REKLAMA

Spektakl, cyrkulacja czy przestrzeń niemożliwa? (cz. 5)

Studio Plac
Data emisji:
2017-11-22 10:00
Audycja:
Czas trwania:
32:14 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
witamy serdecznie na dyskusji o placach i przestrzeniach publicznych przedstawiam państwu wspaniałe zespoły badawcze, które w ramach wystawy Warszawa w budowie plac Defilad rok do przodu przeprowadziły badania dotyczące placów i przestrzeń publiczna może od prawej strony u was nawet i Tomek świetnie po batalii przestrzenie te placówki porady w ich po ani na Molenda i kryzys i napad i było bez potrzeby część wystawy przestrzenie niemożliwe Artur Jerzy Filip padał po 4 Rozwiń » przestrzenie publiczne w Nowym Jorku ORA Bogna Świątkowska z fundacji bęc zmiana proc inflację tuż po 3 0 warszawskich placów w bardzo dziękujemy za gościnę warowni studia i muzeum sztuki nowoczesnej i PiS partia chce zobaczyć wszystkie wyniki badań na wystawie, a tymczasem zapraszam na na rozmowę projekt jest po dofinansowany przez rok kultury bardzo dziękujemy mówią Marta Kłobucka studio plac nowy dzień dobry powód powierza, jakby chciał przed wszystkim podziękować na początku datą syntezę, którą panowie na początku przedstawili tego placu cyrkulacji i prasy spektaklu i tak jak on tutaj powiedział, że to jest zupełnie niepotrzebne rzeczy miasto traktuje jako pewnego rodzaju tło dla działań uważam, że to jest w ogóle fan w zasadzie kluczowa rzecz tak, bo obok trasy tej przestrzeni powinni siedzieć na prywatne publiczne i pół prywatne tak i budowanie tej scenerii świadomie może jakoś wpływać na nowy taktycznie działania w mieście i mam takie pytanie właśnie do panów, którzy przygotowali Tumultu syntezy, która na pewno jest podparta bardzo solidnym jest starszym, bo łatwo jest zrobić taki wykres w excelu dosyć szybko, ale naprawdę się próba za to, że to jest tak do dobrze przygotowana to temat chcemy się spytać czy udało się jakoś się znaleźć granicę między faktycznie proporcji czasu cyrkulacja plac spektaklu w kontekście plac Defilad i czy jest jakaś zauważalna w sala nie wiem czy to właśnie kąt otwarcia czy faktycznie proporcje tego czasu, żeby móc zdefiniować bardziej plac Defilad w kontekście tego jak on bowiem w przyszłości postrzegany, zwłaszcza biorąc pod uwagę to, że Warszawa i Polskę dosyć specyficznym miastem miastem i widzimy, że czasem cyrkulacji może być n p. krakowskie Przedmieście tak wówczas o różnych protestów i wynika to często też z tego, że różne jednostki po polityczność mieszczą czy czy też pałac prezydencki czy coś ludzie przychodzą, by specjalnie w to miejsce to może powinni właśnie się gromadzić 1 0 lat i jak to osiągnąć ewentualnie trzymać jakiś takie przemyślenia sprawy w wykreowanie tego placu formą nie Ania czy nawet skalą tak tanie, a nie właśnie formule i funkcją w Nc tak wracając do tych modeli jest tak, że nowa w modelu więc, że każda przestrzeń, a może zaś ma tego, że to jest ważne, że mowy o przypadki i po pół tutaj w prace prezentowane przez przez bęc zmiana ten przypadek jest bardzo często ex post materialne w naszej natomiast części ten przypadek jest bardzo często taki właśnie funkcjonalnych dla mamy serię opisujemy przypadek przestrzeń trasa zaprojektowana, a później zderzyły się na tej przestrzeni bez zmiany tak, żeby przestrzeń gęsta masa przypadków po, więc te przypadki są takie i takie jak i każdy plac też patent spektakli cyrkulację w czasie tego, dlaczego po używa jeśli chodzi o skalę to wydaje się, że w Melbourne w ryczałcie naszym używaliśmy takiego, a takie określenia zasięgu i przez jakiś czas unosi się czy tak tych wszystkich prac nie opisywać zasięg, czyli powietrzne i jeśli zrobimy jakich wydarzeń na tym placu to jak szerokim echem się ono rozejdzie i plac spektakl czy plac Defilad ma zasięg na pewno krajowych i w bardzo możliwe, że może mieć się Magma ma ambicje może być także być ich zasięg światowy, czyli stawiać na tym, jakie powinna być skala pracy z tak to przesiadł się tego, a do tego ile mamy plac spektakli, jakie ma zasięg jeśli może w Polsce może być natomiast w Polsce potrzebuje mieć 1 plac, który ma zasięg światowy może na to jak nie potrzebujemy tego mi się w Warszawie Poznaniu, a może potrzebny może każde miasto powinno mieć swoich współpraca zaczęły się tam zaś, jaki ma ambicje może też ambicje Warszawy są światowe, a więc może też odpowiedzi, ale ja z drugiej strony jeszcze odpowiem, jeżeli można nie mają tych odpowiedzi powitanie było celem naszym celem było stworzenie takiej takich narracji, żeby właśnie wywołać dyskusję bardzo dziękuję za to, że pan powiedzieć, że nowy świat z pracą spektakle nic regulacji, bo to znaczy, że pan właśnie użył naszych tych narzędzi natomiast natomiast jeszcze 1 chciałem wejść jako anegdotę z naszego Lizard rzeczywiście dosyć długo robiliśmy te badania, w którym momencie stwierdziliśmy, że chcemy narysować po prostu taki jak g, który pokaże co to jest nad spektaklem na 1 z parametrów, które opisuje taki plac jest jego pojemność znaczy ile osób się tam mieści ich jak masowy tam mieści i jest wiem, że dla te dla po prostu taki elegancję rysunku, a pojemność powinna być elegancką cyfrą pół 1 000 00 0 albo 1 000 000 i w procesie rysowania, czyli wybierania idealnych parametrów szerokości długości okazało się, że wyszło mi dokładnie proporcje plac Defilad okazuje, że plac Defilad jest jakby był ograniczony ulicami Świętokrzyską Marszałkowską Alejami i Pałacem kultury mieści pół 1 000 000 osób, a jeżeli włączyć te ulice zamknięte odcinki Świętokrzyskiej, ale i Ujazdowskich Marszałkowskiej mieści miliard w przyszłym winie rosyjskiej jestem w stresie 14 na scenie, więc pomyliłem natomiast to pokazuje, że to nie mogło być dziełem przypadku to zostało świadomie przez nowo zaprojektowana później odkryto czytać oczywiście na wspomnienia architektów warszawskich, którzy dyskutowali negocjowali plac bilans Lech nas w 2 grudnia g jego drużyną okazało się, że Rosjanie byli w stanie pójść na ustępstwa w sprawie funkcji tego budynku adres nie byli w stanie pójść na ustępstwa w sprawie odsunięcia jego błąd co od ulicy Marszałkowskiej co nasuwa takie taką myśl, że rzeczywiście ten plac był istotny w tym projekcie rzeczywiście został świadomie zaprojektowane na 1 000 000 osób albo na pół 1 000 000 w zależności od tego się włączyć wyłączyć te ulice Anny i to hobby jestem pod częściową odpowiedzią na pana pytanie, jaki powinien być, jeżeli ta ma być plac Defilad tam również dokładnie taki, a pytanie, jaką powinien mieć punkty chciano go jest potrzebne my stworzyliśmy świetną taką może trochę prowokacyjną klasyfikacja po to, że właśnie te pytania można było mówić pewnie jakieś takie dobre odpowiedzi nie ma jest ich duża, ale pola lusterek nawet ja mam też pytanie propos tych o głos jest puste, a propos tego tej koncepcji placów w spektaklu Paco cyrkulacji tekst ciekawym narzędziem takim teoretycznym natomiast w dawnym mieście 1 aspekt, że teraz widać, a jeszcze więcej przykłady tych placów poza taką infrastrukturą brak empatii towarzyszy jeszcze bardzo różne z punktu widzenia zna barw symulacji patrzy się z dołów bez tego snajperskiego plenerach chociażby fakt i serwuje się jego lot nad życie codzienne masa pracy na plac spektaklu patrzy się z góry wszystkie zdjęcia po wejściu są właśnie okazją tą masę i niech ona widziała w tym momencie, że ulice są 3 jeśli prace są nasze były też place SPA, bo są ich tak czekista władzy, która patrzy z góry na plan na ten tłum i zastanawiam się czy i czy może tak jeszcze tego podczas tego jest leczona takie przykłady czy jest możliwe, że w ocenie NSA to spektakl lub po to, żeby on się właśnie stało nasz, ale żeby, żeby ci ludzie, którzy Kawka Niemczech, a nawet i jasny chociażby manifestować tak czy czy można się zmienić to zatem inny sposób widzenia tego placu i pokonać taki, jakby próg wejścia tak, by ten etat SPA są przeznaczone dla mas, a nie dla bardzo trudnych zorganizować małą demonstrację jak ponaglić anginie, że jest zupełnie inna skala inny właśnie ten punkt widzenia jest nam czy jest możliwe n p. przy projektowaniu przebudowy placu koło placu Defilad znalezienie czegoś takiego złotego środka na zachowanie tej włoskiej, którego definiowała, ale taki sposób, żeby to był plac na sianie jakiś tam ich, które patrzą z góry dziękuję za za tę podpowiedź ja myślę, że my wpiszemy rzeczywiście pan po punkt widzenia do naszej tabeli nie, bo w projekcie będzie rozwijać i mieliśmy coś podobnego za ciekawe jest to, że n p. Paryż był projektowany na mapie, a i Hausman w swoim gabinecie miał wielką mapę, gdzie zaznacza pieskami robi raczej przestrzeń park z gdańskiej, a Stalin oglądał raczej perspektywę, a tak trwoga zupełnie inny punkt widzenia, wybierając inne i odpowiadając na pytanie to jest bardzo dużo elementów tego resortu, który nie pokazujemy na wystawie, dlatego że po prostu nie były jeszcze na takim poziomie, że można pokazać i 1 z elementów jest rola mediów, a w tym wszystkim zrobiliśmy sobie tak tajnej Stolat mediów po ZSRR w Polsce jak on się rozwijał nie tylko technologicznie, ale też, jakie były armaty dziennikarskiej tak, ale okazuje się, że kontrolują media ten odpowiada pasta bardzo dużej mierze dlatego rząd od samego początku wpisana w przestrzeń kadrów przestrzeni mediów to ja pokazywałem się właśnie ten pas startowy n p . ale też inne i ciekawy przykład mamy z Ukrainy z Majdanu znaczy podczas próby pomarańczowej rewolucji ludzie mieli telefony komórkowe natomiast podczas podczas euromajdanu 20 14 roku protestujący mieli ile swoich własnych telewizji, które miały centrum na nas na Majdanie, czyli była telewizja 1, która pokazywała co się działo na scenie druga tura pokazała się działo w tłumie trzecia, która pokazywała obraz drona i te telewizje miały milionowe zasięgi te niebyły jakieś tam małe małe rzeczy to oczywiście ludzie, którzy tam byli przejęli władzę nie tylko nad fizyczną przestrzenią, ale również nad tą przestrzenią medialną co więcej było bardzo dużo różnych takich momentów jest właśnie to, o czym mówił Tomek estetyzacji tego tego całego ruchu na początku ona była przypadkowa taki znaczek czy pojawiło prawo, że nie wolno zakrywać głowę i i nosić jakiś tam czapek zakrywać twarzy ne to ludzie przekornie zaczęli nakładać na głowę i tam garnki i hełm lorda Madera to i t d. się okazało, że jest bardzo medialne i coraz bardziej właśnie było ten cały proces ustabilizowane był powielany Integrale, więc jak najbardziej tak ja byłem wstrząśnięty, że jak robiliśmy badania to o Franciszek Sterczewski w Poznaniu wymyślił, żeby w ogóle plac w Poznaniu zmienić telefon 4 i żeby ludzie się ustawili napisali weto dotyczy to pamiątka dla fanów czy dokładnie to, o czym mówi się stało nie na placu spektaklu tegoroczna pracy w Poznaniu, którym jest faktem historycznym, ale znów ta technologia właśnie dron plus koordynacja i t d. okazało się, że można zmienić pracę w ogóle w Telekom ten atak, który jedno słowo wysyła do konkretnego adresata za pół talerza za pomocą mediów, więc wydaje, że to jest możliwe i że to jest po prostu jak wpisane w naturę przyrodę tego tego typu przestrzeń pełną piekarzem Majdan jest już trochę przestrzenią zmieniono tak, bo tam też z łatwością rozpoznaje się, że pod tymi pracami nad czym być budowane centra handlowe regres orzeźwiającym przestrzeń zmienia skalę też za tym idą jak z tym nasze polityczne oczekiwania, żeby można zatem tłumnie gromadziła wszystko było też taką przestrzenią już troszeczkę oswojona łatwiejszą do tego, żeby tam wejść tak właśnie taki zupełnie pusty bus pusty plac, więc to też jest najem czy ta w pełni jest w porównaniu z SLS AMG dla tak być tutaj się także jeszcze 100 przestrzenią nie zmieniano dobry wieczór po by naga, a nie nasuwa się taka refleksja po nie mieszka w Warszawie i jest dla mnie temat obcy, a Defilad w tym momencie przepraszam, ale w każdym razie zaczęliśmy przypadkowości i w bardzo mocno czuję, że w tym miejscu, ale nie możemy sobie na żadną przypadkowość pozwolić natomiast musimy dokładnie dokładnie dokładnie wiedzieć co chcemy od tej przestrzeni publicznej, zanim podejmiemy jakiekolwiek decyzje, ale nasuwa mi się taki właśnie pytanie dotyczące praw procesu procesu, a otwartego demokratycznego w jaki sposób my tę przestrzeń zaprojektuje my także po profesor per panie protest, a nie korzystamy obecność Marek Happach, która opowie w krótkich słowach będzie wiatr oraz 10 0 pięćdziesiąty szósty jak zaprojektowała proces jeszcze wyrwana tablica, ale pomysł jest taki na pewno mogą być to wymyślone jeszcze lepiej, ale przyznam, że upływający czas, by też naprawdę silną przeszkodą po nie stoimy w taki moment, gdy możemy się zaproponować jakiś proces od początku do końca regat podchodzimy do startujemy do pojazdu, który już jedzie po w związku z tym postanowiliśmy wiele rzeczy robić równolegle i stąd wystawa festiwal służy właśnie po to, żeby przeanalizować przebadać to wszystko co się już wokół placu wydarzyło i te co się dzieje, że tego rodzaju miejscach innych przestrzeniach, a jednocześnie mamy konkurs architektoniczny, który już szukamy koncepcji, ale nie wybieramy jeszcze 1 właściwej tylko wskazujemy, więc najlepsze tory dołączono wystawy Warszawa w budowie 6 listopada od g jeszcze 1 element Warszawy postaci wystawy konkursy owej, na której pokażemy te 5 wygranych, ale też te wszystkie pozostałe mam nadzieję, że będzie sporo mamy naprawdę sporo zgłoszeń, ale też będą mogły służyć jako materiał dyskusji co więcej te 5 PŚ może nie dla każdego przejście do Pałacu kultury do wnętrza jest wystarczająco proste łatwe kosztuje wystawimy w przestrzeni samego placu na zewnątrz chcemy poddać dyskusji publicznej, ale oprócz tego realizujemy cały proces konsultacji społecznych tak, żeby rzeczywiście ułatwić i prowadzić różne sposoby komunikacji także będą też warsztaty spotkania na różnego rodzaju wydarzenia, które mają też ułatwić odpowiedź w kwestii samego placu różnym grupom użytkowników i dopiero po zebraniu tych wszystkich informacji, jakby siadamy nad tymi pracami jeszcze raz po i pewnym dialogu z wykonawcami z bardzo trudno budować w ogóle wykracza kompletnie poza ramy zwykłego konkursu architektonicznego wybieramy wychowawcę, który na bazie tej przedstawionej koncepcji, ale jednocześnie z pewną wrażliwość celnej na tych wprowadzane przez proces konsultacji, a potencjalne dalsze zmiany w pracujemy po projekt techniczny, ale i tak jak też mam świadomość, że projektowanie od granicy do granicy z bardzo trudne, bo te sprawy także projektujemy i 1 pod cele całej układance po, ale jak myśmy się osoby w tej rzeczywistości, którą mamy radzić, więc pewnie zespół czeka naprawdę taka robota na miarę, ale nie będą musieli wpisać pomiędzy budynki, które właściwe są już projektowo zamknięte, bo z muzeum sztuki nowoczesnej oraz teatr Rozmaitości dopisać nad projektem, a parkingu podziemnego oraz całego systemu komunikacji, ponieważ wraz z Polish Jazz prawdy jak teraz pytacie co poniektóre to miejsce w przestrzeń pomiędzy ulicą Marszałkowską Świętokrzyską Alejami Jerozolimskimi ma być obsługiwana z poziomu - 1 taki był pomysł inżynierów sprzed 10 lat, a inni w tej chwili hołd, projektując poniekąd zdaniach tego budynku podziemnego garażu musimy wejść w Indiach sprytnym technicznym prius już zaawansowane, a jednak pewne rzeczy będziemy mogli w nim jeszcze zmienić i to wszystko w sytuacji, gdy mamy obowiązujący plan miejscowy, którego pewne elementy chcemy traktować jako zamknięte i nie do dyskusji na temat pewne elementy przede wszystkim te powiedzmy pewne artefakty architektury socrealistycznej takie jak n p. trybuna honorowa jeszcze chcemy ponownie przedyskutować, ale nie wiem czy wystarczająco jasno wytłumaczy nam proces naprawy wielowarstwowe, ale w przyszłym roku chcielibyśmy już się nic przygotowaną dokumentację techniczną, bo w przyszłym roku wbijamy łopatę i ruszają już przebudowa instalacji na placu po fachu jest ich czegoś, czego chciał powiedzieć dyskusja na temat samego konkursu jeszcze będzie do tego okazja podczas wielu wydarzeń w planowanych w ramach Warszawy utopie w tej edycji, a dopiero pierwsza pierwsza dyskusja stawała trwa do listopada 2 5 jest wiele wiele wiele możliwości te chwile ostatnie pytanie na ukończonych już rozmawiamy 2 godziny pasjonującą rozmowę zaczyna drżeć o tak dziś mikrofon, by krótko ty Grzegorz prawość od 6 100 osób już będziemy podsumowywać, gdy w mojej partii Palikota mam takie pytanie, które dotyczy tego podziału tych na te 2 modele proc populacji plac spektakl tak naprawdę zastanawiam się nad zgodnością tego specjału i na tym czy naprawdę przypisanie tego typu w 2 z brzegów żelaznej kurtyny jest w 100 % adekwatne sprawia, że taka impresja, że i w oczy pyta nas opla spektaklu bardzo trafiała w o prawdę te prace powstawały na za żelazną kurtyną po tej, która od tej wschodniej, czyli części tego, że z 1 strony tak władza pytanie kto by tak naprawdę aktorem tak to widzę w tym spektaklu tak początkowo władza miała być aktorem widzem mieli być tylko wyłącznie ludzie społeczeństwo natomiast historia pokazała, że niejednokrotnie te place, a nie zagrał w drugą stronę to widzami była władza aktorami, bo społeczeństwo wreszcie gromadziła na tych placach i pokazywało władzy, że te wielkie przestrzenie mogą też zostać wymierzone ostrze mogą zostać ostrzeżony i władza i teraz pytanie jest takie chociażby n p . tego wrocławskiego na mecz z 1 ile punktów na ile placek tak i plac cyrkulacji to są funkcje, a na ile, ale ile określenie konkretnego typu placu po plakat wrocławskiej namiastki n p. początkowo można było założyć, że po projektowanym dlatego podziały jako brak cyrkulacji pensje socjalizmu okazał się placem spektaklu, a prawdopodobnie obecnie wraca znowu do funkcji placu cyrkulacji i pytaniem jest takie na ile pracy Defilad również może zagrać taki sposób tak był projektowany jako plac spektaklu, o ile dzisiaj możemy myśleć o nim w kategoriach placówce placu ze względu chociażby na to sposób, by handlowało się teraz uaktywnia, a na ile jeszcze ostatniego była opcja na ile można powiedzieć, że artysty pracy tak naprawdę może dzielić te punkty w zależności od okoliczności i w zależności od okoliczności przyjmować 1 albo drugą szansę dziękuję jeszcze raz to są to są takie modele wydaje się, że rzecz, że istnieje tryb pracy mogą funkcjonować razem w GW na wszystkich możliwych kombinacjach 1 i na naszej skali rozpiętości te wracające Echa, a identyczne na nas czekać Pelé wcześniak opust lub ten etap prac jest pustką właśnie bekon teść Ustka plus masa imprez, które i tak jest i ta infrastruktura ma ma swoją charakterystykę, która umożliwia pewne rzeczy więc, że to układające infrastruktury wzmacniamy jedno albo drugą drugą formą wykorzystania tych prac jest po prostu rola, którą dajemy temu praco i cała para, w którym musimy takie, by dołożyć bądź też efekt podtrucia nowo jeśli jeśli zbudujemy jeśli n p. zamkniemy linię tramwajową wkoło na plac Defilad to prawdopodobnie będzie mógł mi się pożegnać z jakąś częścią przyrzekł mi zasięgiem jakąś możliwość o aspektach jeśli to, że jeśli zbudujemy wyskakujące z ziemi sklepy, które się mogą schować na czas spektaklu to powiedzmy możemy tam włożyć więcej regulacji nie nie, zabijając spektakl, a te są to co takiego pytania, które trzeba odpowiedzieć się projektowo i dopowiem, a po pierwsze, jeżeli są spektakle to myślę, że pana pytanie jest naprawdę Super pod tym względem to jest temat sektora pod tym względem też równolegle do tych placówek przez pola rozwiąże też sam teatr pytanie to jest widzę to zagwarantuje nam centralnych pytań w teatrze tak znaczy, że przy nagle aktorzy są też witamin czy wszyscy są aktorami, gdzie jest granica pomiędzy podium, a widownią to są wszystkie pytania, które do tej różni działacze Meier Holtz wspomniany odpowiadali, ale i n p . ten plac z Charkowa, który pokazywaliśmy jak pokazywałem go 3 dni temu w Petersburgu 1 z największych specjalistów d s. teatru, jaki on chyba istnieje dwudziestego wieczne bez Fabrycznego w UE Ion powiedział może przez to został zaprojektowany specjalnie tak, żeby te 2 fale defilady wreszcie rozdzieliły były jednocześnie aktorami tej defilady i widzami obserwujący mi drugą i rada z drugiej strony miał wraz z SLD i teraz pytanie o to czy to jest jak charakterystyka pasów czy funkcja jest rola to strona placu i widzieliśmy w badając, że bardzo wiele różnych bardzo zmieniało swoją rolę nie były budowane od zera tak jak w latach zmienia zbiorowe przebudowa mostu wg gen panu 30 05 . roku wszystkie prace manierze owe most teatralny plac Dzierżyńskiego ówczesnej tak daleko jest właśnie przebudowa placów handlowych, które były tak naprawdę skrzyżowaniami prace, które są podstawą teraz jest przebudowa drugą stronę powitać was bardzo dobry pas ja i myślę, że tutaj do Warszawy prawdopodobnie zostanie zrealizowane, że ten plac stanie się idealnym fantastycznym latem właśnie, który będzie bardziej kompaktowy będzie odpowiadał charakterystyką grup, więc ta po przejściu ono się ono się ono się dzieją się zdarza, a my wprowadziliśmy tego typu kategoryzacja właśnie o to, żeby uporządkować w jaki sposób rozmowy o tym, o czym właściwie mówimy to są pewne konstrukcje, które jak widzę chyba w jaki sposób złapały, dlatego że rozmawiamy o tym, to nie są konkretne projekty tak są to są pewnego rodzaju Rooney i ostatnia część mojego moje odpowiedzi mamy bardzo dużo elementów składowych infrastruktury ja sam jestem inżynierem, więc coś tutaj też dobrze, że mam prawo projektować miasta, więc sam z inżynierami kursu patrzyłem na te inżynierską są pewne konkretne komponentem to wszystko narysować niż my 1 z nich jest umiejscowienie ulicy na tym placu, jeżeli popatrzymy na pracę w Chicago, które były projektowane wg założeń hostessy i jutro o początek obecnego wieku Jan Berent mama to ulica miała być pośrodku, żeby były szerokie trotuary, żeby ludzie mieli jak najlepszy dostęp do sklepów w Spodku proceder jest dokładnie odwrotnie ulice są oddzielają oddzielają budynki od samej płyty placu to jakby RS to Infrastrukturalna decyzja powoduje, że jest o wiele bardziej trudne no i muszą się pojawić szczęki hale targowe i inne elementy o to, żeby ta, żeby ta cyrkulacja następowała czy jest też kwestia właśnie tych elementów, gdzie znajdują się rzeźby czy zboku czy ośrodków, gdzie znajdą się ulice jakieś koszty są trotuary i gdzie są umiejscowione jak wygląda płyta placu, ale w ogóle istnieje jak w jakiej wysokości jak i gęstość jest budowa jest ileś bardzo konkretnych parametrów PS, czego dowodem, że przy placu Defilad są 3 teatry, więc przy czym TR Warszawa chce grać część swoich spektakli na placu po co jeszcze dodatkowo PiS wprowadza prowadzą spektakl, a w 3 Basso tegoż stały się jak też uwagę, a ta ugoda dotyczy tego, że my dyskutujemy o placu Defilad kulturze i jakie tutaj został narysowany w, a na szczęście dobrze, że to tutaj zabrzmiało, chociaż moim zdaniem nie wprost w odpowiedzi pani dyrektor i aparat ten plac formalnie już nie istnieje, dlatego że przepraszam jego Północna część też formalnie park Świętokrzyski, więc czas, aby obciąć to co tam na konturze, gdyby można było wyświetlić się kontury też pierwsza kwestia druga kwestia konkurs odbywa się nie na zagospodarowanie placu Defilad na gospodarowanie plac centralny po zupełnie innym kulturze i Echo i ten konkurs ten konkurs został ustalony po raz pierwszy w planie 20 0 6 roku podtrzymany w planie z 20 1 0 roku a dlaczego ten kontur powstał tak i obrysie planie 20 0 6 roku niedobrze zmienić, ale za długą pamięć, bo potem to i generuje wrażliwość Otóż na przełomie 20 02 20 0 3 roku odbył się niezauważone tutaj 2 wielkie seminaria na zlecenie ówczesnego architekta miasta Michała Borowskiego rozważały pewną opozycję pomiędzy placem Piłsudskiego i placem Defilad opozycja nie rozgrywała się z tej opozycji spektaklem tylko relacja to tylko sacrum Profanum to samo co właściwie w podtekście dzisiaj, używając dzisiejszej terminologii oznaczało, że oba place mają być pracami spektakl, a nie sytuacja, by wtedy płacami w tym kolację oba różnym stopniu większym stopniu nawet o dziwo, plac Defilad przypomnę, że tam odbywały się w samo motocyklowe i teraz konkluzjami z tych seminariów było to, że plac Piłsudskiego plac Saski i ma być obszarem sacrum wielu względów nie musieli przypominać jakich, a pomimo tego zdjęcia, które tutaj było eksponowane pas Defilad ma być miejscem prawa powstał wtedy dyskusja, jaki powinien mieć gabaryty jak wielkie będą one spektakle tego słowa nie użyto na 5 lat, żeby w planie miejscowym nadać mu liniami zabudowy określonych gabarytach, a liczba użytkowników tego placu jako aktorów spektaklu nie spadła, o ile pamiętam w trakcie tych seminariów może w dyskusji, ale wie pani mam żonę udokumentowana, ale decyzją ówczesnych zamawiających plan, bo już nie było rezultatem konkursu został sporządzony w opozycji do konkursu Międzynarodowego założono, że właściwie gabaryty tego placu placu spektakl i spektakli o charakterze Profanum ludycznych wydarzeń masowych, a ich jak pan Zone dla mistrza świata to ma być wielkość około 80  00 0 użytkowników i to jest geneza tego gabarytu po obejściu, który został utrwalony jest takich różnych względów chociażby kontynuacji realizacji teatru myj je po północnej pierzei i dzisiaj oczywiście widzimy takie zdjęcie jak to jest zamawiany czy nie został wówczas popełniony błąd ten kabaret jest właściwy, ale jeszcze większym błędem jest ten wątek bardzo obecny w obecnej dyskusji o tym, placu, że należy go za wiele wtedy z pewnością nie będzie służył nawet takiej liczbie uczestników, a ci, którzy co zazieleni się plac centralny w Warszawie zapominają, że obok jest pan się dotrzeć bandaż, którym zresztą ma być bezpośrednio sprzężony plac centralny poprzez przejście między teatrem, a tym, tyle że raport faktu paktów to są fakty proszę państwa i byłoby dobrze żebyśmy, dyskutując oczywiście wszystko można odwrócić do góry nogami, chociaż wie pani dyrektor, a niedawno przyznała, że pewnym paradygmatem planowania przestrzennego jest to swoista ciągłość myślenia nasze są dzisiaj też objawiła w tej wypowiedzi, więc fakty są nieubłagane dzisiaj i poznać być może można podjąć polemikę przed tymi faktami, że jest ich genezą, ale niemożna odkrywać rzeczy już raz odkrytych całkiem na nowo odkryć dziękuję głos i zgadzam się z nim, zwłaszcza z tym odkrywaniem na nowo, gdyby była rzeczywiście ciągłość i mielibyśmy tylu przypadkowych decyzji i błędnych w przypadku Warszawy dotyczą jak pan pani przestrzeń tak, że węgorz w wierze w kontynuacji wiedzy, który jest też nośnikiem też nasz skarb, zwłaszcza kiedy bierzesz udział aktywnych dyskusjach, ale niestety i przekłada się pewna, że ty jesteś ten spot MAK nie zakończy prosimy was powiem wraz ze znajomymi rodzinami ze wszystkimi, których znacie doglądanie tej sprawy dyskutowania spieranie się i przede wszystkim do uczestniczenia w wydarzeniach pre ZES pół Warszawy w budowie w, a planował jeszcze do końca trwania tej wystawy i jest najważniejsze także później do dyskusji nad projektami, które zostaną wyłonione w konkursie, a plac centralny zobaczymy jak nam idzie tym razem bardzo dziękuję za dzisiejszy wieczór w imieniu swoim i wszystkich panelistów w 2 studio plus Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: STUDIO PLAC

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Z pakietem "Aplikacja i WWW" - niezbędna wiedza zawsze pod ręką!

KUP TERAZ do 40% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!