REKLAMA

Dlaczego warto obejrzeć "Pilotów" - o nowym polskim musicalu opowiadali jego twórcy: Wojciech Kępczyński, Zofia Nowakowska i Jakub Lubowicz

Salon Radia TOK FM: Szczerotok
Data emisji:
2017-10-18 20:00
Prowadzący:
Czas trwania:
42:57 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dobry wieczór państwu Tomasz Raczek zapraszał nas szczera to rok dzisiaj porozmawiamy chciałoby się powiedzieć, bo śpiewamy w MOPS-ie rozmawia mało jest karą w teatrze Roma w Warszawie miała miejsce niezwykła premiera naprawdę niezwykła państwo są przyzwyczajeni, że w teatrze Roma, a dzisiaj na takim wielkim do tego czasu chodzisz na wielkie musicale, które przyjeżdżają do nas ze światem my możemy uczynić z sali GROM czy Mamma mija oglądać takich w wersjach na Rozwiń » porównywalnym w podobnych takich samych jak na świecie się ogląda jak na londyńskim West będzie czynna w rodzaju w nowym Jorku, czyli tam, gdzie wszyscy ludzie teatru kochający teatr chcą być, żeby zobaczyć jak to powinno być robione my tak grać już zrobione w teatrze Roma, ale też przyzwyczailiśmy się, że to są wielkie hity ze świata, a teraz wyłania premierem jest karą wyjątkowego i wyjątkowo ważnego dla polskich widzów nazywa się piloci librett Stone pisał Wojciech Kępczyński z tekstami piosenek Michała Wojnarowskiego, a muzykę bracie Jakub i Dawid Lubowicz czołowi Fund w naprawdę ta inscenizacja jest niezwykła historia opowiada losy polskich pilotów, którzy w czasie drugiej wojny światowej dotarli do Wielkiej Brytanii i tam ranili aliantów w bratniej wsi lub pośrednio Polski, walcząc na niebie brytyjskiej m. in. dywizjon 30 3 z słynne opisywane przez Arkadego Fiedlera to wszystko jest na scenie są prawdziwe samolot cywilny całą niezwykłe wybuchy takie, że inna ja się mocno przestraszyłem ani, że rozglądają się czy nie trzeba uciekać z sali już zrobiła go podejrzanie gwarancję najwyżej państwo dzisiaj mamy delegacje z teatru Roma wybitnych twórców tego nie znika ludzie z nami Wojciech Kępczyński dyrektor teatru i tam i autor i pomysłodawca chyba tego pilotów jest z nami Jakub Lubowicz czy 1 z braci w tym, którzy komponowali muzykę, jaką azyl w willi dyrektora w muzyczny przedstawienia dyr Petsch wyrwę w nadziei jest Zofia Nowakowska, czyli Nina główna bohaterka, która tam uwodzi właściwie gra w tej powodzi jest władza ma hotel to ich zdaniem rozmówcy wiemy posłuchajcie państwo i 1 z piosenek muzyka lub dla dzieci koce, żeby posmakować trochę jak co może wyglądać w ten sposób reforma w NATO, że wspierała Zofia Nowakowska z dwumeczu z kim z Jankiem Krawczykiem Janka nie ma z nami SMS z zasadami Makowska jest naszym gościem dzisiaj goście z teatru Roma z okazji premiery pilotów nowego języka polskiego państwa będą państwo mogli włączać się do naszej rozmowy w razie jest sobie zapisać nr 2 2 4 4 4 4 0 4 4 zaprasza mniejsi chcą coś państwo zapytać może już byli państwo na pierwszych przedstawieniach pilotów, choć wiem, że trudno bilety w ale może chcą państwo zapytać powiedzieć w poradzić to zapraszam bardzo serdecznie najpierw pytanie do Wojtka Karpińskiego dyrektora teatru i pomysłodawcy, dlaczego piloci, dlaczego dzisiaj między PL o polskich pilotach z czasów drugiej wojny światowej to był twój pomysł, ale skąd się wzrok szukałem fajnego bohatera pozytywnego bohatera takiego, który nie jest wysoko na pomniku to byli zwyczajni chłopcy, którzy walczyli o byłych podstawowe zajęcia, ale też kochali życie kochali bawić się podrywać dziewczyny naprawdę rzadko się spotyka się od naszych bohaterów literatury tak fantastycznych ludzi ani nie my mieli charyzmę mieli byli kochani przez mierze charakter my się z nami jechali razem ze swoim dowódcą brytyjskiego ładnie kradnie niech oni mówili my nie latamy tak jak wy chcecie my latamy po to, żeby zabić Sabaton nas interesuje oczywiście można powiedzieć, że z temat historyczny że działo się to w latach czterdziestych, ale ci chłopcy byli po prostu oni są dzisiaj bardzo ważny, bo jak wiemy nie mówiło się za czasów komuny o pilotach, którzy zaliczyli w wielkiej Brytanii Jemenie na wygraną, ale działania tych zdrajców dywizjon 30 3 1 wydano tylko dywizjon 30 3, ale zaraz po wojnie Skalski n p . a z polskiego lotnictwa siedział wiele lat w celi śmierci my zresztą, o czym my opowiadamy nie, ale nasz mózg nie jest muzyka, ale martyrologiczne jest z żalem zabawnymi jest musicalem o fantastycznych ludziach, a skąd ten temat, bo bracia mojej babci inny walczyli w dywizjonie 30 7 mija bardzo często rozmawiałem z nim nie kończy też przyjrzeć, bo oni byli mieszkali w Kanadzie i na ten temat, by mnie po prostu bardzo bliski i myślę oglądając przedstawienie, że nie opłacało się właśnie sięgnąć po to ich historię bardzo ważny jest to co powiedziałem, że oprócz 3 opowiedzenia historii nie ma próby wciągnięcia ich na cokół tylko jednak ten spektakl jest bardzo radosny bardzo uśmiechnięty i bardzo młody ciekaw jestem jak było z pisaniem muzyki i Jakub Lubowicz jest bardzo mi czy, pisząc dzisiaj współcześnie muzykę do historii opolskich lokali z drugiej wojny światowej trzeba było brać pod uwagę to nauczka, czego oni słuchali no to jest dobre pytanie przede wszystkim musimy zacząć od tego od naszej koncepcji, którą tutaj jest z dyrektorem z wojskiem przyjęliśmy ważne było to, że chcemy opowiedzieć tę historię nowocześnie współcześnie w dzisiejszym językiem patrząc z perspektywy dzisiejszych czasów i tak też staraliśmy się co zrobić, żebyś muzyka była była nowoczesna dzisiejsza odpowiadający dzisiejszym gustom dziś naszym słuchaczom, ale jest kilka momentów spektaklu celowo takie zabiegi wprowadziliśmy oddaliśmy charakter tamtych lat i również kilka piosenek kilka utworów też instrumentalnych, które oddają klimat przełomu lat trzydziestych czterdziestych, czyli ery swingu z, ale tak główne założenie było, że dzisiaj patrzymy sygnet z dzisiejszej perspektywy w ita muzyka jest w dzisiejsze to znaczy nie ma takiego poczucia, że wchodzimy w jakąś inną epokę i chyba też dla młodego człowieka dla mądrej uśmiechniętej dziewczyny z z Sianowa wioska się uśmiechem, choć cel ten z inwestycji w kat nie było problemu, żeby wejść w rolę nie było żadnego meczu na pewno, jeżeli chodzi o muzyczną w tej strony to jest coś co absolutnie jest dla mnie wygodne i fajne jest wymagająca na pewno go Kuba napisał z Dawidem tak, żeby nie było łatwo, bo jednorazowe nie to było zawsze głównym celem analizy EVO aneks o wysokich not US jest dużo dużo wysokich i długich minutach, ale gros PŻM przedłożą ten honor do języka się rządzi swoimi teczkami w tej całej nowoczesności i w tym pomieszaniu gatunków świadomym celowym to jest jednak nie znika, ale wszystkim jest teraz są długie frazy melodyjne aktorzy są liście musiał się pokazać zaprezentować swoje fantastyczne możliwości kina czy takie są te nurty, a jest jeszcze możliwe noty widoczność jest zwrócić uwagę, że mamy Sygit znany powtarzany właśnie ten duch, w których przed, którą słyszeliśmy w najróżniejszych konfiguracjach, która od początku do końca on nie jest mam nadzieję, że widzowie wychodzą z teatru jak po dobrym języka, ale i innych to co nam się dość, że co najmniej 50 osób w każdego wieczoru chce kupić płytę tej płyty jeszcze nie mamy już za chwilę nabędzie to taka właśnie ze przyszła do nas pytań nie zadzwonił do nas słuchaczki zaszła i to się obie są fankami teatru brama i pytają czy wyjdzie płyta z piosenkami z języka ludzi kiedy, jeżeli wejdzie mam nadzieję, że na przełomie listopada i grudnia może początek grudnia, ale już przyjmujemy zapisy za płytę z dwudziesty o procentową obniżką także proszą się zapisywać będzie na stronie od jutra najprawdopodobniej w tak dzieje, a wręcz, że będziemy mogli tę płytę państwu przekazywać w momencie, kiedy nasze ukaże na chętnych przez pojęcie to zawsze jest taki fach ceremoniał polegający na tym, że Strzecha psem, bo są 3 obsady prawda o krwawych i że ma brać w każdej sali w osobę do danej roli w jak było tym razem są specjalne jakieś przesłuchania pod kątem płyty więźnia podjąć decyzję musieliśmy podjąć decyzje rzeczywiście są to zawsze trudne decyzje niektóre płyty, w które wcześniej wydawaliśmy robisz w taki sposób rzemieślniczy obsady Maćka Mamma Mia tak powstała legenda, mówi że mama mnie to są piosenki, które wszyscy znamy i nawet tak, aby byli po prostu to naprawdę było wszystko jedno, kto zaśpiewa, jaką piosenkę i wszyscy byli dopieszcza ni natomiast tutaj jest przepraszam, że w myśl, że na razie pytali mnie zależało nam na fabule na opowiadaniu i stąd właśnie tylko 1 obsada śpiewa całość, bo są bardzo duże te piosenki Jamesa zasiada w latach premierowa gwiazd realizowany śpiewa chyba z małymi wyjątkami 1 są drobne wyjątki, ale jednak pojedyncza obsada Anna k i czym się różnie śpiewanie w głowie teraz Zofii Nowakowskiej pytam czy się również śpiewanie na scenie w kostiumie z twarzami widzów przed oczami lub psy świadomość, że gdzieś tam ze światłami ani siedzą od stylu śpiewania studio na płytach zdecydowania zwolnienia są emocje w studio im miejsce jesteśmy przed widownią tak ich trzeba cery są zupełnie inne emocje zupełnie inaczej się też śpiewa jest tylko 1 szansa można tylko zaśpiewać wraz z teorią, że w teatrze tak, że dyrektor też spuścić kurtynę i jeszcze raz na faktach widzów jest możliwe na szczęście nie zdarza się zbyt często dochodzi też w ogóle nie zdarzyło w nowoczesnych małych i PSL po, a wstyd jednak mamy możliwość powtarzania i dopieszczanie tej wersji ostatecznej dzisiaj technika daje takie możliwości, że można tę ostateczną wersję do dogrania do krańca dopieścić zrobić tak, by było, żeby wszyscy byli zadowoleni i Kuba i ja i wszystkich faktur jeszcze 2 słowa dodał to, bo to jest bardzo ciekawe pytanie studium jest bezlitosny studio mikrofon jest dla dla artystów jest bezlitosny, bo Bóg, bo wszystko słychać wszystkie rzeczy wszystkie niuanse, które są na sali, gdzie mamy obraz aktora tańczy gra umykają w ale to co da się też pobyty w technologii i ja staram się coraz bardziej odchodzić od tej technologii jednak zachować ślubu unik naszych naszych wschodnich w styczniu wokalistów to naturalność ten przekaz który, które mają i i często nawet zdarza się, że pewne rzeczy może technicznie do końca mogły być jeszcze ciut lepiej, ale wyraz jest tak fantastyczny, że Błaszek jest umiejętność znalezienia tego złotego środka że, żeby połączyć te wszystkie wszystkie elementy razem na inne i stworzyć stworzyć fajne nagrania, które będzie niosło emocje te same przed nami podobne, jakie są na scenie spektaklu, ale technicznie rzeczywiście to nagranie będzie będzie nam bardzo wysokim poziomie, bo są jeszcze takiej możliwości, które z wizyt odkrył i zaproponował Andrew Lloyd Webber w gdy Car swoim kolejnym języka, ale komponowała, a potem wystawiony przez szantaż stał się właścicielem teatrów producentem Otóż on wydawał najpierw język hal w wersji płytowej w taki zrobiony powiedziałbym pod kątem płyty i tam często śpiewali wykonawcy, którzy się nie pojawiali później na scenie tak było z wieloma zawitał m. in . z tak będzie śpiewać Orlikowi, chcąc chyba, o ile pamiętam na pewno zaśpiewa w igrzyskach Superstar też wersje były kompletnie inne i potem była wielka premiera Pałacem na okazywało, że zieleń daje 3 jest doskonałą wykonawczynią głównej hali i potem pojawia się następna płyta już ze sceny teatralnej ja myślę, że to jest ciekawe pod innym względem i podejrzewam jaki, jakie założenia tego było przedstawić przyszłym widzom słuchaczom piosenki utwory czytali wykreować z nich przeboje, czyli wgrywać utwory w świadomości słuchaczy i przyszłych widzów jak już przyjdą do teatru będą znali spektakl to te utwory już będą znane co jest między nimi sukces musicalu Mamma Mia na tym polega, że zostaje tam wykorzystane światowe hity tam jest 1 piosenka w drugą znana każdy, kto kojarzy dlatego też tak wygląda, więc podejrzewam, że taki zabieg temu m. in. mógł służyć przeważnie myśmy nowej płyty tak, żeby ta płyta była na premierę, a ponieważ ten muzyka jest od początku do końca PiS Anny i to jeszcze w ostatniej chwili powstawała nowa muzyka nowe teksty nowe sytuacje, że cały czas nad tym z celem pracujemy, ale ja myślę, że ta wersja, którą państwo zobaczyliście na premierze to się stara wersja, która będzie na płycie i i no mam nadzieję że, żeby dziś państwo poddać państwa mogą państwo do nas dzwonić przypominam telefon 2 2 4 4 4 4 0 4 4 nowe państwo także rozmawiać z naszymi gośćmi między czasie zadzwoniła pani Danuta zaproszeniem do Wrocławia dla państwa i z pytaniem czy jest szansa na gościnne występy w innych miastach, bo piloci mogliby to nawet strach w Polsce, a dzieci do lat 3, a nie pali, ale tylko tych znanych z rewizją największy samolot chyba wynająć wyraźnie zły stan zamiast tego przedstawienia do innego teatru na inne sceny, ponieważ ten kraj stworzony tylko wyłącznie na sceny teatru Roma przez technikę ta technika jest rzeczywiście techniką 20 02. wieku i drugiej stronie pierwsza 20 02. ja myślę, bo nowy szczerze powiem wiele nocy nie mogłem spać przez wszystkie terminy przez wszystkie sytuacje, które były wokół mnie do 30 przypomnę, że firma Apple też na siebie na kontent ekrany, ale ja ci trasą po prostu tak fantastyczne pokazy kina jak nie wiem jak to nazwać elektronicznie innej wizualnej narracji na ekranach, które zresztą są częścią scenografii to nie są ekrany film z założenia scenografii, a ryby są też filmy były robione dzieli się wybawieniem same sobie na ten teren to jazda samochodem na lotnisko poprzez, ale jej piękne w kolorowych drze w są tak zrealizowane, że naprawdę jak mówił Zygmunt Kałużyński szczęka opada w Mbanku bardzo miło troszkę się nad tym wszystkim napracowaliśmy, ale muszę powiedzieć, że ta technika i jest tylko dodatkiem do tamtego przedstawienia, bo mnie najbardziej interesowały relacje między bohaterami tak jak ktoś robi Czechowa takie się robi naprawdę najlepszy sztuki dramatyczne muzyka ale gdzie najważniejszy jest aktor i najważniejsze są w relacji przekaz, który chcemy wszyscy razem przekazać widzowi, aby wytyczyć oleiste różnice z dla siebie rzeczy jak co w pracy reżysera po pomiędzy zegarami z zagranicznymi, które dostajesz, ale z z pewnymi są już w pewien sposób sformatowany już mniej więcej wiadomo jak powinny być zrealizowane jak aktorskie role powinny być poprowadzone, a tutaj jest na nowy całkowicie nowe całkowicie dzieło, które trzeba wymyślić także w wersji reżyserskiej nie ma się do czego odwołać niema niemożna podejrzeć jak inni zrobili tylko to już jest całkowicie twoje, ale to jest niezwykle inny wspanialszy, że można tworzyć się, że można zrobić co sił co jest w nas mojej głowie czy w głowie nas wszystkich, a przede wszystkim naszym sercu te z też niezwykle ważne że, że te emocje, które są w tym naszym językiem lub są naprawdę najważniejsze, bo jak wiemy doskonale z najlepszych muzyka Ali muzyka powstaje wtedy, kiedy są w wielkie emocje tak było w Miss Sajgon i tak było w zbiorze tak było w Les misérables, gdzie rzeczywiście ta muzyka wtedy jest usprawiedliwione i śpiew aktora jest usprawiedliwiony, bo on może tę emocję wyrazić tylko i wyłącznie śpiewem przy pomocy orkiestry przy pomocy w siebie oczywiście w i nie jest pojechać do Londynu czy na Broadway zobaczyć mama mi je i powiedzieć o rany, ale oni zrobili my zrobimy lepiej w oczywiście żartuję sobie, ale wiele wiele osób, które obniżą one są mamami, mówi że rzeczywiście fajnie, bo wojenek niektóre tymi z Ghany Jakub Żulczyk Les misérables to mają już po 20 kilka lat, a technika teatralna poszła do przodu i autorka wnika do całkiem dobrze poszła do żadnych warunkach i tak jest celny, kiedy publiczność naprawdę jest wystraszone tym jest takie uderzenie nie będę mówił z jakiego powodu to uderzenie następuje, ale jest uderzenie połączone z wybuchem żyjemy wczasach w takiego lęku przed terrorystami, a tunele nasycenie następuje gigantyczny wybuch z taką falą gorąca, która idzie po całej publiczności jak poczułem normalnie jak nie uderza w brzuch taka fala uderzeniowa zrobi się gorąco zaczyna się rozglądać za wejście z teatru, gdyby tak się nie dało panom, ale to było widać, że przed czasem ja dopowiem to był finał bitwy samolotowe samoloty, które latały nad głowami widzów prawda 1 z nich zostało po prostu strącony i spadną sceny, a jak wiadomo jak samolot spada na scenę jeszcze w momencie, kiedy dysk kula ognia to musi być wybuchy i Radymno w nic nie są 2 niecelne formalne zgłoszenie o rozwoju wygląda teraz na Hel ACo w sercu powiem Otóż w czasie, kiedy mówiłem zadzwonił do nas nel inni na PL forum myśleliśmy, że wstydził inicjały porozmawiać na antenie, ale prosił, żeby pozdrowić dziadka i powiedzieć, że są wielkimi fankami pilotów w rożnym bardzo cieszy w jednych z PiS mam nadzieję, że jeśli słyszycie oczywiście też nie jest tajemnicą, dlaczego główna bohaterka sama na imieninach, a jej najlepsza przyjaciółka ma na imienne o zmianę po w Medyce zwolnieni nawet z nowym szefem SLD sygnały z tak oczywiście już znane z mamami i Hansa w ich nad Wisłą to ten element rodzinne reżysera to jest powiedziałbym takiej wisienka na torcie w ale myślę, że teraz jest czas, abyśmy zrobili króciutką przerwę, ale w wezwaniu, choć za daleko, bo za chwilę wracamy z kolejnymi atrakcjami i będzie też można posłuchać kolejnego fragmentu nowego języka lub piloci z to był kolejny fragment z języka lub piloci toalet tak właśnie ta w Chinach trochę ratującą, dlaczego aż aż tak poszliśmy daleko tutaj w fiacie głównie śpiewali oczywiście psy to jest subkonto w stronę młodej widowni, żeby FOT czuła te historie jak własną grupę z przymrużeniem oka do widza trochę o opowiadaliśmy Bobo, bo nie chcieliśmy zrobić na siłę hip-hopu to nie jest taki styl hip-hop to jest utwór z elementami hip-hopu jest zabawny jest dowcipny ma swoją konsekwencję też w fabule jest 1 postać spektaklu, która lektura, która prowadzi, jakby cały ich struktura, która nada im w cudzysłowie rapuje ta, która w ten sposób się wypowiada, a ta scena jest jest jakby formą żartu w stan tej postaci nie chce zdradzać fabuły spektaklu więc, więc to jest jakaś konsekwencja, którą na pewno widzowie przyjdą na spektakl zauważą i zrozumieją, dlaczego tutaj jest hip-hop mieliśmy takie założenie z Dawidem z wojskiem ustaliliśmy, że nie trzymamy się 1 stylistyki chcieliśmy chcieliśmy chcieliśmy poszukać my też z bratem od dawna szukamy żywego lubimy poruszać się w różnych estetykach muzycznych i takie było nasze nasze założenie, żeby tak właśnie stworzyć ten aspekt także on był z Ursusem był całością, żeby to wszystko się ze sobą kleiło ale, żeby było różnorodne każda postać ma też swój moty w muzyczny są są tak samo pewne stylistyki muzyczne też charakteryzują dane postacie dane sytuacje w danym miejsca mam nadzieję, że to się, że to się udało zrobić takie, że było nasze założenie i Linda taki cel osiągnęliśmy zrobić najlepiej jak umiemy ocenić to pozostanie widzom w Surażu dla nas jest fajnie, że właśnie mamy możliwość w różnych gatunkach się poruszać dla aktorów moje postaci jest ich w czasie i Charleston z rywali nawet takie lekko operowe też jest takie utwory jak operowy piękne ballady są też wpływ ryzyka takie bardziej rockowe piosenki, więc jest na prawdę, gdy duża duża rozpiętość cenowa powiedzmy otwarcie, że Nina to jest gwiazda tak i ich także ten awanturę, w którym fani występuje jest przepiękne są cudowne kostiumy, ale też miałem takie sceny jak z Variete jakież to paryskiego są w jestem taka scena i bardzo bardzo no i w dające odczuć czym jest dobry stary prawdziwymi z ich hal z BDO z SLD to i tak taką gwiazdą piękną, która jest podziwiana przez wszystkich, a panowie ścierają się one stawiają na traktach to nie tylko piraci są bohaterami przeciwstawiały się w czwartek Nina jest gwiazdą przedwojennej Warszawy gwiazdą kabaretu aktorką wokalistką też trochę tancerką zachodzące wśród chętnych staramy się mowy, żeby to było wiarygodne ich w UE i Edyta jest wyraźnie temat z kolejnego mojego pytania pamiętam Wojtka Kętrzyńskiego skruszy spotkają wiele lat temu, kiedy był aktorem teatru komedia w Warszawie i studiował reżyserię i wiedział o tym, że jest pasjonuje muzyka, ale kiedyś tam w bufecie rozmawialiśmy na ten temat mówił, że jego marzeniem jest zrobić taki prawdziwy znika, ale taki bez taryfy ulgowej, żeby było tak jak na świecie ja mówię, ale dziś w Polsce nie zrobisz tego przecież już w prawdziwym języka lub co aktorzy muszą być jednakowo dobrze, kiedy śpiewają, kiedy tańczę ich grze aktorskiej, a u nas jest albo tańczą albo śpiewają albo grają, a wtedy Wajdzie powiedział, ale ja tak kiedyś zrobi, że będzie ona z takiej na świecie jak w grę na premierze pilotów cały czas o tym, myślałem wierzy w ze jak Sudan jest widzieć jak marzenie kogoś kogo się z nas spełnia się na moich oczach i teraz pytanie jak to jak tego dokonałeś to znaczy co było największą trudnością na tej drodze, którą usłyszał brałeś no i kilkadziesiąt lat temu PIT i traci ostatecznie pozwoliło doprowadzić do premiery pilotów co rano i jest takim spełnieniem marzeń na pewno są 2 sprawy jednak to poznanie muzykalny oczywiście wiara jest po świecie może teraz mniej, ale jeździłem oglądałem wszystkie wielkie musicale pamiętam byłem kiedyś w Londynie na początku lat osiemdziesiątych w dzień pracował na budowie w tym zakresie ten garnitur i trzeźwym oglądem po raz pierwszy Les misérables koty Upiór w Operze wydawało mi się, że to jest coś nieprawdopodobnego coś niezwykłego wtedy też byłem może trochę później dyrektorem teatru w Radomiu chciałem straty radomskiego zrobić teatry musicalowe udało nam się wystawić muzykę jest deficytowy płaszcz snów pieśni kolorze złota era drużyna gra pod Sejm jest jeździliśmy po Polsce z gminy wraz z mocy RMF FM, ale to był taki czas, że państwa, kiedy jeździło się do teatru w Radomiu z Warszawy na Józefa rzeczywiście jest wzrost podbił serca wszystkich lat jest przepiękny przepiękne wspaniale móc dzielić się powiedzieć, że zaletą tego z hali z różnorodności muzyczna tak jak u nas oczywiście jeśli tego wszystkiego uczyłem do niemożna zrobić muzykalny wiedzący na czym to wszystko polega na szczęście udało nam się wystawić właśnie te wielkie wyzwanie tutaj w 2 i ty się czegoś nauczyliśmy twierdzi, że ta, którą zapraszamy na pilotów druga sprawa to jest o czym powierza się niezwykle istotna w naszym kraju przez wiele lat nie wstydzą szkoły teatralnej nie musiał wspierać specjalni tańczyć dla uczeń szkoły baletowej świetnie może tańczymy, ale o śpiewaniu o grze aktorskiej w zapomniano dzisiaj nie w operach współczesnych bardzo się stawia na aktorstwo aktor nie tylko śpiewał Czyżbyśmy Śpiewak dziś pływaczka nie tylko śpiewa, ale jeśli gra też musi zatankować licz powstają wspaniałe nowe szkoły no bardzo szkoła, którą wszyscy znamy dziś w większości gmin większość naszych aktorów właśnie wywodzi się z tej szkoły Jadwiga przypomnę, że Danuty Baduszkowej była legendarną dyrektorką teatru muzycznego w Gdyni i reżyserką i założyła też szkołę teatralną i mojej śmierci teatr muzyczny w Gdyni jest nazwanej imieniem właśnie, a szkoła w Iwkowej nie może jej samej już nie mają trwała do dzisiaj stwarza, a nawet z prawdziwą dobrą tradycję kształcenia właśnie aktorów teatrów muzycznych i są wspaniali i oczywiście są inne szkoły, bo Zosia Nowakowska wywodzi się ze szkoły Buffo w tu też film Janusza Józefowicza Janusza Józefowicza przyjechała pani przed nim do ramy dla chętnych do dumy, że taki maleńki otwór wymagając żal, że zjadłam w Buffo jakiś 13 14 lat temu tak naprawdę ogromnie z Wroną współpracuje od nad wyborem niż w 4 3 z organami pod bramami jeszcze w czasie nawet chwilę dyrektorzy nad Realem w weekend rundę z Międzyrzecza w międzyczasie, gdy nie było także bezpośrednio z Serbów do Romy trafiłam, ale tak właśnie wywodzą się ze szkoły ska ze szkoły bufora z wykształcenia w ogóle jestem psychologiem 2 kolejnych, ale nie w, a to gdzieś w aktorstwie pomaga bardzo pomaga w bardzo pomaga w analizowaniu postaci w tworzeniu postaci na pewno bardzo, a są od czegoś zaczęło tańca czy odśpiewania, choć spływania zdecydowanie od godziny taniec był w 1 w listach to to był problem starą jakieś trudności w cudze dla śpiewaczki były trudne na pewno jakiś sposób był problem czy nie to już nie problem tylko to było zawsze też takie wyzwanie dla mnie i to tak naprawdę wszystko co w tańcu się nauczyłam się z kolejnością wrogie na pewno poddaje się od samego początku od pierwszego spektaklu, w którym brałam udział nie było taryfy ulgowej i trzeba było od razu tańczyć śpiewać je robić wszystko naraz tak jak prawdziwym języka nowym teatrze przystało na niemal z ochoty, żeby tu wyraźnego wiedzieć chwileczkę będziemy się złamania możesz zdefiniować nasz wieniec adwentowy via morze zabierze Lechowi Ebiego znaleziono w nie dać wiarę w dawnym dotrzymała biegać w tych dniach zadyszki w Chełmnie raczej odwrotnie mnie raczej tak, żeby znaleźć sposób, żeby jednak się dało jednak nie ma nie ma buntu chyba tak mam nadzieję nie prawda dyrektorzy nie nigdy nie będę tu zawsze naprawdę kontrowersyjna psuje efekt jest zdumiewający, bo nigdy nie oczekiwał, żeby tak wspaniale tańczyła okazuje się, że można, ale też mamy Agnieszkę Glińską, która bardzo tego filmu las i tutaj ma taki długi, czyli chodzi o efekcie wszystkich aktorzy mówią nawet na nią Helga domyślam się w Chełmie zastąpiona, ale także dalsze pozycje ile w takim razie trzeba pracować, żeby tak śpiewać, żeby grać główne role w ramię i dużo, a chwilę go raz dziennie jak to wygląda w przełożeniu na to tu nie da nam na ćwiczenia taneczne ćwiczenia wokalne, bo na pewno są ćwiczenia wokalne to się nasz kolarz grupy trwały 5 miesięcy, tak więc zmierzającego do wizyt, ale piloci Albin 2 × dziennie po 4 godziny na moment mamy pewien system taki już sprawdzony od od wcześniejszych produkcji, że z oczywiście są castingi, na które wybiera obsadę tam są oceniani aktorzy pod właśnie pod tymi różnymi kątami, który przed chwilą mówiliśmy pod tymi aspektami i zdrowe zaczyna się proces prób i zawsze pierwsza próba reżyserska czytana najważniejsza próba, w której wszystko rusza witryna psychologia się przyda, ale widać jak Lwów machać mu HIV jest, że państwa rosyjskiego teraz, gdy działał Konstanty Stanisławski twórca metody aktorskiej do dziś zresztą, grając już wynajęte, a potem czytamy materiał muzyczny najpierw najpewniej z tego około 2 tygodni prób prób muzycznych Nana Nana przygotowanie materiału mamy taką też ważną próbę tzw. zaliczanie materiału wystąpi jazzujący czas na wszystkich do całej obsady z muzeum jak na studiach mogą tych robot określenie nad, ale Alex muszą muszą aktorzy świetnie znać materiał muzyczny, żeby przystąpić do dalszych działań natury jest taka okazja, żeby wreszcie usłyszeć całość z koleją tak, żeby każdy mógł zaśpiewać w branży pojechali do jego zapytam tak jak pewnie was jeszcze nic nie pyta o, ale jak przychodzi jej aktorów Śpiewak tancerz w 1 osobie na próbę nawalony albo takich jak świeże wczorajszej imprezie spóźniony i w ogóle nie za bardzo sobie daję radę z materiałem plecak spotyka się jeszcze nie zdarzyło na takich nie ma na razie z RPO WL iście, że nie miała pieniędzy w Eurazji i może rodzić z weselem were Here we wbijaniu zauważyłem są inne problemy problemy są czasem z obecnością ze spóźnieniem, chociaż zimno teraz rzadko natomiast, żeby ktoś przyszedł na kacu po imprezie Termaliki imprezowych trzymał nóż, ale Tesco to jest takie to nieśmieszne jest, bo ja n p . kiedy gramy dużo spektakli, bo w Romie gra się, że nawet 3 1 spektakli w miesiącu to jest naprawdę dużo się w spektaklu tygodniu tak jak na dostępnych i żeby zagrać na nowy diagram kołowy ale, żeby być w stanie kondycyjnie zagrywce spektakle wreszcie zmierza jak mniszka żyje w porę naprawdę nie inny alkoholu trzeba się wysypiać i to wszystko jest tak naprawdę to wielkie owalne temu żeby, żeby to wszystko poszło na scenie i tak się udało jak większe w momencie wejścia w siłę niewątpliwie ogromny do osób fizycznych oraz decyzje już wiemy, że istotą sprawy w tym wszystkim jest mianowicie poprzeczka, którą sobie bardzo wysoko stawiany wiemy jak to wygląda w Londynie wiem jak to wygląda na Broadwayu wielu innych miastach się widziałem ostatnie kilka z gali w Wiedniu też zresztą znakomicie zrobiony przez brytyjską ekipę z najwyższej półki mnie i nie ma taryfy ulgowej ani dla tych, którzy są zmęczeni ani dla tych, którzy życie już nie potrafią albo nie chcą się nauczyć po prostu poprzeczka jest wysoko wysoka wszędzie zarówno w technice i leci w muzyce, jakiej na scenie leci w samym teatrze tzw. frontowy chaos sprawdzała, gdzie widz powinien się czuć dobrze powinien się czuć się pożądanym gościem i dla bardzo bardzo o to dbamy, o ile z, jakim wyprzedzeniem sprzedawane są bilety na pilotów można dostać 5 bilety, ale tak do końca grudnia w tej chwili rzeczywiście no jak się spojrzy na salę to jest wypełniona czarnym kolorem to znaczy, że większość biletów jest albo zarezerwowany albo wykupionych, ale za chwilę uruchamiamy sprzedaż styczeń luty z kolei zapytam tak jeśli się chce śpiewać występować między halą w Polsce to teatr Roma jest takim największym marzeniem w największym najtrudniejszym do zdobycia celem jej kupna pełna egzotyka już bez happy happy happy Miles osób na castingach świadczy o tym, że chyba tak, bo od tych obaw głośny, że jest szansa w rozmowach na castingu i w g jest fajne to, że rząd w morze na casting wszyscy każdy i nawet osoby tzw. tak Finowie z ulicy tak potocznie, czyli misja, jeżeli jest ktoś, kto ma jest utalentowany fajnie śpiewa fajnie się rusza to ma szansę się dostać do do teatru, jeżeli tylko zdarzy na castingu żeglarskim, że rzadko zdarza, żeby ktoś kiedyś jeszcze w latach pierwszym razem z Valletta, ale teraz naprawdę jest tyle tych prywatnych szkół w halowych, że każdy ma jakiś przygotowanie, jeżeli jest zasadna zainteresowani już zarys sali też mający takie ambicje, żeby pomóc kształcić ludzi na scenę muzykę bardzo wolno przede wszystkim są przy teatrze w 2 szkoły muzyka Love i to dla dzieci dla innych osób troszkę starszych nawet dla rodziców, jeżeli chcą się w nich, ale to są Paweł Podgórski i planach Lena no, więc jawnej z FK tak, by Maciej Pawłowski oczywiście ma wspaniałą szkołę też także nasi aktorzy prowadzący szkoły w i w tej chwili złożyliśmy z uniwersytetem muzycznym zjeżdżało muzyka Lowell połączyliśmy Uniwersytet muzyczny Uniwersytet muzyczny na okólniku z teatrem Roma zajęcia są częściowo wolne trzyma w częściowo na Uniwersytecie w tej chwili przyjechaliśmy przyjęliśmy drugi rok ten, który był pies już jest z drugim rokiem mam nadzieję, że to będzie najciekawszy skoro muzyka Love dla przyszłych aktorów z halowych gier warto powiedzieć, że tutaj osobisty nasze zdrowie go już teraz w roku grają w pilotach ta nominacja jak Cracovia gra na zmiany w z osią główną rolę gra też w zespole Karol Jankowski gra, ale i tak oczywiście oni się sprawdzają się na scenie trach przygotowuje się sobie także absolutnie wszystko nie trzeba, a nie zagraliby z Kają na zachód tak się zdarzy się do Niemiec n p. można mieć dużo teatrów muzycznych i oni ciągle potrzebują świeżej krwi do Niemiec nie wiemy jak kura czy ktoś go na pewno pojechały niektóre osoby, ale w Marcin Mroziński, który zagrał główną rolę lidera, aby głupia, że w Operze pojechał do Anglii tam staje w castingach w konkursach nie wiem czy jest zagrał już dziś, ale PLL lot próbuje chętni na lato było fajnie, bo mamy swoich wybitnych śpiewaków operowych, którzy pojawiają się na najlepszych scen dane w warunkach w Covent Garden czy Metropolitan Opera i śpiewają główne role teraz czas na wykonawców z krajowych Rzeszów nie uciekali ze nie ma zamiaru narazić innych emanował szykuje się do kolejnego z celu kolejną premierę także w 2 uczniów w SLD posłowie w żagle o tak Kusz el Nuevo z niego w cudownym niemal sterylne lepszego momentu dla rektora dla targi niż czuć się w czarnym prawda oczywistego jak się gra główną halę w Berlinie zawsze, gdy po i w doskonalej szczerze, że bardzo że, że dzisiaj możemy porozmawiać o kwestie o wizy w celu piloci przypominają, że żywe z najnowszą muzykę najnowsza premiera teatru Roma w Warszawie z chciałem jeszcze skorzystać z tego, że jest Jakub Lubowicz i kompozytor z nami i zapytać jak się współpracuje jeśli jest 2 kompozytorów i ten drugi z bratem to jest ważne także wywołać ja żartowałem sobie na konferencji prasowej, bo ja jestem starszy, więc i dojadą jaja decyduje żądza tak pływają także jest gwiazdą było, że jaja i ja byłem jak wpojono miałem odpowiedzialność za brata to jest żart no ja mam to szczęście oczywiście, że oprócz tego z tym kompozytorem jestem kierownikiem muzycznym też tego spektaklu, więc prowadzę całą orkiestrę odpowiada za przygotowanie wokalne naszych aktorów, więc rzeczywiście troszkę troszkę więcej tego ciężaru na moich barkach tutaj było natomiast pracuje nam się z Davidem świetnie Dawid jest jest jest z fantastycznym muzykiem skrzypkiem Atom String portret 1 z najlepszych zespołów jazzowych w tułów tutaj u nas u nas w kraju w Europie futbol był dużo rzeczy robimy robimy razem od dawna mamy podobne gusta muzyczne i naprawdę nam się bardzo dobrze pracuje uzupełniamy się nawzajem pewne pomysły przekazujemy sobie filtruje my to przez siebie nawzajem i mówili byli naprawdę on w myśl, że zdarza, że udało nam się zrobić coś coś dobrego jak i jeśli mówimy o języka lub widać to mogę tylko powiedzieć wracajcie wysoka jak najdłużej w bardzo dziękuję za rozmowę zatem, że przyszliście do studia TOK FM przypominam, że moimi gaśnie dzisiaj byli Wojciech Kępczyński dyrektor teatru brama i autor libretta Jakub Lubowicz kompozytor i dyrektor muzyczny i gwiazda tego musicalu Zofia Nowakowska grająca Ninę, czyli gwiazdę przedwojennej Warszawy, a potem ukochaną pilotów polskich dziękuję bardzo gorący region kojarzył szczera to jeszcze raz pan Tomasz Raczek zapraszam państwa oczywiście na kolejną edycję za tydzień w środę dwudzieste Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: SALON - SZCZEROTOK (TOMASZ RACZEK)

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA