REKLAMA

"Noc w wielkim mieście goście", czyli przedwojenny polski jazz w wykonaniu Marcina Maseckiego i Jana Młynarskiego

Kultura Osobista
Data emisji:
2017-11-20 19:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
19:07 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Patrycja Wanat ze mną dziś Marcin Masecki Janek Młynarski dobry wieczór ten wieczór w rękach noc z wielkim mieście to jest świeżutkie gorąca płyta nowego Sącza z błędu, który rano właśnie tutaj narodził się od tych narodzinach Vehicle więcej na powiemy będziemy dzisiaj też słuchać tej płyty jak przyznała wam się parę minut temu, że dla mnie usłyszałam tę płytę z tak jakby słońce zaświeciło ten klimat, który ta płyta wprowadza jest czymś w tak Rozwiń » fantastycznymi też bardzo oryginalnym trenerzy na pewno warto po nią Siemens Francja będziemy państwa 1 do tego przekonywać do dziewiętnastej 4 0, zanim posłuchamy posłuchamy tego utworu tytułowego, czyli noc z wielkim mieście tytułowego z płyty to wytłumaczyć czym jest w ogóle czas ten cel Młynarski Masecki Marcin, gdy deszcz jest w Drezdenku Młynarski Masecki to jest Jazz Band, czyli co jest zespół jazzowy skupiający się na repertuarze przedwojennym polskim to jest krótka wersja odpowiedzi się wiosną najdalej za siedmio osobowym Jazz Band oraz w nazwie odwrót to kto ktoś interesuje trochę bardziej muzyką starszą o wierze i zespoły takie właśnie spełniające techniczne kryteria instrumentalne powiedzmy, czyli kombinacja instrumentu dętego i perkusji koniecznie, która w slangu muzycznym nazywa się właśnie, że z nazywała się nazywała się nam się nazywa cały czas w for fortepian czy pianino na taki powiedzmy zespół od 5 7 może do 9 osób to to jest taki Jazz Band, a więc nam się zamarzyło, żeby tak, żeby mieć taki czas będą po prostu inną, żeby trochę sobie dać na początek musimy zapewnić tylko może o sobie no, żeby sobie dać zrobić sobie dobrze, żeby się trochę, żeby być takim muzykiem, że będą po prostu na radę no nareszcie chcę was o to by przy tym duszę wyjaśnieniu chcę zapytać o to, w którym momencie w ogóle zauważyliście, że świetnie dogaduje się jeśli chodzi o tę muzykę, ale w retro czy muzykę przedwojenną, gdy to, gdy się okazało, że należy także, że to jest coś co chcecie moście nie odgrzać, ale taki sposób, a on odświeżyć, ale też przefiltrować przez siebie mogę zacząć proszę na plusie tutaj trzeba powiedzieć o tym, że my w Polsce i straciliśmy z i jakoś taką świadomość swoich trochę tę świadomość z wielkości swoich korzeni swojej tradycji mamy tutaj namyśli fakt, że Żyto to co tu nagraliśmy na tej płycie to jest jakiś promil zupełny tego polskiego dorobku polskich kompozytorów tworzących w Polsce na terenie Polski, że rząd, że to, że są standardy po prostu oszustów może stąd, ale często to są standardy, których nie są chronione dane, o których nie wymysł standardami w związku z tym od tego się trochę zaczęła nasza rozmowa z Marcinem puściły mu kilka utworów, które wydawały mi się po prostu piękne trochę mniej znane bardzo zbliżone poziomem do czy nawet nie odbiegający poziomem od od produkcji z naszej produkcji not od kompozycji rzeczy z zza oceanu stan tych lat w zaciszu o tym, gadać, a ponieważ nasi nasze patrzenie na na nasz nasz nasz zawód naszą drogę życiową na to kim jesteśmy muzeum w muzyce jest podobno gdzieś tam, więc poszło podnosić się dosyć szybko, bo tyle ode mnie w latach wybija możecie dodam, że spotkaliśmy się tak naprawdę mam w UE w ramach wytwórni Lado ABC News, która teraz już właśnie coś takiego zrobiła jako środowisko poznałem tam mnóstwo ludzi Janka też tam poznałem 2 3 lata temu tak bliżej, bo wcale tak dalej to może trochę dawniej w, więc w ramach tej dużej rodziny, jaką jest śladowo się poznaliśmy nie chodziłem na każdy z nas też ma swoją już tradycję wyrobić dialogu delegowania z historią Jan poprzez warszawskie combo taneczne przez swoje błędy nawiązujące do amerykańskiej muzyki jazzowej z tego okresu, więc po prostu było kwestią czasu, żebyśmy się spotkali to musiało się wydarzyć w dobrym skoro mowa też tych standardach, o których nie wiemy, że są standardami to posłuchajmy nocy z wielkim mieście taki też tytuł nosi cała płyta no bo to jest taki, jaki utwór, który też bardzo amerykańskie bym bardzo amerykańska kompozycja można powiedzieć tutaj postać kompozytora niebagatelną Stanisław Samuel fair szkołą pochodzący z rodziny klezmerskiej od Odry odebrał wykształcenie gruntowne klasyczne no i zaczął pisać utwory rozrywkowe zmarł w Stanach Zjednoczonych i 90 nie tak dawno tak tak krótko po wojnie funkcjonował na rynku amerykańskim jako kompozytor aranżer bardzo ciekawa postać no i wybitne absolutnie kompozytor na płycie też jest jego fotografia została elementy dodajmy, że tutaj całej tej płycie towarzyszy wspaniałe eseje Tomasza Górskiego, który jedno opisuje te wszystkie różne zapomniane niezapomniane historie to cóż słuchamy nocy na wielkim mieście, a my wrócimy zapowiada nasza rozmowa trener Konarski Marcin Masecki je w studiu wodnym nasłuchaliśmy and Good wołowego utworu z płyty nad wielkim mieście chciałabym zadać kolejne pytania, ale go nie zadam na tym, że informacje Radia TOK FM teraz nas ścigają trudno ci, więc kolejne pytania po informacjach, że szybko zdobytymi jak duet płytę grupy nagrywali cieczy to było także zebrali się wszystkich w studiu i nie wiem, ale 3 dni konie Staroń silni raz później przyjechaliśmy po tygodniu Marcin zadzwonił Janek musimy to zrobić jeszcze raz nagraliśmy jeszcze nad wsią była nagrywana 2 ×, ale sam proces nagrywania było był szybki 3 3 dniowe tak w informacji Radia TOK FM zaraz wracamy Janek Młynarski Marcin Masecki wciąż się ze mną w studiu rozmawiamy o płycie nad wielkim mieście czy zbędna na zyski Annę Masecki powiedzieliśmy już parę słów o tym, że, gdy z, jakiego typu piosenki znajdziemy na tej płycie w tym krótkim z felietonie czy w tym krótkim eseju, który mamy tutaj na na płycie też pojawia się takie określenie, że nie odgrywa CDU kotletów tylko bardziej podaje cechę na nowej na nowej zostajemy tak to wygląda, że te z repertuaru zrealizować z 3 0 lat na aranżację uzupełniono też, że znajdziemy tu klarowne jak kiedy, jaką panierka te kotlety mają jeśli zostanie ich aż będzie w tych porównaniach giełda jest chroniony tylko 2 zdania powiem, bo to Marcin ma Marcin tchnął ducha winną nowe życie w te stare tematy nikt już mówiłem w poprzednim zajściu, że to są po prostu bardzo stare piosenki to są piosenki, które w maju 2 9 0 lat większość z nich jest troszkę mniej znana od tych, które powszechnie są uważane za ten stan jest zatem Berlin przedwojenne wszyscy znamy tę pełnił seksapil i t d . przepięknie były wykonywane przez 3 z orkiestry tamtych czasów trzeba powiedzieć, że dany temat czy dany tytuł był eksploatowany jest ciekawy przez różne orkiestry nagrania w tym samym czasie i przez różnych wykonawców wokalistów tym samym czasie to znaczy 1 piosenkę można znaleźć wykonanym Tadeusza Maliszewskiego i Adama Astona n p . do akompaniamentu 2 różnych orkiestr dętych są 2 zupełnie różną woda zimna, więc już po prostu by to się Marcinowi oryginały zaczęliśmy się zastanawiać nad tym czy n p. chcemy się po prostu fajne poczułem na zdrowie czy chcemy się fajnie poczuć i n p. z pisać i gotowi JP robotę Henryka Warsa albo Henryka Golda i po prostu grać na żużlu 3 i tak przez chwilkę to nawet myśleliśmy i zrobić po prostu, żeby to ożywić, żeby w wskoczyć do ekranu kinowego w tiebreaku zwykle jak mózg klasyczną to potraktować tak powiązać system wodny zdarzały się, że to kelnerzy i mienia powinno mu tego dokładnie co jak, w którym momencie się stało, ale w, ale z koniec końców zacząłem pisać nowe aranżacje tych piosenek wymyśliliśmy wspólnie inny skład instrumentalny, mówi że nie pamiętam, bo było dużo wysyłania sobie nawzajem nagrań dzielenia się z piosenkami rozmów z myślenia w i kombinowania co to ma być ten proces był bardzo organiczny trochę trwało, ale no, ale koniec końców napisałem właśnie nowe opracowania Urugwaju w Urugwaju leżąc pod Palmą w 2 Maria też za miesiąc wracam będę pisał następne w NetArt i i po pozwolę sobie z tych opracowanych niektórych bardziej niektórych mniej, ale jednak z przewagą bardziej by na dość subiektywna potraktowanie materiału muzycznego i nową rzucałem tam rzucałem sporo siebie i sporo współczesnej wrażliwości i dzięki temu teraz muzyka z lat trzydziestych po będzie mogła zgromadzić 100 rozwścieczonych osób tak, ale też not dużo to ciekawe, bo dużo tych może mieć ciężko powiedzieć, bo się ze wsi z gry w środku, ale dużo elementów tych opracowań jest dość awangardowych w cudzysłowie i nie tanecznych nawet można, by powiedzieć więcej dużo elementów jest duży jest dużo różnych branż tego naszego utworu i ma on charakter użytkowy czasami czasami kontemplacyjny czasami są w nich z czasami są takie rzeczy, które wydają się, że nikt na świecie nie skłamała Amos n p. jestem dużo dno jest szeroko grają na niej nie to niektóre z tych utworów to są całe dzieła po prostu jako otwierający płytę hard ludu Mister Braun znany przebój przedwojenny naprawdę wykonywany przez różne orkiestry w różnych krajach świata ma prawie 9 minut właśnie w ten sam się inne wyzwanie, ale ludzie w radiu, ale okazało się, że dno czy zakupić płytę małych i w domu po prostu wykrył posłuchamy jeszcze 1 utworu pozwany nie da AB, ale chcemy jeszcze zapytać was o Fuks trotyl, dlatego że zwłaszcza początek tej płytą jest jednak z takim typowym fokstrot Tower w lustro to ową energią czym zwykle w toku straci, dlaczego właśnie do fokstrota wtedy dużo na tym kończy się pojawiło się mianem New for Truth to jest koniec pośród charakteryzuje się w określonym tamten w czym jest fokstrot w kontekście tej płyty i tamtego czasu, którym rozmawiamy bardzo modną formą bardzo modnym tańcem Foch Drogby wyparł czy nawet korzystne przy jechał walcem tańce, które były przed powrotem, czyli walce z kadry takie tańce salonowe eleganckiej i prowadzi do jazzu to sporo Torres i tych protez, więc było w było w tamtym czasie dużo różnych gatunków i też zastanawialiśmy się, które grać na warsztaty czy grać więcej tanga Janek Sobczyk na początek, bo wciąż więcej Tang i im i zastanawialiśmy się które, które też jest cały cała dziedzina tańców rytmów egzotycznych różnego rodzaju importowanych właśnie rund po i stylizacji wschodnich też wjazd był bardzo bogaty to tam była duża duża różnorodność gatunków stylów w tamtym okresie duże eklektyzm w 2 0 muzyce rozrywkowej dwudziestolecia niebywałe eklektyzm, a myśmy się tak trochę skupili na tych fokstrota jako zielone są właśnie najbliżej najbliżej im do jazzu i najwygodniej najwygodniej nam było się na jej wynajem najwygodniej poruszą właśnie w ruderze próbowaliśmy grać parę Tang i w inny jeszcze musimy do tego dojrzeć trochę dołożyć do tego to jest trudne chwile trudne ale, ale wszystko przed nami na różne co jeszcze coś co można dodać właśnie teren na egzotyczną, których Marcin mówi o nim wszystkie rzeczy, które przychodziły z różnych stron świata do Polski na płytach walizkach przyp przewożone bądź na falach Radia radiowych figurowali przez przez siebie, czyli przez PiS swój PIT i przez swoje korzenie przez miejsce, w którym wyrośli urodzili się przez to co wynieśli z domu mówią o kompozytorach itd dlatego ta muzyka, bo czasami też pytano co wg ciebie wyróżniała no na nasz pro po Odrze jest naszą muzykę rozrywkową przedwojenną od osób od tej sprawy z innych krajów konwencja, mówi że n p. taki Stanisław Moniuszko kompozytor w nocy z wielkim mieście człowiek Bóg, który pochodził z Łucka z rodziny z wielkimi tradycjami trenerskimi od najmłodszych lat noszą kanału muzyką klezmerską z polskiej prowincji po prostu z ich polskiej wsi i z taką bazą rozpoczął kształcenie klasyczne skończył studia po 3 i nagle zaczął słuchać muzyki zza oceanu w i ten nagle postawił się połączyć te z nich właśnie otworzył tworzył składał się Mateusz wyjątkowość tych tych dekompozycji prawa pracy tych ludzi po prostu wie o nich w 9 9 % wszyscy byli żyzną Żydami z bardziej lub mniej zasymilowanych mi często bardzo rozczarowany mi, ale w muzyce Henryka Warsa w tematach typu Nikodem to stan zwany żydowski fokstrot oni stworzyli coś takiego jeździły Fox tzw. czyli żydowski fokstrot n p. o samym bardzo też teledysk nasi, który od dzisiaj jest już w sieci do piosenki p t. a w dół Ebay i to jest z kolei przed wojną na płycie była opisana w Dubaju fokstrota arabski jest, bo wszystko takie gminne no no już powiedziano praktyczna po prostu stąd jest to bardzo ciekawe też to spojrzenie właśnie na adres takiej taki trochę prowincjonalny w cudzysłowie i w dobrym tego słowa znaczeniu w przypomina mi trochę Sonatę b-moll Opus trzydziesty piąte Fryderyka Chopina, czyli Chopin też tak dobrze się za formę, która już dojrzałym swoim okresie twórczości w życie reformy czy niemiecką zdominowaną przez środkową Europę w i stworzył coś bardzo dziwnego na co reagowali Niemcy z zeznań przymrużeniem oka niedowierzaniem inie do końca poważnie Schuman nie wiedział co myśleć o tym, znać Chopina w, więc czasami czasami z zewnątrz to spojrzenie takie nie nasiąknięte czymś daje więcej wolności twórczej jeszcze na koniec sam widzi cenę chcieliśmy posłuchać jeszcze nie ropy i wiary tego nie zrobimy zachęcamy do tego, żeby wykupić płytę, ale chcę was na koniec zapytać czy myślicie o koncertach jeśli tak to kiedy Wojas marzy o tym, żeby usłyszeć tę piosenkę na żywo, żeby jeszcze ją usłyszeć z publicznością ten skład list jest pomyślany głównie w Opolu z myślą o koncertach w kontakcie z ludźmi być na scenie być w tym cenne w tym 4 magicznej chwili, która jest trochę wyrwana z czasu, więc najbliższy koncert jest już w czwartek mamy dzisiaj poniedziałek tak chcieli za 2 dni w ramach zabrzmi z w ramach festiwalu niewinni Czarodzieje tak się fajnie zbiega ten festiwal z premierą naszej płyty no i prezentujemy, jako że zrobimy koncert robimy koncert premierowy w hali Gwardii po godzinie dwudziestej zapraszamy gramy w powiększonym składzie Marcin dopisało trochę kartek w szybki puzony trąbki u dzwonów na sąd będzie będziemy płakać zapraszamy zapraszamy Janek Młynarski Marcin Masecki, a potem noc z wielkim mieście już w sklepach gorąco gorąco polecamy zapraszamy na czwartkowy koncert zapraszamy do żądania też w teledysku reżyser Kubas Aleksy w sieci dziękujemy bardzo Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Z Dostępem Premium TOK FM odsłuchasz każdy podcast - bez reklam. Słuchaj wygodniej w naszej aplikacji mobilnej z pakietem "Aplikacja i WWW"

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA