REKLAMA

Portret osobisty: Monika Szewczyk i Filip Ćwik

Kultura Osobista
Data emisji:
2017-11-24 19:20
Audycja:
Prowadzący:
W studio:
Czas trwania:
12:39 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
kultura osobista Patrycja Wanat dobry wieczór test wciąż kulturalny osobista mała zmiana z gośćmi Monika Szewczyk Filip Ćwik dobry wieczór dobry wieczór do wyświetlania fotografii kurator kant i będziemy państwu opowiadać o projekcie, na który parę miesięcy temu zapraszaliśmy państwa nawet zapraszał byśmy państwa, bo to było fotografa z Martą z nas ma do higieny i z Moniką lennem projekt nazywa się portrety osobisty, czyli bliskie spotkania z polegało ono na tym, Rozwiń » że czworo fotografów wykonywał portrety tych, którzy się do tych portretów zgłosili, więc mam nadzieję, że Filip zaraz nam opowie o swoich doświadczeniach właśnie z gminy osobami, które wybrał do dołu do portretów i jaka jest korelacji tutaj udało się nawiązać i teraz mamy finał tego projektu i wszystkie fotografie wszystkie portrety będziemy mogli oglądać od przyszłego czwartku w Instytucie fotografii to jest miejsce w przy Racławickiej 9 9 dawnych fortach też przepiękne miejsce bardzo zachęcamy do tego, żeby tam wybrać się i syntezy fotografie oglądać, ale z morzem no właśnie wróćmy trochę el len Dl kilka tygodni wstecz nawet miesięcy wstecz cenne, bo chciałam zapytać o to jak całym projekt się potoczyło pamiętam apelowaliśmy do państwa, żebyście się zgłaszali, bo każdy za darmo mógł mieć się wspaniałe portrety wykonane przez profesjonalnego fotografa w Rosji nie każdy, kto ewentualnie zdobyć tam każdy, ale tutaj ostatnie słowo należało jednak do fotografów tak zdecydowani każdy z fotografów odebrał na niezliczonej ilości zgłoszeń z jest też oczywiste jest naturalne już rozumiemy taką potrzebę i chętnie, którą państwo wyrażali też zgłoszeniach posiadania portretu osobistego to hasło portret osobisty wydaje się trafiona prawda, czyli odejścia takiego portretowania drugiej osoby te bardzo technicznego mechanicznego tylko jednak próby ich zrozumienia własnych potrzeb z 1 strony potrzeby bohatera, który przychodzi i chce tego portretu, a z drugiej strony potrzeba artysty i wydają się, że znalezienie, by środka ciężkości między tym wszystkim jest ekstremalnie trudna, ale no, ale na tym też polega cały ten projekt i jedno i byli tacy fotografowie w tym projekcie, którzy mówili o kim się tych doznaniach związanych ze spotkaniem z rozmową z doświadczaniem siebie wzajemnym no ale byli też siły i tacy, którzy to pewnie więcej dyszy Filip na ten temat powiemy też tacy, którzy nie do końca zwracali uwagę na samą ideę spotkania tylko bardziej na proces powstawania tego portretu tego co, że na szkodę dzieje między sobą portretowanego portretując tę, więc w efekcie tego o tych spotkań tych tych sesji portretowych powstało zbyt fotografowie spotkali się z innym każdy z nich z 7 osobami portretów powstało trochę więcej niż 2 8, ale to, jakby wynika też z z tego co się wydarzyło z technik, który też, w których też fotografowie używali, ale oprócz tego, że myśmy bardzo on tak bacznie patrzyli na bohaterów zdjęć to może powiedzieć, że ten projekt miał też na celu uważne przyjrzenie się samym fotografom dlatego też powstały 4 finałowe z obory rencista, który zrobił Piotr Małecki też fotograf związana z tą budową ważne, żeby fotograf spojrzą na fotografów też dość krytycznie, toteż dość ciekawa, że ich i premiera filmu też właśnie odbędzie się 30 listopada w Instytucie fotografii Ford, więc nie tylko zapraszamy do spojrzenia na bohaterów, którzy są bardzo ciekawy sposób i bardzo indywidualny ujęci przez artystów, ale też na spojrzenie na sam fotograf Filip lodowy w takim razie Opowiedz nam jak to jak to wyglądało w praktyce jak to wyglądało od kuchni po pierwsze w jaki sposób wybierałem się wtedy, gdy 7 osób co zaważyło tutaj to trudno powiedzieć w jaki sposób do tego, że myślę, że to jest w pewnym momencie taka też intuicja takie przeczucie logistyki przepływ energii w oczy oglądając szyby każda z osób musiała przysłać swoje zdjęcie plus wysłać taki króciutki tekst który, jakbym podobno miał zaważyć na tym czy będziemy fotografować czy nie natomiast powiem szczerze dla mnie najważniejszy był jednak obraz naszej, czyli tzw. selfie, którą sobie zrobili i wysłali niektóre zgłoszenia o graczy bardzo ciekawe rzeczy odczytał te wszystkie te wszystkie informacje, które poprzez swoją twarz, że byłem zaskoczony już nawet w 1 z dużych miastach wieś dla moich i to było w złotych ciekawe doświadczenia natomiast myślę, że to jest taka intuicja pewna związana też, że z jak bez wykonywanym zawodem portrecista w momencie wie co go interesuje, czego szuka kogo potrzebuje do tych zdjęć, żeby zrealizować jakąś swoją potrzebę też ich do czego oczy, czego potrzebujesz tego dobra, czego szukasz leśnych grzybów leśnych do powiedzenia czego, bo myślę, że tych czy tych elementów jest tak wiele, że nawet powiem szczerze, że ten projekt był właściwie nie uświadomił to, że musi zacząć definiować swoje potrzeby 3 zacząć, jakby w nie nazywać rzeczy po imieniu, czyli to, czego ja szukam musi sam sam spróbować zdefiniować nazwać jeszcze tego nie zrobiła na razie sobie myślę o tym, żeby to zaczyn rzeczywiście definiować, dlatego że gminy to trudny spowiedzi trudno określić ona jak w takim razie wyglądały te spotkania z osobami które, które wybrałeś, bo wyobrażam sobie, że tutaj tam trendy z 1 strony potrzeba Poznania na drugiej osoby, ale też i agresję dozę nieśmiałości one, gdyż zdobyła po obu stronach czy ty czy nie czy ty w ogóle n p. tego od strony ronda zgłaszających się nie czułeś, gdy ja czułem w taką dużą ciekawość takie zainteresowanie tym w jaki sposób będzie przebiegała sesja i prawdę mówiąc byłem też późno córeczka takie rozczarowanie tych osób dlatego żołnierz sesje portretowe nie wyglądają w taki sposób jako główny nas w nim przyjęte zasady portretowania osłupienie bardzo lubię rozmawiać z ludźmi przed sesją nie bardzo lubię wysłuchiwać zwierzeń i pewnego rodzaju zaprzyjaźnia się z bohaterem uważam, że to później wręcz przeszkadza, gdy w portretowaniu lubi lub cisza lubię skupienie lubię taką taką ciekawość siebie i Tesco w sumie najbardziej interesuje w samym przebiegu sesji, ale chyba najważniejszą rzeczą jest istotne doświadczanie siebie na poziomie takim energetyczną to jest coś co co chyba obydwie strony czują najbardziej, bo moi bohaterowie po wykonaniu portretu, jakby sami zaczęli zdawać sobie sprawę z tego, że uczestniczyli w nich reforma się i chyba tak jest w zlote taki rodzaj performance, który polega na jaki szykuje energii na ciszy na nas na skupienie się na sobie na takim wysłuchaniu trochę siebie, a ja w momencie takim odpowiednim, kiedy widzę, że już ten moment bohatera następuje, jakby naciskam tylko po prostu migawkę i chyba tak naprawdę to tu bohaterami oddajcie swój portret taniego portretuje no ale jeśli chodzi o technikę, bo tutaj Monika jeszcze za cel powiedziała, że każdy z fas trochę trochę ma inne właśnie nieco innej techniki używa Veneto, iż Monika ty możesz powiedzieć jeszcze od tych pozostałych 3 osobach, a Filip jeśli ty możesz o swojej powiedzieć się na technice portretowania jest bardzo różnie, dlatego że ja ja używam w sumie posługuje się najbardziej chętni najczęściej fotografią taką analogową, który jest na różnych różnych formach występują czynniki te już żywą technik takich natychmiastowych i korzystam z aparatów Polaroida, który stan aparatu Fujifilm Instax SUV różnego rodzaju takich wynalazków, które dysfunkcyjne takiej przestrzeni błyskawicznej fotografii bardzo lubię bardzo lubię bawić się tymi formami bardzo lubię wykorzystywać różne możliwości, które dane dana technika w sprawie żony po prostu w tym możliwości są one na co dzień rzeczywiście pracuje nasiona na granicach fotografii wielkoformatowej te są różne formaty Dolnej części testu format 80 cała jest po prostu potężnym duży aparat, który ma duży negatyw, jakby mnie ja staram się zawsze zeskanować jak dotąd aż je oddacie najwięcej szczegółów i oddacie najwięcej różnego rodzaju fragmentów tej twarzy taki, żeby to był po prostu Super dokładnie czytane prawdami i wydają się, że też to jest moment cudowne, dlatego że panujemy nad obrazem, zanim wykonamy zdjęcie to znaczy, żeby to zdjęcie wykonać, żeby ono miało lub uzyskały, jakby pewien efekt pewno swoją strukturę Janusz Traczyk wcześnie o tym, stanowić taki sposób można świetnie chwilę później w odpowiedni sposób go wywołać i zrobić odbitkę i to jest taka on mógł myśleć o wystroju cofanie się w przeszłość do tego, że tak pracowano kiedyś nie wiem jak to wygląda chłopaków nieomal idealnej dziewczyny w 2 dziewczyny w 2 RP, gdyż rynek to też jest gdzie każdy się Filip wykorzystywał fotografię analogową pozostali portret dzieci zdecydowali się na fotografię cyfrową, ale każdy miał zupełną dowolność jeśli chodzi o to w jaki sposób chce pracować myśmy tego nie narzucały, ale też ważny jest to, że nie byłem innym rzeczywiście była dość duża różnorodność jeśli, choć też o miejsca ich bez posłów podejście też do bohaterów i to też bardzo widać na wykonanych portretach to znaczy, że z 1 strony już zdradzając tak bardzo szczegółowo bardziej chce, że państwo sami tego doświadczyli ale, ale są tacy rekordziści, którzy innych bardzo blisko podchodzą do drugiego człowieka i rzeczywiście ma się takie wrażenie, że chcą skraść duszy trochę są tacy, którzy innych byli tacy takie osoby wśród naszych artystów, którzy bardzo dużo rozmawiali ze swoim bohaterem to też widać na zdjęciach 1 z naszych postaci z wieży wiadomo że, że mężczyzna zdecydował się także na wciągnięcie bohaterów pewne pewien rodzaj zabawy gry, więc rzeczywiście to podejście było też bardzo różne i to jest też dla nas ciekawa, ale takie pytanie, które nam się pojawiło się runda przy podsumowaniu tego projektu myślałyśmy o tym, skąd się z gotówką to cały czas zastanawiamy na ile są portrety bohaterów ana ile są portrety fotografów w 1 chwili jest mimo tego, że przyglądamy się tym zdjęciom od dłuższego czasu, bo planujemy wystawę i rozmawiamy też fotografami o tym w jaki sposób najlepiej to portrety pokazać to cały czas gdzieś z tyłu głowy nam to pytanie, na które odpowiedź, bo tak też zostawimy odbiorcom wystawę myślę, że to będzie pytanie, z którym można to wystawy oglądać, czyli portret jako zwierciadło fotograf właśnie on właśnie Disney teatr pośrodku zdobywanie Neila to jest właśnie portret fotografa ana ile na ile bohatera może czas właśnie tak zostawić takie otwarte pytanie zobaczymy, w czym proszę państwa bardzo bardzo gorąco polecamy teraz jest finał tego projektu, który państwo mogliście śledzić przez ostatnie kilka miesięcy portfel osobisty wystawa w instytucjach fotografii Fort od przyszłego czwartku od 30 go listopada gorąco zapraszamy Filip Ćwik fotograf Monika Szewczyk współ kurator Ka ze wspomnianą bez garażu oraz Senatorską innym byli ze mną w studiu bardzo wam dziękujemy dziękujemy i wymyślić no zapraszam na magazyny filmowe do zobaczenia jutro po godzinie osiemnastej będziemy rozmawiać m. in . z twórcami filmu cicha noc filmów, które dziś wchodzi do kina w całej Polsce na dziś już bardzo dziękuję Patrycja Wanat to usłyszenia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Posłuchaj o tym, co ważne w TOK FM Premium. Teraz podcastowe produkcje oryginalne, podcasty z audycji TOK FM oraz Radio TOK FM bez reklam 40% taniej! Bądź na bieżąco.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA