REKLAMA

Test Citroena C3 w pięciu aspektach

Zmotoryzowani
Data emisji:
2017-11-18 12:20
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
11:21 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dzień dobry Krzysztof Woźniak przed mikrofonem dzisiaj z samotnie bez Jerzego Lemańskiego, a to, dlatego że zaprasza na podsumowanie testu citroena C 3 samochód zapowiadany przy okazji testu hondy civic pięciodrzwiowy hatchback wersja wyposażenia Shine silnik benzynowy 1 2 l pojemności 8 2 konie mechaniczne prawie 13 sekund do setki samochód nie jest dynamiczne inny nie ma być taki, bo to jest auto segmentu miejskich rodzinnych z litrami na sekundę nie testowałem w ogóle pod Rozwiń » kątem osiągów technicznych tylko w tych samych 5 aspektach co wcześniej Honda civic mianowicie widoczność pieszych i stan techniczny pojazdu łatwiej iść w dopasowaniu fotelika dziecięcego do tylnej kanapy pojemność bagażnika i możliwość bezpiecznego przewożenia rzeczy w kabinie auta moje ostatnie elementy z parkowaniem każdy z testowanych aspektów oceniałem w skali od 1 do 5 to zaczynamy widoczność pieszych sprawa jak najbardziej miejska, ale czy konstrukcja przedniej części pojazdu ułatwia dostrzeżenie pieszych zbliżających się albo będących na przejściach dla pieszych to bardzo mnie ciekawiło, gdy pierwszy raz wsiadłem do trójki moją uwagę od razu przykuło umiejscowienie lusterka wstecznego i niepokój, że również wywołał lewy przedni skośne słupek i podejrzewam, że te 2 elementy mogą w jakiś sposób zasłaniać widoczność i niestety miałem rację podczas jazdy już przy pierwszym przejściu dla pieszych lewy słupek dało o sobie znać nie jest on dość grube i w pewnej odległości od przejścia dla pieszych zasłania sporą jego część ne podobnie jest z umiejscowieniem lusterka wstecznego, które przysłania środkowa oprawą stronę samochodu obydwa elementy są związane oczywiście z przymusem konstruowania samochodów tak, żeby zachować odpowiednią strefę zgniotu wpływa to jednak niestety na widzialność pieszych to biorąc pod uwagę przeznaczenie samochodu do miasta samochód miejski ocena końcowa to 3 i 1 , 5 może zdaniem w takich samochodach widzialność otoczenia powinna być lepsza w drugą testowaną sprawą był stan techniczny pojazdu nie mogło być inaczej, żeby to sprawdzić pojechałem do Instytutu transportu samochodowego testowany model miał przejechane blisko 15  000 km, a badanie techniczne ważne do 20 20 roku mija jednak chciałem sprawdzić mieć pewność, że auto jest w pełni sprawne przypomnę, że w poprzednim modelu, który testowałem hondzie civic podczas badania wykryliśmy ustawienie świateł niezgodne z zaleceniami producenta i tu również wykryliśmy tę samą wadę, ale tylko w 1 prawym raz lektorzy snop światła był skierowany nieco wyżej niż producent zalecał te wady udało nam się od razu skorygować korekty wymagało również ciśnienie w oponach, ale to sprawa jak najbardziej normalna w czasie sprawdzenie kół nie wykryliśmy żadnych niepokojących zjawisk jak ubytki przecięcia nieszczelne wentyla głębokość bieżnika również była w porządku dalsza część badania przebiegła bezproblemowo sprawdziliśmy czy niema ewentualnych wycieków z układu kierowniczego wszystko było Kai zbieżność kół jak najbardziej poprawna i siła hamowania bez zarzutu klocki tarcze hamulcowe starczą jeszcze na parę dobrych tysięcy kilometrów dłuższa i zajęło nam badanie jakości spalin, bo to niezwykle istotna sprawa przypomnę, że w samochodach z silnikiem benzynowym w bardzo podstawowym zakresie bada się emisje zanieczyszczeń gazowych głównie tlenku węgla i węglowodorów i tu wyniki były również bardzo dobre zgodne z normami normatywny ku węgla nie powinna przekraczać 3 %, a dwutlenku węgla powinna oscylować w okolicach 15 % wszystko się zgadzało jako ciekawostkę sprawdziliśmy też poziom wygłuszenia wnętrza pojazdu przy pomocy miernika dźwięku porównaliśmy natężenie na zewnątrz i w środku auta pomiar odbywał się w decybelach, a różnica wynosiła 2 3 2 5 decybeli, więc wynik całkiem niezły w ogóle ich ocenie stanu technicznego citroen C 3 dostajecie czwórkę, dlaczego nie piątkę przez właśnie niezgodne z zaleceniami ustawienie prawego światła mijania to już drugi model testowy, z którym trafiliśmy na tę wadę, a nie powinno tak być w nowych samochodach kolejnym testowanym aspektem był dobór fotelika do przewożenia dzieci tu też krótkie przypomnienie jak dziecko do 1 50 cm wzrostu należy przewozić w fotelikach przewożenie dzieci to już rodzinna i miejska sprawa jak najbardziej w teście dopasowania fotelików pomagali inni specjaliści z Warszawskiego sklepu stylem PL oczywiście samochód posiada system Isofix co umożliwia przypięcie fotelika do konstrukcji auta tylna kanapa jest dobrze wyprofilowana możliwe jest montaż zagłówka, ale trzeba złożyć oparcie kanapy nasze obawy wzbudziła mała ilość miejsca i o ile zdecydowana większość fotelików stabilnie stała na siedzisku kanapy o tyle nie wszystkie mieściły się ze względu na wysokość mnie, zwłaszcza wśród fotelików przeznaczonych dla starszych dzieci, czyli tych większych zdarzały się modele, których ze względu na nas koszty w podsufitce nie mogliśmy w pełni wykorzystać problemu również pojawiał się w doborze fotelików montowanych tyłem do kierunku jazdy tu często musieliśmy wybierać fotelik albo bezpieczna i godna jazda kierowcy albo pasażera z przodu i NATO szczególnie trzeba zwrócić uwagę, gdy będzie potrzeba przewożenia dwojga dzieci w fotelikach citroenie C3 nie będzie to łatwa sprawa umiejscowieniem zapięcia pasów bezpieczeństwa też niekiedy może przeszkodzić w doborze większych fotelików tych, które nie mają własnych pasów, ale i to jest związane z małą ilością miejsca w samochodzie no w ogólnej ocenie samochód no właśnie przez to małą ilość miejsca został przez nas oceniony na 3 i pół to nie jest tak, że nie znajdą państwo fotelika z poszczególnych kategorii pasującego do auta, ale ta paleta wyboru będzie no ograniczona w czwartym testowanym aspektem była pojemność bagażnika oraz bezpieczne przewożenie rzeczy w kabinie auta wg danych producenta bagażnik ma 300 l pojemności jest dodatkowo głęboki do tego testu przygotowałem w sumie 5 walizek 3 sporych rozmiarów 2 mniejsze takie Nawałka do wypadku torbę podróżną torbę na kamerę plecak oraz składany kompaktowy wózek dziecięcy tzw. spacerówka pierwszą próbę zacząłem od włożenia właśnie wózka dziecięcego to był błąd, bo zajął mniej więcej 1 5 Dolnej przestrzeni bagażnika dodatkowo weszła 1 duża walizka 1 mała torba podróżna i torba na kamerach więcej, by już niestety nie weszło, ponieważ Górna półka zasłaniała, aby widoczność z tyłu przy kolejnych próbach w końcu udało znaleźć się najlepsze rozwiązanie najpier w po składałem walizki weszła 1 duża 2 mniejsze już było znacznie lepiej następnie torba podróżna torba na kamerę i plecak i na to wszystko na końcu złożona spacerów ska tu dużo daje głębokość bagażnika całkiem nieźle to wypadło samochód tak jak wielokrotnie mówiłem nie jest autem miejskim i takie moim zdaniem powinno dawać możliwość bezpiecznego przewożenia rzeczy w kabinie i tu trochę gorzej wypadła trójka jedynym z zamykanym schowkiem jest ten w desce rozdzielczej od strony pasażera tzw. schowek na rękawiczki jest on dość głęboki kierowca musi się sporo pochylić w jego stronę, żeby sięgnąć do samego dna co nie jest wygodne, a samochód nie posiada podłokietnik, a więc nie ma tam schowka nie jest malutka otwarta półka w Środkowej części deski rozdzielczej tak naprawdę nie wiem po co na kluczyk może albo coś naprawdę niewielkiego są miejsca na kubki jednak wszystko to przestrzeń otwarta, czyli niezabezpieczona i powtarzam to pojazd miejski powinien dawać większą możliwość bezpiecznego przewożenia rzeczy w kabinie auta i gdybym miał oceniać co trójkę tylko pod względem miejsca w bagażniku dałbym z przyjemnością czwórkę, ale właśnie przez ten brak możliwości w kabinie auta ocena końcowa wypadła na 3 i pół ostatnim testowanym elementem było parkowanie nie ukrywam to auto wypadło najlepiej duży wpły w na to mają gabaryty i utrzyma trend 9 9 cm długości metr 7 4 szerokości doliczając lusterka to 2 m szerokości dodatkowo maska jest krótka i dość płasko ścięta co ułatwia parkowanie prostopadle przodem na parkowanie tyłem ułatwiają czujniki parkowania kamera cofania oraz sporych rozmiarów lusterka boczne nie miałem żadnych problemów z wyczuciem auta podczas parkowania zarówno przodem, jaki tyłem płynnie wykonuje się te manewry kamera cofania ładnie pokazuje linia pojazdów w stosunku do wyznaczonego miejsca postojowego jest to bardzo czytelne również parkowanie równolegle nie sprawiło mi trudności, bo trzeba naprawdę niedużo miejsca, żeby to zrobić myślę, że świeże nabywca szybko nauczy się parkować tym samochodem tu w ocenie nie mogło być inaczej citroen C 3 dostał pełną piątkę naprawdę należało się no dobrze to ocena końcowa widzialność pieszych przysłania umiejscowienie lusterka wstecznego i lewego przedniego słupka, więc 3 i pół stan techniczny ocena 4 przez niezgodne z zaleceniami ustawienie prawego światła mijania dopasowanie fotelika mała ilość miejsca ogranicza możliwości wyboru niekiedy trzeba będzie wybierać fotelik czy pasażer z przodu przez to ocena 3 i pół ładowność bagażnika i bezpieczne przewożenie rzeczy w kabinie sam bagażnik jak na tę klasę auta dobrze się sprawdza niestety mała liczba zamykanych schowków w kabinie obniża tę ocenę do 3 i pół parkowanie tu w 100 % auto spełnia swój miejski charakter parkuje się bezproblemowo pełna piątka średnią ocen wychodzi na 3 i 9, więc w szkolnej skali Citroën C3 dostaje ode mnie czwórka z minusem tak samo jak Honda civic jednak od ceny w poszczególnych kategoriach były inne firmy z testowania citroena C 3 mogą państwo zobaczyć na stronie internetowej tokfm PL ukośnie NIK zmotoryzowani tam też archiwum naszej audycji i to tyle na dziś dodam, że następnym samochodem testowym będzie volvo fałd 40, ale to za jakiś czas w przyszłym tygodniu wspólnie z Jerzym Domańskim powracamy do opowieści o historii motoryzacji za kilka minut to jest skrót informacji Radia TOK FM po nich dalsza część audycji Homo science Krzysztof Woźniak kłaniam się Nisko no cóż Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: ZMOTORYZOWANI

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Teraz wszystkie pakiety TOK FM Premium 40% taniej!

KUP TERAZ 40% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NULL
Array