REKLAMA

U kogo kupują Polacy? O profilu polskiego sklepikarza

Pierwsze Śniadanie w TOK-u
Data emisji:
2017-09-27 06:00
Prowadzący:
W studio:
Czas trwania:
10:59 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
pierwsze śniadanie w toku pani Anny w myśl jak co pani aktorka od kontenera, która w ten sposób chce się promować się lepiej powie ilu uchodźców lub bezdomnych przyjęła pod swój dach anonimowy słuchacz pisze, że też grillowaną wędliny marki Duda mógł dowcip taki powiedziałbym odważny my zachęcam państwa do włączania się do programu 2 2 4 4 4 4 0 4 4 śniadaniem opata kratka FM profil Radia TOK FM na Facebooku tam na państwa my czekamy dzisiaj prezydent w Jezioranach Rozwiń » napisał pan Władysła w na Facebooku już za parę lat u Matysiaków inny pan Janusz dodaje najcenniejsza jest informacja o tej Włoszce odnotowuje się tym z państwa, którzy oszusta i nastawili swoje buciki i Stali rozpoczęli dzień, włączając radio TOK FM pewna Włoszka czterdziestoletnia nie mogę znaleźć mężczyznę swojego życia wzięła ślub sama ze sobą tak pierwsze śniadanie w toku państwo i moim gościem jest Jan Domański rzecznik prasowy Eurocash projektu Akademii umiejętności dzień dobry dzień dobry panu, że naród państwo ciekawe badania państwo zrobili, bo postanowiliśmy sprawdzić kim są polscy sklepikarze no i tutaj z tym właśnie wyniki tego badania trochę temu przeczą, że skoro angaż zaś, że sklepikarze tak jakby to na pewno miało miejsce 20 lat temu, kiedy nie jest ci przedsiębiorcy zaczynali swój biznes teraz po kilkudziesięciu latach pracy wiele z nich ma być bardzo mocne doświadczenie za sobą widzimy, że to są polscy przedsiębiorcy działający w branży handlowej często posiadający więcej niż 1 sklep wyzywa to wolałabym one co najmniej tak i ich bardzo mocno, inwestując w swój biznes chcących rozwijać się na to jak to się ma do takiego stereotypu, że to duże sieci dyskontowe inny wypierają ten mały lokalny biznes szczególnie właśnie w tej w tej w tej dziedzinie w tej branży dotyczącej z handlu spożywczego detalicznego w nie widzimy wśród naszych klientów swego rodzaju polaryzację że, gdyby rzeczywiście z rynku wypadają sklepy natomiast są to z reguły najmniejsze mało profesjonalne i niezrzeszone w większych sieciach pojedyncze sklepy mówią Gałązka łatwo złamać, a jednak zrzeszanie się przedsiębiorcy w ramach sieci franczyzowych bardzo mocnej pomaga przetrwać się konkurencji ze strony większych sieci i także te lepsze niezależne sklepy no i dalej są dalej inwestują widzimy, że też zwiększają obroty merem mimo, że jakby inne sklepy wypadają z rynku ile jest takich sieci oddolnych znaczy zrzeszających tych sprzedawców tych właścicieli sklepów, którzy pomyśleli no nie sam sama nie dam rady tu za oknem sklep z owadem tam za oknem gady za drugim mały no nie muszę muszę sobie jakoś radzić to ile jest takich sieci, które powstały funkcjonuje prawdopodobnie kilkadziesiąt takich sieci natomiast na wszystkie de facto są oddolne, bo tutaj mówimy o tym, że to są sieci czy Zrzeszenia niezależnych przedsiębiorców często dodatkowo tak jest potrzeba kogoś, kto to wszystko zorganizuje i jakby umożliwi zarówno wejście w marketing, jaki w optymalizację łańcucha dosta w to mówimy, jakby nazw nie tylko ważne jest to ile się kupuje, ale też, jakby ile kosztuje nie bez funkcjonowanie sklepu czy pana zdaniem taki byt handlu detalicznego małego w Polsce nie jest zagrożony nijak nie możemy powiedzieć całą pewnością natomiast widać, że trzeba się na pewno spiąć i te sieci czy też jak ważny dla sieci czy sklepikarze oni dalej muszą pracować pracować muszą pracować muszą współpracować, ale widać jak na bardzo mają przed sobą perspektywę, które dającą mu możliwość wyjścia z takiego marazmu czy też no dobrze to przejdźmy teraz do samych tych właścicieli tych sklepów, kiedy odwiedza się prawda takie małe osiedlowe lokalne sklepiki to ma się wrażenie, że tam same panie pracują, bo większość sprzedawczyni to jednak pani ale kiedy przyjrzymy się profilowi właścicieli to jest już zupełnie inaczej kim można powiedzieć 2 3 to są panowie i 1 3 aż 6 3 % tak to są to są jednak panie także też nie jest tak, że to jest biznes całkowicie opanowany przez mężczyzn często to są firmy rodzinne związku z tym trudno jest powiedzieć czy kto dokładnie za co odpowiada często jest tak, że jednak to na osoba prowadząca sklep, a w sklepie na miejscu to jest kobieta natomiast mężczyzna można powiedzieć dojeżdża organizuje całą pracę tego sklepu niekoniecznie musi być widoczny przez klienta ile mają lat to jest średnia to jest mężczyzna tak w wieku między 40 5 0 lat natomiast co ciekawe nie ma tej luki pokoleniowej z bessą bardzo mostowe do badania reprezentatywnej wszystkie grupy wiekowe zarówno młodzi jak i już 3 starsze osoby, ale najwięcej między czterdziestym pięćdziesiątym rokiem życia w sile wieku w sile wieku no dobrze to czy w sile wieku i wsi wykształcenie, bo przyznam panu szczerze, że mnie zaskoczyło, że trochę jednak torze aż 3 3 %, czyli co trzeci właściciel takiego sklepu detalicznego ma wyższe wykształcenie to prawdopodobnie z innym też, że nie jest łatwy biznes trzeba sporo się naliczyć biedna zastanawiać czy tak, że też widać, że zapanować zaplanować na pewno to sprzyja natomiast także wśród przedsiębiorców z innym wykształceniem niekoniecznie wyższym widać bardzo mocną chęć uczenia się rozwijania swoich umiejętności wiedzy na temat specyfiki prowadzenia sklepu po co oni zakładają sklepy otwierają wiedzą, że to bardzo trudny rynek i bardzo trudna gałąź zwykle wiedzą chyba myśl, jakie szczęście to jest Polska przedsiębiorczość czy chęć bycia na swoim niezależność czy tutaj jest bardzo mocnym takim punktem zaczepienia, gdzie ludzie zdecydują się nudzi go spróbować tak i robią później wszystko, żeby się trzymać, żeby funkcjonować na rynku czy tylko chcą chcą być na swoim z tego pozwoli lepiej zarobić, bo też, że w noc wiąże się z tym, że jeśli przystępuje n p . chcą otworzyć sklep ma wiele możliwości tak można ciekawe, że 14 % wskazuje, że przejęło interes po rodzicach, toteż chodzi i kolejne pokolenie to też widzimy, że tutaj jednak bardzo mocno to są małe biznesy rodzinne ten młodzi ludzie, którzy dorastają w Przygodzicach prowadzący sklep n p . bardzo często wchodzą w ten biznes rozumieją zarówno szanse, jakie zagrożenia, ale decydują się mimo wszystko dalej prowadzić ten biznes ilu z tych właścicieli niewielkich sklepów chce chce rozwijać interes, otwierając kolejne placówki ilu was w zasadzie uznaje, że kraj mamy 1 sklep będzie dobrze nie będę tu już nic zmieniać te w tym momencie około połowa badanych ma więcej niż 1 sklep też 15 % ma więcej niż fińska powtarza to już coś robić całkiem po solidny biznes ten zakup 1 4 decyduje się na otwieranie nowych placówek i tutaj nam wskazał, że zamierzają taką placówkę otworzyć i toteż ciekawe ponad połowa z tych nowych otwarć prawdopodobnie będzie w sieciach zrzeszających tych przedsiębiorców wietrzy, jakby bycie w sieci sprzyja otwieraniu nowych placówek jest łatwiej no dobrze to, czego najbardziej się boją co ów co postrzegają swoje zagrożenia największa główne zagrożenie to jest konkurencja tutaj za duża rosnąca rosnąca od nas kolejne otwarcia nowych sklepów tak dużych sieci w okolicach takich spra w prowadzonych przez polskich przedsiębiorców na pewno to jest zagrożenie także wymieniane były rosnące koszty pracy nim trochę też niepewność legislacyjna była dla NIK w zeszłym roku kilka projektów, które uderzały w sieci franczyzowe bezpośrednio niekoniecznie się tym niezależnym przedsiębiorcom podobało nie rozumieli, dlaczego tak, by tutaj mieliby cierpieć oni są zadowoleni ze swojej ze swojego biznesu ze swojego wyboru tego nie ma nie ma tak wprost syf przemienił znalazłem dokładnie w państwa badania, ale czy oczy czy to jest także na płeć żałują, że może poszli, by inną drogę, choć dziś tak widzimy w naszych klientów do osoby, które spotykamy, którym rozmawiamy wczoraj właśnie zakończył się duży Kongres polskich przedsiębiorców w ramach Akademii umiejętności Eurocash Poznań ponad 5 i pół 1000 ludzi, gdzie naprawdę są dumni zadowoleni z tego, że mogą prowadzić taki biznes w Grudziądzu to, czego można życzyć chyba tylko powodzenie w klientów dobrych perspekty w rozwoju swojego biznesu i w ogólnego wsparcia dobrego postrzegania bardzo dziękuję Jan Domański rzecznik prasowy Eurocash Eurocash Eurocash Eurocash Eurocash projekt Akademia umiejętności był państwa i moim gościem zdaje się, że jest 3 17 w obozach dziewcząt prężnie działają rady w radzie bez SLD katastrofa, ale tak mi się wydaje Adam Maciejewski kiwa głową, więc zapraszam państwa informacji dziękuję panu Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PIERWSZE ŚNIADANIE W TOK-U

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Aż 60% taniej! Największa obniżka cen TOK FM Premium. Teraz podcastowe produkcje oryginalne, podcasty z audycji TOK FM oraz Radio TOK FM bez reklam z 60% zniżką!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA