ekonomia kapitał gospodarka magazyn EKG część druga Maciej Głogowski dzień dobra w naszym studiu o mojej lewej pan Krzysztof Cywiński były prezes PKP w dzień dobry w tym dobry obecnie państwo obecnie dyrektor branży Mobility w ms Polska dzień dobry pani Monika kurtek główna ekonomistka banku pocztowego dzień dobry Taylor napisał dr Wiesław Rozłucki Rothschild Polska Tajwan zaskoczył cię po prostu PS 3 giełda papierów wartościowych w Hadze kiedyś to z łezką w oku
Rozwiń »
wspominam też na nowych państwa i może z tak nietypowo pierwsze pytania, ale rzecz wydaje się bardzo istotna być może państwo i nasi goście wtóruje jej słuchacze mieli okazję ostatnio słyszy się nieraz nie 2 w radiu TOK FM, a także czytać w gazetach o problemach z wagonami jest poważna sprawa to zupełnie nie żartuje nie chodzi o wagony pociągów, które wożą nas ludzi tylko te wagony, które przewożą towary mówi się najczęściej o węglu, który nie może docierać się w miejscach, gdzie dotrzeć powinien, ale równie często mówi się o problemach którzy, który zgłasza także branża budowlana nie tak dawno pod koniec października prezes Blocher z Budimeksu tutaj w magazynie także mówił główny transport kruszyw odbywa się transportem szynowym jest bardziej ekologiczny tańszy przez remonty zamknięcia objazdy, a także dostęp do linii szlaków przede wszystkim wagonów mamy opóźnienia w 100 nie jedyny głos, który pojawia się to co się dzieje z tymi wagonami, dlaczego nagle szok założy nie ma wagonów, z którymi możemy wozić węgiel czy materiały potrzebne różnym branżom n p. budownictwo pan prezes Krynicki bardzo się na pomoc rządu pytanie 2 z informacji, jakie podawało Cargo jeszcze w zeszłym roku to dysponuje 6 2 00 0 wagonów z czego 4 5 000 są wagony węglarki, czyli w zasadzie 40 % ładunków to jest węgiel dzisiaj po tego przewoźnika zgodnie z oświadczeniem zarządu z tamtego czasu ja myślę, że 1 z jednostki przy czym to z tego, że się ujawniła taka luka w liczbie wagonów jest to, że wzrosły Przewozy ponad 9 % czy jak się patrzy psu na statystyki, które publikuje Urząd Transportu Kolejowego co miesiąc to obniżka w każdym miesiącu te z rozstrzygnięcia innych tego typu były nawet w okresie wiosny 12 % teraz 9 % dla przestrzeni to by oznaczało, że jeżeli ktoś nie przewidział taki wzrost ujawnionych Floty wagonów to te 9 % mogło zabraknąć na rynku aktywność władz okazali się nie tylko wzrost o zmniejszenie z reguły z chłodni między piętnastym szesnastym już spadek nawet przewozów towarowych na narodziny z naszych szkoleń wizytach, więc można się było liczyć z lekkim wzrostem, ale trudno było przewidzieć na wzrost będzie tak istotne tak tak myślę no bo w sukcesie trasy wylicza błyskawicznie część wagonów, które nie były potrzebne są do eksploatacji jeszcze naprawić komputer też się tak, a niekoniecznie trzeba od zera produkować, ale ty mnie jak się patrzy zarówno wszyscy prawie przewoźnicy mieli jakieś minimalne wzrosty największy wzrost przewozów jednak odnotowało PKP Cargo, do którego teraz najwięcej chyba adresowanych pretensji ma nadal 4 5 % rynku od kiedy w takim dominującym podmiotem kolejny to jest debel Cargo Polska Miedź, który ma 17 lat został na takich statystyk czy patrzy czy wożenia w milionach ton przy pracy przewozowej praca przewozowa no i pokazuje był odległy średnia odległość przewozu, ale w każdym razie jest duża różnica między 40 1 7 i nie mają jeszcze mniej odpowiednio i w zasadzie tylko PKP Cargo zarejestrowało wzrost udziału w rynku natomiast jeśli ma się natomiast debel Karbowski z 1 8 na 17 % nawet spadł ten udział w masie przewożonych towarów między szesnastym siedemnastym rokiem średnia odległość przewozu jest jeszcze 2 9 km, czyli święto zgodnie z tymi statystykami UTK jest mi się nie zmieniło i herm osa się z więzień nie ma wagonów w ich można powiedzieć, że jedno z przyczyn jest na pewno to, że nie przewidziano większego zapotrzebowania gospodarka jednak generalnie odnotowała wzrost we wszystkich branżach, a myślę, że szczególnie budowlanych i być może mało nakładają się oczywiście na to medyczne ograniczenia przewozowe związane z modernizacją sieci kolejowej w proszę zwrócić uwagę, że sieć kolejowa jest modernizowana będzie budowana od zera sieć drogowa czy tak, jakbyśmy drogownictwo chcieli poszerzać istniejące drogi też, by chaos zapanował myśmy budowali po nowych śladach w zasadzie to drogi, które dotychczas funkcjonowały nie miały być takich wielkich ograniczeń na kolei jest odwrotnie budujemy jednocześnie chcemy prowadzić ruch oczywiście w czasie wakacji Police miały pociągi pasażerskie teraz trochę ten ruch jest mniejszy nie ma też do tych pociągów dodatkowych dni myślę, że ta ta sytuacja zostanie zostanie opanowana nakłada się na to też oczywiście szczyty jesienny można powiedzieć nasz n p. najmniejsze Przewozy były w 2 kwietnia 19 teraz ponad 2 dni gdzieś około 2 1 000 000 przewieziono, więc też są szczyty w warte odnotowania i też przewoźnicy do tej pory ma się do tego zawsze przygotowywaliśmy z myślą, że to jest, by więcej przyczyn złożonych, czyli gospodarka pędzi było więcej potrzeb nieprzewidzianych remonty w nikt nie przewidział, że aż tyle wagonów będzie potrzebnych w tym we wcześniejszych latach były wyłączane i się okazało, że gotowy problem pan z tym można bezpiecznie się uśmiecha się można od razu się ważny problem czy można się od razu dziwię się nie dzieje się to, że 9 %o wy wzrost trafimy chodzi o problemach w jak pamiętamy kierujący giełdą w takie stwierdzenie na jaki wzrost obrotów każda giełda powinna być przygotowana i wtedy by pamiętał, kto z giełdy nowojorskiej powiedziało musimy mieć taki system elektroniczny, który potrafi obsłużyć trzykrotnie większą wartość, jaka dotychczas naj wyżej była notowana, czyli dotychczasowy szczyt razy 3 taka jest nasza nasze przygotowanie na ewentualny przyszły wzrost obrotów jest oczywiście nie można tej analogii przełożyć do kolei i wagonów powiem, że ten wskaźnik powinien być mniejszy ale, ponieważ wagony to nie zdobyło psujące się w one mogą stać na bocznicy i czekać na lepsze czasy amortyzacja w Libanie jest tak kosztowna jest wydają się, że za baz większe niż 9 % jednak powinien obowiązywać wśród przy przewoźników nie mówi obowiązywać w sensie narzucenia ustawowego, ale szczęście rozsądnego zarządzania przedsiębiorstwem to zaraz panie prezesie po poproszą o odniesienie się do tego zwracam się do pana prezesa Kaczyńskiego jeszcze się pani Monika kurtek innym może ja przesadzam, ale czy z punktu widzenia makro jak tak, a my patrzymy na gospodarkę te problemy, o których tutaj rozmawiamy, czyli opóźnienia w transporcie węgla kruszyw dla tych, którzy potrzebują na placach budów czy do wytwarzania materiałów budowlanych mogą mieć jakieś znaczenie czy to jest za wcześnie, by w razie mogą być mowa oczywiście, że mogą ją zaryzykowała stwierdzenie, że w danych makroekonomicznych w zasadzie prawdopodobnie zaczynamy widzieć, a mianowicie Główny Urząd Statystyczny co miesiąc publikuje dane dotyczące potocznie mówimy o produkcji przemysłowej jedno proc jest produkcja sprzedana przemysłu i tam 1 z kategorii nie, ważąc jako zbyt dużo jest 3 i pół procent jest Górnictwo dane było ostatnio publikowane za wrzesień, czyli te już jest ten miesiąc, kiedy te problemy no już o nich było głośno i oczekiwania były takie, że w ujęciu miesięcznym dynamika produkcji sprzedanej man właśnie w górnictwie jest skoczy do góry zazwyczaj rzeczywiście we wrześniu album bywała nawet dwucyfrowa w latach poprzednich, a tymczasem było spore zaskoczenie rzeczywiście do września to dynamika spadła niż spadek ten wniosek radnej stąd wniosek właśnie takich jak nowenny było też wskazywane przez ministerstwo czy przez kopalnie, że oni też nie sprzedają tego węgla tzw. gorszej jakości czy produkty w związku z ustawami antysmogowej, która w Małopolsce zaczęły obowiązywać, ale przypuszczam, że te problemy z dostarczaniem w ogóle ile węgla gdzieś tę prawdę w tymi są docelowe n p. elektrownie to też wiąże się z tym, że MR ten będzie załóżmy zalega, a nie jest dostarczany czyni z odnotowywane w posadzek sprzedany odpowiedziałbym, że ten wrzesień możesz im pierwsze sygnały, że widzimy widzimy ten problem właśnie wy danych makroekonomicznych zobaczymy co będzie w kolejnych miesiącach, gdy pan prezes mówił o od gazety różne czynniki, które złożyły się jak tak nie setki wagonów, ale różnych remontów William powiedział, że jeszcze mam przed sobą 1 duży nie wiadomo czy pogoda, bo jeżeli założymy, że nastała jakaś szybko mroźna i ciężka zima to z 1 strony to znowu jest ograniczenie problemy przewozów kolejowych w, a z drugiej strony na elektrownie, które już już wskazują, że mają zapasy węgla mniejsze niż powinny mieć też mają mogą mieć duży problem jeszcze tylko redaktor mówił o tym, jasno, że dla rolnictwa może branża budowlana w tych tak nie potrzebowało dostaw zarówno w stadninie Janów przede wszystkim tych mówił o tym, węglu droga dla energetyki to jest celem podstawowym źródłem obrońcy losowy produkt dziś natomiast z punktu widzenia budownictwo, jeżeli popatrzymy na to szerzej to oczywiście też opóźnienia w dostawach kruszy w czy innych materiałów lub powoduje, że po prostu nie materią nie można budować, nawet jeżeli szybownictwo tekst ma Gazprom łamią do pracy to jeszcze teraz dodatkowy czynnik w postaci braku materiałów też może mu porządnie zaszkodzić, więc w tym kontekście może mieć znowu jakiś przesunięcia opóźnienia inwestycji i kary umowne kary umowne za niedotrzymywanie terminów to jesteś niebezpieczna gra dobrze tak jeszcze do pana prawe sumienie dobrze w Jeleniu dobrze bronił taktu to prawda to niedobrze czy pana prezesa Kaczyńskiego no dobrze panie prezesie, ale tak z doświadczenia, ale także takie praktyki jak to może wyglądać, żebyśmy sobie mogli wyobrazić co znaczy jak szybko jesteśmy w stanie zareagować na ring na braki na czym nam ten fragment, którym mówiliśmy, czyli sama jest w zagospodarowanych wagon w nowo jak się już bywa remont i jedzie pociąg wolniej 3 języki rotacyjny ruch 3 nie może tam przejechać no to wiem, że to tak się szybko z dnia na dzień załatwić nie da, ale jak już konkretnie tych wagonów nie da nie ma to jak szybko się dużo naraz po pierwsze, co jeszcze zwrócić uwagę na to, że VAT bony towarowe można ją z liczników przebiegu to co normalnie samochodach lokomotywy czy inny pojazd ma znaczenie ma to znaczenie o, tyle że czas decyduje o okresach naprawczych, czyli wagą odstawiony może nie jest dziś warto też biegnie do sądu z Litwy i konieczność jego naprawy w tej chwili, żeby zwiększyć liczbę jeżdżących wagonów dostaje skierować do naprawy czy przekazać odpowiednio zaobserwować pewne środki finansowe i w ciągu miesiąca most myślę, że taka sytuacja da się opanować można kilkaset wagonów na pewno nie skutecznie naprawić jak nie w polskich zakładach było wiele z nich upadło PKP Cargo tworzyłyby własne zaplecze rozbudowywało tam remontowała wagony u siebie w swoich strukturach, ale są też takie zakłady wpływ na Słowacji czy w Czechach można tego typu naprawy przeprowadzi z tym, że rzeczywiście jest potrzebne kilka tygodni, żeby ta sytuacja się udało opanować, ale to przecież nie jest rolą, który jest zgłaszany od 2 3 dni to znaczy, nawet jeżeli w mediach funkcjonuje od powiedzmy kilkunastu to branże, których dotyczy wiedzą o nim już od dawna nie rozwiąże PKP Cargo też była świadoma tego ile matek wagonów nawet ostatnio prezesa wrzucili mi się coś wydaje nie wiem czy przez wagony muszą zostać powołany zespół prawda rząd urzędowych spraw dla nas czymś Niemczyk sprawozdawczość była nieodzowna, ale z wolą, ale dotyczących problemów w myśl przybiera realne zapowiedzi są modernizacja linii kolejowych TSUE spowodował dosyć trudną sytuację paru lat to się utrzymuje dla wszystkich przewoźników towarowych średnia handlowa prędkość 20 parę kilometrów na godzinę pociągów towarowych powoduje, że bardzo trudno jest inwestować w rozwój proszę zobaczyć średnia średni wiek wagonu to 3 0 lat to samo dotyczy lokomotywie dynie te firmy, które wożą wysoko przetworzone towary no, więc Kol trans z Orlenu naprzód Włosi produkty ropopochodne do Świnoujścia na na eksporcie to i te firmy nie stać na inwestowanie w nowe lokomotywy nowy tabor natomiast ci, którzy są więzieni w tych różnych postoju ach, wynikających z przebudowy linii kolejowych no to jest obrót wagonów i praca lokomoty w nowoczesna lokomotywa po 1 1000 km dziennie przejeżdża taniec Błonie 2 0 na godzinę się kandydować do 1 10 0 to powoduje, że są też brak jest inwestycji na większą skalę i to nie tylko dotyczy to efekt Cargo, ale wielu innych przewoźników towarów, ale mamy jakąś na koniec podsumowanie jakąś jakiś jakąś dobrą wiadomość dla naszych słuchaczy oczywiście przy zespół rządowy powstał panie redaktorze no jak w gazonach na wielu liniach poprawiła po ich zakończenie modernizacji także dojść dać, że złe czasy jazdy są znacząco skrócone czy to dotyczy matki strat Węglowej winni są ze Śląska przez Koluszki w stronę Warszawy, więc można tutaj wymienić parę takich alarmów wiedzy i neurologii towarowe się szybciej przemieszczać się, o ile wagonów towarowych, więc na to, że na razie nie mamy do takiej wiedzy nie mamy, skąd tak nazywano go ze swą żoną wszystko zacznie odpływać w dziejach, ale tak bez zespołu byłoby zdecydowały wiary pan jest człowiek ta w zespoły rządowym ta może otwartych informacje w radiu TOK FM po informacjach trzecia część magazynowa takiej mnogości pytała zdziwienia przy okazji dzisiaj właśnie już nie tylko zespół cała rada ministrów ma podjąć uchwałę i uroczyście rozpocząć budowę centralnego portu komunikacyjnego w tam też spory będą potrzebne nie tylko lotnisk informacji przed ekonomia kapitał gospodarka to jest trzecia część magazynowa KGM dziewiąta 4 5 Maciej Głogowski dzień dobry w naszym studio pani Monika kurtek i Krzysztof Celiński pan Wiesław Rozłucki Mutu zaskoczył teraz pana panie prezesie takie pytanie, że nie będzie znał odpowiedź WIG 2 1 teraz poziom no to 2 5 2 0 mężczyzna w 2 5 3 9 to okazać się człowiekiem małej wiary we jedno procentowi plus w tej chwili indeksu WIG 2 0 w grę przepraszam chcę to daje się nie powinny pojawić, bo to jest indeks szerokiego rynku WIG 60 tych do góry mWIG 4 0 2 do góry dobrze się dzieje na giełdach w tej chwili nie za dobrze przypadkiem ja myślę, że tego nie można powiedzieć, bo cały czas przypominam, że indeks WIG 20 jest jeszcze na poziomie lekko niższym niż w maju 2 0 15 przedwyborami prezydenckimi także jeszcze 2 ten optymizm nie wrócił, a cały wiek, czyli indeks obrazujący wszystkie spółki no prawie wszystkie spółki na giełdzie nie przekroczył poziomu szczytu z 20 0 7 roku, więc w tym sensie, a to zrobił można wejść do przekroczenia zaliczyłeś praktyczne większość giełd na świecie, więc tutaj mamy jeszcze coś do wykonania, ale ogólnie sytuacja patrząc na to co co było w zeszłym roku na giełdzie zdecydowanie lepsi to jest nadzieja biuletyn rano jeszcze rynek walutowy tak byłam w tym wiedzieć przynajmniej w tej chwili, jaka sytuacja wygląda euro 4 zł 2 3 gr frank 3 6 5 USD 3 zł 6 5 gr i funt 4 8 1 mamy jako fetysz przesłanie związane ze złotym na dziś na jutro w wydziale polityki pieniężnej wizytę na posiedzeniu jutro kończymy wrzuca jakiś wyczynowy, jeżeli chodzi o rynki finansowe to w przypadku rady polityki pieniężnej tutaj też prof. Chazan odmówił prezes Glapiński z konferencji konferencja, by odkryć Gminny podtrzymuje swoje zdanie, że nie są potrzebne zmiany stóp procentowych na temat natomiast rynek, jakby swoją drogą idzie i tak na drodze do podwyżki stóp procentowych są przewidywane przez Real w przyszłym roku, ponieważ na inflację o najwyższym poziomie niż 1 przez tego spodziewali my mamy ewidentnie i inne oznaki presji płacowej w gospodarce nowe wyższe są oczekiwania, że być może prezes Glapiński no i jutro i tym bardziej że zapoznaje się rada polityki pieniężnej z najnowszymi prognozami przygotowanymi przez Narodowy Bank Polski dotyczącym PKB jest inflacja może jednak prowadzą się zmieni kierunku właśnie do przygotowania rynków do ronda do podwyżki w przyszłym roku mimo wszystko nic to trochę może też złotego umacniać, a po drugiej stronie oczywiście są wszystkie czynniki zewnętrzne tak, czyli polityka monetarna Europejskiego banku centralnego polityka monetarna Fedu wszystkie te proste informacje dotyczące wymiany ze składu już tak powiem efekt dość dużo Poznania w przyszłym roku i to za dzień zmieni się członkowie bardziej Strzemięcin też kierunku zaostrzenia polityki monetarnej NATO, że w ogóle polityka monetarna zaczęto zaczęła być zaciśnie nam m. in. Czechy podniosły drugi raz stopy procentowe w ubiegłym miesiącu bank Anglii po raz pierwszy od 10 lat to wszystko jakby z Gruczna zjeżdżają chińscy tutaj do złotego może mieć trochę wpływa tak naprawdę my pozostajemy przede wszystkim pod wpływem tych czynników zewnętrznych, gdy zdarza się tak, jakie są nastroje złoty nam się albo trochę bardziej osłabiona umacnia na nich imprezy wyjaśnić tak jak konsument konsumentowi co oznaczają takie stwierdzenia Narodowy Bank Polski kwota nie publikuje ankiety dotyczące polityki kredytowej banków banki spora grupa odpowiadają napytania z tego postojem kie ta jest podzielona na różne segmenty kredyty konsumenckie dla przedsiębiorstw mieszkaniowe i najnowszą ankietę opublikowaną wczoraj to była ankieta za trzeci kwartał 20 1 7 roku i mnie napisano w podsumowaniu tak ankietowane banki złagodziły kryteria, ale jednocześnie zaostrzył niektóre warunki udzielania kredytów dla przedsiębiorstw natomiast w segmencie kredytów mieszkaniowych i konsumpcyjnych banki zaostrzyły kryteria jednocześnie, łagodząc niektóre warunki udzielania kredytów a gdyby tak powiedzieć po polsku co się dzieje właściwie z tą polityką kredytową banków jedno w produkty kredytowe banków ogólnie rzecz biorąc pod poziom podstawowy produkt, by funkcjonowania funkcjonowania sektora bankowego w związku z tym, że koniunktura jest bardzo dobra można było oczekiwać że, że również popyt ten popyt na kredyt, zwłaszcza przy tak niskie stopy lub w stopach procentowych, jaki mamy w Polsce będzie bardzo szybko rósł natomiast wcale tak się nie w niedziele i tu w szczególności w sektorze przedsiębiorstw najbardziej widać, gdzie ten popyt na kredyty powiedziałabym przy takim sprzętem powozów czegóż można dostać się niskich poziomach no to ma swoje uzasadnienie oczywiście, bo firmy nauczone kryzysem z 20 0 8 roku 1 jedno banki wstrzymywały wręcz kredytowanie wtedy, gdy ten film rzeczywiście tego finansowania potrzebowały nauczony doświadczeniem zgromadziły przez lata swoje własne środki te rosną inwestycje i jeżeli deklarują, że będą uruchamiać to raczej właśnie finansowany z własnych środków na atak udział banki żyją z SS scenarzystów rejentów no zna też pewne ramy DPS-u my też jakiś korzyści z tego czerpiemy dla nas liczy, więc na banki myślą nad tym jak ja co robić jak robić, żeby jednak tę akcję kredytową jakoś mnie podtrzymywać, zwłaszcza tak powiedział, że stopa procentowa wcześniej wypuszczany pójdą w górę ktoś będzie też zaostrzenie warunków dla dla każdego kredytobiorcy iście zdania pan prezes Rozłucki w tej sprawie myślę, że nową wiadomość, że jakość portfeli kredytowych przestała się poprawiać nasze przez ostatnie kilkanaście miesięcy poprawiała, czyli mówiąc inaczej kredytobiorcy lepiej spłacali Tomasz ten proces został zatrzymany również wracałem z załogą giełdy jak popatrzymy nienawidził 20 wykonał taki indeks, który bierze wszystkie spółki w tej samej walce to okazuje się, że taki indeksu od paru ładnych miesięcy spada filmowy syn Maciej te największe spółki, które mają możliwość przerzucania rosnących kosztów na klientów notują dobre marże, ale wiele przedsiębiorstw i nawet powiedziałbym większość na giełdzie ma z tym kłopoty z ich ceny akcji spadają, czego nie widać w indeksach, bo indeksy są ważone największymi spółkami w szybką doraźną w tym raporcie wykazano, że ta jakości tych portfeli kredytów się ustabilizowała sędzia Marcin nie nie pogorszy się go znacząco zresztą też, ale nie upadnie możemy stać się pod rygorem, że się nawet Holendrzy wojen, w których obserwuje rynki, ale w co pani obserwuje non Performing śląskim w Chile Izrael, informując o kredyt można schudnąć jest taka kategoria dom Narodowy Bank Polski co miesiąc są takie dane dostarcza znaczną rynkowi idą z tego wynika, że w sektorze małych średnich przedsiębiorstw ten wskaźnik rzeczywiście zaczął się obniżać i to on sugerował, że jednocześnie kredyty dla MSP całkiem ładnie właśnie reformują, więc to to by sugerowało, że jednak nowa sytuacja mikroprzedsiębiorst w się poprawia poprawia też chęć do inwestowania rośnie ci co pani obserwuje Enzo NT elastyczne z wskaźnik kredytów zagrożonych w rozumieniu zaś o określonych w głąb K 2 co państwo dziwi może pan prezes Kaczyński chciałby rozpocząć, bo Bolton w trochę, bo one poszkodowane w tej pierwszej części naszej rozmowy teraz co wiedzieli na co troszeczkę taka zaskakująca informacja, jaka dotarła do wszystkich pracowników, ale jednak do rynku to jest połączenie części Siemensa Mobility z Alstomem nowa radzimy firmy, które do tej pory konkurowały nagle łączą wysiłki i uzasadnienie oczywiście jasne, że się nasila się walka konkurencyjna w dziecinny tu wkraczamy, jakby trochę do tych wagonów do transportu kolejowego, ale w dziedzinie transportu szynowego obserwujemy na świecie zbyt duży potencjał produkcyjny, a z drugiej strony dyrektor zamówienia z tak wiele nie ma produkty, które się do starcia są coraz bardziej niezawodnej i trwałe w związku z tym poza tym Azja zaczyna z tym, że chińskie przedsiębiorstwo Strzelce dysponuje ogromnym portfelem zamówień będzie możliwościami rozwojowymi dodane potencjały Alstom maj Siemensa razem to jest połowa tego co ma serce w związku z tym obawy, że się cały innowacyjności rozliczenia paczek i transportu szynowego się przenieść do Dalkia zniknie z Europy jedno była, jakby tym czynnikiem łączącym wysiłki 2 do tej pory konkurujących Concert Hall pana dziwi ewentualne zwolnienie w sądach USA i wygraliśmy, ale dziś rynek trochę tak dostosowane do stojących na nogach tak to co pan prezes Weryński, który na co dzień z dyrektorem branży Mobility Hines Polska nam to wyjaśniałoby ci, którzy się dziwią mnie zdziwili się, że do tej potencjalnej fuzji Deutsche bank dla przemian w pandzie pani w UE mówi krótko proszę was gdzieś jeszcze bardzo mocno liczą się zdziwiłem czytając informacje polskiej agencji prasowej, gdzie premier Morawiecki nie wykluczył drugi nowelizację budżetu tegorocznego RO zdziwiło mnie to, tyle że po pierwsze, jesteśmy w trakcie pierwszej nowelizacji, ale dopiero potem przeszła przez rząd to są prace nad nią w sejmie tu chodzi o te kwoty o wypłatę rekompensat za deputaty węglowe prezentu limity zwiększono wydatki media publiczne tak dalej no, a wczoraj właśnie premier na 1 , 5 miesiąca przed zakończeniem roku budżetowego powiedział, że nie wyklucza tej drugiej nowelizacji i tak naprawdę jeszcze do tego dodał, że chce wykorzystać dobrą sytuację budżetu do realizacji zobowiązań w przeszłości i im kobiety nie wiadomo, o co chodzi to takie moje dzieci w mojej w 2 od prądu nowelizowaną pan prezes łódzkiej, a my jednak bardzo małe żywienie do ulgi w zupełnie malutkiego nowoczesną może tylko powiem tak zawsze wyznaję zasadę nie wkładać wszystkich jajek do 1 koszyka i dobro i zaskakująco lamy wiadomością jest to, że ceny jaj na targowiskach co miałem okazję zauważyć nie wzrosły w długim czasie w ostatnim czasie, gdy ostatnio rozchwianej zostały w sklepach oraz wierni czuwają nad ich nie było ciekawe i ciekawe jest, że dobrze, że słowo pan wczoraj targi te akurat nie, a wczoraj Marek Sawicki w fenomenalny sposób wyjaśnią co z tymi jajkami Goya rozumiem, że główne głównie producenci mieli umowy z sieciami i i też dzieci chciały tanio kupować, ale nie poszli do innych korzyści, ale mój argument jest taki, że dobrze, że ten rynek nie jest jednolity, że jajka w Polsce są produkowane nie tylko przez wielkich producentów, ale przez takich, którzy sprzedają na tarła tam widocznie ludzie nie chcą więcej płać drodzy państwo będziemy kończyć się jak już dzisiaj rząd przyjmie uchwałę o centralnym porcie komunikacyjnym, który jutro w magazynie EKG będziemy o tym, rozmawiać bardzo państwu dziękuję za przyjęcie zaproszenia pani Monika kurtek bardzo dziękuję niech pan Wiesław Rozłucki bardzo dziękuję pan Krzysztof Celiński bardzo dziękuję dziękuję temu magazyn EKG wydawcę audycji był Tomasz Kopka audycji realizowali Kamil Wróblewski i Krzysztof Woźniak teraz informacje po informacjach od 2 owczarki Cezary łasiczka ekonomia kapitał Gos
Zwiń «
PODCASTY AUDYCJI: EKG - EKONOMIA, KAPITAŁ, GOSPODARKA
REKLAMA
POPULARNE
-
26.01.2018 09:20 EKG - Ekonomia, Kapitał, Gospodarka31:19 W studio: Grzegorz Cydejko , Joanna Solska , Michał Broniatowski
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
04.03.2022 09:00 EKG - Ekonomia, Kapitał, Gospodarka12:23 W studio: Jacek Rostowski
-
-
23.09.2022 09:20 EKG - Ekonomia, Kapitał, Gospodarka24:54 W studio: Grzegorz Cydejko , Joanna Solska , Patrycja Maciejewicz
-
06.05.2022 09:00 EKG - Ekonomia, Kapitał, Gospodarka12:20 W studio: dr Bogusław Grabowski
-
07.01.2022 09:00 EKG - Ekonomia, Kapitał, Gospodarka12:33 W studio: Anna Misiak
-
29.04.2022 09:00 EKG - Ekonomia, Kapitał, Gospodarka14:02 W studio: prof. Dorota Niedziółka
-
22.04.2022 09:20 EKG - Ekonomia, Kapitał, Gospodarka26:20 W studio: Izabela Leszczyna , Krzysztof Pietraszkiewicz
-
-
-
-
-
-
22.04.2022 09:00 EKG - Ekonomia, Kapitał, Gospodarka10:11 W studio: Andrzej Marczak
-
03.03.2023 09:00 EKG - Ekonomia, Kapitał, Gospodarka15:35 W studio: Piotr Czarnecki
-
-
13.11.2020 09:00 EKG - Ekonomia, Kapitał, Gospodarka12:33 W studio: Henryk Orfinger
-
28.03.2022 09:00 EKG - Ekonomia, Kapitał, Gospodarka13:26 W studio: Dariusz Blocher
-
11.01.2022 09:00 EKG - Ekonomia, Kapitał, Gospodarka14:45 W studio: Krzysztof Kilian
-
15.04.2022 09:00 EKG - Ekonomia, Kapitał, Gospodarka14:01 W studio: Adam Jasser
-
REKLAMA
DOSTĘP PREMIUM
Wszystkie audycje, kiedy chcesz! Teraz TOK FM Premium 30% taniej: podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji. Nie zwlekaj, słuchaj wygodniej!
KUP TERAZSERWIS INFORMACYJNY
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
-
TOK FM
-
Polecamy
-
Popularne
-
GOŚCIE TOK FM
-
Gazeta.pl
-
WYBORCZA.PL