REKLAMA

Przedwojenna muzyka jazzowa w nowych aranżach Marcina Maseckiego. Rozmawia Anna S. Dębowska

Studio Plac
Data emisji:
2017-09-29 15:30
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
18:16 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
plac Hanna Zdanowska moim gościem jest Marcin Masecki pianista jazzman eksperymentator człowiek pogranicza gatunków muzycznych czy dobra i dobre warszawski temat warszawską muzyczny temat Warszawa kopalnią wspaniałych piosenek przedwojennych przedwojenne warszawski wraz z tango są to nowy projekt Marcina Maseckiego i Jana Młynarskiego i waszego zespołu od nich nie, wskazując nazwę Jazz Band co to jest myśl radzi w sporcie to jest spotkaliśmy się z Janem rok temu mniej więcej Rozwiń » spotkaliśmy się spotkał się nasze wspólne fascynacje moja to jest muzyka Jazz tradycyjny albo sprzed tradycji 3 takie hasło na obecne czy drugiej wojny światowej weekendowe dni, ale nie robi będąc właśnie on też nie improwizowany, czyli leczenie takich bliższych muzyce popularnej Amerykę, ale skażonych Kański Jan tych na tych starych nagraniach amerykańskich czy wychowywałem JS czy iluś lat konsekwentnie prezentuje muzykę for matach imprezowych tutaj na plac Defilad też luz i będą ostatnie 2 sezony robić Daszyński natomiast Janek jest siedzi w edycji warszawskiej muzyki podwórkowej folkloru Warszawskiego szef gadaliśmy, że że po o połączenie tych 2 pasji jest właśnie muzyka jazzowa popowa Warszawy Polska przedwojenna rzecz w tym grzebać i napisałem w razie współczesne 4 piosenek oparty bardzo na tradycji jednak nie nie nie nie jest z zakresu warszawska jesień czy racjonalnych nie ma emocjonalnych racjonalnych argumentów i mikrofonów też szkolić Sońta fragmenty, które na pewno by nie powstały w latach trzydziestych i poszaleć na wieść o Pendereckim no załóżmy jestem trochę może trochę Strawińskiego n p . chociaż takie są fragmenty tereny, do których ciężko, by było zatańczyć w UE i nagraliśmy płytę, która rozegraliśmy tegoż do tej pory 2 × raz tutaj właśnie też na placu Defilad w Warszawie w studiu koncertowym też w kwietniu koncertowym na na dzień międzynarodowy dzień gazu i tutaj raz czy dobór właściwości naszego występu w i nagraliśmy płytę, która by robić Gazprom premierę w listopadzie, a nawet pod jego koniec 2 4 listopada w Warszawie na festiwalu niewinni Czarodzieje organizowanym przez muzeum powstania Warszawskiego Warszawskiego tak przed jej to już wiemy, że czeka nas hit płyta, o którą warto się starać i dziś można materiał będzie można go posłuchać no dobrze, ale się, gdybyśmy mogli się tak zagłębić się co to właściwie jest, bo on też w ogóle bardzo bardzo ciekawe, że Warszawa przedwojenna była takim, że dużo się to działo były kabarety Rewie teatrzyki i to było oczywiście wzorowane liczna na amerykańskich pewnie też Miss halowych to wszystko docierało tutaj do Europy to znaczy chyba najpierw z Europy do Ameryki, a potem vice versa w Niemczech też to było bardzo żywe są jeszcze przed 700 30 03 . rokiem najtaniej bardzo duży wkład mieli muzycy pochodzenia żydowskiego rozwija się też Polska monografia Syrena rekord czy re jak rozumiem to są rzeczy właśnie z repertuaru tym, że teatrzyków rewii n p. kabaret morskie oko tak też to są nagrania Syrena Records to co było naszym materiałem na Record nagrała to wszystko jest w pozycji bardzo bardzo dużo, a naszym takim duchem przewodnim w pewnym sensie była postać Adama Astona, którego jedyny bardzo jest w sumie remont mojemu zaskoczeniu nie za dobrze znany, a był naszym Frankiem Sinatrą Elvisem Presleyem łom przed wojną miał jakiś fajny głos, a miało niesamowity głos tenor baryton trzeba raz ten w ten weekend warto wiedzieć liryczne ekipy tradycyjnie postawiony wielki głos i tego Astana słuchaliśmy z Jankiem mnóstwo Joanna on nagrał 9 piosenek to styl tego też tego, że tego rodzaju design naprawdę pracowali dużo mniej to są tanga fokstrota i to są z trasą właśnie jest los teatrów rewiowych z operetek i zagranicznych NATO, by było z powodu, że było zapatrzenia na muzykę amerykańską też południową Amerykę z amerykańską Wu-Tang tam po, ale też przetwarzanych na swój sposób na nasz sposób BM dużo wpływów właśnie żydowskich aktor Paul de facto pisał mu te piosenki wszyscy Wars Petersburski Peszko Manuel Peszko duże jest też duży stres zapożyczonych ani Gordon ambon Tambor tam było bardzo dużo duży co przemysł bardzo dużo osób pracowało w tym było bardzo dużo orkiestrze samej Warszawie każdy lokal tak naprawdę miał swoją orkiestrę można było wejść do lokalu i zastać cisza w 2 lat i lokalnie nie miał racji bytu to była muzyka na żywo, ale jego muzyka na żywo głośników jak teraz dokładnie na coś musiało coś muszą grać wiosną bardzo żyzny okres Syrena Record uczyła tuż przed wojną 6 00 3 latkowi dziennie dużo jest Andrzej jest dużo ludzi kupowała tak niewiele z tego zostało tak niewiele z niego zostało już Tomasz Lerski bardzo tej jakoś pomagał ci to nasz test dla czarnych dość, że w pewnym momencie próbowali, bo zafascynowany tym jak brzmiała orkiestra Syrena Records od 2 Arsen pod nickiem Golden i to, bo brzmienie, które z 1 strony na tę jakość tych nagrań oczywiście jest kiepsko dość natomiast jednak słychać, że oni mieli jakoś tak niezwykłą niezwykły sposób bazowania York Głowania, który kompletnie nie była w stanie wyobrazić jak oni zapisane czy oni zapisany czy on jest częścią folkloru trzon jest po prostu ten trzymanie oddychają nawet nie zastanawiają się w ale pewne taki pech pewien stan techniczny kwestia, ale pewien słoik pewien pewne nie pewne nierówności brzmiały jak mu, żeby wiejscy muzykanci grali tam trochę tego poloneza Mazurka prąd bardzo, a tak różne sekcje to było duże big-band różne sekcje grał n p. trąbki grały unisono seksu z nami, ale zupełnie w innym czasie woźnicę, ale nie po igłę i to jest bardzo charakterystyczne brzmienie z mediami jak równoważy zdało to o co w tym chodzi, więc z Tomaszem Lewickim varsavianistą świtem od od od pasjonatem tego okresu rozmawiałem i próbować dotrzeć do partytur natomiast partytury nie ma jednak albo Możejki są, ale ciężko bardzo je znaleźć, bo po pierwsze, most o most z nich po prostu ZES po przyniesionych rozwalonych i spalonych, a też tak naprawdę nikt nie publikował tego nie było potrzeby, żeby te partytury w ogóle istniały to by dorósł, żeby służył do pracy, a więc nikt tego nie archiwizowanie magazynowe i może to niebyła zapisano, że to był po prostu taki styl gry może oni grali ze sobą tak dużo, że jak się gra tak ciasno i tak dużo to się wyrabiają pewne pomiędzy nutami pewne estetyka latać, ale pomnie choćby dłuższy czas będą, więc o to, żeby naśladować styl tak dobrze masz masz masz rację w znaczeniu jestem ciekawa, bo może próbujecie troszkę z tego wieszano chcieli chcieliśmy poznać to chcieliśmy wiedzieć na czym polega i potem to zacząć przetwarzać i zrobić tego nasze, ale jednak chcieliśmy odrobić pracę domową w pierwszej kolejności jasno, więc liczę czasem odrabiamy, bo moim marzeniem naszym wspólnym wspólnym marzeniem jest, żeby schudnąć zacząć pisać piosenki ale, żeby te nie były piosenki w stylu cieszy, żeby nie próbować próbować zrekonstruować lat trzydziestych jest choćby próbować zrekonstruować brak wojny i komunizmu n p. a źli coby było zbyt rozwinąć się, żeby to, żeby zbudować most do tamtego dotąd tego ducha i żeby pociągnąć dalej tak na jaw Giggs czytałam słyszałam, że Warszawa późnych lat trzydziestych w czasie wspaniale rozwijać właśnie od strony rozrywkowej źdźbło w miastach głosowało życiem i rzeczywiście to w pewnym momencie zostało rozwalone prawda, więc czy chodzi o jakieś takie tworzenie właśnie do niemal do końca nazwać, ale nie chcemy nie chcemy nie chcemy uprawiać z nim teraz też dużo w Warszawie się dzieje tak czynił w pewnym zawieszeniu Nawalny w jakiś sposób ten pomost został przerzucony ponoszą w, a wszystkie wasze konieczne są popularne są nasze to nie jest też duże, że to jest jakiś program jakaś idea zrealizowania jakiś jakieś konkretnej sprawy kulturowej albo obu socjologicznie po prostu uwielbiamy tamtą muzykę chcemy ją grać co miał grać w liście mają chcemy grać po naszemu ten czas będę waszym to następująco osoby instrument Marcin Masecki pianino aranżację dyrektor muzyczny Jan Młynarski śpiew bal dzioba, czyli bandzior Jerzy Rogiewicz perkusja Piotr Wróbel tuba Tomasz Duda Wiesław Wysocki Michał Voeckler saksofon czy to jest re negocjuje z ojców przepraszam w takim razie 3 to jest próba jest to jest otworzenie tego nie to jest jak we własne wersje bez mała to jest mała wersja jest mała wersja big-bandu tak zastanawiam się, jaki zrobić skład i 1 i czysto na tych właśnie na to, że to 3 saksofony są takim są takim chórem towarzyszącym Jankowi czyszczone są najbardziej elastyczne nie są tak ciche skrzypce mogła zagrać więcej niż trąbki puzony Kuźniar praktycznie do tego dotarłem natomiast na premierze inna nadzieja nie tylko na premierze w listopadzie będziemy grać w rozszerzonym składzie do tego co wspominać dochodzą dochodzi troje skrzypiec w trąbki puzony UE i może jeszcze Tarka też orkiestra już orkiestr Kasię wtedy robić na lata, a ile z tych piosenek, jakie to są piosenki czy są jakieś hity na takim hitem pojęciem znanym może bardziej się szerszej publiczności to jest Nikodem Nikodem Nikodem Tomasz Dybalski urodę Pa Liwa stąd śpiewałaś Inter Chievo 6 reż Iwo Paliszewski po 1 2 osób tymczasem po IAA poza tym tak naprawdę to są mniej znane piosenki oraz wielkim mieście New York w Belgii czy wiesz mała Miss tych wytycznych jest setki może ciekawe możecie powiem, że próbowaliśmy zagrać czuła tango w wodzie zagrać takie tango milcz serce milczy i gondola płynie z tekstylnym, a teraz są refundowane wspólnie z 6 i staniemy się nie do końca jesteśmy w stanie sobie poradzić jesteśmy zespołem jazzowym jak nazwa wskazuje gramy Jazz przedwojenny i to już wiemy jak grać w natomiast przed nami jeszcze stoją właśnie tanga jak wyzwania w walce o walce też były Skowron oraz 3 starsze nie zdarzy publiczności, a to, więc jeszcze będziemy jeszcze nowe gatunki, które musimy stworzyć wspólnie z Janem cieście jest to sam początek pewnej pewnych dłuższej drogi w morze warto by poczytać wjechała, gdyż to w przerwie między piosenkami jest sporo pisała o tak natomiast nie trafia pod Minogą nie chcemy nie chcemy bronić też tego autora nie chcemy też już wspomniałem nie chcemy się on nie chcemy, żeby to była muzyka klasyczna nie chcemy, żeby to było tak o przynoszenie szczęścia tylko włącznie przenoszenie się w czasie meczu jakoś uaktualnić, żeby to, żeby to miał współczesną dla nas wartość na wasze jeszcze z o Adamie ostanie lata w postać zapomniana jest cały czas słyszy jak Mieczysław Fogg śpiewa jesienne róże, a tymczasem to był wielki przebój właśnie Adama Astona warszawiaka pochodzenia żydowskiego oczywiście członkach chóru Warsaw were ważne, że wersów, które były też żołnierzem tak będzie o tym, radni Warszawy tysięcy dwudziestym apotem walczył pod Monte Cassino składnią czy Anwar oni wyjechali z częścią drugiego korpusu na Andersa armii Andersa i oni zrobili cały nasz tak właśnie przez Palestynę z powrotem przez Monte Cassino i rzeczywiście był rzeczywiście był po prostu żołnierzem też takie nasze marzenie, żeby zagrać wątek o Monte Cassino w Casino ryneczku z branży zawalczyć o coś pod Monte Cassino jest może też będzie jak jest to jest to o tej bitwie część spotkań na ryneczku i była impreza orkiestra grała Szymanek z takiej problem z tym, że utalentowani artyści idą na wojnę i albo jesteś pisarze literaci i ryzykują swoje życie i swój talent myślę, że powinni Lotos skarb i powinni ich nie po grób Chopina oraz czy tak no no cóż nie przepadł w każdym razie Adama stan rzeczy się z ciekawą postacią i innym poza waszym świetnym projektem o 4 oburzony, że jeszcze był pewny hurtownia alkoholu po biznesmenom i później już, że ta wyniesie 7 w Południowej Ameryce w Południowej Afryce i tam też prowadził hurtownię alkoholu Han Han -li ne, a na koniec życia w Londynie z anteny i tam zmarł, ale właśnie tak przed i przed czy w ogóle jest u nas w tej chwili taka wytwórnia, która byłaby skłonna sięgnąć przypomnieć tę postać szli przez to że, z czym to było w interesie interesie w tym momencie to naprawa to studio Syrena rekord jeszcze istniało w latach dziewięćdziesiątych na ulicy Leszno dnia na ulicy Wiśniowej na Mokotowie został zburzony postawił też jakiś apartamentowiec za bardzo się tym zaopiekował się tak była taka willa, w której odgrywał o trojga proc to mogłoby być to mogłoby być muzeum Syrena rekord i to na miarę w ogóle dużą to to jest wielka część naszej historii czy w jaki sposób można trafić w ogóle go na YouTubie jest natomiast najtrudniej znaleźć nowego selekcjonera jest tego mnóstwo m. in. wspomniany Tomasz Lerski żył w życiu dużo jest jest dużo nas, ale właśnie, skąd ten, kto mieczem teraz dojdą ucznia tak naprawdę, kto to wydaje nawet nas od tych można wrzucić Syrena Record i 2 i wyskakuje duży wynik, ale nie wiem, kto to wydatek to są listy po prostu ma do tego prawo to nie dość myślenia i notatce cały czas myślę, że nasz my nie zdajemy sobie sprawę jednak z tego, że przed wojną tak duży siedział w Warszawie w ogóle w Polsce, że mamy dorobek pomysł, żeby polskie kino jest jakoś przez nas hotel no bo były powtarzane dzięki temu, że w telewizji kiedyś była były te filmy emitowane no to jest nam tak, ale jeśli chodzi o muzykę, a znamy tylko wycinek zaledwie tego czy te piosenki są sentymentalne czy raczej wesoły bardzo różnie żal rany warszawskie, ale bardzo bardzo różne niektóre to są właśnie importowane z zagranicy z nowymi tekstami niektóre teksty są banalne niektóre teksty są, ściskając za serce jest muzyka popularna jednak rzeczy zawsze, pełniąc jakąś funkcję użytkową zachęcam do ronda do rozpisania po prostu banalnie rzecz ujmując Syrena rekord gogle i wyskakuje sporty, czyli słuchamy przedwojennej warszawskiej muzyki oraz trendów oraz błędów i muzyka taneczna muzyka rozrywkowa kabarety to jest klimat, który po części tylko stara się tworzyć się nowy zespół Marcina Maseckiego i Jana Młynarskiego Jazz Band 2 4 listopada na festiwalu niewinni Czarodzieje koncert i płyta również pod koniec listopada zapraszamy dziękuję bardzo Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: STUDIO PLAC

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Z Dostępem Premium TOK FM odsłuchasz każdy podcast - bez reklam. Słuchaj wygodniej w naszej aplikacji mobilnej z pakietem "Aplikacja i WWW"

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA