REKLAMA

Czy muzyka filmowa musi być magiczna?

Do Zobaczenia
Data emisji:
2017-10-07 18:40
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
15:12 min.
Udostępnij:

Tomasz Gąssowski, autor muzyki m.in. do filmów Andrzeja Jakimowskiego, opowiada o pracy nad muzyką filmową

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
ten magazyn filmowy do zobaczenia Tomasz Gąsowski jest dzisiaj 14 miło muzyk kompozytor producent muzyczny producent filmowy też reżyser rhythm and Hell wymieniają drzewo Ulmowie 2 z nich słuchaliśmy muzyki do filmu Imagine Andrzeja jak Morskiego to też taki bardzo wyjątkowy film jeśli chodzi o dźwięk w ogóle o to jak sam dźwięk w tym filmie pracuję, bo to jest film o ludziach niewidomych i o tym jak oni świat poznają je jak światy odczytują go interpretują to było Rozwiń » wielkie wyzwanie, dlatego że osoby, które nie mogą widzieć świata było wyłącznie słyszą odczuwają, tak więc to moja muzyka musiała być jakaś taka nadwrażliwość jest to pewna pułapka dla kompozytora, bo w każdych niesie coś takiego pakuje, a potem okazuje się, że im, że to takie nadwrażliwość dźwięki to są przeważnie takie jak słyszymy na horrorach czystości i zalety takich tej magii nie nie jest tak ubogi nie jest prosto zrobić ja, a pracowałem nad tą muzyką dość długo już po przeczytaniu scenariusza próbowałem sobie właśnie nie, widząc filmu komponować muzykę i dużą tej muzyki z takiej wyobraźni owej moje psy w obrazie film weszło do filmu nie w nieco oczywiście część pisałem po po zobaczeniu filmu do wyjątkowa, bo tutaj współpraca z Jackiem Homel dźwiękowcem was w zasadzie mogę powiedzieć to była taka modelowa pracę, a także musieliśmy obydwoje bardzo podpis pod okiem Andrzeja Dmowskiego czujnie zachowywać się tak, żeby właśnie nie przeszkadzać sobie wzajemnie, żeby z 1 strony podbić polską emocjonalną stronę i to taką wyjątkowość brzmienia, a z drugiej strony, aby pozwolić Jackowi Andrzejowi, żeby dźwiękami można było śledzić akcję, żeby wieś Bobowo, bo było to głównie bohaterowie na tym filmie słyszeli co się dzieje, tak więc trzeba było to bardzo misternie uważać, żeby sobie nie wchodzi w drogę nie było to proste, bo to trudne zadanie, ale wy brnęliśmy z tego jakoś chyba dobrze i jak nawet byśmy takich warsztatach deski ruchome lub stoi Włodzimierz w studiu dźwiękowym ZUS -u w głowach bez zgrani filmów i mieszkaniowe takie warsztaty ze studentami właśnie jak pracować, żeby sobie nie wchodzić w w paradę żeby, żeby to jakoś miało ręce nogi, bo ciasto tak jest po prostu przy pracy z przy filmie, że dźwiękowy zrobić, więc w tym czasie kompozytor komponuje muzykę potem ktoś wszystko z z Kuja w do kupy i niezły mecz albo 1 golem równie udany koniec słuchaczom drugiego nie słychać albo tylko po to, mówić głośniej muzykę na co dzień kobiet mówi nie, bo tutaj musi być muszą być to efekty i t d . i coś robi przykre, a tutaj, bo fajna bardzo współpracę już bardzo się komunikowali, bo na tym, by na tym odcinku żużlowa chce powiedzieć Otóż bardzo bardzo ważnym ciekawym, w którym momencie w ogóle muzyka do filmu powstaje w twoim przypadku było mówiły, że przy zmusza oczy przy tym pierwszym tak na pełnometrażowe filmy to nawet te regiony zobaczyłyśmy, toteż nawet zastanawiać czy mamy dziś poprawek nie nękanie wprowadzić jedno, bo to jest takie rozwiąże przeczytaniu scenariusza strony takie mi jednak pisanie na ślepo prawdę musisz sobie wyobrazić znając reżysera dobrze jeśli znasz się, że scenariusz miały czas grałem tak przyjmę uprzejme dzień już mieliśmy z Andrzejem zasobu sztuczki inne niż osobą z Rusią czy jeszcze takiej krótkometrażowych krótki róg krótki film torba do złożonych Stokłosy całość pod hasłem Solidarność Solidarność to było kilkanaście takich ról krótkich form ma jeszcze co całą naszą przeszłość studencką Indii po studencką tak, bo myśmy pracowali przy wszystkich jego goście prawie prawie wszystkiego firma natomiast, bo tutaj było także trzeba było to przez ruszą 3 akurat tak się złożyło, że rzeczywiście klubów zmontowany, ale też przez łosia czy dźwiękowcem było zmarły niestety mój przyjaciel Piotr Kokosiński który, z którymi robiłem wszystkie swoje muzyki jako realizator dźwięku, więc to była też współpraca tak też wiadomo było on wiedział, jaka jest muzyką wiedział, gdzie jest muzykom wiedział co się robi to jest bardzo ważne ważna jest komunikacja fakt oczywiście czasami zdarzają się cuda to tylko Krzesimir Dębski żeni Dorota przychodził do firmy Felliniego i wziął ostry nie o to by to się, kto to jest ta, więc w podobno podobno takie anegdoty, że w ogóle nie nie widział filmu pisał muzykę po prostu tak sobie, ale generalnie jestem za tym, żeby rozmawiać, żeby się komunikować i to on zawsze może wyjść coś z tego dobrego przy szczątkach były na planie zjeżdżałem z planu pisałem z zainspirowany zdarzeniami na planie także to każdy film inaczej inny teraz już mnie nie było za tydzień nie z rozpoczną się warsztaty festiwal filmowy i na otwarcie tego Warszawskiego festiwalu filmowego oglądamy nowy film Andrzeja, jakim wąskiego zresztą będzie on naszym gościem nas w piątek w studiu Radia TOK FM Rostowski na takie właśnie z tych z tego naszego studia na warszawskim festiwalu filmowym, ale dno, korzystając z tego, że ciebie mam w studiu wcześniej to to jeszcze za tam, gdzie muzykę w tym filmie, bo to w ogóle jest film, którym przypuszczam bardzo państwa zaskoczy mając w pamięci wszystkie filmy Andrzeja Dmowskiego, gdzie on jednak pokazywał, że ten świat może nie jest doskonały, ale dobry i nagle dostajemy taką bardzo gorzką opowieścią o współczesnej Polsce w Warszawie Wielgowo taki też ta twoja muzyka jest inna niż niż w poprzednich filmach dopóty było inne zadanie, bo tutaj z poprzednich filmach było w poprzedniej firmy miały taki bardziej magiczny rysunku Andrzeja, żeby powieść to Acta Acta były bardziej tak jednak taka umowa ma magię kina w związku z tym burzy mózgów trochę uprości to nie znaczy, że łatwo itp, ale w po wzroście 1 100 zł walił był film jest bardziej oparty o różne wydarzenia dokumentalne i kręcony jest taki dosyć szorstki sposób to jest zawsze dla kompozytora wyzwanie jak właśnie ile i muzyki powinno być jak ona powinna być, gdzie powinno być i tutaj do Miś z Andrzejem pewnego rodzaju takie sytuacje, gdy coś nam się wydawało nam się okazywało, że jednak, kto to nie działa, więc trochę trzeba było poszukać jeszcze ścieżki, ale mam nadzieję, że się udało mu tam jeszcze w podwójnej roli, bo byłem reżyserem castingu także także Andrzej zaufał mi po latach współpracy i po tym, jak robią właśnie swój film baraży o wynik powierzył mi to nadaje też jest RPA tak już powiedziałem wcześniej pomagałem przy przystankach przez Busha czy też byłem, jakby osobą, która wyszukiwała aktorów i kombinowałem InPost pod pod p t. Tomko może mieć propozycji i bardzo mi to ciekawiło, a teraz ich po prostu byłem tak już zastanowić zastanowić oficjalnie pierwszą pracą zawodową to efekt Tomasz Gąsowski wciąż się ze mną w studiu test magazyn filmowy do zobaczenia najdłuższy zamykamy trochę tę rozmowę o muzyce chciałam zapytać o o reżyseria powiedział na początku naszego naszej rozmowy, że uczyłeś się trochę za, a może nie poprawi może to wcale tak nie jest, ale chyba mówiłeś o tym, kiedyś publicznie dlatego rysowałem przytaczam uczyły się trochę zawodu reżysera podglądając andrzejek Dmowskiego na na planie i nie postanowiły zrobić swój pierwszy film krótkometrażowy film niezwykle wzruszający bardzo bardzo piękny film i też śmieszne w wielu miejscach o relacji ojca IEO i syna Senatu jak to było właśnie z tą z tą reżyserią niezdecydowanie no wiesz to była taka moja mojemu taki mój Uniwersytet filmowy praca z Andrzejem Bobo Andrzej jest reżyserem wybitnym jest reżyserem i wykształconym i i posiadające dogodny warsztat aktorki, więc można się od niego dużo nauczyć, bo jest systematyczną robi różne rzeczy nie robi, choć dotyczy nie tylko tyko przygotowuje dobrze film i ja się tego wszystkiego uczyłem byłem na planach filmowych dla zmuszą czy byłem podczas przygotowań osobom przybyło przy szczątkach trochę mniej przy przyjmę Dżemu to wszystko są zdrowe muzyce Tobacco produkcja zagraniczna, więc jest to, bo trochę inna sytuacja teraz znowu wrócił właśnie przy ostatnim filmie też te rzeczy o pomagałem Andrzejowi i to było coś takiego co, czego się uczyłem latami przeszukały tym stosunku to są rzeczy nieocenione uczyli się uczy podczas rozmów ja się uczy podpada pod potrójną po tym, jak było w w szkole Wajdy dostałem się do szkoły Wajdy na studio prób to postać podobna też czasami jest jedno zdanie tak po Pawlikowski, który powiedział panowie więcej muzyki musi być w tym w tym waszym filmie więcej groszy słyszenie muzyki tylko w cudzysłowie muzyki zaliczyli powinni ufać swojemu scenariuszowi patrzcie na aktorów takie zdanie jedno po obejrzeniu mojej sceny n p . przez Pawła zapamiętałem, iż po wyraziło jedno jedno jedno i dodał, że sformułowanie, które da się dziś to w tej scenie już to drażniło i po mówi po co jest sformułowanie czy też od razu w jego i osoby zapamiętały potem kręcący filmy z, a i tak, by powstał i powstał film powstał film baraż, który którego, który jest osobistą moją opowieścią prawdziwą, wykorzystując moje moje doświadczenie z jeszcze z pracy trenerskiej były jeszcze w tym w USA do tego wszystkiego, bo papiery instruktora piłki nożnej przez 5 lat rzeczywiście był trenerem i ich, które są absolutnie moja uczciwe nie wykalkulowane zrobiłem już z potrzeby serca i potrzeby zrobienia tego filmu okazało się, że film rzeczywiście w pierwszym pierwszy festiwal, który się do stodół warszawski festiwal z Odessy, a którą dostałem nagrodę za najlepszy film fabularny krótkometrażowy i film wszedł do na drogę, by oscarową tak teraz się pod koniec października ukaże czy sprzedaż w istocie niesie myśl, że nie wejdzie chór Fn fal, ale i tak jest to bardzo zadowolony przede wszystkim firm działa już działalność właśnie 2, bo obok nagrody są nagrodami, ale to co potem siedzieli po filmie, kiedy ludzie podchodzą ostatnio w Gdyni podchody podeszły 3 3 panie powiedziały, że musimy przejechać na Mazury pokazać chłopakom synom, bo oni grają w piłkę i i też właśnie chcieliby chciały żeby, żeby coś tam o tej od przyzwoitości od fair play koparki i dowiedzieli się już mówią, że muszę koniecznie przyjechać, choć niekoniecznie o tym, porozmawiać z to jest kapitalny do Chin, bo nagrody słów słów wojny ale, ale rzeczywiście to to jest to jest moje najwspanialsze, że film się podoba publiczności także więcej chyba wcześniej można od życia w Chinach jest w takim razie Tomasz co co dalej czy to będzie reżyseria czy to jest muzyka czy wszystko o razem wiesz co mi się to nie wyklucza, iż to niewykluczone, że najtrudniejsze pisze muzykę do swoich filmów to od razu powiem, bo to jest oczywiście masakra bo, bo reżyser nie stawia żadnych ograniczeń i to itu to się męczyłem najbardziej natomiast, jeżeli można tu przeplatać to mi to robi dobrze, dlatego że naturalny sposób to są zupełnie 2 różne aktywności muzyka jest czymś samotnym, a próby nie filmu jest bycie z ludźmi niektórzy tak i to się i to może także jak człowiek już zmęczony tym co uchroni g po połowie przyp podczas robienia filmu to potem fajnie się z części skoncentrować Deutsch fajnej muzyce i odwrotnie jak już wymienić już samotnie z tą muzyką z reżyserem jest, że Scheme to budowa nie jest zrobić film jest może się tak będzie udawało po zboczu wójt Tomasz Gąsowski ludzie się naszym gościem bardzo dziękuję za to odwiedziny filmowiec stać na kanwie różnych stawek odtąd przeboje dziękuję ja zapraszam oczywiście za tydzień na magazyn filmowy do zobaczenia nawet przypominam, że od piątku ruszamy z warszawskim festiwalem filmowym tam studiów w naszym kinie aptece wielu wielu gości się pojawi innej zapraszam oczywiście również państwa Patrycja Wanat był Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: DO ZOBACZENIA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz radio TOK+Muzyka bez reklam - teraz 60% taniej w promocji Black Friday!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA