REKLAMA

Ostrzeżenie: nie podawaj loginu i hasła do banku przez telefon!

Przewodnik Finansowy TOK FM
Data emisji:
2017-10-09 11:00
Czas trwania:
01:33 min.
Udostępnij:

Dziś w przewodniku ostrzeżenie - bo w ostatnim czasie nasiliły się próby wyłudzania danych od klientów banków Przestępcy co chwilę wynajdują nowe sposoby na to, jak dostać się do kont klientów, czasem żerując na ludzkiej niewiedzy lub naiwności. Rozwiń »

Ostatnio wiele osób odebrało telefon, a osoba po drugiej stronie przedstawiała się jako pracownik banku, ewentualnie kancelarii prawnej czy innej firmy współpracującej z bankiem. W trakcie rozmowy oszust prosi o podanie loginu oraz hasła do naszej bankowości internetowej, a później o potwierdzenie autoryzacji podając kod z odebranego właśnie SMSa. A to czysta pułapka - w ten sposób oszust zmieni ustawienia naszego konta i sprawi, że SMSy weryfikujące transakcje będą przychodziły na jego, a nie na naszą komórkę. Konto zostanie wyczyszczone szybciej, niż nam się wydaje.

Dlatego po raz kolejny warto przypomnieć i podkreślić: prawdziwy pracownik banku nigdy nie zażąda od klienta podania najbardziej poufnych danych przez telefon czy przez e-mail. Na pewno nikt uczciwy nie poprosi o podanie loginu oraz hasła dostępu do naszego konta. Jeśli ktoś o to pyta - na pewno nie ma czystych intencji. A o wszelkich podejrzanych telefonach od osoby podającej się za pracownika instytucji finansowej warto niezwłocznie powiadomić swój bank. Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
przewodnik finansowy w TOK FM Aleksandra Predenkiewicz dzień dobry dziś w przewodniku ostrzeżenie, bo w ostatnim czasie nasiliły się próby wyłudzenia danych klientów banków przestępcy co chwilę wynajdują nowe sposoby na to jak dostać się do kont klientów czasem żelaza ludzkiej niewiedzy lub naiwności ostatnio klienci kilku banków odbierali telefon osoba po drugiej stronie przedstawiała się jako pracownik banku ewentualnie w kancelarii prawnej czy innej firmy Rozwiń » współpracujące z bankiem w trakcie rozmowy oszust prosił o podanie loginu oraz hasło do naszej bankowości internetowej, a później potwierdzenia autoryzacji przez podanie w Cottbus odebranego właśnie SMS -a od połowy czysto pułapka w ten sposób oszust zmienił ustawienia konta i sprawił, że SMS-y weryfikująca transakcje będą przychodziły na jego komórkę ani na numer telefonu klienta w ten sposób konto bankowe może zostać wyczyszczone szybciej niż nam się wydaje dlatego po raz kolejny warto przypomnieć i podkreślić prawdziwy pracownik banku nigdy nie zażąda od klienta podania najbardziej poufnych danych przez telefon czy przez e-maile na pewno nikt uczciwy nie poprosi o podanie loginu oraz hasło dostępu do naszego konta należeli też oby tak to na pewno nie ma czystych intencji o wszelkich podejrzanych w telefonach od osób podających się za pracowników instytucji finansowych warto natychmiast powiadomić swój bank przewodnik finansowy to kafelki w Pelplinie w całej audycji wysłuchać w aplikacji mobilnej TOK FM oraz na stronie TOK FM PL i Kosznik audyt Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PRZEWODNIK FINANSOWY TOK FM

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium teraz z rabatem 40%. Wybierz pakiet Standardowy z aplikacją mobilną - podcasty, audycje i radio bez reklam zawsze pod ręką.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA