REKLAMA

Gościem był Tomasz Konieczny, światowej sławy bas-baryton

OFF Czarek
Data emisji:
2017-11-24 10:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
30:49 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Cezary łasiczka program Owczarek studio gość pan Tomasz konieczny bas baryton światowej sławy Śpiewak operowy dzień dobry dzień dobry witam państwa serdecznie, który ma takie zdolności, których pozazdrościć mógłby sam Casanova po z GKS Tychy wskutek juniorskich, bo dowiedziałem się, że miesiąc temu około sprawił pan, że w ciągu 1 wieczoru zakochał się w panu, bo z 2 00 0 osób mój Boże, a także stały element to efekt Mozarta mam rozliczyć powinniśmy bardzo Rozwiń » bardzo fajny spektakl byli tam w Toronto to w piękne miasto bardzo się bardzo bardzo miły teatru i wspaniała publiczność cóż mogę powiedzieć to już są zachwyceni pana w Toronto i zastanawia się, kiedy pan powróci do Toronto Wajda nie jest niestety takie łatwe, dlatego że z planem mamy już na najbliższe 3 lata praktycznie zamknięte no i choć są tacy, że planują wcześniej są za złe panują później mieli też nie spodziewałem się, że do Toronto jest z takim fajnym miejscem, bo uznał w niej istota tej rangi, by taki jak Metropolitan Opera czy Opera wiedeńska nawet nie jest być może takim teatrem jak to jest zatem takich jak teatr Chicago na przód teraz czeka go mimo wszystko u nas są miejsca, w których rzekomo jest mieli pracować ci, którzy się lepiej czuje jednak z całą stanowczością powiedzieć, że rzeczywiście w Toronto wrócił, bo w każdej chwili ludzie są wyluzowani nie ma tych wszystkich naszych problemów politycznych nie ma tej całej historii tych uchodźców tego wszystkiego rozliczyć polisy OC ulicy zrobić uśmiechnięte twarze i odpoczywa i dilerzy są uchodźcami w tych słowach ciemnota metalowa druga miłość żarliwa FAM, a jak w ogóle ta kwestia Toronto rzekłbym powstała, bo to Arabella w interesującej też produkcji w zachwytach to w ciekawym w tej całej historii jest to, że orkiestra tego traktatu grała Straussa nie, a tabelę przygniata Wellman Straussa też grają bywają bardzo rzadko w ogóle niemiecki repertuar natomiast aby zagrali rzeczywiście po raz pierwszy będzie miał okazję w pomimo bardzo niewielkiej ilości prób orkiestrowych samiec z początku troszkę przeraziło miałem okazję obserwować jak taka orkiestra w niezłej jakości orkiestra wykona dochodzi do tego końcowego efektu rzeczywiście te 3 ostatnie spektakle diabelnie śmiech sporo tych spektakli, bo aż 6 7 dni po 7 nawet na to pod koniec źle, bo ostatnie spektakle coś było tak zagramy zagramy z dużym rozmachem z dużą fantazją i Iwana z tabeli ten problem w ogóle ze Straussem problem polega na tym, że trzeba mieć troszeczkę takiego filmu wiedeńskiego trzeba czuć ten cenny ten walc tego walca wiedeńskiego trzeba by sami są we krwi, żeby dograć tak po prostu góry od tak sobie na fakt aktorka na ludziach ci ludzie, którzy nie czujący, którzy nie mają tej świadomości na co zatem próbują wygrywać ceną, gdy próbują po kolei te wszystkie ósemek i 16 3 i tam tam wygrać i to nie o to chodzi o to to jest taka muzyka taka pożyczka jazzujące, ale powiedzmy no tak przed jazzu Jan zaprawa aż 7 walc był też czymś takim czym dla nas potem była postanowiła z muzyce jazzowej także, a także była to bardzo dbają bardzo przyjemne było obserwować właśnie ci koledzy nawiedza strasznie zmagają się strasznie spięci, bo na szlak rozróżniają w tej specjalności, ale nie Straussa, który legalnie działa nos nie wiem nie wiem nie pytałem kolegów nie pytałem Nielby nie dziwi mnie nie takich sąd nie nią skutecznie, a także nie w Gazecie Toronto zakochane my, a pan Tomasz konieczny przebywał ostatnio w Polsce, gdzie bawić bat bawi się w pot z poważnym pedagogiem no tak no jest liczba może do końca padają, więc nie czuje, dlatego że z nie uprawiam tego zawodu w PUP zostawiam to innym kolegom uważam też, że pedagog śpiewu powinien przede wszystkim mieć na fortepianie grać, bo to znacznie ułatwia całą Unię cały proces nauki oraz Polsce coś inaczej zaś na lekcjach nauczyciele śpiewu mają oczywiście też pianistę zatkało natomiast na Zachodzie to jest wszystko tak zorganizowane, że pianista przychodzi może raz w tygodniu właśnie przegrać z ze śpiewakiem młodym adeptem jakiś lekki kawałek atak tak normalnie zlot w nowszych musi sam pracować w tle najlepiej by potrafił temu temu studentowi akompaniować ja na fortepianie gramy 1 palcem osoby tam wystukać swoje miasto woli nutki tafla stać w Laskowej, a potem ktoś nie uczę może tego w tej chwili, ale takie taki rozwój wuja z rozmiaru bardzo rzadko używam tancerz klawiatury tak natomiast prowadzi pan Roman Mirowski jest mózg niemieckiej mocno przecenione rowery teatru wielkiego dokładnie tak dokładnie tak idzie z założeniem tego jest właśnie proces taki doskonalenia tych młodych ludzi, którzy naprawdę naprawdę mówić z pełną świadomością są bardzo zdolni wszyscy śpiewają tam nie ma osoby, która byłaby w jaki sposób na jeszcze niegotowa do śpiewania oni wszyscy śpiewają wszyscy mają wspaniałe głosy bardzo różne głosy i nie wszyscy mają one nie są to wszystko duże głosy, ale część jest naprawdę taka, która moim zdaniem nadaje się na obsłudze światową karierę i co mnie ujęło i co mnie tak rozlewni głowę z tej całej historii byśmy zadali tym młodym ludziom bardzo trudną rzecz myśmy zadali im bardziej na miesiąc przed moim przyjazdem było to 1 , 5 miesiąca, ale powiedz miesiąc to był moment, kiedy oni w to dowiedzieli o tym, zadaliśmy im naukę 1 3 zło ta Renu można powiedzieć no to konieczne zgłupiał prawda, bo są też z młodymi ludźmi ze studentami teraz robi z motorem były tak bardzo Wagnera co robiła NRA chce kupić na jaw mam swoje doświadczenia wiem jak do tej sprawy podchodzi się właśnie w Niemczech złoto Renu jest taką pozycją konwersacji nam się o tym, mówić bardzo dużo rozmowy jest źle się rozśpiewać konsul targować się rozśpiewać osadza się do końca opery usłyszeli zaśpiewany dopiero w mojej, ale możesz na tym bardzo wiele nauczyć, więc rzeczywiście robią z tymi młodymi ludźmi od tygodnia od poniedziałku robimy złoto Renu jest kilka osób w obsadzie tego złota Renu, który się przygotować naprawdę fantastycznie twarzy wykonali prace taką, o którą nie podejrzewałem ich i Damien naprawdę strasznie ujęło zaś, że energia jest z 1 strony składana przeze mnie ogromna to jestem wykończony po tych zajęciach codziennie wieczorem, ale z drugiej strony otrzymuje również od nich energię, bo widzę, że jest to nowe pokolenie pokolenie ludzi którzy, którzy inaczej podchodzą w ogóle mentalnie do tego zawodu w oczy oni są już samodzielnie nie są tak jak moje pokolenie w czasy tacy patrzący tylko i wyłącznie na tego profesora śpiewu, który jest ostateczną wyrocznią nie oni już szukają właśnie tam są koledzy, którzy są na jakiś studiach w nowym Jorku jest kolega z krzyża Bączek który, który właśnie zaśpiewał z Don Carlosie w Paryżu w z Janasem Hofmanem taką wspaniałą obsadą, więc tam są rzeczywiście ludzie na tym kursie i w tym koncercie biorący udział, w którym będziemy 3 grudnia śpiewać razem również nie zaśpiewam z w studiu koncertowym polskiego radia w są ludzie którzy, którzy już są profesjonalistami został już po prostu na rynku obecni i rzeczywiście świetnie śpiewają i to jest takie budujące, że ci ludzie chcą się czegoś nauczyć, że właśnie doczekają może, że szukają możliwości, że nie ma jakiegoś uprzedzenia, że auto muzyka niemiecka nie dla mnie prawda n p . albo muzyka włoska to nie zamierzam nie tylko Mossad nie oni próbują rzeczywiście próbują przynoszą nowe rzeczy i to i to bardzo nie ujmuje i są przebłyski przygotowani to jest to jest wspaniałe, ale przy tym wszyscy się nadal bolesny, że niektóre głosy mogą tak, że pasują tylko do pewnego rodzaju muzyki, a z adnotacją do innego muszą dojrzeć, bo być może w ogóle tak to jest oczywiście ten cel taki typowy problem w ogóle teatru repertuarowego między pracujemy z młodymi ludźmi na zasadzie pewnego są ludzie żyli oni są w jak mam pewną grupę ludzi do dyspozycji inni muszą to wsadzić ci właśnie złoto Renu spełniała jej takie nie jest takie założenie zaś w złocie Renu mamy do czynienia naprawdę z takim przekrojem osobom lub w dni w zlotym w typowym teatrze niemieckim, w którym są jeszcze Ensamble my ci ludzie są zaangażowani na stałe, jakby cały taki przekrój właśnie przekuli mogący obsadzić złoto Renu zawsze mamy, więc co, więc wykorzystaliśmy to że, że jest to właśnie taki pożyczkę zespół osłabiony, że mamy różne głosy, że się w złocie Renu jest to możliwe zawsze są lżejsze partie są cięższe partie Arkad wróciły do naszej rozmowy po informacjach radio TOK FM informacje o dziesiątej 20 za kilka minut Tomasz konieczny, by baryton światowej sławy Śpiewak operowy z państwa mają goście wracały po informacjach od państwo byłem gościem jest światowej sławy Śpiewak operowy pan Tomasz konieczny bas-baryton, który bawi w Warszawie bardzo nam właściwie, a właściwie ciężko pracuje tak w Akademii operowej teatru wielkiego opery narodowej z bardzo zdolnymi ludźmi klasa mistrzowska z muzyki niemieckiej frajerzy to co pan poziom z wysokiego c, czyli złoto Renu tak no jest pomysł pomysł narodził się z dosyć dawno już z tą z tym złotem Renu SZ właśnie z młodymi ludźmi sprowadził go narzeka, że PRL w stanie tak łatwo znaleźć opery operę, którą jutro można, by właśnie z większą ilością ludzi znalazło się złoto Renu spełnia warunki zaczynamy tam mamy zrolować ciężej obsadzane z największymi głosami to nasza psychika jest jest takim głosem czy mamy taką taką dziewczynę mamy tych 2 olbrzymów tam którzy, którzy 1 jest bardzo delikatnym głosem drugi jest częścią głosem mamy wota, na którego ja będę tam i zaśpiewał troszeczkę, bo to na czym polega cały właśnie ten deal jest z orkiestrą polskiego radia, że ani to co zechcieli wykonać właśnie z młodymi ludźmi i mamy albo e-faktury co jest bardzo zadowolony to jest chłopak, który naprawdę moim zdaniem ma przed sobą wielką przyszłość Paweł Kornicz nazywa lektury się przygotowały kapitalnie do tego jest tam oczywiście, bo pracowałem na tym znam tę rolę na wylot, bo to jest taka rola, którą udało mi się dokonać właśnie, dlaczego tak to przełom w mojej karierze w Wiedniu nie śpiewam już więcej, ale z alei, ale znam zaraz zostaną także sentyment za ogromny niesmak wymienienie na zwolnienie to jest w walce z bardziej skomplikowana sprawa, dlatego że jestem tak emocjonalnie związany jest jest niemal dali się na SO złota my też rozłąki z 2 2 bieguny dbało 2 przeciwstawne bieguny w w złocie resory, więc niewielu gra jestem tak z tym związane z tym, aby się, że bardzo chętnie to wykonywał tylko ja z rozsądku wiem, że nie powinien tego robić, ponieważ z pierwszego zawodu jestem aktorem ginie w czasie Cygal byliśmy strasznie ciągnie właśnie do takiego emocjonalnego wyrazu i to niestety bardzo szybko potem przekłada się na głos, czyli męski głos także, że to z czystą premedytacją robię w zawodzie tancerza agencji, że jeżeli miało chodziłoby o nagranie jest n p. czy ryczałt koncertowe wykonanie albo nagranie tej opery to proszę bardzo wiemy, że w każdej chwili to kto wykona zamiast sceniczne nie przez to, że jeżeli jest taka większa możliwość większa paleta środków wyrazu u mnie i tej ruchliwości taki właśnie dramaturgicznej na to, że niestety może narazić się z tą solą troszeczkę pożegnać, bo naciągnie mnie w niewłaściwym kierunku, a ruchliwości, ale skoro to w wykazywał pan niezwykłą ruchliwość czarno w Toronto i pana Adama Bielana Arabella to jest jest rola Ammann zyskała na taki turysta i tak też inny amant, bo to jest Ammann, który przyjeżdża do prezesa wolni od stolicy cesarskiej do Wiednia i tam właśnie zakochuje się roi się zakochuje wcześniej w obrazie tej tabeli z, a la Bella zakochuje się z nim w takim naszym Bogu mile taki nasz Bogumił jest niezdarnie jeszcze dokładnie zarabia las jest wysoka taka Prokopowicz właśnie tak jak na Sejm nie, więc więcej to z wielką przyjemnością śpiewa z wielką przyjemnością, ale teraz jestem ambitny jest taki prosty troszkę połamany właśnie to jest taki moment zapomnieć o tym, że to już jestem ta chwila, żeby nie tylko gdy śpiewać, a też uczyć wysoki moment to się do tego dorasta w ja myślę, że do tego się dorasta całe życie niektórzy mają ten talent pedagogiczny właśnie dane o psy odbyły pana Boga i zaczynają wtedy dużo wcześniej uczyć ja uważam też bardzo dobrze, bo to jest podobny problem z Braniewa generalna nie ma czegoś takiego że, że na Wagnera i za wcześnie wodzowską zależy od tego czy ktoś ma predyspozycje tym roku, czyli n p. mam prawda, ale ktoś inny może nie mieć nie powinien brać za Wagnera listy na uczenie jest podobnie znam chciałby kolegia bliskiego Marka, że tych, które otrzymują od zawsze praktycznie uczy w tej chwili jest ma profesurę bodajże w Hanowerze, ale uczył w Krakowie wspaniałym pedagog wspaniały nauczycieli jak świadomie z również pozostawiam tym kolegom te to poletko ja bardziej tak mówi bardziej czujesz się takim jest takim takim trenerem i że chodzi właśnie o jej, by po pierwsze, język niemiecki, bo to jest, żeby czymś innym jest język niemiecki wykonywanie tego na scenie na czym innym jest mówienie po niemiecku są 2 różne rzeczy tych dialektów w Niemczech bardzo dużo można się porozumieć mówią dialektem na scenie mamy pewne czy takie już z sali operowej Niemiec i taki taki język, który jest przyjęty jako ten mógł to być, ale też na scenie i tak są pewne rzeczy które, których to trzeba wiedzieć prawda, której jazda w tę wiedzę zdobywamy od 2 Jazz lat praktycznie no, więc z 1 strony ten trener, zajmując się tym językiem z drugiej strony też artykulacja muzycznym Bytom ruch muzyczny artykulacji, która właśnie jest typowa dla muzyki niemieckiej Mes w każdych w każdej po co oczywiście troszeczkę inna dzieł Mozarta jest inaczej ułożył Straussa jest nasze uwagi na raty jest inaczej, ale pewne rzeczy pozostają takie same czy powiedzmy takie takie pojęcie jak i inne niemieckie legat 8 i niemieckie legato, który w, które tworzy się przez pół włoskim nie zajęło naprawdę kawał życia, żeby to zrozumieć próbuje to by już w tym ludziom jak blisko wujka rok tak tak czy przerwy nie wskazuje Tomasz Lis, ale muszę powiedzieć, że to jest niesamowite, bo w moje pokolenie potrafiło tak przyjmować tych informacji jak oni to robią oni przyjmują te informacje zapisują sobie realizują Miltona zajęciem oczekiwał, że następnego dnia przyjdą to będą realizowali może 20 % prawda z tego nie oni przychodzą te realizują 70 % także naprawdę ze jedno, jaka świadomość jest taka, że taka bardzo budujące to może, że mamy do czynienia z wami w Akademii operowej, czyli z tymi osobami które, gdyby coś się związać się ze śpiewami i są aktywne zawodowo, a nie osobami są dopiero decydują czy chcą czy nie chcą mnie nie ma to są ludzie wszyscy praktycznie po studiach po części ludzie, którzy właśnie śpiewają w teatrach aż do sądu z funduszy to jest taki troszeczkę doktorat ze śpiewu można powiedzieć tak dużo łatwiejsze w 2 2 tygodnie zaistnieć w 4 lat w planie animują moim kursie mówi o całym procesie o samym procesie były z bycia w tej Akademii operowej, jeżeli taka będzie spełniała swoje oczekiwania wydaje mi się Austria jest jako państwo, bo panem tak zachwycona, że postanowiła pójść na całość bazuje paneli są psy są takie się czuje bardzo związany z teatrem z 1 z operą w Wiedniu o z traktuje ten czas jako taką moją artystyczną ojczyznę i boleję, ponieważ mam tak dobra agencje, która trafiła w uzasadnieniu ułożyła kalendarz w ciągu ostatnich 2 lat, że prawie w tym Wiedniu nie mogą występować w tym wałem bardzo często jednoczy się to wróci jeszcze i już zapowiedziałem że, że za 2 lata właśnie chce, żeby to, bo jak najwięcej tych występów Wiednia kocham tę publiczność ta publiczność odwzajemnia mi to człowiek się noszony na rynkach w tym teatrze no i złych to efekt to co się stało w tej chwili to jest taką taką logiczną konsekwencją jest parę osób co się stało my z całego świata, który właśnie na skutek jakichś swoich osiągnięć czy powiedzmy czy powiedzmy tego właśnie co reprezentują w sztuce otrzymało od państwa austriackiego i otrzymuje tzw. honorowe obywatelstwo austriackie i rzeczywiście w moim wypadku też miało to miejsce dostać obywatelstwo, które jest normalnym obywatelstwem, ale różnica polega na tym, że losy normalnie nie można mieć podwójnego obywatelstwa w tym wypadku można przeliczyć mogę przyjąć to jako drugi był drugi paszport rzeczywiście zna przyjąłem z radością dlatego, dlatego że czuje się tam rzeczywiście jak w domu to jest takie miejsce mi bardzo bardzo bliskiej to nie tylko mówię w tej chwili Operze tylko mówić w ogóle Austriakom jako kraju i w Wiedniu szczególnie jako, jakobym takim moim ulubionym mieście także inne bardziej ucieszy następnym tytułem, który jest, który już jest dużo trudniej o ten tytuł bardzo trudno jest zdobyć sam z bodajże wymóg, by przynajmniej 2 zaśpiewamy spektakli w Operze wiedeńskiej te z tytułu wiedeńskiego tam zamiera w czyje to wyróżnienie takie w takie nasze jedyne wśród śpiewaków wyróżnienie to jest jest, by czasami łatwiej zdobyć czasami trudniejszy w takim w takich teatrach dziś rządowi łatwiej w Wiedniu na trzeba sobie na co naprawdę bardzo pracowity Chopin i o ile kamer zamiarów nie widziała pani już wyśpiewanych spektakli z dwójki ryzykuje podejrzewam, że około 1 50 dni w tej chwili każdy honorowy paszporty z innego koloru czy niechaj im RMF FM w dokładnie tego samego koloru także, jakie przychodzi na granicy nie zorientują, że tak im służą polskiego paszportu umówmy się na to jest tam znaleźć leci do Stanów zjednoczonych to mieli ma się to wiza dziesięcioletnią to taniej jest przekroczyli granice z amerykańską z Polski z Polski aż po walce tak tak, dlatego że jeżeli, jeżeli w nowym mini nie potrzebuje pan wizję z austriackim paszportem dał do Ameryki, ale musi pan zapłaci za każdym razem, żeby not Dead ta procedura jest bodajże dla nas Rataj z za każdym razem zapłaci za to także tam chodzą wychodzą jednak pewne koszty także firma jest paszport jest Ola Lazar nie trzeba żadnych już wypełniać druczków prawda toczyła się samolot się, lecz prosimy o naszej rozmowy po informacjach Radia TOK FM Tomasz konieczny bas baryton światowej sławy Śpiewak operowy z państwa moim gościem informacje o dziesiątej 4 0 studia bas baryton pan Tomasz konieczny, a tymczasem w Londynie przed wczoraj zmarł baryton Dmitrij Rostowski w aktach wszyscy opłakujemy go troszeczkę z zgodziły się bardzo ważna, bo to przecież było rzeczywiście taki taki głos naszych czasów baryton nowy bardzo znany bardziej kochany przez publiczność, bo jest to strasznie przykre są strasznie przykre, bo to jest kolejny kolega, którego znam właśnie który, który boryka się właśnie z chorobą dopiero co pożegnaliśmy Jana, bo ten Jana, bo te no i teraz oraz właśnie dzieci Chrostowski z nim oczywiście nie śpiewałem, ale no no zna się z nim także także ono tym bardziej ich człowiek się znali mocno wspólna mocno nad życiem prawda w takiej sytuacji nie pozostawiać go nagrywać w atakach na szkodę pan będzie inny rozmiar nagrywał dla płytę podróż zimowa to jest ciekawe, bo desek pieśni, które Franz Schubert napisał do poezji i Millera darmowe Millera, ale Stanisław Barańczak oraz wygodę tom wierszy podróży mowa w dokładnie co jest w fascynujące rzeczy, ale taka rzecz, którą w razie jakichś zaczyna się zajmować co myśli sobie z nim poważne, bo tam mowa jest n p. o w zatrzymujący się na poboczu dobrze prawda z Czeszkami przyczepy i po chwili parując moczy dziurawić, iż prawda, bo kierowca właśnie wychodzi masuje obolałe krzyż tego typu historie natomiast chcieli jej tatuś nie przebrnie przez to i zna trochę Barańczaka ja akurat tak się składa, że Barańczaka i szkole filmowej trochę poznałem i potem przez właśnie tłumaczenie wesela Figara, który śpiewałem w Poznaniu jako debiut z resztą mówi poznałem jej na to ZUS wiadomo że, że w, że ze swej wierze, że rząd jest bardzo poważny człowiek może poważny to piekielnie inteligentny niezwykle wrażliwe i poeta naprawdę bardzo wysokiego kunsztu znaczy te wiersze, które napisał Barańczak tam jest jedno tłumaczenie z liter przetłumaczył rzeczywiście i to tłumaczenie jest taki może nie dosłowne ale, ale bardzo dokładne tłumaczenie lipy Millera natomiast cała reszta to jest to jest w soboty na swobodna interpretacja Barańczaka muzyki Schuberta rzecz kompletnie uwspółcześniona nazywa się tak samo jak jak cykl pieśni Schuberta, czyli Wintera z podróży nowa natomiast natomiast opowiada o ów wdaje się zupełnie innym człowieku albo może takim człowieku, który gdzieś dziś jest jakaś jakaś paralela między między losem tego człowieka losem tego tego wędrowca u Millera który, których właśnie rozczarowany miłość żąda polscy niespełnioną miłością opisuje te swoje wspomnienia zasadzili potem popada w depresję coraz większą tak ubrań czakram nie mamy oczywiście bez do czynienia z człowiekiem również do prawie dziś depresja szyki walczącym jednak do końca z takim taki naprawdę czystym egzystencjalizm ME i poezją bardzo wysokiego lotu jej o tyle trudniejsza mocy poezji Millera, że Barańczak pisał dużo więcej znaczeń żony do czynienia z prac przy powtórzenia tekstów z czystej poezji, które za każdym razem znaczą coś innego on zmienia n p. jedno słowo w powtórzeniu i wy i nadal jest w pełni kompletnie nowy sens tego wszystkiego trzeba się oczywiście nauczyć zaś pan nauczył noc ćwiczymy cały czas z Lechem napierał moim pianistą wspaniałym zresztą odsyła wielu miesięcy już się nad tym pracujemy teraz mieliśmy też wirówka do słowa trenera zwolnienie nie bardzo proszę zrozumieć, kto nie ma w ani akompaniament ani możliwość takiej zgodzie na stokach zapraszam serdecznie do studia są w grudniu ma być zagrywali będziemy w prawyborach prawie do samych świąt będziemy nagrywali mamy tam sesje w z polskim radio i idę niby bardzo jestem bardzo jestem naprawdę z zadowolony, że mogę nad tym pracować z początku wydawał się do was trudna, a teraz teraz w miarę miarę ćwiczenia, ale mówił Faktowi namówił pan Leszczyński stan 0 Stanisław Leszczyński już, który jest pomysłodawcą całej historii bardzo ufała mu za to słono za to, bo to jest naprawdę takie rzeczywiście lansowanie polskiej kultury w 2 z wysokiego UKE zaś, że jest to jest naprawdę naprawdę coś wspaniałego zdarzało mi żal byłoby tego jej nie narazić życie powstało coś staje stowarzyszeń z biednych namawia innych unikać, ale nagrywa pan jeszcze gdy dla polskich wydawnictw muzycznych zdarzyło, że tak tak jest postawa ta powstaje taki cykl jest pełno chwastów kompozytorów znana stulecie to właśnie z biomasy w tej chwili, że w stulecie mniej ale, żeby nasi rywale nagrywamy kompozytorów, którzy do tej pory nie byli tak jej czas nagrywania są osobiście mam pozycję Łódź UKS nagrania i Twardowskiego Twardowski to jest taki kompozytor, który 1 z nich wielu kompozytorów polskich, który pisał na mój rodzaj głosu w związku z miał się z panem Twardowskim z mistrzem Rosji miałem okazję się spotkać włamanie do domów kiedyś jak zainteresowałem się cyklem jego pieśni o domki chodźcie i te piszę za wspaniały naprowadzać ja będę naprawdę próbował je wszystkie te cykle w takiej czy inny sposób gdzieś nagrać bo, bo szkoda żeby, żeby nam nie pozostało też, żeby ten kompozytor właśnie my nie zostało gdzieś tam pokazany ze swym poza tym traktuję moje polscy kompozytorzy chętnie piszą dla wysokich baryton dla tenorów dla pasów nawet moniecka drużyna pisał natomiast natomiast jedni piszą dla bas baryton na te znaki szczególne rodzaje głosów był bardziej dramatyczny troszeczkę głos i jest Twardowski rzeczywiście podobnie jak Wagner Strauss tym głosem się interesował interesował i to jest tym co się chce mnie co nie dawały bardzo interesuje także do udziału w przypadku nagrywam oczywiście nie cykl pieśni fado z piątego Cantate my też bazę marynarki jak się okazało, ale bardzo ciekawa muzyka rosła z 8 7 lat chyba pan tak tak różne Fort Ross jak pan Twardowski już jest uczciwym człowiekiem, ale bardzo miło się z nim rozmawiała będą z niego w domu słuchałem fragmentów kilku jego opery niż puszczał mi też te fragmenty też spore parę uwag otrzymałem w związku z interpretacją tych pieśni, o których mówiłem no i będę na pewno z po kolei w przygotował następny cykl Excel uwagi przy ladzie ba typu nie będzie mniej będzie bazy Janina z 18 w prawie 3 jest bardzo miły człowiek naprawdę bardzo miły kulturalny człowiek z Wilna do bardziej Zawiła dokładnie tak tam znaleźli więcej właśnie operujące w Wilnie bardzo piękny my od z bardziej bać dotyczyło nagrań, które były puszczane przez mistrza, czyli omi puszczał nagrania i komentował prawda, że tu to tam i tutaj, że tak powinno być, a tutaj tak w także w tej teraz też po otrzymaniu nocy jest dokonał kilku korekt tego swojego dzieła z elity są też czekamy na wszystkich kompozytorów żyjących jeszcze właśnie, że oni i tam cały czas ingerują w to chce swoją kompozycję do końca to jest normalny normalny proces, czyli przypominamy też, że wyciągamy na światło sprzedawano tu wtorek zakazy tam poznał premiera 5 rocznicy Chopina z Chopinem wzajemnych sankcji przez wszystkie również teraz ryby będzie dużo muzyki opery polskiej dużo więcej to ja z sieci rozegra się cieszy nas powiedział takiej nie my nie zasługuje my jako naród czy nasza kultura nie zasługuje na to czy byśmy byli znani w świecie tylko z Moniuszki mówi z pełną moc Wars zewie przyznała, że teraz wielu osobom tutaj głos ma już bez nas Święty Roda to my nie jesteśmy my zasługujemy na to, żebyśmy byli znani również przez innych kompozytorów, ale byłoby się upieramy, żeby tego bożka, bo Polska śpiewaczka wszyscy włoska wersja, by tak, ale ja z ja bym się w ogóle nie upierał przy wykonywaniu znaleźli się także ma również zdjąć ubranie zdjąć wykonuje się już wystarczająco dużo wykonuje, ale mamy również inne mamy też mamy innych kompozytorów, którzy byli swojego czasu bardzo znani potem zostali bez jakiegoś powodu zapomnienie na noc od OLT JetAir nie musi tak być nie musi przecież patrzymy na Czechów no wy oni naprawdę wszystkie swoje kompozytor przyszli Dvorak i Smetana tamtego czasu, by inni kompozytorzy oni oni są cały czas niewykonywanie monastyrze Oleński musiał ile czekać prawda teraz zna na wykonanie no one do żeńskiego przez bezrobotnych w Polsce także nie grzeją, a ja uważam, że to jest bardzo dobre dzieło to jest ja uważam, że to, że to jest bardzo dobre dzieło mało tego nasze wpisuje właśnie w ten styl w tę epokę, w której zostało stworzone bardzo dobrze jest Jezus jest jest jakaś paralela między tym właśnie tym działem tym co Czesi komponowali w tym czasie także z także ja jestem za tym, żeby jak najwięcej wykonywać nawet jesteśmy znani z Moniuszki Szymanowskiego Lutosławskiego oczywiście bardzo groźni dla śpiewaków i i Pendereckiego Penderecki jest oczywiście wspaniały co jest za wspaniałe dzieła, które też mam okazję wykonywać co jakiś czas ale, ale mamy też innych kompozytorów i trzeba trzeba pokazywać także nie widzę nic złego w tym, że ma pani swoich faworytów tego żeńskiej właśnie, iż chodzi o muzykę polską tak no słabo znam wie pan słabo znam się poznali się przez ostatnie kilkanaście lat zajmowałem głównie właśnie muzyką niemiecką poznawaniem tej muzyki uczenie się Wagner uczenie się śpiewaniem Szreniawa nie po niemiecku natomiast za każdym razem jak mam okazję posłuchać czegoś na to by to próbuje zarobić na kopercie tych okazji brakuje tej okazji mało, kto da, a widział pan Goplany widziałem go plan będzie próbą generalną i naprawdę w głąb zdarzeń serio, a nie pomoże, że nie dorobią na plaży zjadła go od tych ziem pada na nią widzimy, ale on komentować mnie nie wypada nam jeszcze komentować podbijają równie 1 okiem po drugie, po drugie poza nim poza procesem właśnie scenicznym mamy jeszcze inne procesy z takim dziele operowym i ja potrafię się coś jak Polska lista wyłączyć się, że także mnie mnie tam nie przeszkadzało to co było na scenie, a więc już nie będę dopowiada Szymczak muzycznymi to bardzo odpowiadało bardzo podziękować dziękuję serdecznie światowej sławy bas-baryton pan Tomasz konieczny był państwa moim gościem rowerzyście w Polsce pan trochę czasu spędził boi praca w Akademii operowej i nagrań i nagrania zaraża wszystkich państwa na koncert 3 grudnia z młodzieżą będziemy wykonywali 1 3 odważnie działa na rzecz złota Renu koledzy wymyślali również inne śpiewał do studia S 1 zapraszam serdecznie, ale wiadomo, którą część być może losować głosować w stolicy z NATO byłoby mocno mocna historia zaczniemy już koledzy wiedzą, którą będą śpiewali CF bardzo dziękuje informację o godzinie jedenastej już za kilka minut po informacjach wracamy do programu off czarek figur ski Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: OFF CZAREK

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu! A w promocji Black Friday obowiązuje prawdziwe 50% zniżki!

KUP TERAZ 50% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA