie dokładnie wyliczone co do co do metrów centymetrów pokoje w tej alokacji i ćwiczyli do ich zastanawiam się, kto gdzie, kiedy przejdzie, w którym momencie tak, by tam wszystko jest bardzo bardzo bardzo precyzyjne natomiast mija taki moment, że po tygodniu po 2 tygodniach, a już dziś na lokację tylko o to, żeby być alokacja jedliśmy z oraz obiady Anka bez przerwy jeździła Gold Olejnik, czyli do filmowej Nine siedziała z mamą była cały czas mają dzieci spotykały w zoo, żeby razem się oswoić nikt na mnie uparł, żeby się też przyspieszać po i konkluzja jest taka, że po prostu wchodziliśmy na plany dokładnie wiedząc kto, gdzie będzie stało i co będzie robił i co będzie mówił i jak coś nie będzie też zmienialiśmy tam troszeczkę i że choć dialogi jak wcześniej wchodził akurat tego dnia to był jakiś mikro zmiany adres wydają się, że to wolność, którą oni osiągnęli przez to, że to było bardzo precyzyjne oni mogli wtedy naprawdę już tylko z niebezpieczeństwem, która wyjątkowo bo jakby już tyle padło rozmów tyle prób wcześniej także śmiech to trudny mecz obu gadamy po i trenowane rymowane i tak i też nowe duże poczucie zaufania do nas musimy kończyć niestety, ale ze stada mieście to pytanie, które pewnie nie może pytanie mieście na wyrost albo za wcześnie albo w ogóle, ale z wszystkich Leon interesuje co po takim z w debiucie co teraz Jagoda co teraz myślisz w ogóle o tym co dalej ja myślę, że krótko solową generalnie wydaje mi się właśnie to by była to by było o kontroli bardzo mocno przemyśleć tak nie jest filmu, który na pewno teraz zrobi w styczniu z młodymi aktorami szkoły filmowej dyplom aktorski notuje naprawdę będzie film jak powiedział Mariusz Grzegorzek 500 plus może się uda nikt by dzięki w ogóle wielki eksperyment, bo nic zdała za te pieniądze, więc i nie będziemy w stanie zrobić złożyliśmy teraz nowy scenariusz czekamy zobaczymy, jaka będzie odpowiedź i ten film na pewno chcę zrobić bardzo jest jeszcze 1 film, który chce zrobić bardzo i tyle jeśli o ludzką dzielnie ale bo chodzi mi o to, że może się okazać że, gdyby jeszcze skończy i że ja już nie będę chciała robić n p. filmów może tak być, bo to nie jest aż tak, że jak daleko w taki mam ciśnienie na to, żeby być filmowcem w takim sensie, że myślę, że najbardziej szlachetnym zawodem na świecie n p. bycie nauczycielem nie nie, mówi że aby mogła być nauczycielem, ale jest tak strasznie dużo innych rzeczy, które bym pewnie mogła robić być zadowolona są konkretne firmy, które chce zrobić, ale jej nie ma konkretnego zawodu, w którym teraz mogłabym powiedzieć, że chciałabym przez następne 3 0 lat cały czas wykonywał też będziesz ty w ogóle szczerzą zboczony Deep Jagoda Szelc scenarzystka reżyserka filmu wieża jasny dzień Anna Krotoska aktorka bardzo wam dziękuję dziękuję bardzo dziękujemy Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz internetowe radio TOK+Muzyka teraz 40% taniej. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj gdziekolwiek jesteś

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA