REKLAMA

Roman Osadnik w rozmowie z Anną S. Dębowską

Studio Plac
Data emisji:
2017-09-19 14:00
Audycja:
Prowadzący:
W studio:
Czas trwania:
15:06 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
studio plac Anna jest Boska moim gościem jest Roman Osadnik dyrektor teatru studio w Warszawie dzień dobry i dobry witam serdecznie witam serdecznie 7 października otwarcie kolejnego sezonu artystycznego Metropolitan Opera w nowym Jorku, ale tym Live in AB, czyli cykl transmisji, które już od kilku sezonów teatr studio pokazuje u siebie tym razem 10 przedstawień z nowego Jorku to zobaczymy tu są ich dyrektorzy tak zaczynamy 7 października będzie to już siódmy sezon transmisji w Rozwiń » teatrze studio, a 1 2 obie historie transmisji z Metropolitan Opera, która została na górował i wymyślił na IT Card dyrektor artystycznej i naczelnego teatru bardzo się cieszę, że udaje nam się kontynuować tradycje i po raz siódmy będziemy mogli państwo do nas zaprosić teraz sezon myślę, że będzie równie udany jak poprzednia my mamy kilka naprawdę perełek w repertuarze zaplanowanych na ten sezon zatrzymam zaczynamy norma Belliniego jest to nowa inscenizacja w roli tytułowej występuje Sandra Iwanowski partneruje jej wina roślin in do NATO premiera odbyła się dosłownie kilka dni temu, inaugurując sezon tegoroczna Metropolitan Opera recenzje są entuzjastyczne, więc cóż nie możemy się doczekać się na to przedstawienie chętnych zapraszamy, choć jest już niemal co jeszcze wejściówki, więc to proszę próbować kolejne spektakle i kolejne transmisje w, a na pewno udział Polaka, czyli osoby chciały produkcji opery Berdychowski Luisa Miller wystąpi on obok Plácido Domingo pasja Domingo tym razem w partii barytonowej te na dobę ciała oczywiście w honorowej ciekawostką i pewnie smaczkiem tegorocznych raz grosze transmisji będzie Opera Thomasa Andersa, a Anioł zagłady myślę, że pewne jest to przedstawienie na na pewno warto zwrócić uwagę tak, bo to było wydarzenie z ubiegłym roku na festiwalu w Salzburgu będzie przeniesienie właśnie ta inscenizacji natychmiast został przeniesiony do nowego Jorku zresztą on Metropolitan czasem tak robi, że bierze niektóre spektakle, które wcześniej się wnuczka tak było ze słynną Traviatę Verdiego et Cetera, który najpier w była przedstawieniem salzburskiej, a potem trafia do nowego Jorku jest wielkim przebojem pokazywali szczyt w zeszłym roku tak na otwarcie sezonu jedno Thomas Anders jest już w Polsce znanym kompozytorem, ponieważ w Operze narodowej bodajże 2 lata temu zmarła 2 lata temu Mariusz Treliński wystawił temu operę man Power Price pierwszą parę Thomasa bessa się też wtedy pojawił od tej w Warszawie był koncert z jego udziałem jest wszechstronnie utalentowany artysta pianista dyrygent autor libretta z kompozytor przede wszystkim nie myślę, że w jego muzyczna propozycja spotkała się z ciepłym przyjęciem publiczności krytyki właśnie dobrze, że będziemy mogli mieć będzie mieć okazję zobaczyć kolejne jego dzieło to jest jest autorem 3 oper autor interfejs burza na podstawie Szekspira, która właśnie byłaś pokazywana w Metropolitan Opera i Anioł zagłady pamiętamy film Luisa Bunuela to jest na podstawie scenariusza tego zagadkowego bardzo silny ból, więc myślę, że by szczególnie może tutaj polecić ten tytuł muzyka współczesna, ale czegoś Metropolitan się otwiera coraz bardziej na taki nawet tytuły z żaków zagrają seriach o w razie bardzo konserwatywny teatr Lalek twojej środa zasługa też muzyki, która mimo, że współczesna jest taką muzyką bardzo przyjazną dla uszu nie tylko wprawiony melomanów, ale również szoki publiczność że, choć śpiewaków to ten sezon chyba będzie należał do Soni jątrzą praw wystąpią aż 3 transmisjach wystąpili w Tosce Pucciniego w wystąpieniu Luizie Miller i były wystąpi również Cyganerii również Pucciniego to chyba po raz pierwszy taki jest rozłożona w trud oraz misjach występuje sama śpiewaczka są wschodząca gwiazda Legalis wokalistyki operowej piękne Soprano niezwykłej barwie i skali dla trzymamy kciuki zobaczymy tak, ale w UE jest 10 transmisji z czego 5 to są premier bardzo dużą siłą rzeczy nowych, które są na scenie Metropolitan można za pośrednictwem tych transmisji tutaj w teatrze studio obejrzeć to tak bardzo nas cieszy, że dyrekcja Metropolitan Opera wybrała właśnie te tytuły, które są nowymi inscenizacjami w nowymi produkcja, a pan dyrektor, na które szczególnie te 1 8, a ja szczególnie na normę taka ma to też moja ulubiona Opera była bardzo rzadko wystawiana w kiedyś była wystawiona w Operze narodowej od BOŚ Bos 15 lat temu PiS miał okazję zobaczyć czy ten spektakl również w oczy wielkim w Poznaniu, a więc rozstrzygnąć naprawdę czekam z niecierpliwością, tym bardziej że obsada gwiazdorska inscenizacja bardzo ciekawa czytam najświeższe recenzje o nowojorskiej premierze David Mark Victor, a nie schodzi z drewna świetny reżyser również operowej i po obiecuje sobie dużo o tej prezentacji czy coś wiesz co może nowe Kos van, jeżeli chodzi o start o Niejestem aż takim fanem tej muzyki oczywiście sam szacunkiem dla geniuszu tego kompozytora, a Busha i raczej Opera włoska, a Opera włoska, ale coś bardzo intryguje MED Anna Thomas agresor mogliśmy przed chwilą myślę, że to jest fajne Kontrapunkt dla dzieł z takiego stałego kanonu operowego tutaj możemy po prostu móc zobaczyć posłuchać nowego spojrzenia na muzykę operową inscenizacją roku na wprowadzenie postaci jest coś co w bardzo mnie pociąga, a my też z niecierpliwością czekam na Wyspach występ Piotra kocioł, jaki mnie kiedyś miałam okazję usłyszeć na żywo w Metropolitan Opera w Romeoi Julii i muszę przyznać oczywiście jest to Śpiewak obdarzony niezwykłym głosem i z wielką dumą radością życia na widowni mini cieszyłem się, że Polak tak świetnie występuje tak świetnie sfilmowany zeszli właśnie zdaje się, że ta widownia to publiczność entuzjastycznie bardzo na niego reaguje tak Piotr Beczała staje się oczywiście ulubieńca nowojorskiej publiczności no występuje już coraz większej liczbie tytułów granych w Metropolitan, a nie tylko Metropolitan no bo w tej chwili chyba wszystkie dobre domy operowe sobie dają jego udział przeważnie te transmisje są pokazywane w kinach tutaj mamy wyjątkową sytuację jako bardzo teatralną to znaczy teatru w teatrze wahnięcie i że Opera i coś przekazywanego ze sceny operowej tak naprawdę na przechodzi do nas przez wielki ekran, ale o odbieram to tak jakby to był teatr sprawa robi zimno na sali teatralnej sali teatralnej w budynku teatru przez okres dodatkowy walor tych transmisji, czyli miejsce, gdzie akcje możemy zobaczyć bardzo na tym zależało i że choć transmisja w Warszawie to zapoczątkowało to kino Muranów z tego co pamiętam, ale potem się wycofało z transmisji niż powstała luka w Warszawie, którą wykorzystaliśmy ich już zastanawiają się właśnie transmisje w Astrze to dobry pomysł czy nie, ale biorąc pod uwagę w miejsce, czyli nie rac udział w czasie nazwane centrum sztuki studio to miejsce, w którym są tradycje muzyczne atuty miała miejsce ze swoją siedzibę Sinfonia Varsovia ładną klamrą się zamyka i postanowiliśmy spróbować już sezon, bo bardzo trudne, bo wszyscy uczyliśmy transmisji o stosy skomplikowana sprawa, jeżeli chodzi też od strony technicznej w coś nie mieliśmy takiego sprzętu najwyższej klasy jak jest wymagane transmisje miałem swoją jakość, ale z roku na rok i jest lepiej w tej chwili już naprawdę możemy się pochwalić co robimy to ona w pełni profesjonalnie no i ten walor właśnie teatru myślę, że prawicowi swoje tak dosyć ważne, że przechodzą do takiego ani innego miejsca, gdzie mogą spędzić czas w murach teatru, a nie koniecznie wśród oparów popcornu w na sali kinowej Warszewo coraz cięższy niż wściekam re pre artykuł na ten temat i artyści również zapowiadają, że mają pewne wątpliwości nawet ci, którzy biorą udział w wstępują w Metropolitan i również tych w transmisjach czy czy kino jest odpowiednim miejscem do tego żeby, żeby właśnie pokazywać to, że podobno też, że Anna jakoś trochę się z obniżyła frekwencję w samej metropolitalną od momentu tych pasji niż transmisji, dlatego że publiczność się może woli pójść do najbliższego kina i tam obejrzeć operę aniżeli jechać do nowego Jorku i rozwiąże to też wiąże się z dosyć dużymi kosztami działalności jest na pewno taniej wygodniej, ale z drugiej strony myślę, że kontakt z żywym teatrem na żywo z Lanckorony to nigdy was nissanie nie zastąpi inie tylko dla nas oczywiście ważne jest to, bo nie wszyscy pewnie mogą sobie pozwolić na podróż do nowego Jorku i z powodu finansowych i nareszcie wiemy jak ja to efekt perspektywy wygląda to, a czy zdarzają się jakieś dramatyczne chwile to znaczy jedno po to jest przekaz satelitarny, czyli taki dosyć pewny tak, ale czy zdarzały się na wkład zerwanie tego przekazu to już było tyle sezonowym, ale jest coś tak żyliśmy tutaj naprawdę w chwile grozy szczególnie podczas 1 z wieczorów inaugurującym na pozostał scenę powita publiczności pochwaliłem się, że właśnie mamy nowy sprzęt akustyczny zakupione już będzie naprawdę cudownie fantastycznie Koczon transmisja o została przerwana sparaliżowało nas to w bo myśleliśmy, że coś jest nie tak po naszej stronie, ale okazało się, że oszalały jakiś huragany burze i po prostu sygnał był zakłócony aha już z z Metropolitan dziś nad oceanem po prostu działo się w jakiś się huragany na szczęście wszystko wróciło do normy Noise to musimy pamiętać, że to są transmisję na żywo można w wszystko się może stworzyć im nie zawsze mamy na to wpły w na szczęście jak do tej pory wszystkie transmisje zostały zrealizowane odbyły się, a najwyżej z jakimiś delikatnymi odcieniami co ważne wcale nie staliście się konkurencją dla wnuczka dla opery narodowej 3 1 warszawskiej opery kameralnej, że to nie jest tania wręcz przeciwnie właśnie mąż opowiada, że zaskoczyło mnie to odebrałem telefon dyrektora opery narodowej Waldemara Dąbrowskiego, które wierzą, że są bez transmisji zaproponował nam to, abyśmy połączyli siły i raz zrobili wspólnie transmisję Jolanty i sam kusi obrotowego w reżyserii Mariusza Trelińskiego to było w teatrze wielkim, a dziś wyjątkowo dała gościnnie przenieśliśmy się z naszymi transmisjami do sali teatru wielkiego opery narodowej i w Cannes dla blisko 2 tysięcy osób przygotowaliśmy ten czas niż w Andre, który jest prywatnie wielbiciel opery, a maniakiem w HGW bardzo bio raj w rzeczywiście staram się oglądać to co najważniejszego w danym sezonie na świecie nie zawsze oczywiście w będąc na miejscu w wiedeńskiej Staatsoper przyjaciół Moskali, ale na pewno teraz poprzez streamingu różnego rodzaju ten kontakt i z operą na najwyższym poziomie jest ułatwione i w ogóle zaczyna swoją pracą w Operze była Opera Śląska o Bytomiu tam przepracowałem 5 lat i pewnie stąd ta pasja dlatego gatunku sztuki i słynny teatr tak naprawdę, od którego się za czas powojenna historia Kuźnia talentów jak mówią, a Kuźnia talentów, a pierwsze przedstawienie, które pan widział w Warszawie w Operze narodowej loży narodowej owa Traviata w z Andrzejem Sikorskim w roli ojca, a w roli Violetty występowała Zdzisława Donat wciąż opowiada to było w Warszawie obok Warszawy jak tłumaczyła swoją karierę więc cieszę się, że miał okazję ją usłyszeć zobaczyć na scenie to niestety nie pamiętam w i wiem, że w drugim akcie pojawią się piękne białe Rumak oni muszą w ogrodzie posiadłości żargon powstał on czasopism i akcent na koniec moim gościem był Roman Osadnik dyrektor teatru studio w Warszawie 7 października rozpoczyna się sezon transmisji z Metropolitan Opera w nowym Jorku, które pokazywane są nam dużej sceny i wielkim ekranie właśnie w teatrze studio zaprasza na bardzo dziękuję dziękuję po usłyszeniu go zobaczyć Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: STUDIO PLAC

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA
REKLAMA