REKLAMA

Czym jest action learning?

Strefa Szefa
Data emisji:
2017-11-26 15:20
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
30:06 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
strefa euro 2 3 2 audycja strefa szafa przy mikrofonie Marzena Mazur witam państwa bardzo serdecznie pracownicę korporacji albo dużych firm, które inwestują w swoich inna w swoich pracowników zazwyczaj są fantastyczni wyszkoleni to znaczy są wysyłani na różne szkolenia, a to negocjacja to kolejny nikt akcja Toruń mem sprzedaż aut to komunikacja wewnątrz organizacji, a to współpraca ogólnie rzecz biorąc każdy pracownik korporacji pomiędzy kilku latach pracy na tych Rozwiń » szkoleniach było kilku innych dosyć dużo wie oprócz szkoleń możemy jeszcze pomóc w rozwoju pracownika, wysyłając go n p . na coaching akt, tudzież label innym tudzież, rozpoczynając w organizacji procesu mentoringu czy możemy go skontrować możemy go z mentoringu chować możemy znaleźć mu 1,5 od tych metod rozwoju pracownika i uczenia go różne rzeczy jest wiata dzisiaj powiem, iż w 1 z tych metod, które wcześniej nie wymieniłam no właśnie, dlatego że niektórzy nie wiedzą co to jest, dlatego że niektórzy nawet być może nawet nie słyszeli o tej metodzie, więc dzisiaj o tym, czym jest Action Learning przepraszam mówię angielską w liście nie ma dobrego polskiego tłumaczenia, ale może postaram się za chwilę znaleźć, kiedy stosujemy tę metodę po co ją stosujemy jak to wygląda o tym, dzisiaj będziemy rozmawiać stąd już państwa ani moi goście pani Aneta Karbowska dyrektor HR w firmie dr Gérard dzień dobry dzień nawet pani dzień dobry państwu i pani Eliza Jarmołowicz starszy menedżer d s. talentów i rozwoju w firmie Ericsson dzień dobry dzień dobry witam serdecznie no właśnie to handel powiedzmy sobie czym jestem Action Learning Action Learning można byłoby po klęsce opisać jako metody rozwoju, która bazuje na cele uczestnika AM nie jest to metoda, w której trener bądź osoba prowadząca próbuje czegokolwiek nauczyć tylko bardziej jest osobą kierującą procesem, ale i tarasem tak zarządzać grupą, żeby to grupa się od siebie nawzajem uczyła w, bazując na konkretnych doświadczeniach w domu talerzy zawodowy zawiadamia, że ta wiedza jest w grupie basen wodny minimalizm związana jest zdecydowanie jak sama nazwa wskazuje Action Learning, czyli teraz może pokusimy się to przetłumaczenie, ale to jest nauka w poprzez działania, ale i tak jak Jazz jest oczywiście takich dzieci bardzo lubię się uczyć jak chociażby poprzez zabawę tak samo dorośli, ale myślę, że trochę wyraźnie z takiego szkolnego stylu uczenia, a wobec tego też, żeby dobrze uczyć dorosłych szukamy różnych metod, które będą rzeczywiście atrakcyjne dla nich, ale które będą ich angażowały, a także, które będą korzystały z ich doświadczeń jak leming jest właśnie taką metodą, która korzysta przede wszystkim doświadczenie ludzi w plecy to znaczy, że jest tak, by już bardziej precyzyjnie co znaczy załóżmy w nieco inny przykład proszę mi powiedzieć, jakie umiejętności można się nauczyć dzięki Action Learning n p. ale to jest taka metoda, w której każdy przychodzi ze swoim własnym celom rozwojowym, ale tylko na bazie tych zalet czy nie czas, ale go w głowie każdy z nas w głowie, a czasami jest także menedżerowie stawiają na szkodę uczestniczyła w takim programie rozwojowym, w którym nasza przełożona postawiła zadania, mimo że chciałoby, żebyśmy byli rzeczywiście partnerami biznesowymi, a zmienia HR dla organizacji i tego cel postawiony przez przełożoną natomiast później w trakcie tego samego procesu Action Learning okazało się, że każdy z nas ma swój indywidualny cel, który pomoże mu być bardziej efektywnym partnerem biznesowym, a z kolei Eliza prowadziła program i pewnie nie jest ani zaraz o nim opowiada ksiądz e-learningu, który był przeznaczony dla młodych managerów, czyli takich osób, które zostawią swoje pierwsze kroki w zarządzaniu właśnie to powiedz ma taki program masażu takie główne cele, które myśmy sobie postawili jako organizacja, wdrażając w ogóle ten program to danie młodym menedżerom możliwość jej nauczenia się czy kreatywnego rozwiązania wyzwań, z którymi spotykają w swojej pracy jako młodzi menedżerowie wiadomo jest, że to jest rola, która jest bardzo wymagające szczególnej nigdy wcześniej się nie zarządzało ludźmi, a i tak naprawdę na każdym polu można się spotkać w jakimś wyzwaniem, więc zależało nam na tym, żeby dostali po prostu wsparcie w tym procesie transformacji stawania się młodymi menedżerami, a z drugiej strony dla nas dla jego organizacji ważne było to, żeby AM nigdy kompetencje umiejętności menadżerskie i sposób w jaki to osoby zarządzają ludźmi był zgodny z naszą kulturą organizacyjną tylko ja ciągle mam pytanie skoro pani powiedziała, że oni się uczą od siebie nawzajem, a załóżmy, że oni nie mają jeszcze tych kompetencji no bo się dopiero uczą to jak mają się uczyć od siebie nawzajem, bo trochę się pogubiłam one gdzieś pani nam to rozjaśni bieg, a on uczył sam sobie nawzajem poprzez emisję różnego rodzaju narzędzie metodę m. in. narzędzia coachingowe drenażu n p . takie związane są tzw . ale Master May and SEE, gdzie w sposób albo właśnie coachingowe albo, korzystając z innych narzędzi, a nam pomagają sobie nawzajem rozwiązać dane wezwanie czyli, jeżeli jako menadżer nowe przechodzą z takim wyzwaniem, że nie umiem dostarczać moim pracownikom konstruktywnej informacji zwrotnej to teraz, korzystając z grupę i z tych umiejętności, które ma grupa albo zadają mi pytania albo stawiają mnie przed wyzwaniem n p. kimś takim eksperymentem, który miał muszę pokazać co w związku z tym mogę zrobić, czyli przećwiczyć sobie to w grupie w takim bardzo bezpiecznym środowisku i potem będzie mi dużo łatwiej to to samo drożeć już w swoim zespole to w takim razie czym się różni od szkolenia młodzieży wg Niesiołowskiego się na tym polega przychodzi trener pokazuje to co uczymy się jakieś umiejętności pokazuje jak wykonywać, a następnie odgrywamy scenki, czyli ćwiczył w bezpiecznym środowisku konkretną umiejętność co n p. umiejętność menedżerską p t. udzielali informacji zwrotnej pracownikowi to w takim razie czymś wyróżnić Action Learning, czyli nauka w reakcji od szkolenia tak naprawdę doszkolenia przychodzi trener, który jest przygotowany, który ma pewną agendę na to spotkanie w Akrze Leśnik z kolei wymaga bardzo dobrego ma takiego bardzo sprawnego moderatora w bo to jest osoba, która nie wie tak naprawdę z góry nie może przewidzieć ile przewidzieć co się zdarzy podczas tego właśnie tych sesji, a w ogóle Actiona Leśnik polega na tym, że jest to zazwyczaj mała grupa około 6 8 osób, które każdy przychodzi z jakimś tematem do rozwiązania każdy ma swój tzw . el Time, ale czynili tak ekonoma przepraszam Air Time, czyli taką swoją przestrzeń do pracy, kiedy rzeczywiście mówi o swoim problemie w Halle i grupa poprzez, bo tak naprawdę tutaj ta rola trenera jest bardzo bardzo z tyłu po oznacza to, że moderator jest tylko tłem on pomaga prowadzić ten proces, ale tak naprawdę i ta osoba, która przechodzi z jakimś swoim problemem do rozwiązania i uczestnicy tego zespołu oni właśnie z poprzeczką za dawanie pytań poprzez różne podrzucania swoich pomysłów powodują to, że na koniec tego właśnie tej przestrzeni 30 minut, który ma każdy z uczestników, a tworzą całą listę po Mysłów, ale i to do tego do tej osoby, która ma problem rozwiązania należy to, żeby wybrać najlepsze dla niej najbardziej skuteczne rozwiązania i to co chce wprowadzić w życie i właśnie ma kolejne 3 albo 4 tygodnie na wprowadzenie tego w życie i spotyka się za 4 tygodnie, kiedy musi się wyspowiadać co w słowie czy kolokwialnie, ale przez całą grupą, ale co taka osoba zrobiła w sprawie w mediach szkolenie z elementami terapii, ale jest ciągle nie ma takiej jasności jak wygląda operacyjni zbiera się i poproszę panią w rzucie załóżmy, że tu grupa 7 osób to jest dobra grupa Action Learning, tak więc 6 8 osób, które rzeczywiście dołożono dadzą nam, że siedmio osobowa grupa plus moderator pech zabrał się w sali to są ci początkujący menedżerowie, którzy chcieliby się nauczyć nowych umiejętności menedżerskich i rozumiem zaczyna moderator co mówi moderator Witajcie tak na pewno jest w Ełku powitanie wprowadzenia standardową AM, jeżeli jest początek procesu to w ogóle wdraża osoby do tego jak będzie to wyglądało jak będziemy pracować, jeżeli strony karta z odmian to powiedzmy to jak będziecie pracować razem to może powinniśmy to zrobimy sami zrobili w ten sposób, że z ze wszystkimi uczestnikami, którzy uczestniczyli w tym samym czasem na temat się na ringu, a zrobiliśmy warsztaty przygotowujące do tej pracy, gdzie rozmawialiśmy o tym jak pracować coaching ową jak zadawać pytania, a jak wygląda model Grow 1 z takich najbardziej popularnych modeli coachingu, ale jak z niego będziemy korzystać jak, pomagając poszczególnym uczestnikom programu będziemy przeprowadzać przez ten proces za każdym razem nareszcie będziemy spotykać z po to, że bolid umiejętności LM poznali, czyli ekspozycję do tych umiejętności jeszcze przed programem i potem już program realizowaliśmy za każdym razem na początku spotkania LM mieliśmy no wiadomo powitaniem robiliśmy rewizja tego co uczestnicy wdrożyli, ale pierwsze spotkanie i że nic nie wdrożyliśmy sąsiedzi po szkoleniu w nauczyli się nauczyli się tego modelu grą wiedzą co to jest mniej więcej Kołczygłowy styl, bo rozumiem że, dopóki nie z próbują to i tak naprawdę jest w UE nie wiedzą, ale już w znają teorię no i teraz przypada jakiś temat sesji co się dzieje Han zaczynamy od tego, że każdy z uczestników opowiada z jakim tematem, jakim celom w ogóle przychodzi na cały program, jeżeli to jest nią seria 6 8 spotkań co przez to 16 spotkań chce osiągnąć cel i z czym chce na koniec tego programu wejść z jakimi nowymi umiejętnościami kompetencjami być może perspektywą jak to się przełoży dla niego na los nam, że przychodzi 1 pociąg, chcąc nadążyć mówi znajoma największy problem z tym, żeby wzbudzić zaufanie grupy, a drugi, mówi że nie umie delegować na wsiach, a trzeci, mówi że spełnione są, by zarządzać czasem n p. pan wie każdy ma taki swoją otwarcie, mówi że tak ma cel dla PiS, a ratusz widzę pierwsze niebezpieczeństwo, że w mogą być cele ukryte, o których ludzie nie mówią coś się n p. wstydzą mogą być SA i często jest to początek programu, kiedy zaczynamy, kiedy jeszcze nie mamy zbudowanego zaufania w grupie szczególnie, jeżeli to są osoby z różnych części z organizacji albo, jeżeli w zespole jeszcze to zaufanie nie jest zbudowana natomiast ceny to co obserwowaliśmy w trakcie programów UE, że grupa wchodzi bardzo głęboką i mniej więcej po 2 3 spotkaniach to zaufanie jeśli jest już na takim poziomie, że nikt się nie boję otworzyć się mówić nawet o takich rzeczach, które nowy zarząd, który ciężko jest w ogóle w organizacji w środowisku biznesowym korporacyjnym mówić, że jest to możliwe, że n p. na trzecim spotkaniu też mówić no ja tu przyszedłem i mówiłam, że chciałby MO w delegowaniu, ale tak naprawdę to brak miej w nas zaufania do samego siebie tak n p . by brak takiego poczucia, że damy radę taka i chciałbym się wzmocnić, tak więc proszę was moi drodzy współ i tutaj mam znak zapytania spółka Action ile z nich sąd może z MFW to jest mój zespół łączący się w pomóżcie mi w tym, żeby nabrać zaufania to może, czyli wybrzmiał jakiś cel i co teraz zrobimy z tym celem dla każdej osoby takie wtedy remont tak jak idzie właśnie ten model Grow, czyli mamy już ten cel, więc badamy środowisko, czyli UE bank jest mówiąc reality IT patrzy jak wygląda sytuacja dla wreszcie mam największy kłopot, dlaczego mi to nie dzieje w momencie, kiedy ta osoba do definiuje na czym polega ten problem co uważam, że mam dokładnie, ale zaczynają się rozwiązania, czyli tutaj padają już rozwiązania i na to mogą być rozwiązania n p . nie wiązał próbowany Szkota to inni zupełnie taniej idzie wtedy ludzie zaczyna się dzielić też w sposób taki bardzo naturalne swoim doświadczeniem, ale my sław tak czy powstaje cała baza pomysłów i tutaj Ernst bardzo często też korzysta się ta osoba, której moderatorem tej całej grupy Actiona letniskowej zaczyna korzystać też się z różnych narzędzi coachingowych n p. nie wiem mogą to być eksperymenty może być to zmiana perspektywy, czyli czasami n p . są to eksperymenty polegające na tym, że cały zespół i obgadują i to co usłyszał, a ta osoba, która mówiąc swoim problemie ma szansę jak gdyby z innej zupełnie perspektywy usłyszeć jak to widzą inni co często jest dla nas to naturalnie takim bardzo trudnym zadaniem żabę, żeby znaleźć inną perspektywa i BOŚ na koniec ETO 30 minut kończy się tym, że dana osoba wybiera dla siebie najskuteczniejsze rozwiązania i opiekuje się tak jak przy diecie czasami się obliguje we wsi do tego, żeby zrobić pewne zadania, czyli wstaje rozumiem staje pośrodku mówi obiecuję wam, że za 2 albo 3 tygodnie przyjdą i opowiem jak wprowadziły nową wprost wprowadziłam życie to co przed chwilą wybrał pan jako dobry pomysł ma wciąż próbuje przetestować rozwiązania one wydają się najbardziej optymalne do mego środowiska do moich zadań do mnie sama i rzeczywiście wydaje mi się, że w ten sposób rozwiązany problem, którym mówię i tak po pół godziny na każdą osobę tak tak na czym może to sobie z Force 1 3 i pół godziny rozwinąć stare z pięściami i są one przerwą przynajmniej 1 na kawa tak znam takie wdrożenia, gdzie zawsze na 1 sesję poświęcać cały dzień i każdy ma na 4 godziny, więc stałem tuż zależą od organizacja ile czasu chce na to przeznaczyć na ty, ale dodał szef MF, ponieważ za chwilę za chwilę koniec to bym tak sobie myślę to ten moderator widziała pani na początku rząd musi mieć niesamowitą wiedzę i taką elastyczność on Traffic robi to właśnie ciekawe i nawet powiedziała, że nie tyle, więc nie tylko znajomość różnego rodzaju narzędzi rozwojowych i metodologii o to, żeby móc kierować grupami, czyli Anny to niekoniecznie moderator zadaje uczestnikowi, który w danym momencie pracuje nad swoim wyznaniem wezwaniem pytania tylko nakłania innych uczestników i uczy innych uczestników jak te pytania zadawać, czyli tak naprawdę faceci Tatar taka retoryka zlituje prace grupy tak pan no dobrze proszę państwa rozmawiano o Action Learning o tym kiedy stosować, kiedy nie stosować, jakie są wady zalety powiemy sobie w drugiej części programu, a teraz zapraszam wszystkich na skróty informacji Radia TOK FM pan strefa euro 2 3 SA w audycjach strefa szafa przy mikrofonie Marzena Mazur w studiu państwa i moi goście pani Eliza Jarmułowicz starszy menedżer d s. talentów i rozwoju w firmie Evan i jeszcze raz in dobra i tancerzy i pani Aneta Karwowska dyrektor HR w firmie dr Gérard, a w 2 na wyjeździe oraz rozmawiamy o metodzie uczenia się zespołów w organizacjach, ale nie zasną nie tylko zespołów również takie indywidualnego metody Action Learning no właśnie powiedzieliśmy sobie, że jest to taka metoda, w której jest moderatora i każdy przychodzi z własnym celem rozwojowym i dla każdego z pół godziny czasami więcej ten ktoś mówi, jaki ma cel, a grupą doradza co może zrobić osoby wybiera z tego najlepszy pomysł i obiecuje, że go drożej po pewnym czasie przychodzi opowiada jak mu poszło i ich pierwsza część audycji skończyła się na tym, że powiedzieliśmy sobie, że ten moderator to właśnie taki facet i tata ani moderator, czyli osoba, która musi znać narzędzia i wspólnie grać w proces grupowy w pana, skąd się biorą biorą ci moderatorzy facet i tak pożyczą oni są jakoś specjalnie przeszkoleni w tej metodzie jak to wygląda tak zazwyczaj zazwyczaj tak są osoby, które w, jaki sposób uczą się tego od profesjonalistów, a on ma akurat Iwonę wdrażali potem program zrobiliśmy to z firmą zewnętrzną o to, żeby to, żebyśmy sami jako funkcja oferowana mogli się też nauczyć tego jak to robić w organizacji wśród transfer wiedzy przecież dokładnie, więc teraz mamy osoby, które przeszły przez ten proces się też go przed liczyły na sobie więcej doświadczyły go w praktyce KNF dzięki temu też lepiej są w stanie New Car takie procesy prowadzić to co na pewno bardzo pomaga, jeżeli ktoś n p . jest coachem to w swoje ja po prostu taką osobę, która prowadzi grupę Actiona rynkową w modelowaniu falę hossy notowania właściwy sposób na nas a dlaczego to to pomaga, dlatego że właśnie Action Learning bardzo mocno opiera się na metodach coachingowych, więc znajomość tych metod, ale ich umiejętność zastosowania w praktyce jest absolutnie pomocne aha to jest też oczywiście też taka metoda, która wymaga po pierwsze, zadawania dobrych pytań czynie pytań, które są zamknięte, które są oceniające, aby dzięki temu jesteśmy w stanie wzbudzić potencjał, który jest uczestnikach, ale i to po pierwsze po drugie tak jak wcześniej mówiono tych eksperymentach to jest bardzo często korzystanie z tak naprawdę ciała na bieżąco wymyślić jakiś eksperyment pięściami też duże doświadczenie przydaje się na pewno też doświadczenie trenerskie, ale n p. NLP, czyli neuro lingwistyczne programowanie to jest rzeczywiste też metoda, która uczy, a uczy w jaki sposób, że pewien potencjał zwrócili się wyciągać wzbudzać także im więcej doświadczeń im więcej warsztatów ma taki satelita to stąd też jest bardziej sprawne i potrafi lepiej zarządzić tym procesem, a też ważne jest aktywne słuchanie myślę że, aby z tego ziarna fasoli Tatr nie poprowadził sprawnie takiej, ale takie funkcje takie tanie wcześnie mówiła, ale takiego Action Learning takiej takich sesji tak jak pani wcześnie mówiła rzeczywiście ten facet w Tatrach gdzieś tam z boku po 2 0 przesłuchuje podąża za prąd CSM, a nie jest osobą wiodącą w tym procesie czy dobrze mam doświadczenie coachingowe dobrze jak jest jak wcześniej był trenerem i już znał proces grupowej potrafili wyczuć go w dużej mierze, a dodatkowo uczy się on narzędzi ich czad w domu wychwyciła po raz drugi słowo eksperyment to nie bardzo zaciekawiło powiedziała pani, że 1 z eksperymentów znaczka to, że ona świecić grupa sobie rozmawia o tym co usłyszała hałas i on tak jakby słyszał co ludzie z zewnątrz o tym, myślą o jakiś inny przykład eksperymentu, ale kiedyś koleżanka miała ja mogę z władz z własnej certyfikacji właśnie w ramach Action Learning koleżanka miała taki program może bardzo często nie potrafiła się do jakiegoś zadania podejść albo zabrać zawód za to zadanie, ponieważ nowo zbyt duża, a ich ten docent OFE to też problem tak uczestnicy tego, ale tego eksperymentu zbudowali z siebie słonia, ale i one rzeczywiście popatrzyła z perspektywy jeszcze ziemi podłogi, siedząc na ziemi rzeczywiście test ogromne i dopiero wtedy zaczął się proces, kiedy ona musi powiedziała okaleczają się tego słonia podzielić na mniejsze kawałki testerzy bardzo często wykorzystywane we podejście do rozwiązywania problemów, jakie się jakiś bardzo złożonych zadań, ale i to było pewne jak gdyby zderzanie się z tą trudnością strona miała, ale też wydaje oczywiste, żeby podzielić słonia na drobne kawałki koncert dużego to pozwolić na to tak wypoczynkową dla lokalnego rynku bardzo zależy, bo aż od zaangażowania kilku osób i trzeba aż takiej metody, żeby dojść do bądź sobą bardzo prostego wniosku tak czasami unikamy po prostu różnych problemów, bo wydaje nam się one zbyt duże a kiedy jest zobaczymy narysuje MEN powiemy głośno zależy od dziś zaczynam n p. odchodzenie nie wiem, dlaczego ta dieta cały czas lekarze dziwią mnie za to by nie rozumiem, dlaczego ciągle pan Tomek krąży po głowie, ale tutaj właśnie jest wiele noworoczne od rodzaju oraz żelaza, ale rzeczywiście tutaj on musiał to zobaczyć naocznie się powiedzieć takie zawsze widzę takiego dużego słonia, bo to nawet było porównanie nie jest sama żal, że ten pogląd jest taki duży słoń rzekomego narysowaliśmy jej w samą są z sobą samymi aż tak bardzo duża unowocześnienie i lody też kwestia tego, że my często na poziomie wiedzy co zwiemy, ale do praktyki co jeszcze daleko w sensie ta różnica pomiędzy tym, że przeczytałem książkę i wiem o tym czy ja potrafię to wdrożyć w praktyce to jest właśnie to co robi różnicę pewne no i rozdając wrogom Action Learning pomaga wdrożyć tak w oczy to, dlatego że buduje się mówi no właśnie to napięcie w grupie i to oczekiwanie grupowe, a potem głupio przejść po 3 tygodniach powiedzieć LM nie zrobiłam niczego w tym, że to w ogóle buduje na takich współzależności w grupie Sense and, a 3 mechanik sprawdzi się tylko i wyłącznie wtedy, kiedy każdy będzie czuł współ odpowiedzialność za cały ten proces, czyli każdy będzie wnosił każdy będzie wspierał innych uczestników, kiedy przyjdzie jego czas będzie się aktywnie uczył przez cały ten proces, bo jego uczenia się jesteś uczenia się innych zaszyto, jeżeli ja przychodzę na elementem Actiona w nim ze swoim celem i przepracuje swoje wyznanie Ewy wyzwania to dzięki mnie uczy się cała grupa, a dokładnie tego samego wyzwania jest to też ciekawe, że my poprzez Action Learning multi pliku jamy i przyspiesza my w ogóle proces uczenia się ze, bo jeżeli na każde spotkanie mamy 6 spotkań w procesie i na każde spotkanie, ale 6 uczestników przychodzi z 6 różnymi wyzwaniami to po tych 6 spotkaniach cała grupa przepracowała 3 6 różnych aspektów różnych bezradnie ma nadzieję, że tak jest, bo rozumiem w, że też, że dni każda osoba musiałaby wybrać to samo rozwiązanie do wdrożenia oczywiście nie możemy się pracować ten sam problem, ale rozwiązania tego problemu, czyli rozumiem, że na 1 spotkaniu może się mogą się spotkać n p. 2 osoby, które mają ten sam cel rozwojowy, ale zupełnie inaczej go rozwiązać tak na stole w Tychach to bardzo bardzo ciekawe doświadczenia mogę też powiedzieć ze swej perspektywy jako uczestnika, który się i uczył jednocześnie i też był uczestnikiem Ależ ja bardzo często, słysząc problem macie jakieś zagadnienia jakieś trudności, z którymi chodzili inni mówią kurczę mam ten sam problem to nawet mi pomagało, bo ja sobie bardzo szybko czekałam jakieś inspiracje i rzeczywiście też, ale nie tylko pracował nad swoim problemem, z którym przyszło mi to było dla mnie taki wiodący krytycy to priorytet Tower może trudne słowo w alei, ale również pracowałam nad innymi zagadnieniami po prostu siłą woli rozpędu w MON prezes bardzo szybko metoda, a w dzisiejszych czasach ciasto pieniądz jest rzeczywista w ogromnej my domost w sens, aczkolwiek od razu nie przychodzi metafora hipochondryk, a który czyta encyklopedię chorób i od razu wszystko znajduję u siebie i zastanowią się czy ja bym nie załamała po takiej sesji, bo w i ich domami i domami i tomami domom i rany Dani czegoś nie nie nadaje po prostu skromność tyle problem w telegazecie zazwyczaj grupa też mobilizuje do tego, żeby utrzymać się swojego tematu swoich zagadnień swoich wyzwań, ale i też cały czas jest to kontynuacja, kiedy ale, kiedy rzeczywiście przychodzą następne spotkanie mówi co zrobią w swoim własnym temacie mąż wiemy już ja zrozumiałam mam nadzieję, że słuchacze też jak wygląda proces rozumiem, że spotkania i ciągniemy tak długo aż wszyscy dojdą do wniosku, że zrealizowali swój cel, z którym przyszli on ma oczywiście ograniczony czas czynnie zakładamy, że będziemy się spotkać tak długo n p . przez dwa-trzy lata do zwycięstwa, ale zazwyczaj to jest 6 8 spotkań podobnie jak w procesie coachingowe, bo musimy też mieć pewność, że człowiek weźmie odpowiedzialność za swoje swoje cele i zadania nie będzie traktował właśnie w panikę wspomniał wcześniej w grupie terapeutycznej, że to jest taka grupa wsparcia, którego zawsze wesprze będzie ciągnęła przez następne kilka lat natomiast bardzo często te grupy później działają w ten sposób, że spotykają się już nawet po zakończonym procesie Action Learning by, pomagając sobie trudu wymieniają się doświadczeniami czy tutaj zaczyna działać różnych prac zadaniem jest za pieniądze te współgra też fantazji być może poza godzinami pracy, ale korzystają z tego zasobu, który sobie zbudowali poprzez udział w grupie, bo ta grupa po prostu buduje tak silny silne więzi poprzez wchodzenie głęboko w różne tematy poprzez budowanie zaufania rzeczywiście te relacje w w tej konkretnej grupie, która ze sobą pracuje są bardzo silnej ludzie z tego potem korzystają też zachęcamy do tego, żeby korzystali lub jest to absolutnie dodatkowy zasób w organizacji, gdzie jako nie wiem HR jako menedżer często nie mamy czasu, żeby z każdą osobą indywidualnie pracować tak długo tak intensywnie koncertuje wymaga to jest dodatkowa możliwość, z której osoba może skorzystać pracująca w swoim wyzwań wyzwaniem czy rozwojem, kiedy stosować a kiedy nie taką metodę jakich przypadkach, kiedy warto, kiedy n p. nieme pytanie byłoby szkolenia albo kolczyk albo mowę Załom nie wolno mym ME i bardzo często złym świecie Haruki przyjmuje się taką zasadę 7 0 20 10, które mówi o tym, że wszystkie działania rozwojowe w 70 %, czyli jak się lokuje metan czas rozwojowe to powinno być realne uczenie się poprzez zadania projekty, czyli tak naprawdę na swoim stanowisku pracy, a 20 to jest uczenie się od innych, czyli mentoringu może być Actiona e-learning szkolenia z George to nie są szkolenia bardziej coaching, a 10 % to są szkolenia w mówi się o tym, że, jeżeli takie Eliza wcześniej wspominała to porównanie, że przeczytam książkę to nie znaczy, że od razu zaczniemy stosować będziemy wiedzieć jak delegować czy czy w jaki sposób dawać informację zwrotną, ale i tu tak samo mówimy o tym, że zastosuje z praktyką Łój zrób coś wtedy się szybciej nauczysz niż jedź na szkoleniach na dole też bardzo na to trochę mi, że dużym stopniu opieramy się w tej metodzie na cyklu Kolba, czyli takim ERM metody, która mówi nam o tym jak uczą się osoby dorosłe trend ten cykl uczenia się ma 4 etapy, a kiedyś mówiło się o tym, że przede wszystkim dorosłe osoby potrzebują najpier w doświadczyć potem sobie zreflektował co tak naprawdę się wydarzyło wyciągnąć z tego wnioski przeanalizować chcemy zastanowić się Okaj to następnym razem co chce zrobić inaczej ponownie to wdrożyć i otaczamy krąg, ale teraz zaś bardziej wolę też w biznesie mówi się o tym, że każdy może mieć swoje preferencje, czyli ten proces cyklu Kolba możemy wejść w dowolnym momencie jak marnym bardzo mocno w tym pomaga, bo my wymyślamy jakieś rozwiązanie w i idziemy go wdrożyć już poza grupą, ale potem do grupy z powrotem przynosimy wnioski, które wyciągnęliśmy z tego konkretnego doświadczenia w refleksji mamy non-stop to również ma nad innymi fotkami i o pilne noża i konkretne przykłady problemów, które można zrobić dla uczniów za darmo można rozwiązywać nie może być tak 200 lat tak to może być n p. objęcie nowej roli, czyli objęcia roli menażera początkujących amatorów tak może być to objęcie większej też roli, czyli była menedżerem teraz będę dyrektorem ogromnego departamentu nie ma wobec Kremla stara nawierzchnia może być jakaś duża zmiana organizacji czy nie nie wiem jak przeprowadzić jakąś zmianę chcemy mamy bardzo ambitne n p. jako organizacja cele i wtedy zespół dyrektorów czy menedżerów zastanawia się nad tym w jaki sposób to zmiany wdrożyć, czyli pracujemy, jakby trochę taką burzą mózgów, ale rzeczywiście pracujemy nad strategią firmy Avon albo mamy n p . nowy zespół, który w, którym chcemy zbudować też zaufania chcemy, żeby ludzie od siebie nawzajem uczelni w LM to też jest dobry moment jak wygląda trochę jak narzędzie do zadań specjalnych, czyli n p . takich rzeczy jak komunikacja, bo negocjacje nic nie nauczą się za pomocą Action Learning pewnie będzie ciężej myślę, że to bardziej myślałam o tym w kategoriach takich, że osoby, które już przeszły jakiś proces zdobywania umiejętności, czyli n p. nie wiem poszedł na szkolenie negocjacyjna gotowy już doświadczyłem tych negocjacji i tarasem mierzy się z tymi negocjacjami w praktyce nie wszystko jeszcze potrafię zrobić tak jakbym chciał i wtedy Actiona niż rzeczywiste chodzi, a jako metoda, która w moim odczuciu to wartość c versus cena i czas poświęcony w drzwi do jego paraliżu szyfrowanie niż uczenia od zera to rozumiem tak, czyli jak poczynań raczej dla ludzi lekko zaawansowanych dokładnie tak czy szkolenie służy nam do tego, żeby nabyć jakoś wiedza natomiast TR Action Learning sól służy do tego, żeby to, więc wdrożyć w życie czy też drogie dla organizacji, która ma się rozwojem swoich pracowników jest to po prostu praca nad rozwojem oraz analizach to jest drogie w porównaniu do szkolenia droższe Tytana ziarno droższe, bo LO im, że teraz więcej czasu za element szkolenia, jeżeli to są już mówimy o szkoleniach z wyższej półki to zdecydowanie to jest porównywalny także, że państwo czas nam się skończyło państwo imię i moimi gośćmi były pani Aneta Karbowska dyrektor HR w firmie dr Gérard dziękuję bardzo i pani Eliza Jarmołowicz starszy menedżer d s. talentów i rozwoju bardzo dziękuję ci go również audycje wydawała Małgorzata Wosińska realizował ją Einstein bardzo wam dziękuję za wspólnie spędzony czas na Ratajach nazwa się, że na Mazury zapraszam oczywiście jak naj goręcej na kolejną strefę szafa, która już za tydzień do osuszania w strefach da Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: STREFA SZEFA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz internetowe radio TOK+Muzyka teraz 40% taniej. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj gdziekolwiek jesteś

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA