REKLAMA

Superspektakl o superbohaterach

Kultura Osobista
Data emisji:
2017-11-07 19:00
Audycja:
Prowadzący:
W studio:
Czas trwania:
10:47 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
kultura osobista Patrycja Wanat dzień dobry rozpoczynamy kulturę osobistą Łaziennej my dzisiaj bym spędzimy trochę czasu w tej kulturze osobistej w teatrze powszechnym będziemy rozmawiać o Super spektaklu mnie znali go konieczna odpowiedzialna za dramaturgię jest współ scenarzystka tego spektaklu jest ze mną już w studiu dzień dobry docenia grę w życiorysie ciemne prawie noc w cenne reżyserka Justyna Sobczyk raz, że razem z Jakubem skrzy bankiem reżysera również ten Rozwiń » spektakl przenoszą, jakby na stabilną scenę i o powstawaniu tego tekstu za chwilę będziemy z Justyną opowiadać, bo spektakl jest koprodukcją teatru 2 1 i teatru powszechnego, a po godzinie dziewiętnastej 20 w naszym gościem będzie Paweł Łysak, czyli dyrektor teatru powszechnego w ale nie będziemy rozmawiać z nim o spektaklach czy nie tylko będziemy z nim rozmawiać o spektaklach, ale przede wszystkim będziemy rozmawiać o przyszłości kultury zbliża nam się bowiem forum przyszłości kultury z no i będziemy zastanawiać się co takie gadanie Duklę pomagaj czy na coś jest potrzebny czy coś coś może zmienić to zaczynamy od Super spektaklu 11 listopada premiera tego spektaklu przypada dzień niepodległości w UE nie przypadek w tym sensie nie przypadek, że takim punktem wyjścia w grę w myśleniu o spektaklu, ale był komiks to jak Vendetta, ale Nomura w tej idei Dalida AM jest to komiks ani 1 z takich na najbardziej chyba rozpoznawalny komiksów politycznych PE, w którym daty buntu są winni spisków rdzenni i inne wywrotowych sytuacji, ale one są bardzo blisko związana jest kamień obchodów państwowych więcej występ w tym sensie w UE możemy pomyśleć o tej naszej pracy trochę wywrotową natomiast mecz sam sam komiks po takim punktem wyjścia, gdyż w myśleniu o tym jak to dzisiaj może być dla nas superbohaterem dla nas Myśla NN o twórcach teatralnych i w ogóle, by ludzie sztuki, bo tutaj też jest nas też bardzo taki ważny kontekst w rundzie le GI i teraz jeszcze państwo musimy wytłumaczyć 1 rzecz po powiedział na początku, że jest to koprodukcja teatru 2 1 i teatru powszechnego teatr powszechny oczywiście świetnie znany fakt 2 1 chciałbym, żeby był równie świetnie znany, aczkolwiek nie wiem czy tak jest, więc może jeszcze powiedzmy czym jest od 2 1 Petasz 2 1 to jest teatr NN skupiające aktorów z zespołem Downa autyzmem jest teatr działający w Warszawie od kilkunastu już lat w tym momencie działający w takim samym składzie co znaczy mamy mamy zespół obiektów w tym momencie to jest właściwie się 1 8 aktorów pech chce także zbliżamy się taki naprawdę już tradycyjnej liczby aktorów w zespole aktorskim emploi nigdy staram się od kilkunastu lat konsekwentnie ten swój język artystyczny rozwijać także w jak pamiętamy pierwszy raz zobaczą spektakl teatru 2 1 nie mogłam w ogóle wyjść z Jerzym z podziwu, gdy ten przyzna się też była na próbie i wdzianek Justyna Sobczyk pracuje z aktorami i dla mnie to był szok w ogóle w tym jak Justyna z gminy w sumie tak bez dowodu z ogromnym dystansem, ale tak bez taryfy ulgowej aktorów traktuje tutaj jest faktycznie ciężka teatralna w pracach na scenie no cóż ten dystans właśnie, który aktorzy też mają sami do siebie i też do tego jak są postrzegani w społeczeństwie i oni przez cały czas on też grają w tym z widzami nie wiem czy się zgodzić zarząd tak zdecydowanie test myślę, że 1 z takich najbardziej charakterystycznych elementów w silniki jedno milionów naszej pracy tak to znaczy faktycznie ententa Achruk prawem jest w tym sensie także Tatry społecznym to znaczy dyskutujemy z wizerunkiem osób z niepełnosprawnościami ME, które wciąż funkcjonuje w Polsce ale, żeby nie tylko jak z majem w naszym kręgu kulturowym i obserwujemy w jaki sposób te stereotypy wpływają na poczucie sprawstwa i AM na to co w ogóle mogę w przestrzeni społecznej znaczyć ME w jaki sposób mogę już pływać w tym sensie ten temat psu superbohaterów właśnie pojawił się już we wcześniejszych spektaklach z a jakby przyszedł z aktorami nie do nas znaczy zawsze te tematy ze spektakli kolejne ich przychody, ale od aktorów to to też zwykle to, o czym chcą się zamiast jakoś ich frapuje MSP chcą się zmierzać oczywiście marzą o tym, żeby w to systemy te role superbohaterów kie wejść i tutaj rzeczywiście, kiedy szukaliśmy pola po spektaklu klauni, czyli rodzinie takim spektaklu, który w ogóle, jakby komentuje inny taką rolę w taką taki rodzaj uprawianie polityki społecznej, która tylko częściowo jak włączyć pozornie włącza osoby niepełno sprawnością ME w wyrwy życie społeczne stwierdziliśmy, że to kolejnym tematem, zwłaszcza ten temat sporu bohaterski znaczy kto może być superbohatera MR co za tym określeniem się w ogóle kryje, jaki rodzaj mitu o generacji marzenia aspiracji, ale też testom druga strona superbohaterów, jaki strach i uruchamia jakiś lęk, jaki rodzaj szefem sztabu PN z tym chcieliby się zmierzyć mierzą i oczywiście w kolejne pytanie co to znaczy PN być superbohaterem dla innych czy w oczach innych ESM superbohater z 1 strony bohater, ale z drugiej strony też inny to prawda dokładnie tak zresztą badamy tutaj jeszcze 1 granicę realne superbohatera inna, ale też superbohaterem a jakby jego alter ego, ale też, ale też taką granicę Anna, która sprawia, że superbohater Anny rości sobie, by prawo do reprezentowania innych właśnie czy ten inny, który gdzieś ten bardzo blisko bardziej znajdzie się bardzo blisko takich figur, które stają się będą bardzo niebezpieczna także w tej przestrzeni publicznej na wentyl tarcz to są takie figury komiksowego dżokera, ale też sen takie figury komiksowe akurat postać w jej, skąd w swoich Wenta etat od, od którego zaczęłam tajemniczą opowieść o spektaklu dane te właśnie bardzo ciekawa opowieść o postać, bo ona łączy mnie tego superbohatera jest jakimś rodzajem jednak antybohatera TMT, że także tutaj jak też dla nas cmentarz ten ważny kontekst w napływie pieniędzy wiem w jaki sposób też twoja praca wygląda, bo w w przypadku tego typu spektaklu też tego typu teatru to nie jest także rozdanie już gotowy scenariusz czyli gdy wciela się ty jesteś Batmanem, a ty jesteś dżokerem w Annę tylko ta praca gdzieś powstaje podczas tych prób obiekt wygląda to są rozmowy to są pytania to od tych gmin w ten model pracy jest były bardzo ważne, a nawet powiedziałbym, że kluczowe zaczną też ciekawe, bo myślę, że tutaj moneta z Tatr 20 dnia spotyka się bardzo z modelem pracy uprawianym częstokroć bessę Eleny etc, aby spektaklach, które można zobaczyć w repertuarze teatru powszechnego, a to co jest dla nas ważne taki model pracy to to co sobie założyliśmy od początku gdzieś tak ideowo, że chcemy włączać w przestrzeń publiczną takie głosy, które są mniej po prostu nie słyszalne czy nie znajdują ME nie znajdują dla siebie pola ONZ i zauważyliśmy, że w takiej otwartej Formuły formularz, kiedy stawiamy przed aktorami różne tematy ważne dla nich i uruchamiamy taką sytuację performatywne może wyjdę możesz się wypowiedzieć w dialogu z innymi aktorami w trakcie próby Glenn są czynniki takie, jakie to skojarzenie reakcji stany ten temat jak zdobyć zwołuje torze uruchamia się właśnie zwykle wywrotowe zaskakująca tym bardzo twórcza sytuacja artystyczna i że na pewno takiej sytuacji nie wymyśliła Ania innym pracowałam kilka lat, zanim rem rozpoczął w pracę w teatrze 2 1 nie com PL dramaturg z takim modelu teatru dramatycznego, gdzie po prostu pisałam scenariusze, ale ten nowy model pracy był dla mnie totalnie odkrywczej też bardzo demokratycznym to znaczy okazuje się, że po pierwsze, rzeczywiście taki związek z treścią, która pod, którą aktorzy się tym podpisują ale, ponieważ się naprawdę podmiotowo współtworzą jest zupełnie inne dane i ten rodzaj zaangażowania potraw każdy spektakl, który jest pokazywany widzowi nie tylko sceny premierowym, ale też taki poziom en Otóż zamienia się innym razem nie nie tylko jak te pojedyncze spektakle, ale też utożsamienia się, a z dawnym światem, który opisał ten spektakl powołuje, że jest jedynie do podrobienia oni rzeczywiście proces niezwykła aktorzy teatru 2 1 maja w głowie całe scenariusze po prostu spektakli EMP stąd nie jest wcale trudno je przywołać Lila, a potem tych tekstów spisanych podczas prób, z których NN układamy scenariusze Anne OZE nie jest łatwo się nauczyć na początku będzie to konto później rzeczywiście oni są taką skarbnicą tych RM nie tych tych spektakli są w stanie NN przywołać sprzed 1 0 lat z fragmentem treści zaskakujących momentach jest bardzo państwo polecam Super spektakl premiera 11 listopada później oczywiście te kolejne spektakle dziś na deskach teatru powszechnego bardzo jestem ciekawa jak jak widzę też ta praca teatru w 2 innych aktorów teatru 2 1 z aktorami teatru Annę powszechnego jest na dziko konieczna o tym, nam wszystkim opowiadała ze dramatu łóżka, ale trudno współ scenarzystka Ilona tego tego tekstu, który zobaczymy na na scenie z wysp Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium teraz 40% taniej. Wybierz pakiet z aplikacją mobilną - podcasty, audycje i radio bez reklam zawsze pod ręką.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA