REKLAMA

Rzeźby czyli "przedmioty" Alicji Bielawskiej

Kultura Osobista
Data emisji:
2017-11-27 19:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
10:40 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
kultura osobista, siedząc na ziemi pod sosną, a dealerów zgarniał drobne opadły szyszki układał je w regularne trójkąt równoramienny o tej porze o brzasku rycerz czuł zawsze potrzeba jakiegoś zajęcia ćwiczącego dokładność i liczą przedmiotu układał z nich geometryczne figury rozwiązywał zadania arytmetyczne skupieniu uwagi na tego rodzaju zajęciach pomagało mu przezwyciężyć złe samopoczucie otrząsnąć się z niezadowolenia niepokoju i marazmu odzyskać zwykłą Rozwiń » jasność myśli i pełne godności zachowań w przed mikrofonem Marta Perchuć Burzyńska to był fragment rycerza nieistniejącego italo Calvina cytat, którym goście dzisiejszego kultury osobistej, czyli Alicja Bielawska rzeźbiarka autorka instalacji artystka nominowana w 20 16 roku do paszportu polityki opisuje zamysł swojej najnowszej wystawy w kasie Michalski galerii witam serdecznie witam chcecie łączy z tym rycerzem z powieści włoskiego pisarza jest list wiąże przyznać, że mam mam podobne z Wydz zwyczaje w nerce aż im podobne wątpliwości i podobnie czasem słabsze samopoczucie, a my jeśli chodzi o potrzebie nierzeczywistości i w tych momentach właśnie sięgam po materiały posługuje się przedmiotami, żeby jakoś umówić na ziemi nic się bije i swoje postrzeganie w parlamencie interesują przedmioty i nie tylko ich właściwości fizyczne, ale też metafizyczne my zawsze punkt dla mnie punktami odniesienia są przedmioty, które są wokół mnie natomiast to w jaki sposób potem nie pokazuje w różnych przestrzeniach nie zawsze BM można odnaleźć w tych kształtach te przedmioty z naszego codziennego życia natomiast mi zależy na tym, żeby tworzyć takie Mn takiego rodzaju połączenia między tym co znaczy my, czyli to są to kształt materiały w tym co pamiętamy tym co nam się wydaje i tym co wątpię może i Krańcową w wiele, bo twoja wystawa nosi tytuł ukryte w wątpliwości też jakoś objawia w tych pracach myślę, że to się objawia w pracach, bo one nie są oczywiste, a on najmniej są nie opowiadają niczego w po raz dla mnie imam nadzieję, że dla widzów też one więcej sugerują niższe niż odpowiadają na coś konkretnie Opowiedz nam może tym widzom, którzy są również słuchaczami ich jeszcze nie widzieli swojej wystawy co znajdziemy w kasie Michalski galerii pokazuje, że rzeźby, do których wykonania posłużyła się tkaniny ramię metalem i ceramiką w tył na materiał używany w różny sposób, ponieważ moje rzeźby w jakimś sensie budują przestrzeń Rooneya określają tych rozmawiają z tą przestrzenią rutyniarza jak i też się otwierają, bo wchodząc w przestrzeni zarysowują ją, ale też dają widzowi pewnego rodzaju przestrzeń do obchodzenia tych rzeźb i mówiąc o poszczególnych materiałach jak tkanina tkanina dajemy możliwości bardzo duże ze względu na to, że w przypadku 1 pracy używam tkaniny, która jest taka transparentna została zablokowana gradient tam jest Joanna Skiba z kilku kolorów i tworzy też taką przestrzeń jednocześnie materialną, a jednocześnie zbudowaną wydaje się tylko z kolorów, czyli też będąc na pograniczu w polityce czy te twoje prace niosą za sobą jakiś kontekst jakąś historię czy to jest opowieść o czymś czy ty chcesz, żeby niosły świat taką narrację przesłań test ci zupełnie obojętne czy prace są Elton John nie nie niosą ze sobą konkretne historie one wynikają z takim przefiltrowana rzeczywistości przeze mnie i dalej idą idą w świat Grekom rodzaj mojej propozycji, żeby to, żeby każdy każdy mógł sobie w nie wpisać swoją swoją historię, a one mają takie drobne zahaczenia w rzeczywistości czasem mniej lub bardziej konkretne skojarzenia do do przedmiotów do czynności gestów na tej wystawie ukryte wątpliwości pojawiają się przez karawanę ceramiczne koja, ale które mogą im odnosić się do OOM dokonali, ale też dom do czynności przesuwania koali do odliczenia one są nawet leczony na konstrukcję metalową dosyć dużą, która jest jest to stalowy powyginane Drążek także ta Stalowa konstrukcja też może odnosić się do czynności ćwiczenia zabawy na placu zaba w w czynności fizycznych w Vectrze prace te, które wystawia aż teraz właśnie galerii Łukasz Michalski czy on się jakoś ze sobą łączą czy są oddzielnymi bytami mamy na nich patrzeć jak na instalacje czy raczej właśnie kona pojedynczy obiekt jak pracuje nad celem na grzyby aż nad rzeźbami na każdą osobno każda jest taką autonomiczną częścią natomiast one będąca na przestrzeni wchodzą w dialog i i nie ukrywam, że będąc razem w 1 przestrzeni tworzą całość w całość, która mówi, o czym przede wszystkim dla mnie o in o postrzeganiu rzeczywistości wrażliwości na kształty materiały kolory w i o nią o tym jak budujemy nasz skład skojarzenia gdzieś gdzie na co zwracamy uwagę jak te skojarzenia, a wędrują do naszych wspomnień, które z kolei, kto z kolei wiążą się z przedmiotami, które są nam bliskie z doświadczeniami z z takimi bardzo nawet podświadome mi ran doświadczeniami, a które nas kształtują to może być dotyk obicia kanapy to może, by się do tych klamki Pm i tego typu doświadczenia, których zwykle nie myślimy w sumie bardzo bliska w liście chcę spytać warsztat samochodowy, gdy pracujesz n p. z tkaniną to zawsze wiesz, jaki będzie efekt końcowy twojego projektu 3 czy czasem zdarza się także sama jestem zaskoczony pracując nad rzeźbami bardzo dużo pracuje z funkcjami te rysunki są nie tylko szkicem szkicami do Pa CE Lem może nawet przede wszystkim są pewnego rodzaju refleksją na temat CRM na temat rzeźb, czyli trójwymiarowych bardzo materialnych obiektów i Aram rysunek daje mi nieskończone możliwości ja nie jestem ograniczona mam mamy ograniczenie na kartce papieru, ale nie ogranicza mnie ani fizyczność materiałami Grawitacja ani problemy techniczne także ta pierwsza faza prac nad rzeźbami czyli, czyli rysunek daje mi takie możliwości, ale mam bardzo nieograniczone i potem pracują, skąd chętnymi materiałami jak w pewien sposób dochodzę do kompromisów, a z tymi materiałami, ale te kompromisy są też bardzo często twórczy i cenne, bo one często też prowadzą to co ja mam w zamyśle na na początku po na początku pomysł na konkretną pan na konkretne rzeźba to się wszystko przekształca w pracy z konkretnym materiałem i materiały jest też inspiracją w istotną rolę też u ciebie odgrywana kolor przeczyta kolory barwy są przypadkowe kolory dla mnie są bardzo materialne w DM 3, a wręcz fizyczne także to jest dla mnie bardzo ważny składnik rzeźb fizyczność materiału nie ograniczam się także nie ogranicza się do palety podstawowych bale w euro on zawsze dostać kawę i wypadkowa w mojej wrażliwości intuicji i inni tego, czego potrzebuje do stworzenia 6 w kiedyś powiedziała, że twoje prace można czytać patrzeć na mnie jak na posesji w jakim sensie uporać może też chcielibyśmy spojrzeć na listach w Polsce tak jak w poezji ważne jest rytm i rentową co znajduje się między słowami to jest dla mnie też składnik poezji także to te skojarzenia między słowami to w jaki sposób poeta buduje więź po, sugerując się nie wieloma słowami, ale tworząc, tworząc pewnego rodzaju przeniesienia skojarzenia i podobnie widzę pracowałem z materiałem wizualnym i zarówno KC moją twórca, ale też w pewnym sensie KC widza, który patrząc na pracę poświęca jej trza co jest dla mnie bardzo ważne że, że jest jest jest ta uważność uważność na kształt nocą nad intonacją patrzy, ale też uważności NATO i jak się z tym czuje i to co po co to we mnie budzi, jakie budzi we mnie skojarzenia też taka uważność na w UE na własną fizyczność jak się czuje wobec SM wobec konkretnej rzeźby, która ma konkretne wymiary i konkretne materiały, czyli my widzowie dopinamy niejako twoje dzieł tak swoją dla mnie dla mnie w swoim odczuciu szansa istnieje wobec widza oczyszczona istnieje wobec mnie ale, żeby móc zaistnieje opcja potrzebuje do tego widza w kocim zatem w dialog z ukrytymi wątpliwościami Alicja Bielawska była gościem kultury osobistej bardzo dziękuję za to spotkanie prezentuje wystawa ukryte wątpliwości do 2 5 stycznia do zobaczenia w kasie Michalski galerii przy poznańskiej 1 6 w Warszawie w drugiej części kultury osobistej moim gościem będzie operowo barokową współczesną ziemskiej pozaziemskiej pianista kompozytor Leszek Możdżer do usłyszenia po skrócie informacji Radia TOK FM kultura osobista Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Z pakietem "Aplikacja i WWW" - niezbędna wiedza zawsze pod ręką!

KUP TERAZ do 40% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!