REKLAMA

Czy działania policji typu akcja "Znicz" mają sens? Omawia Krzysztof Woźniak

Pierwsze Śniadanie w TOK-u
Data emisji:
2017-11-03 06:00
Prowadzący:
Czas trwania:
11:26 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
pierwsze śniadanie w toku 6 minut później szóstej rano słuchamy Radia TOK FM dzień dobry czas mówi Paweł Sulik, a w studiu Krzysztof Woźniak znany państwu za drogi kołowania zmotoryzowani Witaj dzień dobry i tak jak zapowiadałem słuchaczom i godzinę temu i pół godziny temu i 1 5 minut temu mam potrzeby kilka pytań związanych z tym, że to jak co roku do tej pory akcja Znicz, czyli od 19 9 3 roku, odkąd ćwiczymy tak naprawdę dobrze statystyki wypadków w niczym dobrze Rozwiń » statystyki, ale to od tych strat przez liczymy to znaczy dobrze to nic, ale tych statystyk chciałbym zacząć to znaczy jest taki schemat myślenia o tym, który się zmienia co parę lat temu dla pań tam akcję sprzed lat to tu wszyscy komentowaliśmy w ten sposób, że jakość polskich dróg jest tak fatalna okrążeń stadionu w brak bezpieczeństwa na drodze ma przede wszystkim związek z jakością dróg później okazało się, że jak drut się poprawiła jak rozumiem nadaliśmy z Europy z naszą kończyny schował na tych najlepszych drogach, czyli autostradach i ekspresowych ginie w Polsce najwięcej ludzi w porównaniu do innych krajów Unii Europejskiej mało tego w przeliczeniu na kilometry dróg autostrad dróg ekspresowych w porównaniu do n p. dróg krajowych zwykłych nie tylko o najwyższym standardzie wojewódzkich czy powiatowych też ginie najwięcej osób i czytanie jakość dróg gminnych niedawno odwołany już bez jakichś nagród jest 1 ze składowych tak w bezpieczeństwie w ruchu drogowym mamy 3 podstawowe filary, o których wszyscy specjaliści z zawsze mówią ja też audycjach zawsze powtarzam jest to infrastruktura, która tutaj tak to drogi właśnie, ale nie tylko samo budowa autostrad ekspresówek, ale ich utrzymanie wybudowania chociażby bezpiecznych przejść dla pieszych cała ta otoczka wokół drogi to też jest zabezpieczanie przed wypadnięciem z drogi tak dalej tak dalej to jest infrastruktura później mamy prawo, czyli to jak mamy przepisy oraz ich egzekwowanie, czyli to jak działa policja i służby odpowiednio do tego w UE i trzecim filarem takim podstawowym jest edukacja szeroko rozumianych i tutaj oczywiście strach głód tu edukacja szkolna zakres szkolenia kierowców to co nasi słuchacze m. in. mówili o piątej przez telefon edukacja to jest również są kampanie społeczne, które tak naprawdę krajowa rada robi bądź inne różne instytucje chcą zaistnieć w tym środowisku poprawy wpływu na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogo, ale krewnym w przypadku innych problemów społecznych jest bezpieczeństwo na drodze z problemem społecznym jest jako czas to co się mówi zaostrzone prawo czy w przypadku bezpieczeństwa ruchu drogi na drogach w drugą dobę działa jeśli ktoś usłyszy, że należą pojazdy pod pokojem jazda pod wpływem będzie karana 10 × bardziej, że to działa na bezpieczeństwo wpływać konno czy samo zaostrzenie jest pisanie dla niektórych pewnie zadziała, bo się przestraszą pytanie dla jakiej skali tego nie wiemy dokładnie jest to jeszcze ma się to co powiedziałem egzekwowanie tego prawa, czyli jak służby od narodowości to właśnie n p . który bardziej do snu może częstszych po prostu znane w Polsce zmieniło się kara za gwiazdę, by powyżej z prędkością powyżej jak i jakieś dopuszczalnego poziomu można, by spróbować spojrzeć na podany zastanowić czy to rzeczywiście działa czy można krzyknąć kładzione przekroczysz prędkość maks teraz już nie będzie tylko kosztowało bardziej od pewnego czasu w naszym kraju mamy system punktów zresztą, dzięki któremu nawet stracić prawo jazdy za czy można wyczytać długofalowo nie zadziałało długofalowo problem polega na tym, że my nie sprawdzam maili i jakie zmiany, które są wprowadzane wpływają na bezpieczeństwo jedyną rzeczą, jaką takim wzorem czy też właśnie danymi, które pokazują stan bezpieczeństwa są statystyki policyjne nikt nie opracował je w tej ewaluacji tak dumnie zwanej różnych działań nie zastanawiano się tak samo było w przypadku wprowadzenia odblasków dla pieszych, którzy wychodzą poza obszarem zabudowanym po jezdni albo poboczu, czyli nie po drogach przystosowany dla pieszych wprowadziliśmy to jedynymi danymi, jakimi mamy to są statystyki policji ile policja nałożono mandatów papież jak to wpłynęło na bezpieczeństwo nie wiem ba nawet tak naprawdę nie wiemy, jeżeli ktoś staje przed statystyki policyjnej tam popatrzył to by miał bardzo duże trudności ze znalezieniem ile jest wypadków z pierwszymi poza obszarem zabudowanym nie na drogach dla pieszych tylko właśnie na jezdniach czy na poboczach a, acz jak rozumiem minister spraw wewnętrznych i administracji z Hansą, która spogląda w taki weksel dla czy też tabelki excela z ostatnich lat mówi jest dobrze jest dla kierowców minister spraw wewnętrznych i administracji przegrane nie ma zielonego pojęcia to powinny, gdzie jest ten autor tak jakby z twierdzeniem dąb tak zapytam Jamesa, gdzie jest ktoś w twierdzy na samym końcu poprawią się albo pogorszyło bezpieczne, bo z punktu widzenia w zależności od tego kto chce na to jak z moją rzecz, jeżeli ktoś widzi, że rok do roku tam mniej zginęło osób o 5 o 10 tak jak w tym roku mamy przy okazji akcji Znicz tam zginęło w niej 7 osób z tym, że w zeszłym roku ta akcja Znicz była zupełnie inaczej wyglądała idealna pogoda była inna inny czas trwania i t d. tak tak w zależności od tego dla mnie, jeżeli ginie co roku blisko w okolicy 3 00 0 osób na drogach jest naturalnie tak, bo to jest coś niesamowitego tomik średniego już małe miasteczko ginie w w ciągu roku na polskich drogach, więc nie wiem czy, nawet jeżeli w tym roku zginie tam 2 90 0 osobową będzie sukces w porównaniu do 3 0 2 5 w 20 16 akt czystej, by z tej perspektywy tych czynników, o których mówił na początku tak czy drzwiowych zresztą nie tylko jakość jakość dróg infrastruktura, której mówiłeś, ale ten wiek samochodów, ale to czym czy piesi mają odblaski, jakie te wszystkie elementy sumuje to gdzie jestem tam także, gdzie widzisz go, że kluczową zmianę, która mogłaby nastąpić w, a my potrzebujemy instytucji to, o czym chciałeś pewnie nawiązać takiej instytucji wiodącej w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego teraz mamy krajową radę bezpieczeństwa ruchu drogowego i przewodniczącym jest minister odpowiedzialny za transport, a skład wchodzą wchodzą przedstawiciele innych ministerstw jest sekretariat krajowej rady bezpieczeństwa ruchu drogowego, który jest takim ciałem wykonawczym z tym, że ona bardzo małe kompetencje, a on jest z taką jednostką inicjującą może przybrać zlecić przeprowadzenie jakichś badań, ale z nich nic nie wynika może prze pro może zlecić opracowanie n p. różnego rodzaju poradników portu pojawi się taki poradnik teren budowy bezpiecznej infrastruktury dla pieszych nie wiemy, jaką został wykorzystany nie masz sekretariat krajowej rady bezpieczeństwa ruchu drogowego nie ma żadnych narzędzi sprawowania mających kontrolujących jak wykorzystują one są te rzeczy jak wykorzystywane są te rzeczy, która nie on robi to jest taka drobna ciało, które zostało dziś powołane, która jest ciałem doradczym inicjujący może pewne zadania w rzeczywistości skupiającym się na robieniu kampanii my społecznych i rozmowy z innymi ministerstwami co warto by było zrobić, ale nikt nie musi słuchać, a ty wiesz taką moc edukacyjną akcję Znicz tancerze rock z rokiem man słyszymy widzimy policjantów drogówki, którzy mówią jedź ostrożnie, której tyle osób rannych tyle ile wypadków zginęło to powinno mieć jakiś wymiar w Brukseli w tym roku akcja Znicz z tego co mówiła policja trwała 7 dni zginęło 4 zginęły 4 2 osoby w zeszłym roku to było 6 dni zginęło zginęło 4 0 zginął 4 9 osób, jeżeli dobrze pamięta tylko, że tutaj nie ma co porównywać tak jak mówiłem te dotacje mogą być inne czy to, że w zeszłym roku kruszec był ten okres wszystkich świętych dnia wszystkich świętych zagadnieniem jest na stykach elektrycznych jak mówią coś innym o tym, że my słyszymy dziwne, że w Polsce wyjeżdżając samochodem na drogę szczególnie w danej gminie mniej więcej tyle samo osób na Allegro Ali mimo tego Wałęsy dla porównania kraj, który jak rozumiem, że takiej akcji Znicz nie ma tak no tak ludzie nie słyszało o tym, że niebezpiecznie jest tam za działanie na co dzień takie prowadzone, ale uważam no jedno, jeżeli chcemy, jeżeli chcemy być coś poprawić to musimy działać twardo w każdym aspekcie z tych 3 filarach, a my nie robimy mało co robimy rozmyta jest to działanie ma o co budowaliśmy przez 3 lata autostrady budowaliśmy budowaliśmy, zapominając o tym, żeby szkolić ludzi na zjazdy na tych autostradach, więc to też musi być to, jeżeli podczas szkolenia kierowców kursanci muszą przejechać tam 3 godziny na drogach po, których się jeździć powyżej 70 km / h 70 km, jaka jest różnica pomiędzy jazdą po drodze 70 km / h na 1 40 po autostradzie jest olbrzymia 2 × szybciej jedziemy musimy być w 2 × większy odstęp zachować i t d . i t d . więc skupiając się na 1 z z tych elementów poprawimy tylko 1 element, który nie jest jakimś tam minimalnym stopniu i dokładnie tego nie jesteśmy w stanie sprawdzić i nie sprawdzamy tego w jakim stopniu to tak naprawdę wpływa możemy sobie gdybać, że faktycznie wybudowanie jeszcze 3 00 0 500  000 km autostrad i ekspresowych i jakoś obniżyć tę liczbę pewnie tak w bardzo dziękuję za rozmowę Krzysztof Woźniak prowadzący audycję skołowani i zmotoryzowani TOK FM, a przypominam państwu, że państwa głosy na portalu Facebook na profilu Radia TOK FM i tych głosów z minuty na minutę coraz więcej właśnie w tej sprawie, ale nie tylko w tej sprawie czy bezpieczeństwa w ruchu drogowym i smutne statystyki, z których wynika także przed falą uchodźców mówił, że brak 1 jasnego ośrodka koordynującego działania związane z bezpieczeństwem powoduje, że nie trudno mówić w ogóle jakiejkolwiek konsekwentnej polityce zwiększający bezpieczeństwo na drogach od testów jak słyszeliśmy wiele elementów się nad składem z 1 6 minut po godzinie szóstej rano, ale oprócz tego tematu, a czy bezpieczeństwa na drogach państwo na portalu Facebook na profil Radia TOK FM bardzo intensywnie dyskutują na temat drugiego tematu związanego z w tym, że dziś 3 listopada mamy święto Hubertus, czyli to jest święto myśliwych nie tylko z myśliwych, bo leśniczych i jeźdźców, ale generalnie myśliwi dzisiaj rozmawiamy trochę związane z tą zmianą prawa, które w ubiegłym roku dotyczyło to myślistwo trochę z przypadkami dziennie osób, które się sądzę, ponieważ nie chcą, żeby na ich posesjach tworzą obwody łowieckie albo inaczej nie chcą, żeby domyślnie założenia przez ich posesje przechodzili przez ich ziemie przewodzili myśliwi, ale też widzę dużo głosów państwa takich po prostu no sama instytucja myśliwego strzelania do zwierząt, żeby je zabić jest dziś przeżytkiem zwolnienia odpowiada naszym czasom i był bardzo różne argumenty, ale głównie etyczne i moralne dominują jest szósta 17 czynami skrót informacji Radia TOK FM, a po to, potem, że w skrócie będziemy rozmawiali z prof. Jakubem Borkowskim kierownikiem katedry leśnictwa i ekologii lasu na Uniwersytecie Warmińsko mazurskim, a to za kilka Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PIERWSZE ŚNIADANIE W TOK-U

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz radio TOK+Muzyka bez reklam - teraz 40% taniej w zimowej promocji!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA