REKLAMA

Ciało/umysł z Piną Bausch przed PKiN

Kultura Osobista
Data emisji:
2017-09-29 19:00
Audycja:
Prowadzący:
W studio:
Czas trwania:
12:13 min.
Udostępnij:

Edyta Kozak opowiada o 16 edycji festiwalu Ciało/umysł. Porusza temat starzejących się tancerzy i zaprasza na wspólny taniec q choreografii legendarnej Piny Bausch przezd pałacem Kultury i nauki w Warszawie

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
kultura osobista Patrycja Wanat dzień dobry rozpoczynamy kulturę osobistą Edyta Kozak jest dzisiaj ze mną studio dzień dobry dzień dobry w dyr artystyczny festiwalu ciało umysł przed nami jesienna edycja festiwalu będzie we państwa zapraszać na różne inne wydarzenia będziemy rozmawiać o o tańcu do 1 9 1 2 0 zaczniemy może od tego co już za chwilę się rozpocznie dwudziesty jest 30 na otwarcie tej jesiennej edycji, gdzie się spotykamy i co oglądamy od dwudziestej 3 0 Rozwiń » spotykamy się w teatrze studio, gdzie przywita nas amerykańsko brytyjska tancerka Ruth Childs, która jest siostrzenicą legenda legendarnej choreografki z lat pięćdziesiątych sześćdziesiątych Lucy and Charles rekonstruuje ona 3 są prace solowe, które powstawały właśnie w latach pięćdziesiątych sześćdziesiątych, które po pół wieku ciotka oddała w swojej właśnie siostrzeńca, żeby je zrekonstruować, bo interesuje nas pytanie w jaki sposób można zatrzymać czas tańcu jak wygląda archiwum tańca czy ciało, które czy choreografka czy tancerka, która wykonuje pewną sekwencję ruchów choreografie, kiedy przynosi ten taniec na kogoś innego jak bardzo ten taniec zmienia i trwogę można powiedzieć o czymś takim jak archiwizacja tańca poprzez ciało elity w ogóle czas będzie takim ważnym słowem podczas Annę k szesnastej edycji ciała festiwalu ciało i umysły czas, który właśnie tak naprawdę jest bardzo szerokim pojęciem jest czymś co nam towarzyszy zawsze, a z drugiej strony zmusza do takiej refleksji nad przyszłością nad przeszłością kryminalną teraźniejszością prawda tymczasem, z jaką jest jakąś taką płynną linią która, zanim on stanie się z teraźniejszością w zasadzie jest przyszłością, a ale, ale za chwilę będzie realna jest przyszłością, ale to wszystko gdzieś się bardzo szybko przenika tak pracujemy na takich 3 poziomach, by czasu właśnie przeszłości teraźniejszości przyszłości, które tak naprawdę są jedynym, jaki w pewnym sensie są są jednością, ale w specjalnie podzieliliśmy na te 3 części, żeby też znaleźć odniesienia do spektakli to albo do legendarnych spektakli albo do pewnych problemów, które są związane dopiero z czymś co nadejdzie albo właśnie chcieliśmy stworzyć taki czas z tzw. wspólnotowym taki czas, w którym możemy tu i teraz spotkać się, żeby wspólnie od rycerz odtańczyć, a mamy co do tańczenia, więc 1 z tematów takich Ełk kluczowych jest starzenie się w tańcu coś co dla tancerza jest nowy pewną nagrodę tragedią, kiedy ciało się starzeje i ty znasz mechanizm jednak, który ma pracujemy na co dzień, więc tak cały czas konfrontacja z siebie ze swoim własnym ciałem jest ceną 1 z podstawowych elementów też wybudowanie choreografii dlatego mamy na koniec festiwalu element spektakle libańskiego reżysera rabin złe, który po raz pierwszy pracował z tancerzami i te są tancerze zespołu Guns on, który powstał specjalnie dla tancerzy 4 5 plus mimo, że to jest bardzo ciekawe jak czytamy o tym, spektaklu, że my akurat w tańcu na inne mówimy NT tymczasem z jeszcze bardziej nieubłagane, że ta na teren ten czas mam wrażenie postępuje jeszcze szybciej te zmiany postępują jeszcze szybciej i właśnie tancerzach w wieku 4 5 plus, gdzie w każdym prawie każdy w innym zawodzie to to jest jeszcze młody młody bardzo wiek dla tancerza, którzy wiek dojrzały taki test problem, przed którym stoi cała Europa tak naprawdę Borys postępujący starzejące się społeczeństwa z 1 strony, a z drugiej strony taki kult długowieczności to są te problemy, które też właśnie element chcemy poruszyć ten rzeczywiście taniec jest głównie robione dla młodych i przez młodych i zapominamy też o tym, że tancerz i nie ma już tego uprzywilejowania, które miały jeszcze kilka lat temu akcje w wieku 4 3 4 5 lat mógł przejść na emeryturę wtedy mógłby w tej chwili musi tańczyć do sześćdziesiątego piątego 70 roku życia w, więc też ważne jest, żeby pomyśleć o tym jakie miejsce, jaką rolę może pełnić tancerz nel w społeczeństwie, który po karierze po w doświadczeniu n p . z wieloma znakomitymi choreografami ma wiele do zaoferowania, ale nie mam nic nie ma zespołów nie ma teatrów, które chciałyby z nim tańczyć Areny chciałby z nim tworzyć czy czego pokazywać, więc pojawiał się takim jak w Europie, które są między nim właśnie Denson, które w maju służyć cały obszar definiowany też w roli tancerza i choreografa oni często pracują z bardzo młodymi fotografami specjalnie po to, żeby skonfrontować te 2 generacje, żeby młodzi bardzo choreografowie popracowali doświadczonymi nie tylko MON tancerzami nauczycielce Leśniak doświadczonymi, ale też stale takimi, którzy mieli kontakt z ogromną ilością różnych sław zwijamy w Saipem spinał bał się właśnie ZUS, dołączając także to jest 1 z takich kluczowych tematów, które będzie okres będziemy mówić też 3 na konferencji tech, którą UE na koniec festiwalu tradycji morał w el, gdzie właśnie z spektakli Dansk one IS inna LMP jej hiszpańska choreografka i kuratorka Aleksandra la auto rozpoczynają właśnie tę interdyscyplinarną konferencję chciałam jeszcze zapytać o 2 takie wydarzenia związane z festiwalem, które mają tak przybliżyć taniec, ale też tym, którzy może tak bardzo w tańcu współczesnym my nie siedzą, czyli mam pokazać wręcz złapać na ulice tych, którzy w, którym wydaje się, że taniec współczesny jest czymś mniej niedostępnym dla nich, że nie mają kompetencji do tego, żeby w tym na tańcu się zagłębić, żeby go poczuć się Anna, żeby żywą wzbudziły emocje da im jedno z tych wydarzeń już jutro wszyscy będziemy mogli tańczyć wszyscy będziemy w dodatku nogi tańczy z syreną przy choreografii Piny Bausch w jak będzie wyglądać PL to jest Nelken Alain projekt, który polega na wspólnym tańczeniu fragmentu choreografii Piny Bausch 10 0 osiemdziesiątego drugiego roku łysy ze znakomitego spektaklu Nelken goździki, które zresztą w Polsce był pod koniec lat dziewięćdziesiątych, który mówi też o przemijaniu to jest taki fragment, który w, którym zawarta jest wiosna lato jesień zima, czyli wszystkie z rogu wynalazek stąd też zależało mi bardzo, żeby ten projekt mógł się akurat w tej edycji jeszcze pojawić, bo dotyczy też tańca dotyczy też tematu czasu, czyli tego przemijania, czego chcą się jednoczy z 1 strony z drugiej strony zmienia ich przemienia jedno drugie, więc każda pora roku jest tym opisana bardzo drobnym gestem, który z łatwością każdy będzie mógł wykonać i która oczywiście dotyczą natury słońca, a nie widzi mrozu trawy, więc fajnie będzie, jeżeli tak nauczymy się do choreografii wspólnie o piętnastej 3 0 będzie wspólna nauka wspólna nauka choreografii na placu Defilad, a potem będziemy tymi pasażami przechodzić i jednoczyć się w tym wspólnotowym tańcu i zobaczyć w jaki sposób ta energia wstecz wspólna wytrwała tworzy pewien Wenus w swoistą mu taką przestrzeń dla ekipy dla wspólnego doświadczenia, czyli 15 3 1 Jutrzenka i plac Defilad w Warszawie tam się wszyscy spotykamy uczymy się najpóźniej wykonujemy daną Annie wspaniały taniec w tym co jest jeszcze ciekawe to tej choreografii można też uczyć nauczyć przez internet na naszej stronie internetowej link do filmu instruktażowego, który prowadzi tancerka Piny Bausch znakomicie go prowadzili po, więc można z łatwością te 4 gesty opanować, zanim się przyjedzie na plac Defilad, ale jeżeli ktoś byłby zainteresowany to już od czternastej w teatrze studio mamy podsumowanie warsztatów, ponieważ od kilku dni tak naprawdę całe lato były realizowane warsztaty z tej choreografii, które odbywały się w różnych przestrzeniach miasta dni byliśmy na dworcu wschodnim na bazarze Różyckiego w sedno w parku Saskim lew i Bell przypadkowi przechodnie, którzy byli obok chętni się dołączali, żeby właśnie, ponieważ tachograf jest tak prosta chcieli razem przejść ten pasaż z nami, gdy jutro finał tego całego projektu, ale jest jeszcze 1 taka sprawa którymi przed chwileczką powiedziałam, że gra karciana, czyli gwarancja, że karciany Gadek coś co wolno przybliża nam taniec współczesny zgorzelczanie oczywistej strony ja jak ktoś wygra myślę, że estakad pierwsza Polska karci Anka dotycząca tańca jest związana jest też z naszą fundację ciałem umysłem lewym skrzydle może zagrać każdy myślę, że tak kont dwunastego roku życia jest to talia kart, która ma 2 pytania jedno związane do wyboru albo z ciałem albo z pomysłami, jeżeli chcemy doświadczyć albo coś pokazać albo zinterpretować wybieramy leciało, a jeśli wolimy, o czym się powiedzieć albo zinterpretować wygram umysłu i jest to taka zabawa, która pozwala nadal mocny na takim echem podzielenie się też swoją wiedzę autem swych doświadczeń, bo przecież każdy z nas zupełnie inaczej reaguje na różne bodźce inaczej, ale też interpretuje taniec inaczej go pokazuje, więc fajnie jeśli usiądziemy przy stole i będziemy przerzucać się tymi zadaniami ze sobą, żeby wytworzyć też taką płaszczyznę trochę poznawania historii tańca, bo w tym też jest zawarta historia tańca, ale też sposób na wspaniałe spędzenie popołudnia w teatrze studio, gdzie masz taka ścianka dostać pracę studia właśnie teraz wszystko wie na razie tylko z nami moderatorami tej gry przed każdym spektaklem znany od osiemnastej jest tzw. kiosków ruchu tydzień nie tylko kadra karcianki, ale też różnego rodzaju filmy krótkie formy też publikacje, które dotyczą tegorocznej edycji, a więc oprócz oglądania spotykania się rysy artystami rozbita recenzowania na temat tańca na konferencji będzie można samemu się dowiedzieć czegoś o tańcu i festiwalu cały program festiwalu na stronie internetowej ciało umysł Annę tutaj ta edycja 20 09 . do 10 października no cóż zapraszamy bardzo gorąco na te wszystkie wydarzenia mam nadzieję, że w jutro przed Pałacem kultury też wszyscy tłumnie pojawimy i będziemy tańczyć pogoda ma być piękna, więc bez ofiar będzie jeszcze się dodać, że chętniej niektórzy efekty na warsztaty przychodzą przebrani zakładają dziewczyny długie suknie tak jak ze spektakli Piny Bausch i wtedy mam wrażenie wytwarza się jeszcze taka dodatkowa energia jakiegoś połączenia z tym źródłem bardzo gorąco zapraszamy do tego, żeby też, żeby też się przebrać naj przede wszystkim ćwiczyć w domu teraz choreografię mam nadzieję, że wszyscy wszyscy to właśnie teraz zaczynają robić Edyta Kozak dyrektor artystyczna festiwalu ciało umysł była z nami dziękuję bardzo dziękuję zapraszam Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu w jesiennej promocji. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA