Patrycja Wanat dzień dobry test wciąż kultura osobista prosto z Warszawskiego festiwalu filmowego z kino teki tutaj bije serce festiwalu, a pokazy odbywają się w Kinotece oraz Multikinie złote tarasy tutaj położony niedaleko miał Konwicki jest teraz ze mną w studiu dzień dobry dzień dobry, żeby się z Super, by wzorem efektów specjalnych człowieka z magicznym pudełkiem ze studia produkcyjnego Orka człowiek z magicznym pudełkiem z najnowszym filmem Bodo koksem my mieliśmy
Rozwiń »
okazję z Bodo koksem oraz z Piotrem Polakiem rozmawiać w Gdyni jeszcze podczas festiwalu filmowego tam ten film miał swoją drugą polską premierę na teraz możemy go oglądać na warszawskim festiwalu filmowym, ale również dzisiaj ten film wchodzi do kin do normalnej dystrybucji, więc bardzo gorąco państwa zapraszam ten film już gorąco polecam od chwili, kiedy go zobaczyłam na bardzo się też, że z ziemi do nas dzisiaj odwiedził studio, bo będziemy mogli porozmawiać trochę innym aspekcie tego filmu Otóż akcja człowieka z magicznym pudełkiem rozgrywa się w 20 3 0 roku to jest przyszłość, ale tak niedaleka przyszłość czeka przyszłość, której mam nadzieję wszyscy dożyjemy będziemy mogli zobaczyć czy ten świat Warszawa, którą przedstawi listy filmie właśnie wygląda ten inny sposób odsyłam państwa jeśli chodzi o sam temat filmu odsyłam państwa do wywiadu właśnie z Bodo koksem my dzisiaj skupimy się głównie właśnie na tym jak tę Warszawę firmie przedstawiliście, bo ona jest ten bardzo taka depresyjne siana dla prawa znaleźli w ogóle zrujnowana co mnie przeraziło, bo to moja strona Warszawy Hanny, ale Almost zniszczonej prawa strona ma niszczeje najbardziej go słynny Diego pytałam te wizje przyszłości on, mówi że tak bardzo to sobie sam nie wymyśliłem tego bardziej czytałem różne przewidywania różne prognozy jak ta przyszłość niedaleka może wyglądać no i wyszło na to żona faktycznie tak ma wyglądać w czyjej głowie Warszawa się pojawiła jak zwykle pracuje się jak tworzy się taki taki świat na siebie na początku chciałem wiedzieć, że wolałbym, żeby towarzyszyła tak nie wyglądała za te kilkanaście lat zdecydowanie, bo one z bardzo depresyjne i nie fajne działa na powstała ona na pewno powstała w głowie, bo od lat tak w głowie reżysera ja mam nadzieję, że to było także na 3 udziałów w kreowaniu tej Warszawy za kilkanaście lat był taki konkretny to znaczy my się spotkaliśmy z rozwodem jeszcze wcześniej przed sprzeda za cięciem zdjęć jeszcze nie był zamknięty scenariusz rozmawialiśmy o tym, scenariuszu rozmawialiśmy o tym, o tej Warszawie o tym, świecie, który przedstawiony w filmie i myślę, że nasz udział w tym był dosyć spory, bo obok kreacja tego co się dzieje po lewej stronie po prawej stronie Wisły była w dużej mierze zależała od nas i im Bodego psy zwykle takim reżyserem w tym się pracuje bardzo fajnie, bo rozumie zawsze dialog oznacza on słucha co się mówi my słuchamy co mówi do nas i to wszystko powstaje na zasadzie takiego właśnie dialogu wymieniania się referencjami jakimiś PUK PUK inspiracjami punktem odniesienia tak tak w tym tak tak to powstawało w takiej dyskusji trochę, ale później już przeszło do takich konkretów, czyli do pierwszych konceptów, czyli takich szkiców tego jak Warszawa mogłaby wyglądać to to już nie było jakichś takich dyskusji wielkich mam wrażenie że, że się dobrze wyczuliśmy zwodem wiedzieliśmy, o co mu chodzi on chyba też wiedział, że dobrze nas trafił w lotach no bo te efekty specjalne wyglądają nowe zachwycająco w tym filmie, o czym zresztą już państwu mówiłam, że byłyby one one robią wrażenie jest chętnych jest miałabym wyszliśmy na antenę żywioł nie ma co mi bardzo mu wzrostu wszystkich zszokował podczas tego pierwszego pokazu jest po prostu Super do nich nie wiedząc, że w Polsce może powstać film nazwijmy go science-fiction czy zdążą się dzieje w niedalekiej przyszłości my też oczywiście o takim typowym filmem science fiction nie jest nawet, że w Polsce da się zrobić film o przyszłości ten o przyszłości z ze świetnymi zeznał w przeszłości też w wyspecjalizowanych tam specjalnymi, którzy to wszystko wygląda tak wiarygodnie, że nie widać plamy tego, że ten świat został stworzony w komputerze i że właśnie za pomocą efektów specjalnych tylko on jest spójny jest bardzo wiarygodny świetnie pasuje do całej tej opowieści, więc to wszystko rozumiem wychodzi później po produkcji tak, by dostać jedzie materiału niż teraz grupa leniwym grafików speców po prostu siedzi tu wszystko przecież on rządzi od ataku kolejność prac w jaki sposób pracujemy to to one się zaczyna dużo wcześniej, zanim zostanie materiał z planu one się zaczyna Nate najczęściej zaczyna on w momencie, w którym czytamy razem scenariusz przez niego przechodzimy później tak jak wspominałem jest wspólne zbieranie wymienianie się referencjami inspiracjami następnie planowanie tego, w których ujęciach te efekty będą potrzebne, w których pojęcia co musimy dodać kolejny etap to jest nasza obecność na planie zdjęciowym ani 1 na dnie jesteśmy zawsze na planie zdjęciowym przy wszystkich sekwencja ujęć, w których planowane są efekty, ale również przy sekwencjach ujęć, w których wysokość technicznie trudny do zrealizowania na planie, który nie ma takich planowanych efektów tego co się może wydarzyć nasza później interwencja będzie potrzebna dopiero później po po zdjęciach dostajemy ten materiałów jeszcze raz tyka mi się z twórcami reżyserem często również z operatorem i omawiamy to co w danym ujęciu ma powstać w tym przypadku jeśli mówimy o o Warszawie 2 0 3 0 to ten następny etap po zdjęciach to było szkicował nie po kadrowych po pojedynczych Stopklatka rysowanie na nich tego, gdzie mają pojawić dodatkowe budynki jak mają wyglądać rozplanowanie kadru kompozycja i t d . kiedy to mamy zamknięte ten etap przechodzimy do egzekucji tego pomysłu, czyli do malowania do modelowania 3 de tych obiektów do stawiania ich z kadry komponowania tego finalnie z obrazkiem kim nakładania koloru i Kijów i zrobiono jej doniosłość zjazd rycerzy, by co było najtrudniejsze w człowieku z magicznym pudełkiem co wam spędziło sen z powiek z ten film jest bardzo zróżnicowany jeśli chodzi o efekty także tam jest dużo grup tych efektów dużo rodzajów dosyć trudne były ekrany, które są ów przestrzeniach biurowych ma też taki klasyk obecnie, że w postprodukcji bardzo często wkłada się to co jest w telewizorach w ekranach komputerów w kranach na telefonach tak dalej tutaj była taka dyskretna różnica, ale dla nas zasadniczo te ekrany są przezroczyste, więc na planie zdjęciowym to były po prostu szybki i to było po prostu trudna bardzo technicznie, żeby we właściwy sposób złożyć tam te treści, żeby one nie fruwały po ekranie tylko trzymały się tych ekranów, żeby widz miał wrażenie, że rzeczywiście tam stał na dodatek tych ekranów było tam po prostu bardzo dużo nas na sztuki po prostu dużo dużo ekranów dużo ujęć z tymi ekranami mamy tam do muzyki klasycznej, jakby open Space w korporacjach tylko właśnie każdy miał przezroczystych ekranów skażoną przejrzysty ekran na tle tego ekranu przychodzą aktorzy dzieje dzieje się dużo rzeczy i to jest taki efekt takiego gatunku mało widocznych dla widza tak to nie jest nic spektakularnego to nie jest statek kosmiczny tylko to jest coś co na to na co, więc zasadniczo nie powinien za bardzo zwracać uwagi miarą sukcesu taki efekt jest, że widz nie zwraca na to za bardzo uwagi oczywiście są tam bardziej spektakularne efekty to filmy science-fiction, czyli do stawiania budynków które, które nie istnieją też to akurat nie było jakoś szczególnie technicznie trudne tutaj trudność była taka koncepcyjne, żeby po prostu do operatora zagrają dla rodziny to miało ręce nagrzewnic spójność między ujęciami, żeby ten świat przedstawiony dla widza był wiarygodny, gdy jestem też scena wybuchu za dużo państwo nie zdradzimy oczywiście nie powiemy, w którym miejscu i Janek, ale tam, gdzie jest pies jest tego typu ujęcia zawsze są technicznie skomplikowane z nimi jest jeszcze taka trudności, że trudno jest przedstawić reżyserowi wcześniejsze etapy to znaczy często, kiedy coś dodajemy do ujęcia n p. budynek sam sobie stoi tu na początku możemy naszkicował wyobrażamy sobie go z takim nie w innym kształcie już nie możemy kolejne etapy reżyserowi pokazywać z takimi rzeczami jak wybuch niestety jest także jest niemalże nic, a później gotowy efekt oczywiście przesadzam teraz trochę, ale prezes ten kierunek i jest to zawsze trudna wprost jest to technicznie skomplikowana, że ich studentów w Polsce tak mało powstanie filmów osadzonych w przyszłości nie mówiąc już właśnie o takim drastycznym science-fiction uczymy tych speców od efektów specjalnych mamy za mało czy nikt nie wierzy w ich umiejętności na pewno mamy wystarczająco dużo nie wiem to właściwie nie pytanie do mnie tylko do producentów filmowych rynek dla dam lekkich rozjazd widać jak widać, że nastroje notarialnego wydać widać, że sobie z tym poradzić i sobie z tym radzimy zresztą speców od efektów specjalnych w Polsce mamy naprawdę dobrych i niestety eksportujemy ich na potęgę do Kanady do Stanów i t d. ale dlaczego nie powstają takie filmy nie wiem nie wiem mogłyby powstawać jak bardzo bym chciał, żeby było ich więcej grobowiec okazja do takiej fajnej pracy była przy tym filmie mówimy o efektach specjalnych ale, ale chciałbym, żebyśmy na koniec jeszcze wyjaśnić 1 ważną rzecz, bo efekty specjalne to nie tylko statki kosmicznej to nie tylko wybuchy to również masa innych rzeczy, których firma właśnie nie zauważamy nawet film obyczajowy współczesne efekty specjalne potrzebuje tak to prawda my w Arce robimy tych filmów e-faktur do filmu bardzo dużo w ciągu roku do 1 0 kilkunastu filmów fabularnych i w większości to są takie właśnie efekty niewidoczna dla widza takie przezroczyste i n p . w n p. wspomniane ekrany bardzo bardzo duża część ekranów we wszystkich właściwie filmach polskich zagranicznych i Nisko budżetowy średnio wysoko i t d. są ekrany, które są ustawione w postprodukcji oczywiście to nie jest 100 % ale, ale bardzo duża część tych ekranów ustawiono w podstrefie jest taki klasyk do takich klasyków efekt rządowych, które są niemalże w każdym filmie to są jakieś takie drobne czyszczenia kadru z niepożądanych elementów tych spółek z graffiti z tyłu reklama zupki Krzyżak, a dokładnie statywu gdzieś tam wszedł na 2 ujęciach albo mikrofon się zaplątał w Górze kadru to są takie rzeczy rosołu absolutnym standardem często zdarzają się też poprawki Mika ku coś tam spłynęło coś tam się odkleiła, a Dubel jest dobry byśmy takie rzeczy poprawiać Nate jest taka taka codzienność efektowna utarło się mówić, że efekty specjalne jest bardzo droga zabawa i też może dlatego tak mało filmów powstaje taki spektakularny właśnie filmu science-fiction, bo to jest bardzo bardzo drogi 4 czy tak jest zależy jak mierzyć bardzo drogie na pewno tanio ważne jest to Polski, ale w rynku finansowego nie sądzę, że bony były bardzo drogie czy na pewno zrobienie z filmu efektu owo na poziomie z ilością efektów filmów hollywoodzkich najdroższych superprodukcji na pewno Super drogie, ale takie efekty jeśli są dobrze zaplanowane jest też bardzo ważnej walce bardzo stawiamy na to, żeby te efekty budek z abonamentu nie musi być coś Super hiper drugiego co rozłoży produkcje słabo się na budżetowanie tych filmów, ale myślę, że to, że skupiony jak to się mówi w produkcji filmowej, które wydają więcej pieniędzy niż postprodukcję efekty promocji w Tychach Rommedahl n p. no żartuję żartuję gaże reżyserów w tym przypadku możemy nie znam ich nie pozna Grecy, którzy państwa bardzo gorąco zapraszamy człowiek z magicznym pudełkiem w teraz na warszawskim festiwalu filmowym na, ale również w kinach teraz już możemy nowy film Bodo koksem, a oglądać bardzo bardzo gorącego polecane Michał Konwicki opowiada nam z kolei o efektach specjalnych, bo jest Super, by wzorem efektów specjalnych do człowieka właśnie z magicznym pudełkiem ze studia produkcyjnego Orka bardzo dziękuję dziękuję
Zwiń «
PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA
-
-
13:39 W studio: Małgorzata Sobieszczańska
-
10:40 W studio: Michał Pepol
-
11:19 W studio: Jan Holoubek
-
15:24 W studio: Tomas Venclova
REKLAMA
POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ
-
-
21.09.2023 12:00 Dzień po wyborach
-
21.09.2023 12:40 A teraz na poważnie13:21 W studio: Dominik Skoczek
-
-
21.09.2023 12:00 A teraz na poważnie11:22 W studio: Włodzimierz Cimoszewicz
-
-
21.09.2023 13:00 Połączenie10:30 W studio: dr Marcin Gabryś
-
-
21.09.2023 13:40 Połączenie11:06 W studio: dr Oskar Pietrewicz
-
21.09.2023 17:00 Wywiad Polityczny14:42 W studio: Rafał Bochenek
-
21.09.2023 18:59 Sabat symetrystów
-
21.09.2023 13:20 Połączenie12:38 W studio: Konrad Popławski
-
21.09.2023 11:40 Kultura Osobista14:30 W studio: Agnieszka Wiśniewska
-
21.09.2023 15:00 Światopodgląd10:55 W studio: Iwona Kaliszewska
-
21.09.2023 14:00 Połączenie10:11 W studio: dr Ludwika Włodek
-
21.09.2023 14:59 Gościnnie: Nowa Europa Wschodnia11:32
-
21.09.2023 14:20 Połączenie10:22 W studio: Wojciech Wojtasiewicz
-
21.09.2023 14:40 Raport Gospodarczy14:16 W studio: Bartosz Turek
-
21.09.2023 17:20 Wywiad Polityczny11:51 W studio: Michał Szczerba
-
-
21.09.2023 18:40 TOK36006:36 W studio: Daniel Długosz
-
21.09.2023 17:40 Wywiad Polityczny11:31 W studio: Katarzyna Ueberhan
-
21.09.2023 19:59 Gościnnie: Polityka Insight podcast17:27 W studio: Joanna Sawicka
-
-
21.09.2023 16:20 Światopodgląd12:12 W studio: Marek Świerczyński
-
21.09.2023 17:59 Panoptykon 4.050:10 W studio: Anna Cieplak , dr hab. Michał Krzykawski
-
21.09.2023 15:40 Światopodgląd13:02 W studio: Gabriela Łazarkiewicz-Sieczko
-
21.09.2023 19:11 TOK36003:37 W studio: Monika Mroczko
-
21.09.2023 16:00 Światopodgląd10:59 W studio: Maria Książak
-
REKLAMA
DOSTĘP PREMIUM
TOK FM Premium 40% taniej. Radio TOK FM bez reklam, podcasty z audycji i podcasty tylko dla Subskrybentów.
KUP TERAZSERWIS INFORMACYJNY
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
-
TOK FM
-
Polecamy
-
Popularne
-
GOŚCIE TOK FM
-
Gazeta.pl
-
WYBORCZA.PL